quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:45 schreef Lienekien het volgende:
Over mengkommen gesproken: zoeen heb ik een tijdje terug ergens kunnen bestellen in een ruime maat:
[ afbeelding ]
Die zie ik al jaren voorbijkomen in Engelse kookprogramma's. Een echte klassieker. Hij wordt al meer dan honderd jaar zo gemaakt, door dezelfde pottenbakkerij.
Hij gaat vast kapot als je 'm laat vallen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Lijkt me vreselijk onpraktoisch, maar wel tof!
Heb je misschien een foto van hoe dit werkt in je BBQ?quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ah ja, ik dacht dat het wel herkend werd. Het is een rookgenerator om koud te kunnen roken. Houtmot er in en dan het open einde aan steken. Goed voor 8 tot 10 uur rook zonder warmteontwikkeling. Je kan 'm in een rookoven gebruiken maar ik leg 'm onder in een kogelbbq (Weber). Dat gaat ook prima.
Ohhh...die zijn gaaf! Zijn ze zwaar of valt dat mee?quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:45 schreef Lienekien het volgende:
Over mengkommen gesproken: zoeen heb ik een tijdje terug ergens kunnen bestellen in een ruime maat:
[ afbeelding ]
Die zie ik al jaren voorbijkomen in Engelse kookprogramma's. Een echte klassieker. Hij wordt al meer dan honderd jaar zo gemaakt, door dezelfde pottenbakkerij.
Ik heb een van 30 cm doorsnee, die is ruim anderhalve kilo.quote:Op woensdag 21 januari 2015 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ohhh...die zijn gaaf! Zijn ze zwaar of valt dat mee?
Lijkt me ook helaas. Op diverse sites staat ook dat hij niet meer te bestellen is. Schade!quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Als ik op de site kijk zijn de laatste commentaren van 4 en 5 jaar geleden, misschien is hij uit de collectie?
http://www.ebay.com/itm/C(...)&hash=item35e1b029acquote:Op woensdag 21 januari 2015 13:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Lijkt me ook helaas. Op diverse sites staat ook dat hij niet meer te bestellen is. Schade!
Ik snap ook niet zo goed dat je bijna uitsluitend ronde modellen kunt kopen. Niet praktisch op het aanrecht.
Misschien nog een Fokker met zo'n ding in de kast / op zolder?
Die sous vide combo wordt in Australië onder een andere merknaam verkocht; Sunbeam. Er zijn dan wel reviews te vinden. Iemand had er een nacht lang een elektronische thermometer in gehangen om de sous vide temperatuur te checken en hij bleef de hele nacht vrij netjes op temperatuur.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:46 schreef Bart2002 het volgende:
Over slowcookers gesproken: (nog) geen nieuw keukenspeeltje maar ik wil er ook 1. En graag een rechthoekige.
[ afbeelding ]
Slowcooker 5,5L Duo Sous Vide Espressions, iemand hier ervaring mee? Hij ziet er leuk uit en is niet echt duur.
Het liefste wil ik deze:
[ afbeelding ]
Cuisinart Slowcooker 6,5L PSC650E
Die is blijkbaar overal uitverkocht. Tips?
Dank. Maar te lastig. Uitsluitend paypal. Heb ik niet. Eventuele defecten. En w.s. 110 volt en andere stekker. Ik zie te veel beren.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:36 schreef Rorsach het volgende:
[..]
http://www.ebay.com/itm/C(...)&hash=item35e1b029ac
Kost je 130 eur, excl importkosten.
Dank. Onder de merknaam Sunbeam zijn er i.d.d. veel reviews te vinden die overwegend goed zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:54 schreef focal het volgende:
[..]
Die sous vide combo wordt in Australië onder een andere merknaam verkocht; Sunbeam. Er zijn dan wel reviews te vinden. Iemand had er een nacht lang een elektronische thermometer in gehangen om de sous vide temperatuur te checken en hij bleef de hele nacht vrij netjes op temperatuur.
[ afbeelding ]
Hij schommelt ongeveer binnen 1 graden, dat lijkt me een meer dan redelijk resultaat voor een sous vide apparaat van 150,-
Ruimte is natuurlijk een smoes van me. Ik vind rechthoekig er mooier en professionelerquote:Op woensdag 21 januari 2015 14:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn slowcooker is ovaal, niet vierkant, maar due neemt volgens mij niet veel meer ruimte in dan een rechthoekige.
Nou staat de cooker niet in de keuken als ik 'm niet gebruik en als ik 'm wel gebruik op een anders ongebruikt stuk aanrecht.
Je zou ook eens op ebay kunnen kijken.
quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:28 schreef Bart2002 het volgende:
Ruimte is natuurlijk een smoes van me. Ik vind rechthoekig er mooier en professioneler uitzien.
Ze zien er erg mooi en decoratief uit, maar ook erg kwetsbaar.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:45 schreef Lienekien het volgende:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 26 januari 2015 16:57 schreef LPFAN het volgende:
Heb eindelijk een foodproccesor!
En dankzij airmiles was ie maar een euro!
[ afbeelding ]
Dat vroeg ik me ook afquote:Op maandag 26 januari 2015 17:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Waar is dat petticoat-achtige hulpstukje linksboven voor? :
Prachtig ding! En wat een koopje!quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:07 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vandaag deze binnen gekregen
[ afbeelding ]
Wilde ik al een tijdje nu voor 25 euro
Platte menghaak met rubber om de randen van de kom ook mee te nemen, voor de kitchenaidquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Prachtig ding! En wat een koopje!
Maar wat is het?
Is het niet voor de mayo? Ik heb een mini moulinex en daar zit een emulsieschijf bij. De mayo mislukt nooit meer en is super snel klaar. Die is alleen wel vlak.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:04 schreef LPFAN het volgende:
volgens de gebruiksaanwijzing voor deeg en slagroom enzo. van de week maar ff uitproberen
Daar ga je gegarandeerd vet veel plezier van hebben. Heb denk ik al een jaar of 9 een MUM8200. Geweldige apparaten, enige nadeel is dat je accessoires blijft kopen....quote:Op zondag 1 februari 2015 18:45 schreef applemoose het volgende:
Ik heb een Bosch mum 5 keukenmachine gekocht!
Met de 21% actie van de mediamarkt was hij goedkoper dan we tot nu toe tegengekomen waren.
we hebben de basic versie gekocht zonder blender etc.
jah ook idd voor mayo! heb er vandaag slagroom mee gemaakt en dat ging perfect!quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:46 schreef Bramito het volgende:
[..]
Is het niet voor de mayo? Ik heb een mini moulinex en daar zit een emulsieschijf bij. De mayo mislukt nooit meer en is super snel klaar. Die is alleen wel vlak.
Ik heb ongeveer dezelfde foodproccesor, dat hulpstuk is ook supermakkelijk om eiwit stijf te kloppen. Paar eiwitten erin en laat maar een paar minuten draaien en je hebt super stijf eiwit.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:04 schreef LPFAN het volgende:
volgens de gebruiksaanwijzing voor deeg en slagroom enzo. van de week maar ff uitproberen
Slaat het ook op?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 07:11 schreef Hooiopdevork het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer dezelfde foodproccesor, dat hulpstuk is ook supermakkelijk om eiwit stijf te kloppen. Paar eiwitten erin en laat maar een paar minuten draaien en je hebt super stijf eiwit.
Wow cool!! waar heb je die gehaald? en wat heb je al gemaakt?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:24 schreef appelepent het volgende:
[ afbeelding ] Beetje kleiner dan bij de serie Moonshiners.
Eigenlijk heb ik er zelf een gemaakt, maar dit lijkt er wel op. Ja heb een halve liter maïs whisky gemaakt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 06:24 schreef Hooiopdevork het volgende:
[..]
Wow cool!! waar heb je die gehaald? en wat heb je al gemaakt?
"puur voor decoratie, al is ie wel functioneel"quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:24 schreef appelepent het volgende:
Zou zoiets niet online kopen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 00:14 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
"puur voor decoratie, al is ie wel functioneel"![]()
Edit: daar hoort deze url bij: http://www.vitis-vino.nl/product/alambiek-koper-5-liter/
tot 1 liter ketel inhoud is legaal/gedoogd.quote:Op donderdag 5 februari 2015 06:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou zoiets niet online kopen.
Belastingdiensten controleren daar scherp op, en hebben en bloedhekel aan thuisdistileerders
Dat zijn geen Engelse cupmaten die je daar geeft, maar gewone metrische cups. De Brits-engelse (imperial) cup heeft een inhoud van 284 ml. Een Europese, metrische cups worden ook in gemenebestlanden als Australië gebruikt, daar zijn ze gewoon metrisch. Ik heb een boek van Gordon Ramsey en daarin legt hij uit dat er maar één manier is om hoeveelheden te meten: metrisch. Er zijn door dit soort fouten vliegtuigen en ruimtesondes neergestort.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:10 schreef Sorella het volgende:
Om nog even terug te komen op de engelse en amerikaanse cupmaten pannetjes. Voor degene die het interesseert.
Engels: 1/4 cup = 60 ml, 1/3 cup = 85 ml, 1.2 cup = 125 ml en 1 cup = 250 ml.
Amerikaans: 1/4 cup = 59 ml, 1/3 cup = 78 ml, 1/2 cup = 118 ml en 1 cup = 236 ml.
Dille en Kamille verkoopt ze, gisteren binnen gekregen.
[ afbeelding ]
Hé, ik heb ook een Kenwood Patissier, maar herken dat hulpstuk in de kom niet!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[ afbeelding ]
Deze staat sinds kort bij ons in de keuken
Zo erg blij mee
Volgens mij een kneedhaak met zo een siliconen schraper eraanquote:Op zondag 8 februari 2015 10:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hé, ik heb ook een Kenwood Patissier, maar herken dat hulpstuk in de kom niet!
Klopt, is handig hulpstuk. Op mijn kitchenaid gebruik ik dat hulpstuk erg vaakquote:Op zondag 8 februari 2015 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij een kneedhaak met zo een siliconen schraper eraan
Voor boters en creme's ?quote:Op zondag 8 februari 2015 10:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, is handig hulpstuk. Op mijn kitchenaid gebruik ik dat hulpstuk erg vaak
Ik heb zo geen foto paraat maar eigenlijk is het vrij simpel. Ik gebruik 'm in een diepe kogelbbq (Weber). Onderin gaat de rookgenerator, op het rooster de te roken levensmiddelen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:54 schreef dimmak het volgende:
[..]
Heb je misschien een foto van hoe dit werkt in je BBQ?Op dit moment rook ik alleen warm in een rookton.
Dat ding wordt kennelijk onder veel verschillende merknamen verkocht. Ik heb onderstaande vorig jaar bij de Makro gekocht en dan heet ie "Severin" maar het is volgens mij hetzelfde apparaat. Voldoet prima, zeker voor de prijs. Temperatuur is nauwkeurig tot op minder dan 1 graad, waarbij je moet bedenken dat het water niet circuleert in het bad en dus niet overal exact even warm is. Zolang je m niet buiten of in een onverwarmde ruimte gebruikt is dat niet zo erg. Nadelen: is niet al te ruim en kan aan de buitenkant lokaal behoorlijk warm/heet worden.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:46 schreef Bart2002 het volgende:
Over slowcookers gesproken: (nog) geen nieuw keukenspeeltje maar ik wil er ook 1. En graag een rechthoekige.
[ afbeelding ]
Slowcooker 5,5L Duo Sous Vide Espressions, iemand hier ervaring mee? Hij ziet er leuk uit en is niet echt duur.
Dank.quote:Op zondag 8 februari 2015 10:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat ding wordt kennelijk onder veel verschillende merknamen verkocht. Ik heb onderstaande vorig jaar bij de Makro gekocht en dan heet ie "Severin" maar het is volgens mij hetzelfde apparaat. Voldoet prima, zeker voor de prijs. Temperatuur is nauwkeurig tot op minder dan 1 graad, waarbij je moet bedenken dat het water niet circuleert in het bad en dus niet overal exact even warm is. Zolang je m niet buiten of in een onverwarmde ruimte gebruikt is dat niet zo erg. Nadelen: is niet al te ruim en kan aan de buitenkant lokaal behoorlijk warm/heet worden.
Had plaatje van internet geplukt. Die zit er bij mij ook niet bij.quote:Op zondag 8 februari 2015 10:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie het alleen bij een model dat in Australië wordt verkocht.
Ik gebruik 'm alleen voor sous vide. Die anti-aanbaklaag lijkt me inderdaad niet erg slijtvast.quote:Op zondag 8 februari 2015 12:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dank.
Gebruik jij hem ook voor slowcooken? Want daar is het mij om te doen.
Ik lees als commentaar op een site:
De pan kan gebruikt worden als zowel sous vide als slow cooker. Koop voor dat laatste a.u.b. een CrockPot o.i.d. De aanbaklaag in de Espressions ziet er niet al te stevig uit en als daar steeds een metalen rooster in staat te bewegen dan zal deze laag snel minder worden.
Kan je dit bevestigen?
http://www.bol.com/nl/p/b(...)uw/9200000002757997/quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:21 schreef Bramito het volgende:
Le Creuset is gewoon duur, klaar. Het kookt wel heerlijk maar dat doet gietijzer sowieso IMHO. Ik neem aan dat die pannen van BK niet van gietijzer zijn.
quote:De karakteristieke BK Cuisson pannen zijn van ambachtelijk gietijzer, dat uitstekend bestand is tegen hoge temperaturen en warmte goed vasthoudt. De geëmailleerde binnenkant van de pan voldoet aan de hoogste hygiëne- en voedingsnormen, wordt makkelijk schoon en neemt geen geur of smaak aan van het eten dat er in gebraden wordt
Die kende ik ook niet. Wel die je daar rechts ziet staan. Heb ik er overigens ook twee van, waarvan een een erfstuk.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:33 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/b(...)uw/9200000002757997/
[..]
quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die kende ik ook niet. Wel die je daar rechts ziet staan. Heb ik er overigens ook twee van, waarvan een een erfstuk.
Als de merknaam geen toegevoegde waarde voor je heeft, zou ik gerust voor een BK of een IKEA gaan.
Het lijkt er sterk op dat ik vandaag een Descoware-pan heb kapotgemaakt, een fabrikant die in de jaren '60 is overgenomen door Le Creuset (en beter werd bevonden door Julia Child)quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:39 schreef Bramito het volgende:
Twee Creuset gebruikers die je wat anders aanraden. Trek je conclusie!
Als ik 'm zie word ik blij. Ander gietijzer kookt net zo lekker IMHO.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:13 schreef minilot het volgende:
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid een gietijzeren braadpan van de HEMA..
Maar ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat voor werkelijke meerwaarde zo'n Le Creuset nou heeft. Zijn hier blije Creusetgebruikers die daar iets zinnigs over kunnen zeggen?
(Moet wel zeggen.. Ik heb een spatel/pannenlikker van Le Creuset en die is wel heel veel fijner qua stevigheid en in de hand liggen dan vergelijkbare spatels van andere merken.)
Creuset heeft een sterker emaille en zijn niet moeilijk met garantie. Prijs wordt voor een deel ook bepaald door waar de fabriek staat: de ijzergieterij van Le Creuset staat in Frankrijk. De pannen van BK, Hema en Ikea komen uit China. (of ergens anders waar het goedkoop is).quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:13 schreef minilot het volgende:
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid een gietijzeren braadpan van de HEMA..
Maar ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat voor werkelijke meerwaarde zo'n Le Creuset nou heeft. Zijn hier blije Creusetgebruikers die daar iets zinnigs over kunnen zeggen?
(Moet wel zeggen.. Ik heb een spatel/pannenlikker van Le Creuset en die is wel heel veel fijner qua stevigheid en in de hand liggen dan vergelijkbare spatels van andere merken.)
Ik ben jaloersquote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Joepie, de nieuwe vrieskast is vanmorgen aangeleverd.
[ afbeelding ]
Ja na dik 25 jaar trouwe dienst heb ik mijn vorige vrieskast met pensioen gedaan. Hij verbruikte veel te veel stroom. Heb de nieuwe net aangezet en omgeladen.quote:
Als je de deur nu open doet lijkt het dan nog enigzins op de vrieskast van de foto?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja na dik 25 jaar trouwe dienst heb ik mijn vorige vrieskast met pensioen gedaan. Hij verbruikte veel te veel stroom. Heb de nieuwe net aangezet en omgeladen.
Nee, wat ik invries zit goed verpaktquote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:47 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Als je de deur nu open doet lijkt het dan nog enigzins op de vrieskast van de foto?![]()
en je hebt de vriezer aanstaan.....quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, wat ik invries zit goed verpakt
En de deur dichtquote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:16 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
en je hebt de vriezer aanstaan.....
Vergeet niet om 'm goed in te oliën. Ik ben ook weer helemaal over op hout. Het snijdt zoveel comfortabeler dan kunststof of composiet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:24 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Verademing t.o.v. die dunne plastic ondingen.
Er ging een liter druivenpitolie in!quote:Op zondag 15 februari 2015 12:20 schreef Fixers het volgende:
[..]
Vergeet niet om 'm goed in te oliën. Ik ben ook weer helemaal over op hout. Het snijdt zoveel comfortabeler dan kunststof of composiet.
Is dat de appel cider kleur ??quote:
Is niet mijn KA maar ik geloof dat het wel de kleur appelcider is, jaquote:Op zondag 15 februari 2015 16:11 schreef Sorella het volgende:
[..]
Is dat de appel cider kleur ??
Vandaag toevallig vlees gemalen en voor het eerst van mijn leven (venkel)worstjes gedraait.
Misschien is dit dan een tip?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:23 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
die staat ook nog mijn verlanglijstje!
Fijn! Stond hier ook al een tijdje op m'n verlanglijst en dan is dit toch wel een mooie aanbieding.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:32 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Een hele goede tip, ik heb hem direct besteld.
