Ooh! Dat heb ik dan nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is wat anders, die gebruik je voor het koken, de eitjetik maak na het koken een ringvormige snede in de schaal waar je makkelijk het ei kan onthoofden.
Zwetheul eitje. Wat ze daar te pas en te onpas serveerdenquote:
Zou een staafmixer hebben gekochtquote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
Deze aangeschaft:
http://www.consumentenbond.nl/keukenmachine/soupmaker-hr2200/
Lijkt me erg handig. Heb geen blender maar een staafmixer dus kan hem ook nog voor smoothies gebruiken.
[ afbeelding ]
Lekker zelfgemaakt ijs is fijn!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:00 schreef Atifa het volgende:
Ik kreeg zondag deze ijsmachine:
[ afbeelding ]
Handig. Ik gebruik mijn eier-snijder voornamelijk om champignons mee te snijden. Werkt ook prima.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:27 schreef RobinOok het volgende:
Oh, mijn eiersnijer gebruik ik heel vaak!
Vooral voor "brunoise" van gekookt ei. :-)
[ link | afbeelding ]
Brunoise van ei
Twee keer in de lengte, dan 1 keer in de breedte. Werkt perfect!![]()
[ link | afbeelding ]
Blokjes ei
Geen enorme vriezer, maar voldoet prima Er staat nu een mengsel voor aardbeienijs af te koelen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lekker zelfgemaakt ijs is fijn!
Heb je een goede vriezer?
Minstens 24 maar liever 48 uur bij min 20 in de vriezer en doe hem niet te vol, zorg dat je ijsmix goed gekoeld is.
Deze heb ik laatst gekocht: http://www.dille-kamille.(...)rasp-roestvrij-staalquote:Op maandag 25 mei 2015 00:46 schreef Sorella het volgende:
Kan je er ook komkommer julienne mee snijden robin/minilot ?
Mooie pan en handig ook zo,n deksel pan.
Is het volledig gietijzer ?.
Snijden idd erg goed en niet alleen groenten. Vingertopjes ook als je niet oppastquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:27 schreef Aurelius het volgende:
Benriner Japanese Mandoline Slicer! Wow, wat een perfect ding om groente te snijden zeg!
[ afbeelding ]
terwijl die spatel zo gemaakt is dat hij nooit het mes kan raken zolang je maar de rubber deksel gebruiktquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:38 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Tot nu toe wel. Zelfs de plastic spatel toen ik die per ongeluk verkeerd erin deed.
[ afbeelding ]
Volgens mij heet dat een spiraalsnijder.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:04 schreef Sorella het volgende:
Ik vraag me af wat borisz gekocht heeft ?
Zijn wel goede messen ja,quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:57 schreef noadonna_ het volgende:
Ik heb een vraag en dit leek me wel een goed topic. Ik wil voor mijn vriend een goed koksmes kopen.
Ik ben aan het kijken naar een Wüsthof 20cm koksmes. De reviews over de Classic zijn lovend, maar ik vraag me af of voor een amateurkok een mes uit de Gourmet-lijn ook voldoet. Heeft de Classic meerwaarde als je puur en alleen voor de lol kookt?
Jouw usernamequote:Op maandag 6 juli 2015 18:23 schreef sally-spectra het volgende:
[..]
Zijn wel goede messen ja,
Gebruik zelf van Wusthof zelf de Grand Prix en IKON series.
Je vriend zal er zeker plezier van hebben.
Rasterrollerquote:Op zondag 2 augustus 2015 17:40 schreef InTrePidIvity het volgende:
Hoe heet zo'n roller het Nederlands? Kom onder de Engelse naam 'lattice roller' niet veel tegen op Nederlandse sites...
[ afbeelding ]
Ik ben verder geen kok of zo maar hobby kok, maar koop een Chinees koksmes. Kost geen drol en werkt geweldig. Bij de meeste tokos verkopen ze het wel tussen de 10 en 20euro, meeste kookwinkels zouden er ook wel een moeten hebben. Een C.hinees koksmes is wat anders dan een slagers hakmes overigens maar ziet er hetzelfde uit maar het is beslist iets anders.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:57 schreef noadonna_ het volgende:
Ik heb een vraag en dit leek me wel een goed topic. Ik wil voor mijn vriend een goed koksmes kopen.
Ik ben aan het kijken naar een Wüsthof 20cm koksmes. De reviews over de Classic zijn lovend, maar ik vraag me af of voor een amateurkok een mes uit de Gourmet-lijn ook voldoet. Heeft de Classic meerwaarde als je puur en alleen voor de lol kookt?
Jonnie Boerquote:Op zondag 2 augustus 2015 20:03 schreef _Newman_ het volgende:
[..]
Er zijn ook messen merken zoals Johnny Boer of japanse merken met Damascus staal wat uiteraard van superieure kwaliteit is.
Beetje laat natuurlijk, maar de Victorinox Fibrox 8-Inch Chef's knife komt uit ladingen testen als beste naar voren. Ook een zeer betaalbaar mes van ergens begin 30 eur.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:57 schreef noadonna_ het volgende:
Victorinox maak goede messen, in de keuken niet zo bekend of geliefd maar in slachterijen en slagerijen is men er gek op, vooral de handvatten die zeer goed antislip zijn maken ze dit.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:01 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Beetje laat natuurlijk, maar de Victorinox Fibrox 8-Inch Chef's knife komt uit ladingen testen als beste naar voren. Ook een zeer betaalbaar mes van ergens begin 30 eur.
http://www.victorinoxstore.nl/victorinox-koksmes-fibrox-20cm/
Zo, zoquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:25 schreef raulbouli het volgende:
Niet mijn foto maar;
[ afbeelding ]
Geweldige pan.
Ja de winkel waar ik hem heb gekocht is Woerdman in Alphen aan den Rijn.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Stuur eens een link van zo'n Chinees koksmes aub.
Dan moet je wel bij Woerdman in de Julianastraat zijn ze (zitten tegenover de hoogvliet) niet in de aarhof.quote:Op maandag 3 augustus 2015 00:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
Haha nice, ik woon ook in Alphen. Ga binnenkort ff kijken.
Ik heb er ook een gekocht, maar ik heb maar wat gedaan met dat inbranden toen leek mn pan verneukt. Daarna die laag er weer afgehaald nu werkt hij perfect, door gewoon de pan te gebruiken krijgt hij vanzelf een zelfbeschermend laagje.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:46 schreef _Newman_ het volgende:
[..]
Zo, zoeen DeBuyer. Echt vet geweldige pannen heb je je hele leven plezier van.
Ze lijken best duur maar stel je betaald 40 of 50 euro en gaat levenslang mee en een teflon pan is 30 euro en die kan je na een jaar wegpleuren dan zijn die De Buyers zo slecht nog niet....
Tnx! Ik weet ook wel dat dit niet echt een gadget is of superkeukenspul om mee te patsenmaar ik ben er echt zo erg blij mee. Vriend ook. Was het eerste bestek wat we zagen en we waren het er eigenlijk gelijk over eens: dit gaat het worden.quote:
Ik heb een Philips blender van rond de tachtig euro, met glazen kan. Maar die gaat al heel wat jaren mee, dus als die nog te koop is, is het een oude lijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:56 schreef ecstasy het volgende:
zowel mijn blender als mijn staafmixer hebben het begeven dus nu wil ik nieuwe kopen.
ik heb wat apparatuur van kitchenaid staan maar ik weet niet of ik het tegenover mezelf kan verantwoorden om een blender van ¤250 te kopen. eerst even verder kijken dus. ik heb alleen geen idee wat goede merken zijn. iemand tips?
ja precies, voor minder dan 250 euro kan ik ook vast een hele goeie kopen die dan wat minder bij de rest past maar dat maakt me niet uit (ik wil 'm toch liever niet op het aanrecht laten staan, dat betekent echter niet dat ik zo'n afzichtelijk wit plastic ding wil). maar ja, geen idee wat ik dan moet kopen. mijn vorige was 20 euro van de hema, die deed het best en heeft het vijf jaar volgehouden maar wil er nu toch één voor een langere tijd.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:58 schreef Molo het volgende:
De blender zou ik niet doen, is m.i. te duur voor het apparaat en de mogelijkheden.
Maar ja, het oog wil ook wat enzo.
Ik heb 'm wel staan, want mooi en past in dezelfde lijn als rest van mijn kitchenaids
http://www.philips.nl/c-p/HR2094_00/aluminium-collection-blenderquote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:20 schreef ecstasy het volgende:
[..]
ja precies, voor minder dan 250 euro kan ik ook vast een hele goeie kopen die dan wat minder bij de rest past maar dat maakt me niet uit (ik wil 'm toch liever niet op het aanrecht laten staan, dat betekent echter niet dat ik zo'n afzichtelijk wit plastic ding wil). maar ja, geen idee wat ik dan moet kopen. mijn vorige was 20 euro van de hema, die deed het best en heeft het vijf jaar volgehouden maar wil er nu toch één voor een langere tijd.
(ik ga eens kijken naar philips, dank Lienekien)
Jij had toch een nieuwe hakker voor boemboe's? Inmiddels al gebruikt?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:48 schreef RobinOok het volgende:
In de tjobek!!
Maar goed, herinner me opeens dat mijn blender ook overleden is. Na een winter van regelmatig op ziekenbezoek gaan bij mijn schoonouders. Eens kijken of ik vooer de kitckenaid ga....
Waarschijnlijk niet, want daarvoor blend ik te weinig. Maar het trekt wel....
En die van jou kan het niet héél fijn hakken?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:52 schreef RobinOok het volgende:
Ja, ik vind definitief dat hakkers ongeschikt zijn voor boemboes.
Ik wil geen stukjes.
Ok.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:59 schreef RobinOok het volgende:
Nee, niet fijn genoeg. Ik gebruik dan liever de blender (gewoon flink schudden). Of tegenwoordig zelfs de staafmixer (ik heb een betere dan ik had). Of de tjobek. Alhoewel ik voor de tjobek eigenlijk te lui ben. Teveel werk.
ja hier heb ik dus geen zin in. ik wil er gewoon met gemak een homp ijs in kunnen gooien bijvoorbeeld om een milkshake te draaien. zit toch wel een beetje aan de kitchenaid te denken stiekemquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:09 schreef _Newman_ het volgende:
Ik heb gewoon een van 25 euro van de blokker van Tomaso geloof ik met glazen kan. Die schijnt ook ijs te kunnen crushen alleen heb ik dat nooit geprobeerd. Ik gebruik hem niet zo heel vaak. Maar wat ik wel merk is dat je wel alle ingredienten eerst klein moet snijden voor het in de blender gaat en in een keer 300 gram kleine groente erin en dan aan zetten dat gaat hem ook niet worden want dan blijft hij gewoon stilstaan, tenzij er een lagje vloeistof of water op e bodem bij de messen staat. Dus kleine beetjes erin in het begin todat het een sausje word daarna als het eenmaal vloeistof is dan kan je wel meer erin gooien.
Ik heb geen ervaring met andere blenders. Het is even leren hoe je ermee omgaat. En ik gebruik het aleen voor sausjes (zoals sambal) of soep te maken.
Als je iets zoekt dat je gewoon hele tomaten tegelijk erin kan gooien dan moet je er een zoeken met hoog vermogen. De van mij is goed genoeg voor wat ik ermee doe en ik Ik weet niet wat je vorige blender precies deed? Ik vind 250 euro nogal wat geld ik weet zeker dat je vor minder dan dat ook iets goeds kan krijgen.
Ik zou in ik geval kijken naar:
- Glazen kan
- Mogelijkheid tot ijs crushen (dat zijn namelijk blenders die al een hoger vermogen hebben en krachtig zijn)
- Hoe meer messen hoe beter
- Kijk ook of er meerdere snelheden opzitten
- Vulopening in het deksel aan de bovenkant is ook wel handig, dan kan je dingen toevoegen terwijl de blender aanstaat, Als je zonder deksel gaat blenden kan je meteen je keuken gaan schilderen.
Zou voor de kitchenaid gaan, watt aanduiding zegt niet zoveel, dat is net als met hoeveel keer zoom of megapixels een camera heeft, of hoeveel watt een speaker heeftquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:26 schreef ecstasy het volgende:
oké ik twijfel nu toch tussen een kitchenaid (want mooi, maar die heeft een vermogen van 500 watt) en een magimix (40 euro goedkoper maar wel 1200 watt)
ah echt? het is zo'n groot verschil dat ik dacht dat het wel iets zou uitmaken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou voor de kitchenaid gaan, watt aanduiding zegt niet zoveel, dat is net als met hoeveel keer zoom of megapixels een camera heeft, of hoeveel watt een speaker heeft
Aan welke magimix zat je te denken?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:29 schreef ecstasy het volgende:
[..]
ah echt? het is zo'n groot verschil dat ik dacht dat het wel iets zou uitmaken.
tevens hoor ik vaak dat magimixen ook heel degelijk zijn?
deze: http://www.kookpunt.nl/ma(...)oom/nl/product/6279/quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aan welke magimix zat je te denken?
Nu valt het kwartje, je zoekt een blenderquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:33 schreef ecstasy het volgende:
[..]
deze: http://www.kookpunt.nl/ma(...)oom/nl/product/6279/
ah ja, heb dat een paar posts eerder vermeld. heb al een keukenmachine van kitchenaid, maar wil m'n blender niet per se op het aanrecht laten staan (zou de blender van kitchenaid dan dus alleen voor de mooi kopen/omdat 'ie bij de mixer past).quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu valt het kwartje, je zoekt een blender
Magimix maakt prima blenders verder
*proest!*quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:37 schreef mascara-klodder het volgende:
Ohja en ik ben al weken mijn AC/DC-kookschort kwijt en ik kijk eens goed naar de laatste foto en ik zie 'm hangen aan de linkerkant
Bamix is de uitvinder van de staafmixer en hebben een naam hoog te houden, heb zelf trouwens gewoon een Braun, mijn vorige braun ging een slordige 25 jaar mee.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:49 schreef ecstasy het volgende:
[..]
ah ja, heb dat een paar posts eerder vermeld. heb al een keukenmachine van kitchenaid, maar wil m'n blender niet per se op het aanrecht laten staan (zou de blender van kitchenaid dan dus alleen voor de mooi kopen/omdat 'ie bij de mixer past).
ga denk ik toch voor de magimix. nu nog een staafmixer uitzoeken.
ik hoor dat ik daarvoor een bamix moet hebben?
Even een compliment hoor, waanzinnig mooie setquote:Op zondag 16 augustus 2015 18:22 schreef RobinOok het volgende:
Stonden al heel lang op mijn verlanglijstje "messen van Laguiole". Maar het kwam er nooit van, ze waren ook vaak net niet wat ik zocht. Tot ik deze zag! Hoppa, die zijn van mij. :-)
[ link | afbeelding ]Laguiole
Online besteld en nu in huis. En ze passen echt per-fect bij ons "zondagse bestek". Alsof het ervoor gemaakt is.
Nice!!!!!!quote:Op zondag 16 augustus 2015 18:22 schreef RobinOok het volgende:
Stonden al heel lang op mijn verlanglijstje "messen van Laguiole". Maar het kwam er nooit van, ze waren ook vaak net niet wat ik zocht. Tot ik deze zag! Hoppa, die zijn van mij. :-)
[ link | afbeelding ]Laguiole
Online besteld en nu in huis. En ze passen echt per-fect bij ons "zondagse bestek". Alsof het ervoor gemaakt is.
Laat je weten wanneer binnen en offie bevalt? zelf ook al een tijd het plan,maar komt er steeds niet van, en niet zo bijster veel over te vindenquote:Op zondag 16 augustus 2015 21:31 schreef LadyPayton het volgende:
Zit zelf te wachten op de worst-maak-onderdelen voor mijn kenwood. Heb een idee in mijn hoofd over worstjes van gerookte eend. Nu maar hopen dat dat dan ook echt lekker is.
Ik heb 'm maar gebruik er eigenlijk alleen het vleesmolen deel ervan. Ooit eens een workshop worstmaken gevolgd, was heel leuk en heerlijk, maar dan moet je wel heel veel worst maken (en eten). En om gedroogde worst te maken heb ik geen ruimte in huis.quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:07 schreef liedetector het volgende:
[..]
Laat je weten wanneer binnen en offie bevalt? zelf ook al een tijd het plan,maar komt er steeds niet van, en niet zo bijster veel over te vinden
Cool thnx, ben ergens ook bang als ik te lang wacht ie niet meer te krijgen is, eerst werd je er mee doodgegooit en nu al lastigerquote:Op maandag 17 augustus 2015 12:21 schreef LadyPayton het volgende:
Er zat 4 weken levertijd op, maar als hij binnen is schrijf ik een revieuw
Lijkt mij idd ook heerlijk, maar goed te weten dat je opzich over het ding zelf niet ontevreden bent, verbaast me opzichweldat de machine het niet goed kan kneden, als ik zie hoe perfect deeg ed altijd lukkenquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben er zeker niet ontevreden over, het vleesmolending is ideaal. Maar het worstmaken is, hoe leuk en lekker ook, wat lastig. Je moet het vlees nl vrij koud, max 15 gr, flink kneden, met de hand want ik heb niet de indruk dat de klopper van de kenwood dat net zo goed kan mengen, en ik heb nauwelijks kracht in mijn handen en met kou is het nog minder dus hoe jammer ook, dat lukt me niet. Wel jammer,mwant de lamsworst met harissa die ik oa gemaakt had was heel heel erg lekker.
Pictures or it didn't happenquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Het is niet zeker dat hij t niet goed kan, ik heb een beetje dat idee, en bij de workshop hamerden ze er ook op dat je het beter met de hand kon kneden. Misschien toch maar eens proberen ( krijg opeens zin om t te gaan maken)
Maar dat is volgens mij een leugen. Ik heb juist geleerd dat mensenhanden niet opkunnen tegen zo'n machine. Machine wint het altijd.quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Het is niet zeker dat hij t niet goed kan, ik heb een beetje dat idee, en bij de workshop hamerden ze er ook op dat je het beter met de hand kon kneden. Misschien toch maar eens proberen ( krijg opeens zin om t te gaan maken)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |