quote:Op maandag 2 februari 2015 15:31 schreef drakin het volgende:
Friesland staat bovenaan!
Vanmorgen artikel in de krant, meeste vrijwilligerswerk van heel NL wordt in Friesland gedaan.Daar is ook het meeste ontwikkelingshulp te doen, dus dat vult elkander perfect aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik voel mij soms veel te jong voor dit topicquote:Op maandag 2 februari 2015 19:13 schreef chufi het volgende:
[..]
Juist de enige 3 die nog nooit een smartphone hebben gebruikt
breek me de bek niet openquote:Op maandag 2 februari 2015 19:14 schreef Juup© het volgende:
[..]
Daar is ook het meeste ontwikkelingshulp te doen, dus dat vult elkander perfect aan
Die smartphone terreur hebben wij idd niet aan meegedaan. FANN wrs ook niet.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:13 schreef chufi het volgende:
Juist de enige 3 die nog nooit een smartphone hebben gebruikt
http://tweakers.net/nieuw(...)anwege-straling.htmlquote:
Piet en jij lopen ook nog steeds met een ghettoblaster, luid schetterend, op je schouder door de stad.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
+1
Die mobiele versie zorgt constant voor problemen en dan gaan mensen nog mekkeren ook.
Tettert die muts van je zo erg?quote:Op maandag 2 februari 2015 20:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
De ghettoblaster heb ik in de auto zitten.
quote:Op maandag 2 februari 2015 20:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan zet ik dat ding gewoon harder.
Piet trilt dat gewoon los met z'n ghettoblaster...quote:Op maandag 2 februari 2015 20:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik moest verdorie net mijn autoruiten krabben toen ik van mijn werk wegging
Yep, werkt perfect. Even 2 minuten laten draaien en de ruiten zijn schoon.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Piet trilt dat gewoon los met z'n ghettoblaster...
Jij hebt toch enorm veel strips? Ik zou even checken of je er nog 1 van Kuifje hebt. Die kan een paar centjes waard zijn.quote:
Kom je dan ook snel helpen hier?quote:Op maandag 2 februari 2015 19:14 schreef Juup© het volgende:
[..]
Daar is ook het meeste ontwikkelingshulp te doen, dus dat vult elkander perfect aan
Goed, maar ik moet wel een doel hebben (en de mensen waar ik mee om ga dienen begrijpelijk ABN te kunnen spreken en verstaan)quote:
Hela. Geen ninja-edit heejquote:Op maandag 2 februari 2015 21:19 schreef Juup© het volgende:
[..]
Goed, maar ik moet wel een doel hebben (en de mensen waar ik mee om ga dienen begrijpelijk ABN te kunnen spreken en verstaan)
We hebben hier allemaal op de lagere school gezeten en dat is genoeg om in die taal te kunnen communiceren.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:19 schreef Juup© het volgende:
[..]
Goed, maar ik moet wel een doel hebben (en de mensen waar ik mee om ga dienen begrijpelijk ABN te kunnen spreken en verstaan)
Allemaal communes daar?quote:Op maandag 2 februari 2015 21:26 schreef drakin het volgende:
[..]
We hebben hier allemaal op de lagere school gezeten en dat is genoeg om in die taal te kunnen communiseren.
ja we kregen Nederlands van meester Marxquote:Op maandag 2 februari 2015 21:27 schreef Juup© het volgende:
[..]
Allemaal communes daar?
Sorry hoor, ik zal stoppen met plagen![]()
En zo ken ik wel meer mensen uit diverse omgevingen zeg maar. Er is geen enkele Nederlander die perfect ABN spreekt/begrijpt denk ik.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ken genoeg Zeeuwen die geen ABN kunnen spreken
quote:Op maandag 2 februari 2015 21:31 schreef drakin het volgende:
[..]
ja we kregen Nederlands van meester Marx
Nederlands is uit verschillende dialecten ontstaan, daarom is dat.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:32 schreef Juup© het volgende:
[..]
En zo ken ik wel meer mensen uit diverse omgevingen zeg maar. Er is geen enkele Nederlander die perfect ABN spreekt/begrijpt denk ik.
Ik kom zelf uit N-H en ben opgegroeid in Brabant, ik plaag wel wat m.b.t. ABN maar ik kan er zelf ook niet zo enorm veel van. Waar ik wel van gruwel is het "me" gebruik b.v.
er zit bij mij geen woord dialect bij, ook geen accent. Ik kan wel nep Zeeuws praten en dat klinkt voor buitenstaanders best geloofwaardig. Waar ik vandaan kom, daar werd beschaafd gesproken, maar op Zuid-Beveland waar mijn directe familie nu woont versta ik de mensen soms nauwelijks, daar is het zelfs in de stad vrij normaal om Zeeuws te praten.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:32 schreef Juup© het volgende:
[..]
En zo ken ik wel meer mensen uit diverse omgevingen zeg maar. Er is geen enkele Nederlander die perfect ABN spreekt/begrijpt denk ik.
Ik kom zelf uit N-H en ben opgegroeid in Brabant, ik plaag wel wat m.b.t. ABN maar ik kan er zelf ook niet zo enorm veel van. Waar ik wel van gruwel is het "me" gebruik b.v.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |