Elke overheid betaalt daar rente over, niet alleen de Griekse overheid. Dat punt gaat dus niet op. Primaire oorzaak is dat Griekenland structureel veel meer uitgeeft dan het binnenkrijgt. Dan gaat het vroeg of laat fout.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb al aangegeven dat ik het er wel mee eens ben dat Griekenland er een janboel van heeft gemaakt. Maar de achterliggende oorzaak van de armoede in Griekenland (en andere landen) zit veel dieper. Dat heeft te maken met ons financiele systeem en het feit dat banken geld creeeren en burgers en overheden daar rente over mogen betalen. Het is totaal de omgekeerde wereld. Wij hebben instanties als overheden en banken in het leven geroepen om het leven van burgers makkelijker te maken en beter te regelen. Maar we leven nu in een situatie waarin het belang van burgers ondergeschikt is aan dat van banken en overheden.
Ik heb het dan ook over ale overheden. Het financiele stelsel zoals wij dat kennen laat private banken geld creeren uit het niets waar burgers rente over mogen betalen. Geld dat dus helemaal niet van de bank is. Komt bij dat het belachelijk is dat overheden (wij burgers dus) geld zouden moeten lenen. Om bovenstaande redenen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Elke overheid betaalt daar rente over, niet alleen de Griekse overheid. Dat punt gaat dus niet op. Primaire oorzaak is dat Griekenland structureel veel meer uitgeeft dan het binnenkrijgt. Dan gaat het vroeg of laat fout.
Hetzelfde als ik bv. ¤ 10.000 per maand aan inkomsten heb, er ¤ 17.500 per maand uitgeef en de rest bijpas met leningen bij bv. de Rabobank. Dan kan ik achteraf de Rabobank wel de schuld geven van mijn problemen, maar terecht is dat niet. Primaire probleem is immers dat ik veel te veel heb uitgegeven.
Griekenland staat al sinds jaar en dag bekend als wanbetaler, het land is corrupt, veel clientelisme, etc.
Heel goed verwoord! helaas is dat nu wel de prille waarheid...quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Elke overheid betaalt daar rente over, niet alleen de Griekse overheid. Dat punt gaat dus niet op. Primaire oorzaak is dat Griekenland structureel veel meer uitgeeft dan het binnenkrijgt. Dan gaat het vroeg of laat fout.
Hetzelfde als ik bv. ¤ 10.000 per maand aan inkomsten heb, er ¤ 17.500 per maand uitgeef en de rest bijpas met leningen bij bv. de Rabobank. Dan kan ik achteraf de Rabobank wel de schuld geven van mijn problemen, maar terecht is dat niet. Primaire probleem is immers dat ik veel te veel heb uitgegeven.
Griekenland staat al sinds jaar en dag bekend als wanbetaler, het land is corrupt, veel clientelisme, etc.
Genoeg overheden die niet zoveel leenden als de Griekse overheid hoor. Je draaft een beetje door met je aversie tegen banken, vind ik.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over ale overheden. Het financiele stelsel zoals wij dat kennen laat private banken geld creeren uit het niets waar burgers rente over mogen betalen. Geld dat dus helemaal niet van de bank is. Komt bij dat het belachelijk is dat overheden (wij burgers dus) geld zouden moeten lenen. Om bovenstaande redenen.
Als een overheid meer uitgeeft dan dat het aan belasting binnenhaalt, dan moet het geld lenen van de private sector. Het is dan logisch dat de private sector daar een vergoeding voor terug wil. Wat jij nu voorstaat is dat de overheid de private sector dwingt geld aan haar te lenen zonder daarvoor een vergoeding te krijgen. Dat is gewoon diefstal.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over ale overheden. Het financiele stelsel zoals wij dat kennen laat private banken geld creeren uit het niets waar burgers rente over mogen betalen. Geld dat dus helemaal niet van de bank is. Komt bij dat het belachelijk is dat overheden (wij burgers dus) geld zouden moeten lenen. Om bovenstaande redenen.
De banken hebben niets, ja jouw en mijn spaargeld dus het "bij de banken neerleggen" is het neerleggen bij de spaarders.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is geen puur Grieks wanbeleid. Of is het dan ook Italiaans, Spaans, Iers, Portugees wanbeleid? Deze hele ellende is begonnen in 2008 met de bankencrisis. Dus leg de rekening neer waar hij hoort bij de banken. Sowieso zijn de afbetalingsregels niet in orde als dat ervoor zorgt dat de helft van de mensen onder de armoedegrens komt te leven.....
Al hadden ze niets geleend aan Griekenland, dan had Griekenland ook flink het mes erin moeten zetten. Griekenland geeft immers structureel meer uit dan ze verdienen. Dat gaat op den duur fout.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:21 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als een overheid meer uitgeeft dan dat het aan belasting binnenhaalt, dan moet het geld lenen van de private sector. Het is dan logisch dat de private sector daar een vergoeding voor terug wil. Wat jij nu voorstaat is dat de overheid de private sector dwingt geld aan haar te lenen zonder daarvoor een vergoeding te krijgen. Dat is gewoon diefstal.
Het is geen mening, het is een feit. Maar goed, mijn punt kom duidelijk niet over.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Genoeg overheden die niet zoveel leenden als de Griekse overheid hoor. Je draaft een beetje door met je aversie tegen banken, vind ik.
Prima dat je die mening hebt hoor, maar deze situatie met Griekenland als argument gebruiken voor je punt, vind ik niet heel erg sterk.
Een mening m.i. en in deze discussie niet heel erg bruikbaar. Laat staan dat de toestand rondom Griekenland een goed argument is om jouw stelling t.o.v. banken te onderbouwen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is geen mening, het is een feit. Maar goed, mijn punt kom duidelijk niet over.
Ik heb helemaal niet gezegd wat ik voorsta. En trouwens belasting ook diefstal.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:21 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als een overheid meer uitgeeft dan dat het aan belasting binnenhaalt, dan moet het geld lenen van de private sector. Het is dan logisch dat de private sector daar een vergoeding voor terug wil. Wat jij nu voorstaat is dat de overheid de private sector dwingt geld aan haar te lenen zonder daarvoor een vergoeding te krijgen. Dat is gewoon diefstal.
Jij denkt dat een bank spaargeld van anderen uitleent?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:54 schreef Buster24 het volgende:
[..]
De banken hebben niets, ja jouw en mijn spaargeld dus het "bij de banken neerleggen" is het neerleggen bij de spaarders.
Buiten dat, de hypotheek-crisis die oversloeg naar de banken in Europa begon in de VS waar een deel van de banken niet meer bestaat, zoek dan maar eens de ware schuldigen op.
Omdat degene die het leent dat overeenkomt met degene die het uitleent. Wil je geen rente betalen? Daar is een hele simpele oplossing voor: niet lenen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet gezegd wat ik voorsta. En trouwens belasting ook diefstal.
Als een bank geld uit het niks creeert waarom zou een burger of een overheid daar dan rente over moeten betalen? Aangezien het geld niet van de bank is.
Denk het wel aangezien het gaat om een " oorlog" tussen aan de ene kant Griekenland dat opkomt voor zijn burgers en aan de andere kant de EU. het IMF en de banken die niks geven om de armoede van de Griekse burgers.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een mening m.i. en in deze discussie niet heel erg bruikbaar. Laat staan dat de toestand rondom Griekenland een goed argument is om jouw stelling t.o.v. banken te onderbouwen.
Tja dat word lastig als je een huis wilt kopen. Maar er zitten veel meer haken en ogen aan dit systeem wat ik tot nu toe heb verteld. Het creeert armoede for one.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat degene die het leent dat overeenkomt met degene die het uitleent. Wil je geen rente betalen? Daar is een hele simpele oplossing voor: niet lenen.
Bullshit. Griekenland speelt smerige spelletjes met haar eigen burgers en geeft er kennelijk ook geen drol om. Hadden ze dat wel gedaan dan hadden ze wel anders hervormd en hadden ze het al zeker niet zo ver laten komen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Denk het wel aangezien het gaat om een " oorlog" tussen aan de ene kant Griekenland dat opkomt voor zijn burgers en aan de andere kant de EU. het IMF en de banken die niks geven om de armoede van de Griekse burgers.
Dat is dan je eigen keuze. Huis kopen en niet cash aftikken, betekent lenen en dus betalen. Daar moet je achteraf niet over lopen zeuren.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja dat word lastig als je een huis wilt kopen. Maar er zitten veel meer haken en ogen aan dit systeem wat ik tot nu toe heb verteld. Het creeert armoede for one.
Er zit nu toch een totaal andere regering. Je kunt de acties van de vorige regering de nieuwe toch niet aanrekeken? Net zoals je de acties van de Griekse regering de griekse burgers die in armoede leven niet kunt aanrekenen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bullshit. Griekenland speelt smerige spelletjes met haar eigen burgers en geeft er kennelijk ook geen drol om. Hadden ze dat wel gedaan dan hadden ze wel anders hervormd en hadden ze het al zeker niet zo ver laten komen.
Je draaft door.
Wat is dat nou voor argument? Dus alles wat je op een bepaald moment in je leven doet mag je nooit kritiek op uiten? Rare gedachtegang. Zo zou er nooit wat veranderen. Het financiele stelsel wat wij hebben is door en door corrupt en DE reden voor alle armoede in de wereld. De booms and busts zitten in dit systeem ingebakken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is dan je eigen keuze. Huis kopen en niet cash aftikken, betekent lenen en dus betalen. Daar moet je achteraf niet over lopen zeuren.
En wat heeft dat met mijn vorige post gemaakt? Moet je als 'n land een nieuwe regering heeft alle schulden maar kwijtschelden?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er zit nu toch een totaal andere regering. Je kunt de acties van de vorige regering de nieuwe toch niet aanrekeken? Net zoals je de acties van de Griekse regering de griekse burgers die in armoede leven niet kunt aanrekenen.
Dit is een correct argument. Ik geef aan dat niet lenen een optie is. Jij begint te miepen over een huis. Dat hoef je niet per se te kopen. Dat mag. Je mag het ook cash aftikken zelfs. Lenen mag ook. Dan betaal je wel rente. Dat weet je van tevoren en daar moet je achteraf dan ook niet over miepen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor argument? Dus alles wat je op een bepaald moment in je leven doet mag je nooit kritiek op uiten? Rare gedachtegang. Zo zou er nooit wat veranderen. Het financiele stelsel wat wij hebben is door en door corrupt en DE reden voor alle armoede in de wereld. De booms and busts zitten in dit systeem ingebakken.
Nee je moet alle schulden kwijtschelden omdat dat het beste is voor iedereen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
En wat heeft dat met mijn vorige post gemaakt? Moet je als 'n land een nieuwe regering heeft alle schulden maar kwijtschelden?
Wazige theorietjes? Welk punt van mijn theorie (wat gewoon feiten zijn) is in jouw ogen wazig?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit is een correct argument. Ik geef aan dat niet lenen een optie is. Jij begint te miepen over een huis. Dat hoef je niet per se te kopen. Dat mag. Je mag het ook cash aftikken zelfs. Lenen mag ook. Dan betaal je wel rente. Dat weet je van tevoren en daar moet je achteraf dan ook niet over miepen.
Jij bent net een Griek. Eerst een hypotheekakte tekenen en dan achteraf gaan miepen en aan komen zetten met allerlei wazige theorietjes met als enige doel om het nakomen van je verplichtingen te rekken en te trekken.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee je moet alle schulden kwijtschelden omdat dat het beste is voor iedereen.
Heel je theorie is wazig. Van begin tot eind. Het heeft ook geen drol met Griekenland te maken. Griekenland valt niet om dankzij de banken. Griekenland valt om dankzij zichzelf en indirect door gepruts van de E.U. bij toelating van Griekenland tot de Eurozone.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wazige theorietjes? Welk punt van mijn theorie (wat gewoon feiten zijn) is in jouw ogen wazig?
Verder ga je ervanuit dat ik ooit een hypotheek heb genomen wat een vreemde aanname is van jouw kant.
Goed je gaat dus weer niet op mijn punten in. Prima dan geloof je me niet. Ga eens op onderzoek uit zal ik zeggen. Fijna avond verder.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heel je theorie is wazig. Van begin tot eind. Het heeft ook geen drol met Griekenland te maken. Griekenland valt niet om dankzij de banken. Griekenland valt om dankzij zichzelf en indirect door gepruts van de E.U. bij toelating van Griekenland tot de Eurozone.
Dat heet een voorbeeld. De tering zeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |