Tnx! Ik weet ook wel dat dit niet echt een gadget is of superkeukenspul om mee te patsenmaar ik ben er echt zo erg blij mee. Vriend ook. Was het eerste bestek wat we zagen en we waren het er eigenlijk gelijk over eens: dit gaat het worden.quote:
Ik heb een Philips blender van rond de tachtig euro, met glazen kan. Maar die gaat al heel wat jaren mee, dus als die nog te koop is, is het een oude lijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:56 schreef ecstasy het volgende:
zowel mijn blender als mijn staafmixer hebben het begeven dus nu wil ik nieuwe kopen.
ik heb wat apparatuur van kitchenaid staan maar ik weet niet of ik het tegenover mezelf kan verantwoorden om een blender van ¤250 te kopen. eerst even verder kijken dus. ik heb alleen geen idee wat goede merken zijn. iemand tips?
ja precies, voor minder dan 250 euro kan ik ook vast een hele goeie kopen die dan wat minder bij de rest past maar dat maakt me niet uit (ik wil 'm toch liever niet op het aanrecht laten staan, dat betekent echter niet dat ik zo'n afzichtelijk wit plastic ding wil). maar ja, geen idee wat ik dan moet kopen. mijn vorige was 20 euro van de hema, die deed het best en heeft het vijf jaar volgehouden maar wil er nu toch één voor een langere tijd.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:58 schreef Molo het volgende:
De blender zou ik niet doen, is m.i. te duur voor het apparaat en de mogelijkheden.
Maar ja, het oog wil ook wat enzo.
Ik heb 'm wel staan, want mooi en past in dezelfde lijn als rest van mijn kitchenaids
http://www.philips.nl/c-p/HR2094_00/aluminium-collection-blenderquote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:20 schreef ecstasy het volgende:
[..]
ja precies, voor minder dan 250 euro kan ik ook vast een hele goeie kopen die dan wat minder bij de rest past maar dat maakt me niet uit (ik wil 'm toch liever niet op het aanrecht laten staan, dat betekent echter niet dat ik zo'n afzichtelijk wit plastic ding wil). maar ja, geen idee wat ik dan moet kopen. mijn vorige was 20 euro van de hema, die deed het best en heeft het vijf jaar volgehouden maar wil er nu toch één voor een langere tijd.
(ik ga eens kijken naar philips, dank Lienekien)
Jij had toch een nieuwe hakker voor boemboe's? Inmiddels al gebruikt?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:48 schreef RobinOok het volgende:
In de tjobek!!
Maar goed, herinner me opeens dat mijn blender ook overleden is. Na een winter van regelmatig op ziekenbezoek gaan bij mijn schoonouders. Eens kijken of ik vooer de kitckenaid ga....
Waarschijnlijk niet, want daarvoor blend ik te weinig. Maar het trekt wel....
En die van jou kan het niet héél fijn hakken?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:52 schreef RobinOok het volgende:
Ja, ik vind definitief dat hakkers ongeschikt zijn voor boemboes.
Ik wil geen stukjes.
Ok.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:59 schreef RobinOok het volgende:
Nee, niet fijn genoeg. Ik gebruik dan liever de blender (gewoon flink schudden). Of tegenwoordig zelfs de staafmixer (ik heb een betere dan ik had). Of de tjobek. Alhoewel ik voor de tjobek eigenlijk te lui ben. Teveel werk.
ja hier heb ik dus geen zin in. ik wil er gewoon met gemak een homp ijs in kunnen gooien bijvoorbeeld om een milkshake te draaien. zit toch wel een beetje aan de kitchenaid te denken stiekemquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:09 schreef _Newman_ het volgende:
Ik heb gewoon een van 25 euro van de blokker van Tomaso geloof ik met glazen kan. Die schijnt ook ijs te kunnen crushen alleen heb ik dat nooit geprobeerd. Ik gebruik hem niet zo heel vaak. Maar wat ik wel merk is dat je wel alle ingredienten eerst klein moet snijden voor het in de blender gaat en in een keer 300 gram kleine groente erin en dan aan zetten dat gaat hem ook niet worden want dan blijft hij gewoon stilstaan, tenzij er een lagje vloeistof of water op e bodem bij de messen staat. Dus kleine beetjes erin in het begin todat het een sausje word daarna als het eenmaal vloeistof is dan kan je wel meer erin gooien.
Ik heb geen ervaring met andere blenders. Het is even leren hoe je ermee omgaat. En ik gebruik het aleen voor sausjes (zoals sambal) of soep te maken.
Als je iets zoekt dat je gewoon hele tomaten tegelijk erin kan gooien dan moet je er een zoeken met hoog vermogen. De van mij is goed genoeg voor wat ik ermee doe en ik Ik weet niet wat je vorige blender precies deed? Ik vind 250 euro nogal wat geld ik weet zeker dat je vor minder dan dat ook iets goeds kan krijgen.
Ik zou in ik geval kijken naar:
- Glazen kan
- Mogelijkheid tot ijs crushen (dat zijn namelijk blenders die al een hoger vermogen hebben en krachtig zijn)
- Hoe meer messen hoe beter
- Kijk ook of er meerdere snelheden opzitten
- Vulopening in het deksel aan de bovenkant is ook wel handig, dan kan je dingen toevoegen terwijl de blender aanstaat, Als je zonder deksel gaat blenden kan je meteen je keuken gaan schilderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |