abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149611520
De belastingbetalers van China die de staatsschuld van Duitsland financieren o.i.d ?
pi_149611564
De Grieken laten terugbetalen: okee.

Maar je hebt nu de volgende situatie. De meeste Griekse schuld is in handen van de andere eurolanden; zonder rentebetalingen heeft Griekenland een ruim begrotingsoverschot maar met rentebetalingen hebben ze een begrotingstekort.

Het komt er dus op neer dat wij de Grieken steeds nieuwe "noodhulp"-leningen geven zodat ze ons de rente kunnen betalen die we niet willen kwijtschelden. Dat gaat gewoon helemaal nergens meer over. Het is een sigaar uit eigen doos.
pi_149611619
Bestaat dat geld überhaupt, of alleen op papier?

"De Nederlander" heeft toch niet aan "De Griek" betaald?

Dat geld is door ondoordringbare wegen van belasting en overhevelingen en bijdragen per land en politiek en kortingen en terugbetalingen en shit gegaan voordat het in de zakken terechtkwam, niet van Yorgos en zijn belastingbetalende (!) vrienden, maar bij de banken, de politici en de andere psychopaten die dit voor hen erg voordelig economisch spelletje hebben gewonnen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149611709
De ECB gaat nu 1100 miljard euro opkopen. Waarom niet gewoon 12000 miljard en daarna elk jaar 500 miljard?
pi_149611725
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:26 schreef Igen het volgende:
De Grieken laten terugbetalen: okee.

Maar je hebt nu de volgende situatie. De meeste Griekse schuld is in handen van de andere eurolanden; zonder rentebetalingen heeft Griekenland een ruim begrotingsoverschot maar met rentebetalingen hebben ze een begrotingstekort.

Het komt er dus op neer dat wij de Grieken steeds nieuwe "noodhulp"-leningen geven zodat ze ons de rente kunnen betalen die we niet willen kwijtschelden. Dat gaat gewoon helemaal nergens meer over. Het is een sigaar uit eigen doos.
Niks mis met de Grieken tegemoet komen.

Maar zomaar alle schulden kwijtschelden en alle voorwaarden laten vallen lijkt mij ook net niks.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149611832
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:28 schreef El_Matador het volgende:
Bestaat dat geld überhaupt, of alleen op papier?

"De Nederlander" heeft toch niet aan "De Griek" betaald?

Dat geld is door ondoordringbare wegen van belasting en overhevelingen en bijdragen per land en politiek en kortingen en terugbetalingen en shit gegaan voordat het in de zakken terechtkwam, niet van Yorgos en zijn belastingbetalende (!) vrienden, maar bij de banken, de politici en de andere psychopaten die dit voor hen erg voordelig economisch spelletje hebben gewonnen.
Wij - onze overheid - moeten miljarden afschrijven. Hoe je het ook wendt of keert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149612026
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niks mis met de Grieken tegemoet komen.

Maar zomaar alle schulden kwijtschelden en alle voorwaarden laten vallen lijkt mij ook net niks.
Alles kwijtschelden, nee.

Ik zou zeggen: voor zoverre kwijtschelden dat de rentelast in totaal draagbaar is (2% van het bbp of zoiets?) en verder geen nieuw geld meer die kant op, en ook geen troika-bemoeienis meer.
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 20:55:15 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149612948
lijkt mij ook prima
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149613115
Moeten de landen aan wie "we" al dat corrupte ontwikkelingsgeld in Afrika en ver daarbuiten cadeau doen ook nog wat terugbetalen of zijn de Grieken, broedervolk binnen De Groote Gezellige Gezamenlijke Europeesche Unie, als enigen de lul?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 21:01:46 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149613254
ook Afrikanen moeten hun leningen terug betalen, dat is niet zo heel gek

ontwikkelingshulp valt daar logischerwijs niet onder maar dat zou wmb ook een quid pro quo situatie mogen zijn ja
pi_149614456
Komaan Griekenland, terug naar die Drachme. Als dat waanzinnige rijk met de verderfelijke blauwe vod door jullie ineenstort kom ik elk jaar bij jullie op vakantie!!! Go Greece Go!!!
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 21:26:08 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149614593
van mij mag het instorten hoor maar ik denk dat daar een iets belangrijker land voor nodig is dan fucking griekenland :D

voor hen letterlijk 10 anderen
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 21:27:05 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149614643
alle 10 net zo matig alleen denken die nog dat je ze er een plezier mee doet
  donderdag 12 februari 2015 @ 21:30:56 #289
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_149614810
In Zuid-Europa heb je tokkies die heel debiel "de Duitsers" en "de Nederlanders" schuldig verklaren aan hun ellende en wij hebben ze hier ook die "de Grieken" collectief schuldig verklaren.

Ondertussen heeft de doorsnee burger in heel Europa geen enkele invloed gehad op alle smerige dealtjes die er zijn gemaakt en spelletje die er zijn gespeeld. O bijna vergeten, wij hebben een referendum gehad. Dat heeft enorm veel invloed gehad. Ze hebben de naam van grondwet naar verdrag veranderd. Zo dan.

Ik ben niet tegen een verenigd Europa, maar het gedrocht wat we nu hebben, waar deze hele Griekse drama rechtstreeks uit voortkomt, is een van boven af opgelegde horrorstaat waar niemand van ons inbreng in heeft, gehad of zal krijgen.

Maar als je ziet hoe gemakkelijk men bevolkingen tegen elkaar uitspeelt, "De Grieken" en "De Duitsers" dan is het hopeloos en krijgen de mensen min of meer wat ze verdienen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_149615433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:30 schreef Rica het volgende:
In Zuid-Europa heb je tokkies die heel debiel "de Duitsers" en "de Nederlanders" schuldig verklaren aan hun ellende en wij hebben ze hier ook die "de Grieken" collectief schuldig verklaren.

Ondertussen heeft de doorsnee burger in heel Europa geen enkele invloed gehad op alle smerige dealtjes die er zijn gemaakt en spelletje die er zijn gespeeld. O bijna vergeten, wij hebben een referendum gehad. Dat heeft enorm veel invloed gehad. Ze hebben de naam van grondwet naar verdrag veranderd. Zo dan.

Ik ben niet tegen een verenigd Europa, maar het gedrocht wat we nu hebben, waar deze hele Griekse drama rechtstreeks uit voortkomt, is een van boven af opgelegde horrorstaat waar niemand van ons inbreng in heeft, gehad of zal krijgen.

Maar als je ziet hoe gemakkelijk men bevolkingen tegen elkaar uitspeelt, "De Grieken" en "De Duitsers" dan is het hopeloos
_O_

pi_149615499
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:59 schreef vigen98 het volgende:
Mensen die zich druk maken over Griekenland :') Alsof jullie geld in je handen wordt gedrukt als Griekenland terugbetaald ( Wat het al doet met zo'n torenhoge rente )
Hoog :')
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_149616083
Ze hebben nog 70 miljard uitstaan bij 'normale' schuldeisers de rente daarop is 10% ?
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 22:01:55 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149616140
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:30 schreef Rica het volgende:

Maar als je ziet hoe gemakkelijk men bevolkingen tegen elkaar uitspeelt, "De Grieken" en "De Duitsers" dan is het hopeloos en krijgen de mensen min of meer wat ze verdienen.
men spreekt toch ook over het collectief?
niemand zegt dat alle 10.8 miljoen grieken de belasting hebben ontdoken, het griekse volk (de Grieken) hebben dit massaal gedaan

geven ze ook gewoon toe, het is een groots probleem dat ze proberen aan te pakken

en vanuit het Griekse perspectief kan ik me goed voorstellen dat ze niet heel blij zijn met de Duitsers daar is op zich niets raars aan ... geloof niet dat er iemand tegenover iemand uitgespeeld wordt
pi_149617458
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:01 schreef sp3c het volgende:
ook Afrikanen moeten hun leningen terug betalen, dat is niet zo heel gek

ontwikkelingshulp valt daar logischerwijs niet onder maar dat zou wmb ook een quid pro quo situatie mogen zijn ja
Dat is het al lang, ontwikkelingshulp komt vooral neer op subsidie aan Westerse bedrijven waardoor de plaatselijke industrie en landbouw ondermijnd wordt.
pi_149617644
quote:
15s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:58 schreef El_Matador het volgende:
Moeten de landen aan wie "we" al dat corrupte ontwikkelingsgeld in Afrika en ver daarbuiten cadeau doen ook nog wat terugbetalen of zijn de Grieken, broedervolk binnen De Groote Gezellige Gezamenlijke Europeesche Unie, als enigen de lul?
Grieken kunnen wat lastig de kaart "racisme" trekken. Dus ze moeten nog even zweten.

De EU gaat de Euro niet op het spel zetten voor iets onbenulligs als de Griekse staatsschuld.
pi_149617704
Tja, met wie de Grieken ook in zee gaan de andere partij draait hoe dan ook voor de rekening op. Griekenland door Putin laten financieren is wat dat betreft nog niet eens een slecht idee om wraak te nemen voor de Oekrainse kwestie :')
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 22:41:11 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149618047
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:29 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat is het al lang, ontwikkelingshulp komt vooral neer op subsidie aan Westerse bedrijven waardoor de plaatselijke industrie en landbouw ondermijnd wordt.
bedankt hans
pi_149618062
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:00 schreef arjan1112 het volgende:
Ze hebben nog 70 miljard uitstaan bij 'normale' schuldeisers de rente daarop is 10% ?
Kan, heb je daar een bron van?
Op zich interessant wanneer en door wie die schulden gemaakt zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 22:41:51 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149618087
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Grieken kunnen wat lastig de kaart "racisme" trekken. Dus ze moeten nog even zweten.

dat kunnen de Afrikanen ook niet
pi_149618320
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:34 schreef Nintex het volgende:
Tja, met wie de Grieken ook in zee gaan de andere partij draait hoe dan ook voor de rekening op. Griekenland door Putin laten financieren is wat dat betreft nog niet eens een slecht idee om wraak te nemen voor de Oekrainse kwestie :')
Dan heeft Poetin er een strategische bondgenoot bij. Eentje die wel investeert in defensie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')