He...ik heb laatst ook zo een gekocht, maar dan uit de Les Forgees serie (iets minder zwaar). Tot nu toe eigenlijk alleen nog maar groenten gegrild. Nu nog druk met de slowcooker, maar in de zomer zal ik deze wel meer gaan gebruiken.quote:Op donderdag 5 maart 2015 23:06 schreef Lienekien het volgende:
Deze aangeschaft. Een vlakke grillpan, zeg maar. Creuset, gietijzer. Een 'plancha' voor op het fornuis en deze vierkante kan ook in mijn combi-oven als ik zou willen.
Eigenlijk aangeschaft om zelfgemaakte naan op te maken en dat ging fantastisch.
Ben heel benieuwd hoe die bevalt!quote:Op zondag 8 maart 2015 18:23 schreef RobinOok het volgende:
Ik ging voor een Kitchenaid Chopper, maar het werd toch een magimix.
Zit er iets minder geil uit, maar leek me toch beter.
[ afbeelding ]
Voor het kleine werk. Kijken of je in deze ook currypasta's kunt maken. Dat ging in mijn vorige niet. Ik zie ze het bij Saterday Kitchen wel altijd doen, maar die laten het vaak groffer dan ik graag heb.
Dat is nogal een verschil zeg!quote:Op maandag 16 maart 2015 15:41 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Koffie smaakt beter dan de oploskoffie die ik tot voor kort gebruikte!
Nice!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:24 schreef appelepent het volgende:
Mn broertje paste dit weekend op mijn huis. "Heb je dit weekend nog koffie uit mijn automaat gehad?" "Ja maar ik ben weer terug gegaan naar jouw oploskoffie, vond uit de automaat te sterk."quote:
Joh! Je verwacht het niet he?!quote:Op maandag 16 maart 2015 15:41 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Correctquote:Op dinsdag 7 april 2015 19:51 schreef Sorella het volgende:
Kan je daar een kom in zetten zodat die niet weg glipt als je beslag of zo staat te kloppen ?
Dat is nog eens een aanwinst!quote:
Ik wil je trouwen!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook! Waar heb je die gekocht?quote:Op vrijdag 10 april 2015 12:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
Een ravioli rolling pin, ben benieuwd of het gaat werken
quote:Op vrijdag 10 april 2015 12:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik wil je trouwen!
Mijn nieuwste aanwinst is heul niet spannend maar wel blij dat ik het heb voor de visite: een Dolce Gusto.Mijn huidige keuken is echt een groot drama van meer dan 35 jaar oud, dus ik zou even wachten tot de nieuwe keuken erin zitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hele toffe aankoop voor je visite
![]()
![]()
Na lang zoeken bij "spullen voor in de keuken" Zaak in Oldenzaal met een uitgebreide webshop. Oldenhof heeft 'm nl. wel in de collectie maar kan 'm even niet leveren.quote:
Oh wowquote:
Twee busbroden gebakken, als door boter!quote:Op vrijdag 10 april 2015 12:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Dat is nog eens een aanwinst!![]()
Dit senzo broodmes kwam hier laatst in het brood bak topic voorbij en ik had nog een nieuw mes nodig, nu snel brood bakken om hem uit t proberen!
[ afbeelding ]
Nou, vandaag het ding gebruikt. Positief: je krijgt prachtige ravioli maar...je hebt nauwelijks ruimte om ze te snijden. Ik denk wel dat mijn vulling te dik was, waarschijnlijk moet je een soort mousse gebruiken als vulling, en mijn 3 vullingen waren te grof, dus daarna maar de gewone raviolimaker gebruikt en dat ging goed.quote:
Correctquote:Op zondag 12 april 2015 13:20 schreef Sorella het volgende:
Dat is om de temp van je oven of bbq te meten toch ? maar daar kan je toch niet de kern temp. van je vlees mee meten ?
Werkt net zoals onze koortsthermometer. Daar zit een schuifje op zodat je die ook zo voor in huis kunt gebruiken, idd erg handig.quote:Op zaterdag 11 april 2015 22:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[ afbeelding ]
Infraroodthermometer
quote:Op zondag 12 april 2015 16:39 schreef Molo het volgende:
Onder het motto 'rekt het niet, dan scheurt het wel!'
Wat een lelijk ding! Ik wil 'm ookquote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:06 schreef Sorella het volgende:
Nieuw speeltje voor een iets gezondere levensstijl.
De versapers aubergine 3G
[ afbeelding ]
Mijn eerste sapje was niet zo lekker, iets te veel gember.
Mooi apparaat! Ik ben er heeeeeel erg blij mee!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:06 schreef Sorella het volgende:
Nieuw speeltje voor een iets gezondere levensstijl.
De versapers aubergine 3G
[ afbeelding ]
Mijn eerste sapje was niet zo lekker, iets te veel gember.
Die heb ik ook. Alleen onderdeel 2, 3, en 5 zijn reeds lang overleden. Onderdeel 1 is een robuust ding. Mankeert niets aan maar de meegeleverde accessoires zijn but.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:18 schreef Lienekien het volgende:
Die ziet er mooi uit, Sorella!
[ afbeelding ]
Deze nu ruim een week in huis, nadat de vorige staafmixer was overleden. Ik was benieuwd naar de grotere mixkom. Zo'n kleintje had ik al en gebruikt ik vaak voor bijv. parmezaanse kaas en boemboes.
De grote mixkom is een schot in de roos! Ik heb er een flinke portie hummus in gemaakt, waarvoor ik eerder nog de (veel te) grote keukenmachine tevoorschijn moest halen.
Welke zijn twee, drie en vijf?quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Alleen onderdeel 2, 3, en 5 zijn reeds lang overleden. Onderdeel 1 is een robuust ding. Mankeert niets aan maar de meegeleverde accessoires zijn but.
Gewoon van links naar rechts op de foto.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke zijn twee, drie en vijf?
Van mijn vorige ging het motorgedeelte stuk. Ik heb er wel vertrouwen in dat de onderdelen een tijdje meegaan als ik daar netjes mee omga.
Eensquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb ook braun staafmixers, prima spul
Die hebben wij ook! Ideaal dingquote:Op maandag 16 maart 2015 15:41 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was tevreden met Braun, tot ik een Bamix kreeg.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb ook braun staafmixers, prima spul
Als ik er een kreeg, zou ik ook heel blij zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik was tevreden met Braun, tot ik een Bamix kreeg.
BAMIX! Mijn oma had zo'n ding. Die was echt 40 jaar oud of zo... Zo goed zullen ze niet meer zijn, maar toch.... Hier ook een Braun trouwens, ook al weer 20 jaar oud.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik was tevreden met Braun, tot ik een Bamix kreeg.
* Molo op bestelknop ramtquote:Op zondag 24 mei 2015 17:03 schreef RobinOok het volgende:
Op aanraden van minilot geïnvesteerd in een:
[ link | afbeelding ]
De julienne lente-ui snijder
Nee, die zijn veel duurder! Die kosten wel 7,95 of zo!!!quote:Op maandag 25 mei 2015 00:46 schreef Sorella het volgende:
Kan je er ook komkommer julienne mee snijden robin/minilot ?
Nou, ik ben er weer van genezen. Had iets van 10 dingen besteld. En veel was echt kutkwaliteit. Als ik het van tevoren had gezien had ik het niet gekocht. Nou kost het ook geen drol, dus ik heb geen behoefte om te klagen en iets nieuws te eisen, maar toch, ik ben dus alweer klaar met alibaba.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:11 schreef Myraela het volgende:
Ohja, AliExpress moet ik ook echt eens gaan bestellen.
Wat in Nederland in de winkels ligt komt grotendeels ook daarvandaan. Je zal als je vanuit china importeert natuurlijk wel zelf wat meer op de kwaliteit moeten letten. Je bent misschien gewend dat de inkoper van blokker/xenos/hema dat voor je doet.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:52 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nou, ik ben er weer van genezen. Had iets van 10 dingen besteld. En veel was echt kutkwaliteit. Als ik het van tevoren had gezien had ik het niet gekocht. Nou kost het ook geen drol, dus ik heb geen behoefte om te klagen en iets nieuws te eisen, maar toch, ik ben dus alweer klaar met alibaba.
Bijvoorbeeld: eitje tik, wel goedkoper dan hier, maar lelijk met een beschadiging. Kabeltje voor de i-pad, werkt niet. Setje maatlepels, lelijke/lompe kwaliteit. Een aantal franje gordijnen, blijken heel ielig, dus ipv over de hele breedte van de kamer/muur nu 6 dubbeldik enkel voor de deuropening gehangen. Van die dingen.... Ik doe het niet meer dus...
quote:Op zondag 31 mei 2015 21:24 schreef RobinOok het volgende:
Hm, je vindt dat ik eerst naar China had moeten vliegen om zelf de kwaliteit van mijn bestelde eitje tik te inspecteren voor ik het ging bestellen? Of hoe stel je je dat "zelf letten op kwaliteit" voor?
Een fijn plan. Maar hoe zie je dat voor je dan? Volgens mij valt hier weinig tot niets te halen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:27 schreef gargamelnl het volgende:
Ook hoop ik hiermee op de energiekosten te besparen, omdat volgens diverse websites de koelkast / diepvries de grootste stroomvreters in huis zijn.
Wat is een eitje tik? Een Eiersollbruchstellenverursacher? (vertaal dat maar eens)quote:Op zondag 31 mei 2015 21:24 schreef RobinOok het volgende:
Hm, je vindt dat ik eerst naar China had moeten vliegen om zelf de kwaliteit van mijn bestelde eitje tik te inspecteren voor ik het ging bestellen? Of hoe stel je je dat "zelf letten op kwaliteit" voor?
Ja. Dat heet dus Eitje Tik in Nederland. :-)quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is een eitje tik? Een Eiersollbruchstellenverursacher? (vertaal dat maar eens)
[ afbeelding ]
wat een debiele naamquote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:46 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja. Dat heet dus Eitje Tik in Nederland. :-)
Ik heb het niet verzonnen.
Eier decaptitatorquote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:48 schreef RobinOok het volgende:
Oh nee, sorry, ik google en vind niks. Eiertikker doet het beter...
oh jammer, ik hoopte op zeer precies toegepast grof geweldquote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:50 schreef RobinOok het volgende:
Hij decapitate niet. Het is meer een voorbarster.
Waarom niet? Als blijkt dat op bijv. stand 3.5 mijn koelkast veel te koud staat en ik zet hem lager bespaar ik toch energiekosten? Het kan natuurlijk ook omgekeerd. Dat de temperatuur van de koelkast te laag is en ik de instelling naar boven moet bijstellen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Een fijn plan. Maar hoe zie je dat voor je dan? Volgens mij valt hier weinig tot niets te halen.
"dat eierding om gaatjes mee te maken" heet het bij mijquote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:48 schreef RobinOok het volgende:
Oh nee, sorry, ik google en vind niks. Eiertikker doet het beter...
Alhoewel dat een veel betere naam isquote:
Een Sollbruchstelle is een technisch begrip voor een inrichting die als bewust zwak punt in een apparaat gemaakt is, zodat het bij bv overbelasting daar kapot gaat, een zekering is er een voorbeeld van met stroom, maar het wordt op veel meer plekken gebruikt. Het voorkomt verdere en grotere schade.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:38 schreef Bart2002 het volgende:
EierschaalBarstenVeroorzaker
of volgens Google translate:
"Eierenbreakwijstvervuilers"
Beter.![]()
Dat is wat anders, die gebruik je voor het koken, de eitjetik maak na het koken een ringvormige snede in de schaal waar je makkelijk het ei kan onthoofden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"dat eierding om gaatjes mee te maken" heet het bij mij
Tot nu toe al wel! Aardappelschijfjes, wortelreepjes, allesquote:Op zondag 31 mei 2015 22:25 schreef Sorella het volgende:
Hele mooie machine guppiefriend, dat je er maar veel plezier mee mag hebben
Voor niet na het koken! Het idee is vooraf mooi onthoofden, legen en dan de schaal weer te vullen met een mengsel.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is wat anders, die gebruik je voor het koken, de eitjetik maak na het koken een ringvormige snede in de schaal waar je makkelijk het ei kan onthoofden.
Ooh! Dat heb ik dan nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is wat anders, die gebruik je voor het koken, de eitjetik maak na het koken een ringvormige snede in de schaal waar je makkelijk het ei kan onthoofden.
Zwetheul eitje. Wat ze daar te pas en te onpas serveerdenquote:
Zou een staafmixer hebben gekochtquote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
Deze aangeschaft:
http://www.consumentenbond.nl/keukenmachine/soupmaker-hr2200/
Lijkt me erg handig. Heb geen blender maar een staafmixer dus kan hem ook nog voor smoothies gebruiken.
[ afbeelding ]
Lekker zelfgemaakt ijs is fijn!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:00 schreef Atifa het volgende:
Ik kreeg zondag deze ijsmachine:
[ afbeelding ]
Handig. Ik gebruik mijn eier-snijder voornamelijk om champignons mee te snijden. Werkt ook prima.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:27 schreef RobinOok het volgende:
Oh, mijn eiersnijer gebruik ik heel vaak!
Vooral voor "brunoise" van gekookt ei. :-)
[ link | afbeelding ]
Brunoise van ei
Twee keer in de lengte, dan 1 keer in de breedte. Werkt perfect!![]()
[ link | afbeelding ]
Blokjes ei
Geen enorme vriezer, maar voldoet prima Er staat nu een mengsel voor aardbeienijs af te koelen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lekker zelfgemaakt ijs is fijn!
Heb je een goede vriezer?
Minstens 24 maar liever 48 uur bij min 20 in de vriezer en doe hem niet te vol, zorg dat je ijsmix goed gekoeld is.
Deze heb ik laatst gekocht: http://www.dille-kamille.(...)rasp-roestvrij-staalquote:Op maandag 25 mei 2015 00:46 schreef Sorella het volgende:
Kan je er ook komkommer julienne mee snijden robin/minilot ?
Mooie pan en handig ook zo,n deksel pan.
Is het volledig gietijzer ?.
Snijden idd erg goed en niet alleen groenten. Vingertopjes ook als je niet oppastquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:27 schreef Aurelius het volgende:
Benriner Japanese Mandoline Slicer! Wow, wat een perfect ding om groente te snijden zeg!
[ afbeelding ]
terwijl die spatel zo gemaakt is dat hij nooit het mes kan raken zolang je maar de rubber deksel gebruiktquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:38 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Tot nu toe wel. Zelfs de plastic spatel toen ik die per ongeluk verkeerd erin deed.
[ afbeelding ]
Volgens mij heet dat een spiraalsnijder.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:04 schreef Sorella het volgende:
Ik vraag me af wat borisz gekocht heeft ?
Zijn wel goede messen ja,quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:57 schreef noadonna_ het volgende:
Ik heb een vraag en dit leek me wel een goed topic. Ik wil voor mijn vriend een goed koksmes kopen.
Ik ben aan het kijken naar een Wüsthof 20cm koksmes. De reviews over de Classic zijn lovend, maar ik vraag me af of voor een amateurkok een mes uit de Gourmet-lijn ook voldoet. Heeft de Classic meerwaarde als je puur en alleen voor de lol kookt?
Jouw usernamequote:Op maandag 6 juli 2015 18:23 schreef sally-spectra het volgende:
[..]
Zijn wel goede messen ja,
Gebruik zelf van Wusthof zelf de Grand Prix en IKON series.
Je vriend zal er zeker plezier van hebben.
Rasterrollerquote:Op zondag 2 augustus 2015 17:40 schreef InTrePidIvity het volgende:
Hoe heet zo'n roller het Nederlands? Kom onder de Engelse naam 'lattice roller' niet veel tegen op Nederlandse sites...
[ afbeelding ]
Ik ben verder geen kok of zo maar hobby kok, maar koop een Chinees koksmes. Kost geen drol en werkt geweldig. Bij de meeste tokos verkopen ze het wel tussen de 10 en 20euro, meeste kookwinkels zouden er ook wel een moeten hebben. Een C.hinees koksmes is wat anders dan een slagers hakmes overigens maar ziet er hetzelfde uit maar het is beslist iets anders.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:57 schreef noadonna_ het volgende:
Ik heb een vraag en dit leek me wel een goed topic. Ik wil voor mijn vriend een goed koksmes kopen.
Ik ben aan het kijken naar een Wüsthof 20cm koksmes. De reviews over de Classic zijn lovend, maar ik vraag me af of voor een amateurkok een mes uit de Gourmet-lijn ook voldoet. Heeft de Classic meerwaarde als je puur en alleen voor de lol kookt?
Jonnie Boerquote:Op zondag 2 augustus 2015 20:03 schreef _Newman_ het volgende:
[..]
Er zijn ook messen merken zoals Johnny Boer of japanse merken met Damascus staal wat uiteraard van superieure kwaliteit is.
Beetje laat natuurlijk, maar de Victorinox Fibrox 8-Inch Chef's knife komt uit ladingen testen als beste naar voren. Ook een zeer betaalbaar mes van ergens begin 30 eur.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:57 schreef noadonna_ het volgende:
Victorinox maak goede messen, in de keuken niet zo bekend of geliefd maar in slachterijen en slagerijen is men er gek op, vooral de handvatten die zeer goed antislip zijn maken ze dit.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:01 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Beetje laat natuurlijk, maar de Victorinox Fibrox 8-Inch Chef's knife komt uit ladingen testen als beste naar voren. Ook een zeer betaalbaar mes van ergens begin 30 eur.
http://www.victorinoxstore.nl/victorinox-koksmes-fibrox-20cm/
Zo, zoquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:25 schreef raulbouli het volgende:
Niet mijn foto maar;
[ afbeelding ]
Geweldige pan.
Ja de winkel waar ik hem heb gekocht is Woerdman in Alphen aan den Rijn.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Stuur eens een link van zo'n Chinees koksmes aub.
Dan moet je wel bij Woerdman in de Julianastraat zijn ze (zitten tegenover de hoogvliet) niet in de aarhof.quote:Op maandag 3 augustus 2015 00:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
Haha nice, ik woon ook in Alphen. Ga binnenkort ff kijken.
Ik heb er ook een gekocht, maar ik heb maar wat gedaan met dat inbranden toen leek mn pan verneukt. Daarna die laag er weer afgehaald nu werkt hij perfect, door gewoon de pan te gebruiken krijgt hij vanzelf een zelfbeschermend laagje.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:46 schreef _Newman_ het volgende:
[..]
Zo, zoeen DeBuyer. Echt vet geweldige pannen heb je je hele leven plezier van.
Ze lijken best duur maar stel je betaald 40 of 50 euro en gaat levenslang mee en een teflon pan is 30 euro en die kan je na een jaar wegpleuren dan zijn die De Buyers zo slecht nog niet....
Tnx! Ik weet ook wel dat dit niet echt een gadget is of superkeukenspul om mee te patsenmaar ik ben er echt zo erg blij mee. Vriend ook. Was het eerste bestek wat we zagen en we waren het er eigenlijk gelijk over eens: dit gaat het worden.quote:
Ik heb een Philips blender van rond de tachtig euro, met glazen kan. Maar die gaat al heel wat jaren mee, dus als die nog te koop is, is het een oude lijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:56 schreef ecstasy het volgende:
zowel mijn blender als mijn staafmixer hebben het begeven dus nu wil ik nieuwe kopen.
ik heb wat apparatuur van kitchenaid staan maar ik weet niet of ik het tegenover mezelf kan verantwoorden om een blender van ¤250 te kopen. eerst even verder kijken dus. ik heb alleen geen idee wat goede merken zijn. iemand tips?
ja precies, voor minder dan 250 euro kan ik ook vast een hele goeie kopen die dan wat minder bij de rest past maar dat maakt me niet uit (ik wil 'm toch liever niet op het aanrecht laten staan, dat betekent echter niet dat ik zo'n afzichtelijk wit plastic ding wil). maar ja, geen idee wat ik dan moet kopen. mijn vorige was 20 euro van de hema, die deed het best en heeft het vijf jaar volgehouden maar wil er nu toch één voor een langere tijd.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:58 schreef Molo het volgende:
De blender zou ik niet doen, is m.i. te duur voor het apparaat en de mogelijkheden.
Maar ja, het oog wil ook wat enzo.
Ik heb 'm wel staan, want mooi en past in dezelfde lijn als rest van mijn kitchenaids
http://www.philips.nl/c-p/HR2094_00/aluminium-collection-blenderquote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:20 schreef ecstasy het volgende:
[..]
ja precies, voor minder dan 250 euro kan ik ook vast een hele goeie kopen die dan wat minder bij de rest past maar dat maakt me niet uit (ik wil 'm toch liever niet op het aanrecht laten staan, dat betekent echter niet dat ik zo'n afzichtelijk wit plastic ding wil). maar ja, geen idee wat ik dan moet kopen. mijn vorige was 20 euro van de hema, die deed het best en heeft het vijf jaar volgehouden maar wil er nu toch één voor een langere tijd.
(ik ga eens kijken naar philips, dank Lienekien)
Jij had toch een nieuwe hakker voor boemboe's? Inmiddels al gebruikt?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:48 schreef RobinOok het volgende:
In de tjobek!!
Maar goed, herinner me opeens dat mijn blender ook overleden is. Na een winter van regelmatig op ziekenbezoek gaan bij mijn schoonouders. Eens kijken of ik vooer de kitckenaid ga....
Waarschijnlijk niet, want daarvoor blend ik te weinig. Maar het trekt wel....
En die van jou kan het niet héél fijn hakken?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:52 schreef RobinOok het volgende:
Ja, ik vind definitief dat hakkers ongeschikt zijn voor boemboes.
Ik wil geen stukjes.
Ok.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:59 schreef RobinOok het volgende:
Nee, niet fijn genoeg. Ik gebruik dan liever de blender (gewoon flink schudden). Of tegenwoordig zelfs de staafmixer (ik heb een betere dan ik had). Of de tjobek. Alhoewel ik voor de tjobek eigenlijk te lui ben. Teveel werk.
ja hier heb ik dus geen zin in. ik wil er gewoon met gemak een homp ijs in kunnen gooien bijvoorbeeld om een milkshake te draaien. zit toch wel een beetje aan de kitchenaid te denken stiekemquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:09 schreef _Newman_ het volgende:
Ik heb gewoon een van 25 euro van de blokker van Tomaso geloof ik met glazen kan. Die schijnt ook ijs te kunnen crushen alleen heb ik dat nooit geprobeerd. Ik gebruik hem niet zo heel vaak. Maar wat ik wel merk is dat je wel alle ingredienten eerst klein moet snijden voor het in de blender gaat en in een keer 300 gram kleine groente erin en dan aan zetten dat gaat hem ook niet worden want dan blijft hij gewoon stilstaan, tenzij er een lagje vloeistof of water op e bodem bij de messen staat. Dus kleine beetjes erin in het begin todat het een sausje word daarna als het eenmaal vloeistof is dan kan je wel meer erin gooien.
Ik heb geen ervaring met andere blenders. Het is even leren hoe je ermee omgaat. En ik gebruik het aleen voor sausjes (zoals sambal) of soep te maken.
Als je iets zoekt dat je gewoon hele tomaten tegelijk erin kan gooien dan moet je er een zoeken met hoog vermogen. De van mij is goed genoeg voor wat ik ermee doe en ik Ik weet niet wat je vorige blender precies deed? Ik vind 250 euro nogal wat geld ik weet zeker dat je vor minder dan dat ook iets goeds kan krijgen.
Ik zou in ik geval kijken naar:
- Glazen kan
- Mogelijkheid tot ijs crushen (dat zijn namelijk blenders die al een hoger vermogen hebben en krachtig zijn)
- Hoe meer messen hoe beter
- Kijk ook of er meerdere snelheden opzitten
- Vulopening in het deksel aan de bovenkant is ook wel handig, dan kan je dingen toevoegen terwijl de blender aanstaat, Als je zonder deksel gaat blenden kan je meteen je keuken gaan schilderen.
Zou voor de kitchenaid gaan, watt aanduiding zegt niet zoveel, dat is net als met hoeveel keer zoom of megapixels een camera heeft, of hoeveel watt een speaker heeftquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:26 schreef ecstasy het volgende:
oké ik twijfel nu toch tussen een kitchenaid (want mooi, maar die heeft een vermogen van 500 watt) en een magimix (40 euro goedkoper maar wel 1200 watt)
ah echt? het is zo'n groot verschil dat ik dacht dat het wel iets zou uitmaken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou voor de kitchenaid gaan, watt aanduiding zegt niet zoveel, dat is net als met hoeveel keer zoom of megapixels een camera heeft, of hoeveel watt een speaker heeft
Aan welke magimix zat je te denken?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:29 schreef ecstasy het volgende:
[..]
ah echt? het is zo'n groot verschil dat ik dacht dat het wel iets zou uitmaken.
tevens hoor ik vaak dat magimixen ook heel degelijk zijn?
deze: http://www.kookpunt.nl/ma(...)oom/nl/product/6279/quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aan welke magimix zat je te denken?
Nu valt het kwartje, je zoekt een blenderquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:33 schreef ecstasy het volgende:
[..]
deze: http://www.kookpunt.nl/ma(...)oom/nl/product/6279/
ah ja, heb dat een paar posts eerder vermeld. heb al een keukenmachine van kitchenaid, maar wil m'n blender niet per se op het aanrecht laten staan (zou de blender van kitchenaid dan dus alleen voor de mooi kopen/omdat 'ie bij de mixer past).quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu valt het kwartje, je zoekt een blender
Magimix maakt prima blenders verder
*proest!*quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:37 schreef mascara-klodder het volgende:
Ohja en ik ben al weken mijn AC/DC-kookschort kwijt en ik kijk eens goed naar de laatste foto en ik zie 'm hangen aan de linkerkant
Bamix is de uitvinder van de staafmixer en hebben een naam hoog te houden, heb zelf trouwens gewoon een Braun, mijn vorige braun ging een slordige 25 jaar mee.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:49 schreef ecstasy het volgende:
[..]
ah ja, heb dat een paar posts eerder vermeld. heb al een keukenmachine van kitchenaid, maar wil m'n blender niet per se op het aanrecht laten staan (zou de blender van kitchenaid dan dus alleen voor de mooi kopen/omdat 'ie bij de mixer past).
ga denk ik toch voor de magimix. nu nog een staafmixer uitzoeken.
ik hoor dat ik daarvoor een bamix moet hebben?
Even een compliment hoor, waanzinnig mooie setquote:Op zondag 16 augustus 2015 18:22 schreef RobinOok het volgende:
Stonden al heel lang op mijn verlanglijstje "messen van Laguiole". Maar het kwam er nooit van, ze waren ook vaak net niet wat ik zocht. Tot ik deze zag! Hoppa, die zijn van mij. :-)
[ link | afbeelding ]Laguiole
Online besteld en nu in huis. En ze passen echt per-fect bij ons "zondagse bestek". Alsof het ervoor gemaakt is.
Nice!!!!!!quote:Op zondag 16 augustus 2015 18:22 schreef RobinOok het volgende:
Stonden al heel lang op mijn verlanglijstje "messen van Laguiole". Maar het kwam er nooit van, ze waren ook vaak net niet wat ik zocht. Tot ik deze zag! Hoppa, die zijn van mij. :-)
[ link | afbeelding ]Laguiole
Online besteld en nu in huis. En ze passen echt per-fect bij ons "zondagse bestek". Alsof het ervoor gemaakt is.
Laat je weten wanneer binnen en offie bevalt? zelf ook al een tijd het plan,maar komt er steeds niet van, en niet zo bijster veel over te vindenquote:Op zondag 16 augustus 2015 21:31 schreef LadyPayton het volgende:
Zit zelf te wachten op de worst-maak-onderdelen voor mijn kenwood. Heb een idee in mijn hoofd over worstjes van gerookte eend. Nu maar hopen dat dat dan ook echt lekker is.
Ik heb 'm maar gebruik er eigenlijk alleen het vleesmolen deel ervan. Ooit eens een workshop worstmaken gevolgd, was heel leuk en heerlijk, maar dan moet je wel heel veel worst maken (en eten). En om gedroogde worst te maken heb ik geen ruimte in huis.quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:07 schreef liedetector het volgende:
[..]
Laat je weten wanneer binnen en offie bevalt? zelf ook al een tijd het plan,maar komt er steeds niet van, en niet zo bijster veel over te vinden
Cool thnx, ben ergens ook bang als ik te lang wacht ie niet meer te krijgen is, eerst werd je er mee doodgegooit en nu al lastigerquote:Op maandag 17 augustus 2015 12:21 schreef LadyPayton het volgende:
Er zat 4 weken levertijd op, maar als hij binnen is schrijf ik een revieuw
Lijkt mij idd ook heerlijk, maar goed te weten dat je opzich over het ding zelf niet ontevreden bent, verbaast me opzichweldat de machine het niet goed kan kneden, als ik zie hoe perfect deeg ed altijd lukkenquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben er zeker niet ontevreden over, het vleesmolending is ideaal. Maar het worstmaken is, hoe leuk en lekker ook, wat lastig. Je moet het vlees nl vrij koud, max 15 gr, flink kneden, met de hand want ik heb niet de indruk dat de klopper van de kenwood dat net zo goed kan mengen, en ik heb nauwelijks kracht in mijn handen en met kou is het nog minder dus hoe jammer ook, dat lukt me niet. Wel jammer,mwant de lamsworst met harissa die ik oa gemaakt had was heel heel erg lekker.
Pictures or it didn't happenquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Het is niet zeker dat hij t niet goed kan, ik heb een beetje dat idee, en bij de workshop hamerden ze er ook op dat je het beter met de hand kon kneden. Misschien toch maar eens proberen ( krijg opeens zin om t te gaan maken)
Maar dat is volgens mij een leugen. Ik heb juist geleerd dat mensenhanden niet opkunnen tegen zo'n machine. Machine wint het altijd.quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Het is niet zeker dat hij t niet goed kan, ik heb een beetje dat idee, en bij de workshop hamerden ze er ook op dat je het beter met de hand kon kneden. Misschien toch maar eens proberen ( krijg opeens zin om t te gaan maken)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |