quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die kende ik ook niet. Wel die je daar rechts ziet staan. Heb ik er overigens ook twee van, waarvan een een erfstuk.
Als de merknaam geen toegevoegde waarde voor je heeft, zou ik gerust voor een BK of een IKEA gaan.
Het lijkt er sterk op dat ik vandaag een Descoware-pan heb kapotgemaakt, een fabrikant die in de jaren '60 is overgenomen door Le Creuset (en beter werd bevonden door Julia Child)quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:39 schreef Bramito het volgende:
Twee Creuset gebruikers die je wat anders aanraden. Trek je conclusie!
Als ik 'm zie word ik blij. Ander gietijzer kookt net zo lekker IMHO.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:13 schreef minilot het volgende:
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid een gietijzeren braadpan van de HEMA..
Maar ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat voor werkelijke meerwaarde zo'n Le Creuset nou heeft. Zijn hier blije Creusetgebruikers die daar iets zinnigs over kunnen zeggen?
(Moet wel zeggen.. Ik heb een spatel/pannenlikker van Le Creuset en die is wel heel veel fijner qua stevigheid en in de hand liggen dan vergelijkbare spatels van andere merken.)
Creuset heeft een sterker emaille en zijn niet moeilijk met garantie. Prijs wordt voor een deel ook bepaald door waar de fabriek staat: de ijzergieterij van Le Creuset staat in Frankrijk. De pannen van BK, Hema en Ikea komen uit China. (of ergens anders waar het goedkoop is).quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:13 schreef minilot het volgende:
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid een gietijzeren braadpan van de HEMA..
Maar ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat voor werkelijke meerwaarde zo'n Le Creuset nou heeft. Zijn hier blije Creusetgebruikers die daar iets zinnigs over kunnen zeggen?
(Moet wel zeggen.. Ik heb een spatel/pannenlikker van Le Creuset en die is wel heel veel fijner qua stevigheid en in de hand liggen dan vergelijkbare spatels van andere merken.)
Ik ben jaloersquote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Joepie, de nieuwe vrieskast is vanmorgen aangeleverd.
[ afbeelding ]
Ja na dik 25 jaar trouwe dienst heb ik mijn vorige vrieskast met pensioen gedaan. Hij verbruikte veel te veel stroom. Heb de nieuwe net aangezet en omgeladen.quote:
Als je de deur nu open doet lijkt het dan nog enigzins op de vrieskast van de foto?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja na dik 25 jaar trouwe dienst heb ik mijn vorige vrieskast met pensioen gedaan. Hij verbruikte veel te veel stroom. Heb de nieuwe net aangezet en omgeladen.
Nee, wat ik invries zit goed verpaktquote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:47 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Als je de deur nu open doet lijkt het dan nog enigzins op de vrieskast van de foto?![]()
en je hebt de vriezer aanstaan.....quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, wat ik invries zit goed verpakt
En de deur dichtquote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:16 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
en je hebt de vriezer aanstaan.....
Vergeet niet om 'm goed in te oliën. Ik ben ook weer helemaal over op hout. Het snijdt zoveel comfortabeler dan kunststof of composiet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:24 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Verademing t.o.v. die dunne plastic ondingen.
Er ging een liter druivenpitolie in!quote:Op zondag 15 februari 2015 12:20 schreef Fixers het volgende:
[..]
Vergeet niet om 'm goed in te oliën. Ik ben ook weer helemaal over op hout. Het snijdt zoveel comfortabeler dan kunststof of composiet.
Is dat de appel cider kleur ??quote:
Is niet mijn KA maar ik geloof dat het wel de kleur appelcider is, jaquote:Op zondag 15 februari 2015 16:11 schreef Sorella het volgende:
[..]
Is dat de appel cider kleur ??
Vandaag toevallig vlees gemalen en voor het eerst van mijn leven (venkel)worstjes gedraait.
Misschien is dit dan een tip?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:23 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
die staat ook nog mijn verlanglijstje!
Fijn! Stond hier ook al een tijdje op m'n verlanglijst en dan is dit toch wel een mooie aanbieding.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:32 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Een hele goede tip, ik heb hem direct besteld.
He...ik heb laatst ook zo een gekocht, maar dan uit de Les Forgees serie (iets minder zwaar). Tot nu toe eigenlijk alleen nog maar groenten gegrild. Nu nog druk met de slowcooker, maar in de zomer zal ik deze wel meer gaan gebruiken.quote:Op donderdag 5 maart 2015 23:06 schreef Lienekien het volgende:
Deze aangeschaft. Een vlakke grillpan, zeg maar. Creuset, gietijzer. Een 'plancha' voor op het fornuis en deze vierkante kan ook in mijn combi-oven als ik zou willen.
Eigenlijk aangeschaft om zelfgemaakte naan op te maken en dat ging fantastisch.
Ben heel benieuwd hoe die bevalt!quote:Op zondag 8 maart 2015 18:23 schreef RobinOok het volgende:
Ik ging voor een Kitchenaid Chopper, maar het werd toch een magimix.
Zit er iets minder geil uit, maar leek me toch beter.
[ afbeelding ]
Voor het kleine werk. Kijken of je in deze ook currypasta's kunt maken. Dat ging in mijn vorige niet. Ik zie ze het bij Saterday Kitchen wel altijd doen, maar die laten het vaak groffer dan ik graag heb.
Dat is nogal een verschil zeg!quote:Op maandag 16 maart 2015 15:41 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Koffie smaakt beter dan de oploskoffie die ik tot voor kort gebruikte!
Nice!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:24 schreef appelepent het volgende:
[ afbeelding ] Beetje kleiner dan bij de serie Moonshiners.
Mn broertje paste dit weekend op mijn huis. "Heb je dit weekend nog koffie uit mijn automaat gehad?" "Ja maar ik ben weer terug gegaan naar jouw oploskoffie, vond uit de automaat te sterk."quote:
Joh! Je verwacht het niet he?!quote:Op maandag 16 maart 2015 15:41 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Koffie smaakt beter dan de oploskoffie die ik tot voor kort gebruikte!
Correctquote:Op dinsdag 7 april 2015 19:51 schreef Sorella het volgende:
Kan je daar een kom in zetten zodat die niet weg glipt als je beslag of zo staat te kloppen ?
Dat is nog eens een aanwinst!quote:
Ik wil je trouwen!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook! Waar heb je die gekocht?quote:Op vrijdag 10 april 2015 12:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
Een ravioli rolling pin, ben benieuwd of het gaat werken
quote:Op vrijdag 10 april 2015 12:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik wil je trouwen!
Mijn nieuwste aanwinst is heul niet spannend maar wel blij dat ik het heb voor de visite: een Dolce Gusto.Mijn huidige keuken is echt een groot drama van meer dan 35 jaar oud, dus ik zou even wachten tot de nieuwe keuken erin zitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hele toffe aankoop voor je visite
![]()
![]()
Na lang zoeken bij "spullen voor in de keuken" Zaak in Oldenzaal met een uitgebreide webshop. Oldenhof heeft 'm nl. wel in de collectie maar kan 'm even niet leveren.quote:
Oh wowquote:
Twee busbroden gebakken, als door boter!quote:Op vrijdag 10 april 2015 12:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Dat is nog eens een aanwinst!![]()
Dit senzo broodmes kwam hier laatst in het brood bak topic voorbij en ik had nog een nieuw mes nodig, nu snel brood bakken om hem uit t proberen!
[ afbeelding ]
Nou, vandaag het ding gebruikt. Positief: je krijgt prachtige ravioli maar...je hebt nauwelijks ruimte om ze te snijden. Ik denk wel dat mijn vulling te dik was, waarschijnlijk moet je een soort mousse gebruiken als vulling, en mijn 3 vullingen waren te grof, dus daarna maar de gewone raviolimaker gebruikt en dat ging goed.quote:
Correctquote:Op zondag 12 april 2015 13:20 schreef Sorella het volgende:
Dat is om de temp van je oven of bbq te meten toch ? maar daar kan je toch niet de kern temp. van je vlees mee meten ?
Werkt net zoals onze koortsthermometer. Daar zit een schuifje op zodat je die ook zo voor in huis kunt gebruiken, idd erg handig.quote:Op zaterdag 11 april 2015 22:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[ afbeelding ]
Infraroodthermometer
quote:Op zondag 12 april 2015 16:39 schreef Molo het volgende:
Onder het motto 'rekt het niet, dan scheurt het wel!'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |