abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148702039
Deel 1: K&W / Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9
Deel 10: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 10
Deel 11: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 11
Deel 12: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 12
Deel 13: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 13
Deel 14: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 14
Deel 15: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 15

In 2009 hadden we onze droomwoning gevonden: K&W / Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne.

In december 2010 is er begonnen met de bouw, donderdag 24 november 2011 hebben we de sleutel gekregen en in januari 2012 zijn we verhuisd. Inmiddels wonen we er dus drie jaar!

Artist impression van het project:

Oktober, 2011:

Wij wonen in een tussenwoning aan de linkerkant. Het topic is nog actief omdat we binnenkort de zolder laten verbouwen. Er komt een dakkapel aan de achterkant van de woning, de zolder wordt in twee kamers ingedeeld en er komen een vliering en een tweede douche:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148702191
Uit de oude doos:

Dat was 11 januari, 2012. Wat waren de kinderen nog klein.
  donderdag 15 januari 2015 @ 15:54:41 #3
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148713912
Geficiteerd met Leen *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148754256
We hebben de aannemer zojuist over de vloer gehad en hebben definitief getekend voor de klus! We hebben een adresje gekregen van hun sanitairleverancier en tegels zijn over het algemeen op voorraad. Dat is dus mooi. We hebben besproken dat we sommige beslissingen (bijv. over de plek van de gootsteen) nemen als de dakkapel er eenmaal is. We hebben ook nog even goed uitgelegd gekregen waarom zij liever niet met prefab werken. Zij vinden de kans op lekkages door een aansluiting die net niet helemaal goed is te groot.

Afijn, over een week gaan ze beginnen! *O*
pi_148756023
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:15 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben de aannemer zojuist over de vloer gehad en hebben definitief getekend voor de klus! We hebben een adresje gekregen van hun sanitairleverancier en tegels zijn over het algemeen op voorraad. Dat is dus mooi. We hebben besproken dat we sommige beslissingen (bijv. over de plek van de gootsteen) nemen als de dakkapel er eenmaal is. We hebben ook nog even goed uitgelegd gekregen waarom zij liever niet met prefab werken. Zij vinden de kans op lekkages door een aansluiting die net niet helemaal goed is te groot.

Afijn, over een week gaan ze beginnen! *O*
Zo, dat is vlot gegaan, succes gewenst!
pi_148758160
Dank! Zondag denk ik maar naar de sanitairzaak om in ieder geval tegels uit te zoeken. En morgen misschien even langs de Gamma om nog wat kleuren uit te zoeken.

Inmiddels heb ik de stoel verkocht, dus dat kan ik van mijn lijstje schrappen.
pi_148758406
Oh, en ik twijfel over de kleur van Lena's kamer. Wat vinden jullie?

Deze:

Of deze (boven):

pi_148759443
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:15 schreef Claudia_x het volgende:

Afijn, over een week gaan ze beginnen!
*O* *O*

Ik vind de bovenste kleur mooier. Heeft ze zelf al een mening?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:03:24 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148759523
Bovenste kleur, die is wat sprekender.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148760333
Ik heb nog geen staal van de onderste gehaald. De bovenste vond ze mooi! Ik heb er ook niet echt een andere keuze gegeven. :+
pi_148763505
Bovenste kleur :Y mooie warme kleur.

Succes bij de sanitairwinkel. Ik vond het maar lastig, tegels uitzoeken. Uiteindelijk zijn we goed geslaagd bij Meester Smeets (geen aandelen oid ;) ).

Offtopic, maar ik zag net een foto van je dochter in OUD en wat is die groot geworden zeg! :o wat een dametje, leuk.
pi_148764021
Dank voor het meedenken! Duidelijk dus.

We gaan naar SaniDump. Dat klinkt vreselijk en dat is het waarschijnlijk ook. :+ Maar dat is de leverancier van onze aannemer.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 23:08:00 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148764189
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog geen staal van de onderste gehaald. De bovenste vond ze mooi! Ik heb er ook niet echt een andere keuze gegeven. :+
Ze heeft toch wel een staal van die kleur beoordeeld hè, niet het plaatje en dan in de veronderstelling een Eames schommelstoel te krijgen geroepen dat ze het mooi vond? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148764727
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze heeft toch wel een staal van die kleur beoordeeld hè, niet het plaatje en dan in de veronderstelling een Eames schommelstoel te krijgen geroepen dat ze het mooi vond? :+
:D!

Ja, die staal hangt al een paar weken aan haar slaapkamermuur.
pi_148769549
Oké, plan tot nog toe.

Werkkamer:

Slaapkamer (de kleur van de balken bovenin):

Lena's kamer:

Kastenkamer:

Oftewel:

pi_148769703
Die tweede lijkt wel op de kleur van onze vloer boven!
Mooie kleuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_148769764
Mooi!
pi_148770021
mooi!!
en sanidump, dat is vergelijkbaar met babydump toch qua keten? Vreselijke naam idd maar volgens mij valt het wel mee qua winkel :D

Ben je inmiddels uit de tegeltjes enzo? of was je nog niet geweest?
:)
pi_148773731
Early dew wil ik in mijn waskamer en the energizing serie (1 tint lichter) heb ik op het oog voor de woonkamer!

Met andere woorden, mooie kleuren!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_148780732
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
Oké, plan tot nog toe.

Werkkamer:

[ afbeelding ]

vraag me af waar je dat bureau kan kopen. I like.
pi_148780841
Hmf ja, de kleuren zien er in het echt heel anders uit. Energizing Moss vind ik op het plaatje prachtig, maar in het echt veel te donker en veel te groen. Ik heb een vervangende kleur in gedachten, maar ik denk dat ik de werkkamer en slaapkamer allebei maar in Early Dew verf.

Positive Ginger vind ik in het echt een vies kleurtje, te groenig. Dat wordt waarschijnlijk Caramel Fudge (in het echt een tikkeltje minder vol van kleur):

En Flower Bulb blijft Flower Bulb. Op mijn beeldscherm ziet die kleur er wel min of meer hetzelfde eruit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 17-01-2015 19:21:15 ]
pi_148782619
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:44 schreef mignonne het volgende:

Ben je inmiddels uit de tegeltjes enzo? of was je nog niet geweest?
Nog niet geweest. We hopen er maar op dat het assortiment er oké is.
pi_148793187
Ik vind het werkelijk prachtig hoe jij over kleuren kan nadenken. Ik ben meestal van het 'loop naar de gamma, doemijdiemaar'-type.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_148798441
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:42 schreef innepin het volgende:
Ik vind het werkelijk prachtig hoe jij over kleuren kan nadenken. Ik ben meestal van het 'loop naar de gamma, doemijdiemaar'-type.
Ja, dat doe ik ook. En dan hang ik de staaltjes op en ga ik er een tijdje over twijfelen. :+
pi_148798481
Door de aflevering van Downton Abbey gisteren (waarbij ik vooral op de kleuren lette :+) ben ik verliefd geraakt op een vrij donkere, diepgroene kleur. Zoiets als hier aan de achterkant:

Ik er even over nadenken. :Y) Ik denk dat het 'em niet wordt vanwege de andere kleurintensiteit, maar ik ga wel een staaltje halen.
pi_148805543
Oké, zojuist tegels uitgezocht! Voor de wand deze tegels (tweede kolom van links, vijfde tegel van boven):

Voor de vloer deze in 30x30 cm:

En de kinderen vonden het te lang duren maar vermaakten zich wel:

pi_148811349
Volgens mij hebben ze de verkeerde kleurcode genoteerd voor de wandtegels. Zit er al de hele middag over in de stress. :+ Toch maar gebeld en ze gaan het morgen controleren.
pi_148833652
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:42 schreef innepin het volgende:
Dat!

Ik heb het liefst neutrale kleuren in huis, ben nooit op zoek naar iets, behalve voor een kastje ofzo. En toch zit ik geboeid je overwegingen te lezen. Je schrijft boeiend (was me al opgevallen in OUD).
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_148834215
Voor zover het echt boeiend kan worden als het over inrichtingsperikelen gaat. :Y)

Ik ben net teruggebeld door de sanitairlui en ze hebben de goede code opgeschreven. Ik ben nog wat sceptisch, maar ik zal er maar op moeten vertrouwen. Nah, fuck it. We moeten er komend weekeinde weer naartoe en dan ga ik het grondig controleren.

Verder ben ik alvast aan het nadenken over zonwering voor de dakkapel. Iemand tips? Ik vind shutters wel mooi, maar mijn lief niet. Ik denk dan aan jaloezieën, maar die vind ik heel vaak niet zo mooi. Houten jaloezieën misschien?

[ Bericht 9% gewijzigd door Claudia_x op 19-01-2015 11:29:32 ]
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 11:29:07 #30
5428 crew  miss_sly
pi_148834362
Ik zou denk ik wel verduisterend iets nemen. Zowel tegen licht als om warmte buiten te houden. Wij hebben er gewoon verduisterende rolgordijnen, met een kettinkje erlangs zodat als het raam (kantel-kiepruim) op kiepstand openstaat, het gordijn netjes tegen het kozijn blijft zitten en niet loshangt.
pi_148834421
Het is niet heel belangrijk dat het verduisterend is, want we slapen aan de andere kant. En de achterkant van ons huis ligt op het oosten, dus heel warm zal het er in de zomer vermoedelijk niet worden. Het is wel fijn als het verduistert, maar ik heb het liefst een mooie oplossing.
pi_148834644
Iemand zin om mee te kijken? Dit is dus de tegel die we hebben uitgezocht, tweede kolom, vijfde van boven:

Hier staat een overzicht van alle kleuren. Bij ons is als code BM2010 genoteerd, maar ik denk dat we BM2530 hebben. Het verschil lijkt op het beeldscherm niet spectaculair, maar ik denk dat het op de foto hierboven de vierde tegel van boven uit de eerste kolom is. Dat is toch wel een verschil in kleur.

(Ik meen die vergelijking te kunnen maken omdat ze kleurentrappen hanteren en je op die manier de trappen op de foto hierboven kunt vergelijken met die op de website. Ik geloof wel dat de beste man de goede tegel in gedachten heeft, maar er hingen geen labels bij de tegels en het zou me niets verbazen als er daar iets mis mee is gegaan.)
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 11:41:44 #33
5428 crew  miss_sly
pi_148834762
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het is niet heel belangrijk dat het verduisterend is, want we slapen aan de andere kant. En de achterkant van ons huis ligt op het oosten, dus heel warm zal het er in de zomer vermoedelijk niet worden. Het is wel fijn als het verduistert, maar ik heb het liefst een mooie oplossing.
O, ik vind onze rolgordijnen een mooie oplossing :+
pi_148834867
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, ik vind onze rolgordijnen een mooie oplossing :+
Foto!
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 11:46:20 #35
5428 crew  miss_sly
pi_148834917
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Foto!
Vanmiddag als ik er aan denk.
pi_148835038
Ik heb toch maar weer gebeld met de sanitairzaak, maar de beste man begreep geloof ik helemaal niet wat ik bedoelde. Zucht. We moeten morgen maar weer langskomen.
pi_148835090
Foto mailen met grote knipperlichten om de tegel die je wil hebben? Zonde van je tijd zeg.
Met een meidenkwartet
pi_148835152
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Foto mailen met grote knipperlichten om de tegel die je wil hebben? Zonde van je tijd zeg.
Ja, en levert me gewoon stress op. Want tja, ik ben een controlfreak. :+ Ik wil voorkomen dat we hier straks met 14 dozen tegels zitten (die door de aannemer worden opgehaald) die een verkeerde kleur hebben.

De man die ik aan de telefoon had, wou duidelijk gewoon geen moeite voor me doen. Hij was ook niet de verkoper en hij wou dat we het met de verkoper afhandelen. Ik begrijp het wel, maar ik vind het niet heel klantvriendelijk. Moet ik morgen dan maar gewoon vrij nemen om langs te komen?
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 12:02:24 #39
5428 crew  miss_sly
pi_148835348
Sanidump is ook niet heel erg klantvriendelijk. Ze zijn niet voor niets goedkoper, dat komt ergens vandaan, lijkt me.
  maandag 19 januari 2015 @ 12:08:06 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148835504
Op basis van de foto zou ik ook denken dat je een BM 2530 had als je de vijfde van boven hebt in rij 2, maar als ik naar de coderingen kijk dan valt de BM 2510 in de M086 reeks en de BM 2530 in de M100 reeks en dat is een prijsklasse reeks.... dus dan ben ik benieuwd hoe dat dan zit ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148835601
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:08 schreef Leandra het volgende:
Op basis van de foto zou ik ook denken dat je een BM 2530 had als je de vijfde van boven hebt in rij 2, maar als ik naar de coderingen kijk dan valt de BM 2510 in de M086 reeks en de BM 2530 in de M100 reeks en dat is een prijsklasse reeks.... dus dan ben ik benieuwd hoe dat dan zit ;)
Jij bent scherp! Zijn we straks nog duurder uit ook.

Nou ja, we gaan morgen maar weer daarnaartoe. Niet bepaald ideaal allemaal. Mensen, weet waar je aan begint als je naar SaniDump gaat. :+
  maandag 19 januari 2015 @ 12:19:49 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148835790
Bij deze tegelboer is de 2510 een stuk goedkoper dan de 2350, en deze tegelboer hanteert min of meer hetzelfde prijsverschil voor de 2510 en 2530....

Als Sanidump dezelfde prijs hanteert voor de 2510 en 2350 zou je dus zeker de 2530 moeten willen hebben, maar dan weet je ook gelijk waarom zij liever de 2510 als 2530 verkopen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148835975
Toevallig belde de aannemer net en hij zei dat zijn ervaringen met Sanidump heel goed zijn en dat de kleuren ook altijd kloppen. We gaan gewoon als de batch binnen is eerst kijken of de kleur klopt en mocht het alsnog niet goed zijn, dan zet de aannemer hen onder druk om z.s.m. nieuwe tegels te leveren. Komt goed, adem in, adem uit.

Valt het op dat ik makkelijk in de stress schiet? :')
pi_148836175
Oh, ik kwam dit plaatje nog tegen. Zoiets gaat onze werkkamer worden als het past met de bureaus:

Je ziet hier ook mooi hoe hoog het plafond wordt. Dat is niet zo hoog, namelijk op 2.20 meter (als ik het me goed herinner - kan ook 2.10 meter zijn).
  maandag 19 januari 2015 @ 12:57:26 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148836931
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Toevallig belde de aannemer net en hij zei dat zijn ervaringen met Sanidump heel goed zijn en dat de kleuren ook altijd kloppen. We gaan gewoon als de batch binnen is eerst kijken of de kleur klopt en mocht het alsnog niet goed zijn, dan zet de aannemer hen onder druk om z.s.m. nieuwe tegels te leveren. Komt goed, adem in, adem uit.

Mooi.

En nee, ik zou ook zeker willen weten dat ik de tegelkleur had die ik uitgezocht had, ik heb immers niet voor niets die kleur uitgezocht en niet een van de 500 kleuren die net een fractie anders zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 13:01:35 #46
5428 crew  miss_sly
pi_148837052
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:26 schreef Claudia_x het volgende:

Onze spullen voor het oude huis kwamen ook van Sanidump en dat is prima gegaan. Wij waren ook niet ontevreden, hoor. Komt vast goed.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:04:20 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148837120
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik kwam dit plaatje nog tegen. Zoiets gaat onze werkkamer worden als het past met de bureaus:

[ afbeelding ]

Je ziet hier ook mooi hoe hoog het plafond wordt. Dat is niet zo hoog, namelijk op 2.20 meter (als ik het me goed herinner - kan ook 2.10 meter zijn).
Fraai... ik heb hier met Besta kasten geprobeerd de muur onder de schuine kant zo uit te vullen, maar daar zie je nog niet veel van door al die zooi die er (nog steeds :') ) voor staat...

Ik denk dat het erg mooi gaat worden, zelf moet ik nog even nog langer doorsparen want ik heb inmiddels niet alleen bedacht dat ik een dakkapel met schuin dak wil, maar ik wil dit als dak:

Maar dan zonder blokjes denk ik, gewoon een heel vlak (semi-) transparant zonnefilm.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148838417
Dank voor de geruststellende woorden!

En mooi, Leandra! Ik kwam deze week dakkapellen tegen met ramen aan de voor- én bovenkant en toen ging het wel even kriebelen. Heel gaaf, zoveel licht.
pi_149039578
Ha! Mogen jullie raden wie er gelijk had. :7 Inderdaad, de verkeerde kleur tegel was besteld. Ik ben niet gek.

Ter herinnering: wij hadden de 2e kolom, 5e tegel van boven besteld. Zoals ik al vermoedde, heeft de verkoper vorige week de 4e tegel van boven uit de 1e kolom besteld. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik gelijk heb, want voor mij is het een bevestiging dat het maar goed is dat ik een controlfreak ben. Zo kom ik er nooit vanaf.

Afijn, we troffen ditmaal een heel vriendelijke, Friese jongen die de order voor ons heeft gewijzigd. Ik was tot nog toe niet echt te spreken over de service en ik vind het eigenlijk heel maf dat de verkoper vorige week naar aanleiding van mijn telefoontjes (drie in totaal) niet een keer extra heeft gekeken of hij wel de goede kleurcode heeft opgeschreven. Maar goed, ik ben allang blij dat nu de goede kleur is besteld.

Verder hebben we nog meer uitgezocht voor de badkamer. Een maatwerk douchedeur, echt heel mooi en niet duurder dan de standaarddeuren (van Van Rijn, die persoonlijk de doorgang komen inmeten):

Met een regendouche (m'n lief vindt het nog steeds onzin, maar ik wil er heel graag een):

Een wastafel die we straks bovenop het blad zetten dat boven de wasmachine en droger komt. We hebben niet veel ruimte daar, dus vermoedelijk laten we het blad een stuk hoger maken dan de wasmachine en droger zodat de afvoer er nog net boven past.)

Dat wordt dus zoiets:

Maar dan met een verhoogde variant van deze kraan:

De prijs van het douchescherm viel me erg mee en die van de regendouche ook wel. De wastafel was ook een koopje. De kraan daartentegen. :X Belachelijk bedrag eigenlijk, maar we wilden alles meteen geregeld hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 25-01-2015 14:21:31 ]
  zondag 25 januari 2015 @ 14:19:53 #50
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149039876
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:34 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]

Ik vind de kast een mooi idee. Ziet er ook strak uit. ^O^
Share your talent, move the world.
pi_149040036
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:19 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ik vind de kast een mooi idee. Ziet er ook strak uit. ^O^
Ik weet niet of we dat zo gaan doen - nu heb ik er het geld niet voor over. Ik denk dat we maar eens beginnen met de kasten die we hebben en/of wat schappen boven het bureau/de bureaus. Maar het is goed om te zien hoe je een soortgelijke ruimte efficiënt in kunt richten.
  zondag 25 januari 2015 @ 14:25:33 #52
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149040171
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet niet of we dat zo gaan doen - nu heb ik er het geld niet voor over. Ik denk dat we maar eens beginnen met de kasten die we hebben en/of wat schappen boven het bureau/de bureaus. Maar het is goed om te zien hoe je een soortgelijke ruimte efficiënt in kunt richten.
Inderdaad. Zit me net te bedenken of je zoiets niet zelf kan maken. Zodra je er de financiële ruimte voor hebt, is dat een leuk projectje.
pi_149040280
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:25 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Inderdaad. Zit me net te bedenken of je zoiets niet zelf kan maken. Zodra je er de financiële ruimte voor hebt, is dat een leuk projectje.
Ja, precies. De bedoeling is eerst maar eens de ruimtes creëren dan en kijken wat we willen. Ik sluit niet uit dat we alsnog de slaap- en werkkamer gaan omdraaien, dus voor dit soort beslissingen is het nog te vroeg.
  zondag 25 januari 2015 @ 14:31:41 #54
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149040447
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, precies. De bedoeling is eerst maar eens de ruimtes creëren dan en kijken wat we willen. Ik sluit niet uit dat we alsnog de slaap- en werkkamer gaan omdraaien, dus voor dit soort beslissingen is het nog te vroeg.
Net het stukje gelezen over de tegels ;( Gelukkig allemaal goedgekomen. Mooie vloertegels erin, gaat er vast mooi uitzien, allemaal. Een rainshower is altijd een goede keuze, als je dat eenmaal gewend bent, wil je niet anders meer Daar gaat je vent ook nog wel achter komen. :P
Vind ze trouwens niet duur, bij sanidump.
pi_149043814
Zo, de zolder is vrijwel leeg (leeg genoeg in ieder geval). Morgen gaan ze beginnen! Wat wel vrij rot is, is een verkleuring in de vloer. Die zie je op de onderste foto onder het raam. Op die plek heeft - oh, ironie - een stuk beschermplastic gelegen voor onder de bureaustoel. Ik ben benieuwd of die plek nog bijtrekt als de dakkapel erin zit. Er komen trouwens (merendeels) meubels op te staan, dus heel opvallend zal de plek straks niet meer zijn. Maar de beschermplasticdingen ga ik weggooien!

pi_149044723
Succes morgen!!
Met een meidenkwartet
pi_149052983
Wat goed dat je voet bij stuk hebt gehouden over het controleren van die tegels! Gelukkig kon het nog aangepast worden.

En veel succes morgen. Spannend hoor!
pi_149138790
Hoe gaat t hier?
*poef* nu is het weg
pi_149143730
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:48 schreef kaatjejannie het volgende:
Hoe gaat t hier?
Ja ik ben ook zo benieuwd!
pi_149146524
Ik was net bezig met een update!

Door omstandigheden (vertraagde levering, een zieke) zijn ze nog niet aan de dakkapel begonnen. Dat gaan ze morgen doen. En dan ben ik thuis, dus dat kan ik mooi vastleggen. :Y)

Dinsdag zijn voorbereidingen getroffen, waaronder het opzetten van de steiger:

En vandaag is de vliering alvast gemaakt. Eerst werden de (zeer zware) steunbalken gemonteerd:

En rond half 6 zat de vliering erin, inclusief trap:

pi_149150868
Lekker bezig geweest.
Gaan ze morgen ondanks sneeuw/regenverwachting gewoon aan de slag met de dakkapel?

En wat vind je van je vliering? Ik vind het zo best laag ogen. Is het wat je verwacht had?
pi_149151300
Idd, wat miss_sly zegt, wat oogt het laag! Of lijkt dat maar zo op de foto?
pi_149151787
Wauw wat een verandering! Valt mee toch qua hoogte? Hij lijkt me nog steeds minstens 2 m hoog?
Is je muur nou beschadigd of lijkt dat maar zo?

Ben heel benieuwd hoe het wordt als het straks af is.
pi_149162502
Ja, hij zit op 2,20 meter geloof ik. (Ik ben 1.75 m lang en kan niet bij de bovenkant van de ramen komen). Op de foto oogt het vrij laag. Ik heb begrepen dat het een standaardhoogte is i.v.m. de plek van de steunbalk die nodig is voor de dakkapel. Die wordt op deze manier volledig weggewerkt in de vliering. Het is wel iets lager dan de plafonds elders in huis.

Oh, en ze gaan inderdaad ondanks de weersomstandigheden gewoon door. Ze hebben liever geen vorst en ook liever geen flinke regenbuien. In Amsterdam is de weersverwachting geloof ik nog niet zo slecht. Het blijft in ieder geval vanochtend droog.
pi_149162520
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:09 schreef mignonne het volgende:
Is je muur nou beschadigd of lijkt dat maar zo?
Ik had er staaltjes opgehangen met masking tape. Nog nooit heb ik er verf mee van de muren gehaald, maar deze keer wel. Maf. Maar goed, die muren ga ik sowieso opnieuw verven.

Ze gaan heel netjes met het huis om. Ik zie het meteen als er een beuk of kras in de muren zit. :Y) En op hun looproute ligt netjes stucloop.
pi_149162565
ohja je ging toch verven, dan maakt het ook niet zoveel uit. Ik was verbaasd :D het leek me niet iets wat jij moedwillig zo zou laten zo van ah well, boeiend :D :P

Dus vandaag is dakkapel-dag?
pi_149162575
Ja, vandaag is de shit on! *O*
pi_149162633
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:
ohja je ging toch verven, dan maakt het ook niet zoveel uit. Ik was verbaasd :D het leek me niet iets wat jij moedwillig zo zou laten zo van ah well, boeiend :D :P
Sinds de verhuizing drie jaar geleden zijn er ook wat vegen op de muur bij de trap gekomen doordat we regelmatig iets van boven naar beneden halen (of andersom). Ik kan daar inderdaad totaal niet tegen. Ik heb er niet over gepiekerd om die muur opnieuw te verven omdat 'ie te hoog is, maar nu er een vliering in komt, kan ik dat gaan heroverwegen. Het is sowieso een mooie gelegenheid om weer eens met de kwast door het huis te gaan, wat plekken weg te stippen en een muurtje hier en daar opnieuw te witten. Achter de prullenbak zitten bijvoorbeeld koffiespetters op de muur. Irritant.

Van mij hoeft dat afgeleefde niet zo. Maar ja, je houdt je huis niet eeuwig nieuw. ;(
pi_149162669
Voor de lurkers onder ons die een nieuwbouwhuis hebben gekocht en twijfelen of ze het wel moeten laten stuken: wat me enorm is meegevallen is het aantal scheuren in het stukwerk. Ik heb er nog maar twee gespot in drie jaar tijd en die zitten alle twee in de knik tussen twee muren in, dus die vallen niet op.
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:25:23 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149162670
Ben benieuwd hoe snel dat gaat, een fotodagboek zou ik geweldig vinden (en zij misschien ook als ze het voor hun site mogen gebruiken ;) ), maandag werd bij een van onze overburen de enkele dakkapel vervangen voor een dubbele, wel prefab, dat ging ook wel heel snel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149162697
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sinds de verhuizing drie jaar geleden zijn er ook wat vegen op de muur bij de trap gekomen doordat we regelmatig iets van boven naar beneden halen (of andersom). Ik kan daar inderdaad totaal niet tegen. Ik heb er niet over gepiekerd om die muur opnieuw te verven omdat 'ie te hoog is, maar nu er een vliering in komt, kan ik dat gaan heroverwegen. Het is sowieso een mooie gelegenheid om weer eens met de kwast door het huis te gaan, wat plekken weg te stippen en een muurtje hier en daar opnieuw te witten. Achter de prullenbak zitten bijvoorbeeld koffiespetters op de muur. Irritant.

Van mij hoeft dat afgeleefde niet zo. Maar ja, je houdt je huis niet eeuwig nieuw. ;(
mwhehe :D
Ik herken het wel hoor. Juist ook omdat alles zo vers en nieuw was valt het extra op en stoort het. Vind ik zelf dan. Onze woonkamer moet nodig opnieuw gedaan worden. Althans, de plek naast de eettafel :') en de plek naast de deur naar de hal waar de lichtknoppen zitten. Zeg maar op kinderhandjes-hoogte vooral :') doen we volgend jaar wel. Als ik ook ein-de-lijk de trap aan kan pakken...

Ben benieuwd joh!! *O* Volgens mij gaan dakkapellen altijd wel redelijk vlot, die prefab iig. Wat een licht en ruimte ga je straks hebben!
pi_149162700
Prefab hebben ze er echt zo op!

Ik zal mijn best doen om tussendoor foto's te maken. Ik wil eigenlijk ook soep maken vandaag, want ze gaan misschien vanavond nog door en dan is wat warm eten bij de bammen wel lekker. Maar verder heb ik niks te doen nu m'n jongste op school zit.
pi_149162722
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
Prefab hebben ze er echt zo op!

Ik zal mijn best doen om tussendoor foto's te maken. Ik wil eigenlijk ook soep maken vandaag, want ze gaan misschien vanavond nog door en dan is wat warm eten bij de bammen wel lekker. Maar verder heb ik niks te doen nu m'n jongste op school zit.
:D ! omg ja! hoe vind je het?
Ik ben benieuwd hoor, over een paar dagen gaat mijnes ook, t zal wel stil worden hier. Hoewel ik er niet zoveel van merk wsl want tot de zomervakantie ben ik bijna fulltime weg onder schooltijd :')
pi_149162732
Maar dit is dus geen prefab! En de kozijnen zijn nog niet binnen, dus verwacht vandaag geen foto's van een dakkapel die volledig af is. Ik denk dat ze er tijdelijk wat hout tegenaan zetten en dan wippen ze begin volgende week die ramen er zo in.
pi_149162749
Zouden Polen erwtensoep lekker vinden? :+
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:29:26 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149162753
Brrrrrrrrr dat meen je niet? Kozijnen nog niet binnen? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149162767
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:29 schreef Leandra het volgende:
Brrrrrrrrr dat meen je niet? Kozijnen nog niet binnen? :o
Ze maken het wel goed dicht, hoor. :D
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:30:35 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149162773
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je niet gewoon borsjt maken? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149162785
O, dat maagdelijke, nieuwe huis O+ En hoe kort dat maar echt zo is :')
Bij ons mag ook al wel een likje verf hier en daar, en we wonen er nog geen jaar!
B heeft er meer moeite mee dan ik, ik kijk er gewoon overheen :+
De scheuren in het stucwerk vallen mij ook enorm mee, inderdaad.

2.20 is niet heel laag, inderdaad, maar omdat het natuurlijk eerst zo hoog was, valt het misschien meer op. En het lijkt zo net boven het dakraam te zitten, en dat zit toch niet zo hoog? De plafonds op de andere verdiepingen zijn waarschijnlijk 2.60, dus dat scheelt bijna een halve meter. Als er straks een wit plafond in zit, zal dat ook alweer schelen, denk ik.
pi_149162800
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D ! omg ja! hoe vind je het?
Oh, ik ben supertrots. O+ Ik vind het heel veel schelen dat Ivan al gaat. Daardoor is het voor Leen allemaal al behoorlijk vertrouwd. Ze is wel wat verdrietig tijdens het afscheid en kijkt de kat wat uit de boom, maar ach, zo steken die van mij in elkaar. Nu ik zie hoe fijn Ivan het heeft op school, dan maak ik me totaal geen zorgen. En zelf heb ik ook genoeg werk te doen inderdaad. :+

Ze zijn dinsdag met school naar het Concertgebouw geweest, zo leuk. O+
pi_149162808
Zijn het Polen? Wodka dan toch? Blijven ze ook lekker warm van!
pi_149162814
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:32 schreef miss_sly het volgende:
Zijn het Polen? Wodka dan toch? Blijven ze ook lekker warm van!
Laat ik dat maar niet doen. :D Het zijn twee Hollanders die assistentie hebben van twee Polen, geloof ik.
pi_149162816
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:28 schreef Claudia_x het volgende:
Maar dit is dus geen prefab! En de kozijnen zijn nog niet binnen, dus verwacht vandaag geen foto's van een dakkapel die volledig af is. Ik denk dat ze er tijdelijk wat hout tegenaan zetten en dan wippen ze begin volgende week die ramen er zo in.
oh! my bad, ik had prefab in gedachten. Hoe kom ik daar nou weer bij :?

quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
als je dr een pot augurken bij knalt? :') die Poolse supermarkten hier staan altijd vol met ingeblikte en opgepotte groenten in t zuur :D
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:33:22 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149162822
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze maken het wel goed dicht, hoor. :D
Ja, maar toch, de gedachte alleen al....

Overigens ben ik momenteel bezig gordijnen op te hangen om de warmte binnen te houden (en te kijken wat we zouden kunnen doen qua zonnepanelen, warmtepomp, zonneboiler enz., dus het is ook een beetje wat er in m'n hoofd zit, en de gedachte aan een open dakkapel doet het bij mij nu niet goed :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149162827
Er zit een poolse supermarkt vlakbij de opvang, Claudia!
pi_149162832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:31 schreef miss_sly het volgende:
2.20 is niet heel laag, inderdaad, maar omdat het natuurlijk eerst zo hoog was, valt het misschien meer op. En het lijkt zo net boven het dakraam te zitten, en dat zit toch niet zo hoog? De plafonds op de andere verdiepingen zijn waarschijnlijk 2.60, dus dat scheelt bijna een halve meter. Als er straks een wit plafond in zit, zal dat ook alweer schelen, denk ik.
Dat denk ik ook. Het is nu donker en oogt heel massief. Met een wit plafond is dat heel anders.

Onze dakramen zitten vrij hoog trouwens!
pi_149162844
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:33 schreef miss_sly het volgende:
Er zit een poolse supermarkt vlakbij de opvang, Claudia!
_O-

Daarom houd ik nou van Amsterdam. :D
pi_149162845
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Het is nu donker en oogt heel massief. Met een wit plafond is dat heel anders.

Onze dakramen zitten vrij hoog trouwens!
mijn zolder lijkt een meter hoger nu ik het plafond gewit heb ipv dat lellikke groene :')
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:35:01 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149162851
Volgens mij is mijn plafond op zolder lager dan 2.20... maar ik zal het zo even meten als ik de spullen naar beneden haal om de gordijnen in te korten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149162892
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar toch, de gedachte alleen al....

Overigens ben ik momenteel bezig gordijnen op te hangen om de warmte binnen te houden (en te kijken wat we zouden kunnen doen qua zonnepanelen, warmtepomp, zonneboiler enz., dus het is ook een beetje wat er in m'n hoofd zit, en de gedachte aan een open dakkapel doet het bij mij nu niet goed :')
Haha. Ik zit er totaal niet mee. Het is hier sowieso heel warm in huis.

M'n lief vindt het trouwens allemaal een enorme inbreuk op onze privacy. Die heeft daar best moeite mee. Ik ben zelf heel blij dat het om een zolderverbouwing gaat. Ik kan gewoon nog rustig in de woonkamer zitten en we kunnen gewoon douchen bijvoorbeeld. Het lijkt me echt rot om een badkamer een tijdje te moeten missen. En ik vind het fijn dat de aannemer er rekening mee houdt dat we niet zitten te wachten op bouwvakkers die voortdurend door de woonkamer stormen en van alles vies maken.
pi_149162915
Er hing gisteren wel een enorme zaagsellucht in huis. Ik heb even de zoldertrap schoongemaakt en de bovenverdieping flink gelucht, want ik merkte dat ik meteen een kriebelneus kreeg.
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:40:43 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149162958
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

M'n lief vindt het trouwens allemaal een enorme inbreuk op onze privacy. Die heeft daar best moeite mee. Ik ben zelf heel blij dat het om een zolderverbouwing gaat. Ik kan gewoon nog rustig in de woonkamer zitten en we kunnen gewoon douchen bijvoorbeeld. Het lijkt me echt rot om een badkamer een tijdje te moeten missen. En ik vind het fijn dat de aannemer er rekening mee houdt dat we niet zitten te wachten op bouwvakkers die voortdurend door de woonkamer stormen en van alles vies maken.
Ja, dat is echt feest als je 7 maanden zwanger bent :X
Gelukkig had ik toen m'n eigen huis ook nog, waren we daar in de weekenden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:56:53 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149163298
Plafond op de grote zolderkamer is hier trouwens 216,5 hoog, en het is wel laag, maar doordat je met de dakkapel een hoop licht binnenkrijgt oogt en voelt het niet benauwd.

Dat zijn trouwens wel dingen waar je rekening mee moet houden als je een douche uitzoekt, een regendouche wordt dan wat lastiger, afhankelijk van het model.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149163348
Onze dakkapel zit vrij hoog, het dak van de dakkapel zit op dezelfde hoogte als onze plafonds op de verdieping, dus 2.60 m. Geeft dus heel veel ruimte en licht. Een eventuele vliering zou bij ons dus ook minstens op 2.60 komen, maar ik denk niet dat we daar ooit aan beginnen :)
pi_149165134
Oh, dat is wel super, miss! Ik weet niet hoe hoog jullie dak in totaal is, maar misschien houd je dan ook wel weinig voor een vliering over? Jullie hebben vast geen gebrek aan opslagruimte, of wel?

Buitenkant:

Binnenkant:

En 10 minuten later:

Ik hoop maar dat het niet erg is dat we achter de knieschotten niet hebben opgeruimd. :o
pi_149165534
In principe komen ze daar niet, maar je kuntvoor de zekerheid even waardevolle spullen weghalen. Ik weet niet wat er bij mijn ouders thuis tijdens de verbouwing destijds is misgegaan :? , maar er lag achter de schotten een De Waard tent met daarbovenop een campingtafeltje. Er zat uiteindelijk een rond gat in het campingtafeltje, zo hup dwars erdoorheen. :X De tent was gelukkig onbeschadigd. )

En het scheelt straks echt als het plafond wit is en doorloopt in je dakkapel :Y . Ik heb jarenlang op zo'n zolderkamer met vliering en dakkapel geslapen, en het plafond was wel iets lager dan in de rest van het huis, maar ik heb het nooit als benauwd ervaren. (Juist wel prettig knus eigenlijk :) )

En herkenbaar, alles mooi willen houden. Ik heb me er bij dit huis maar bij neergelegd dat we niet meer met verfkwasten in de weer gaan omdat we er over een jaar of 2 toch weer uit willen. Maar dat betekent dus wel af en toe gewoon tussen je wimpers doorkijken en doorlopen :P
pi_149170593
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb de as van m'n vader er wel weggehaald. :o Voor de rest ligt er niks waardevols. En dank voor de geruststellende woorden ten aanzien van het plafond, Candaasje! Ik maak me er geen zorgen over.

Nieuwe update! Deze foto's zijn net na 14:00 uur gemaakt. Van de buitenkant, met een lift voor de spullen zodat ze niet elke keer door het huis heen hoeven (en het scheelt natuurlijk sjouwwerk):

Je kunt zien dat ze een tentje hebben opgezet tegen de regen. (Het begint net te hagelen, ik hoop voor de mannen dat het meevalt.)

Van binnen is het moeilijk de opening goed op de foto te krijgen. Ik wil immers niet in de weg lopen. Het is een ongelooflijk geweld van wind en kou daar! Viel me nog best tegen.

pi_149171215
Wow, dat schiet toch al aardig op zeg! Toch wel goed om te horen dat ze met dit weer door kunnen werken, want bij ons komen ze morgen zonnepanelen neerleggen, dus dat zou dan ook wel gewoon moeten kunnen.

Verder zou jij echt gek worden in ons huis; het ziet er na nog geen vier jaar al behoorlijk afgeleefd uit. Mijn zoon vindt het nogal leuk om op muren te tekenen... Nou ja, ergens volgend jaar gaat er wel weer een lik verf overheen.
pi_149171226
wauw wat groot!! O+
pi_149171255
Wat wordt t gaaf!
*poef* nu is het weg
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 29 januari 2015 @ 15:36:49 #101
95752 crew  Chell
Kluns
pi_149172573
Wow, dat is een flink gat zo zeg! Wat zal dat een hoop licht en ruimte gaan geven!
pi_149173555
Oh dat gaat zoveel ruimte en licht opleveren!
Ben benieuwd naar het eindresultaat!

En 2.20 is een prima plafondhoogte, geeft idd een knus gevoel.
Kinderen slapen hier allebei op zolder, de ene kamer heeft een plafond van 3 meter hoog, de andere een plafond van 2.20 door de dalkapel. En alleen heeft het wel wat. Kamer van de oudste lijkt wat knusser door de hoogte (de 2.20) en kamer van de jongste lijkt weer ruimer door de hoogte.
Enige nadeel was dat je wat beperkter bent qua lampen :D maar das ook te overzien.
pi_149175185
Deze foto's gemaakt om 16:30 uur. Eén van de vier mannen gaat zometeen naar huis en de andere drie werken nog een tijdje door. Ik ga ze zo een kop soep brengen.

Met uitzicht op dakkapel van de buren (je ziet hier ook een vensterbank - ik wist niet eens dat die erin kwam):

En tot slot een maffe foto (want panoramafoto met vertekenend perspectief), maar je ziet zo wel wat beter het geheel (dat overigens lastig op de foto vast te leggen is).

pi_149175260
Groot zeg. Ik heb even gemist hoe breed de dakkapel wordt?
pi_149175317
Ongeveer vier meter breed, al lijkt er nu aan weerszijden iets meer aan schuine wand over te zijn gebleven dan we hadden verwacht. Daar staat tegenover dat het raam weer iets verder naar buiten staat dan we hadden verwacht.

Rechts op de onderste foto moet onze wastafel komen en we zitten er al een tijdje over te dubben of het gaat passen allemaal. De wasmachine en droger moeten eronder passen, wij moeten er nog goed kunnen staan. Het lijkt allemaal net te kunnen, maar laat ik niet te vroeg juichen.
pi_149175575
Aha! Zeker groot dus. Daar win je wel wat m2 woonoppervlakte mee.
Lijkt me ook vrij spannend om zo´n gat in je nieuwbouwhuis te laten zagen :')
  donderdag 29 januari 2015 @ 17:50:09 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149176644
Wow O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149179808
Oef, verbouwingsherinneringen. :%

Dat ziet er geweldig uit! Fijn, zoveel extra licht en ruimte O+
pi_149180340
En ze zijn weg!

Een tegenvaller is dat de geplande plek van de wastafel gewoon niet gaat lukken. Dat kun je hier zien. Voor de pijp moet de douche komen. We hadden in de planning dat die ongeveer 90 cm breed wordt. De wasmachine en droger moeten er links naast. So far so good. Wastafel erboven lukt ook wel, maar de schuine wand is op die plek net te laag voor ons om lekker te staan.

Dus we moeten over een alternatief na gaan denken. Suggesties zijn zeer welkom!

[ Bericht 16% gewijzigd door Claudia_x op 29-01-2015 20:38:48 ]
pi_149180769
Wauw, flink gewerkt!

Wat jammer dat het niet paSt zoals je van plan was. Let er wel op dat je je douche niet erg gaan verkleinen om dingen passend te maken, want een krappe douche word je niet blij van.
pi_149181355
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat is echt feest als je 7 maanden zwanger bent :X
Gelukkig had ik toen m'n eigen huis ook nog, waren we daar in de weekenden.
Ik heb zo'n beetje een hele zwangerschap zonder badkamer gezeten :D :')

Wat gaat het goed joh! Ziet er nu al heel gaaf uit. Gaan ze gelijk morgen verder?
pi_149181732
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:12 schreef miss_sly het volgende:
Wauw, flink gewerkt!

Wat jammer dat het niet paSt zoals je van plan was. Let er wel op dat je je douche niet erg gaan verkleinen om dingen passend te maken, want een krappe douche word je niet blij van.
Nee inderdaad, gaan we zeker niet doen. We kunnen altijd nog een wastafeltje in de douche laten maken, maar dat doe ik liever niet. Hmf, ik kom er even echt niet uit.

Wat voor breedte moet je nou echt hebben voor een douche? Ik had 90 cm in gedachten.
pi_149181758
quote:
17s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:22 schreef innepin het volgende:

Wat gaat het goed joh! Ziet er nu al heel gaaf uit. Gaan ze gelijk morgen verder?
Jep!
pi_149181850
Je douche-ingang lijkt me best heel groot. Kun je de wastafel niet gewoon wat naar voren plaatsen, dat je ingang naar de douche iets kleiner wordt?
pi_149182005
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee inderdaad, gaan we zeker niet doen. We kunnen altijd nog een wastafeltje in de douche laten maken, maar dat doe ik liever niet. Hmf, ik kom er even echt niet uit.

Wat voor breedte moet je nou echt hebben voor een douche? Ik had 90 cm in gedachten.
80 is minimaal, maar dat is eigenlijk te klein.
Ga maar eens naar een bouwmarkt en ga in zo'n douchecabine staan. Probeer dan de bewegingen van haren wassen etc. Eens te maken in ver schillende ruimtes, dan merk je wel dat 90 echt wel nodig is, liefst nog 100.
pi_149182013
Ik moet eigenlijk even een andere plattegrond uploaden, want die hierboven klopt niet. Ik heb er zelf een gemaakt de accurater is. :7

De wastafel naar voren plaatsen werkt niet echt, want je kunt gewoon niet goed in een spiegel kijken. En die heb je wel nodig bij je wastafel. Toch? Een optie is de spiegel in de zijkant van de dakkapel maken, maar dan moet de wastafel daar weer voor.
pi_149182188
Die tekening klopt toch sowieso niet, neem ik aan? Zo'n brede ingang en de opening zo dichtbij de douchekop geeft heel veel nattigheid in de werkkamer.
pi_149182343
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:36 schreef miss_sly het volgende:
Die tekening klopt toch sowieso niet, neem ik aan? Zo'n brede ingang en de opening zo dichtbij de douchekop geeft heel veel nattigheid in de werkkamer.
Daar komt een glazen deur voor.

Deze is preciezer:

pi_149182551
Hoe breed is je douche in die tekening?

Er staat 90x90 maar het oogt niet vierkant.
pi_149182680
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:41 schreef miss_sly het volgende:
Hoe breed is je douche in die tekening?

Er staat 90x90 maar het oogt niet vierkant.
De douche is 90 cm breed en de ingang naar de douche is 90 cm breed, maar de diepte is meer (in deze tekening ruim 1.32 m, maar het zou ook nog naar 1.60 m kunnen gaan).
pi_149182849
Kun je dan niet je doucheruimte inderdaad dieper maken en de wastafel tegen die muur plaatsen?
pi_149183033
Mooi hoor!

Zou je een foto kunnen maken van de steunen waarin de lange balken van de vliering hangen?

En om de hoeveel centimeter hebben ze dwarsbalken geplaatst?

Tenslotte wat is de dikte (afmetingen) van de balken?

Ik wil zelf nl. ook een vliering gaan maken.
pi_149186516
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:46 schreef miss_sly het volgende:
Kun je dan niet je doucheruimte inderdaad dieper maken en de wastafel tegen die muur plaatsen?
Niet tegen de zijkant waar nu de wasmachine staat. Daar is het schuine plafond te laag voor. En de doucheruimte zou wel veel dieper moeten worden om de wastafel aan de andere kant te plaatsen. Dat is weer zonde van de ruimte die je in de kamer mist.

Ik denk dat de wastafel toch maar op de plek moet die we in gedachten hadden en dat we iets op de spiegel moeten bedenken, bijv. een licht gekantelde spiegel.
pi_149186838
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:48 schreef PJ het volgende:
Mooi hoor!

Zou je een foto kunnen maken van de steunen waarin de lange balken van de vliering hangen?

Ik zal het morgen even opmeten!
  donderdag 29 januari 2015 @ 21:49:00 #125
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_149187566
Als je het wandje bij de douche, bij de 0 van 0,90, op gelijke hoogte zet met het deel waar de deur in zit zou je aan de kant van de douche de wastafel tegen dat muurtje hangen.

Anders toch overwegen om onder her schuine dak een stuk loze ruimte achter een recht wandje te plaatsen, zodat je wel de hoogte hebt om de wastafel te gebruiken en een spiegel op te hangen.

Het is zuur maar binnen de indeling die jullie hebben bedacht is dit de ruimte die je hebt. Je verkijkt je gauw op de helling van een schuin dak.
  donderdag 29 januari 2015 @ 21:49:15 #126
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_149187585
Een doucheruimte moet minimaal 90x90 zijn om prettig te kunnen douchen. Alles groter is fijn. De ingang van de douche hoeft echter maar 70cm te zijn. Kun je in die extra ruimte niet de wasbak plaatsen, dus haaks op de wasmachine?
pi_149188130
Nee, dat gaat helaas echt niet. De muur is te schuin. We kunnen daar niet staan. (Als we daar zouden kunnen staan, hadden we dit spiegel/wastafel-probleem ook niet.)
pi_149188595
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 21:49 schreef Barrah het volgende:
Als je het wandje bij de douche, bij de 0 van 0,90, op gelijke hoogte zet met het deel waar de deur in zit zou je aan de kant van de douche de wastafel tegen dat muurtje hangen.

Anders toch overwegen om onder her schuine dak een stuk loze ruimte achter een recht wandje te plaatsen, zodat je wel de hoogte hebt om de wastafel te gebruiken en een spiegel op te hangen.

Het is zuur maar binnen de indeling die jullie hebben bedacht is dit de ruimte die je hebt. Je verkijkt je gauw op de helling van een schuin dak.
De eerste optie begrijp ik niet helemaal. Dat tweede is een optie, maar het is wel heel zonde van de ruimte, vooral omdat het staan op zich niet echt een probleem is. De wasmachine past er, de droger, de wastafel waarschijnlijk ook. We staan ook voor het schuine deel, dus dat is geen probleem. Het is puur dat je recht naar voren in een spiegel wilt kunnen kijken. Misschien is een scheerspiegel ophangen wel een oplossing. Zoiets:

Of gewoon voor de dakkapel. :D

vrijdag 30 januari 2015 @ 00:10:15 #129
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_149197178
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 22:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De eerste optie begrijp ik niet helemaal. Dat tweede is een optie, maar het is wel heel zonde van de ruimte, vooral omdat het staan op zich niet echt een probleem is. De wasmachine past er, de droger, de wastafel waarschijnlijk ook. We staan ook voor het schuine deel, dus dat is geen probleem. Het is puur dat je recht naar voren in een spiegel wilt kunnen kijken. Misschien is een scheerspiegel ophangen wel een oplossing. Zoiets:

[ afbeelding ]

Of gewoon voor de dakkapel. :D

[ afbeelding ]
Denk er bij scheerspiegels met vergrotende kant (zoals die ronde) wel aan dat ze brand kunnen veroorzaken als er zonlicht op valt!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 00:45:13 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149198156
Kan de wasmachine niet wat meer naar rechts?
Nee, dan wordt de douche smalller....
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 januari 2015 @ 00:59:25 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149198330
Als je de droger helemaal links tegen het schot zet en de wasmachine strak tegen de droger, dan hou je een kleine 40 cm over tussen de wasmachine en de muur van de douche.
Als je de wastafel daar nu eens schuin laat plaatsen?
Dan zit de afvoer van de wastafel dus rechts van de wasmachine, maar heb je geen last van het dak, en heb je door de schuine stand van de wastafel wel redelijk wat ruimte.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 januari 2015 @ 01:14:49 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_149198470
Doe je een douchecabine? Zo ja, je kunt overwegen om een wet room te maken (kan niet op de NL term komen). Wastafel gewoon monteren aan de buitenkant van de douche dus dan sta je met je rug naar je bureau je tanden te poetsen.
Resistance is futile.
pi_149198874
Die dakkapel ziet er heerlijk ruim uit.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

mwhehe :D
Ik herken het wel hoor. Juist ook omdat alles zo vers en nieuw was valt het extra op en stoort het. Vind ik zelf dan. Onze woonkamer moet nodig opnieuw gedaan worden. Althans, de plek naast de eettafel :') en de plek naast de deur naar de hal waar de lichtknoppen zitten. Zeg maar op kinderhandjes-hoogte vooral :') doen we volgend jaar wel. Als ik ook ein-de-lijk de trap aan kan pakken...

Ben benieuwd joh!! *O* Volgens mij gaan dakkapellen altijd wel redelijk vlot, die prefab iig. Wat een licht en ruimte ga je straks hebben!
In Zwitserland zag ik jaren geleden het stopcontact in een transparant plastic plaat. Dat is dus tegen vieze vingers op de muur (de huurderregels zijn/waren er erg streng). Ik kijk nog steeds met één oog bij de bouwmarkt of ze hier ook zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Toen de verhuurder hier groot onderhoud liet uitvoeren, was de badkamer een paar weken buiten bedrijf. Een lege woning was beschikbaar om te douchen (en in gebruik bij de werklieden als kantine en opslagplaats). We hadden een sleutel om er op onze eigen tijd heen te gaan. Heel ongemakkelijk was dat, maar er tenminste wel een douche beschikbaar. Ook moest de voordeur in de gaten gehouden worden, want ze zijn gewend aan in- en uitlopen en laten de deur open staan.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet eigenlijk even een andere plattegrond uploaden, want die hierboven klopt niet. Ik heb er zelf een gemaakt de accurater is. :7

De wastafel naar voren plaatsen werkt niet echt, want je kunt gewoon niet goed in een spiegel kijken. En die heb je wel nodig bij je wastafel. Toch? Een optie is de spiegel in de zijkant van de dakkapel maken, maar dan moet de wastafel daar weer voor.
Alleen voor scheren is de spiegel boven/bij de wastafel nodig. Daarvoor kan je zo'n kleine ronde op uittrekbare arm aan de muur hangen. De grotere spiegel kan overal hangen.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 08:35:49 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149200254
Je zou ook een grote spiegel tegen die hele wand kunnen hangen, krijg ook nog meer licht :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 januari 2015 @ 09:03:57 #135
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149200643
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 08:35 schreef Leandra het volgende:
Je zou ook een grote spiegel tegen die hele wand kunnen hangen, krijg ook nog meer licht
Dat zou ik sowieso doen.
Wat is de totale maat van de muur waar de toegangsdeur naar de kamer zit? Dus van woningscheidende wand t/m die muur?
Ik zal er eens naar kijken, of ik wat opties kan tekenen.
pi_149200946
Wat een hoop licht en ruimte!!

Ik heb echt totaal geen ruimtelijk inzicht dus geen ideeen maar wel veel vertrouwen dus er komt vast een mooi plan.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 30 januari 2015 @ 09:29:00 #137
422610 Barrah
pi_149201149
quote:
De eerste optie begrijp ik niet helemaal.
Een plaatje hierbij:

Boven de wasmachines houd je dan ruimte voor een paar planken voor wasmiddel, knijpers, handdoeken en wat voorraden. In jullie huidige plan is daar waarschijnlijk nauwelijks ruimte voor.
quote:
Dat tweede is een optie, maar het is wel heel zonde van de ruimte, vooral omdat het staan op zich niet echt een probleem is.
Die holle ruimte kun je nog wel voor een deel gebruiken door er wat planken/vakken in te maken. Hier kun je dan je handdoeken, voorraden e.d. kwijt.
pi_149201265
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 00:10 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Denk er bij scheerspiegels met vergrotende kant (zoals die ronde) wel aan dat ze brand kunnen veroorzaken als er zonlicht op valt!
Oef, goed om te weten! Ik neig naar zoiets, maar ideaal is het niet:

Of misschien nog wel aardig:

vrijdag 30 januari 2015 @ 09:37:17 #139
422610 Barrah
pi_149201313
Als je een ruimere badkamer cq. washok wilt zou het ook nog zo kunnen:

Zou je hierbij de wastafel op de plek van de douche plaatsen dan kan zou je bij het raam een (hoek)bad kwijt kunnen.

Ik weet alleen niet of jullie in dit stadium van je verbouwing nog dit soort drastische veranderingen willen of kunnen doorvoeren ;)
pi_149201314
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 00:59 schreef Leandra het volgende:
Als je de droger helemaal links tegen het schot zet en de wasmachine strak tegen de droger, dan hou je een kleine 40 cm over tussen de wasmachine en de muur van de douche.
Als je de wastafel daar nu eens schuin laat plaatsen?
Dan zit de afvoer van de wastafel dus rechts van de wasmachine, maar heb je geen last van het dak, en heb je door de schuine stand van de wastafel wel redelijk wat ruimte.
Het probleem is niet de wastafel zelf. We willen het blad een stuk boven de wasmachine en droger laten plaatsen zodat de afvoer erboven (en daarna erachter) kan lopen. We zijn vrij lang, dus dat moet kunnen (al is dat op zich ook niet ideaal). Het probleem is meer de schuine wand zelf. Zelfs als we strak tegen de wand van de douche staan, kunnen we niet goed naar voren naar kijken. Er zit net een schuin deel voor.
pi_149201325
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 01:14 schreef Seven. het volgende:
Doe je een douchecabine? Zo ja, je kunt overwegen om een wet room te maken (kan niet op de NL term komen). Wastafel gewoon monteren aan de buitenkant van de douche dus dan sta je met je rug naar je bureau je tanden te poetsen.
Zodat de wastafel in de werkkamer staat?
pi_149201362
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 01:57 schreef Teslynd het volgende:

Alleen voor scheren is de spiegel boven/bij de wastafel nodig. Daarvoor kan je zo'n kleine ronde op uittrekbare arm aan de muur hangen. De grotere spiegel kan overal hangen.
En tanden poetsen en puistjes uitknijpen en grijze haren eruit plukken. :Y) Maar je hebt gelijk, de spiegel kan natuurlijk prima ergens anders. Het lijkt me alleen zo onpraktisch. Ik ben niet anders gewend of je hebt een spiegel boven je wastafel.
pi_149201428
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:03 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dat zou ik sowieso doen.
Wat is de totale maat van de muur waar de toegangsdeur naar de kamer zit? Dus van woningscheidende wand t/m die muur?
Ik zal er eens naar kijken, of ik wat opties kan tekenen.
Ik weet niet precies welke wand je bedoelt. Het is drie meter van de deur waar je binnenkomt tot de achterwand (waar de bureaus nu tegen staan). Op z'n diepst (van dakkapel tot tegenoverliggende wand) is de kamer 3.75 m. De wand naast de deur waardoor je binnenkomt, wordt iets langer dan 90 cm (tussen de 1.00 en 1.20 m).

Die maten komen niet heel nauw trouwens.
pi_149201442
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:17 schreef Cathmar het volgende:
Wat een hoop licht en ruimte!!

Ik heb echt totaal geen ruimtelijk inzicht dus geen ideeen maar wel veel vertrouwen dus er komt vast een mooi plan.
:D O+
pi_149201507
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:29 schreef Barrah het volgende:

[..]

Een plaatje hierbij:
[ afbeelding ]
Boven de wasmachines houd je dan ruimte voor een paar planken voor wasmiddel, knijpers, handdoeken en wat voorraden. In jullie huidige plan is daar waarschijnlijk nauwelijks ruimte voor.

[..]

Die holle ruimte kun je nog wel voor een deel gebruiken door er wat planken/vakken in te maken. Hier kun je dan je handdoeken, voorraden e.d. kwijt.
Hm ja, dat is inderdaad wel een idee. De holle ruimte boven de wasmachine en droger kunnen we sowieso gebruiken. de ruimte direct achter de apparaten weer niet.

We hebben inderdaad nauwelijks rekening gehouden met voorraden daar. Dat komt voor een deel doordat we een aparte walk-in closet krijgen waar ik ook de was wil vouwen en strijken (nou ja, ik strijk niet, maar er staat een strijkplank :+). En we slapen in de andere kamer, waar nog wel ruimte is voor een commode of andersoortige kast. Dat neemt niet weg dat het wel handig is om plek te hebben voor handdoeken en wasmiddel.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 09:51:25 #146
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149201572
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
Het is drie meter van de deur waar je binnenkomt tot de achterwand
Die maat dus, je hebt dus 2,09 voor douche en loze ruimte.

Die ventilatiebox blijft daar en moet bereikbaar blijven he?
  vrijdag 30 januari 2015 @ 09:53:15 #147
422610 Barrah
pi_149201603
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hm ja, dat is inderdaad wel een idee. De holle ruimte boven de wasmachine en droger kunnen we sowieso gebruiken. de ruimte direct achter de apparaten weer niet.

We hebben inderdaad nauwelijks rekening gehouden met voorraden daar. Dat komt voor een deel doordat we een aparte walk-in closet krijgen waar ik ook de was wil vouwen en strijken (nou ja, ik strijk niet, maar er staat een strijkplank :+). En we slapen in de andere kamer, waar nog wel ruimte is voor een commode of andersoortige kast. Dat neemt niet weg dat het wel handig is om plek te hebben voor handdoeken en wasmiddel.
Aangezien je er verder niet echt ruimte voor een kast hebt, zou ik het doen.
De apparaten kunnen misschien nog een stukje naar achteren, zodat ze gedeeltelijk achter/onder de voorzetwand staan (gewoon op de plek waar je ze hebt getekend edit: nee, dat is te ver uiteraard). Een wasmachine is iets dieper dan een wastafel.

Al zou ik voor mijn tweede tekening gaan als ik jullie was
  vrijdag 30 januari 2015 @ 09:56:13 #148
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149201669
Ah ik zie de opties van Barrah, die wilde ik ook al wel voorstellen. Dan ga ik niet tekenen, voegt weinig toe. Ik zou dan persoonlijk misschien voor de eerste gaan, douchemuurtje nog iets verder richting bureau-wand en dan het dwarsmuurtje naast de wasmachines nog iets dieper maken, minimaal 90cm.
pi_149201700
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:37 schreef Barrah het volgende:
Als je een ruimere badkamer cq. washok wilt zou het ook nog zo kunnen:
[ afbeelding ]

Zou je hierbij de wastafel op de plek van de douche plaatsen dan kan zou je bij het raam een (hoek)bad kwijt kunnen.

Ik weet alleen niet of jullie in dit stadium van je verbouwing nog dit soort drastische veranderingen willen of kunnen doorvoeren ;)
Het zou wel kunnen. We hebben besloten dat we de precieze plekken van de binnenmuurtjes bepalen als we dakkapel er eenmaal in zit. Ik weet niet 100% zeker of we nog een muur tegen het midden van de dakkapel zouden kunnen zetten, maar dat is iets wat wij liever niet willen. We willen graag van de volle breedte van de dakkapel kunnen genieten.
pi_149201741
Slaap-badkamer. Werkkamer naar de andere kant?
Met een meidenkwartet
pi_149201754
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:51 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Die maat dus, je hebt dus 2,09 voor douche en loze ruimte.
Ja, minus de dikte van de binnenmuur zelf. (Die heb ik nu op 10 cm gegokt.)

quote:
Die ventilatiebox blijft daar en moet bereikbaar blijven he?
Nee, die gaat naar de vliering! Wel loopt er nog een pijp en ik ben ervan uitgegaan dat die daar moet blijven zitten.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:00:41 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149201761
Ik vind het idee van de wastafel in de doucheruimte ook wel slim.
Die zou je eventueel ook nog tegen het andere muurtje kunnen doen, zodat je minder ver de douche instaat als je bij de wastafel iets moet doen terwijl de ander aan het douchen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149201811
De aannemer heeft dat ook voorgesteld, wastafel in de doucheruimte. Ik sluit het nog niet uit! Wel vind ik het een wat maffe plek om even je tanden te poetsen en zo. En heel handig is het niet i.v.m. het legen van het reservoir van de droger, maar het zou best kunnen. Ik ga het nog niet uitsluiten!

Moeten we wel weer de wastafel die we al hebben wegdoen. Zucht, soms zijn we iets te voortvarend. :+ Zou je zoiets nog terug kunnen brengen (het is nog niet eens geleverd)?
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 10:03:45 #154
5428 crew  miss_sly
pi_149201836
Dat stelde ik gisteren ook al voor, en toen vond je het niets :D
Ik denk dat je het nog wel kunt ruilen, terugbrengen is misschien wat te veel verwacht. Misschien ook wel, hoor. Je kunt het altijd vragen.
pi_149201844
Wat me wel onhandig lijkt, is dat alles daar heel nat wordt bij het douchen, ook de spiegel. En je kunt er dus niet een kastje neerzetten voor tandpasta en zo. Al zouden we weer kunnen overwegen om daar iets van een nisje in te maken. Maar dan nog: alles wordt nat.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:04:50 #156
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149201859
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:00 schreef Leandra het volgende:
Die zou je eventueel ook nog tegen het andere muurtje kunnen doen, zodat je minder ver de douche instaat als je bij de wastafel iets moet doen terwijl de ander aan het douchen is.
Qua lichtinval is de wastafel tegen de korte muur fijner hoor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Wat me wel onhandig lijkt, is dat alles daar heel nat wordt bij het douchen, ook de spiegel. En je kunt er dus niet een kastje neerzetten voor tandpasta en zo. Al zouden we weer kunnen overwegen om daar iets van een nisje in te maken. Maar dan nog: alles wordt nat.
daarom moet de doucheruimte ook gewoon dieper.
pi_149201865
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:03 schreef miss_sly het volgende:
Dat stelde ik gisteren ook al voor, en toen vond je het niets :D
Ik denk dat je het nog wel kunt ruilen, terugbrengen is misschien wat te veel verwacht. Misschien ook wel, hoor. Je kunt het altijd vragen.
Ja, ik vind het eigenlijk ook niks. :+ Het is meer dat ik het opofferen van de dakkapel nóg nikser vind. Het is best lastig om te bedenken wat allemaal nog prettig is als je er eenmaal gebruik van wilt maken.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:06:21 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149201893
Toen Barrah het getekend had deed het me denken aan de badkamer in mijn eerste flatje.... en als ik goed nadenk zal die niet veel groter zijn geweest, en dat was dus ook een douche met daarnaast de wastafel.

Ik had wel een douchegordijn, dat dan wel weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149201901
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:04 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

[..]

daarom moet de doucheruimte ook gewoon dieper.
Maar nat wordt het toch wel, toch? Ik kom telkens weer verhalen tegen van mensen met inloopdouches die schrijven dat de diepte niet genoeg is om spetters in de hele badkamer tegen te gaan. En we willen het liefst die korte wand bij de douche niet te ver de kamer in laten komen omdat het daar weer ruimte wegneemt.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:07:31 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149201919
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:04 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel, maar qua gebruiksgemak is het wel handig als de wastafel tegen de lange muur zit, dan staat hij veel minder in de weg, en kun je er ook makkelijker met twee personen tegelijk gebruik van maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:07:36 #161
422610 Barrah
pi_149201920
Bij mijn tweede tekening heb ik ook even gedacht aan de mogelijkheid om werkkamer en slaapkamer om te draaien. Tip: een slaapkamer op het noorden of oosten is in de zomer niet zo warm.

Als de plaats van de muurtjes sowieso nog niet vaststaat, zou je hier binnen een ander concept ook nog mee kunnen schuiven om het aan je wensen te laten voldoen. Het halletje kan korter bijvoorbeeld.

Wastafel in je douchecel zorgt er inderdaad voor dat het wat nat kan worden. Daarom heb ik dat muurtje ook verder bij de douche vandaan getekend, dat scheelt al een hoop. En daarnaast; je zou het een probleem vinden om naast je wastafel te douchen, maar vind het geen probleem dat je werkkamer tijdens het douchen vol stoom komt te staan? Ik zou echt voor een scheidingsmuurtje tussen werkkamer en badkamer gaan! Heb je aan beide kanten méér aan je ruimte.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:07:47 #162
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149201929
Maak dan de douche wat minder diep en zet de wastafel op de kop.
pi_149201954
Ik denk dat het creëren van kastruimte in de nis wel een heel aardige optie is. Dan hoeven de wasmachine en droger niet eens helemaal naar voren. Ik denk dat het al veel scheelt als ze een stukje naar voren komen. Met zo'n kast komt de spiegel ook verder naar voren. Misschien kan de wastafel zelfs wel iets onder de kast komen, al moet dat niet te veel zijn.

We willen daar sowieso een meubel laten maken door de aannemer.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:10:30 #164
422610 Barrah
pi_149201998
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het is meer dat ik het opofferen van de dakkapel nóg nikser vind.
Als je straks gebukt onder het schuine dak je tanden staat te douchen merk je anders niks van die voornamelijk loze ruimte onder die dakkapel. c_/

Ik begrijp dat je zo veel mogelijk profijt wilt hebben van de ruimte die je erbij hebt gekregen. Soms betekent dat juist dat je een ruimte moet gaan indelen om de ruimte zo praktisch mogelijk te kunnen gebruiken en beleven. Ook al voelt dat tegenstrijdig.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:11:00 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149202014
Je verft makkelijk hè... dus dan heb je vast wel schilderstape in huis ;)

Kun je in een kamer de doucheruimte eens op de grond maken met schilderstape, en dan eens kijken hoe dat is als je de wastafel ook in die ruimte maakt?

Er is vast wel een voorraadbak van speelgoed van een van de kinderen die als wasbak kan fungeren in je geplakte doucheruimte.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:11:33 #166
422610 Barrah
pi_149202025
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Leandra het volgende:

Kun je in een kamer de doucheruimte eens op de grond maken met schilderstape, en dan eens kijken hoe dat is als je de wastafel ook in die ruimte maakt?
Ik heb iemand zoiets ooit met lakens zien doen :7
pi_149202031
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:07 schreef Barrah het volgende:
Bij mijn tweede tekening heb ik ook even gedacht aan de mogelijkheid om werkkamer en slaapkamer om te draaien. Tip: een slaapkamer op het noorden of oosten is in de zomer niet zo warm.
We willen die optie ook nog steeds open kunnen houden, al is het voor ons veel logischer om de werkkamer bij de dakkapel te hebben (i.v.m. veel licht) en de slaapkamer aan de andere kant met de schuine wand.

quote:
Als de plaats van de muurtjes sowieso nog niet vaststaat, zou je hier binnen een ander concept ook nog mee kunnen schuiven om het aan je wensen te laten voldoen. Het halletje kan korter bijvoorbeeld.
Dit leek ons de minimale diepte voor het halletje i.v.m. de deur naar de kamer onder.

quote:
Wastafel in je douchecel zorgt er inderdaad voor dat het wat nat kan worden. Daarom heb ik dat muurtje ook verder bij de douche vandaan getekend, dat scheelt al een hoop. En daarnaast; je zou het een probleem vinden om naast je wastafel te douchen, maar vind het geen probleem dat je werkkamer tijdens het douchen vol stoom komt te staan? Ik zou echt voor een scheidingsmuurtje tussen werkkamer en badkamer gaan! Heb je aan beide kanten méér aan je ruimte.
Ik vind het geweldig dat jullie zo meedenken! Waarvoor hartelijk dank.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:13:04 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149202065
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Barrah het volgende:

[..]

Ik heb iemand zoiets ooit met lakens zien doen :7
Ik had het voor de badkamerverbouwing ook gedaan.... wist ik precies hoe het bad en de douche in de nieuwe situatie zouden uitkomen, dat was best handig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149202093
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Leandra het volgende:

Er is vast wel een voorraadbak van speelgoed van een van de kinderen die als wasbak kan fungeren in je geplakte doucheruimte.
Er ligt nu stucloop op de vloer, dus we hebben gisteren al flink op de vloer zitten tekenen. :D Punt is dat het in de ruimte echt op centimers aankomt. Stel je voor dat het muurtje tussen douche en wasmachine niet 10 cm wordt zoals de andere muren maar veel dunner, dan zou dat al enorm schelen. Maar er moeten ook nog gipsplaten opkomen, er wordt nog gestuukt, er komen nog tegels. Dat maakt het ook lastig om in te schatten hoe het straks allemaal gaat zijn.

Ik heb trouwens wel een 3D-view in floorplanner en die is wel heel nuttig!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:15:20 #170
422610 Barrah
pi_149202127
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
al is het voor ons veel logischer om de werkkamer bij de dakkapel te hebben (i.v.m. veel licht)
Wanneer verwacht je in die werkkamer te zitten? Overdag of juist 's avonds? Indien het laatste, dan is de waarde van dat daglicht maar beperkt. Al kun je hetzelfde van een slaapkamer zeggen :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
Die leek ons de minimale diepte voor het halletje i.v.m. de deur naar de kamer onder.
In mijn tweede tekening heb ik het halletje langer gemaakt, zodat de deur naar de badkamer zo ver mogelijk bij het douchegedeelte vandaan kan staan. Stel dat je daar niet je douche maakt maar je wastafel, dan hoeft dat niet. Het halletje blijft een verkeersruimte (weinig ruimte voor een kast of zo) en de breedte van de badkamer en werkkamer wordt bepaald door je dakkapel, dus op zich maakt het niet veel uit hoe lang het halletje is.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:15:41 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149202140
Overigens denk ik dat het muurtje tussen de douche en de wasmachine wel erg kort is, en de boel daar ook vrij nat gaat spetteren.... ik zou dat muurtje wat langer maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:17:17 #172
422610 Barrah
pi_149202180
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er ligt nu stucloop op de vloer, dus we hebben gisteren al flink op de vloer zitten tekenen. :D Punt is dat het in de ruimte echt op centimers aankomt. Stel je voor dat het muurtje tussen douche en wasmachine niet 10 cm wordt zoals de andere muren maar veel dunner, dan zou dat al enorm schelen. Maar er moeten ook nog gipsplaten opkomen, er wordt nog gestuukt, er komen nog tegels. Dat maakt het ook lastig om in te schatten hoe het straks allemaal gaat zijn.

Ik heb trouwens wel een 3D-view in floorplanner en die is wel heel nuttig!
Een wandje tussen werkkamer en badkamer kan vrij smal. Misschien hoef je het niet eens of nauwelijks te isoleren. Ik zou het vervelender vinden als ik wakker wordt van mijn douchende partner die er vroeg uit moet of laat in gaat, dan dat ik vanachter de computer douchegeluiden hoor. Idem geluid wasmachine. Dat pleit er ook voor om de slaapkamer te laten waar jullie hem hebben gepland.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:18:07 #173
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_149202194
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:15 schreef Leandra het volgende:
ik zou dat muurtje wat langer maken.
90cm doucheruimte maken, 70 opening en dan op de kop aan de buitenzijde de wastafel.
pi_149202229
En de was/ droogmachines een stuk naar voren halen? Daarmee ook het muurtje van de douche ed. Kastenplanken maken in de muur boven de was/ droogmachines. En daar een soort van medicijnkastachtig iets met spiegel er in.
Dan heb je een dieper werkblad. Maar je spiegel komt wel naar voren

Misschien is dit al geoppert hoor.
pi_149202250
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:15 schreef Barrah het volgende:

[..]

Wanneer verwacht je in die werkkamer te zitten? Overdag of juist 's avonds? Indien het laatste, dan is de waarde van dat daglicht maar beperkt. Al kun je hetzelfde van een slaapkamer zeggen :')
Ik werk regelmatig thuis (gemiddeld 2 dagen in de week) en we zullen er ook regelmatig 's avonds zitten. Allebei dus.

quote:
In mijn tweede tekening heb ik het halletje langer gemaakt, zodat de deur naar de badkamer zo ver mogelijk bij het douchegedeelte vandaan kan staan. Stel dat je daar niet je douche maakt maar je wastafel, dan hoeft dat niet. Het halletje blijft een verkeersruimte (weinig ruimte voor een kast of zo) en de breedte van de badkamer en werkkamer wordt bepaald door je dakkapel, dus op zich maakt het niet veel uit hoe lang het halletje is.
Ahja, ik zie het! We hebben zelf een aparte bad/waskamer als één van onze ontwerpopties gehad in een vroeger stadium. Ik zie dat het een logischer manier is om de zolder in te delen, maar ik vind het zonde om de ruimte en het licht te spenderen aan een plek waar we die niet het hardst nodig hebben.
pi_149202266
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:17 schreef Barrah het volgende:

[..]

Een wandje tussen werkkamer en badkamer kan vrij smal. Misschien hoef je het niet eens of nauwelijks te isoleren. Ik zou het vervelender vinden als ik wakker wordt van mijn douchende partner die er vroeg uit moet of laat in gaat, dan dat ik vanachter de computer douchegeluiden hoor. Idem geluid wasmachine. Dat pleit er ook voor om de slaapkamer te laten waar jullie hem hebben gepland.
Ja, dat is inderdaad ook een overweging geweest.
pi_149202297
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:19 schreef Pannenkoeken het volgende:
En de was/ droogmachines een stuk naar voren halen? Daarmee ook het muurtje van de douche ed. Kastenplanken maken in de muur boven de was/ droogmachines. En daar een soort van medicijnkastachtig iets met spiegel er in.

Ja, dat opperde ik net (n.a.v. andermans suggestie)! Ik voel hier wel veel voor. Het muurtje zoals ik het nu heb getekend (tussen wasmachine en douche) kan ook best iets langer en de deuropening in de douche (nu 90 cm) kan ook best iets smaller.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:24:40 #178
422610 Barrah
pi_149202340
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ahja, ik zie het! We hebben zelf een aparte bad/waskamer als één van onze ontwerpopties gehad in een vroeger stadium. Ik zie dat het een logischer manier is om de zolder in te delen, maar ik vind het zonde om de ruimte en het licht te spenderen aan een plek waar we die niet het hardst nodig hebben.
Hoezo, je hebt toch nog steeds licht in zowel je badkamer als je werkkamer? ;)
Ik ken genoeg mensen die jaloers zijn op de helft van jullie dakkapel in hun werkkamer en badkamer...

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:19 schreef Pannenkoeken het volgende:

Als je ook de machines naar voren haalt, loont het de moeite om te kijken of je je afzuiging kunt verplaatsen naar daar achter. Die ventilatiebox moet toegankelijk blijven (wordt ook hierboven geopperd). Dat lijkt me in jullie tekening niet het geval. Als hij achter een wasmachine zou hangen is dat geen probleem. Ik ga binnenkort zelf ook mijn ventilatiebox verplaatsen om op zolder een muurtje te kunnen plaatsen. Lijkt me goed te doen. Wel het aantal bochten zo beperkt mogelijk houden.

Als je alleen nog een paar buizen hebt lopen op de plek van de ventilatiebox kan het muurtje achter je douche ook nog een stukje naar achter, zodat je meer ruimte tussen de douche en je wastafel cq. badkamerdeur hebt (en dus minder nattigheid).

Edit: In dit tempo komt dit topic vandaag nog wel vol. Ik moet helaas toch even aan de werk. Leuk om te zien hoe alle reacties iedereen inspireren tot nieuwe inzichten. Ik ben heel benieuwd wat jullie er mee gaan doen! Bepaalde vooruitstrevende suggesties mag je best even laten bezinken :)
pi_149202514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:24 schreef Barrah het volgende:

Als je ook de machines naar voren haalt, loont het de moeite om te kijken of je je afzuiging kunt verplaatsen naar daar achter. Die ventilatiebox moet toegankelijk blijven (wordt ook hierboven geopperd).
Die blijft toegankelijk! Hij gaat naar de vliering en we houden de route ernaartoe open.

quote:
Edit: In dit tempo komt dit topic vandaag nog wel vol. Ik moet helaas toch even aan de werk. Leuk om te zien hoe alle reacties iedereen inspireren tot nieuwe inzichten. Ik ben heel benieuwd wat jullie er mee gaan doen! Bepaalde vooruitstrevende suggesties mag je best even laten bezinken :)
En het is nog wel mijn thuiswerkdag. Ik denk dat ik maar een dagje vrij neem. :+ Ik ga alle opties sowieso meenemen, hoor! Die bespreek ik vanavond met mijn lief en t.z.t. ook nog met de aannemer. Die heeft zoveel ervaring dat hij ook iets in kan brengen. (Hij had bijvoorbeeld een voor ons vaag plan om de wastafel aan de dakkapel te hangen, maar ik begreep niet zo goed wat hij daarmee bedoelde.)
  vrijdag 30 januari 2015 @ 10:40:01 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149202692
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die blijft toegankelijk! Hij gaat naar de vliering en we houden de route ernaartoe open.

[..]

En het is nog wel mijn thuiswerkdag. Ik denk dat ik maar een dagje vrij neem. :+ Ik ga alle opties sowieso meenemen, hoor! Die bespreek ik vanavond met mijn lief en t.z.t. ook nog met de aannemer. Die heeft zoveel ervaring dat hij ook iets in kan brengen. (Hij had bijvoorbeeld een voor ons vaag plan om de wastafel aan de dakkapel te hangen, maar ik begreep niet zo goed wat hij daarmee bedoelde.)
Ik denk zoals in de plaatje dat je postte... die witte wastafel onder het plaatje van die spiegel met zwart erachter ;)

Edit: Deze...

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149203337
Plaatjes! De sneeuw was hier flink opgevroren vannacht. Ik moest m'n best doen om de auto de weg op te krijgen. Zo zag de dakkapel er vanochtend uit voor de werklui weer aan het werk gingen: dichtgetimmerd, zeil erop. Van de kou hebben we vannacht geen last gehad. Wel lekte het een beetje, dus we moesten een bak neerzetten en ik heb wat apparaten opzij gezet.

Inmiddels zijn ze weer flink bezig. De zon schijnt en het dooit hard. Het moet minstens 3 graden zijn voor hun werkzaamheden vandaag, wat anders werkt de lijm die ze gebruiken niet goed.

Dan wat 3D-plaatjes van het laatste idee voor het wastafelprobleem. Let niet op de opstelling in de werkkamer, want die kan nog veranderen.

En voor de gein de slaapkamer (ik moet van m'n lief aan de schuine kant liggen):

pi_149203421
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:48 schreef PJ het volgende:
Mooi hoor!

Close-up:

De balken zijn zoals ze op de foto hangen ruim 4 cm breed en 14 cm hoog. Tussen elke balk zit ongeveer 57 cm.
pi_149203568
Bij die laatste tekeningen zou je bijvoorbeeld nisjes in de muur kunnen maken voor handdoeken ed. Dan ben je niet heel veel ruimte kwijt.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 11:12:02 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149203686
Hoe zou je die loze ruimte achter de muur dan toegankelijk maken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149204181
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 11:07 schreef Pannenkoeken het volgende:
Bij die laatste tekeningen zou je bijvoorbeeld nisjes in de muur kunnen maken voor handdoeken ed. Dan ben je niet heel veel ruimte kwijt.
Dat zou ik ook doen, misschien een verticaal flessenrek achtig iets zoals je ook vaak tussen keukenkastjes ziet.
Spoilers!
pi_149205007
Goede vraag! Ik denk dat de timmerman zich daar even over moet buigen. Je kunt op deze foto goed zien dat er niet veel ruimte is voor een echte kast omdat er geen ruimte beschikbaar is achter het schuine gedeelte. Er is alleen plek voor wat nissen in de driehoek inderdaad, denk ik. Maar wat doe je dan met de ruimte achter de spiegel die er moet komen? Misschien iets met schuifdeuren doen ter hoogte van de spiegel (die deels voor het schuine gedeelte van de dakkapel lopen)? En dan een nis eronder en erboven? Of in plaats van een schuifdeur zo'n deur die je naar boven klapt (wat je ook vaak in keukens ziet bij bovenkastjes) en dan de spiegel tegen die klapdeur aan?

Zoiets dus:

Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 12:05:54 #187
5428 crew  miss_sly
pi_149205106
Droger en wasmachine schuiven toch wel helemaal op naar links, neem ik aan?
pi_149205167
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:05 schreef miss_sly het volgende:
Droger en wasmachine schuiven toch wel helemaal op naar links, neem ik aan?
Ja. Dat wil zeggen, de droger helemaal naar links en de wasmachine denk ik maar naar rechts zo dicht mogelijk tegen de douchewand aan. Misschien is er dan tussenin nog ruimte voor de afvoer en een heel smal kastje. (Al kan er maar ossengalzeep staan - altijd handig.) En als dat niet lukt, dan moet het hele blad iets naar boven en dan kunnen we ook overwegen daar twee lades in te maken die boven de wasmachine en droger en onder het blad komen (één links naast de afvoer en één rechts ernaast).
pi_149205173
Ik zit met vrijwel hetzelfde probleem, alleen bij mij bestaat het issue alleen nog maar in SketchUp, ik heb zelfs de dakkapellen en de vliering nog niet dus alles kan nog :)
Anyways, in mijn ontwerp zit de wastafel boven het knieschot. Is dat bij jou geen optie of is die al geopperd en afgeschoten? Je zit dan alsnog met het probleem om een spiegel achter de wastafel te krijgen, maar misschien kun je het raam nog verkleinen en in plaats daarvan een stuk wand toevoegen? Je kozijnen zijn er toch nog niet :)
pi_149205235
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:08 schreef RB42 het volgende:
Ik zit met vrijwel hetzelfde probleem, alleen bij mij bestaat het issue alleen nog maar in SketchUp, ik heb zelfs de dakkapellen en de vliering nog niet dus alles kan nog :)
Anyways, in mijn ontwerp zit de wastafel boven het knieschot. Is dat bij jou geen optie of is die al geopperd en afgeschoten? Je zit dan alsnog met het probleem om een spiegel achter de wastafel te krijgen, maar misschien kun je het raam nog verkleinen en in plaats daarvan een stuk wand toevoegen? Je kozijnen zijn er toch nog niet :)
Grappig dat je met hetzelfde probleem zit. Nou ja, echt grappig is het natuurlijk niet. Dat laatste is geen optie meer, want de kozijnen zijn besteld en het raamwerk daarvoor is al af. Maar mijn inspiratieplaatje van hierboven laat zien dat je de spiegel ook iets anders kunt hebben. (Al vraag ik me af hoe handig dat is - maar ik vind het nog het overwegen waard. In dit stadium is bijna alles nog het overwegen waard, maar in de loop van volgende week zullen we er vermoedelijk wel uit moeten zijn.)

Dit plaatje dus:

En eventueel zou ik in de nis dan ook nog kastruimte kunnen laten maken.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 12:12:12 #191
422610 Barrah
pi_149205290
Deze foto bevestigt mijn beeld:

- Machines onder het schuine dak is een goed idee, scheelt je een hoop ruimte. Erboven kun je een kast maken voor voorraden.
- Douche op de plek waar jullie die willen kan prima.
- Wastafel op de door jullie geplande plek zou ik zeker niet doen. Je vindt de ruime dakkapel belangrijk maar bent daardoor aan het puzzelen op de vierkante centimeter. Ruimte is niet alleen om naar te kijken, ook om in te leven. En als je met je rug naar die ruimte toe staat (achter je wastafel) dan zie je toch alleen maar het gepuzzel op de vierkante centimeter.

Ik zou voor een scheidingswandje gaan. Dan sta je straks lekker in je dakkapel naast het raam je tanden te poetsen en je puistjes uit te knijpen. Meer beleving van licht en ruimte ga je niet krijgen. Naast de wastafel past een ruime kast voor je handdoeken, voorraden e.d. Dat is toch heel wat beter dan een heel smal kastje naast de wasmachine?

Nu kijk je misschien ook op tegen de extra uitdagingen die dit concept kost (zoals extra leidingen), maar deze verbouwing doe je maar één keer dus denk goed na over wat belangrijk voor je is.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 12:14:55 #192
422610 Barrah
pi_149205366
Nog een laatste argument dan: ook voor de waarde van je huis bij eventuele verkoop levert een afzonderlijke badkamer je meer op dan een badkamer in je werkkamer. Misschien wil een volgende eigenaar jullie werkkamer wel gebruiken als kinderkamer. Dan heb je veel meer aan een losse badkamer.
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 12:17:07 #193
5428 crew  miss_sly
pi_149205442
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja. Dat wil zeggen, de droger helemaal naar links en de wasmachine denk ik maar naar rechts zo dicht mogelijk tegen de douchewand aan. Misschien is er dan tussenin nog ruimte voor de afvoer en een heel smal kastje. (Al kan er maar ossengalzeep staan - altijd handig.) En als dat niet lukt, dan moet het hele blad iets naar boven en dan kunnen we ook overwegen daar twee lades in te maken die boven de wasmachine en droger en onder het blad komen (één links naast de afvoer en één rechts ernaast).
Ik zou droger en wasmachine echt naast elkaar zetten. Dat is zoveel praktischer met was uit het ene apparaat in het andere stoppen.
pi_149205523
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:14 schreef Barrah het volgende:
Nog een laatste argument dan: ook voor de waarde van je huis bij eventuele verkoop levert een afzonderlijke badkamer je meer op dan een badkamer in je werkkamer. Misschien wil een volgende eigenaar jullie werkkamer wel gebruiken als kinderkamer. Dan heb je veel meer aan een losse badkamer.
Dat weeg ik sowieso niet mee als argument, want ik wil vooral een huis waar wij prettig in leven. Veel belangrijker vind ik wat je hiervoor zegt, dat je niet straks het gevoel wilt hebben dat alles net past. Maar ik ben dus ook bang dat opdelen in drie ruimtes daarvoor gaat zorgen. De lange dakkapel is dan niet meer zichtbaar en beide ruimtes zijn veel meer reguliere ruimtes geworden (maar dan met een veel lager plafond).

De werkkamer zou dan ongeveer de afmeting hebben van de huidige kamer van mijn zoon, maar dan een halve meter smaller. Ik ga eens bedenken wat ik daarvan vind. Oh, en eerst even vragen of het überhaupt nog mogelijk is.
pi_149205540
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou droger en wasmachine echt naast elkaar zetten. Dat is zoveel praktischer met was uit het ene apparaat in het andere stoppen.
Die staan dan sowieso naast elkaar, maar met een smalle ruimte ertussen (30-60 cm).
  vrijdag 30 januari 2015 @ 12:39:34 #196
422610 Barrah
pi_149206079
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat weeg ik sowieso niet mee als argument, want ik wil vooral een huis waar wij prettig in leven. Veel belangrijker vind ik wat je hiervoor zegt, dat je niet straks het gevoel wilt hebben dat alles net past. Maar ik ben dus ook bang dat opdelen in drie ruimtes daarvoor gaat zorgen. De lange dakkapel is dan niet meer zichtbaar en beide ruimtes zijn veel meer reguliere ruimtes geworden (maar dan met een veel lager plafond).

De werkkamer zou dan ongeveer de afmeting hebben van de huidige kamer van mijn zoon, maar dan een halve meter smaller. Ik ga eens bedenken wat ik daarvan vind. Oh, en eerst even vragen of het überhaupt nog mogelijk is.
Natuurlijk verbouw je niet voor een volgende bewoner. Dan had ik dit namelijk wel als eerste genoemd!
Uit alle suggesties hierboven blijkt dat het een puzzel is, waar meerdere oplossingen mogelijk zijn.
Ik snap dat je de enorm brede dakkapel fantastisch vindt, maar het is ook goed om kritisch te kijken naar de functie van ruimte. Ik zou een 'reguliere ruimte' niet per se negatief vinden. Mits deze uiteraard ruim en mooi genoeg is om er straks elke keer met een glimlach binnen te kunnen stappen. Daar gaat het om. Voor de duidelijkheid: ik pleit niet voor een andere oplossing uit persoonlijke ijdelheid, maar om je een alternatief te bieden en uiteindelijk zelf de keuze te maken die het beste bij jullie past. Het blijft een afweging of wat je verliest minder erg is dan wat je er voor terugkrijgt. Ook als dit soort alternatieven juist je eigen visie versterken heb ik een steentje bijgedragen, toch?

Dat de werkkamer een stuk kleiner wordt is hét nadeel van het plaatsen van een scheidingswand. Als je gaat kijken naar de exacte plaatsing van muren, dan is daar is vast nog wel iets in te winnen.

Bijvoorbeeld iets in deze richting:

In de nisjes naast de wastafel kun je dan iets van planken maken voor je spullen. Je idee om de wastafel op een blad te plaatsen kun je hier nog steeds heel mooi in verwerken. En in de werkkamer heb je meer breedte. Daar kun je een kast neerzetten, zoals je die op je 3d-impressie ook hebt ingetekend.
Enige nadeel van deze aanpassing is dat de deur naar de badkamer dichter bij de douche komt te zitten. Maar uitgaande van minimaal 90x90 kun je hier nog voor een glazen deur of cabine kiezen. Je kunt ook de badkamerdeur ietsje smaller nemen.
pi_149206086
Hmm mij lijkt het een erg goeie oplossing om het blad dieper (45cm ofzo?) te maken en de apparaten naar voor te halen. Ik zou denk ik de ruimte achter de spiegel gewoon open laten. Of een paar plankjes boven elkaar, zeg maar haaks op het werkblad. Voor je wasmiddel en ossengal :)
Kan zijn dat ik het niet goed uitleg.

Ik krijg van jouw foto's echt zin om mijn zolderplannen eindelijk eens te realiseren (over een jaar of twee hebben we een slaapkamer op zolder nodig voor onze nu nog ongeboren dochter, want de babykamer is dan echt te klein).
pi_149206519
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:39 schreef Barrah het volgende:

Voor de duidelijkheid: ik pleit niet voor een andere oplossing uit persoonlijke ijdelheid, maar om je een alternatief te bieden en uiteindelijk zelf de keuze te maken die het beste bij jullie past. Het blijft een afweging of wat je verliest minder erg is dan wat je er voor terugkrijgt. Ook als dit soort alternatieven juist je eigen visie versterken heb ik een steentje bijgedragen, toch?
Oh, ik vind het super dat je zo meedenkt! Je legt de vinger wat dat betreft precies op de zere plek. Pfoe, dit doet me qua dilemma denken aan de plek van onze keuken: voor het raam (het raam is eigenlijk te laag) of verder terug in de ruimte (waardoor er geen ruimte is voor een riante eettafel). Slapeloze nachten hebben we ervan gehad toen we de keuze moesten maken.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat we met beide oplossingen blij waren geweest. :+
pi_149206594
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:39 schreef RB42 het volgende:
Hmm mij lijkt het een erg goeie oplossing om het blad dieper (45cm ofzo?) te maken en de apparaten naar voor te halen. Ik zou denk ik de ruimte achter de spiegel gewoon open laten. Of een paar plankjes boven elkaar, zeg maar haaks op het werkblad. Voor je wasmiddel en ossengal :)
Kan zijn dat ik het niet goed uitleg.
Ja, plankjes haaks op het werkblad is ook een prima optie! Maar hoe zou jij de spiegel dan ophangen?

quote:
Ik krijg van jouw foto's echt zin om mijn zolderplannen eindelijk eens te realiseren (over een jaar of twee hebben we een slaapkamer op zolder nodig voor onze nu nog ongeboren dochter, want de babykamer is dan echt te klein).
Gewoon doen! *O* Toen we zagen dat de buren een dakkapel namen, kwam er bij ons ineens vaart in.
pi_149206648
Ik zou voor de laatste oplossing van Barrah gaan denk ik, met eventueel beweegbare douchewand die je open zet bij douchen (zodat je badkamerdeur niet nat wordt). Al denk ik dat je door de machines naar voren te halen ook wel een werkbare situatie kunt krijgen.

Besef je trouwens dat het niet goed is voor (computer)apparatuur om in een vochtige ruimte te staan?
Spoilers!
pi_149207375
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:29 schreef Barrah het volgende:

[..]

Een plaatje hierbij:
[ afbeelding ]

[..]

Ik vind dit de sjiekste en meest logische oplossing :Y ^O^

wel behoud van je ruimtelijkheid, je kunt je machines laten staan waardoor ze wat dieper blijven staan en het dus ruimtelijker oogt/is. En die plank bij wijze van blad kan alsnog daar natuurlijk eventueel met plankjes erboven of hoog en met lades.
Spiegel aan de muur boven je wastafel en klaar.

Alleen ff kijken naar hoe je zit qua inkijk.
pi_149207448
M'n aannemer is het met je eens, mignonne!
pi_149207485
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou voor de laatste oplossing van Barrah gaan denk ik, met eventueel beweegbare douchewand die je open zet bij douchen (zodat je badkamerdeur niet nat wordt). Al denk ik dat je door de machines naar voren te halen ook wel een werkbare situatie kunt krijgen.

Besef je trouwens dat het niet goed is voor (computer)apparatuur om in een vochtige ruimte te staan?
Hm, hoe vochtig is te vochtig? De douche wordt namelijk wel afgesloten van de rest van de ruimte door een douchewand, maar er zal wel stoom in de ruimte komen.
pi_149208039
De mechanische ventilatie hangt in de buurt, sluit je daar een ventiel in de badkamer op aan? Dan komt het wel goed met de stoom/damp.
pi_149208136
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:45 schreef RB42 het volgende:
De mechanische ventilatie hangt in de buurt, sluit je daar een ventiel in de badkamer op aan? Dan komt het wel goed met de stoom/damp.
Ik geloof dat dat wel de bedoeling was, ja.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:57:57 #206
422610 Barrah
pi_149208421
Optie "wastafel in douchecel" is relatief eenvoudig en daarmee het goedkoopst. Voor een aannemer zal vrij snel duidelijk zijn hoeveel dit scheelt.

Afzuiging zou ik even goed naar kijken. Ook met MV in de badkamer kan het aardig vochtig worden in zo'n ruimte. Mijn MV voorkomt niet dat de spiegel beslaat, je wilt niet dat hetzelfde gebeurt met de paperassen en computers in de werkhoek! Zeker bij een wat grotere ruimte heb je niet gauw genoeg capaciteit ben ik bang...
pi_149208674
Het zal de aannemer weinig extra moeite kosten, want hij freest de leiding in de vloer, waar hij sowieso een kleine verhoging op gaat storten (als ik het goed heb begrepen).

Ik zou sowieso moeten bedenken of ik er ook nog een kastje in wil. Misschien kan ik ook wel zonder. De elektrische tandenborstel moet bijvoorbeeld sowieso ergens anders staan (en ergens anders opladen).

Hm, ik vind het nog niet ideaal.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:10:56 #208
422610 Barrah
pi_149208832
Vanwege het spatten zou ik bij die oplossing geen kastje nemen. En als het toch moet, dan in elk geval iets wat tegen water kan. Alles met gelamineerd spaanplaat of mdf valt dan al af. Tandenborstels, bekers, zeepbakjes enz. kun je ook ophangen trouwens.
pi_149209140
Elke optie heeft weer nadelen, dat is de ellende. Maar als ik bedenk wat het belangrijkste voor me is, dan is dat:

- de riante dakkapel en het uitzicht daarop (het is zo'n machtig ding!)
- de riante douche

Praktisch gezien lijkt de aparte badkamer me het beste, maar daarmee verlies ik de twee voor mij belangrijkste dingen en daarom heb ik er veel moeite mee.

Nadelen aan de wastafel in de douche is dat we er niet al onze spullen kwijt kunnen en de spiegel steeds beslagen raakt. Zo hebben we alsnog niet de spiegel die we wilden, of zie ik dat verkeerd?
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 14:22:47 #210
5428 crew  miss_sly
pi_149209219
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
Elke optie heeft weer nadelen, dat is de ellende. Maar als ik bedenk wat het belangrijkste voor me is, dan is dat:

- de riante douche

Praktisch gezien lijkt de aparte badkamer me het beste, maar daarmee verlies ik de twee voor mij belangrijkste dingen en daarom heb ik er veel moeite mee.

Nadelen aan de wastafel in de douche is dat we er niet al onze spullen kwijt kunnen en de spiegel steeds beslagen raakt. Zo hebben we alsnog niet de spiegel die we wilden, of zie ik dat verkeerd?
Je kunt een verwarmde spiegel ophangen, die beslaat niet, dacht ik.
pi_149209342
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, plankjes haaks op het werkblad is ook een prima optie! Maar hoe zou jij de spiegel dan ophangen?
Ik zat te denken aan een plaat multiplex o.i.d. rechtopstaand op het werkblad, zonder de gehele driehoekige ruimte dicht te maken. Dan houd je een behoorlijke nis over die je vanaf de rechterkant kunt bereiken. Ik ben even in SketchUp aan het tekenen, misschien slaat het nergens op :)

quote:
[..]

Gewoon doen! *O* Toen we zagen dat de buren een dakkapel namen, kwam er bij ons ineens vaart in.
Gaat ook wel gebeuren! Eerst even sparen :)
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 14:27:45 #212
5428 crew  miss_sly
pi_149209350
pi_149209428
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:19 schreef Claudia_x het volgende:

- de riante douche

En je ziet jezelf ook steeds in de spiegel als je doucht. Dat zou ik niet zo fijn vinden :')
Spoilers!
pi_149209729
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:27 schreef RB42 het volgende:

[..]

Ik zat te denken aan een plaat multiplex o.i.d. rechtopstaand op het werkblad, zonder de gehele driehoekige ruimte dicht te maken. Dan houd je een behoorlijke nis over die je vanaf de rechterkant kunt bereiken. Ik ben even in SketchUp aan het tekenen, misschien slaat het nergens op :)
Wat lief. O+

Sowieso wordt het meedenken erg gewaardeerd! ^O^
pi_149209758
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

En je ziet jezelf ook steeds in de spiegel als je doucht. Dat zou ik niet zo fijn vinden :')
We hadden in een van onze oude appartementen de wastafel in de douche. Dat vond ik toen zo klote! En lief ook. Het voelt voor ons als een stap terug.
pi_149209767
pi_149209776
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

_O-
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 14:43:16 #218
5428 crew  miss_sly
pi_149209830
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, wat tof!
Ja, euhm, dan maar praktische oplossingen, toch?
Zal niet de goedkoopste oplossing zijn, maar dat kan niet altijd :P
pi_149209854
Met tussenmuur. Wat vinden jullie?

pi_149209914
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, euhm, dan maar praktische oplossingen, toch?
Zal niet de goedkoopste oplossing zijn, maar dat kan niet altijd :P
Zoiets is volgens mij de investering meer dan waard omdat het dagelijkse ergernissen scheelt. Dan blijft alleen over dat we niet bijvoorbeeld de tandenborstel en het scheerapparaat bij de wastafel kunnen bewaren.

Ik kom trouwens onwijs mooie wastafeloplossingen tegen. Dat maakt m'n weerzin tegen een wastafel in de douche wel kleiner.
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 14:47:45 #221
5428 crew  miss_sly
pi_149209969
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zoiets is volgens mij de investering meer dan waard omdat het dagelijkse ergernissen scheelt. Dan blijft alleen over dat we niet bijvoorbeeld de tandenborstel en het scheerapparaat bij de wastafel kunnen bewaren.

Ik kom trouwens onwijs mooie wastafeloplossingen tegen. Dat maakt m'n weerzin tegen een wastafel in de douche wel kleiner.
Ik snap de weerzin niet. Je benoemt het als wastafel in de douche, maar je kunt de ruimte ook benoemen als badkamer met douche en wastafel :+

Waarom kun je tandenborstel en scheerapparaat niet bij de wastafel bewaren? Ik zie het probleem niet, geloof ik.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:50:13 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149210042
Ik denk dat dat een heel riante oplossing is die zelfs nog waardeverhogend is, want je hebt 2 kamers plus een aparte badkamer op zolder.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:56:15 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149210243
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Met tussenmuur. Wat vinden jullie?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Aan welke kant komt nou de dakkapel? Ik ben de draad kwijt. :@
The love you take is equal to the love you make.
pi_149210297
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:27 schreef RB42 het volgende:
Zoiets dacht ik:

Dan gooi je zo min mogelijk ruimte onder de schuine wand weg, en ik denk dat het nog aardig ruimtelijk oogt. Ik ken niet alle afmetingen, dus misschien kan dit helemaal niet. Maar het lijkt me een aardige oplossing. Denk dat je blad iets van 50 cm dieper moet worden en dus een halve meter voorbij de zijkant van de dakkapel de kamer insteekt, dan past er een wastafel van bijvoorbeeld 60x45.

Edit: of die planken gewoon naar rechts doortrekken :)
pi_149210312
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Aan welke kant komt nou de dakkapel? Ik ben de draad kwijt. :@
Floorplanner kan schuine ramen niet aan! Bij het bed is het schuin, aan de andere kant is de dakkapel.

En miss_sly je hebt natuurlijk gelijk: het is eigenlijk een mini-badkamer als je de wastafel erin hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 30-01-2015 15:18:37 ]
pi_149210366
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef RB42 het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik:

[ afbeelding ]

Dan gooi je zo min mogelijk ruimte onder de schuine wand weg, en ik denk dat het nog aardig ruimtelijk oogt. Ik ken niet alle afmetingen, dus misschien kan dit helemaal niet. Maar het lijkt me een aardige oplossing. Denk dat je blad iets van 50 cm dieper moet worden en dus een halve meter voorbij de zijkant van de dakkapel de kamer insteekt, dan past er een wastafel van bijvoorbeeld 60x45.
Oh! O+ Die sla ik even op.
pi_149210574
Het dak wordt gebrand:

pi_149210737
quote:

[..]

Zoiets dacht ik:

[ afbeelding ]

nice!
pi_149211160
Echt, hoe verzin je het, RB42! Ik word er helemaal enthousiast van.
pi_149211525
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Echt, hoe verzin je het, RB42! Ik word er helemaal enthousiast van.
Huh? Ha, wat leuk :)
Ik doe ook maar wat :)

Ben wel de laatste dagen met het ontwerp van onze eigen zolder plus vliering bezig geweest en daar moest ik ook af en toe creatief zijn. Leuk dat je zo enthousiast bent!
pi_149211585
quote:

[..]

Zoiets dacht ik:

[ afbeelding ]

Dit vind ik het beste voorstel tot nog toe. De dakkapel splitsen is sund.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:20:47 #232
422610 Barrah
pi_149212931
quote:

[..]

Zoiets dacht ik:

[ afbeelding ]

Als je hiervoor gaat, zou ik de plankjes achter de spiegel gewoon laten doorlopen tot aan het wandje van de inloopdouche. De nis op het plaatje kun je verder niet zoveel mee, omdat daarlangs de planken toegankelijk moeten blijven. Als je de planken doortrekt kun je het deel achter de spiegel even goed blijven gebruiken voor dingen die je minder vaak gebruikt. Zoals extra handdoeken.
Voor wat extra elegantie kun je de planken waar ze niet achter het spiegelwandje zitten iets in laten vallen. Zodat ze zegmaar een beetje L-vormig worden. Hierdoor kun je alsnog iets beter bij het deel achter de spiegel komen en houd je ook wat meer ruimte op je werkblad over.
pi_149213216
Ja goed idee, dat bedoelde ik met de planken naar rechts doortrekken. Zo heb ik het nu ook in mijn SketchUp tekeningetje en dat ziet er nog veel praktischer uit. Het lijkt me inderdaad mooi om ze iets in te laten vallen, dat maakt het veel ruimtelijker.
pi_149213383
Dit kan ook, moet je wel even de douche verplaatsten. Niet zo praktisch met de afvoer. Maar het ontwerpje had ik nog liggen, dit is/wordt mijn eigen zolder :P

vrijdag 30 januari 2015 @ 16:42:32 #235
422610 Barrah
pi_149213536
Wat een luxe zoveel opties met allemaal hun eigen voor- en nadelen ^O^
pi_149214134
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:42 schreef Barrah het volgende:
Wat een luxe zoveel opties met allemaal hun eigen voor- en nadelen ^O^
:D O+
pi_149214172
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:30 schreef RB42 het volgende:
Ja goed idee, dat bedoelde ik met de planken naar rechts doortrekken. Zo heb ik het nu ook in mijn SketchUp tekeningetje en dat ziet er nog veel praktischer uit. Het lijkt me inderdaad mooi om ze iets in te laten vallen, dat maakt het veel ruimtelijker.
Ja, inderdaad. Al denk ik dat we dat doortrekken niet zouden doen, juist vanwege het ruimtelijke effect. Bovendien zouden we denk ik een luikje in het blad moeten laten maken zodat je nog bij de kraan van de wasmachine kunt en alle aansluitingen.

Je plan voor jullie zolder ziet er leuk uit! Het is gewoon precies dezelfde nis met hetzelfde probleem/idee, hè? Misschien moet je je tekeningen gaan verhandelen, want in vrijwel elke nieuwbouwwoning zit dezelfde nis. :Y)
pi_149214375
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:06 schreef Claudia_x het volgende:

Je plan voor jullie zolder ziet er leuk uit! Het is gewoon precies dezelfde nis met hetzelfde probleem/idee, hè? Misschien moet je je tekeningen gaan verhandelen, want in vrijwel elke nieuwbouwwoning zit dezelfde nis. :Y)
Thanks!
Klopt, zelfde probleem eigenlijk. Maar ik maak er wel een aparte badkamer van (ik deel de dakkapel in twee ongelijke delen, van ongeveer 2.8 en 1.6 meter). Plaatje hierboven is dus wel aangepast aan jouw situatie, in de langste muur komt de deur van de badkamer, en er moet nog een muur vanaf de douchewand naar het raam. Dus het wordt L-vormig.
Maar anyway het gaat hier over jouw woning, ik zal je topic niet verder kapen :)
  vrijdag 30 januari 2015 @ 19:04:39 #239
4330 PJ
Tja.....
pi_149216665
quote:
[..]

De balken zijn zoals ze op de foto hangen ruim 4 cm breed en 14 cm hoog. Tussen elke balk zit ongeveer 57 cm.
Thanks!
pi_149217153
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En tanden poetsen en puistjes uitknijpen en grijze haren eruit plukken. :Y) Maar je hebt gelijk, de spiegel kan natuurlijk prima ergens anders. Het lijkt me alleen zo onpraktisch. Ik ben niet anders gewend of je hebt een spiegel boven je wastafel.
Dat alles kan m.b.v. de scheerspiegel. En dan voor een totaalplaatje in de grote spiegel elders kijken.

De huurders voor mij hadden naast de spiegel boven de wastafel een grotere voor de wastafel op de haakse wand. De spiegel die bij het huis hoorde, was pokdalig. Die heb ik na een tijdje verwijderd, omdat er toch een veel betere spiegel was, al was dat opzij. Dat was even wennen, maar voor mijn bijziende ogen veel gunstiger. Er is echt geen noodzaak om aan de muur achter de wastafel te hangen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
De spulletjes kunnen op de plank(en) boven de wasmachine.

quote:

[..]

Zoiets dacht ik:

[ afbeelding ]

Wat een goede oplossing! Als je geen hoge dingen hebt, dan de planken doortrekken.

Ik zou er niet te veel handdoeken bewaren, want het wordt toch een heel klein beetje vochtig (lees: muffig) na een tijdje. Alle douchespulletjes kan je hier om het hoekje neerleggen.

Als je de scheidingswand onmogelijk vindt, kan je nog overwegen een dubbel scheidingsgordijn op te hangen, links en rechts van een plafondbalk die als een soort drempel dient. Aan de badkamerkant een paar douchegordijnen om zoveel mogelijk vocht tegen te houden en aan de werkkamerkant een kamergordijn. Dat blijft er waarschijnlijk wat provisorisch uitzien en als je het open schuift voor meer daglicht in het werkkamerdeel, zie je weer de wasmachines en zo.

Je topic blijft erg interessant met die indelingsvraagstukken en kleurencombinaties.
pi_149217327
Helaas ook al een nadeel gevonden aan de mooie oplossing van RB42: door het naar voren halen van de wasmachine en droger, kun je niet meer goed bij de planken achter de spiegel komen. Het schuine gedeelte is namelijk 64 cm diep en daar komt ongeveer 50 cm bij. Een paar mogelijk oplossingen:

- de planken toch doortrekken en helemaal achterin dingen zetten die je niet vaak nodig hebt;
- een uitsparing maken in het blad zodat het minder diep is bij het gedeelte naast de spiegel;
- niet meteen deurtjes onder het blad maken maar iets terug laten vallen (dit is op zich niet afdoende).

Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste, denk ik. Het tweede lijkt me niet zo fraai, maar mijn lief denkt daar anders over.

Foto's van de vliering komen er trouwens aan!

- Edit - Nog een optie is een klein voorzetwandje tegen de achterkant om de diepte iets te verminderen. Dan kan daar een luikje in naar bijv. de kraan van de wasmachine.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 30-01-2015 20:06:46 ]
pi_149217675
De dakkapel is dichtgemaakt. Het is er nu ook een stuk minder koud.

De vlizotrappen van tegenwoordig zijn geweldig. O+ Een demonstratie:

En weer zo'n maffe panoramafoto:

vrijdag 30 januari 2015 @ 19:41:51 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149217820
Hoe hoog is het op de vliering nou nog?

Je moet nog wel even nieuwe brandmelders :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149217966
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:41 schreef Leandra het volgende:
Hoe hoog is het op de vliering nou nog?

Je moet nog wel even nieuwe brandmelders :D
Inderdaad! Ook maar even op het lijstje zetten.

Ik gok dat de vliering een dikke meter hoog is.
pi_149217980
Hmf, hoe zo'n je zo'n werk-/aanrechtblad met een inkeping/inham nou. Zoiets:

vrijdag 30 januari 2015 @ 19:48:44 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149218027
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad! Ook maar even op het lijstje zetten.

Ik gok dat de vliering een dikke meter hoog is.
Een meter is nog heel netjes ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149218133
Ziet er goed uit!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 20:53:38 #248
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_149220286
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, dat gaat helaas echt niet. De muur is te schuin. We kunnen daar niet staan. (Als we daar zouden kunnen staan, hadden we dit spiegel/wastafel-probleem ook niet.)
Ik bedoel eigenlijk precies naast de opening van de douche, daar moet je toch kunnen staan anders heb je in de douche ook een probleem. Je staat dan volgens mij ook in de dakkapel (op dezelfde plek maar dan een kwartslag gedraaid als waar je in het oude ontwerp stond.
pi_149220325
Ziet er zeker goed uit!

Hoe lang is het blad eigenlijk, dat zou (volgens je tekeningen) ongeveer 1m50 zijn? Dan zet zo'n uitsparing in je blad naar mijn idee niet echt zoden aan de dijk. Voor je wasmachine en droger heb je 1m20 nodig, dus aan de rechterkant zou de uitsparing maar 30cm breed zijn. Toch?

Je kunt ook een hele diepe nis in de douchewand maken, kun je heel veel shampooflessen kwijt :)
pi_149220369
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 20:53 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk precies naast de opening van de douche, daar moet je toch kunnen staan anders heb je in de douche ook een probleem. Je staat dan volgens mij ook in de dakkapel (op dezelfde plek maar dan een kwartslag gedraaid als waar je in het oude ontwerp stond.
Ah, ik snap het! Dan zitten we wel nog met de wasmachine en droger.
pi_149220452
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 20:54 schreef RB42 het volgende:
Ziet er zeker goed uit!

Hoe lang is het blad eigenlijk, dat zou (volgens je tekeningen) ongeveer 1m50 zijn? Dan zet zo'n uitsparing in je blad naar mijn idee niet echt zoden aan de dijk. Voor je wasmachine en droger heb je 1m20 nodig, dus aan de rechterkant zou de uitsparing maar 30cm breed zijn. Toch?

Je kunt ook een hele diepe nis in de douchewand maken, kun je heel veel shampooflessen kwijt :)
Ik kom op 1.40 meter. (In jouw tekening is de douche 90 cm breed; dat wordt 100 cm.) En ik bedoelde een uitsparing over de volledige breedte van één apparaat. Dan is het blad dus iets minder diep bij de wasmachine dan bij de droger.

Maar ik denk dat dat niet echt mooi wordt en volgens mij wordt het een geklungel om het precies goed te krijgen. Ik wil deurtjes voor de apparaten, maar de uitsparing zou niet precies de helft in beslag nemen maar minder. Het is moeilijk te zien hoe je dan goed uit zou moeten komen.)
  vrijdag 30 januari 2015 @ 21:13:12 #252
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_149221002
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 20:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, ik snap het! Dan zitten we wel nog met de wasmachine en droger.
Op basis van je plattegrond op pagina 7 lijkt het me dat er genoeg ruimte is om voor de de wasmachine/droger te staan. Dus met de zijkant van je been voor het deurtje. Maar dat zou je in werkelijkheid moeten uitproberen.
pi_149221510
Je zou bijna een gecombineerde was/droogmachine kopen. Dan heb je nog maar één apparaat waar een werkblad op legt, het hele rechterdeel kan dan open blijven om bij je plankjes te kunnen :)
  vrijdag 30 januari 2015 @ 21:39:49 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149221933
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 21:27 schreef RB42 het volgende:
Je zou bijna een gecombineerde was/droogmachine kopen. Dan heb je nog maar één apparaat waar een werkblad op legt, het hele rechterdeel kan dan open blijven om bij je plankjes te kunnen :)
Met de kwaliteit die Claudia daar heeft staan vermoed ik niet dat een (vrijwel altijd inferieure) combi een optie zal zijn ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149222126
Snap ik, maar het zou het zooooo veel makkelijker maken.

Kan de droger niet naar de vliering? :+
  vrijdag 30 januari 2015 @ 22:09:27 #256
422610 Barrah
pi_149223029
Met een wasdroogcombinatie moet je altijd eerst wachten tot de droger klaar is voor je een nieuwe was kunt draaien. Aparte machines werken twee keer zo snel, werkej beter en zijn uiteindelijk ook voordeliger. Ik zou daar alleen voor kiezen als je echt niet genoeg ruimte hebt (wat zelden voorkomt).
pi_149225883
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 21:27 schreef RB42 het volgende:
Ik heb het overwogen, hoor! Maar we hebben inderdaad een Miele-wasmachine en bijna net zo goede droger staan. Ik weet niet hoe het tegenwoordig met de kwaliteit van combimachines staat; we hebben er in het verleden wel eens een gehad en dat was doffe ellende. Met de hoeveelheden was die mijn gezinsgenoten erdoorheen jagen, heb ik echt goede apparaten nodig (en inderdaad twee stuks - ik ben nu vaak al twee dagen bezig om alles schoon te krijgen en dan zit de wasmand alweer half vol }:| ).
pi_149225979
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 21:46 schreef RB42 het volgende:
Snap ik, maar het zou het zooooo veel makkelijker maken.

Kan de droger niet naar de vliering? :+
Onze vierde verdieping!
pi_149226093
Claudia, waar zit jullie ketel? Niet op zolder?
pi_149226184
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 23:51 schreef Ooi86 het volgende:
Claudia, waar zit jullie ketel? Niet op zolder?
Nee! We hebben stadsverwarming en dat apparaat daarvoor zit op de begane grond bij de meterkast.
pi_149226239
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 23:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee! We hebben stadsverwarming en dat apparaat daarvoor zit op de begane grond bij de meterkast.
Ah, dan snap ik m :)
pi_149226283
Zouden jullie een vensterbank nemen of het gedeelte bij het raam laten stuken?
  zaterdag 31 januari 2015 @ 08:41:51 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149230093
Vensterbank.
Als je hem niet hebt is de kans groter dat je hem mist dan dat je "hadden we niet moeten doen" denkt als je hem wel hebt.

Kun je er ook nog eens wat op zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149230373
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 23:59 schreef Claudia_x het volgende:
Zouden jullie een vensterbank nemen of het gedeelte bij het raam laten stuken?
Wij hebben bij onze dakkapellen ook vensterbanken genomen. Niet heel diep hoor, een cm of 20. Maar omdat al onze ramen in huis een vensterbank hebben, vonden we dat ook het mooist voor op zolder.
pi_149235160
Vensterbanken. Al was het maar omdat ze net een beetje bescherming bieden aan de muur als het binnenregent.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_149235191
Hm, klinkt toch wel heel zinvol dan. Dank voor het advies.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 13:44:59 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149235297
Hebben de andere kamers geen vensterbanken dan?
Ik realiseer me net dat dat iets is wat ze in nieuwbouw wellicht hebben laten vervallen, maar ik heb nog nooit in een vensterbankloos huis gewoond :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149235348
Jawel! Uit de oude doos (handig dat ik alles heb gedocumenteerd):

Ik vind zelf een donkere vensterbank tof, maar ik denk dat we dan maar hetzelfde nemen als in de rest van het huis (composiet, licht). Even over nadenken. Waarom zouden we het ook niet anders doen?
  zaterdag 31 januari 2015 @ 13:52:55 #269
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149235429
quote:

[..]

Zoiets dacht ik:

[ afbeelding ]

Waar laat je je voeten dan?
pi_149235512
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 13:52 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Waar laat je je voeten dan?
We kunnen de machines wel een stukje terug zetten zodat er een klein beetje voetruimte onder het blad ontstaat. Als ik naar onze keuken kijk, hoeft dat niet veel te zijn. (Ik moet natuurlijk nog wel goed bij de apparaten kunnen.)
  zaterdag 31 januari 2015 @ 14:01:38 #271
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149235640
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 13:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We kunnen de machines wel een stukje terug zetten zodat er een klein beetje voetruimte onder het blad ontstaat. Als ik naar onze keuken kijk, hoeft dat niet veel te zijn. (Ik moet natuurlijk nog wel goed bij de apparaten kunnen.)
10 cm oversteek zou inderdaad kunnen. Zit je alleen nog met het schoonmaken achter de machines, moet je elke keer de hele handel er weer uit halen. Is niet gewoon handiger om e machines naar zolder te verhuizen?
pi_149235702
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:01 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

10 cm oversteek zou inderdaad kunnen. Zit je alleen nog met het schoonmaken achter de machines, moet je elke keer de hele handel er weer uit halen. Is niet gewoon handiger om e machines naar zolder te verhuizen?
Dit is de zolder. :+

Ik heb de afgelopen drie jaar geen een keer achter de machines schoongemaakt. :@
pi_149235720
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:01 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

waar je met een vlizotrap naar toe moet? Lijkt me niet ;)

Claudia, is het nog een idee om de gehele indeling los te laten en dan te kijken of je de douche op een andere plek kan maken? Of is dat heel lastig met aan en afvoer van water?
pi_149235776
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:04 schreef d.k. het volgende:

[..]

waar je met een vlizotrap naar toe moet? Lijkt me niet ;)

Claudia, is het nog een idee om de gehele indeling los te laten en dan te kijken of je de douche op een andere plek kan maken? Of is dat heel lastig met aan en afvoer van water?
Dat is niet echt een optie. Door het schuine dak is de andere kant van de zolder ongeschikter en het ligt voor de hand om de douche dan bij de overige voorzieningen die water nodig hebben te houden. We hebben in een eerder stadium heel wild gedacht, maar kwamen toch telkens weer op een indeling uit waarbij de douche min of meer op de huidige plek staat.
pi_149235939
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is niet echt een optie. Door het schuine dak is de andere kant van de zolder ongeschikter en het ligt voor de hand om de douche dan bij de overige voorzieningen die water nodig hebben te houden. We hebben in een eerder stadium heel wild gedacht, maar kwamen toch telkens weer op een indeling uit waarbij de douche min of meer op de huidige plek staat.
Dat is ook het meest logisch. Ik zat nog even te denken aan de douche juist in het midden zetten, als scheiding tussen werk en slaapkamer. Maar dan komt je ook in de knoei met jullie vlizotrap, dus handig is het niet. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het maken van een deur op de plek van de douche en dan de douche in de werkkamer laten steken. Daar schiet je ook niet zoveel mee op. Het enige waar misschien nog naar te kijken is, is het laten vervallen van een eigen ingang voor zowel werk- als slaapkamer. Dan 'bespaar' je een opening in de werkkamer en kan je daar nog iets met wastafel of douche. Het lastige is dan wel dat je in je slaapkamer het geluid in de werkkamer hoort.

Nog een andere vraag. De deur van de werkkamer, opent die richting de trap. Dat lijkt me niet heel handig namelijk.
pi_149236414
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:13 schreef d.k. het volgende:

[..]

Dat is ook het meest logisch. Ik zat nog even te denken aan de douche juist in het midden zetten, als scheiding tussen werk en slaapkamer. Maar dan komt je ook in de knoei met jullie vlizotrap, dus handig is het niet. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het maken van een deur op de plek van de douche en dan de douche in de werkkamer laten steken. Daar schiet je ook niet zoveel mee op. Het enige waar misschien nog naar te kijken is, is het laten vervallen van een eigen ingang voor zowel werk- als slaapkamer. Dan 'bespaar' je een opening in de werkkamer en kan je daar nog iets met wastafel of douche. Het lastige is dan wel dat je in je slaapkamer het geluid in de werkkamer hoort.
Hebben we inderdaad ook overwogen, maar we vinden het belangrijk om de werk- en slaapkamer goed van elkaar gescheiden te hebben. Ik werk nog wel eens 's avonds en mijn lief moet dan rustig kunnen slapen. Daarom hebben we er bijvoorbeeld ook voor gekozen om geen bovenlichten te nemen.

quote:
Nog een andere vraag. De deur van de werkkamer, opent die richting de trap. Dat lijkt me niet heel handig namelijk.
Goed punt. We hebben nog niet besloten hoe die deuren precies moeten openen. Die naar de slaapkamer ligt volgens mij wel voor de hand, maar ik weet niet wat ik met de deur naar de werkkamer moet. Lijkt dit jou inderdaad onhandig?
pi_149236541
Je staat op de overloop, trekt de deur naar je toe en dan zou je in principe bijna op de trap moeten gaan staan om die deur volledig te openen. Mocht je nou toch een muurtje maken tussen de douche en de werkkamer (optie, wastafel in de douche) dan zou je ook een schuifdeur kunnen nemen die dan voor dat muurtje schuift.
pi_149236594
Dan iets anders (nu het hier toch zo actief is). We hebben enkele kleine ergernissen in de woning:

1) Het raam in de badkamer. Dat gaat heel slecht dicht. Het ding waarmee je het opent - hoe noem je dat eigenlijk? - moet je net in de juiste hoek houden en dan gaat het raam eindelijk eens dicht. Ik doe dat met beleid, mijn lief met geweld. Bovendien is de verf op het kozijn daar flink aan het bladderen. Andere buren die daar een bad hebben, hebben daar ook last van. Ik overweeg onze aannemer hiernaar te laten kijken. Misschien moeten de kozijnen geheel vervangen worden (er zit nu geloof ik multiplex in - kan dat?) en aan het raam zelf moet écht iets gebeuren (misschien een ander hendelding of het anders afstellen?).

2) Dit is eigenlijk een belachelijk ergernis, maar vooruit. Net boven het raam in onze keuken hangt een zwart ding los. Wat zouden we hiermee kunnen doen? Afknippen of terugstoppen? En in het laatste geval: moet het dan gelijmd worden of zo? Je ziet 'em hier hangen:

3) Dat brengt me op de laatste ergernis, die je eveneens op bovenstaande foto ziet: de bovenkant van ons duettegordijn laat los. Het is er één van het merk Multisol. Ik heb de bon nog, maar er staat nergens iets op over garantietermijnen. Hoeveel garantie zou je op zo'n ding krijgen? Ik heb zowel Multisol als onze gordijnleverancier (die de gordijnen ook heeft opgehangen) er maar over gemaild.
pi_149236714
Ik zou voor het kozijn even bij de bouwer aan kloppen. Ik neem aan dat je huis gebouwd is met garantiekeurmerk? Volgens mij zit er garantie op de ramen. Hetzelfde geldt dan voor het raam in de keuken.
En dat ding van multisol hoort ook niet kapot te gaan. Lijkt me ook een gevalletje garantie. Gewoon proberen.

Iets anders schoot me net nog te binnen. Stel dat je niet kiest voor de wastafel in de douche, maar voor de optie met wastafel in de dakkapel. Waarom maak je dan niet een half hoog muurtje daar ipv een hoge muur. Je hangt de wastafel eraan en vervolgens hang je er geklemd tussen plafond en muur, een spiegel. Dan heb je toch de breedte van de dakkapel en toch je wasbak op een logische plaats.
pi_149236825
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:47 schreef d.k. het volgende:
Ik zou voor het kozijn even bij de bouwer aan kloppen. Ik neem aan dat je huis gebouwd is met garantiekeurmerk? Volgens mij zit er garantie op de ramen. Hetzelfde geldt dan voor het raam in de keuken.
En dat ding van multisol hoort ook niet kapot te gaan. Lijkt me ook een gevalletje garantie. Gewoon proberen.
Hm, ik meen me te herinneren dat we dit soort dingen niet meer kunnen verhalen op de bouwer. Dat is met alles tot nog toe heel moeilijk gebleken, bijvoorbeeld met de sloten in de schuttingdeuren. Doffe ellende was dat. We hebben uiteindelijk de binnenkant van ons slot vervangen en dat bleek dé oplossing. Maar ik ga het hier eens in de groep gooien (lees: mijn lief kan het in de Facebookgroep gooien).

Het ellendige raam :X :

Afgebladderde verf (dat gebeurde al heel snel toen we hier woonden - belachelijk, in mjin ogen):

En dat brengt me op nog een ergernis:

4) De jaloezie in de badkamer is ook al beschadigd. Die kan duidelijk gewoon niet tegen vocht. Zou er een beter alternatief zijn? Het wordt daar gewoon nogal nat.

quote:
Iets anders schoot me net nog te binnen. Stel dat je niet kiest voor de wastafel in de douche, maar voor de optie met wastafel in de dakkapel. Waarom maak je dan niet een half hoog muurtje daar ipv een hoge muur. Je hangt de wastafel eraan en vervolgens hang je er geklemd tussen plafond en muur, een spiegel. Dan heb je toch de breedte van de dakkapel en toch je wasbak op een logische plaats.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Is dat niet de optie van RB42?
  Moderator zaterdag 31 januari 2015 @ 15:32:41 #281
5428 crew  miss_sly
pi_149237929
Zeker wel teruggaan naar de bouwer over het badkamerkozijn. Dat is een casco probleem dat zij moeten oplossen. Zo lang woon je er nog niet.
pi_149239382
Ok, goed om te weten! Daar gaan we dan maar werk van maken.

De kogel is door de kerk: onze voorkeur gaat uit naar onderstaande optie. Die bespreken we maandag met de aannemer.

[ Bericht 13% gewijzigd door Claudia_x op 31-01-2015 16:57:33 ]
pi_149240470
Vind het een goede keus. Ook nog dicht bij het oorspronkelijke idee!

Ben benieuwd hoe dit gaat worden!
  zaterdag 31 januari 2015 @ 17:47:03 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149240596
Misschien kun je in het deel onder de schuine kant een luikje maken? Dan kun je altijd relatief makkelijk bij de achterkant van de droger en wasmachine komen, en heb je een verborgen verstopplek (nu het in het topic staat niet meer natuurlijk :+ ) en hoef je er niet via de knieschotten achter te klimmen of de wasmachine/droger naar voren te trekken, want dat zou nog best wel lastig kunnen zijn met de afvoer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149242133
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hm, ik meen me te herinneren dat we dit soort dingen niet meer kunnen verhalen op de bouwer. Dat is met alles tot nog toe heel moeilijk gebleken, bijvoorbeeld met de sloten in de schuttingdeuren. Doffe ellende was dat. We hebben uiteindelijk de binnenkant van ons slot vervangen en dat bleek dé oplossing. Maar ik ga het hier eens in de groep gooien (lees: mijn lief kan het in de Facebookgroep gooien).

Het ellendige raam :X :

[ afbeelding ]

Afgebladderde verf (dat gebeurde al heel snel toen we hier woonden - belachelijk, in mjin ogen):

[ afbeelding ]

En dat brengt me op nog een ergernis:

4) De jaloezie in de badkamer is ook al beschadigd. Die kan duidelijk gewoon niet tegen vocht. Zou er een beter alternatief zijn? Het wordt daar gewoon nogal nat.

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Is dat niet de optie van RB42?
Er zijn badkamerbestendige luxaflexen en rolgordijnen, zag ik jaren geleden. Daaruit maakte ik toen op, dat gewone luxaflexen en rolgordijnen niet voor badkamers en andere vochtige ruimtes bedoeld zijn.

Ik ben niks blij met die kunststoffen draai/kiepramen die we kregen toen de slaapverdieping dubbele ramen kreeg. Ook moeite met echt sluiten. Er zit geen espagnolet op dus je kan het raam niet echt opendraaien (zakt vanzelf weer bijna dicht|) en de ramen gaan nu naar binnen open wat lastig kan zijn en meer inregent. De gordijnrails die ik op het houten kozijn geschroefd had, konden niet meer want je mag niet boren in kunststofgordijnen. Veel mensen moesten nieuwe gordijnrails en (rol)gordijnen/luxafles kopen en iemand kon zijn inzethorren weggooien.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ok, goed om te weten! Daar gaan we dan maar werk van maken.

De kogel is door de kerk: onze voorkeur gaat uit naar onderstaande optie. Die bespreken we maandag met de aannemer.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het muurtje aan de kopse kant van de douche moet wel langer. En praat met de aannemer ook over het vocht/dampprobleem in de werkkamer, dat is echt niet te negeren. Alles wat er langer ligt zal op den duur muffig worden.
pi_149245322
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:47 schreef Leandra het volgende:
Misschien kun je in het deel onder de schuine kant een luikje maken? Dan kun je altijd relatief makkelijk bij de achterkant van de droger en wasmachine komen, en heb je een verborgen verstopplek (nu het in het topic staat niet meer natuurlijk :+ ) en hoef je er niet via de knieschotten achter te klimmen of de wasmachine/droger naar voren te trekken, want dat zou nog best wel lastig kunnen zijn met de afvoer.
Ja, zoiets zal inderdaad moeten! Ik had er niet eens bij stilgestaan dat we ook nog een luikje zouden kunnen maken in de knieschotten. Ook best slim!
pi_149245412
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:00 schreef Teslynd het volgende:

Het muurtje aan de kopse kant van de douche moet wel langer.
Waarom?

quote:
En praat met de aannemer ook over het vocht/dampprobleem in de werkkamer, dat is echt niet te negeren. Alles wat er langer ligt zal op den duur muffig worden.
Denk je dat? Volgens mij valt het wel mee. De douche is vrij diep en kan haast beschouwd worden als een aparte badkamer. Er komt natuurlijk afzuiging en er komt een deur in (al sluit die de ruimte niet volledig af). En dan hebben we nog ramen die opengezet kunnen worden en algehele afzuiging in huis.
pi_149245443
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:40 schreef Pannenkoeken het volgende:
Vind het een goede keus. Ook nog dicht bij het oorspronkelijke idee!

Ben benieuwd hoe dit gaat worden!
Nog een paar weken wachten! Ik ben ook heel benieuwd.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 20:51:08 #289
422610 Barrah
pi_149245688
Ik beschouw iets pas als een aparte kamer als het vier muren en een eigen deur heeft hoor :)

Zou mooi zijn om die douchedeur zoveel mogelijk tocht-/vochtdicht te krijgen.
Better safe than sorry!

Wel gefeliciteerd met jullie keuze.
pi_149245858
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:51 schreef Barrah het volgende:
Ik beschouw iets pas als een aparte kamer als het vier muren en een eigen deur heeft hoor :)
Dat heeft het toch ook? Ik zie nauwelijks verschil met onze badkamer op de eerste verdieping en de hal daar voelt nooit vochtig en staat ook nooit vol met stoom.
pi_149245934
In onze inloopkast moet ik echt zoiets hebben!

Ah, kijk:

[ Bericht 27% gewijzigd door Claudia_x op 31-01-2015 21:11:56 ]
pi_149246458
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
In onze inloopkast moet ik echt zoiets hebben!

[ afbeelding ]
Daar heb ik vandaag Ikea voor geplunderd. Ik krijg 9 Drona wasmandjes verdeeld over 2 Kallax kasten voor de 9 verschillende wassen die ik draai. Ik kan niet wachten om mijn vuile was goed gesorteerd te hebben. Morgen komt het af als het goed is.
Spoilers!
pi_149246496
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat heeft het toch ook? Ik zie nauwelijks verschil met onze badkamer op de eerste verdieping en de hal daar voelt nooit vochtig en staat ook nooit vol met stoom.
Het gaat ook niet om de stoomwolken, maar om het verhoogde vochtpercentage.
pi_149246675
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Daar heb ik vandaag Ikea voor geplunderd. Ik krijg 9 Drona wasmandjes verdeeld over 2 Kallax kasten voor de 9 verschillende wassen die ik draai. Ik kan niet wachten om mijn vuile was goed gesorteerd te hebben. Morgen komt het af als het goed is.
Negen maar liefst! Ik zit op vijf, hooguit zes. Vertel. c_/
pi_149246764
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:13 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de stoomwolken, maar om het verhoogde vochtpercentage.
Nou ja, zoals ik al zei: wat is dan het verschil met de eerste verdieping? Ik denk dat het wel losloopt. Nieuwbouwwoning, goede afzuiging (die we dan eindelijk kunnen gebruiken - nu staat 'ie meestal uit vanwege het vele lawaai). Maar ik zet het even op het vragenlijstje dat ik heb.
pi_149246879
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Negen maar liefst! Ik zit op vijf, hooguit zes. Vertel. c_/
Ik vind mezelf ook een tikje neurotisch maar het is nou eenmaal zo. Dus dan maak ik het mezelf graag zo makkelijk mogelijk ;)

Zwart 40
Zwart 60 (in praktijk sokken, boxers, keukendoeken)
Wit 40
Wit 60
Bont 40
Bont 40 maar drogerwas
Spijkerbroeken
Wol/fijn
Sopdoeken 90

En mijn vriend heeft beloofd dat hij zal gaan sorteren als ik labels op de mandjes plak. Wie weet lukt het hem ;)
Spoilers!
pi_149247040
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

En mijn vriend heeft beloofd dat hij zal gaan sorteren als ik labels op de mandjes plak. Wie weet lukt het hem ;)
:D! Ik moet m'n kinderen snel leren lezen.
pi_149247177
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D! Ik moet m'n kinderen snel leren lezen.
Jong geleerd... En tot die tijd lukt het misschien wel met stickers ofzo.

Nog even over je deur naar de werkkamer. Ik zou die echt naar binnen laten openen. Als je met je armen vol was de trap op loopt en die deur gaat naar buiten open, val je (of je was) als je een beetje onhandig doet van de trap.
Spoilers!
pi_149247850
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, zoals ik al zei: wat is dan het verschil met de eerste verdieping? Ik denk dat het wel losloopt. Nieuwbouwwoning, goede afzuiging (die we dan eindelijk kunnen gebruiken - nu staat 'ie meestal uit vanwege het vele lawaai). Maar ik zet het even op het vragenlijstje dat ik heb.
Je badkamer komt uit op een tochtende gang.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 22:17:18 #300
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149248691
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

9 verschillende wassen? Ik kom niet verder dan 2... Wit en kleur. Werkkleding heb ik niet.
pi_149249041
Ik ben nog steeds met tekeningen aan het pielen. Op onderstaande schetsen is te zien hoe schuin de muur in de nis loopt. De planken zullen dus beter zo kunnen:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')