Nee zo werk het dus niet. Ze creeeren gewoon geld uit het niks en zoeken later benodigde funding waardoor de centrale bank ze wel reserves moet geven.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:59 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Banken creëren geld, maar niet lukraak en wanneer zij zin hebben. Zij zijn zelf afhankelijk van de Centrale Bank die reserves als onderpand aanneemt in ruil voor leningen.
Dat zal de EU ook wel doen, maar je kunt ze niet dwingen om dat te betalen, zoals je bij een privaat persoon met een deurwaarder wel kunt doen. Je kunt niet Kreta per opbod verkopen of zo.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:16 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Niemand kan ze wat maken? Als de Grieken opeens eenzijdig allerlei verdragen gaan opzeggen of zich niet aan betalingsverplichtingen gaan houden, kan de rest van Europa sancties opleggen. Ik denk niet dat de Grieken blij zullen zijn met een handelsverbod of een bevriezing van de kapitaalstromen.
Griekenland is één van de meest pro-Europese landen in de EU. De regering is gekozen om te heronderhandelen, niet om Griekenland in een isolement te plaatsen. Als dat gebeurt, is het gelijk gedaan met deze regering en kiezen de Grieken bij de volgende verkiezingen massaal de meest pro-Europese partij.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zal de EU ook wel doen, maar je kunt ze niet dwingen om dat te betalen, zoals je bij een privaat persoon met een deurwaarder wel kunt doen. Je kunt niet Kreta per opbod verkopen of zo.
Griekenland zal dan min of meer een provincie van Rusland worden.
M.a.w. Griekenland zit goed. Ze weten dat hun exit betekent dat de Euro kan imploderen en dat de Eurofielen dat absoluut willen voorkomen, de contacten met Poetin zijn al aangehaald en ook dat wil de EU graag voorkomen. Dat is gezichtsverlies en verlies van een strategische partner die wel in Defensie investeert. Weliswaar met geleend geld, maar toch...
Des te hoger ze inzetten des te meer kan men winnen of verliezen toch?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:29 schreef tfors het volgende:
Die minister van finance is nota bene een professor in game theory. Hij heeft gestudeerd voor dit soort games of chicken.
Denk niet dat die kale knoflookvreter iets voor elkaar gaat krijgen. Ik denk eerder dat die vrouw van IMF hem naait dan anders om. Zo dom zijn ze niet bij het IMF. Eigen belang eerst.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:29 schreef tfors het volgende:
Die minister van finance is nota bene een professor in game theory. Hij heeft gestudeerd voor dit soort games of chicken.
Griekenland probeert de EU en het IMF uit elkaar te spelen. De leningen van het IMF zullen ze gewoon terugbetalen, alleen over de EU leningen wil men heronderhandelen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Denk niet dat die kale knoflookvreter iets voor elkaar gaat krijgen. Ik denk eerder dat die vrouw van IMF hem naait dan anders om. Zo dom zijn ze niet bij het IMF. Eigen belang eerst.
Je generaliseert 10 miljoen mensen dat "ze geen beste betalingsmoraal" hebben, maar hoe kan je dat nou zeggen? Denk jij dat er niet veel Grieken zijn die hier niets mee te maken hebben en altijd netjes betaald hebben?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
De Griekse regeringen. Dit is niet de eerste keer dat ze zo goed als failliet zijn. De bevolking zelf heeft overigens ook geen beste betalingsmoraal.
Ja. Ik heb dan ook geprofiteerd van die uitgaven. De Grieken hebben jaren boven hun stand kunnen leven en uitgebreid de kans gehad om hun spaargeld weg te sluizen.
De Grieken kunnen (de door hen gekozen regering) er ook voor kiezen om hun betalingsverplichtingen niet na te komen. Dat is feitelijk ook wat Syriza hen heeft beloofd. Vraag is of ze dan beter af zijn, maar het kan wel. Niemand kan ze wat maken.
Hoeveel goed betalende Nederlanders denk je zijn er wat bijgelegd hebben Griekenland te redden?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je generaliseert 10 miljoen mensen dat "ze geen beste betalingsmoraal" hebben, maar hoe kan je dat nou zeggen? Denk jij dat er niet veel Grieken zijn die hier niets mee te maken hebben en altijd netjes betaald hebben?
Hoe jij juist hen dit kan aandoen, vind ik barbaars, serieus.
Ik snap weer es niets van wat je zegt, john. Het is al laat bij jou, misschien dat dat het is.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel goed betalende Nederlanders denk je zijn er wat bijgelegd hebben Griekenland te redden?
Ik neem aan dat die goed betalende grieken het niet zover laten komen dat die nog meer mogen gaan bijleggen?
Het is volgens mij makkelijk uit te rekenen wat er aan belasting had moeten binnenkomen gezien de grootte van de economie en wat er daadwerkelijk is binnengekomen. Dat heeft weinig te maken met generaliseren.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je generaliseert 10 miljoen mensen dat "ze geen beste betalingsmoraal" hebben, maar hoe kan je dat nou zeggen? Denk jij dat er niet veel Grieken zijn die hier niets mee te maken hebben en altijd netjes betaald hebben?
Hoe jij juist hen dit kan aandoen, vind ik barbaars, serieus.
denk niet dat ze daarin trappen. Ik zie het niet voor me dat het IMF Europa onder de bus gaat gooien om die knakker blij te maken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:33 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Griekenland probeert de EU en het IMF uit elkaar te spelen. De leningen van het IMF zullen ze gewoon terugbetalen, alleen over de EU leningen wil men heronderhandelen.
Uiteindelijk is het IMF afhankelijk van de (grootste) geldschieters en die geldschieters zijn niet de Grieken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:43 schreef Atak het volgende:
[..]
denk niet dat ze daarin trappen. Ik zie het niet voor me dat het IMF Europa onder de bus gaat gooien om die knakker blij te maken.
Maar de belastingontduikers werden toen niet gestraft, en de eerlijke Griek wel. Nu, wordt de eerlijke Griek (die niet om die hele economische bende gevraagd heeft) nogmaals gestraft.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:40 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het is volgens mij makkelijk uit te rekenen wat er aan belasting had moeten binnenkomen gezien de grootte van de economie en wat er daadwerkelijk is binnengekomen. Dat heeft weinig te maken met generaliseren.
Daarmee ga je ervan uit dat de gewone Griek altijd netjes zijn belastingen heeft betaald en dat de gemiste belastinginkomsten het gevolg zijn van rijke Grieken die de belasting hebben ontdoken. Dat is ook een (makkelijke) generalisering. Er zijn voorbeelden van complete Griekse gebieden waar de waterrekening gewoon niet wordt betaald. En niet als gevolg van de crisis, want ook daarvoor werd gewoon niet betaald.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar de belastingontduikers werden toen niet gestraft, en de eerlijke Griek wel. Nu, wordt de eerlijke Griek (die niet om die hele economische bende gevraagd heeft) nogmaals gestraft.
"Iedereen moet bloeden", zegt Halcon, "belastingontduiker of niet".
Dat is de moraal van een strontvlieg, dat zie je?
Wat is eerlijk vraag ik je dan, bij ice banky kreeg men 100 procent bij die ander bank ik weet niet meer welke kreeg men een bepaald bedrag, en daarboven was weg toch?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar de belastingontduikers werden toen niet gestraft, en de eerlijke Griek wel. Nu, wordt de eerlijke Griek (die niet om die hele economische bende gevraagd heeft) nogmaals gestraft.
"Iedereen moet bloeden", zegt Halcon, "belastingontduiker of niet".
Dat is de moraal van een strontvlieg, dat zie je?
Ik stel "gewone" niet tegenover "rijke" Grieken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Daarmee ga je ervan uit dat de gewone Griek altijd netjes zijn belastingen heeft betaald en dat de gemiste belastinginkomsten het gevolg zijn van rijke Grieken die de belasting hebben ontdoken. Dat is ook een (makkelijke) generalisering. Er zijn voorbeelden van complete Griekse gebieden waar de waterrekening gewoon niet wordt betaald. En niet als gevolg van de crisis, want ook daarvoor werd gewoon niet betaald.
Het lijkt nu net alsof de schuld bij een soort genootschap ligt dat heeft besloten de Grieken in een crisis te storten. Natuurlijk zijn het de banken en de regering die de foute beslissingen hebben gemaakt. Maar de Grieken hebben daar lekker van meegeprofiteerd. Hoge spaarrentes, lage belastingen, lage pensioenleeftijd, veel (gratis) publieke voorzieningen. Geloof me, die gewone Griek vond het allemaal wel welletjes. Je kunt niet op te grote voet leven en dan verwachten dat dat niet een keer mis gaat.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:58 schreef El_Matador het volgende:
Degenen die die Grieken in deze misere hebben gestort,
Niet dat ik iets goed wil praten of dat ik tegen terug betalen ben hoor, maar zouden wij niet ook profiteren ervan als het zich zou voordoen?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 02:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het lijkt nu net alsof de schuld bij een soort genootschap ligt dat heeft besloten de Grieken in een crisis te storten. Natuurlijk zijn het de banken en de regering die de foute beslissingen hebben gemaakt. Maar de Grieken hebben daar lekker van meegeprofiteerd. Hoge spaarrentes, lage belastingen, lage pensioenleeftijd, veel (gratis) publieke voorzieningen. Geloof me, die gewone Griek vond het allemaal wel welletjes. Je kunt niet op te grote voet leven en dan verwachten dat dat niet een keer mis gaat.
Eerlijk gezegd denk ik dat veel Nederlanders, als zij een belastingaanslag krijgen, toch wel geneigd zijn die gewoon te betalen, ook al zeuren we er eerst over op twitter, facebook, etc.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 02:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet dat ik iets goed wil praten of dat ik tegen terug betalen ben hoor, maar zouden wij niet ook profiteren ervan als het zich zou voordoen?
Of zou ji dan zeggen het is niet eerlijk en ik wil graag belasting betalen?
van griekenland inderdaad. optimale strategie schijnt te zijn om net iets roekelozer over te komen dan de tegenstander, zodat die als eerste toegeeft om grotere schade te voorkomen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Des te hoger ze inzetten des te meer kan men winnen of verliezen toch?
Al weet ik niet welke minister je bedoeld maar ik neem aan van Griekenland?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |