abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149653887
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij denkt dat een bank spaargeld van anderen uitleent?
Dat doen ze nu eenmaal, overigens niet een op een.
Tegen 1 miljard spaargeld lenen ze bijvoorbeeld 3 of 4 miljard uit.

Overigens hebben de banken in november 2011 al een deel van de Griekse schulden afgeschreven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_149653895
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Goed je gaat dus weer niet op mijn punten in. Prima dan geloof je me niet. Ga eens op onderzoek uit zal ik zeggen. Fijna avond verder. :)
Jij vraagt welk deel wazig is. Nou, simpel, je hele theorie. Je zou beter je theorie eens wat onderbouwen en onderbouwen waarom juist die wazige theorie de voornaamste oorzaak is dat het in Griekenland nu een grote puinhoop is en in andere landen een stuk minder.

Jij ook een fijne avond! Draaf niet te ver door met je theorietjes.
pi_149653995
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:19 schreef Halcon het volgende:
Griekenland valt niet om dankzij de banken. Griekenland valt om dankzij zichzelf en indirect door gepruts van de E.U. bij toelating van Griekenland tot de Eurozone.
Het punt is nu net dat "dankzij zichzelf" een nogal grof statement is.

De bevolking van Griekenland heeft hier niet voor gekozen, het zijn de politieke baasjes die dat gedaan hebben. Door schulden niet kwijt te schelden raak je echter niet die baasjes, maar de bevolking.

Nogmaals.

Een moreel mens vindt dat niet kunnen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149654140
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het punt is nu net dat "dankzij zichzelf" een nogal grof statement is.

De bevolking van Griekenland heeft hier niet voor gekozen, het zijn de politieke baasjes die dat gedaan hebben. Door schulden niet kwijt te schelden raak je echter niet die baasjes, maar de bevolking.

Nogmaals.

Een moreel mens vindt dat niet kunnen.
De bevolking zelf heeft ook geen beste betalingsmoraal. Het zijn wel door hen gekozen overheden die dit hebben gedaan. Door schulden kwijt te schelden, raak je weer andere belastingbetalers die er volgens jouw redenatie ook niet voor gekozen hebben.

Ik ben van mening dat Griekenland verplichtingen is aangegaan en dat ze die na moeten komen. Achteraf had je ze niet moeten toelaten tot de Eurozone of er in 2009 uit moeten schoppen, maar dat is niet terug te draaien.

Bewijs per intimidatie. Geen sterk argument. :)
pi_149654226
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

De bevolking zelf heeft ook geen beste betalingsmoraal.
Yorgos A wellicht niet. Waarom moet Yorgos B. daaronder lijden?

quote:
Het zijn wel door hen gekozen overheden die dit hebben gedaan.
Whuuut? Heb jij je overheid "gekozen" dan?

quote:
Door schulden kwijt te schelden, raak je weer andere belastingbetalers die er volgens jouw redenatie ook niet voor gekozen hebben.
Nee, want dat geld zit niet bij particulieren maar in banken, fondsen, politieke schimmige spelletjes.

Yorgos B. lijdt honger en jij wil hem nog eens een natrap geven omdat je ruzie hebt met zijn voormalige politieke baasjes. Dat is eerlijk? Dat is "1 Europa"? :N

quote:
Ik ben van mening dat Griekenland verplichtingen is aangegaan en dat ze die na moeten komen. Achteraf had je ze niet moeten toelaten tot de Eurozone of er in 2009 uit moeten schoppen, maar dat is niet terug te draaien.
Dus als het andersom was geweest en Nederland had sterk geleden onder de beslissing van "Balkenende I" om de euro in te voeren, dan was het ook terecht?

Een rijke Yorgos die jou opdraagt geld te betalen dat je niet eens zelf gestolen hebt?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149654250
Maar als je dat doet dan staan Portugal Ierland Cyprus Spanje Italie Belgie en Frankrijk ook op de deur te kloppen
pi_149654301
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:37 schreef arjan1112 het volgende:
Maar als je dat doet dan staan Portugal Ierland Cyprus Spanje Italie Belgie en Frankrijk ook op de deur te kloppen
Precies waarom die hele klerebende niet werkt.

pi_149654351
Nou, dat zijn jouw en mijn belastingcenten. Als de Griek zijn corrupte regering niet heeft gekozen, dan heb ik er ook niet voor gekozen om de Grieken bij de Eurozone te betrekken en hun gegoochel met cijfers te accepteren.

Het is niet zo zeer dat de EU per se een trap na wil geven. Griekenland doet veel te weinig en vooral ook de verkeerde dingen. Een wisseling van wacht ontslaat je niet uit eerder aangegane verplichtingen. Zou wat zijn. Dan is de VS straks schuldenvrij.

De parlementaire democratie heeft voor- en nadelen. Ik ben er geen voorstander van, maar het is nu eenmaal wel de in Europa meest geaccepteerde staatsvorm.
pi_149654434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:42 schreef Halcon het volgende:
Nou, dat zijn jouw en mijn belastingcenten.
Niet meer, zodra dat geld gestolen is door onze corrupte regering, "mogen" ze ermee doen wat ze willen.

quote:
Als de Griek zijn corrupte regering niet heeft gekozen, dan heb ik er ook niet voor gekozen om de Grieken bij de Eurozone te betrekken en hun gegoochel met cijfers te accepteren.
Exact, houd dat vast.

pi_149654466
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies waarom die hele klerebende niet werkt.
Zo zeg ben je er nu al achter dat het niet werkt!
pi_149654512
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet meer, zodra dat geld gestolen is door onze corrupte regering, "mogen" ze ermee doen wat ze willen.

[..]

Exact, houd dat vast.
Dat zou je dan ook op kunnen voeren voor de Grieken. Je realiserende dat sommige acties verplichtingen opleveren.

In de praktijk heb ik er blijkbaar wel voor gekozen. Ik ben geen voorstander van de parlementaire democratie, maar die afschaffen is een groter taboe dan religieuze scholen sluiten en de doodstraf invoeren bij elkaar.
pi_149654561
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zou je dan ook op kunnen voeren voor de Grieken. Je realiserende dat sommige acties verplichtingen opleveren.
Ik blijf mezelf herhalen, maar welke "verplichtingen" zijn Yorgos A., B. en C. dan uberhaupt aangegaan?

zaterdag 14 februari 2015 @ 00:53:18 #63
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149654583
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:23 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Dat doen ze nu eenmaal, overigens niet een op een.
Tegen 1 miljard spaargeld lenen ze bijvoorbeeld 3 of 4 miljard uit.

Overigens hebben de banken in november 2011 al een deel van de Griekse schulden afgeschreven.
Nee joh die ratio klopt helemaal niet. Het is 10% spaargeld, dus de verhouding is 1 op 10 en een bank zoekt altijd acteraf pas de benodigde funding. En dat doen ze nou eenmaal maar dat moet veranderd worden. Het is gewoon een piramidespel.
Feyenoord!
pi_149654591
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niet gezegd wat ik voorsta. En trouwens belasting ook diefstal.

Als een bank geld uit het niks creeert waarom zou een burger of een overheid daar dan rente over moeten betalen? Aangezien het geld niet van de bank is.
Ja en waarom maakt de ING niet gewoon even 280 miljard euro voor Griekenland dan zijn alle problemen opgelost. Wat een niveau zeg.
pi_149654597
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik blijf mezelf herhalen, maar welke "verplichtingen" zijn Yorgos A., B. en C. dan uberhaupt aangegaan?
Dit horen ze toch te weten voordat ze zich kandidaat stellen ervoor, zoniet dan zijn ze het niet waardig.
Maar of ze daar verantwoordings gevoel kunnen of kannen weet ik natuurljk niet he!
pi_149654612
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geld geleend. Omdat Yorgos A t/m Z structureel meer uitgeven dan ze binnen krijgen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:56:05 #67
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149654636
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:53 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ja en waarom maakt de ING niet gewoon even 280 miljard euro voor Griekenland dan zijn alle problemen opgelost. Wat een niveau zeg.
Wat een niveau zeg?

Wat een arrogantie om mijn punt zo weg te zetten terwijl ik gewoon feiten vertel (die jij klaarblijkelijk niet snapt).

Wanneer banken leningen verstrekken, creëren ze geld. Dirk Bezemer (Rijksuniversiteit Groningen) – (bron)
Feyenoord!
pi_149654670
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geld geleend. Omdat Yorgos A t/m Z structureel meer uitgeven dan ze binnen krijgen.
Jij beweert dus dat alle Grieken leningen aangingen die ze niet konden afbetalen.

Dat gebeurt in Nederland ook door mensen, stel nu eens dat de situatie andersom was? Dan vind jij het terecht dat jij, Halcon, wordt uitgezogen door een nieuwe regering die vindt dat jij geld moet betalen aan banken en politici bij wie "jij" schulden hebt, waar je nooit om gevraagd hebt?

pi_149654690
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dit horen ze toch te weten voordat ze zich kandidaat stellen ervoor, zoniet dan zijn ze het niet waardig.
Maar of ze daar verantwoordings gevoel kunnen of kannen weet ik natuurljk niet he!
Dat "kandidaat stellen", hebben de gewone Grieken toch niks mee te maken?

Jij kon ook niet voor of tegen de euro kiezen.

pi_149654699
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:53 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Zo zeg jij durft, dat is volgens mij weggegooid geld, die mensen hebben het volgens mij zelden tot nooit nodig gehad iets aan de kant te houden , om de winter door te komen b.v.
Omdat ze er zo goed als geen winters kunnen b.v
En dan zouden de westerse landen maar rijkelijk blijven geven?
Nou dan stel het land er tegenover zou ik zeggen, moet ik ook bij een hypotheek ik moet ook iets ertegenover stellen zodat de bank weet ik krijg altijd mijn geld terug?
pi_149654701
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat een niveau zeg?

Wat een arrogantie om mijn punt zo weg te zetten terwijl ik gewoon feiten vertel (die jij klaarblijkelijk niet snapt).

Wanneer banken leningen verstrekken, creëren ze geld. Dirk Bezemer (Rijksuniversiteit Groningen) – (bron)
Banken creëren geld, maar niet lukraak en wanneer zij zin hebben. Zij zijn zelf afhankelijk van de Centrale Bank die reserves als onderpand aanneemt in ruil voor leningen.
pi_149654759
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat "kandidaat stellen", hebben de gewone Grieken toch niks mee te maken?

Jij kon ook niet voor of tegen de euro kiezen.
Klopt kon ik niet is er toch gekomen ik gun ze niet meer of minder als dat ik heb gehad!
pi_149654801
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zo zeg jij durft, dat is volgens mij weggegooid geld, die mensen hebben het volgens mij zelden tot nooit nodig gehad iets aan de kant te houden , om de winter door te komen b.v.
Omdat ze er zo goed als geen winters kunnen b.v
En dan zouden de westerse landen maar rijkelijk blijven geven?
Nou dan stel het land er tegenover zou ik zeggen, moet ik ook bij een hypotheek ik moet ook iets ertegenover stellen zodat de bank weet ik krijg altijd mijn geld terug?
Mijn eerste zin was duidelijk sarcastisch bedoeld.
pi_149655054
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij beweert dus dat alle Grieken leningen aangingen die ze niet konden afbetalen.

Dat gebeurt in Nederland ook door mensen, stel nu eens dat de situatie andersom was? Dan vind jij het terecht dat jij, Halcon, wordt uitgezogen door een nieuwe regering die vindt dat jij geld moet betalen aan banken en politici bij wie "jij" schulden hebt, waar je nooit om gevraagd hebt?
De Griekse regeringen. Dit is niet de eerste keer dat ze zo goed als failliet zijn. De bevolking zelf heeft overigens ook geen beste betalingsmoraal.

Ja. Ik heb dan ook geprofiteerd van die uitgaven. De Grieken hebben jaren boven hun stand kunnen leven en uitgebreid de kans gehad om hun spaargeld weg te sluizen.

De Grieken kunnen (de door hen gekozen regering) er ook voor kiezen om hun betalingsverplichtingen niet na te komen. Dat is feitelijk ook wat Syriza hen heeft beloofd. Vraag is of ze dan beter af zijn, maar het kan wel. Niemand kan ze wat maken.
pi_149655100
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

De Griekse regeringen. Dit is niet de eerste keer dat ze zo goed als failliet zijn. De bevolking zelf heeft overigens ook geen beste betalingsmoraal.

Ja. Ik heb dan ook geprofiteerd van die uitgaven. De Grieken hebben jaren boven hun stand kunnen leven en uitgebreid de kans gehad om hun spaargeld weg te sluizen.

De Grieken kunnen (de door hen gekozen regering) er ook voor kiezen om hun betalingsverplichtingen niet na te komen. Dat is feitelijk ook wat Syriza hen heeft beloofd. Vraag is of ze dan beter af zijn, maar het kan wel. Niemand kan ze wat maken.
Niemand kan ze wat maken? Als de Grieken opeens eenzijdig allerlei verdragen gaan opzeggen of zich niet aan betalingsverplichtingen gaan houden, kan de rest van Europa sancties opleggen. Ik denk niet dat de Grieken blij zullen zijn met een handelsverbod of een bevriezing van de kapitaalstromen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 01:16:41 #76
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149655109
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:59 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Banken creëren geld, maar niet lukraak en wanneer zij zin hebben. Zij zijn zelf afhankelijk van de Centrale Bank die reserves als onderpand aanneemt in ruil voor leningen.
Nee zo werk het dus niet. Ze creeeren gewoon geld uit het niks en zoeken later benodigde funding waardoor de centrale bank ze wel reserves moet geven.
Feyenoord!
pi_149655202
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:16 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Niemand kan ze wat maken? Als de Grieken opeens eenzijdig allerlei verdragen gaan opzeggen of zich niet aan betalingsverplichtingen gaan houden, kan de rest van Europa sancties opleggen. Ik denk niet dat de Grieken blij zullen zijn met een handelsverbod of een bevriezing van de kapitaalstromen.
Dat zal de EU ook wel doen, maar je kunt ze niet dwingen om dat te betalen, zoals je bij een privaat persoon met een deurwaarder wel kunt doen. Je kunt niet Kreta per opbod verkopen of zo.

Griekenland zal dan min of meer een provincie van Rusland worden.

M.a.w. Griekenland zit goed. Ze weten dat hun exit betekent dat de Euro kan imploderen en dat de Eurofielen dat absoluut willen voorkomen, de contacten met Poetin zijn al aangehaald en ook dat wil de EU graag voorkomen. Dat is gezichtsverlies en verlies van een strategische partner die wel in Defensie investeert. Weliswaar met geleend geld, maar toch...
pi_149655237
Het is nog niet zeker dat ze eruit stappen he
pi_149655286
Ik denk dat Rusland ze wel aan het betalen krijgt en tevens denk ik dat ze die optie ook schromen.
Volgens mij proberen ze gewoon te pokeren, nou van mij mogen ze.
pi_149655297
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zal de EU ook wel doen, maar je kunt ze niet dwingen om dat te betalen, zoals je bij een privaat persoon met een deurwaarder wel kunt doen. Je kunt niet Kreta per opbod verkopen of zo.

Griekenland zal dan min of meer een provincie van Rusland worden.

M.a.w. Griekenland zit goed. Ze weten dat hun exit betekent dat de Euro kan imploderen en dat de Eurofielen dat absoluut willen voorkomen, de contacten met Poetin zijn al aangehaald en ook dat wil de EU graag voorkomen. Dat is gezichtsverlies en verlies van een strategische partner die wel in Defensie investeert. Weliswaar met geleend geld, maar toch...
Griekenland is één van de meest pro-Europese landen in de EU. De regering is gekozen om te heronderhandelen, niet om Griekenland in een isolement te plaatsen. Als dat gebeurt, is het gelijk gedaan met deze regering en kiezen de Grieken bij de volgende verkiezingen massaal de meest pro-Europese partij.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 01:29:00 #81
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_149655317
Die minister van finance is nota bene een professor in game theory. Hij heeft gestudeerd voor dit soort games of chicken.
pi_149655354
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:29 schreef tfors het volgende:
Die minister van finance is nota bene een professor in game theory. Hij heeft gestudeerd voor dit soort games of chicken.
Des te hoger ze inzetten des te meer kan men winnen of verliezen toch?
Al weet ik niet welke minister je bedoeld maar ik neem aan van Griekenland?
pi_149655373
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:29 schreef tfors het volgende:
Denk niet dat die kale knoflookvreter iets voor elkaar gaat krijgen. Ik denk eerder dat die vrouw van IMF hem naait dan anders om. Zo dom zijn ze niet bij het IMF. Eigen belang eerst.
pi_149655392
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:31 schreef Atak het volgende:

[..]

Denk niet dat die kale knoflookvreter iets voor elkaar gaat krijgen. Ik denk eerder dat die vrouw van IMF hem naait dan anders om. Zo dom zijn ze niet bij het IMF. Eigen belang eerst.
Griekenland probeert de EU en het IMF uit elkaar te spelen. De leningen van het IMF zullen ze gewoon terugbetalen, alleen over de EU leningen wil men heronderhandelen.
pi_149655414
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je generaliseert 10 miljoen mensen dat "ze geen beste betalingsmoraal" hebben, maar hoe kan je dat nou zeggen? Denk jij dat er niet veel Grieken zijn die hier niets mee te maken hebben en altijd netjes betaald hebben?

Hoe jij juist hen dit kan aandoen, vind ik barbaars, serieus.

pi_149655464
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je generaliseert 10 miljoen mensen dat "ze geen beste betalingsmoraal" hebben, maar hoe kan je dat nou zeggen? Denk jij dat er niet veel Grieken zijn die hier niets mee te maken hebben en altijd netjes betaald hebben?

Hoeveel goed betalende Nederlanders denk je zijn er wat bijgelegd hebben Griekenland te redden?
Ik neem aan dat die goed betalende grieken het niet zover laten komen dat die nog meer mogen gaan bijleggen?
pi_149655512
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel goed betalende Nederlanders denk je zijn er wat bijgelegd hebben Griekenland te redden?
Ik neem aan dat die goed betalende grieken het niet zover laten komen dat die nog meer mogen gaan bijleggen?
Ik snap weer es niets van wat je zegt, john. Het is al laat bij jou, misschien dat dat het is.

pi_149655517
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is volgens mij makkelijk uit te rekenen wat er aan belasting had moeten binnenkomen gezien de grootte van de economie en wat er daadwerkelijk is binnengekomen. Dat heeft weinig te maken met generaliseren.
pi_149655570
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:33 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Griekenland probeert de EU en het IMF uit elkaar te spelen. De leningen van het IMF zullen ze gewoon terugbetalen, alleen over de EU leningen wil men heronderhandelen.
denk niet dat ze daarin trappen. Ik zie het niet voor me dat het IMF Europa onder de bus gaat gooien om die knakker blij te maken.
pi_149655595
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:43 schreef Atak het volgende:

[..]

denk niet dat ze daarin trappen. Ik zie het niet voor me dat het IMF Europa onder de bus gaat gooien om die knakker blij te maken.
Uiteindelijk is het IMF afhankelijk van de (grootste) geldschieters en die geldschieters zijn niet de Grieken.
pi_149655625
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:40 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het is volgens mij makkelijk uit te rekenen wat er aan belasting had moeten binnenkomen gezien de grootte van de economie en wat er daadwerkelijk is binnengekomen. Dat heeft weinig te maken met generaliseren.
Maar de belastingontduikers werden toen niet gestraft, en de eerlijke Griek wel. Nu, wordt de eerlijke Griek (die niet om die hele economische bende gevraagd heeft) nogmaals gestraft.

"Iedereen moet bloeden", zegt Halcon, "belastingontduiker of niet".

Dat is de moraal van een strontvlieg, dat zie je?

pi_149655712
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar de belastingontduikers werden toen niet gestraft, en de eerlijke Griek wel. Nu, wordt de eerlijke Griek (die niet om die hele economische bende gevraagd heeft) nogmaals gestraft.

Daarmee ga je ervan uit dat de gewone Griek altijd netjes zijn belastingen heeft betaald en dat de gemiste belastinginkomsten het gevolg zijn van rijke Grieken die de belasting hebben ontdoken. Dat is ook een (makkelijke) generalisering. Er zijn voorbeelden van complete Griekse gebieden waar de waterrekening gewoon niet wordt betaald. En niet als gevolg van de crisis, want ook daarvoor werd gewoon niet betaald.
pi_149655727
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is eerlijk vraag ik je dan, bij ice banky kreeg men 100 procent bij die ander bank ik weet niet meer welke kreeg men een bepaald bedrag, en daarboven was weg toch?
Ook dat vond ik niet eerlijk maar het is of was niet anders toch?
En iemand wat weinig bloed heeft kan maar weinig bloeden echter die wat veel bloed hebben wel, hoe dat bloed vergaart is is dan weer een verhaal opzich vind ik.
Daar zou dan eerlijk naar gekeken behoren te worden vind ik maar of dat werkelijk gebeurt ik weet het niet?
pi_149655799
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:52 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Daarmee ga je ervan uit dat de gewone Griek altijd netjes zijn belastingen heeft betaald en dat de gemiste belastinginkomsten het gevolg zijn van rijke Grieken die de belasting hebben ontdoken. Dat is ook een (makkelijke) generalisering. Er zijn voorbeelden van complete Griekse gebieden waar de waterrekening gewoon niet wordt betaald. En niet als gevolg van de crisis, want ook daarvoor werd gewoon niet betaald.
Ik stel "gewone" niet tegenover "rijke" Grieken.

Doen alsof "de Grieken" hier zelf schuld aan hebben, vind ik laf en ongelooflijk. Degenen die die Grieken in deze misere hebben gestort, lees ik niks tegen, alleen van Japie. Iedereen vindt het verder wel best, maar wil nu ook nog eens geld zien van die arme Grieken (rijk of arm).

pi_149655812
Hoezo is een structureel hoog begrotingstekort niet de schuld van Griekenland ?
pi_149655860
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:58 schreef El_Matador het volgende:
Degenen die die Grieken in deze misere hebben gestort,
Het lijkt nu net alsof de schuld bij een soort genootschap ligt dat heeft besloten de Grieken in een crisis te storten. Natuurlijk zijn het de banken en de regering die de foute beslissingen hebben gemaakt. Maar de Grieken hebben daar lekker van meegeprofiteerd. Hoge spaarrentes, lage belastingen, lage pensioenleeftijd, veel (gratis) publieke voorzieningen. Geloof me, die gewone Griek vond het allemaal wel welletjes. Je kunt niet op te grote voet leven en dan verwachten dat dat niet een keer mis gaat.
pi_149655865
-

[ Bericht 100% gewijzigd door arjan1112 op 14-02-2015 02:08:57 ]
pi_149655938
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 02:03 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het lijkt nu net alsof de schuld bij een soort genootschap ligt dat heeft besloten de Grieken in een crisis te storten. Natuurlijk zijn het de banken en de regering die de foute beslissingen hebben gemaakt. Maar de Grieken hebben daar lekker van meegeprofiteerd. Hoge spaarrentes, lage belastingen, lage pensioenleeftijd, veel (gratis) publieke voorzieningen. Geloof me, die gewone Griek vond het allemaal wel welletjes. Je kunt niet op te grote voet leven en dan verwachten dat dat niet een keer mis gaat.
Niet dat ik iets goed wil praten of dat ik tegen terug betalen ben hoor, maar zouden wij niet ook profiteren ervan als het zich zou voordoen?
Of zou ji dan zeggen het is niet eerlijk en ik wil graag belasting betalen?
Neemt echter niet weg dat ik een bepaald bedrag terzijde zou houden ervoor zou ik ervoor aangeslagen worden!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 02:12:28 ]
pi_149655951
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 02:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niet dat ik iets goed wil praten of dat ik tegen terug betalen ben hoor, maar zouden wij niet ook profiteren ervan als het zich zou voordoen?
Of zou ji dan zeggen het is niet eerlijk en ik wil graag belasting betalen?
Eerlijk gezegd denk ik dat veel Nederlanders, als zij een belastingaanslag krijgen, toch wel geneigd zijn die gewoon te betalen, ook al zeuren we er eerst over op twitter, facebook, etc.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 02:59:06 #100
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_149656216
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Des te hoger ze inzetten des te meer kan men winnen of verliezen toch?
Al weet ik niet welke minister je bedoeld maar ik neem aan van Griekenland?
van griekenland inderdaad. optimale strategie schijnt te zijn om net iets roekelozer over te komen dan de tegenstander, zodat die als eerste toegeeft om grotere schade te voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')