Wat een lelijk ding! Ik wil 'm ookquote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:06 schreef Sorella het volgende:
Nieuw speeltje voor een iets gezondere levensstijl.
De versapers aubergine 3G
[ afbeelding ]
Mijn eerste sapje was niet zo lekker, iets te veel gember.
Mooi apparaat! Ik ben er heeeeeel erg blij mee!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:06 schreef Sorella het volgende:
Nieuw speeltje voor een iets gezondere levensstijl.
De versapers aubergine 3G
[ afbeelding ]
Mijn eerste sapje was niet zo lekker, iets te veel gember.
Die heb ik ook. Alleen onderdeel 2, 3, en 5 zijn reeds lang overleden. Onderdeel 1 is een robuust ding. Mankeert niets aan maar de meegeleverde accessoires zijn but.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:18 schreef Lienekien het volgende:
Die ziet er mooi uit, Sorella!
[ afbeelding ]
Deze nu ruim een week in huis, nadat de vorige staafmixer was overleden. Ik was benieuwd naar de grotere mixkom. Zo'n kleintje had ik al en gebruikt ik vaak voor bijv. parmezaanse kaas en boemboes.
De grote mixkom is een schot in de roos! Ik heb er een flinke portie hummus in gemaakt, waarvoor ik eerder nog de (veel te) grote keukenmachine tevoorschijn moest halen.
Welke zijn twee, drie en vijf?quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Alleen onderdeel 2, 3, en 5 zijn reeds lang overleden. Onderdeel 1 is een robuust ding. Mankeert niets aan maar de meegeleverde accessoires zijn but.
Gewoon van links naar rechts op de foto.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke zijn twee, drie en vijf?
Van mijn vorige ging het motorgedeelte stuk. Ik heb er wel vertrouwen in dat de onderdelen een tijdje meegaan als ik daar netjes mee omga.
Eensquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb ook braun staafmixers, prima spul
Die hebben wij ook! Ideaal dingquote:Op maandag 16 maart 2015 15:41 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Koffie smaakt beter dan de oploskoffie die ik tot voor kort gebruikte!
Ik was tevreden met Braun, tot ik een Bamix kreeg.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb ook braun staafmixers, prima spul
Als ik er een kreeg, zou ik ook heel blij zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik was tevreden met Braun, tot ik een Bamix kreeg.
BAMIX! Mijn oma had zo'n ding. Die was echt 40 jaar oud of zo... Zo goed zullen ze niet meer zijn, maar toch.... Hier ook een Braun trouwens, ook al weer 20 jaar oud.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik was tevreden met Braun, tot ik een Bamix kreeg.
* Molo op bestelknop ramtquote:Op zondag 24 mei 2015 17:03 schreef RobinOok het volgende:
Op aanraden van minilot geïnvesteerd in een:
[ link | afbeelding ]
De julienne lente-ui snijder
Nee, die zijn veel duurder! Die kosten wel 7,95 of zo!!!quote:Op maandag 25 mei 2015 00:46 schreef Sorella het volgende:
Kan je er ook komkommer julienne mee snijden robin/minilot ?
Nou, ik ben er weer van genezen. Had iets van 10 dingen besteld. En veel was echt kutkwaliteit. Als ik het van tevoren had gezien had ik het niet gekocht. Nou kost het ook geen drol, dus ik heb geen behoefte om te klagen en iets nieuws te eisen, maar toch, ik ben dus alweer klaar met alibaba.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:11 schreef Myraela het volgende:
Ohja, AliExpress moet ik ook echt eens gaan bestellen.
Wat in Nederland in de winkels ligt komt grotendeels ook daarvandaan. Je zal als je vanuit china importeert natuurlijk wel zelf wat meer op de kwaliteit moeten letten. Je bent misschien gewend dat de inkoper van blokker/xenos/hema dat voor je doet.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:52 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nou, ik ben er weer van genezen. Had iets van 10 dingen besteld. En veel was echt kutkwaliteit. Als ik het van tevoren had gezien had ik het niet gekocht. Nou kost het ook geen drol, dus ik heb geen behoefte om te klagen en iets nieuws te eisen, maar toch, ik ben dus alweer klaar met alibaba.
Bijvoorbeeld: eitje tik, wel goedkoper dan hier, maar lelijk met een beschadiging. Kabeltje voor de i-pad, werkt niet. Setje maatlepels, lelijke/lompe kwaliteit. Een aantal franje gordijnen, blijken heel ielig, dus ipv over de hele breedte van de kamer/muur nu 6 dubbeldik enkel voor de deuropening gehangen. Van die dingen.... Ik doe het niet meer dus...
quote:Op zondag 31 mei 2015 21:24 schreef RobinOok het volgende:
Hm, je vindt dat ik eerst naar China had moeten vliegen om zelf de kwaliteit van mijn bestelde eitje tik te inspecteren voor ik het ging bestellen? Of hoe stel je je dat "zelf letten op kwaliteit" voor?
Een fijn plan. Maar hoe zie je dat voor je dan? Volgens mij valt hier weinig tot niets te halen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:27 schreef gargamelnl het volgende:
Ook hoop ik hiermee op de energiekosten te besparen, omdat volgens diverse websites de koelkast / diepvries de grootste stroomvreters in huis zijn.
Wat is een eitje tik? Een Eiersollbruchstellenverursacher? (vertaal dat maar eens)quote:Op zondag 31 mei 2015 21:24 schreef RobinOok het volgende:
Hm, je vindt dat ik eerst naar China had moeten vliegen om zelf de kwaliteit van mijn bestelde eitje tik te inspecteren voor ik het ging bestellen? Of hoe stel je je dat "zelf letten op kwaliteit" voor?
Ja. Dat heet dus Eitje Tik in Nederland. :-)quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is een eitje tik? Een Eiersollbruchstellenverursacher? (vertaal dat maar eens)
[ afbeelding ]
wat een debiele naamquote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:46 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja. Dat heet dus Eitje Tik in Nederland. :-)
Ik heb het niet verzonnen.
Eier decaptitatorquote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:48 schreef RobinOok het volgende:
Oh nee, sorry, ik google en vind niks. Eiertikker doet het beter...
oh jammer, ik hoopte op zeer precies toegepast grof geweldquote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:50 schreef RobinOok het volgende:
Hij decapitate niet. Het is meer een voorbarster.
Waarom niet? Als blijkt dat op bijv. stand 3.5 mijn koelkast veel te koud staat en ik zet hem lager bespaar ik toch energiekosten? Het kan natuurlijk ook omgekeerd. Dat de temperatuur van de koelkast te laag is en ik de instelling naar boven moet bijstellen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Een fijn plan. Maar hoe zie je dat voor je dan? Volgens mij valt hier weinig tot niets te halen.
"dat eierding om gaatjes mee te maken" heet het bij mijquote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:48 schreef RobinOok het volgende:
Oh nee, sorry, ik google en vind niks. Eiertikker doet het beter...
Alhoewel dat een veel betere naam isquote:
Een Sollbruchstelle is een technisch begrip voor een inrichting die als bewust zwak punt in een apparaat gemaakt is, zodat het bij bv overbelasting daar kapot gaat, een zekering is er een voorbeeld van met stroom, maar het wordt op veel meer plekken gebruikt. Het voorkomt verdere en grotere schade.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:38 schreef Bart2002 het volgende:
EierschaalBarstenVeroorzaker
of volgens Google translate:
"Eierenbreakwijstvervuilers"
Beter.![]()
Dat is wat anders, die gebruik je voor het koken, de eitjetik maak na het koken een ringvormige snede in de schaal waar je makkelijk het ei kan onthoofden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"dat eierding om gaatjes mee te maken" heet het bij mij
Tot nu toe al wel! Aardappelschijfjes, wortelreepjes, allesquote:Op zondag 31 mei 2015 22:25 schreef Sorella het volgende:
Hele mooie machine guppiefriend, dat je er maar veel plezier mee mag hebben
Voor niet na het koken! Het idee is vooraf mooi onthoofden, legen en dan de schaal weer te vullen met een mengsel.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is wat anders, die gebruik je voor het koken, de eitjetik maak na het koken een ringvormige snede in de schaal waar je makkelijk het ei kan onthoofden.
Ooh! Dat heb ik dan nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is wat anders, die gebruik je voor het koken, de eitjetik maak na het koken een ringvormige snede in de schaal waar je makkelijk het ei kan onthoofden.
Zwetheul eitje. Wat ze daar te pas en te onpas serveerdenquote:
Zou een staafmixer hebben gekochtquote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
Deze aangeschaft:
http://www.consumentenbond.nl/keukenmachine/soupmaker-hr2200/
Lijkt me erg handig. Heb geen blender maar een staafmixer dus kan hem ook nog voor smoothies gebruiken.
[ afbeelding ]
Lekker zelfgemaakt ijs is fijn!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:00 schreef Atifa het volgende:
Ik kreeg zondag deze ijsmachine:
[ afbeelding ]
Handig. Ik gebruik mijn eier-snijder voornamelijk om champignons mee te snijden. Werkt ook prima.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:27 schreef RobinOok het volgende:
Oh, mijn eiersnijer gebruik ik heel vaak!
Vooral voor "brunoise" van gekookt ei. :-)
[ link | afbeelding ]
Brunoise van ei
Twee keer in de lengte, dan 1 keer in de breedte. Werkt perfect!![]()
[ link | afbeelding ]
Blokjes ei
Geen enorme vriezer, maar voldoet prima Er staat nu een mengsel voor aardbeienijs af te koelen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lekker zelfgemaakt ijs is fijn!
Heb je een goede vriezer?
Minstens 24 maar liever 48 uur bij min 20 in de vriezer en doe hem niet te vol, zorg dat je ijsmix goed gekoeld is.
Deze heb ik laatst gekocht: http://www.dille-kamille.(...)rasp-roestvrij-staalquote:Op maandag 25 mei 2015 00:46 schreef Sorella het volgende:
Kan je er ook komkommer julienne mee snijden robin/minilot ?
Mooie pan en handig ook zo,n deksel pan.
Is het volledig gietijzer ?.
Snijden idd erg goed en niet alleen groenten. Vingertopjes ook als je niet oppastquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:27 schreef Aurelius het volgende:
Benriner Japanese Mandoline Slicer! Wow, wat een perfect ding om groente te snijden zeg!
[ afbeelding ]
terwijl die spatel zo gemaakt is dat hij nooit het mes kan raken zolang je maar de rubber deksel gebruiktquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:38 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Tot nu toe wel. Zelfs de plastic spatel toen ik die per ongeluk verkeerd erin deed.
[ afbeelding ]
Volgens mij heet dat een spiraalsnijder.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:04 schreef Sorella het volgende:
Ik vraag me af wat borisz gekocht heeft ?
Zijn wel goede messen ja,quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:57 schreef noadonna_ het volgende:
Ik heb een vraag en dit leek me wel een goed topic. Ik wil voor mijn vriend een goed koksmes kopen.
Ik ben aan het kijken naar een Wüsthof 20cm koksmes. De reviews over de Classic zijn lovend, maar ik vraag me af of voor een amateurkok een mes uit de Gourmet-lijn ook voldoet. Heeft de Classic meerwaarde als je puur en alleen voor de lol kookt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |