"puur voor decoratie, al is ie wel functioneel"quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:24 schreef appelepent het volgende:
[ afbeelding ] Beetje kleiner dan bij de serie Moonshiners.
Zou zoiets niet online kopen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 00:14 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
"puur voor decoratie, al is ie wel functioneel"![]()
Edit: daar hoort deze url bij: http://www.vitis-vino.nl/product/alambiek-koper-5-liter/
tot 1 liter ketel inhoud is legaal/gedoogd.quote:Op donderdag 5 februari 2015 06:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou zoiets niet online kopen.
Belastingdiensten controleren daar scherp op, en hebben en bloedhekel aan thuisdistileerders
Dat zijn geen Engelse cupmaten die je daar geeft, maar gewone metrische cups. De Brits-engelse (imperial) cup heeft een inhoud van 284 ml. Een Europese, metrische cups worden ook in gemenebestlanden als Australië gebruikt, daar zijn ze gewoon metrisch. Ik heb een boek van Gordon Ramsey en daarin legt hij uit dat er maar één manier is om hoeveelheden te meten: metrisch. Er zijn door dit soort fouten vliegtuigen en ruimtesondes neergestort.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:10 schreef Sorella het volgende:
Om nog even terug te komen op de engelse en amerikaanse cupmaten pannetjes. Voor degene die het interesseert.
Engels: 1/4 cup = 60 ml, 1/3 cup = 85 ml, 1.2 cup = 125 ml en 1 cup = 250 ml.
Amerikaans: 1/4 cup = 59 ml, 1/3 cup = 78 ml, 1/2 cup = 118 ml en 1 cup = 236 ml.
Dille en Kamille verkoopt ze, gisteren binnen gekregen.
[ afbeelding ]
Hé, ik heb ook een Kenwood Patissier, maar herken dat hulpstuk in de kom niet!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[ afbeelding ]
Deze staat sinds kort bij ons in de keuken
Zo erg blij mee
Volgens mij een kneedhaak met zo een siliconen schraper eraanquote:Op zondag 8 februari 2015 10:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hé, ik heb ook een Kenwood Patissier, maar herken dat hulpstuk in de kom niet!
Klopt, is handig hulpstuk. Op mijn kitchenaid gebruik ik dat hulpstuk erg vaakquote:Op zondag 8 februari 2015 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij een kneedhaak met zo een siliconen schraper eraan
Voor boters en creme's ?quote:Op zondag 8 februari 2015 10:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, is handig hulpstuk. Op mijn kitchenaid gebruik ik dat hulpstuk erg vaak
Ik heb zo geen foto paraat maar eigenlijk is het vrij simpel. Ik gebruik 'm in een diepe kogelbbq (Weber). Onderin gaat de rookgenerator, op het rooster de te roken levensmiddelen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:54 schreef dimmak het volgende:
[..]
Heb je misschien een foto van hoe dit werkt in je BBQ?Op dit moment rook ik alleen warm in een rookton.
Dat ding wordt kennelijk onder veel verschillende merknamen verkocht. Ik heb onderstaande vorig jaar bij de Makro gekocht en dan heet ie "Severin" maar het is volgens mij hetzelfde apparaat. Voldoet prima, zeker voor de prijs. Temperatuur is nauwkeurig tot op minder dan 1 graad, waarbij je moet bedenken dat het water niet circuleert in het bad en dus niet overal exact even warm is. Zolang je m niet buiten of in een onverwarmde ruimte gebruikt is dat niet zo erg. Nadelen: is niet al te ruim en kan aan de buitenkant lokaal behoorlijk warm/heet worden.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:46 schreef Bart2002 het volgende:
Over slowcookers gesproken: (nog) geen nieuw keukenspeeltje maar ik wil er ook 1. En graag een rechthoekige.
[ afbeelding ]
Slowcooker 5,5L Duo Sous Vide Espressions, iemand hier ervaring mee? Hij ziet er leuk uit en is niet echt duur.
Dank.quote:Op zondag 8 februari 2015 10:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat ding wordt kennelijk onder veel verschillende merknamen verkocht. Ik heb onderstaande vorig jaar bij de Makro gekocht en dan heet ie "Severin" maar het is volgens mij hetzelfde apparaat. Voldoet prima, zeker voor de prijs. Temperatuur is nauwkeurig tot op minder dan 1 graad, waarbij je moet bedenken dat het water niet circuleert in het bad en dus niet overal exact even warm is. Zolang je m niet buiten of in een onverwarmde ruimte gebruikt is dat niet zo erg. Nadelen: is niet al te ruim en kan aan de buitenkant lokaal behoorlijk warm/heet worden.
Had plaatje van internet geplukt. Die zit er bij mij ook niet bij.quote:Op zondag 8 februari 2015 10:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie het alleen bij een model dat in Australië wordt verkocht.
Ik gebruik 'm alleen voor sous vide. Die anti-aanbaklaag lijkt me inderdaad niet erg slijtvast.quote:Op zondag 8 februari 2015 12:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dank.
Gebruik jij hem ook voor slowcooken? Want daar is het mij om te doen.
Ik lees als commentaar op een site:
De pan kan gebruikt worden als zowel sous vide als slow cooker. Koop voor dat laatste a.u.b. een CrockPot o.i.d. De aanbaklaag in de Espressions ziet er niet al te stevig uit en als daar steeds een metalen rooster in staat te bewegen dan zal deze laag snel minder worden.
Kan je dit bevestigen?
http://www.bol.com/nl/p/b(...)uw/9200000002757997/quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:21 schreef Bramito het volgende:
Le Creuset is gewoon duur, klaar. Het kookt wel heerlijk maar dat doet gietijzer sowieso IMHO. Ik neem aan dat die pannen van BK niet van gietijzer zijn.
quote:De karakteristieke BK Cuisson pannen zijn van ambachtelijk gietijzer, dat uitstekend bestand is tegen hoge temperaturen en warmte goed vasthoudt. De geëmailleerde binnenkant van de pan voldoet aan de hoogste hygiëne- en voedingsnormen, wordt makkelijk schoon en neemt geen geur of smaak aan van het eten dat er in gebraden wordt
Die kende ik ook niet. Wel die je daar rechts ziet staan. Heb ik er overigens ook twee van, waarvan een een erfstuk.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:33 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/b(...)uw/9200000002757997/
[..]
quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die kende ik ook niet. Wel die je daar rechts ziet staan. Heb ik er overigens ook twee van, waarvan een een erfstuk.
Als de merknaam geen toegevoegde waarde voor je heeft, zou ik gerust voor een BK of een IKEA gaan.
Het lijkt er sterk op dat ik vandaag een Descoware-pan heb kapotgemaakt, een fabrikant die in de jaren '60 is overgenomen door Le Creuset (en beter werd bevonden door Julia Child)quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:39 schreef Bramito het volgende:
Twee Creuset gebruikers die je wat anders aanraden. Trek je conclusie!
Als ik 'm zie word ik blij. Ander gietijzer kookt net zo lekker IMHO.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:13 schreef minilot het volgende:
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid een gietijzeren braadpan van de HEMA..
Maar ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat voor werkelijke meerwaarde zo'n Le Creuset nou heeft. Zijn hier blije Creusetgebruikers die daar iets zinnigs over kunnen zeggen?
(Moet wel zeggen.. Ik heb een spatel/pannenlikker van Le Creuset en die is wel heel veel fijner qua stevigheid en in de hand liggen dan vergelijkbare spatels van andere merken.)
Creuset heeft een sterker emaille en zijn niet moeilijk met garantie. Prijs wordt voor een deel ook bepaald door waar de fabriek staat: de ijzergieterij van Le Creuset staat in Frankrijk. De pannen van BK, Hema en Ikea komen uit China. (of ergens anders waar het goedkoop is).quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:13 schreef minilot het volgende:
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid een gietijzeren braadpan van de HEMA..
Maar ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat voor werkelijke meerwaarde zo'n Le Creuset nou heeft. Zijn hier blije Creusetgebruikers die daar iets zinnigs over kunnen zeggen?
(Moet wel zeggen.. Ik heb een spatel/pannenlikker van Le Creuset en die is wel heel veel fijner qua stevigheid en in de hand liggen dan vergelijkbare spatels van andere merken.)
Ik ben jaloersquote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Joepie, de nieuwe vrieskast is vanmorgen aangeleverd.
[ afbeelding ]
Ja na dik 25 jaar trouwe dienst heb ik mijn vorige vrieskast met pensioen gedaan. Hij verbruikte veel te veel stroom. Heb de nieuwe net aangezet en omgeladen.quote:
Als je de deur nu open doet lijkt het dan nog enigzins op de vrieskast van de foto?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja na dik 25 jaar trouwe dienst heb ik mijn vorige vrieskast met pensioen gedaan. Hij verbruikte veel te veel stroom. Heb de nieuwe net aangezet en omgeladen.
Nee, wat ik invries zit goed verpaktquote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:47 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Als je de deur nu open doet lijkt het dan nog enigzins op de vrieskast van de foto?![]()
en je hebt de vriezer aanstaan.....quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, wat ik invries zit goed verpakt
En de deur dichtquote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:16 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
en je hebt de vriezer aanstaan.....
Vergeet niet om 'm goed in te oliën. Ik ben ook weer helemaal over op hout. Het snijdt zoveel comfortabeler dan kunststof of composiet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:24 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Verademing t.o.v. die dunne plastic ondingen.
Er ging een liter druivenpitolie in!quote:Op zondag 15 februari 2015 12:20 schreef Fixers het volgende:
[..]
Vergeet niet om 'm goed in te oliën. Ik ben ook weer helemaal over op hout. Het snijdt zoveel comfortabeler dan kunststof of composiet.
Is dat de appel cider kleur ??quote:
Is niet mijn KA maar ik geloof dat het wel de kleur appelcider is, jaquote:Op zondag 15 februari 2015 16:11 schreef Sorella het volgende:
[..]
Is dat de appel cider kleur ??
Vandaag toevallig vlees gemalen en voor het eerst van mijn leven (venkel)worstjes gedraait.
Misschien is dit dan een tip?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:23 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
die staat ook nog mijn verlanglijstje!
Fijn! Stond hier ook al een tijdje op m'n verlanglijst en dan is dit toch wel een mooie aanbieding.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:32 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Een hele goede tip, ik heb hem direct besteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |