abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 22:48:59 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149618459
quote:
De Griekse regering wil een punt
zetten achter het reddingsplan van de
EU,de ECB en het IMF.In een toespraak
in het Griekse parlement zei premier
Tsipras dat hij het plan,dat eind deze
maand afloopt,niet wil verlengen.

Tsipras noemde de reddingsoperatie van
de trojka mislukt.Hij wil wel afspraken
maken met geldschieters over een nieuw
schuldensaneringsplan.Voor de periode
maart tot juni moet er volgens hem een
overbruggingsregeling komen.

De onlangs benoemde premier noemde het
bestrijden van belastingontduikding en
corruptie zijn topprioriteit.Ook wil
hij de publieke sector hervormen.
http://nos.nl/teletekst#133
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149618639
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:30 schreef Rica het volgende:
In Zuid-Europa heb je tokkies die heel debiel "de Duitsers" en "de Nederlanders" schuldig verklaren aan hun ellende en wij hebben ze hier ook die "de Grieken" collectief schuldig verklaren.

Ondertussen heeft de doorsnee burger in heel Europa geen enkele invloed gehad op alle smerige dealtjes die er zijn gemaakt en spelletje die er zijn gespeeld. O bijna vergeten, wij hebben een referendum gehad. Dat heeft enorm veel invloed gehad. Ze hebben de naam van grondwet naar verdrag veranderd. Zo dan.

Ik ben niet tegen een verenigd Europa, maar het gedrocht wat we nu hebben, waar deze hele Griekse drama rechtstreeks uit voortkomt, is een van boven af opgelegde horrorstaat waar niemand van ons inbreng in heeft, gehad of zal krijgen.

Maar als je ziet hoe gemakkelijk men bevolkingen tegen elkaar uitspeelt, "De Grieken" en "De Duitsers" dan is het hopeloos en krijgen de mensen min of meer wat ze verdienen.
Maar de Nederlandse belastingbetaler kan er weinig aan doen dat er in Griekenland een financiële chaos is ontstaan ongeacht of de "normale" Griek daarvan heeft geprofiteerd.

De afbetalingsregels zijn meer dan redelijk en er is niets op tegen om deze (Griekse) regering wat tijd te geven orde op zaken te stellen.
Het lijkt me een vreemde zaak om de rekening van het Griekse wanbeleid bij de burgers van andere landen neer te leggen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_149618693
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:52 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Maar de Nederlandse belastingbetaler kan er weinig aan doen dat er in Griekenland een financiële chaos is ontstaan ongeacht of de "normale" Griek daarvan heeft geprofiteerd.

De afbetalingsregels zijn meer dan redelijk en er is niets op tegen om deze (Griekse) regering wat tijd te geven orde op zaken te stellen.
Het lijkt me een vreemde zaak om de rekening van het Griekse wanbeleid bij de burgers van andere landen neer te leggen.
De Nederlandse belastingbetaler kan aan heel veel dingen niets doen en heeft om heel veel dingen niet gevraagd.
pi_149618890
Als de Grieken voor de verkiezingen belasting hadden betaald dan was de nood minder hoog. Helaas had iedereen in wijsheid besloten om geen cent naar athene over te maken, want als Syrizia won dan zouden er geen belastingen meer betaald hoeven te worden(?).

Voor het overige gat in de begroting geeft de doorsnee Griek je een antwoord dat begint met Duitsland, Nazi's, Merkel en WW2 en eindigt met Goldman Sachs, Olligarchen, maanmannetjes en de ECB. De Grieken gaan nooit betalen, de EU kan dat beter accepteren en geld blijven lappen of ze uit de Euro zetten, dat is nog goedkoper dan zinloze bijeenkomsten organiseren.
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 23:02:43 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149619175
gewoon zelf uit de euro stappen en de grieken er mee opzadelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149632659
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:57 schreef Nintex het volgende:
Als de Grieken voor de verkiezingen belasting hadden betaald dan was de nood minder hoog. Helaas had iedereen in wijsheid besloten om geen cent naar athene over te maken, want als Syrizia won dan zouden er geen belastingen meer betaald hoeven te worden(?).

Voor het overige gat in de begroting geeft de doorsnee Griek je een antwoord dat begint met Duitsland, Nazi's, Merkel en WW2 en eindigt met Goldman Sachs, Olligarchen, maanmannetjes en de ECB. De Grieken gaan nooit betalen, de EU kan dat beter accepteren en geld blijven lappen of ze uit de Euro zetten, dat is nog goedkoper dan zinloze bijeenkomsten organiseren.
Dit idd de betalingsmoraal is gewoon te laag. Hele dorpen betalen hun waterrekening niet en meer van dat soort fratsen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149640840
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd de betalingsmoraal is gewoon te laag. Hele dorpen betalen hun waterrekening niet en meer van dat soort fratsen.
En dan vervolgens 'zeiken' dat we niet genoeg solidariteit tonen omdat die mensen denken nog steeds in het geniale land van Pythagoras en dergelijke te wonen, helaas voor hun leven we in een andere tijd.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:53:38 #8
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149641227
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:52 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Het is geen puur Grieks wanbeleid. Of is het dan ook Italiaans, Spaans, Iers, Portugees wanbeleid? Deze hele ellende is begonnen in 2008 met de bankencrisis. Dus leg de rekening neer waar hij hoort bij de banken. Sowieso zijn de afbetalingsregels niet in orde als dat ervoor zorgt dat de helft van de mensen onder de armoedegrens komt te leven.....
Feyenoord!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:55:42 #9
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149641326
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:40 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

En dan vervolgens 'zeiken' dat we niet genoeg solidariteit tonen omdat die mensen denken nog steeds in het geniale land van Pythagoras en dergelijke te wonen, helaas voor hun leven we in een andere tijd.
Ik zou zeggen goed voorbeeld aangezien burgers niks meer zijn dan eem melkkoe voor de overheid. Jammer dat de meeste mensen in Nederland dat nog niet door hebben.
Feyenoord!
pi_149642650
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen goed voorbeeld aangezien burgers niks meer zijn dan eem melkkoe voor de overheid. Jammer dat de meeste mensen in Nederland dat nog niet door hebben.
Maar ik denk ook dat veel mensen in Griekenland, zeker degenen die geen Syriza stemmen zullen begrijpen dat wij ook niet blij zijn dat we met hun land opgezadeld zitten.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_149642914
Komt Griekenland nu ook op de lijst van terroristische organisaties, zoals IJsland toen?
pi_149642927
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:43 schreef meth1745 het volgende:
Komt Griekenland nu ook op de lijst van terroristische organisaties, zoals IJsland toen?
Wat ?
pi_149642971
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het is geen puur Grieks wanbeleid. Of is het dan ook Italiaans, Spaans, Iers, Portugees wanbeleid? Deze hele ellende is begonnen in 2008 met de bankencrisis. Dus leg de rekening neer waar hij hoort bij de banken. Sowieso zijn de afbetalingsregels niet in orde als dat ervoor zorgt dat de helft van de mensen onder de armoedegrens komt te leven.....
Griekenland is een klasse apart hoor. In die andere landen hebben ze niet én met de cijfers geknoeid én een nepotistische politieke cultuur én een torenhoge staatsschuld én een enorme werkloosheid én een handelstekort én een mañana-belastingontduiken-mentaliteit en en en, allemaal tegelijk zoals in Griekenland.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2015 19:46:55 ]
pi_149642991
Portugal komt wel in de buurt niet, Igen
pi_149643023
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:44 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Wat ?
quote:
Icelandic anger at UK terror move

Thousands of Icelanders are sending a message to Gordon Brown that they are not terrorists after the UK used terror laws to freeze their assets.

An online petition was launched this week following the UK government's attempt to protect British savings in Iceland's failed Landsbanki.

The petition has been signed by about 40,000 people and shows Icelanders with signs saying they are not terrorists.

The Treasury said Iceland was in no way considered to be a terrorist regime.

Signatories to the petition have uploaded wry photographs of themselves in an attempt to show the absurdity of categorising an Icelandic bank as a terrorist organisation.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/7688560.stm
pi_149643114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:47 schreef arjan1112 het volgende:
Portugal komt wel in de buurt niet, Igen
Nee, absoluut niet. Veel minder staatsschuld, veel minder werkloosheid, en de mensen daar zijn vaak best serieus. (Het is er dan ook niet mediterraans gezellig.)
  vrijdag 13 februari 2015 @ 20:00:03 #17
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149643352
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Griekenland is een klasse apart hoor. In die andere landen hebben ze niet én met de cijfers geknoeid én een nepotistische politieke cultuur én een torenhoge staatsschuld én een enorme werkloosheid én een handelstekort én een mañana-belastingontduiken-mentaliteit en en en, allemaal tegelijk zoals in Griekenland.
Prima maar dat neemt niet weg dat niet het Griekse wanbeleid de trigger is van het feit dat Griekenland zoveel geld moest lenen. De trigger was de crisis van 2008, als deze niet was gebeurd hadden we ook geen schuldencrisis gehad. Komt bij dat de hele reden dat er zo enorm veel geld geleend is allemaal ten gunste van de banken is gedaan. Om ofwel banken overeind te houden ofwel om geld terug te betalen aan banken (met rente voor geld wat banken uit het niets hebben gecreeerd).

Dus al die mensen die " de Grieken" de schuld geven zijn niet goed geinformeerd. Het zijn ten eerste niet " de Grieken". En ten tweede ligt de oorzaak van al deze ellende bij de banken en het financieel systeem. Dat de Grieken er ook een janboel van hebben gemaakt ontken ik trouwens niet maar deze valt totaal in het niet bij de janboel die banken ervan gemaakt hebben.
Feyenoord!
pi_149648705
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De betalingsmoraal in Spanje, Ierland en Portugal is stukken beter dan in Griekenland. De regering is bij de zogenaamde hervormingen doorgegaan met clientelisme e.d., hebben wel flink gesneden in direct voelbare zaken, waardoor de gewone Griek het flink is gaan merken. Gewoon om de boel op te jutten tegen de rest van de EU.
pi_149649593
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 20:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Prima maar dat neemt niet weg dat niet het Griekse wanbeleid de trigger is van het feit dat Griekenland zoveel geld moest lenen. De trigger was de crisis van 2008, als deze niet was gebeurd hadden we ook geen schuldencrisis gehad. Komt bij dat de hele reden dat er zo enorm veel geld geleend is allemaal ten gunste van de banken is gedaan. Om ofwel banken overeind te houden ofwel om geld terug te betalen aan banken (met rente voor geld wat banken uit het niets hebben gecreeerd).

Dus al die mensen die " de Grieken" de schuld geven zijn niet goed geinformeerd. Het zijn ten eerste niet " de Grieken". En ten tweede ligt de oorzaak van al deze ellende bij de banken en het financieel systeem. Dat de Grieken er ook een janboel van hebben gemaakt ontken ik trouwens niet maar deze valt totaal in het niet bij de janboel die banken ervan gemaakt hebben.
Griekenland was al een tijdbom toen ze bij de Euro gingen. Nederland was er al vanaf het begin fel op tegen om Italie en Griekenland bij de Euro te laten. Italie 'moest' politiek gezien mee mogen doen en konden de Grieken ook niet achter blijven. De Nederlanders en Duitsers gingen er echter vanuit dat het nooit zou lukken om de cijfers rond te krijgen. Zelfs de italianen die bekend waren om dubieuze cijfers waren verrast door de bende die Griekenland gebruikte om zich de EU in te wurmen.

Je kunt de banken veel verwijten, maar het Griekse debacle niet. Het paradijs van Porsches, zwembaden in de achtertuin en vrijstaande villa's dreef op geleend geld dat ze never konden terugbetalen. Overigens heeft de EU nu afgezien van het reddingsplan weinig financiele belangen meer in Griekenland. De Duitse, Franse, Nederlandse etc. banken zitten er niet meer zo diep in als toen de boel klapte in 2010-2012.

De ZDF ging overigens in 2012 eens kijken bij het ministerie van financieen:
pi_149649994
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 22:22 schreef Nintex het volgende:

[..]

Je kunt de banken veel verwijten, maar het Griekse debacle niet.
Je kan de banken wel verwijten dat ze gegokt hebben op een (in de verdragen verboden) bailout en daarom te veel risico hebben genomen door te veel van ons geld te goedkoop aan Griekenland uit te lenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2015 22:32:29 ]
  vrijdag 13 februari 2015 @ 23:01:35 #21
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149651150
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

De betalingsmoraal in Spanje, Ierland en Portugal is stukken beter dan in Griekenland. De regering is bij de zogenaamde hervormingen doorgegaan met clientelisme e.d., hebben wel flink gesneden in direct voelbare zaken, waardoor de gewone Griek het flink is gaan merken. Gewoon om de boel op te jutten tegen de rest van de EU.
Je mist het punt wat ik probeerde te maken.....
Feyenoord!
pi_149651257
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je mist het punt wat ik probeerde te maken.....
Nee. Ik ben het er simpelweg niet mee eens. Dit is voor een groot deel te danken aan Griekenland zelf. M.i. leg jij de schuld vooral neer bij de banken. M.i. is het primaire probleem dat Griekenland veel te veel geld uitgeeft en dat het land op veel vlakken gewoon een teringbende is.

Als je de EU toch verwijten gaat maken, dan ga ik meer de richting op van had ze nooit toegelaten tot de Eurozone, had ze er in 2009 uitgeschopt of had i.p.v. bodemloze putten in Afrika het geld gegooid in een bodemloze, Griekse put.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 23:04:48 #23
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149651263
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 22:22 schreef Nintex het volgende:

[..]

Griekenland was al een tijdbom toen ze bij de Euro gingen. Nederland was er al vanaf het begin fel op tegen om Italie en Griekenland bij de Euro te laten. Italie 'moest' politiek gezien mee mogen doen en konden de Grieken ook niet achter blijven. De Nederlanders en Duitsers gingen er echter vanuit dat het nooit zou lukken om de cijfers rond te krijgen. Zelfs de italianen die bekend waren om dubieuze cijfers waren verrast door de bende die Griekenland gebruikte om zich de EU in te wurmen.

Je kunt de banken veel verwijten, maar het Griekse debacle niet. Het paradijs van Porsches, zwembaden in de achtertuin en vrijstaande villa's dreef op geleend geld dat ze never konden terugbetalen. Overigens heeft de EU nu afgezien van het reddingsplan weinig financiele belangen meer in Griekenland. De Duitse, Franse, Nederlandse etc. banken zitten er niet meer zo diep in als toen de boel klapte in 2010-2012.

De ZDF ging overigens in 2012 eens kijken bij het ministerie van financieen:
[ afbeelding ]
Tja zo'n foto zegt toch niks. Waarom denk je dat de EU de Grieken liever niet uit de EU zien gaan dan? Als er nog maar weinig financiele belangen zitten?

En de bende die Griekenland de EU in heeft geduwd heeft Goldman Sach bekokstoofd.
Feyenoord!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 23:07:37 #24
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149651347
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee. Ik ben het er simpelweg niet mee eens. Dit is voor een groot deel te danken aan Griekenland zelf. M.i. leg jij de schuld vooral neer bij de banken. M.i. is het primaire probleem dat Griekenland veel te veel geld uitgeeft en dat het land op veel vlakken gewoon een teringbende is.

Als je de EU toch verwijten gaat maken, dan ga ik meer de richting op van had ze nooit toegelaten tot de Eurozone, had ze er in 2009 uitgeschopt of had i.p.v. bodemloze putten in Afrika het geld gegooid in een bodemloze, Griekse put.
Ik heb al aangegeven dat ik het er wel mee eens ben dat Griekenland er een janboel van heeft gemaakt. Maar de achterliggende oorzaak van de armoede in Griekenland (en andere landen) zit veel dieper. Dat heeft te maken met ons financiele systeem en het feit dat banken geld creeeren en burgers en overheden daar rente over mogen betalen. Het is totaal de omgekeerde wereld. Wij hebben instanties als overheden en banken in het leven geroepen om het leven van burgers makkelijker te maken en beter te regelen. Maar we leven nu in een situatie waarin het belang van burgers ondergeschikt is aan dat van banken en overheden.
Feyenoord!
pi_149651472
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 20:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De aanleiding maar niet de oorzaak. Griekenland wordt al vanaf het begin overeind gehouden door west europa vanwege historische banden en militaire redenen. Elke keer worden schulden kwijtgescholden en 25 jaar later is het weer dezelfde tyfusbende. Het ligt dus daadwerkelijk aan de grieken zelf. Als jij nutsvoorzieningen gebruikt dan moet je daar voor betalen.

Verder heeft spec het al eerder gezegd dat ze bv een groot inefficient leger hebben ook daar valt wat te halen. Nog afgezien van de corruptie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')