Precies, alleen nu moeten de gewone Grieken ineens dubbel de prijs betalen...quote:Op zaterdag 14 februari 2015 02:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het lijkt nu net alsof de schuld bij een soort genootschap ligt dat heeft besloten de Grieken in een crisis te storten. Natuurlijk zijn het de banken en de regering die de foute beslissingen hebben gemaakt.
Nou, niet echt. En ik weet niet hoeveel "gewone Grieken" jij kent, maar men vond het helemaal niet welletjes... De oprichting van een -verdomme- nazipartij gemist??quote:Maar de Grieken hebben daar lekker van meegeprofiteerd. Hoge spaarrentes, lage belastingen, lage pensioenleeftijd, veel (gratis) publieke voorzieningen. Geloof me, die gewone Griek vond het allemaal wel welletjes.
Maar hopen dat ze er doorheen prikken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 02:59 schreef tfors het volgende:
[..]
van griekenland inderdaad. optimale strategie schijnt te zijn om net iets roekelozer over te komen dan de tegenstander, zodat die als eerste toegeeft om grotere schade te voorkomen.
Draai het eens om, vind je dan dat de Europese belastingbetaler de Griekse schulden moet betalen (kwijtschelden) die belastingbetaler heeft helemaal part nog deel aan die schulden.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij beweert dus dat alle Grieken leningen aangingen die ze niet konden afbetalen.
Dat gebeurt in Nederland ook door mensen, stel nu eens dat de situatie andersom was? Dan vind jij het terecht dat jij, Halcon, wordt uitgezogen door een nieuwe regering die vindt dat jij geld moet betalen aan banken en politici bij wie "jij" schulden hebt, waar je nooit om gevraagd hebt?
In november 2011 hebben de private banken onder druk van de EU al een deel van de schulden kwijt gescholden en de betalingsregelingen zijn soepel.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 03:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies, alleen nu moeten de gewone Grieken ineens dubbel de prijs betalen...
De teksten van Syriza lieten aan duidelijkheid niet veel te wensen over. Syriza wilde fors meer ambtenaren, nog meer "gratis" en inderdaad heronderhandelen. Dat laatste overigens wel op een manier waarvan je kunt vermoeden dat de EU er niet mee kan lachen. Hij wil volgens mij ook met name kwijtschelding van een groot deel van de schulden.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:27 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Griekenland is één van de meest pro-Europese landen in de EU. De regering is gekozen om te heronderhandelen, niet om Griekenland in een isolement te plaatsen. Als dat gebeurt, is het gelijk gedaan met deze regering en kiezen de Grieken bij de volgende verkiezingen massaal de meest pro-Europese partij.
Hele volksstammen betalen daar geen belasting en hele dorpen geen waterrekening. Het land Griekenland is ook al vaker in deze positie geweest. Zijn die mensen destijds wel massaal de straat opgegaan om te protesteren tegen de te hoge overheidsuitgaven? Om even duidelijk hun punt te maken dat de Griekse overheid moet bezuinigen en minder geld over de balk moet smijten? Om te betogen voor een begrotingsevenwicht en voor het fors terugdringen van de Griekse staatsschuld?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je generaliseert 10 miljoen mensen dat "ze geen beste betalingsmoraal" hebben, maar hoe kan je dat nou zeggen? Denk jij dat er niet veel Grieken zijn die hier niets mee te maken hebben en altijd netjes betaald hebben?
Hoe jij juist hen dit kan aandoen, vind ik barbaars, serieus.
Als je op Kreta komt zie je dat men bij zowat elk huis een "zolder" op het dak aan het bouwen is, want zolang het huis "in aanbouw" is hoeft er geen belasting te worden betaald. Niet dat ik nou zo'n fan van belasting betalen ben en ik ben zeer kritisch t.a.v. de bestedingen van de overheid (en ik denk dat in een land als Griekenland men dat nog meer moet zijn daar veel belastinggeld ook "verdwijnt") hebben ze daar toch echt wel flink geleeched hoor. Het dakenverhaal, conducteurs die 100.000 euro per jaar verdienen, ambtenaren die op hun 53e met pensioen mochten, families die jarenlang pensioenen van overledenen inden, gezinnen met 21 kinderen op eilanden waarvan er geen één bestond, nep blinden et cetera. In de buurlanden idem dito. Naar schatting zijn er tienduizenden zo niet honderdduizenden mensen die onterecht een levenslange uitkering krijgen wegens "oorlogsstrauma's" in Kroatië (kwestie van de juiste arts kennen). Ik denk dat Calvinistische culturen simpelweg wat minder van dit soort uitspattingen hebben (hoewel wij ook genoeg zelfverrijkers hebben uiteraard).quote:Op zaterdag 14 februari 2015 03:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Nou, niet echt. En ik weet niet hoeveel "gewone Grieken" jij kent, maar men vond het helemaal niet welletjes... De oprichting van een -verdomme- nazipartij gemist??
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Feest hoor daar, in Griekenland. Men heeft "heel hard geprofiteerd".
Ja hij bedoelde hoe het was voor 2010.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 03:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Nou, niet echt. En ik weet niet hoeveel "gewone Grieken" jij kent, maar men vond het helemaal niet welletjes... De oprichting van een -verdomme- nazipartij gemist??
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Feest hoor daar, in Griekenland. Men heeft "heel hard geprofiteerd".
Ah, ging allemaal prima. Werkloosheid, BNP, staat allemaal in de grafiekjes.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:51 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ja hij bedoelde hoe het was voor 2010.
Je hebt die grafieken zelf gepost, dus neem aan dat je ze zelf ook bekeken hebt.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, ging allemaal prima. Werkloosheid, BNP, staat allemaal in de grafiekjes.
Mensen, mensen, en dit moet het "Groot Europees Denken" voorstellen?
Ik hoop niet dat Nederland ooit in de situatie van Griekenland komt, maar dan zal ik es rondkijken op net zo'n Grieks forum met net zulke forummers als arjan, Halcon, Childofthe90s, Igen, Matador en andere Yorgossen en Penelopes die niets met die boevenbende daarboven van doen horen te hebben.
Het idee dat "we onze overheid kiezen" (en daardoor dus ook maar in enige mate verantwoordelijkheid voor hun debiele keuzes dragen) is echt te belachelijk voor woorden -zeker op EU-niveau-, daarvoor hoef je geen principiele niet-stemmer voor te zijn, elementaire staatsinrichting is voldoende.
Ja. De Grieken hebben daar immers niet voor gekozen en wij hebben er kennelijk wel voor gekozen dat de Grieken met valse cijfers de boel voor de gek moesten houden...quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:07 schreef arjan1112 het volgende:
Ja we moeten maar alles kwijtschelden en daarna alle andere knoflooklanden ook maar alles kwijtschelden en vervolgens gaan Duitsland Finland Nederland Oostenrijk en Luxemburg zelf failliet.
Neemt echter niet weg dat die cijfers maar klakkeloos voor waarheid werden waargenomen niet?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. De Grieken hebben daar immers niet voor gekozen en wij hebben er kennelijk wel voor gekozen dat de Grieken met valse cijfers de boel voor de gek moesten houden...
De Griekse overheid vervalste de cijfers. Ik kan me voorstellen dat het voor de gewone Griek wel een beetje een gevalletje "vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan" was, zonder te beseffen hoe slecht het land er eigenlijk voor stond.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. De Grieken hebben daar immers niet voor gekozen en wij hebben er kennelijk wel voor gekozen dat de Grieken met valse cijfers de boel voor de gek moesten houden...
Ja. Dat kun je de EU verwijten. Als ik bij jou inbreek, kan men jou ook verwijten dat je je huis niet voldoende hebt beveiligd.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Neemt echter niet weg dat die cijfers maar klakkeloos voor waarheid werden waargenomen niet?
Mja, je weet wel wat het eigenlijk niet kan en dat die staatsschuld steeds verder oploopt. Griekenland is ook al een paar keer eerder "failliet" gegaan.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:11 schreef Igen het volgende:
[..]
De Griekse overheid vervalste de cijfers. Ik kan me voorstellen dat het voor de gewone Griek wel een beetje een gevalletje "vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan" was, zonder te beseffen hoe slecht het land er eigenlijk voor stond.
T/m 2008 waren de Griekse (onjuiste) officiële cijfers toch niet zo slecht? Ze zijn immers ook tot de euro toegelaten - wat trouwens volgens de gecorrigeerde cijfers achteraf helemaal niet had gemogen. Zij hadden het geld niet moeten lenen, wij hadden het geld niet uit moeten lenen, zij hadden niet moeten frauderen om per se bij de euro te willen, wij hadden de cijfers niet blind moeten vertrouwen om hen per se in de eurozone te krijgen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, je weet wel wat het eigenlijk niet kan en dat die staatsschuld steeds verder oploopt. Griekenland is ook al een paar keer eerder "failliet" gegaan.
Ter info: het begrotingstekort over bv. 2009 werd bijgesteld van 13,6 naar 15,4 procent. Daarvoor was gesproken over 6%. Het is niet zo dat 13,6 procent wel een prima score is. Net zoals dat 6% veel te veel is. De inflatie in Griekenland was ook al hoog, net zoals de schuldgraad en de begrotingstekorten.
Het is 'n beetje als iemand die krediet op krediet stapelde bij de DSB, waardoor een parttime kapster en een vakkenvuller opeens een huis konden kopen, een dikke Mercedes konden rijden en drie keer per jaar op vakantie konden gaan.
Afijn, mijn punt was dat het punt "de Grieken hebben hier niet voor gekozen" irrelevant is. Wij hebben er ook niet voor gekozen om "de Grieken geld te lenen" of om "vervalste cijfers op te leveren".
Niet zo slecht inderdaad, anders zouden ze nooit toegelaten zijn. Echt heel florissant waren ze ook niet. Met de rest van je eerste alinea ben ik het wel eens. Men had kritischer moeten zijn op de cijfers. Italië heeft er ook mee geknoeid, dus aan het controlemechanisme mankeerde wel wat.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:53 schreef Igen het volgende:
[..]
T/m 2008 waren de Griekse (onjuiste) officiële cijfers toch niet zo slecht? Ze zijn immers ook tot de euro toegelaten - wat trouwens volgens de gecorrigeerde cijfers achteraf helemaal niet had gemogen. Zij hadden het geld niet moeten lenen, wij hadden het geld niet uit moeten lenen, zij hadden niet moeten frauderen om per se bij de euro te willen, wij hadden de cijfers niet blind moeten vertrouwen om hen per se in de eurozone te krijgen.
Uiteindelijk heeft iedereen fouten gemaakt en nu moeten we de puinzooi opruimen. Maar tot nu toe lijkt dat bij Griekenland niet erg hard te lukken. Er moet dus iets anders, al zou ik niet weten wat.
Als het bij mij thuis is gaat het om mijn eigendom, lijkt me toch dat de EU algemeen eigendom is niet?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Dat kun je de EU verwijten. Als ik bij jou inbreek, kan men jou ook verwijten dat je je huis niet voldoende hebt beveiligd.
Wat bedoel je met water bij de wijn doen?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:58 schreef Halcon het volgende:
Het is lastig. De hervormingen die zijn doorgevoerd pikken de Grieken niet. De overheid heeft hervormd op een manier dat de Grieken het vrij snel beu raken. Dat is lastig. De boel daar tijdelijk overnemen is niet heel democratisch en zullen de Grieken zeker niet pikken. Ik denk dat er weinig anders op zit dan wat water bij de wijn te doen. De euro laat je niet klappen omwille van wat principes (terwijl je zelf ook fout zat) en de Griekse staatsschuld.
Dat zou ik maar niet al te snel roepen. Griekenland werd toegelaten omdat een Euro over heel de EU - het aanvankelijke doel - als middel werd gezien om politieke eenwording af te dwingen. Normaal gesproken is de volgorde dat je eerst een federatie vormt en dan pas eens gaat nadenken over een monetaire unie, de EU hoopte door het om te draaien een point of no return te creëren wat betreft de staatsvorming (EU als staat). Dat is aardig gelukt, vraag me niet ten koste van wat allemaal.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet zo slecht inderdaad, anders zouden ze nooit toegelaten zijn.
Tegen dit soort ego-nihilisme kan ik niet op.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:20 schreef Halcon het volgende:
Laten we wel wezen: deze Yorgossen stonden niet te protesteren in de jaren dat Griekenland de staatsschuld fors aan het ophogen was, veel meer uitgaf dan ze binnenkregen, etc. Of stonden ze toen op straat met bordjes dat Griekenland minder uit moest geven?
http://www.washingtonpost(...)-the-global-economy/quote:Op zondag 15 februari 2015 05:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tegen dit soort ego-nihilisme kan ik niet op.
Als de deplorabele staat, massale protesten, stakingen, de oprichting van een fokking NAZIpartij, de groei van die NAZIpartij, asielzoekers die dood door de straten werden gesleept, grote grote problemen van Griekenland in de voorbije jaren aan je voorbij gegaan zijn, dan sluit je moedwillig je ogen voor de werkelijkheid; nihilisme.
Jij sluit die ogen en eist comfortabel vanaf je verwarmde Hollandse zolderkamertje geld "terug" van mensen (waar denk je dat die rekening terecht komt?) die geen enkele schuld aan al die politieke spelletjes hebben, noch daar invloed op hebben. En nee, blijkens al die -zinloze- protesten en een aantal verkiezingen op een rij ook niet gehad.
Mensen die zo politiek onbewust zijn dat ze claimen dat je in een parlementaire democratie "je overheid kiest", is ook geen kruid tegen gewassen. En ook geen kruit.
Dat je je totaal niet kan verplaatsen in het hypothetische geval dat JIJ die Yorgos zou zijn, omdat een of andere zieke Zalm, bezeten Balkenende of razende Rutte een zwaar slechte beslissing heeft genomen, zegt genoeg over die "mooie" Europese gemeenschappelijke strijd.
"De Nederlanders" (net zoiets als "de islam"?) laten zich uitspelen tegen "De Grieken" (lijkt op "de joden"?
) en de politieke baasjes van "Nederland", "Griekenland" en die vermaledijde EU blijven lekker buiten schot.
Glimlachend om de nuttige idioten op Nederlandse internetfora nemen ze nog een gratis toastje neusje van de zalm en champagne voor een bedrag waar een Bulgaars gezin een maand op kan leven. Op kosten van die nuttige idioten die het verpesten voor de mensen die wel nadenken en deze Orwelliaanse teringbende niet wensen.
De tering zeg, wat een hoop onzin op een paar vierkante centimeter. Structureel meer uitgeven dan je binnenkrijgt zorgt onherroepelijk voor problemen. Als vriendjespolitiek en de kluit belazeren dan ook nog volkssporten zijn, dan kun je erop wachten dat het mis gaat. En het is ook misgegaan.quote:Op zondag 15 februari 2015 05:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de deplorabele staat, massale protesten, stakingen, de oprichting van een fokking NAZIpartij, de groei van die NAZIpartij, asielzoekers die dood door de straten werden gesleept, grote grote problemen van Griekenland in de voorbije jaren aan je voorbij gegaan zijn, dan sluit je moedwillig je ogen voor de werkelijkheid; nihilisme.
Jij sluit die ogen en eist comfortabel vanaf je verwarmde Hollandse zolderkamertje geld "terug" van mensen (waar denk je dat die rekening terecht komt?) die geen enkele schuld aan al die politieke spelletjes hebben, noch daar invloed op hebben. En nee, blijkens al die -zinloze- protesten en een aantal verkiezingen op een rij ook niet gehad.
Mensen die zo politiek onbewust zijn dat ze claimen dat je in een parlementaire democratie "je overheid kiest", is ook geen kruid tegen gewassen. En ook geen kruit.
Dat je je totaal niet kan verplaatsen in het hypothetische geval dat JIJ die Yorgos zou zijn, omdat een of andere zieke Zalm, bezeten Balkenende of razende Rutte een zwaar slechte beslissing heeft genomen, zegt genoeg over die "mooie" Europese gemeenschappelijke strijd.
"De Nederlanders" (net zoiets als "de islam"?) laten zich uitspelen tegen "De Grieken" (lijkt op "de joden"?
) en de politieke baasjes van "Nederland", "Griekenland" en die vermaledijde EU blijven lekker buiten schot.
Glimlachend om de nuttige idioten op Nederlandse internetfora nemen ze nog een gratis toastje neusje van de zalm en champagne voor een bedrag waar een Bulgaars gezin een maand op kan leven. Op kosten van die nuttige idioten die het verpesten voor de mensen die wel nadenken en deze Orwelliaanse teringbende niet wensen.
Je vat 'm niet helemaal. Jij geeft aan dat je iemand kunt verwijten dat z'n controlemechanismen / beveiligingsmechanismen niet goed werken. Ik geef aan dat het dan nog niet de bedoeling is om daar misbruik van te maken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 23:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als het bij mij thuis is gaat het om mijn eigendom, lijkt me toch dat de EU algemeen eigendom is niet?
Een vergelijking van kus mijn ....... dus!
Kom maar met de volgende vergelijking hoor, deze slaat op niks.
Alhoewel met andermans geld gooien zou ik wel of ook graag doen!
Zie je graag weglopen of kruipen als de hond een stuk van jou in zijn bek heeft trouwens!
Bij mijn weten ging het destijds voornamelijk over economische zaken en waren er voornamelijk economische argumenten. Ook hebben bv. Denemarken en UK een uitzonderingspositie weten af te dwingen. UK is natuurlijk een van de machtigste landen, Denemarken niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 00:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zou ik maar niet al te snel roepen. Griekenland werd toegelaten omdat een Euro over heel de EU - het aanvankelijke doel - als middel werd gezien om politieke eenwording af te dwingen. Normaal gesproken is de volgorde dat je eerst een federatie vormt en dan pas eens gaat nadenken over een monetaire unie, de EU hoopte door het om te draaien een point of no return te creëren wat betreft de staatsvorming (EU als staat). Dat is aardig gelukt, vraag me niet ten koste van wat allemaal.
Okee als jij 100 euro ziet liggen laat je ze liggen zeker dan?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik geef aan dat het dan nog niet de bedoeling is om daar misbruik van te maken.
Als ik bij jou op bezoek ben en ik zie ¤ 100 liggen, dan laat ik die liggen ja. Als ik ergens in de polder ¤ 100 zie liggen en er is niemand in de buurt, dan raap ik het wel op.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Okee als jij 100 euro ziet liggen laat je ze liggen zeker dan?
Is wel zo eerlijk want ze zijn niet van jou, zie de roemenen wat die vonden toeslagen paradijs hier in het land.
Iemand van hier zou er niet opgekomen zijn,
De motieven die worden gegeven wijken vaak af van de werkelijke motieven. De EU kan moeilijk hardop zeggen dat ze de lat lager legt voor minder ontwikkelde landen omdat ze een andere agenda heeft, natuurlijk bedenken ze dan economische motieven. Smoke and mirrors. Aan het einde van de dag wou de EU die Euro per se hebben omdat ze dacht dat met die Euro het cement van de EU zou worden verstevigd. Ook in die tijd werd er juist vanuit de economische hoek afgeraden om Griekenland lid te laten worden van de EMU.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij mijn weten ging het destijds voornamelijk over economische zaken en waren er voornamelijk economische argumenten.
Anderzijds kan je als burger moeilijk afrekenen met die politieke baasjes. Dat neemt niet weg dat wat meer kritiek over hun functioneren welkom zou zijn. De NOS probeerde het nog even heel erg voorzichtig tijdens de eerste Balkenende-kabinetten, dat hield snel op na de eerste of tweede bezuinigingsronde. Een briljante zet trouwens, het kijk- en luistergeld afschaffen. Hiermee werd gegarandeerd dat de NOS zich als staatszender zou gedragen, met een bezuiniging na teveel kritiek en teveel satire (Balkenende, Maxime Verhagen) werd dit geconsolideerd.quote:Op zondag 15 februari 2015 05:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Logisch dat ze dat doen. Wat zou jij doen als jij daar zou wonen, moet afwachten of dat je morgen nog bij je geld kan maar ondertussen wel meer lasten dan inkomsten hebt? Rijke grieken die hun landgenoten in de steek laten moeten zich heel erg diep schamen maar de gewone inwoners kan je niet verwijten dat ze nu vooral naar hun eigen belang en dat van hun gezin kijken.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:59 schreef Nintex het volgende:
De Grieken helpen structureel hun eigen land naar de kloten, vanmorgen las ik dat ze miljarden van de banken gehaald hebben (tot wel 300 miljoen euro per dag). Als de Grieken er al weinig in zien, waarom zouden wij dan geld moeten pompen in die bodemloze put?
Dat doen de Grieken al sinds ze bij de EU zitten en dat is ze allemaal gegund, maar geef dan niet de EU de schuld dat het daar zo kut gaat.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Logisch dat ze dat doen. Wat zou jij doen als jij daar zou wonen, moet afwachten of dat je morgen nog bij je geld kan maar ondertussen wel meer lasten dan inkomsten hebt? Rijke grieken die hun landgenoten in de steek laten moeten zich heel erg diep schamen maar de gewone inwoners kan je niet verwijten dat ze nu vooral naar hun eigen belang en dat van hun gezin kijken.
quote:
quote:In Griekenland zijn zondag duizenden mensen de straat opgegaan om hun steun te betuigen aan de nieuwe regering van premier Tsipras, die maandag in Brussel onderhandelt over de verlenging van het steunprogramma aan Griekenland.
In nauwe samenwerking met de bank van Draghi, en controle van EU-instanties en de ministeries van financien. Zelfs eenvoudige CDA-parlementariers konden daar doorheen prikken, maar de wil was er kennelijk niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:11 schreef Igen het volgende:
[..]
De Griekse overheid vervalste de cijfers.
Nee de wil was om Griekenland bij de EU te krijgen net zoals nu de wil is om Griekenland bij de EU te houden. Dat hoor je aan alles. Ze moeten maar gewoon in de pas gaan lopen en zich weer aan de betalingsregels gaan houden zodat het EU gedrocht verder kan op haar weg naar verdere armoede van haar bevolking en rijkdom voor haar bestuurders.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In nauwe samenwerking met de bank van Draghi, en controle van EU-instanties en de ministeries van financien. Zelfs eenvoudige CDA-parlementariers konden daar doorheen prikken, maar de wil was er kennelijk niet.
Als men Griekenland bij de Eu wil houden ja als ze het doorkrijgen denk ik dat het wel eens geld kon gaan kosten dan?quote:Op maandag 16 februari 2015 11:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee de wil was om Griekenland bij de EU te krijgen net zoals nu de wil is om Griekenland bij de EU te houden. Dat hoor je aan alles. Ze moeten maar gewoon in de pas gaan lopen en zich weer aan de betalingsregels gaan houden zodat het EU gedrocht verder kan op haar weg naar verdere armoede van haar bevolking en rijkdom voor haar bestuurders.
Als hele dorpen niet betalen dan kun je wel zeggen dat het wijdverspreid is.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je generaliseert 10 miljoen mensen dat "ze geen beste betalingsmoraal" hebben, maar hoe kan je dat nou zeggen? Denk jij dat er niet veel Grieken zijn die hier niets mee te maken hebben en altijd netjes betaald hebben?
Hoe jij juist hen dit kan aandoen, vind ik barbaars, serieus.
Dat deed ik niet, de EU is echter wel schuldig voor het feit dat wij met die rekening zitten opgescheept. Ze wisten dat Griekenland geen goed lid zou zijn voor de EMU, toch hebben ze de Grieken er aan de haren bij gesleurd.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:19 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat doen de Grieken al sinds ze bij de EU zitten en dat is ze allemaal gegund, maar geef dan niet de EU de schuld dat het daar zo kut gaat.
Heb je nou nog niet door dat " ze" niet willen dat Griekenland uit de EU stapt. Dat is beleid van de banken aangezien als dat gebeurt banken klappen gaan krijgen en dat willen ze niet. Voor de Grieken zelf zou het op termijn veel beter zijn om eruit te stappen. Zwitserland is ze al voor gegaan trouwens.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als men Griekenland bij de Eu wil houden ja als ze het doorkrijgen denk ik dat het wel eens geld kon gaan kosten dan?
Ik zou pokeren, als ze dreigden met Rusland zou ik zeggen jongens ga jullie gang!
Ze hebben pas de munt los gekoppeld van de euro.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:48 schreef arjan1112 het volgende:
Zwitserland heeft de euro nooit gehad.
twitter:BartReijnen twitterde op maandag 16-02-2015 om 19:02:48Nu al persco al. Dus geen akkoord, niks wat in de buurt komt. Helemaal niks reageer retweet
quote:Op maandag 16 februari 2015 19:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:BartReijnen twitterde op maandag 16-02-2015 om 19:02:48Nu al persco al. Dus geen akkoord, niks wat in de buurt komt. Helemaal niks reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |