Zo, dat is vlot gegaan, succes gewenst!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:15 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben de aannemer zojuist over de vloer gehad en hebben definitief getekend voor de klus! We hebben een adresje gekregen van hun sanitairleverancier en tegels zijn over het algemeen op voorraad. Dat is dus mooi. We hebben besproken dat we sommige beslissingen (bijv. over de plek van de gootsteen) nemen als de dakkapel er eenmaal is. We hebben ook nog even goed uitgelegd gekregen waarom zij liever niet met prefab werken. Zij vinden de kans op lekkages door een aansluiting die net niet helemaal goed is te groot.
Afijn, over een week gaan ze beginnen!
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:15 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben de aannemer zojuist over de vloer gehad en hebben definitief getekend voor de klus! We hebben een adresje gekregen van hun sanitairleverancier en tegels zijn over het algemeen op voorraad. Dat is dus mooi. We hebben besproken dat we sommige beslissingen (bijv. over de plek van de gootsteen) nemen als de dakkapel er eenmaal is. We hebben ook nog even goed uitgelegd gekregen waarom zij liever niet met prefab werken. Zij vinden de kans op lekkages door een aansluiting die net niet helemaal goed is te groot.
Afijn, over een week gaan ze beginnen!
Ze heeft toch wel een staal van die kleur beoordeeld hè, niet het plaatje en dan in de veronderstelling een Eames schommelstoel te krijgen geroepen dat ze het mooi vond?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog geen staal van de onderste gehaald. De bovenste vond ze mooi! Ik heb er ook niet echt een andere keuze gegeven.
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze heeft toch wel een staal van die kleur beoordeeld hè, niet het plaatje en dan in de veronderstelling een Eames schommelstoel te krijgen geroepen dat ze het mooi vond?
vraag me af waar je dat bureau kan kopen. I like.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
Oké, plan tot nog toe.
Werkkamer:
[ afbeelding ]
Nog niet geweest. We hopen er maar op dat het assortiment er oké is.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:44 schreef mignonne het volgende:
Ben je inmiddels uit de tegeltjes enzo? of was je nog niet geweest?
Ja, dat doe ik ook. En dan hang ik de staaltjes op en ga ik er een tijdje over twijfelen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:42 schreef innepin het volgende:
Ik vind het werkelijk prachtig hoe jij over kleuren kan nadenken. Ik ben meestal van het 'loop naar de gamma, doemijdiemaar'-type.
Dat!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:42 schreef innepin het volgende:
Ik vind het werkelijk prachtig hoe jij over kleuren kan nadenken. Ik ben meestal van het 'loop naar de gamma, doemijdiemaar'-type.
O, ik vind onze rolgordijnen een mooie oplossingquote:Op maandag 19 januari 2015 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het is niet heel belangrijk dat het verduisterend is, want we slapen aan de andere kant. En de achterkant van ons huis ligt op het oosten, dus heel warm zal het er in de zomer vermoedelijk niet worden. Het is wel fijn als het verduistert, maar ik heb het liefst een mooie oplossing.
Foto!quote:Op maandag 19 januari 2015 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, ik vind onze rolgordijnen een mooie oplossing
Vanmiddag als ik er aan denk.quote:
Ja, en levert me gewoon stress op. Want tja, ik ben een controlfreak.quote:Op maandag 19 januari 2015 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Foto mailen met grote knipperlichten om de tegel die je wil hebben? Zonde van je tijd zeg.
Jij bent scherp! Zijn we straks nog duurder uit ook.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:08 schreef Leandra het volgende:
Op basis van de foto zou ik ook denken dat je een BM 2530 had als je de vijfde van boven hebt in rij 2, maar als ik naar de coderingen kijk dan valt de BM 2510 in de M086 reeks en de BM 2530 in de M100 reeks en dat is een prijsklasse reeks.... dus dan ben ik benieuwd hoe dat dan zit
Mooi.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Toevallig belde de aannemer net en hij zei dat zijn ervaringen met Sanidump heel goed zijn en dat de kleuren ook altijd kloppen. We gaan gewoon als de batch binnen is eerst kijken of de kleur klopt en mocht het alsnog niet goed zijn, dan zet de aannemer hen onder druk om z.s.m. nieuwe tegels te leveren. Komt goed, adem in, adem uit.
Valt het op dat ik makkelijk in de stress schiet?![]()
Onze spullen voor het oude huis kwamen ook van Sanidump en dat is prima gegaan. Wij waren ook niet ontevreden, hoor. Komt vast goed.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Toevallig belde de aannemer net en hij zei dat zijn ervaringen met Sanidump heel goed zijn en dat de kleuren ook altijd kloppen. We gaan gewoon als de batch binnen is eerst kijken of de kleur klopt en mocht het alsnog niet goed zijn, dan zet de aannemer hen onder druk om z.s.m. nieuwe tegels te leveren. Komt goed, adem in, adem uit.
Valt het op dat ik makkelijk in de stress schiet?![]()
Fraai... ik heb hier met Besta kasten geprobeerd de muur onder de schuine kant zo uit te vullen, maar daar zie je nog niet veel van door al die zooi die er (nog steedsquote:Op maandag 19 januari 2015 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik kwam dit plaatje nog tegen. Zoiets gaat onze werkkamer worden als het past met de bureaus:
[ afbeelding ]
Je ziet hier ook mooi hoe hoog het plafond wordt. Dat is niet zo hoog, namelijk op 2.20 meter (als ik het me goed herinner - kan ook 2.10 meter zijn).
Ik vind de kast een mooi idee. Ziet er ook strak uit.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik kwam dit plaatje nog tegen. Zoiets gaat onze werkkamer worden als het past met de bureaus:
[ afbeelding ]
Je ziet hier ook mooi hoe hoog het plafond wordt. Dat is niet zo hoog, namelijk op 2.20 meter (als ik het me goed herinner - kan ook 2.10 meter zijn).
Ik weet niet of we dat zo gaan doen - nu heb ik er het geld niet voor over. Ik denk dat we maar eens beginnen met de kasten die we hebben en/of wat schappen boven het bureau/de bureaus. Maar het is goed om te zien hoe je een soortgelijke ruimte efficiënt in kunt richten.quote:Op zondag 25 januari 2015 14:19 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ik vind de kast een mooi idee. Ziet er ook strak uit.
Inderdaad. Zit me net te bedenken of je zoiets niet zelf kan maken. Zodra je er de financiële ruimte voor hebt, is dat een leuk projectje.quote:Op zondag 25 januari 2015 14:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet of we dat zo gaan doen - nu heb ik er het geld niet voor over. Ik denk dat we maar eens beginnen met de kasten die we hebben en/of wat schappen boven het bureau/de bureaus. Maar het is goed om te zien hoe je een soortgelijke ruimte efficiënt in kunt richten.
Ja, precies. De bedoeling is eerst maar eens de ruimtes creëren dan en kijken wat we willen. Ik sluit niet uit dat we alsnog de slaap- en werkkamer gaan omdraaien, dus voor dit soort beslissingen is het nog te vroeg.quote:Op zondag 25 januari 2015 14:25 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Inderdaad. Zit me net te bedenken of je zoiets niet zelf kan maken. Zodra je er de financiële ruimte voor hebt, is dat een leuk projectje.
Net het stukje gelezen over de tegelsquote:Op zondag 25 januari 2015 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, precies. De bedoeling is eerst maar eens de ruimtes creëren dan en kijken wat we willen. Ik sluit niet uit dat we alsnog de slaap- en werkkamer gaan omdraaien, dus voor dit soort beslissingen is het nog te vroeg.
Ik had er staaltjes opgehangen met masking tape. Nog nooit heb ik er verf mee van de muren gehaald, maar deze keer wel. Maf. Maar goed, die muren ga ik sowieso opnieuw verven.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:09 schreef mignonne het volgende:
Is je muur nou beschadigd of lijkt dat maar zo?
Sinds de verhuizing drie jaar geleden zijn er ook wat vegen op de muur bij de trap gekomen doordat we regelmatig iets van boven naar beneden halen (of andersom). Ik kan daar inderdaad totaal niet tegen. Ik heb er niet over gepiekerd om die muur opnieuw te verven omdat 'ie te hoog is, maar nu er een vliering in komt, kan ik dat gaan heroverwegen. Het is sowieso een mooie gelegenheid om weer eens met de kwast door het huis te gaan, wat plekken weg te stippen en een muurtje hier en daar opnieuw te witten. Achter de prullenbak zitten bijvoorbeeld koffiespetters op de muur. Irritant.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:
ohja je ging toch verven, dan maakt het ook niet zoveel uit. Ik was verbaasdhet leek me niet iets wat jij moedwillig zo zou laten zo van ah well, boeiend
![]()
![]()
mwhehequote:Op donderdag 29 januari 2015 09:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sinds de verhuizing drie jaar geleden zijn er ook wat vegen op de muur bij de trap gekomen doordat we regelmatig iets van boven naar beneden halen (of andersom). Ik kan daar inderdaad totaal niet tegen. Ik heb er niet over gepiekerd om die muur opnieuw te verven omdat 'ie te hoog is, maar nu er een vliering in komt, kan ik dat gaan heroverwegen. Het is sowieso een mooie gelegenheid om weer eens met de kwast door het huis te gaan, wat plekken weg te stippen en een muurtje hier en daar opnieuw te witten. Achter de prullenbak zitten bijvoorbeeld koffiespetters op de muur. Irritant.
Van mij hoeft dat afgeleefde niet zo. Maar ja, je houdt je huis niet eeuwig nieuw.
quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
Prefab hebben ze er echt zo op!
Ik zal mijn best doen om tussendoor foto's te maken. Ik wil eigenlijk ook soep maken vandaag, want ze gaan misschien vanavond nog door en dan is wat warm eten bij de bammen wel lekker. Maar verder heb ik niks te doen nu m'n jongste op school zit.
Ze maken het wel goed dicht, hoor.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:29 schreef Leandra het volgende:
Brrrrrrrrr dat meen je niet? Kozijnen nog niet binnen?
Oh, ik ben supertrots.quote:
Laat ik dat maar niet doen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:32 schreef miss_sly het volgende:
Zijn het Polen? Wodka dan toch? Blijven ze ook lekker warm van!
oh! my bad, ik had prefab in gedachten. Hoe kom ik daar nou weer bijquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:28 schreef Claudia_x het volgende:
Maar dit is dus geen prefab! En de kozijnen zijn nog niet binnen, dus verwacht vandaag geen foto's van een dakkapel die volledig af is. Ik denk dat ze er tijdelijk wat hout tegenaan zetten en dan wippen ze begin volgende week die ramen er zo in.
als je dr een pot augurken bij knalt?quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Zouden Polen erwtensoep lekker vinden?
Ja, maar toch, de gedachte alleen al....quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze maken het wel goed dicht, hoor.
Dat denk ik ook. Het is nu donker en oogt heel massief. Met een wit plafond is dat heel anders.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:31 schreef miss_sly het volgende:
2.20 is niet heel laag, inderdaad, maar omdat het natuurlijk eerst zo hoog was, valt het misschien meer op. En het lijkt zo net boven het dakraam te zitten, en dat zit toch niet zo hoog? De plafonds op de andere verdiepingen zijn waarschijnlijk 2.60, dus dat scheelt bijna een halve meter. Als er straks een wit plafond in zit, zal dat ook alweer schelen, denk ik.
quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:33 schreef miss_sly het volgende:
Er zit een poolse supermarkt vlakbij de opvang, Claudia!
mijn zolder lijkt een meter hoger nu ik het plafond gewit heb ipv dat lellikke groenequote:Op donderdag 29 januari 2015 09:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het is nu donker en oogt heel massief. Met een wit plafond is dat heel anders.
Onze dakramen zitten vrij hoog trouwens!
Haha. Ik zit er totaal niet mee. Het is hier sowieso heel warm in huis.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar toch, de gedachte alleen al....
Overigens ben ik momenteel bezig gordijnen op te hangen om de warmte binnen te houden (en te kijken wat we zouden kunnen doen qua zonnepanelen, warmtepomp, zonneboiler enz., dus het is ook een beetje wat er in m'n hoofd zit, en de gedachte aan een open dakkapel doet het bij mij nu niet goed
Ja, dat is echt feest als je 7 maanden zwanger bentquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha. Ik zit er totaal niet mee. Het is hier sowieso heel warm in huis.
M'n lief vindt het trouwens allemaal een enorme inbreuk op onze privacy. Die heeft daar best moeite mee. Ik ben zelf heel blij dat het om een zolderverbouwing gaat. Ik kan gewoon nog rustig in de woonkamer zitten en we kunnen gewoon douchen bijvoorbeeld. Het lijkt me echt rot om een badkamer een tijdje te moeten missen. En ik vind het fijn dat de aannemer er rekening mee houdt dat we niet zitten te wachten op bouwvakkers die voortdurend door de woonkamer stormen en van alles vies maken.
Ik heb zo'n beetje een hele zwangerschap zonder badkamer gezetenquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is echt feest als je 7 maanden zwanger bent
Gelukkig had ik toen m'n eigen huis ook nog, waren we daar in de weekenden.
Nee inderdaad, gaan we zeker niet doen. We kunnen altijd nog een wastafeltje in de douche laten maken, maar dat doe ik liever niet. Hmf, ik kom er even echt niet uit.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:12 schreef miss_sly het volgende:
Wauw, flink gewerkt!
Wat jammer dat het niet paSt zoals je van plan was. Let er wel op dat je je douche niet erg gaan verkleinen om dingen passend te maken, want een krappe douche word je niet blij van.
Jep!quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:22 schreef innepin het volgende:
Wat gaat het goed joh! Ziet er nu al heel gaaf uit. Gaan ze gelijk morgen verder?
80 is minimaal, maar dat is eigenlijk te klein.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee inderdaad, gaan we zeker niet doen. We kunnen altijd nog een wastafeltje in de douche laten maken, maar dat doe ik liever niet. Hmf, ik kom er even echt niet uit.
Wat voor breedte moet je nou echt hebben voor een douche? Ik had 90 cm in gedachten.
Daar komt een glazen deur voor.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:36 schreef miss_sly het volgende:
Die tekening klopt toch sowieso niet, neem ik aan? Zo'n brede ingang en de opening zo dichtbij de douchekop geeft heel veel nattigheid in de werkkamer.
De douche is 90 cm breed en de ingang naar de douche is 90 cm breed, maar de diepte is meer (in deze tekening ruim 1.32 m, maar het zou ook nog naar 1.60 m kunnen gaan).quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:41 schreef miss_sly het volgende:
Hoe breed is je douche in die tekening?
Er staat 90x90 maar het oogt niet vierkant.
Niet tegen de zijkant waar nu de wasmachine staat. Daar is het schuine plafond te laag voor. En de doucheruimte zou wel veel dieper moeten worden om de wastafel aan de andere kant te plaatsen. Dat is weer zonde van de ruimte die je in de kamer mist.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:46 schreef miss_sly het volgende:
Kun je dan niet je doucheruimte inderdaad dieper maken en de wastafel tegen die muur plaatsen?
Ik zal het morgen even opmeten!quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:48 schreef PJ het volgende:
Mooi hoor!
Zou je een foto kunnen maken van de steunen waarin de lange balken van de vliering hangen?
En om de hoeveel centimeter hebben ze dwarsbalken geplaatst?
Tenslotte wat is de dikte (afmetingen) van de balken?
Ik wil zelf nl. ook een vliering gaan maken.
De eerste optie begrijp ik niet helemaal. Dat tweede is een optie, maar het is wel heel zonde van de ruimte, vooral omdat het staan op zich niet echt een probleem is. De wasmachine past er, de droger, de wastafel waarschijnlijk ook. We staan ook voor het schuine deel, dus dat is geen probleem. Het is puur dat je recht naar voren in een spiegel wilt kunnen kijken. Misschien is een scheerspiegel ophangen wel een oplossing. Zoiets:quote:Op donderdag 29 januari 2015 21:49 schreef Barrah het volgende:
Als je het wandje bij de douche, bij de 0 van 0,90, op gelijke hoogte zet met het deel waar de deur in zit zou je aan de kant van de douche de wastafel tegen dat muurtje hangen.
Anders toch overwegen om onder her schuine dak een stuk loze ruimte achter een recht wandje te plaatsen, zodat je wel de hoogte hebt om de wastafel te gebruiken en een spiegel op te hangen.
Het is zuur maar binnen de indeling die jullie hebben bedacht is dit de ruimte die je hebt. Je verkijkt je gauw op de helling van een schuin dak.
Denk er bij scheerspiegels met vergrotende kant (zoals die ronde) wel aan dat ze brand kunnen veroorzaken als er zonlicht op valt!quote:Op donderdag 29 januari 2015 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De eerste optie begrijp ik niet helemaal. Dat tweede is een optie, maar het is wel heel zonde van de ruimte, vooral omdat het staan op zich niet echt een probleem is. De wasmachine past er, de droger, de wastafel waarschijnlijk ook. We staan ook voor het schuine deel, dus dat is geen probleem. Het is puur dat je recht naar voren in een spiegel wilt kunnen kijken. Misschien is een scheerspiegel ophangen wel een oplossing. Zoiets:
[ afbeelding ]
Of gewoon voor de dakkapel.
[ afbeelding ]
In Zwitserland zag ik jaren geleden het stopcontact in een transparant plastic plaat. Dat is dus tegen vieze vingers op de muur (de huurderregels zijn/waren er erg streng). Ik kijk nog steeds met één oog bij de bouwmarkt of ze hier ook zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
mwhehe![]()
Ik herken het wel hoor. Juist ook omdat alles zo vers en nieuw was valt het extra op en stoort het. Vind ik zelf dan. Onze woonkamer moet nodig opnieuw gedaan worden. Althans, de plek naast de eettafelen de plek naast de deur naar de hal waar de lichtknoppen zitten. Zeg maar op kinderhandjes-hoogte vooral
doen we volgend jaar wel. Als ik ook ein-de-lijk de trap aan kan pakken...
Ben benieuwd joh!!Volgens mij gaan dakkapellen altijd wel redelijk vlot, die prefab iig. Wat een licht en ruimte ga je straks hebben!
Toen de verhuurder hier groot onderhoud liet uitvoeren, was de badkamer een paar weken buiten bedrijf. Een lege woning was beschikbaar om te douchen (en in gebruik bij de werklieden als kantine en opslagplaats). We hadden een sleutel om er op onze eigen tijd heen te gaan. Heel ongemakkelijk was dat, maar er tenminste wel een douche beschikbaar. Ook moest de voordeur in de gaten gehouden worden, want ze zijn gewend aan in- en uitlopen en laten de deur open staan.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha. Ik zit er totaal niet mee. Het is hier sowieso heel warm in huis.
M'n lief vindt het trouwens allemaal een enorme inbreuk op onze privacy. Die heeft daar best moeite mee. Ik ben zelf heel blij dat het om een zolderverbouwing gaat. Ik kan gewoon nog rustig in de woonkamer zitten en we kunnen gewoon douchen bijvoorbeeld. Het lijkt me echt rot om een badkamer een tijdje te moeten missen. En ik vind het fijn dat de aannemer er rekening mee houdt dat we niet zitten te wachten op bouwvakkers die voortdurend door de woonkamer stormen en van alles vies maken.
Alleen voor scheren is de spiegel boven/bij de wastafel nodig. Daarvoor kan je zo'n kleine ronde op uittrekbare arm aan de muur hangen. De grotere spiegel kan overal hangen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet eigenlijk even een andere plattegrond uploaden, want die hierboven klopt niet. Ik heb er zelf een gemaakt de accurater is.![]()
De wastafel naar voren plaatsen werkt niet echt, want je kunt gewoon niet goed in een spiegel kijken. En die heb je wel nodig bij je wastafel. Toch? Een optie is de spiegel in de zijkant van de dakkapel maken, maar dan moet de wastafel daar weer voor.
Dat zou ik sowieso doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:35 schreef Leandra het volgende:
Je zou ook een grote spiegel tegen die hele wand kunnen hangen, krijg ook nog meer licht
Een plaatje hierbij:quote:Op donderdag 29 januari 2015 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
De eerste optie begrijp ik niet helemaal.
Die holle ruimte kun je nog wel voor een deel gebruiken door er wat planken/vakken in te maken. Hier kun je dan je handdoeken, voorraden e.d. kwijt.quote:Op donderdag 29 januari 2015 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Dat tweede is een optie, maar het is wel heel zonde van de ruimte, vooral omdat het staan op zich niet echt een probleem is.
Oef, goed om te weten! Ik neig naar zoiets, maar ideaal is het niet:quote:Op vrijdag 30 januari 2015 00:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Denk er bij scheerspiegels met vergrotende kant (zoals die ronde) wel aan dat ze brand kunnen veroorzaken als er zonlicht op valt!
Het probleem is niet de wastafel zelf. We willen het blad een stuk boven de wasmachine en droger laten plaatsen zodat de afvoer erboven (en daarna erachter) kan lopen. We zijn vrij lang, dus dat moet kunnen (al is dat op zich ook niet ideaal). Het probleem is meer de schuine wand zelf. Zelfs als we strak tegen de wand van de douche staan, kunnen we niet goed naar voren naar kijken. Er zit net een schuin deel voor.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 00:59 schreef Leandra het volgende:
Als je de droger helemaal links tegen het schot zet en de wasmachine strak tegen de droger, dan hou je een kleine 40 cm over tussen de wasmachine en de muur van de douche.
Als je de wastafel daar nu eens schuin laat plaatsen?
Dan zit de afvoer van de wastafel dus rechts van de wasmachine, maar heb je geen last van het dak, en heb je door de schuine stand van de wastafel wel redelijk wat ruimte.
Zodat de wastafel in de werkkamer staat?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 01:14 schreef Seven. het volgende:
Doe je een douchecabine? Zo ja, je kunt overwegen om een wet room te maken (kan niet op de NL term komen). Wastafel gewoon monteren aan de buitenkant van de douche dus dan sta je met je rug naar je bureau je tanden te poetsen.
En tanden poetsen en puistjes uitknijpen en grijze haren eruit plukken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 01:57 schreef Teslynd het volgende:
Alleen voor scheren is de spiegel boven/bij de wastafel nodig. Daarvoor kan je zo'n kleine ronde op uittrekbare arm aan de muur hangen. De grotere spiegel kan overal hangen.
Ik weet niet precies welke wand je bedoelt. Het is drie meter van de deur waar je binnenkomt tot de achterwand (waar de bureaus nu tegen staan). Op z'n diepst (van dakkapel tot tegenoverliggende wand) is de kamer 3.75 m. De wand naast de deur waardoor je binnenkomt, wordt iets langer dan 90 cm (tussen de 1.00 en 1.20 m).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:03 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat zou ik sowieso doen.
Wat is de totale maat van de muur waar de toegangsdeur naar de kamer zit? Dus van woningscheidende wand t/m die muur?
Ik zal er eens naar kijken, of ik wat opties kan tekenen.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:17 schreef Cathmar het volgende:
Wat een hoop licht en ruimte!!
Ik heb echt totaal geen ruimtelijk inzicht dus geen ideeen maar wel veel vertrouwen dus er komt vast een mooi plan.
Hm ja, dat is inderdaad wel een idee. De holle ruimte boven de wasmachine en droger kunnen we sowieso gebruiken. de ruimte direct achter de apparaten weer niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:29 schreef Barrah het volgende:
[..]
Een plaatje hierbij:
[ afbeelding ]
Boven de wasmachines houd je dan ruimte voor een paar planken voor wasmiddel, knijpers, handdoeken en wat voorraden. In jullie huidige plan is daar waarschijnlijk nauwelijks ruimte voor.
[..]
Die holle ruimte kun je nog wel voor een deel gebruiken door er wat planken/vakken in te maken. Hier kun je dan je handdoeken, voorraden e.d. kwijt.
Die maat dus, je hebt dus 2,09 voor douche en loze ruimte.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
Het is drie meter van de deur waar je binnenkomt tot de achterwand
Aangezien je er verder niet echt ruimte voor een kast hebt, zou ik het doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm ja, dat is inderdaad wel een idee. De holle ruimte boven de wasmachine en droger kunnen we sowieso gebruiken. de ruimte direct achter de apparaten weer niet.
We hebben inderdaad nauwelijks rekening gehouden met voorraden daar. Dat komt voor een deel doordat we een aparte walk-in closet krijgen waar ik ook de was wil vouwen en strijken (nou ja, ik strijk niet, maar er staat een strijkplank). En we slapen in de andere kamer, waar nog wel ruimte is voor een commode of andersoortige kast. Dat neemt niet weg dat het wel handig is om plek te hebben voor handdoeken en wasmiddel.
Het zou wel kunnen. We hebben besloten dat we de precieze plekken van de binnenmuurtjes bepalen als we dakkapel er eenmaal in zit. Ik weet niet 100% zeker of we nog een muur tegen het midden van de dakkapel zouden kunnen zetten, maar dat is iets wat wij liever niet willen. We willen graag van de volle breedte van de dakkapel kunnen genieten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:37 schreef Barrah het volgende:
Als je een ruimere badkamer cq. washok wilt zou het ook nog zo kunnen:
[ afbeelding ]
Zou je hierbij de wastafel op de plek van de douche plaatsen dan kan zou je bij het raam een (hoek)bad kwijt kunnen.
Ik weet alleen niet of jullie in dit stadium van je verbouwing nog dit soort drastische veranderingen willen of kunnen doorvoeren
Ja, minus de dikte van de binnenmuur zelf. (Die heb ik nu op 10 cm gegokt.)quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:51 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Die maat dus, je hebt dus 2,09 voor douche en loze ruimte.
Nee, die gaat naar de vliering! Wel loopt er nog een pijp en ik ben ervan uitgegaan dat die daar moet blijven zitten.quote:Die ventilatiebox blijft daar en moet bereikbaar blijven he?
Qua lichtinval is de wastafel tegen de korte muur fijner hoor.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:00 schreef Leandra het volgende:
Die zou je eventueel ook nog tegen het andere muurtje kunnen doen, zodat je minder ver de douche instaat als je bij de wastafel iets moet doen terwijl de ander aan het douchen is.
daarom moet de doucheruimte ook gewoon dieper.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Wat me wel onhandig lijkt, is dat alles daar heel nat wordt bij het douchen, ook de spiegel. En je kunt er dus niet een kastje neerzetten voor tandpasta en zo. Al zouden we weer kunnen overwegen om daar iets van een nisje in te maken. Maar dan nog: alles wordt nat.
Ja, ik vind het eigenlijk ook niks.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:03 schreef miss_sly het volgende:
Dat stelde ik gisteren ook al voor, en toen vond je het niets
Ik denk dat je het nog wel kunt ruilen, terugbrengen is misschien wat te veel verwacht. Misschien ook wel, hoor. Je kunt het altijd vragen.
Maar nat wordt het toch wel, toch? Ik kom telkens weer verhalen tegen van mensen met inloopdouches die schrijven dat de diepte niet genoeg is om spetters in de hele badkamer tegen te gaan. En we willen het liefst die korte wand bij de douche niet te ver de kamer in laten komen omdat het daar weer ruimte wegneemt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:04 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Qua lichtinval is de wastafel tegen de korte muur fijner hoor.
[..]
daarom moet de doucheruimte ook gewoon dieper.
Dat denk ik ook wel, maar qua gebruiksgemak is het wel handig als de wastafel tegen de lange muur zit, dan staat hij veel minder in de weg, en kun je er ook makkelijker met twee personen tegelijk gebruik van maken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:04 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Qua lichtinval is de wastafel tegen de korte muur fijner hoor.
Als je straks gebukt onder het schuine dak je tanden staat te douchen merk je anders niks van die voornamelijk loze ruimte onder die dakkapel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het is meer dat ik het opofferen van de dakkapel nóg nikser vind.
Ik heb iemand zoiets ooit met lakens zien doenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Leandra het volgende:
Je verft makkelijk hè... dus dan heb je vast wel schilderstape in huis
Kun je in een kamer de doucheruimte eens op de grond maken met schilderstape, en dan eens kijken hoe dat is als je de wastafel ook in die ruimte maakt?
We willen die optie ook nog steeds open kunnen houden, al is het voor ons veel logischer om de werkkamer bij de dakkapel te hebben (i.v.m. veel licht) en de slaapkamer aan de andere kant met de schuine wand.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:07 schreef Barrah het volgende:
Bij mijn tweede tekening heb ik ook even gedacht aan de mogelijkheid om werkkamer en slaapkamer om te draaien. Tip: een slaapkamer op het noorden of oosten is in de zomer niet zo warm.
Dit leek ons de minimale diepte voor het halletje i.v.m. de deur naar de kamer onder.quote:Als de plaats van de muurtjes sowieso nog niet vaststaat, zou je hier binnen een ander concept ook nog mee kunnen schuiven om het aan je wensen te laten voldoen. Het halletje kan korter bijvoorbeeld.
Ik vind het geweldig dat jullie zo meedenken! Waarvoor hartelijk dank.quote:Wastafel in je douchecel zorgt er inderdaad voor dat het wat nat kan worden. Daarom heb ik dat muurtje ook verder bij de douche vandaan getekend, dat scheelt al een hoop. En daarnaast; je zou het een probleem vinden om naast je wastafel te douchen, maar vind het geen probleem dat je werkkamer tijdens het douchen vol stoom komt te staan? Ik zou echt voor een scheidingsmuurtje tussen werkkamer en badkamer gaan! Heb je aan beide kanten méér aan je ruimte.
Ik had het voor de badkamerverbouwing ook gedaan.... wist ik precies hoe het bad en de douche in de nieuwe situatie zouden uitkomen, dat was best handig.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Barrah het volgende:
[..]
Ik heb iemand zoiets ooit met lakens zien doen
Er ligt nu stucloop op de vloer, dus we hebben gisteren al flink op de vloer zitten tekenen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Leandra het volgende:
Je verft makkelijk hè... dus dan heb je vast wel schilderstape in huis
Kun je in een kamer de doucheruimte eens op de grond maken met schilderstape, en dan eens kijken hoe dat is als je de wastafel ook in die ruimte maakt?
Er is vast wel een voorraadbak van speelgoed van een van de kinderen die als wasbak kan fungeren in je geplakte doucheruimte.
Wanneer verwacht je in die werkkamer te zitten? Overdag of juist 's avonds? Indien het laatste, dan is de waarde van dat daglicht maar beperkt. Al kun je hetzelfde van een slaapkamer zeggenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
al is het voor ons veel logischer om de werkkamer bij de dakkapel te hebben (i.v.m. veel licht)
In mijn tweede tekening heb ik het halletje langer gemaakt, zodat de deur naar de badkamer zo ver mogelijk bij het douchegedeelte vandaan kan staan. Stel dat je daar niet je douche maakt maar je wastafel, dan hoeft dat niet. Het halletje blijft een verkeersruimte (weinig ruimte voor een kast of zo) en de breedte van de badkamer en werkkamer wordt bepaald door je dakkapel, dus op zich maakt het niet veel uit hoe lang het halletje is.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
Die leek ons de minimale diepte voor het halletje i.v.m. de deur naar de kamer onder.
Een wandje tussen werkkamer en badkamer kan vrij smal. Misschien hoef je het niet eens of nauwelijks te isoleren. Ik zou het vervelender vinden als ik wakker wordt van mijn douchende partner die er vroeg uit moet of laat in gaat, dan dat ik vanachter de computer douchegeluiden hoor. Idem geluid wasmachine. Dat pleit er ook voor om de slaapkamer te laten waar jullie hem hebben gepland.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er ligt nu stucloop op de vloer, dus we hebben gisteren al flink op de vloer zitten tekenen.Punt is dat het in de ruimte echt op centimers aankomt. Stel je voor dat het muurtje tussen douche en wasmachine niet 10 cm wordt zoals de andere muren maar veel dunner, dan zou dat al enorm schelen. Maar er moeten ook nog gipsplaten opkomen, er wordt nog gestuukt, er komen nog tegels. Dat maakt het ook lastig om in te schatten hoe het straks allemaal gaat zijn.
Ik heb trouwens wel een 3D-view in floorplanner en die is wel heel nuttig!
Ik werk regelmatig thuis (gemiddeld 2 dagen in de week) en we zullen er ook regelmatig 's avonds zitten. Allebei dus.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:15 schreef Barrah het volgende:
[..]
Wanneer verwacht je in die werkkamer te zitten? Overdag of juist 's avonds? Indien het laatste, dan is de waarde van dat daglicht maar beperkt. Al kun je hetzelfde van een slaapkamer zeggen
Ahja, ik zie het! We hebben zelf een aparte bad/waskamer als één van onze ontwerpopties gehad in een vroeger stadium. Ik zie dat het een logischer manier is om de zolder in te delen, maar ik vind het zonde om de ruimte en het licht te spenderen aan een plek waar we die niet het hardst nodig hebben.quote:In mijn tweede tekening heb ik het halletje langer gemaakt, zodat de deur naar de badkamer zo ver mogelijk bij het douchegedeelte vandaan kan staan. Stel dat je daar niet je douche maakt maar je wastafel, dan hoeft dat niet. Het halletje blijft een verkeersruimte (weinig ruimte voor een kast of zo) en de breedte van de badkamer en werkkamer wordt bepaald door je dakkapel, dus op zich maakt het niet veel uit hoe lang het halletje is.
Ja, dat is inderdaad ook een overweging geweest.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:17 schreef Barrah het volgende:
[..]
Een wandje tussen werkkamer en badkamer kan vrij smal. Misschien hoef je het niet eens of nauwelijks te isoleren. Ik zou het vervelender vinden als ik wakker wordt van mijn douchende partner die er vroeg uit moet of laat in gaat, dan dat ik vanachter de computer douchegeluiden hoor. Idem geluid wasmachine. Dat pleit er ook voor om de slaapkamer te laten waar jullie hem hebben gepland.
Ja, dat opperde ik net (n.a.v. andermans suggestie)! Ik voel hier wel veel voor. Het muurtje zoals ik het nu heb getekend (tussen wasmachine en douche) kan ook best iets langer en de deuropening in de douche (nu 90 cm) kan ook best iets smaller.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:19 schreef Pannenkoeken het volgende:
En de was/ droogmachines een stuk naar voren halen? Daarmee ook het muurtje van de douche ed. Kastenplanken maken in de muur boven de was/ droogmachines. En daar een soort van medicijnkastachtig iets met spiegel er in.
Dan heb je een dieper werkblad. Maar je spiegel komt wel naar voren
Misschien is dit al geoppert hoor.
Hoezo, je hebt toch nog steeds licht in zowel je badkamer als je werkkamer?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ahja, ik zie het! We hebben zelf een aparte bad/waskamer als één van onze ontwerpopties gehad in een vroeger stadium. Ik zie dat het een logischer manier is om de zolder in te delen, maar ik vind het zonde om de ruimte en het licht te spenderen aan een plek waar we die niet het hardst nodig hebben.
Als je ook de machines naar voren haalt, loont het de moeite om te kijken of je je afzuiging kunt verplaatsen naar daar achter. Die ventilatiebox moet toegankelijk blijven (wordt ook hierboven geopperd). Dat lijkt me in jullie tekening niet het geval. Als hij achter een wasmachine zou hangen is dat geen probleem. Ik ga binnenkort zelf ook mijn ventilatiebox verplaatsen om op zolder een muurtje te kunnen plaatsen. Lijkt me goed te doen. Wel het aantal bochten zo beperkt mogelijk houden.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:19 schreef Pannenkoeken het volgende:
En de was/ droogmachines een stuk naar voren halen? Daarmee ook het muurtje van de douche ed. Kastenplanken maken in de muur boven de was/ droogmachines. En daar een soort van medicijnkastachtig iets met spiegel er in.
Dan heb je een dieper werkblad. Maar je spiegel komt wel naar voren
Misschien is dit al geoppert hoor.
Die blijft toegankelijk! Hij gaat naar de vliering en we houden de route ernaartoe open.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:24 schreef Barrah het volgende:
Als je ook de machines naar voren haalt, loont het de moeite om te kijken of je je afzuiging kunt verplaatsen naar daar achter. Die ventilatiebox moet toegankelijk blijven (wordt ook hierboven geopperd).
En het is nog wel mijn thuiswerkdag. Ik denk dat ik maar een dagje vrij neem.quote:Edit: In dit tempo komt dit topic vandaag nog wel vol. Ik moet helaas toch even aan de werk. Leuk om te zien hoe alle reacties iedereen inspireren tot nieuwe inzichten. Ik ben heel benieuwd wat jullie er mee gaan doen! Bepaalde vooruitstrevende suggesties mag je best even laten bezinken![]()
Ik denk zoals in de plaatje dat je postte... die witte wastafel onder het plaatje van die spiegel met zwart erachterquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die blijft toegankelijk! Hij gaat naar de vliering en we houden de route ernaartoe open.
[..]
En het is nog wel mijn thuiswerkdag. Ik denk dat ik maar een dagje vrij neem.Ik ga alle opties sowieso meenemen, hoor! Die bespreek ik vanavond met mijn lief en t.z.t. ook nog met de aannemer. Die heeft zoveel ervaring dat hij ook iets in kan brengen. (Hij had bijvoorbeeld een voor ons vaag plan om de wastafel aan de dakkapel te hangen, maar ik begreep niet zo goed wat hij daarmee bedoelde.)
Close-up:quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:48 schreef PJ het volgende:
Mooi hoor!
Zou je een foto kunnen maken van de steunen waarin de lange balken van de vliering hangen?
En om de hoeveel centimeter hebben ze dwarsbalken geplaatst?
Tenslotte wat is de dikte (afmetingen) van de balken?
Ik wil zelf nl. ook een vliering gaan maken.
Dat zou ik ook doen, misschien een verticaal flessenrek achtig iets zoals je ook vaak tussen keukenkastjes ziet.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:07 schreef Pannenkoeken het volgende:
Bij die laatste tekeningen zou je bijvoorbeeld nisjes in de muur kunnen maken voor handdoeken ed. Dan ben je niet heel veel ruimte kwijt.
Ja. Dat wil zeggen, de droger helemaal naar links en de wasmachine denk ik maar naar rechts zo dicht mogelijk tegen de douchewand aan. Misschien is er dan tussenin nog ruimte voor de afvoer en een heel smal kastje. (Al kan er maar ossengalzeep staan - altijd handig.) En als dat niet lukt, dan moet het hele blad iets naar boven en dan kunnen we ook overwegen daar twee lades in te maken die boven de wasmachine en droger en onder het blad komen (één links naast de afvoer en één rechts ernaast).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:05 schreef miss_sly het volgende:
Droger en wasmachine schuiven toch wel helemaal op naar links, neem ik aan?
Grappig dat je met hetzelfde probleem zit. Nou ja, echt grappig is het natuurlijk niet. Dat laatste is geen optie meer, want de kozijnen zijn besteld en het raamwerk daarvoor is al af. Maar mijn inspiratieplaatje van hierboven laat zien dat je de spiegel ook iets anders kunt hebben. (Al vraag ik me af hoe handig dat is - maar ik vind het nog het overwegen waard. In dit stadium is bijna alles nog het overwegen waard, maar in de loop van volgende week zullen we er vermoedelijk wel uit moeten zijn.)quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:08 schreef RB42 het volgende:
Ik zit met vrijwel hetzelfde probleem, alleen bij mij bestaat het issue alleen nog maar in SketchUp, ik heb zelfs de dakkapellen en de vliering nog niet dus alles kan nog
Anyways, in mijn ontwerp zit de wastafel boven het knieschot. Is dat bij jou geen optie of is die al geopperd en afgeschoten? Je zit dan alsnog met het probleem om een spiegel achter de wastafel te krijgen, maar misschien kun je het raam nog verkleinen en in plaats daarvan een stuk wand toevoegen? Je kozijnen zijn er toch nog niet
Ik zou droger en wasmachine echt naast elkaar zetten. Dat is zoveel praktischer met was uit het ene apparaat in het andere stoppen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja. Dat wil zeggen, de droger helemaal naar links en de wasmachine denk ik maar naar rechts zo dicht mogelijk tegen de douchewand aan. Misschien is er dan tussenin nog ruimte voor de afvoer en een heel smal kastje. (Al kan er maar ossengalzeep staan - altijd handig.) En als dat niet lukt, dan moet het hele blad iets naar boven en dan kunnen we ook overwegen daar twee lades in te maken die boven de wasmachine en droger en onder het blad komen (één links naast de afvoer en één rechts ernaast).
Dat weeg ik sowieso niet mee als argument, want ik wil vooral een huis waar wij prettig in leven. Veel belangrijker vind ik wat je hiervoor zegt, dat je niet straks het gevoel wilt hebben dat alles net past. Maar ik ben dus ook bang dat opdelen in drie ruimtes daarvoor gaat zorgen. De lange dakkapel is dan niet meer zichtbaar en beide ruimtes zijn veel meer reguliere ruimtes geworden (maar dan met een veel lager plafond).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:14 schreef Barrah het volgende:
Nog een laatste argument dan: ook voor de waarde van je huis bij eventuele verkoop levert een afzonderlijke badkamer je meer op dan een badkamer in je werkkamer. Misschien wil een volgende eigenaar jullie werkkamer wel gebruiken als kinderkamer. Dan heb je veel meer aan een losse badkamer.
Die staan dan sowieso naast elkaar, maar met een smalle ruimte ertussen (30-60 cm).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou droger en wasmachine echt naast elkaar zetten. Dat is zoveel praktischer met was uit het ene apparaat in het andere stoppen.
Natuurlijk verbouw je niet voor een volgende bewoner. Dan had ik dit namelijk wel als eerste genoemd!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat weeg ik sowieso niet mee als argument, want ik wil vooral een huis waar wij prettig in leven. Veel belangrijker vind ik wat je hiervoor zegt, dat je niet straks het gevoel wilt hebben dat alles net past. Maar ik ben dus ook bang dat opdelen in drie ruimtes daarvoor gaat zorgen. De lange dakkapel is dan niet meer zichtbaar en beide ruimtes zijn veel meer reguliere ruimtes geworden (maar dan met een veel lager plafond).
De werkkamer zou dan ongeveer de afmeting hebben van de huidige kamer van mijn zoon, maar dan een halve meter smaller. Ik ga eens bedenken wat ik daarvan vind. Oh, en eerst even vragen of het überhaupt nog mogelijk is.
Oh, ik vind het super dat je zo meedenkt! Je legt de vinger wat dat betreft precies op de zere plek. Pfoe, dit doet me qua dilemma denken aan de plek van onze keuken: voor het raam (het raam is eigenlijk te laag) of verder terug in de ruimte (waardoor er geen ruimte is voor een riante eettafel). Slapeloze nachten hebben we ervan gehad toen we de keuze moesten maken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:39 schreef Barrah het volgende:
Voor de duidelijkheid: ik pleit niet voor een andere oplossing uit persoonlijke ijdelheid, maar om je een alternatief te bieden en uiteindelijk zelf de keuze te maken die het beste bij jullie past. Het blijft een afweging of wat je verliest minder erg is dan wat je er voor terugkrijgt. Ook als dit soort alternatieven juist je eigen visie versterken heb ik een steentje bijgedragen, toch?
Ja, plankjes haaks op het werkblad is ook een prima optie! Maar hoe zou jij de spiegel dan ophangen?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:39 schreef RB42 het volgende:
Hmm mij lijkt het een erg goeie oplossing om het blad dieper (45cm ofzo?) te maken en de apparaten naar voor te halen. Ik zou denk ik de ruimte achter de spiegel gewoon open laten. Of een paar plankjes boven elkaar, zeg maar haaks op het werkblad. Voor je wasmiddel en ossengal
Kan zijn dat ik het niet goed uitleg.
Gewoon doen!quote:Ik krijg van jouw foto's echt zin om mijn zolderplannen eindelijk eens te realiseren (over een jaar of twee hebben we een slaapkamer op zolder nodig voor onze nu nog ongeboren dochter, want de babykamer is dan echt te klein).
Ik vind dit de sjiekste en meest logische oplossingquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:29 schreef Barrah het volgende:
[..]
Een plaatje hierbij:
[ afbeelding ]
Boven de wasmachines houd je dan ruimte voor een paar planken voor wasmiddel, knijpers, handdoeken en wat voorraden. In jullie huidige plan is daar waarschijnlijk nauwelijks ruimte voor.
[..]
Die holle ruimte kun je nog wel voor een deel gebruiken door er wat planken/vakken in te maken. Hier kun je dan je handdoeken, voorraden e.d. kwijt.
Hm, hoe vochtig is te vochtig? De douche wordt namelijk wel afgesloten van de rest van de ruimte door een douchewand, maar er zal wel stoom in de ruimte komen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou voor de laatste oplossing van Barrah gaan denk ik, met eventueel beweegbare douchewand die je open zet bij douchen (zodat je badkamerdeur niet nat wordt). Al denk ik dat je door de machines naar voren te halen ook wel een werkbare situatie kunt krijgen.
Besef je trouwens dat het niet goed is voor (computer)apparatuur om in een vochtige ruimte te staan?
Ik geloof dat dat wel de bedoeling was, ja.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:45 schreef RB42 het volgende:
De mechanische ventilatie hangt in de buurt, sluit je daar een ventiel in de badkamer op aan? Dan komt het wel goed met de stoom/damp.
Je kunt een verwarmde spiegel ophangen, die beslaat niet, dacht ik.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
Elke optie heeft weer nadelen, dat is de ellende. Maar als ik bedenk wat het belangrijkste voor me is, dan is dat:
- de riante dakkapel en het uitzicht daarop (het is zo'n machtig ding!)
- de riante douche
Praktisch gezien lijkt de aparte badkamer me het beste, maar daarmee verlies ik de twee voor mij belangrijkste dingen en daarom heb ik er veel moeite mee.
Nadelen aan de wastafel in de douche is dat we er niet al onze spullen kwijt kunnen en de spiegel steeds beslagen raakt. Zo hebben we alsnog niet de spiegel die we wilden, of zie ik dat verkeerd?
Ik zat te denken aan een plaat multiplex o.i.d. rechtopstaand op het werkblad, zonder de gehele driehoekige ruimte dicht te maken. Dan houd je een behoorlijke nis over die je vanaf de rechterkant kunt bereiken. Ik ben even in SketchUp aan het tekenen, misschien slaat het nergens opquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, plankjes haaks op het werkblad is ook een prima optie! Maar hoe zou jij de spiegel dan ophangen?
Gaat ook wel gebeuren! Eerst even sparenquote:[..]
Gewoon doen!Toen we zagen dat de buren een dakkapel namen, kwam er bij ons ineens vaart in.
En je ziet jezelf ook steeds in de spiegel als je doucht. Dat zou ik niet zo fijn vindenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
Elke optie heeft weer nadelen, dat is de ellende. Maar als ik bedenk wat het belangrijkste voor me is, dan is dat:
- de riante dakkapel en het uitzicht daarop (het is zo'n machtig ding!)
- de riante douche
Praktisch gezien lijkt de aparte badkamer me het beste, maar daarmee verlies ik de twee voor mij belangrijkste dingen en daarom heb ik er veel moeite mee.
Nadelen aan de wastafel in de douche is dat we er niet al onze spullen kwijt kunnen en de spiegel steeds beslagen raakt. Zo hebben we alsnog niet de spiegel die we wilden, of zie ik dat verkeerd?
Wat lief.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:27 schreef RB42 het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan een plaat multiplex o.i.d. rechtopstaand op het werkblad, zonder de gehele driehoekige ruimte dicht te maken. Dan houd je een behoorlijke nis over die je vanaf de rechterkant kunt bereiken. Ik ben even in SketchUp aan het tekenen, misschien slaat het nergens op
We hadden in een van onze oude appartementen de wastafel in de douche. Dat vond ik toen zo klote! En lief ook. Het voelt voor ons als een stap terug.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En je ziet jezelf ook steeds in de spiegel als je doucht. Dat zou ik niet zo fijn vinden
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En je ziet jezelf ook steeds in de spiegel als je doucht. Dat zou ik niet zo fijn vinden
Ja, euhm, dan maar praktische oplossingen, toch?quote:
Zoiets is volgens mij de investering meer dan waard omdat het dagelijkse ergernissen scheelt. Dan blijft alleen over dat we niet bijvoorbeeld de tandenborstel en het scheerapparaat bij de wastafel kunnen bewaren.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, euhm, dan maar praktische oplossingen, toch?
Zal niet de goedkoopste oplossing zijn, maar dat kan niet altijd
Ik snap de weerzin niet. Je benoemt het als wastafel in de douche, maar je kunt de ruimte ook benoemen als badkamer met douche en wastafelquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoiets is volgens mij de investering meer dan waard omdat het dagelijkse ergernissen scheelt. Dan blijft alleen over dat we niet bijvoorbeeld de tandenborstel en het scheerapparaat bij de wastafel kunnen bewaren.
Ik kom trouwens onwijs mooie wastafeloplossingen tegen. Dat maakt m'n weerzin tegen een wastafel in de douche wel kleiner.
Aan welke kant komt nou de dakkapel? Ik ben de draad kwijt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Met tussenmuur. Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoiets dacht ik:quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:27 schreef RB42 het volgende:
Ik zat te denken aan een plaat multiplex o.i.d. rechtopstaand op het werkblad, zonder de gehele driehoekige ruimte dicht te maken. Dan houd je een behoorlijke nis over die je vanaf de rechterkant kunt bereiken. Ik ben even in SketchUp aan het tekenen, misschien slaat het nergens op
Floorplanner kan schuine ramen niet aan! Bij het bed is het schuin, aan de andere kant is de dakkapel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Aan welke kant komt nou de dakkapel? Ik ben de draad kwijt.
Oh!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef RB42 het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik:
[ afbeelding ]
Dan gooi je zo min mogelijk ruimte onder de schuine wand weg, en ik denk dat het nog aardig ruimtelijk oogt. Ik ken niet alle afmetingen, dus misschien kan dit helemaal niet. Maar het lijkt me een aardige oplossing. Denk dat je blad iets van 50 cm dieper moet worden en dus een halve meter voorbij de zijkant van de dakkapel de kamer insteekt, dan past er een wastafel van bijvoorbeeld 60x45.
nice!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef RB42 het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik:
[ afbeelding ]
Dan gooi je zo min mogelijk ruimte onder de schuine wand weg, en ik denk dat het nog aardig ruimtelijk oogt. Ik ken niet alle afmetingen, dus misschien kan dit helemaal niet. Maar het lijkt me een aardige oplossing. Denk dat je blad iets van 50 cm dieper moet worden en dus een halve meter voorbij de zijkant van de dakkapel de kamer insteekt, dan past er een wastafel van bijvoorbeeld 60x45.
Edit: of die planken gewoon naar rechts doortrekken
Huh? Ha, wat leukquote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Echt, hoe verzin je het, RB42! Ik word er helemaal enthousiast van.
Dit vind ik het beste voorstel tot nog toe. De dakkapel splitsen is sund.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef RB42 het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik:
[ afbeelding ]
Als je hiervoor gaat, zou ik de plankjes achter de spiegel gewoon laten doorlopen tot aan het wandje van de inloopdouche. De nis op het plaatje kun je verder niet zoveel mee, omdat daarlangs de planken toegankelijk moeten blijven. Als je de planken doortrekt kun je het deel achter de spiegel even goed blijven gebruiken voor dingen die je minder vaak gebruikt. Zoals extra handdoeken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef RB42 het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:42 schreef Barrah het volgende:
Wat een luxe zoveel opties met allemaal hun eigen voor- en nadelen
Ja, inderdaad. Al denk ik dat we dat doortrekken niet zouden doen, juist vanwege het ruimtelijke effect. Bovendien zouden we denk ik een luikje in het blad moeten laten maken zodat je nog bij de kraan van de wasmachine kunt en alle aansluitingen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:30 schreef RB42 het volgende:
Ja goed idee, dat bedoelde ik met de planken naar rechts doortrekken. Zo heb ik het nu ook in mijn SketchUp tekeningetje en dat ziet er nog veel praktischer uit. Het lijkt me inderdaad mooi om ze iets in te laten vallen, dat maakt het veel ruimtelijker.
Thanks!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:06 schreef Claudia_x het volgende:
Je plan voor jullie zolder ziet er leuk uit! Het is gewoon precies dezelfde nis met hetzelfde probleem/idee, hè? Misschien moet je je tekeningen gaan verhandelen, want in vrijwel elke nieuwbouwwoning zit dezelfde nis.
Thanks!quote:[..]
De balken zijn zoals ze op de foto hangen ruim 4 cm breed en 14 cm hoog. Tussen elke balk zit ongeveer 57 cm.
Dat alles kan m.b.v. de scheerspiegel. En dan voor een totaalplaatje in de grote spiegel elders kijken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En tanden poetsen en puistjes uitknijpen en grijze haren eruit plukken.Maar je hebt gelijk, de spiegel kan natuurlijk prima ergens anders. Het lijkt me alleen zo onpraktisch. Ik ben niet anders gewend of je hebt een spiegel boven je wastafel.
De spulletjes kunnen op de plank(en) boven de wasmachine.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Wat me wel onhandig lijkt, is dat alles daar heel nat wordt bij het douchen, ook de spiegel. En je kunt er dus niet een kastje neerzetten voor tandpasta en zo. Al zouden we weer kunnen overwegen om daar iets van een nisje in te maken. Maar dan nog: alles wordt nat.
Wat een goede oplossing! Als je geen hoge dingen hebt, dan de planken doortrekken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef RB42 het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik:
[ afbeelding ]
Edit: of die planken gewoon naar rechts doortrekken![]()
Inderdaad! Ook maar even op het lijstje zetten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:41 schreef Leandra het volgende:
Hoe hoog is het op de vliering nou nog?
Je moet nog wel even nieuwe brandmelders
Ik bedoel eigenlijk precies naast de opening van de douche, daar moet je toch kunnen staan anders heb je in de douche ook een probleem. Je staat dan volgens mij ook in de dakkapel (op dezelfde plek maar dan een kwartslag gedraaid als waar je in het oude ontwerp stond.quote:Op donderdag 29 januari 2015 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, dat gaat helaas echt niet. De muur is te schuin. We kunnen daar niet staan. (Als we daar zouden kunnen staan, hadden we dit spiegel/wastafel-probleem ook niet.)
Ah, ik snap het! Dan zitten we wel nog met de wasmachine en droger.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:53 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk precies naast de opening van de douche, daar moet je toch kunnen staan anders heb je in de douche ook een probleem. Je staat dan volgens mij ook in de dakkapel (op dezelfde plek maar dan een kwartslag gedraaid als waar je in het oude ontwerp stond.
Ik kom op 1.40 meter. (In jouw tekening is de douche 90 cm breed; dat wordt 100 cm.) En ik bedoelde een uitsparing over de volledige breedte van één apparaat. Dan is het blad dus iets minder diep bij de wasmachine dan bij de droger.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:54 schreef RB42 het volgende:
Ziet er zeker goed uit!
Hoe lang is het blad eigenlijk, dat zou (volgens je tekeningen) ongeveer 1m50 zijn? Dan zet zo'n uitsparing in je blad naar mijn idee niet echt zoden aan de dijk. Voor je wasmachine en droger heb je 1m20 nodig, dus aan de rechterkant zou de uitsparing maar 30cm breed zijn. Toch?
Je kunt ook een hele diepe nis in de douchewand maken, kun je heel veel shampooflessen kwijt
Op basis van je plattegrond op pagina 7 lijkt het me dat er genoeg ruimte is om voor de de wasmachine/droger te staan. Dus met de zijkant van je been voor het deurtje. Maar dat zou je in werkelijkheid moeten uitproberen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, ik snap het! Dan zitten we wel nog met de wasmachine en droger.
Met de kwaliteit die Claudia daar heeft staan vermoed ik niet dat een (vrijwel altijd inferieure) combi een optie zal zijnquote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:27 schreef RB42 het volgende:
Je zou bijna een gecombineerde was/droogmachine kopen. Dan heb je nog maar één apparaat waar een werkblad op legt, het hele rechterdeel kan dan open blijven om bij je plankjes te kunnen
Ik heb het overwogen, hoor! Maar we hebben inderdaad een Miele-wasmachine en bijna net zo goede droger staan. Ik weet niet hoe het tegenwoordig met de kwaliteit van combimachines staat; we hebben er in het verleden wel eens een gehad en dat was doffe ellende. Met de hoeveelheden was die mijn gezinsgenoten erdoorheen jagen, heb ik echt goede apparaten nodig (en inderdaad twee stuks - ik ben nu vaak al twee dagen bezig om alles schoon te krijgen en dan zit de wasmand alweer half volquote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:27 schreef RB42 het volgende:
Je zou bijna een gecombineerde was/droogmachine kopen. Dan heb je nog maar één apparaat waar een werkblad op legt, het hele rechterdeel kan dan open blijven om bij je plankjes te kunnen
Onze vierde verdieping!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:46 schreef RB42 het volgende:
Snap ik, maar het zou het zooooo veel makkelijker maken.
Kan de droger niet naar de vliering?
Nee! We hebben stadsverwarming en dat apparaat daarvoor zit op de begane grond bij de meterkast.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 23:51 schreef Ooi86 het volgende:
Claudia, waar zit jullie ketel? Niet op zolder?
Ah, dan snap ik mquote:Op vrijdag 30 januari 2015 23:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee! We hebben stadsverwarming en dat apparaat daarvoor zit op de begane grond bij de meterkast.
Wij hebben bij onze dakkapellen ook vensterbanken genomen. Niet heel diep hoor, een cm of 20. Maar omdat al onze ramen in huis een vensterbank hebben, vonden we dat ook het mooist voor op zolder.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 23:59 schreef Claudia_x het volgende:
Zouden jullie een vensterbank nemen of het gedeelte bij het raam laten stuken?
Waar laat je je voeten dan?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef RB42 het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik:
[ afbeelding ]
We kunnen de machines wel een stukje terug zetten zodat er een klein beetje voetruimte onder het blad ontstaat. Als ik naar onze keuken kijk, hoeft dat niet veel te zijn. (Ik moet natuurlijk nog wel goed bij de apparaten kunnen.)quote:
10 cm oversteek zou inderdaad kunnen. Zit je alleen nog met het schoonmaken achter de machines, moet je elke keer de hele handel er weer uit halen. Is niet gewoon handiger om e machines naar zolder te verhuizen?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We kunnen de machines wel een stukje terug zetten zodat er een klein beetje voetruimte onder het blad ontstaat. Als ik naar onze keuken kijk, hoeft dat niet veel te zijn. (Ik moet natuurlijk nog wel goed bij de apparaten kunnen.)
Dit is de zolder.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:01 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
10 cm oversteek zou inderdaad kunnen. Zit je alleen nog met het schoonmaken achter de machines, moet je elke keer de hele handel er weer uit halen. Is niet gewoon handiger om e machines naar zolder te verhuizen?
waar je met een vlizotrap naar toe moet? Lijkt me nietquote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:01 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
10 cm oversteek zou inderdaad kunnen. Zit je alleen nog met het schoonmaken achter de machines, moet je elke keer de hele handel er weer uit halen. Is niet gewoon handiger om e machines naar zolder te verhuizen?
Dat is niet echt een optie. Door het schuine dak is de andere kant van de zolder ongeschikter en het ligt voor de hand om de douche dan bij de overige voorzieningen die water nodig hebben te houden. We hebben in een eerder stadium heel wild gedacht, maar kwamen toch telkens weer op een indeling uit waarbij de douche min of meer op de huidige plek staat.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:04 schreef d.k. het volgende:
[..]
waar je met een vlizotrap naar toe moet? Lijkt me niet![]()
Claudia, is het nog een idee om de gehele indeling los te laten en dan te kijken of je de douche op een andere plek kan maken? Of is dat heel lastig met aan en afvoer van water?
Dat is ook het meest logisch. Ik zat nog even te denken aan de douche juist in het midden zetten, als scheiding tussen werk en slaapkamer. Maar dan komt je ook in de knoei met jullie vlizotrap, dus handig is het niet. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het maken van een deur op de plek van de douche en dan de douche in de werkkamer laten steken. Daar schiet je ook niet zoveel mee op. Het enige waar misschien nog naar te kijken is, is het laten vervallen van een eigen ingang voor zowel werk- als slaapkamer. Dan 'bespaar' je een opening in de werkkamer en kan je daar nog iets met wastafel of douche. Het lastige is dan wel dat je in je slaapkamer het geluid in de werkkamer hoort.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet echt een optie. Door het schuine dak is de andere kant van de zolder ongeschikter en het ligt voor de hand om de douche dan bij de overige voorzieningen die water nodig hebben te houden. We hebben in een eerder stadium heel wild gedacht, maar kwamen toch telkens weer op een indeling uit waarbij de douche min of meer op de huidige plek staat.
Hebben we inderdaad ook overwogen, maar we vinden het belangrijk om de werk- en slaapkamer goed van elkaar gescheiden te hebben. Ik werk nog wel eens 's avonds en mijn lief moet dan rustig kunnen slapen. Daarom hebben we er bijvoorbeeld ook voor gekozen om geen bovenlichten te nemen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:13 schreef d.k. het volgende:
[..]
Dat is ook het meest logisch. Ik zat nog even te denken aan de douche juist in het midden zetten, als scheiding tussen werk en slaapkamer. Maar dan komt je ook in de knoei met jullie vlizotrap, dus handig is het niet. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het maken van een deur op de plek van de douche en dan de douche in de werkkamer laten steken. Daar schiet je ook niet zoveel mee op. Het enige waar misschien nog naar te kijken is, is het laten vervallen van een eigen ingang voor zowel werk- als slaapkamer. Dan 'bespaar' je een opening in de werkkamer en kan je daar nog iets met wastafel of douche. Het lastige is dan wel dat je in je slaapkamer het geluid in de werkkamer hoort.
Goed punt. We hebben nog niet besloten hoe die deuren precies moeten openen. Die naar de slaapkamer ligt volgens mij wel voor de hand, maar ik weet niet wat ik met de deur naar de werkkamer moet. Lijkt dit jou inderdaad onhandig?quote:Nog een andere vraag. De deur van de werkkamer, opent die richting de trap. Dat lijkt me niet heel handig namelijk.
Hm, ik meen me te herinneren dat we dit soort dingen niet meer kunnen verhalen op de bouwer. Dat is met alles tot nog toe heel moeilijk gebleken, bijvoorbeeld met de sloten in de schuttingdeuren. Doffe ellende was dat. We hebben uiteindelijk de binnenkant van ons slot vervangen en dat bleek dé oplossing. Maar ik ga het hier eens in de groep gooien (lees: mijn lief kan het in de Facebookgroep gooien).quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:47 schreef d.k. het volgende:
Ik zou voor het kozijn even bij de bouwer aan kloppen. Ik neem aan dat je huis gebouwd is met garantiekeurmerk? Volgens mij zit er garantie op de ramen. Hetzelfde geldt dan voor het raam in de keuken.
En dat ding van multisol hoort ook niet kapot te gaan. Lijkt me ook een gevalletje garantie. Gewoon proberen.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Is dat niet de optie van RB42?quote:Iets anders schoot me net nog te binnen. Stel dat je niet kiest voor de wastafel in de douche, maar voor de optie met wastafel in de dakkapel. Waarom maak je dan niet een half hoog muurtje daar ipv een hoge muur. Je hangt de wastafel eraan en vervolgens hang je er geklemd tussen plafond en muur, een spiegel. Dan heb je toch de breedte van de dakkapel en toch je wasbak op een logische plaats.
Er zijn badkamerbestendige luxaflexen en rolgordijnen, zag ik jaren geleden. Daaruit maakte ik toen op, dat gewone luxaflexen en rolgordijnen niet voor badkamers en andere vochtige ruimtes bedoeld zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm, ik meen me te herinneren dat we dit soort dingen niet meer kunnen verhalen op de bouwer. Dat is met alles tot nog toe heel moeilijk gebleken, bijvoorbeeld met de sloten in de schuttingdeuren. Doffe ellende was dat. We hebben uiteindelijk de binnenkant van ons slot vervangen en dat bleek dé oplossing. Maar ik ga het hier eens in de groep gooien (lees: mijn lief kan het in de Facebookgroep gooien).
Het ellendige raam:
[ afbeelding ]
Afgebladderde verf (dat gebeurde al heel snel toen we hier woonden - belachelijk, in mjin ogen):
[ afbeelding ]
En dat brengt me op nog een ergernis:
4) De jaloezie in de badkamer is ook al beschadigd. Die kan duidelijk gewoon niet tegen vocht. Zou er een beter alternatief zijn? Het wordt daar gewoon nogal nat.
[..]
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Is dat niet de optie van RB42?
Het muurtje aan de kopse kant van de douche moet wel langer. En praat met de aannemer ook over het vocht/dampprobleem in de werkkamer, dat is echt niet te negeren. Alles wat er langer ligt zal op den duur muffig worden.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ok, goed om te weten! Daar gaan we dan maar werk van maken.
De kogel is door de kerk: onze voorkeur gaat uit naar onderstaande optie. Die bespreken we maandag met de aannemer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, zoiets zal inderdaad moeten! Ik had er niet eens bij stilgestaan dat we ook nog een luikje zouden kunnen maken in de knieschotten. Ook best slim!quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:47 schreef Leandra het volgende:
Misschien kun je in het deel onder de schuine kant een luikje maken? Dan kun je altijd relatief makkelijk bij de achterkant van de droger en wasmachine komen, en heb je een verborgen verstopplek (nu het in het topic staat niet meer natuurlijk) en hoef je er niet via de knieschotten achter te klimmen of de wasmachine/droger naar voren te trekken, want dat zou nog best wel lastig kunnen zijn met de afvoer.
Waarom?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:00 schreef Teslynd het volgende:
Het muurtje aan de kopse kant van de douche moet wel langer.
Denk je dat? Volgens mij valt het wel mee. De douche is vrij diep en kan haast beschouwd worden als een aparte badkamer. Er komt natuurlijk afzuiging en er komt een deur in (al sluit die de ruimte niet volledig af). En dan hebben we nog ramen die opengezet kunnen worden en algehele afzuiging in huis.quote:En praat met de aannemer ook over het vocht/dampprobleem in de werkkamer, dat is echt niet te negeren. Alles wat er langer ligt zal op den duur muffig worden.
Nog een paar weken wachten! Ik ben ook heel benieuwd.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:40 schreef Pannenkoeken het volgende:
Vind het een goede keus. Ook nog dicht bij het oorspronkelijke idee!
Ben benieuwd hoe dit gaat worden!
Dat heeft het toch ook? Ik zie nauwelijks verschil met onze badkamer op de eerste verdieping en de hal daar voelt nooit vochtig en staat ook nooit vol met stoom.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:51 schreef Barrah het volgende:
Ik beschouw iets pas als een aparte kamer als het vier muren en een eigen deur heeft hoor![]()
Daar heb ik vandaag Ikea voor geplunderd. Ik krijg 9 Drona wasmandjes verdeeld over 2 Kallax kasten voor de 9 verschillende wassen die ik draai. Ik kan niet wachten om mijn vuile was goed gesorteerd te hebben. Morgen komt het af als het goed is.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
In onze inloopkast moet ik echt zoiets hebben!
[ afbeelding ]
Het gaat ook niet om de stoomwolken, maar om het verhoogde vochtpercentage.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat heeft het toch ook? Ik zie nauwelijks verschil met onze badkamer op de eerste verdieping en de hal daar voelt nooit vochtig en staat ook nooit vol met stoom.
Negen maar liefst! Ik zit op vijf, hooguit zes. Vertel.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar heb ik vandaag Ikea voor geplunderd. Ik krijg 9 Drona wasmandjes verdeeld over 2 Kallax kasten voor de 9 verschillende wassen die ik draai. Ik kan niet wachten om mijn vuile was goed gesorteerd te hebben. Morgen komt het af als het goed is.
Nou ja, zoals ik al zei: wat is dan het verschil met de eerste verdieping? Ik denk dat het wel losloopt. Nieuwbouwwoning, goede afzuiging (die we dan eindelijk kunnen gebruiken - nu staat 'ie meestal uit vanwege het vele lawaai). Maar ik zet het even op het vragenlijstje dat ik heb.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:13 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de stoomwolken, maar om het verhoogde vochtpercentage.
Ik vind mezelf ook een tikje neurotisch maar het is nou eenmaal zo. Dus dan maak ik het mezelf graag zo makkelijk mogelijkquote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Negen maar liefst! Ik zit op vijf, hooguit zes. Vertel.
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
En mijn vriend heeft beloofd dat hij zal gaan sorteren als ik labels op de mandjes plak. Wie weet lukt het hem
Jong geleerd... En tot die tijd lukt het misschien wel met stickers ofzo.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]! Ik moet m'n kinderen snel leren lezen.
Je badkamer komt uit op een tochtende gang.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, zoals ik al zei: wat is dan het verschil met de eerste verdieping? Ik denk dat het wel losloopt. Nieuwbouwwoning, goede afzuiging (die we dan eindelijk kunnen gebruiken - nu staat 'ie meestal uit vanwege het vele lawaai). Maar ik zet het even op het vragenlijstje dat ik heb.
9 verschillende wassen? Ik kom niet verder dan 2... Wit en kleur. Werkkleding heb ik niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar heb ik vandaag Ikea voor geplunderd. Ik krijg 9 Drona wasmandjes verdeeld over 2 Kallax kasten voor de 9 verschillende wassen die ik draai. Ik kan niet wachten om mijn vuile was goed gesorteerd te hebben. Morgen komt het af als het goed is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |