abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154915528
Dat inbranden gewoon hetzelfde doen als met een wok. laagje olie op hoog vuur met keuken papierje inwrijven tot de pan zwart ziet (hoe zwarter hoe beter), Dit process moet je meestal een aantal maal herhalen.

Niet te veel olie gebruiken, gewoon genoeg dat de hele pan een flinter dun laagje olie heeft dus een halve eetlepel olie ofzo. Beter gewoon 4 keer herhalen met dunne laag olie dan is het wel goed hoor.
Als de pan zwart is dan is het goed. Maar hij wordt sowieso zwarter met elke keer dat je hem gebruikt. Als je een keer verneukt kan he hem altijd nog uitschuren en overnieuw inbranden.

.

[ Bericht 12% gewijzigd door _Newman_ op 05-08-2015 00:57:38 ]
pi_154915861
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:08 schreef Sorella het volgende:
Mooie set mascara klodder
Tnx! Ik weet ook wel dat dit niet echt een gadget is of superkeukenspul om mee te patsenmaar ik ben er echt zo erg blij mee. Vriend ook. Was het eerste bestek wat we zagen en we waren het er eigenlijk gelijk over eens: dit gaat het worden.

@Lienekien: is perfect bestek en ligt prima (zwaar) in de hand. Ook iets van hoogwaardig edelstaal oid.
pi_154925655
Als je echt een Chinese stijl hakmes wil hebben wat niet snel bot wordt dan zou ik deze doen!

http://www.japansemessen.(...)eaver-hakmes-260-mm/

Ik heb trouwens mijn nieuwste keukenspeeltje ook binnen:

Eindelijk eens een lekker RVS handvat, wat een verschil met Global zeg, ook zijn de putjes veel minder diep waardoor hij veel makkelijker schoon te houden is!
pi_154929577
Waar zijn die putjes eigenlijk voor ?
pi_154930845
Dat zijn Japanse koksmessen geen Chinees koksmes.
Heeft niks te maken met waar het gemaakt wordt maar de vorm van het mes.

Voor de hardheid van het staal moet je kijken of er een Rockwell cijfer is.
De rockwell indicator cijfers lopen van HRC55 (heel zacht staal) tot HR (heel hard staal).

Voordeel van zachtstaal is dat het minder snel breekt. Bij messen van hard staal kan het mes breken als je het laat vallen. De oplossing daarvoor is Damast staal. Bij Damaststaal moet je dan kijken hoeveel lagen er zijn. Hoe meer lagen hoe beter.

Een populair staal is tegenwoordig VG-10 staal. Dat is hard en betaalbaar en wordt gefrabriceerd in Japan. Ik geloof dat je bij de Ikea VG-10 koksmessen kan krijgen voor 50 euro ofzo.
Hardheid van VG10 staal zit ook rond de (rockwell rating) HRC 60-61.

Alles van rond de HRC 61 is wel een goed mes dat lang scherp blijft maar nog harder dat is flink wat duurder want dan hebben we het over damast stalen messen (Dat moet ook wel door de hardheid van het staal breekt het mes te snel).

[ Bericht 79% gewijzigd door _Newman_ op 05-08-2015 17:11:05 ]
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:07:19 #256
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154932810
Behalve de hardheid van het staal speelt de taaiheid ook een belangrijke rol. Een hardstaal mes van koolstofstaal is veel gemakkelijker te slijpen en aan te zetten (en loeischerp te houden) dan een zachter maar meestal zeer taaie edelstaal, en hardstalen edelstalen messen zijn nauwelijks aan te zetten/zelf te slijpen. Ze blijven lang scherp maar zijn lastiger weer scherp te krijgen. Mijn voorkeur gaat dus uit naar koolstofstalen messen, cq damast messen met een koolstofstaal kern.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154950442
Ik heb een hard edelstaal mes en laat deze eens in het jaar/ om het jaar een keer slijpen. Werkt prima.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_154950498
zowel mijn blender als mijn staafmixer hebben het begeven dus nu wil ik nieuwe kopen.

ik heb wat apparatuur van kitchenaid staan maar ik weet niet of ik het tegenover mezelf kan verantwoorden om een blender van ¤250 te kopen. eerst even verder kijken dus. ik heb alleen geen idee wat goede merken zijn. iemand tips?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 10:58:57 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_154950565
De blender zou ik niet doen, is m.i. te duur voor het apparaat en de mogelijkheden.
Maar ja, het oog wil ook wat enzo.
Ik heb 'm wel staan, want mooi en past in dezelfde lijn als rest van mijn kitchenaids :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 augustus 2015 @ 11:15:08 #260
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154950901
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:56 schreef ecstasy het volgende:
zowel mijn blender als mijn staafmixer hebben het begeven dus nu wil ik nieuwe kopen.

ik heb wat apparatuur van kitchenaid staan maar ik weet niet of ik het tegenover mezelf kan verantwoorden om een blender van ¤250 te kopen. eerst even verder kijken dus. ik heb alleen geen idee wat goede merken zijn. iemand tips?
Ik heb een Philips blender van rond de tachtig euro, met glazen kan. Maar die gaat al heel wat jaren mee, dus als die nog te koop is, is het een oude lijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_154951031
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:58 schreef Molo het volgende:
De blender zou ik niet doen, is m.i. te duur voor het apparaat en de mogelijkheden.
Maar ja, het oog wil ook wat enzo.
Ik heb 'm wel staan, want mooi en past in dezelfde lijn als rest van mijn kitchenaids :@
ja precies, voor minder dan 250 euro kan ik ook vast een hele goeie kopen die dan wat minder bij de rest past maar dat maakt me niet uit (ik wil 'm toch liever niet op het aanrecht laten staan, dat betekent echter niet dat ik zo'n afzichtelijk wit plastic ding wil). maar ja, geen idee wat ik dan moet kopen. mijn vorige was 20 euro van de hema, die deed het best en heeft het vijf jaar volgehouden maar wil er nu toch één voor een langere tijd.

(ik ga eens kijken naar philips, dank Lienekien)
  donderdag 6 augustus 2015 @ 11:37:13 #262
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154951444
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 11:20 schreef ecstasy het volgende:

[..]

ja precies, voor minder dan 250 euro kan ik ook vast een hele goeie kopen die dan wat minder bij de rest past maar dat maakt me niet uit (ik wil 'm toch liever niet op het aanrecht laten staan, dat betekent echter niet dat ik zo'n afzichtelijk wit plastic ding wil). maar ja, geen idee wat ik dan moet kopen. mijn vorige was 20 euro van de hema, die deed het best en heeft het vijf jaar volgehouden maar wil er nu toch één voor een langere tijd.

(ik ga eens kijken naar philips, dank Lienekien)
http://www.philips.nl/c-p/HR2094_00/aluminium-collection-blender

Via webshops niet meer leverbaar, volgens mij. :{
pi_154965521
Ik heb gewoon een van 25 euro van de blokker van Tomaso geloof ik met glazen kan. Die schijnt ook ijs te kunnen crushen alleen heb ik dat nooit geprobeerd. Ik gebruik hem niet zo heel vaak. Maar wat ik wel merk is dat je wel alle ingredienten eerst klein moet snijden voor het in de blender gaat en in een keer 300 gram kleine groente erin en dan aan zetten dat gaat hem ook niet worden want dan blijft hij gewoon stilstaan, tenzij er een lagje vloeistof of water op e bodem bij de messen staat. Dus kleine beetjes erin in het begin todat het een sausje word daarna als het eenmaal vloeistof is dan kan je wel meer erin gooien.

Ik heb geen ervaring met andere blenders. Het is even leren hoe je ermee omgaat. En ik gebruik het aleen voor sausjes (zoals sambal) of soep te maken.

Als je iets zoekt dat je gewoon hele tomaten tegelijk erin kan gooien dan moet je er een zoeken met hoog vermogen. De van mij is goed genoeg voor wat ik ermee doe en ik Ik weet niet wat je vorige blender precies deed? Ik vind 250 euro nogal wat geld ik weet zeker dat je vor minder dan dat ook iets goeds kan krijgen.

Ik zou in ik geval kijken naar:
- Glazen kan
- Mogelijkheid tot ijs crushen (dat zijn namelijk blenders die al een hoger vermogen hebben en krachtig zijn)
- Hoe meer messen hoe beter
- Kijk ook of er meerdere snelheden opzitten
- Vulopening in het deksel aan de bovenkant is ook wel handig, dan kan je dingen toevoegen terwijl de blender aanstaat, Als je zonder deksel gaat blenden kan je meteen je keuken gaan schilderen.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:21:14 #264
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154965874
Is dat rauwe groente die je klein snijdt? Wat maak je dan?

Ik gebruik hem voornamelijk voor soep. Voor boemboe's heb ik een hakmolen.
pi_154966144
Ja rauwe groentes ja. Als ik sambal maak dan doe ik eerst knoflook en madamme jeanettes erin en wat kecap manis enzo met eentueel nog wat tomaat en kruiden daarna wok ik het tot het de juiste dikte heeft.

Met soep doe ik eerst tomaten fijn malen en knoflook en parika in de blender dan daarna pas koken in bouillion met eventueel wat kecap of suiker erbij. Nog nooit geprobeerd te blenden met gekookte groente, wellicht werkt dat beter.
Dan laat ik de soep altijd paar uur afkoelen en dan als ik het wil eten warm ik het weer op. Soep moet altijd even tijdje staan dan is het lekkerder van smaak.

Ik ben geen culinair wonder ofzo, maar meeste mensen die me eten proeven vinden het lekker.
Ik wil eigenlijk wat meer expirimenteren met dat ding met smoothies en groente sapjes.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:35:26 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154966269
Als ik sambal zou maken zou ik dat ook in de hakmolen doen, niet in de blender.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:48:47 #267
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154966732
In de tjobek!! :)

Maar goed, herinner me opeens dat mijn blender ook overleden is. Na een winter van regelmatig op ziekenbezoek gaan bij mijn schoonouders. Eens kijken of ik vooer de kitckenaid ga....

Waarschijnlijk niet, want daarvoor blend ik te weinig. Maar het trekt wel....
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:50:02 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154966784
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:48 schreef RobinOok het volgende:
In de tjobek!! :)

Maar goed, herinner me opeens dat mijn blender ook overleden is. Na een winter van regelmatig op ziekenbezoek gaan bij mijn schoonouders. Eens kijken of ik vooer de kitckenaid ga....

Waarschijnlijk niet, want daarvoor blend ik te weinig. Maar het trekt wel....
Jij had toch een nieuwe hakker voor boemboe's? Inmiddels al gebruikt?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:52:37 #269
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154966888
Ja, ik vind definitief dat hakkers ongeschikt zijn voor boemboes.
Ik wil geen stukjes.
pi_154966936
Ik gebruik bijna nooit een blender, heel af en toe voor een smoothie of cocktails. toch heb ik al minstens 5 blenders gehad. Allemaal onder de 50 euro en geschikt voor ijs "crushen", allemaal kapotgedraaid op ijsblokjes. Als je hem vaak genoeg gebruikt om binnen de garantie te vallen misschien nog te overwegen, anders kun je beter een duurdere nemen.

edit: denk dat ik met die 5 blenders en alle drank en fruit wat er aan de onderkant uitgespoten is wel aan 250 euro kom misschien. Dan klinkt die kitchenaid zo gek nog niet.

[ Bericht 20% gewijzigd door technofreak86 op 06-08-2015 21:58:47 ]
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:54:58 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154966991
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:52 schreef RobinOok het volgende:
Ja, ik vind definitief dat hakkers ongeschikt zijn voor boemboes.
Ik wil geen stukjes.
En die van jou kan het niet héél fijn hakken?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:59:10 #272
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154967160
Nee, niet fijn genoeg. Ik gebruik dan liever de blender (gewoon flink schudden). Of tegenwoordig zelfs de staafmixer (ik heb een betere dan ik had). Of de tjobek. Alhoewel ik voor de tjobek eigenlijk te lui ben. Teveel werk. :)
  donderdag 6 augustus 2015 @ 22:28:51 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154968152
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:59 schreef RobinOok het volgende:
Nee, niet fijn genoeg. Ik gebruik dan liever de blender (gewoon flink schudden). Of tegenwoordig zelfs de staafmixer (ik heb een betere dan ik had). Of de tjobek. Alhoewel ik voor de tjobek eigenlijk te lui ben. Teveel werk. :)
Ok. :)

Ik had inmiddels een nieuwe staafmixer met hakmolens, dus die hakmolen van jou was al van het wensenlijstje.
pi_154982363
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:09 schreef _Newman_ het volgende:
Ik heb gewoon een van 25 euro van de blokker van Tomaso geloof ik met glazen kan. Die schijnt ook ijs te kunnen crushen alleen heb ik dat nooit geprobeerd. Ik gebruik hem niet zo heel vaak. Maar wat ik wel merk is dat je wel alle ingredienten eerst klein moet snijden voor het in de blender gaat en in een keer 300 gram kleine groente erin en dan aan zetten dat gaat hem ook niet worden want dan blijft hij gewoon stilstaan, tenzij er een lagje vloeistof of water op e bodem bij de messen staat. Dus kleine beetjes erin in het begin todat het een sausje word daarna als het eenmaal vloeistof is dan kan je wel meer erin gooien.

Ik heb geen ervaring met andere blenders. Het is even leren hoe je ermee omgaat. En ik gebruik het aleen voor sausjes (zoals sambal) of soep te maken.

Als je iets zoekt dat je gewoon hele tomaten tegelijk erin kan gooien dan moet je er een zoeken met hoog vermogen. De van mij is goed genoeg voor wat ik ermee doe en ik Ik weet niet wat je vorige blender precies deed? Ik vind 250 euro nogal wat geld ik weet zeker dat je vor minder dan dat ook iets goeds kan krijgen.

Ik zou in ik geval kijken naar:
- Glazen kan
- Mogelijkheid tot ijs crushen (dat zijn namelijk blenders die al een hoger vermogen hebben en krachtig zijn)
- Hoe meer messen hoe beter
- Kijk ook of er meerdere snelheden opzitten
- Vulopening in het deksel aan de bovenkant is ook wel handig, dan kan je dingen toevoegen terwijl de blender aanstaat, Als je zonder deksel gaat blenden kan je meteen je keuken gaan schilderen.
ja hier heb ik dus geen zin in. ik wil er gewoon met gemak een homp ijs in kunnen gooien bijvoorbeeld om een milkshake te draaien. zit toch wel een beetje aan de kitchenaid te denken stiekem
  Spellchecker vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:41:14 #275
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')