en nu gaat drakin het even vertalen voor onsquote:Op maandag 2 februari 2015 01:16 schreef drakin het volgende:
Fen alle lânnen op 'e wrâld,
Is 't Fryslân, dêr ik meast fen hâld;
Hwêr 't oaren ek op romme,
Op fruchtbre fjilden romme wy,
Op blinkend nôt, op gledde kij,
Yn greiden bont fen blommen.
Fen alle talen op 'e wrâld,
Scil 'k Fryslâns tael, sa ryk en âld,
Altiid it measte minne.
Lit frjemden dêr op smeule en dwaen,
Dat is hjar heel wol ta to jaen:
't Komt dát se ús tael niet kenne.
De seden fen in echte Fries,
Binn' 't dy ik boppe alle oaren kies;
O, mocht ik him mar lykje!
Ienfäldich, sonder wyn en blast,
Rjuchtút en plat: in frânsce kwast
Mat for in stanfries wykje.
Oeral binn' fammen kreas en blier,
Mar 'k hâld it mei de frysce fier,
Dy, sonder falsk to flaeijen,
Binn' gol en frjeunlik út hjar aerd,
En fij fen laf onskiklik praet,
En sedich yn it klaeijen.
Ja, reisgje frij de wrâld yn 't roun,
Hwêr wirdt in twade Fryslân foun?
Wy doare dryst wei röppe:
Us âlde Fryslân spant de kroan',
Nin lân op ierde komt dêr oan;
Wy sjonge: Fryslân boppe!
Nee ... Isax doet eerst de andere, jij was luckyquote:Op maandag 2 februari 2015 01:12 schreef FANN het volgende:
[..]
Wat weten jullie toch veel![]()
maar eh heb jij nog geen glitterplaatje Chuf?
Lucky mequote:Op maandag 2 februari 2015 01:20 schreef chufi het volgende:
[..]
Nee ... Isax doet eerst de andere, jij was lucky
quote:Op maandag 2 februari 2015 01:19 schreef FANN het volgende:
[..]
en nu gaat drakin het even vertalen voor ons
Van alle landen op de wereldquote:
Heb ik gezienquote:Op maandag 2 februari 2015 01:22 schreef drakin het volgende:
Koud filmpje die hier afspeelt, regisseur is ook een Fries
De hel van '63 (2009) - IMDb
Die reed mijn Pa nog, maar niet uit .....quote:Op maandag 2 februari 2015 01:22 schreef drakin het volgende:
Koud filmpje die hier afspeelt, regisseur is ook een Fries
De hel van '63 (2009) - IMDb
Is hij nog wel een eind gekomen?quote:Op maandag 2 februari 2015 01:24 schreef chufi het volgende:
[..]
Die reed mijn Pa nog, maar niet uit .....
Ik vond hem eigenlijk niet eens zoquote:
Hoeveel vingers en tenen heeft hij nog?quote:Op maandag 2 februari 2015 01:24 schreef chufi het volgende:
[..]
Bolsward volgens mij... Kan het hem niet meer vragen helaasquote:Op maandag 2 februari 2015 01:24 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik wel... maar alleen om dat het ''echt'' gebeurt is, dat geeft meestal wel iets speciaals aan films vind ik, ik hou niet zo van fictie zooi...quote:
O dat is de start.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Bolsward volgens mij... Kan het hem niet meer vragen helaas
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Die ene van Turks Fruit toch ook? Hoe heet die gast ook weer? Of is hij alleen in Friesland gaan wonen? Tenminste voor de helft geloof ik of zoiets toch?quote:Op maandag 2 februari 2015 01:26 schreef drakin het volgende:
Bekende schrijvers als Havank en Simon Vestdijk zijn Friezen
Dat is wel waar, maar hebben ze nou echt zoveel pauze gehad onderweg? Vond het niet eens echte bikkels daardoor.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:26 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik wel... maar alleen om dat het ''echt'' gebeurt is, dat geeft meestal wel iets speciaals aan films vind ik, ik hou niet zo van fictie zooi...
Is wel Fries dacht ik, maar woont hier zeker ergens op een boerderijquote:Op maandag 2 februari 2015 01:28 schreef FANN het volgende:
[..]
Die ene van Turks Fruit toch ook? Hoe heet die gast ook weer? Of is hij alleen in Friesland gaan wonen? Tenminste voor de helft geloof ik of zoiets toch?
lees de spoilerquote:Op maandag 2 februari 2015 01:28 schreef chufi het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 2 februari 2015 01:27 schreef drakin het volgende:
[..]
O dat is de start.
[quote]
Nee dat is iets over de helft of zo
Ja het zal wel hier en daar een beetje verandert zijn, da's meestal zo, maar bikkels waren hetquote:Op maandag 2 februari 2015 01:28 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar hebben ze nou echt zoveel pauze gehad onderweg? Vond het niet eens echte bikkels daardoor.
Mooie vent vind ik datquote:Op maandag 2 februari 2015 01:28 schreef drakin het volgende:
[..]
Is wel Fries dacht ik, maar woont hier zeker ergens op een boerderij
[ afbeelding ]
Ik kijk wel vanaf mijn tvtje, ben dan ook geen bikkel.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:29 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja het zal wel hier en daar een beetje verandert zijn, da's meestal zo, maar bikkels waren het
toch wel?Ik zou het ze niet nadoen in elk geval...
Nee dat bedoel ikquote:Op maandag 2 februari 2015 01:31 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik kijk wel vanaf mijn tvtje, ben dan ook geen bikkel.
O daar, leuk dorpje, maar zou er niet willen wonen.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:31 schreef chufi het volgende:
[..]
[..]
Als hij in Nederland is, bewoont hij een boerderij in Beetsterzwaag.
Denk dat ie wel aardig woont daarquote:Op maandag 2 februari 2015 01:31 schreef drakin het volgende:
[..]
O daar, leuk dorpje, maar zou er niet willen wonen.
Lekker rustig iig daar.quote:
Jeetje dat vind ik helemaal niet bij hem passenquote:Op maandag 2 februari 2015 01:36 schreef drakin het volgende:
Leuk optrekje in Beesterzwaag
[ afbeelding ]
Dit is iig in Beesterzwaag, zal vast niet net zijn optrekje zijn.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Jeetje dat vind ik helemaal niet bij hem passen![]()
Dan mag je wel een zooi personeel hebben om die hut bij te houden
Dat is het welquote:Op maandag 2 februari 2015 01:41 schreef drakin het volgende:
[..]
Dit is iig in Beesterzwaag, zal vast niet net zijn optrekje zijn.
Dit kan ook nog:
[ afbeelding ]
http://www.afanja.nl/lichtlijnig/tag/rutger-hauer/quote:We laten Bethlehem achter ons en keren terug naar het startpunt van de wandeling. De auto staat een kleine 500 meter verderop, dus er moet nog even doorgestapt worden, en dat valt intussen lang niet mee. We komen langs het stulpje van Rutger Hauer, dat op het landgoed Lauswolt staat. Hauer woont officieel in Hollywood, maar als hij in Nederland is, bewoont hij hier een verbouwde boerderij …
Kwam ik net ook uit, maar dat is het niet, degene van dat blog kwam later bij nog een ander boerderijtje en nog niet bij die van Rutger hauer.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:43 schreef FANN het volgende:
Dit past beter bij hem, zal wel kloppen denk ik
[ afbeelding ]
[..]
http://www.afanja.nl/lichtlijnig/tag/rutger-hauer/
ow...quote:Op maandag 2 februari 2015 01:48 schreef drakin het volgende:
[..]
Kwam ik net ook uit, maar dat is het niet, degene van dat blog kwam later bij nog een ander boerderijtje en nog niet bij die van Rutger hauer.
Hij woont in Hollywood en in Friesland eigenlijk, hij heeft tenslotte niet in Friesland zijn baan dus kan hier ook niet altijd zijn.quote:
Volgens mij is ie de laatste jaren meer en meer in Friesland...quote:Op maandag 2 februari 2015 01:51 schreef drakin het volgende:
[..]
Hij woont in Hollywood en in Friesland eigenlijk, hij heeft tenslotte niet in Friesland zijn baan dus kan hier ook niet altijd zijn.
Waarom gaan acteurs, tenminste van die hele bekende, eigenlijk niet echt met pensioen?
Omdat ze zich dan de pleuris vervelen denk ikquote:Op maandag 2 februari 2015 01:51 schreef drakin het volgende:
Waarom gaan acteurs, tenminste van die hele bekende, eigenlijk niet echt met pensioen?
Die eerste ben ik ooit geweest trouwens, was van een adelijke familie waar de dochter de grondlegster is geweest voor het revalidatiecentrum daar. Ik meende ook 1 van de eersten? Of iets met kinderziekenhuis?quote:
Dat kan, heeft tenslotte een mooi plekje hier.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:53 schreef chufi het volgende:
[..]
Volgens mij is ie de laatste jaren meer en meer in Friesland...
Dat doet bijna elke gepensioneerde, maar die gaan dan vaak weer werken (vrijwillig)quote:Op maandag 2 februari 2015 01:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Omdat ze zich dan de pleuris vervelen denk ik
Ik zou het overwegen om er naar te verhuizen als het me aangeboden zou worden..quote:Op maandag 2 februari 2015 01:54 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat kan, heeft tenslotte een mooi plekje hier.
Dan moet je wel een hele bijzondere leuke baan hebben, als je een saaie kantoorbaan hebt,quote:Op maandag 2 februari 2015 01:54 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat doet bijna elke gepensioneerde, maar die gaan dan vaak weer werken (vrijwillig)
Ik zou het ook niet erg vinden om mijn ouwe dag te slijten in een dorp, beter dan hier in de stadquote:Op maandag 2 februari 2015 01:57 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik zou het overwegen om er naar te verhuizen als het me aangeboden zou worden..
quote:Op maandag 2 februari 2015 01:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Dan moet je wel een hele bijzondere leuke baan hebben, als je een saaie kantoorbaan hebt,
denk ik toch niet dat je daar tot je 80ste wil zitten...
Ouwe acteur rolletjes zat... Lekker relaxed... Die Mart Smeets is ook al weer jaren gepensioneerd, maar is nog steeds niet van het toneel verdwenen ....quote:Op maandag 2 februari 2015 01:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Dan moet je wel een hele bijzondere leuke baan hebben, als je een saaie kantoorbaan hebt,
Wie niet? Mooi plekje!quote:Op maandag 2 februari 2015 01:57 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik zou het overwegen om er naar te verhuizen als het me aangeboden zou worden..
Meestal gaan mensen met een kantoorbaan na hun pensioen niet vrijwillig dat doen. Er zijn zat andere dingen om vrijwillig te doen.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Nog 1 beroemde Fries dan, speciaal voor Piet:quote:Op maandag 2 februari 2015 02:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Aardig optrekje wel.
[ afbeelding ]
Zie er genoeg elke dag.quote:Op maandag 2 februari 2015 02:03 schreef drakin het volgende:
[..]
Nog 1 beroemde Fries dan, speciaal voor Piet:
[ afbeelding ]
Da's het voordeel als je wat deelnemers goed kent.quote:Op maandag 2 februari 2015 02:19 schreef chufi het volgende:
Maar Jumping Amsterdam op de VIP lounge... Doe je weer goed...
Het bekende verhaal idd .. vriendjespolitiekquote:Op maandag 2 februari 2015 02:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Da's het voordeel als je wat deelnemers goed kent.
Er is ook kakthee.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:59 schreef FANN het volgende:
Maar goed, nog een koppie thee zetten, misschien kan ik dan kakken![]()
Slaapze
http://www.detuinen.nl/ja(...)theezakjes.html#tabsquote:Aanbevolen gebruik:
Doe het zakje in een kopje en overgiet dit met kokend water. 10 minuten laten trekken. Mag gezoet worden, bij voorkeur met honing.
Inhoud:
20 zakjes
Ingrediënten:
Seneblad, senepeulen, zoethout, berkenblad, vlierbloesem, venkelzaad, anijszaad.
Aanvullende productinformatie:
Het gebruik tot twee of drie kopjes per dag, kan naar believen worden opgevoerd.
Nee, gewoon op bezoek geweest ergensquote:Op maandag 2 februari 2015 12:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ben je nog wezen stappen van het weekend?
en die hadden niet een leuke buurvrouw in de aanbieding?quote:Op maandag 2 februari 2015 14:17 schreef Juup© het volgende:
[..]
Nergens. Ben gewoon bij een vriend en gezin op bezoek geweest
Hahaha nee niet bepaaldquote:Op maandag 2 februari 2015 14:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
en die hadden niet een leuke buurvrouw in de aanbieding?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
quote:Op maandag 2 februari 2015 15:31 schreef drakin het volgende:
Friesland staat bovenaan!
Vanmorgen artikel in de krant, meeste vrijwilligerswerk van heel NL wordt in Friesland gedaan.Kom jij Njos nog weleens tegen in die andere SC van je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaquote:Op maandag 2 februari 2015 15:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kom jij Njos nog weleens tegen in die andere SC van je?
Zo werkt het natuurlijk niet als je een naamtopic hebt.quote:
Vanmorgen artikel in de krant, meeste vrijwilligerswerk van heel NL wordt in Friesland gedaan.En dat terwijl je er ook gewoon wat centen mee had kunnen verdienen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op mijn werk, niet in dit topic.quote:Op maandag 2 februari 2015 16:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet als je een naamtopic hebt.
Dan ben je verplicht om hier te blijven totdat het topic vol is. Staat in de regels.
Vrijwillig centen verdienen, ja graag, maar zo werkt het bij vrijwilligerswerk niet.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En dat terwijl je er ook gewoon wat centen mee had kunnen verdienen...
Moet je ook nog voor je koffie betalen?quote:Op maandag 2 februari 2015 17:30 schreef drakin het volgende:
[..]
Vrijwillig centen verdienen, ja graag, maar zo werkt het bij vrijwilligerswerk niet.
Dat krijg je met die moderne shit. Op de pc is er niets aan de hand en werkt alles prima.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:36 schreef MadMaster het volgende:
Wat is de boel hier allejezus traag (op laptop) en via tablet werken links helemaal niet meer.
Leuk al die gadgets de laatste tijd, draagt wel bij aan de beschikbaarheid...
Niet, daar werkt het ook retetraag...quote:Op maandag 2 februari 2015 17:38 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat krijg je met die moderne shit. Op de pc is er niets aan de hand en werkt alles prima.
Nee, ik moet het wel zelf zettenquote:Op maandag 2 februari 2015 17:34 schreef chufi het volgende:
[..]
Moet je ook nog voor je koffie betalen?
Alleen op maandag zit ik daar, andere dagen doe ik andere dingen.quote:
Ik blijf bezig, maar niets concreets op het moment...quote:Op maandag 2 februari 2015 17:50 schreef drakin het volgende:
[..]
Alleen op maandag zit ik daar, andere dagen doe ik andere dingen.
Had jij trouwens al iets qua werk weer op het oog chuf?
quote:Op maandag 2 februari 2015 18:46 schreef Deisyy het volgende:
Dat heb ik gemerkt, mijn mobiele versie is kapot.
quote:Op maandag 2 februari 2015 17:38 schreef Kingstown het volgende:
Dat krijg je met die moderne shit. Op de pc is er niets aan de hand en werkt alles prima.
+1quote:Op maandag 2 februari 2015 18:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
Afschaffen die mobiele versie, scheelt een boel kutposts.
Mobiele rotzooiquote:Op maandag 2 februari 2015 18:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
+1
Die mobiele versie zorgt constant voor problemen en dan gaan mensen nog mekkeren ook.
quote:Op maandag 2 februari 2015 18:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
Afschaffen die mobiele versie, scheelt een boel kutposts.
quote:Op maandag 2 februari 2015 18:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
+1
Die mobiele versie zorgt constant voor problemen en dan gaan mensen nog mekkeren ook.
nou zegquote:
Vanmorgen artikel in de krant, meeste vrijwilligerswerk van heel NL wordt in Friesland gedaan.Daar is ook het meeste ontwikkelingshulp te doen, dus dat vult elkander perfect aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik voel mij soms veel te jong voor dit topicquote:Op maandag 2 februari 2015 19:13 schreef chufi het volgende:
[..]
Juist de enige 3 die nog nooit een smartphone hebben gebruikt
breek me de bek niet openquote:Op maandag 2 februari 2015 19:14 schreef Juup© het volgende:
[..]
Daar is ook het meeste ontwikkelingshulp te doen, dus dat vult elkander perfect aan
Die smartphone terreur hebben wij idd niet aan meegedaan. FANN wrs ook niet.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:13 schreef chufi het volgende:
Juist de enige 3 die nog nooit een smartphone hebben gebruikt
http://tweakers.net/nieuw(...)anwege-straling.htmlquote:
Piet en jij lopen ook nog steeds met een ghettoblaster, luid schetterend, op je schouder door de stad.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
+1
Tettert die muts van je zo erg?quote:Op maandag 2 februari 2015 20:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
De ghettoblaster heb ik in de auto zitten.
quote:Op maandag 2 februari 2015 20:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan zet ik dat ding gewoon harder.
Piet trilt dat gewoon los met z'n ghettoblaster...quote:Op maandag 2 februari 2015 20:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik moest verdorie net mijn autoruiten krabben toen ik van mijn werk wegging
Yep, werkt perfect. Even 2 minuten laten draaien en de ruiten zijn schoon.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Piet trilt dat gewoon los met z'n ghettoblaster...
Jij hebt toch enorm veel strips? Ik zou even checken of je er nog 1 van Kuifje hebt. Die kan een paar centjes waard zijn.quote:
Kom je dan ook snel helpen hier?quote:Op maandag 2 februari 2015 19:14 schreef Juup© het volgende:
[..]
Daar is ook het meeste ontwikkelingshulp te doen, dus dat vult elkander perfect aan
Goed, maar ik moet wel een doel hebben (en de mensen waar ik mee om ga dienen begrijpelijk ABN te kunnen spreken en verstaan)quote:
Hela. Geen ninja-edit heejquote:Op maandag 2 februari 2015 21:19 schreef Juup© het volgende:
[..]
Goed, maar ik moet wel een doel hebben (en de mensen waar ik mee om ga dienen begrijpelijk ABN te kunnen spreken en verstaan)
We hebben hier allemaal op de lagere school gezeten en dat is genoeg om in die taal te kunnen communiceren.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:19 schreef Juup© het volgende:
[..]
Goed, maar ik moet wel een doel hebben (en de mensen waar ik mee om ga dienen begrijpelijk ABN te kunnen spreken en verstaan)
Allemaal communes daar?quote:Op maandag 2 februari 2015 21:26 schreef drakin het volgende:
[..]
We hebben hier allemaal op de lagere school gezeten en dat is genoeg om in die taal te kunnen communiseren.
ja we kregen Nederlands van meester Marxquote:Op maandag 2 februari 2015 21:27 schreef Juup© het volgende:
[..]
Allemaal communes daar?
Sorry hoor, ik zal stoppen met plagen![]()
En zo ken ik wel meer mensen uit diverse omgevingen zeg maar. Er is geen enkele Nederlander die perfect ABN spreekt/begrijpt denk ik.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ken genoeg Zeeuwen die geen ABN kunnen spreken
quote:Op maandag 2 februari 2015 21:31 schreef drakin het volgende:
[..]
ja we kregen Nederlands van meester Marx
Nederlands is uit verschillende dialecten ontstaan, daarom is dat.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:32 schreef Juup© het volgende:
[..]
En zo ken ik wel meer mensen uit diverse omgevingen zeg maar. Er is geen enkele Nederlander die perfect ABN spreekt/begrijpt denk ik.
Ik kom zelf uit N-H en ben opgegroeid in Brabant, ik plaag wel wat m.b.t. ABN maar ik kan er zelf ook niet zo enorm veel van. Waar ik wel van gruwel is het "me" gebruik b.v.
er zit bij mij geen woord dialect bij, ook geen accent. Ik kan wel nep Zeeuws praten en dat klinkt voor buitenstaanders best geloofwaardig. Waar ik vandaan kom, daar werd beschaafd gesproken, maar op Zuid-Beveland waar mijn directe familie nu woont versta ik de mensen soms nauwelijks, daar is het zelfs in de stad vrij normaal om Zeeuws te praten.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:32 schreef Juup© het volgende:
[..]
En zo ken ik wel meer mensen uit diverse omgevingen zeg maar. Er is geen enkele Nederlander die perfect ABN spreekt/begrijpt denk ik.
Ik kom zelf uit N-H en ben opgegroeid in Brabant, ik plaag wel wat m.b.t. ABN maar ik kan er zelf ook niet zo enorm veel van. Waar ik wel van gruwel is het "me" gebruik b.v.
en daar kan je alleen een Juup man voor gebruiken?quote:Op maandag 2 februari 2015 21:17 schreef drakin het volgende:
[..]
Kom je dan ook snel helpen hier?
Heb nog wrl wat klusjes liggen om mijn huisje verder te ontwikkelen.
Deze heeft 'ie zeker niet...quote:Op maandag 2 februari 2015 21:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij hebt toch enorm veel strips? Ik zou even checken of je er nog 1 van Kuifje hebt. Die kan een paar centjes waard zijn.
NWS / 2,5 miljoen voor oude Kuifje omslag
Natuurlijk ben jij ook hartstikke welkom hoor lieve Sasquote:Op maandag 2 februari 2015 21:38 schreef sacha het volgende:
[..]
en daar kan je alleen een Juup man voor gebruiken?
ik ben ook ontwikkelingswerker in het Friesche Land
Patatje saté...quote:Op maandag 2 februari 2015 21:34 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh verdorie, ik dacht dat ik van mijn verlangen naar een frietje pindasaus af was, maar vanavond is het weer sterk aanwezig
En bedankt hèquote:Op maandag 2 februari 2015 21:34 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh verdorie, ik dacht dat ik van mijn verlangen naar een frietje pindasaus af was, maar vanavond is het weer sterk aanwezig
Jaloers?quote:Op maandag 2 februari 2015 21:38 schreef sacha het volgende:
[..]
en daar kan je alleen een Juup man voor gebruiken?
ik ben ook ontwikkelingswerker in het Friesche Land
Dat plaatje is wel een blijvertje ...quote:Op maandag 2 februari 2015 21:41 schreef Juup© het volgende:
[..]
En bedankt hè![]()
Ik "moet" nog steeds avondeten (nog geen zin in gehad), en nu trek in frietje oorlog. JA, HET IS FRIET
[ afbeelding ]
Ik kan ook niet alle dialectrn evengoed verstaan, maar vaak ligt het ook aan de persoon die binnensmonds praat.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:38 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
er zit bij mij geen woord dialect bij, ook geen accent. Ik kan wel nep Zeeuws praten en dat klinkt voor buitenstaanders best geloofwaardig. Waar ik vandaan kom, daar werd beschaafd gesproken, maar op Zuid-Beveland waar mijn directe familie nu woont versta ik de mensen soms nauwelijks, daar is het zelfs in de stad vrij normaal om Zeeuws te praten.
jah gofferquote:
Broodje d...quote:
quote:Op maandag 2 februari 2015 21:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Het avondeten op mijn werk was kennelijk niet genoeg en de naweeën van een migraineaanval zorgen ook voor een soort vreetbui waar ik niet aan toe wil geven.
sterkte daarquote:
Tssss alsof mannen altijd voordelen hebben (op zich wel, maar daar valt over te discussiërenquote:Op maandag 2 februari 2015 21:45 schreef sacha het volgende:
[..]
jah gofferik kan het niet uitstaan als ik bij voorbaat gediskwalificeerd word vanwege mijn geslacht
Ik vraag dat dan ook...quote:Op maandag 2 februari 2015 21:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Als de buren zeggen dat ze '"Bie d'nond he^en" dan heb ik echt ondertiteling nodig.
Zo "op schrift" zou ik denken dat ze de hond gaan uitlaten, maar ik zal het moeten horen wil ik het misschien kunnen begrijpen.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Als de buren zeggen dat ze '"Bie d'nond he^en" dan heb ik echt ondertiteling nodig.
[vechtmodus aan]quote:Op maandag 2 februari 2015 21:50 schreef Juup© het volgende:
[..]
Tssss alsof mannen altijd voordelen hebben (op zich wel, maar daar valt over te discussiëren)
Ik denk dat ze sex met de zanger van Kane hebben...quote:Op maandag 2 februari 2015 21:53 schreef Juup© het volgende:
[..]
Zo "op schrift" zou ik denken dat ze de hond gaan uitlaten, maar ik zal het moeten horen wil ik het misschien kunnen begrijpen.
Hit mequote:Op maandag 2 februari 2015 21:53 schreef sacha het volgende:
[..]
[vechtmodus aan]
kom maar op, sukkel!
[/vechtmodus uit]
Brrrrrrrr, dat is wel heel ergquote:Op maandag 2 februari 2015 21:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat ze sex met de zanger van Kane hebben...
ze gaan idd de hond uitlaten.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:53 schreef Juup© het volgende:
[..]
Zo "op schrift" zou ik denken dat ze de hond gaan uitlaten, maar ik zal het moeten horen wil ik het misschien kunnen begrijpen.
Pfffffffffff blijf zo doorgaan hier jaquote:Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Er zit trouwens een tosti kaas-ananas in het tosti-apparaat
Had je daar om gevraagd of flikker je die nu de prullenbak in?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Pas op je lippen! 🍞quote:Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Doedezemaar het volgende:
zelfbediening hier. Ik hoop dat het helpt, anders ga ik zo ook nog voor de warme choco met slagroom.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:03 schreef chufi het volgende:
[..]
Had je daar om gevraagd of flikker je die nu de prullenbak in?
Laten we hopen dat het genoeg is idd ...quote:Op maandag 2 februari 2015 22:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
zelfbediening hier. Ik hoop dat het helpt, anders ga ik zo ook nog voor de warme choco met slagroom.
Doemijookmaarquote:Op maandag 2 februari 2015 22:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
zelfbediening hier. Ik hoop dat het helpt, anders ga ik zo ook nog voor de warme choco met slagroom.
Dat zullen wel emoji emoticons zijn... Gisteren zag ik ze nog gewoon, Dus Danny zal ze nu wel geblocked hebben of zoquote:
dialect dusquote:
Was even een testje...quote:
Raar volk die Finnen ..... Eens geweest en daarna niets meer van dr gehoord....quote:Op maandag 2 februari 2015 23:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Was even een testje...
Ben wel in hun restaurant in Rovaniemi geweest, in een kelder die leek op een haunted house en waar hun kostuums uitgestald waren op look-a-like poppen. Bizar...
Zegt me niets Bos, maar ik neem aan dat jij ook dit jaar er weer bij bentquote:Op maandag 2 februari 2015 23:38 schreef Bos81 het volgende:
Een van mijn favoriete metalbands (Sonata Arctica) komen uit Kemi (ergens in het noorden/midden van het land.. In mei staan ze voor de vierde keer in 7 jaar in de Effenaar. Alleen de eerste keer heb ik verstek moeten laten gaan..
quote:Op maandag 2 februari 2015 23:41 schreef chufi het volgende:
[..]
Zegt me niets Bos, maar ik neem aan dat jij ook dit jaar er weer bij bent
Ik wist niet dat je kon zingen Bosquote:Op maandag 2 februari 2015 23:45 schreef Bos81 het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik heb iig wel al het kaatje in huis..
O ja misschien om meer tot de doelgroep van dit topic/subforum te spreken. Volgende week ga ik naar "MOeder, Ik wil bij de revue"![]()
Kan ik ook niet. Ik ga lekker stil tussen het publiek zittenquote:
Ik woon nog steeds onder 24 uurs begeleiding. Maar ik heb wel een appartement geheel voor mij zelf ter beschikking (al staat het dus op naam van de instelling). Of ik ooit geheel zelfstandig zal wonen, zal de toekomst uitwijzen. Voorlopig is dat iig niet aan de orde..quote:Op maandag 2 februari 2015 23:51 schreef chufi het volgende:
Maar Bos, vraagje.. Woon je nu helemaal zelfstandig of heb je nog steeds af en toe begeleiding?
Dees dr zoon mag misschien binnenkort begeleid gaan wonen ... EN ik weet dat jij ook zo begonnen bent...
Als jij op dit moment maar op "jouw plek" bentquote:Op maandag 2 februari 2015 23:55 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik woon nog steeds onder 24 uurs begeleiding. Maar ik heb wel een appartement geheel voor mij zelf ter beschikking (al staat het dus op naam van de instelling). Of ik ooit geheel zelfstandig zal wonen, zal de toekomst uitwijzen. Voorlopig is dat iig niet aan de orde..
Maar hoe zelfstandig voel je je ?quote:Op maandag 2 februari 2015 23:55 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik woon nog steeds onder 24 uurs begeleiding. Maar ik heb wel een appartement geheel voor mij zelf ter beschikking (al staat het dus op naam van de instelling). Of ik ooit geheel zelfstandig zal wonen, zal de toekomst uitwijzen. Voorlopig is dat iig niet aan de orde..
Bos woont waar jij naar de kroeg gaat ...quote:Op maandag 2 februari 2015 23:56 schreef Juup© het volgende:
[..]
Als jij op dit moment maar op "jouw plek" bent
Wouter?quote:Op maandag 2 februari 2015 23:58 schreef chufi het volgende:
[..]
Bos woont waar jij naar de kroeg gaat ...
Moet je morgen vroeg op?quote:Op maandag 2 februari 2015 23:58 schreef Juup© het volgende:
Nog steeds wakkerik moet eigenlijk nog steeds avondeten naar binnenwerken
maar aangezien het nu al 'morgen" is eet ik maar niets meer.
quote:
Ik woon hier iig naar mijn zin. Genoeg faciliteiten in de nabije omgeving (ook een bushalte voor de deur).quote:Op maandag 2 februari 2015 23:56 schreef Juup© het volgende:
[..]
Als jij op dit moment maar op "jouw plek" bent
Ik voel me niet zelfstandig, maar wel vrij onafhankelijk..quote:
Waarom denk jij dat ik nog wakker ben?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:02 schreef just me het volgende:
[..]maar ik heb nog teveel energie om te gaan slapen!
Ik heb vanavond op de golfbaan gestaan en heerlijk ballen gemept!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:05 schreef Juup© het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat ik nog wakker ben?
Nee. Ik heb het geluk dat ik straks lekker kan uitslapen, ik heb in de middag pas een afspraakquote:
hahahahahahaquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je was aan het wachten totdat just me zou verschijnen?
EN je werk gaat nog steeds goed?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:03 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik woon hier iig naar mijn zin. Genoeg faciliteiten in de nabije omgeving (ook een bushalte voor de deur).
[..]
Ik voel me niet zelfstandig, maar wel vrij onafhankelijk..
Auwquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:05 schreef just me het volgende:
[..]
Ik heb vanavond op de golfbaan gestaan en heerlijk ballen gemept!
Driving range oma !!!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:05 schreef just me het volgende:
[..]
Ik heb vanavond op de golfbaan gestaan en heerlijk ballen gemept!
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je was aan het wachten totdat just me zou verschijnen?
Ja dan heb je ze wel verdiend... Ga je nog iets doen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:07 schreef Bos81 het volgende:
Ik heb nu lekker 2 weken vakantie. Mag ook wel, het zijn mijn eerste echte weekjes vrij sinds juni ofzo..
hit the road Jack !! ow nee hit the ballquote:
Hoe ver kwam je?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:08 schreef just me het volgende:
[..]
hit the road Jack !! ow nee hit the ball
Driving range is toch meestal lidmaatschap vrij..? Of was dat vroeger?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:08 schreef just me het volgende:
[..]
hit the road Jack !! ow nee hit the ball
Niet echt iets bijzonders, afgezien van "Moeder, ik wil bij de revue"quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:08 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja dan heb je ze wel verdiend... Ga je nog iets doen?
Ok geniet er van Bos... En voor je het weet zijn die 2 week weer voorbij ..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:11 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Niet echt iets bijzonders, afgezien van "Moeder, ik wil bij de revue"
maar bij jouw hart lukt dat maar nietquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het is me al eerder opgevallen dat je een hoop mannenharten hier op hol laat slaan.
héééél ver het helpt als je de ballen een naam geeft, hoppa en weg was ie weerquote:
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:12 schreef just me het volgende:
[..]
maar bij jouw hart lukt dat maar niet
[..]
héééél ver het helpt als je de ballen een naam geeft, hoppa en weg was ie weer
King King King Kingquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:12 schreef just me het volgende:
[..]
maar bij jouw hart lukt dat maar niet
[..]
héééél ver het helpt als je de ballen een naam geeft, hoppa en weg was ie weer
Vooral golfende mannenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het is me al eerder opgevallen dat je een hoop mannenharten hier op hol laat slaan.
Maar is het vrij om de driving range te gebruiken tegenwoordig?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:15 schreef just me het volgende:
En sjoef ging die bal
nee hoor onzin, ging gewoon lekker!
Er is hier op 40+ nog een topic wat daarover gaat:quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:11 schreef Bos81 het volgende:
Niet echt iets bijzonders, afgezien van "Moeder, ik wil bij de revue"
Mijn hart is al heel lang buiten bedrijf. Gaat het dit leven niet meer worden.quote:
Bij ons niet, je moet gewoon lid van de club zijn om gebruik te maken van de driving range én je moet de ballen ook nog eens zelf oprapenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:16 schreef chufi het volgende:
[..]
Maar is het vrij om de driving range te gebruiken tegenwoordig?
het leven is kutquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mijn hart is al heel lang buiten bedrijf. Gaat het dit leven niet meer worden.
Wat zelf oprapen met gevaar voor eigen leven... Ik herinner me gewoon 1 Euro 15 ballen of zo en past futuristsch mobiel die de ballen opraapt...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:18 schreef just me het volgende:
[..]
Bij ons niet, je moet gewoon lid van de club zijn om gebruik te maken van de driving range én je moet de ballen ook nog eens zelf oprapen
Je kunt wel een soort van fee betalen om gebruik te maken als je geen lid bent
dat hebben wij niet op onze niet normale golfclub! Ballen oprapen hoort er gewoon bij en als meestal ga je met 'n aantal mensen rapen en loop je geen gevaar/quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:20 schreef chufi het volgende:
[..]
Wat zelf oprapen met gevaar voor eigen leven... Ik herinner me gewoon 1 Euro 15 ballen of zo en past futuristsch mobiel die de ballen opraapt...
Je kunt er ook iets van proberen te makenquote:
Tis een aanrader, ik vind het zo heerlijk, gewoon meppen en gaan met die banaan!!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:22 schreef chufi het volgende:
Ik zal eens informeren hier ... Want geoon lekker hard kunnen meppen is wel een uitlaatklep
Maar in jouw geval betaal je vat ook niet voor de ballen ...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:23 schreef just me het volgende:
[..]
Tis een aanrader, ik vind het zo heerlijk, gewoon meppen en gaan met die banaan!!
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:22 schreef just me het volgende:
[..]
Je kunt er ook iets van proberen te maken
R&P is een deurtje verder
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:24 schreef chufi het volgende:
[..]
Maar in jouw geval betaal je vat ook niet voor de ballen ...
Als jij blij bent met wijn is het ook goed natuurlijkquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:23 schreef just me het volgende:
Ik zit aan de wijn is dat ook goed?
Bier, lang geleden
Er ligt hier een driving range om de hoek...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:25 schreef just me het volgende:
[..]klopt is in het lidmaatschap inbegrepen
We hebben onze eigen huispsycholoog. Die ligt nu wel te slapen, maar vanaf morgenochtend weer beschibaar.quote:
Ik weet dat ik dat vroeger wel regelmatig deed met mn vader, toen ie nog leefde... Maar volgens mij sla ik de ballen de driving range uit hier ...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:28 schreef just me het volgende:
Moet je gewoon doen Sjoef!!
Als ik een slechte bui heb, komt ook wel eens voor, dan is meppen zo goed!
Jij bent toch nog wakker?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
We hebben onze eigen huispsycholoog. Die ligt nu wel te slapen, maar vanaf morgenochtend weer beschibaar.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Niet lang meer en ik heb hier sowieso een ander taakje.
das mooi maar dat chagrijnige smoelwerk in je Pi daar ben ik nu wel klaar meequote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Niet lang meer en ik heb hier sowieso een ander taakje.
Ballenkaartenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:29 schreef just me het volgende:
Maar ik ga nu maar verstandig doen en slapen, tis niet anders, morgen weer een werkdag !
40+ / Zeikhoekquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:39 schreef sacha het volgende:
das mooi maar dat chagrijnige smoelwerk in je Pi daar ben ik nu wel klaar mee
Daar had ik geen moeite meequote:
Volgende keer, ik had een paardenmiddel nodig, maar tis geluktquote:Op maandag 2 februari 2015 07:52 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Er is ook kakthee.
[ afbeelding ]
[..]
http://www.detuinen.nl/ja(...)theezakjes.html#tabs
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:14 schreef FANN het volgende:
[..]
Volgende keer, ik had een paardenmiddel nodig, maar tis gelukt![]()
Luchtte wel op
Zelfs hier is nu alleen nog de bierhut open en de 24/7 pizza... Maar tegen zekere prijs ...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:20 schreef Juup© het volgende:
Ik twijfel of ik wat te eten zal maken of de IS Egyptenaar met zijn roadkill zal bellen
ja was lekkerquote:
Heb je nu nog honger dan? en wat is een roadkill?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:20 schreef Juup© het volgende:
Ik twijfel of ik wat te eten zal maken of de IS Egyptenaar met zijn roadkill zal bellen
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:22 schreef chufi het volgende:
[..]
Zelfs hier is nu alleen nog de bierhut open en de 24/7 pizza... Maar tegen zekere prijs ...
Roadkill zijn platgereden dierenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:22 schreef FANN het volgende:
[..]
ja was lekker
[..]
Heb je nu nog honger dan? en wat is een roadkill?
Welke periode of welk soort?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:24 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik ben muziekkies aan het uitzoeken voor het Nederlands Muziektopic
Niet kijken als jij er niet tegen kuntquote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:25 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
zoiets had ik in mijn hoofd, maar ik dacht... nah... is weer zo'n stomme gedachte van mij
Nederlandstalig?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:24 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik ben muziekkies aan het uitzoeken voor het Nederlands Muziektopic
Ah, daar kan ik wel tegen ik had vroeger een ''dierenbegraafplaats'' met mijn vriendinnetjequote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:26 schreef Juup© het volgende:
[..]
Niet kijken als jij er niet tegen kunt
Muzikaal iemand bijna verkrachten ... in de tramquote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:28 schreef FANN het volgende:
[..]
neh... hiero...
MUZ / Nederlandstalige muziektopic #3
deze had ik al, is ook een mooie....![]()
quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:45 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
nou........ ik had een ''dierenbegraafplaats''![]()
ik haalde dooie eenden uit het water, schraapte zelfs platgereden kikkers van de weg, en
dan begroef ik ze samen met een vriendinnetje op ''ons geheime plekje''.
en dan maakte we met takjes een kruis, en dan een gebedje opzeggen.........
één keer ben ik bijna verzopen omdat ik een dood hondje uit de sloot wilde halen........
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:31 schreef chufi het volgende:
[..]
Muzikaal iemand bijna verkrachten ... in de tram
Is meneer weer heen en weer aan het hoppen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:34 schreef ChocoFan het volgende:
Zal ik gewoon hier komen chufi, dan hoef je niet heel de tijd heen en weer.
Hallo mensjes
Uhuh.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:35 schreef FANN het volgende:
[..]
Is meneer weer heen en weer aan het hoppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |