Ooh! Dat heb ik dan nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is wat anders, die gebruik je voor het koken, de eitjetik maak na het koken een ringvormige snede in de schaal waar je makkelijk het ei kan onthoofden.
Zwetheul eitje. Wat ze daar te pas en te onpas serveerdenquote:
Zou een staafmixer hebben gekochtquote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
Deze aangeschaft:
http://www.consumentenbond.nl/keukenmachine/soupmaker-hr2200/
Lijkt me erg handig. Heb geen blender maar een staafmixer dus kan hem ook nog voor smoothies gebruiken.
[ afbeelding ]
Lekker zelfgemaakt ijs is fijn!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:00 schreef Atifa het volgende:
Ik kreeg zondag deze ijsmachine:
[ afbeelding ]
Handig. Ik gebruik mijn eier-snijder voornamelijk om champignons mee te snijden. Werkt ook prima.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:27 schreef RobinOok het volgende:
Oh, mijn eiersnijer gebruik ik heel vaak!
Vooral voor "brunoise" van gekookt ei. :-)
[ link | afbeelding ]
Brunoise van ei
Twee keer in de lengte, dan 1 keer in de breedte. Werkt perfect!![]()
[ link | afbeelding ]
Blokjes ei
Geen enorme vriezer, maar voldoet prima Er staat nu een mengsel voor aardbeienijs af te koelen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lekker zelfgemaakt ijs is fijn!
Heb je een goede vriezer?
Minstens 24 maar liever 48 uur bij min 20 in de vriezer en doe hem niet te vol, zorg dat je ijsmix goed gekoeld is.
Deze heb ik laatst gekocht: http://www.dille-kamille.(...)rasp-roestvrij-staalquote:Op maandag 25 mei 2015 00:46 schreef Sorella het volgende:
Kan je er ook komkommer julienne mee snijden robin/minilot ?
Mooie pan en handig ook zo,n deksel pan.
Is het volledig gietijzer ?.
Snijden idd erg goed en niet alleen groenten. Vingertopjes ook als je niet oppastquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:27 schreef Aurelius het volgende:
Benriner Japanese Mandoline Slicer! Wow, wat een perfect ding om groente te snijden zeg!
[ afbeelding ]
terwijl die spatel zo gemaakt is dat hij nooit het mes kan raken zolang je maar de rubber deksel gebruiktquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:38 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Tot nu toe wel. Zelfs de plastic spatel toen ik die per ongeluk verkeerd erin deed.
[ afbeelding ]
Volgens mij heet dat een spiraalsnijder.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:04 schreef Sorella het volgende:
Ik vraag me af wat borisz gekocht heeft ?
Zijn wel goede messen ja,quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:57 schreef noadonna_ het volgende:
Ik heb een vraag en dit leek me wel een goed topic. Ik wil voor mijn vriend een goed koksmes kopen.
Ik ben aan het kijken naar een Wüsthof 20cm koksmes. De reviews over de Classic zijn lovend, maar ik vraag me af of voor een amateurkok een mes uit de Gourmet-lijn ook voldoet. Heeft de Classic meerwaarde als je puur en alleen voor de lol kookt?
Jouw usernamequote:Op maandag 6 juli 2015 18:23 schreef sally-spectra het volgende:
[..]
Zijn wel goede messen ja,
Gebruik zelf van Wusthof zelf de Grand Prix en IKON series.
Je vriend zal er zeker plezier van hebben.
Rasterrollerquote:Op zondag 2 augustus 2015 17:40 schreef InTrePidIvity het volgende:
Hoe heet zo'n roller het Nederlands? Kom onder de Engelse naam 'lattice roller' niet veel tegen op Nederlandse sites...
[ afbeelding ]
Ik ben verder geen kok of zo maar hobby kok, maar koop een Chinees koksmes. Kost geen drol en werkt geweldig. Bij de meeste tokos verkopen ze het wel tussen de 10 en 20euro, meeste kookwinkels zouden er ook wel een moeten hebben. Een C.hinees koksmes is wat anders dan een slagers hakmes overigens maar ziet er hetzelfde uit maar het is beslist iets anders.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:57 schreef noadonna_ het volgende:
Ik heb een vraag en dit leek me wel een goed topic. Ik wil voor mijn vriend een goed koksmes kopen.
Ik ben aan het kijken naar een Wüsthof 20cm koksmes. De reviews over de Classic zijn lovend, maar ik vraag me af of voor een amateurkok een mes uit de Gourmet-lijn ook voldoet. Heeft de Classic meerwaarde als je puur en alleen voor de lol kookt?
Jonnie Boerquote:Op zondag 2 augustus 2015 20:03 schreef _Newman_ het volgende:
[..]
Er zijn ook messen merken zoals Johnny Boer of japanse merken met Damascus staal wat uiteraard van superieure kwaliteit is.
Beetje laat natuurlijk, maar de Victorinox Fibrox 8-Inch Chef's knife komt uit ladingen testen als beste naar voren. Ook een zeer betaalbaar mes van ergens begin 30 eur.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:57 schreef noadonna_ het volgende:
Victorinox maak goede messen, in de keuken niet zo bekend of geliefd maar in slachterijen en slagerijen is men er gek op, vooral de handvatten die zeer goed antislip zijn maken ze dit.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:01 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Beetje laat natuurlijk, maar de Victorinox Fibrox 8-Inch Chef's knife komt uit ladingen testen als beste naar voren. Ook een zeer betaalbaar mes van ergens begin 30 eur.
http://www.victorinoxstore.nl/victorinox-koksmes-fibrox-20cm/
Zo, zoquote:Op woensdag 21 januari 2015 12:25 schreef raulbouli het volgende:
Niet mijn foto maar;
[ afbeelding ]
Geweldige pan.
Ja de winkel waar ik hem heb gekocht is Woerdman in Alphen aan den Rijn.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Stuur eens een link van zo'n Chinees koksmes aub.
Dan moet je wel bij Woerdman in de Julianastraat zijn ze (zitten tegenover de hoogvliet) niet in de aarhof.quote:Op maandag 3 augustus 2015 00:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
Haha nice, ik woon ook in Alphen. Ga binnenkort ff kijken.
Ik heb er ook een gekocht, maar ik heb maar wat gedaan met dat inbranden toen leek mn pan verneukt. Daarna die laag er weer afgehaald nu werkt hij perfect, door gewoon de pan te gebruiken krijgt hij vanzelf een zelfbeschermend laagje.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:46 schreef _Newman_ het volgende:
[..]
Zo, zoeen DeBuyer. Echt vet geweldige pannen heb je je hele leven plezier van.
Ze lijken best duur maar stel je betaald 40 of 50 euro en gaat levenslang mee en een teflon pan is 30 euro en die kan je na een jaar wegpleuren dan zijn die De Buyers zo slecht nog niet....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |