abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148702039
Deel 1: K&W / Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9
Deel 10: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 10
Deel 11: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 11
Deel 12: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 12
Deel 13: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 13
Deel 14: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 14
Deel 15: K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 15

In 2009 hadden we onze droomwoning gevonden: K&W / Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne.

In december 2010 is er begonnen met de bouw, donderdag 24 november 2011 hebben we de sleutel gekregen en in januari 2012 zijn we verhuisd. Inmiddels wonen we er dus drie jaar!

Artist impression van het project:

Oktober, 2011:

Wij wonen in een tussenwoning aan de linkerkant. Het topic is nog actief omdat we binnenkort de zolder laten verbouwen. Er komt een dakkapel aan de achterkant van de woning, de zolder wordt in twee kamers ingedeeld en er komen een vliering en een tweede douche:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148702191
Uit de oude doos:

Dat was 11 januari, 2012. Wat waren de kinderen nog klein.
  donderdag 15 januari 2015 @ 15:54:41 #3
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148713912
Geficiteerd met Leen *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148754256
We hebben de aannemer zojuist over de vloer gehad en hebben definitief getekend voor de klus! We hebben een adresje gekregen van hun sanitairleverancier en tegels zijn over het algemeen op voorraad. Dat is dus mooi. We hebben besproken dat we sommige beslissingen (bijv. over de plek van de gootsteen) nemen als de dakkapel er eenmaal is. We hebben ook nog even goed uitgelegd gekregen waarom zij liever niet met prefab werken. Zij vinden de kans op lekkages door een aansluiting die net niet helemaal goed is te groot.

Afijn, over een week gaan ze beginnen! *O*
pi_148756023
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:15 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben de aannemer zojuist over de vloer gehad en hebben definitief getekend voor de klus! We hebben een adresje gekregen van hun sanitairleverancier en tegels zijn over het algemeen op voorraad. Dat is dus mooi. We hebben besproken dat we sommige beslissingen (bijv. over de plek van de gootsteen) nemen als de dakkapel er eenmaal is. We hebben ook nog even goed uitgelegd gekregen waarom zij liever niet met prefab werken. Zij vinden de kans op lekkages door een aansluiting die net niet helemaal goed is te groot.

Afijn, over een week gaan ze beginnen! *O*
Zo, dat is vlot gegaan, succes gewenst!
pi_148758160
Dank! Zondag denk ik maar naar de sanitairzaak om in ieder geval tegels uit te zoeken. En morgen misschien even langs de Gamma om nog wat kleuren uit te zoeken.

Inmiddels heb ik de stoel verkocht, dus dat kan ik van mijn lijstje schrappen.
pi_148758406
Oh, en ik twijfel over de kleur van Lena's kamer. Wat vinden jullie?

Deze:

Of deze (boven):

pi_148759443
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:15 schreef Claudia_x het volgende:

Afijn, over een week gaan ze beginnen!
*O* *O*

Ik vind de bovenste kleur mooier. Heeft ze zelf al een mening?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:03:24 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148759523
Bovenste kleur, die is wat sprekender.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148760333
Ik heb nog geen staal van de onderste gehaald. De bovenste vond ze mooi! Ik heb er ook niet echt een andere keuze gegeven. :+
pi_148763505
Bovenste kleur :Y mooie warme kleur.

Succes bij de sanitairwinkel. Ik vond het maar lastig, tegels uitzoeken. Uiteindelijk zijn we goed geslaagd bij Meester Smeets (geen aandelen oid ;) ).

Offtopic, maar ik zag net een foto van je dochter in OUD en wat is die groot geworden zeg! :o wat een dametje, leuk.
pi_148764021
Dank voor het meedenken! Duidelijk dus.

We gaan naar SaniDump. Dat klinkt vreselijk en dat is het waarschijnlijk ook. :+ Maar dat is de leverancier van onze aannemer.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 23:08:00 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148764189
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog geen staal van de onderste gehaald. De bovenste vond ze mooi! Ik heb er ook niet echt een andere keuze gegeven. :+
Ze heeft toch wel een staal van die kleur beoordeeld hè, niet het plaatje en dan in de veronderstelling een Eames schommelstoel te krijgen geroepen dat ze het mooi vond? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148764727
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze heeft toch wel een staal van die kleur beoordeeld hè, niet het plaatje en dan in de veronderstelling een Eames schommelstoel te krijgen geroepen dat ze het mooi vond? :+
:D!

Ja, die staal hangt al een paar weken aan haar slaapkamermuur.
pi_148769549
Oké, plan tot nog toe.

Werkkamer:

Slaapkamer (de kleur van de balken bovenin):

Lena's kamer:

Kastenkamer:

Oftewel:

pi_148769703
Die tweede lijkt wel op de kleur van onze vloer boven!
Mooie kleuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_148769764
Mooi!
pi_148770021
mooi!!
en sanidump, dat is vergelijkbaar met babydump toch qua keten? Vreselijke naam idd maar volgens mij valt het wel mee qua winkel :D

Ben je inmiddels uit de tegeltjes enzo? of was je nog niet geweest?
:)
pi_148773731
Early dew wil ik in mijn waskamer en the energizing serie (1 tint lichter) heb ik op het oog voor de woonkamer!

Met andere woorden, mooie kleuren!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_148780732
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
Oké, plan tot nog toe.

Werkkamer:

[ afbeelding ]

vraag me af waar je dat bureau kan kopen. I like.
pi_148780841
Hmf ja, de kleuren zien er in het echt heel anders uit. Energizing Moss vind ik op het plaatje prachtig, maar in het echt veel te donker en veel te groen. Ik heb een vervangende kleur in gedachten, maar ik denk dat ik de werkkamer en slaapkamer allebei maar in Early Dew verf.

Positive Ginger vind ik in het echt een vies kleurtje, te groenig. Dat wordt waarschijnlijk Caramel Fudge (in het echt een tikkeltje minder vol van kleur):

En Flower Bulb blijft Flower Bulb. Op mijn beeldscherm ziet die kleur er wel min of meer hetzelfde eruit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 17-01-2015 19:21:15 ]
pi_148782619
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:44 schreef mignonne het volgende:

Ben je inmiddels uit de tegeltjes enzo? of was je nog niet geweest?
Nog niet geweest. We hopen er maar op dat het assortiment er oké is.
pi_148793187
Ik vind het werkelijk prachtig hoe jij over kleuren kan nadenken. Ik ben meestal van het 'loop naar de gamma, doemijdiemaar'-type.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_148798441
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:42 schreef innepin het volgende:
Ik vind het werkelijk prachtig hoe jij over kleuren kan nadenken. Ik ben meestal van het 'loop naar de gamma, doemijdiemaar'-type.
Ja, dat doe ik ook. En dan hang ik de staaltjes op en ga ik er een tijdje over twijfelen. :+
pi_148798481
Door de aflevering van Downton Abbey gisteren (waarbij ik vooral op de kleuren lette :+) ben ik verliefd geraakt op een vrij donkere, diepgroene kleur. Zoiets als hier aan de achterkant:

Ik er even over nadenken. :Y) Ik denk dat het 'em niet wordt vanwege de andere kleurintensiteit, maar ik ga wel een staaltje halen.
pi_148805543
Oké, zojuist tegels uitgezocht! Voor de wand deze tegels (tweede kolom van links, vijfde tegel van boven):

Voor de vloer deze in 30x30 cm:

En de kinderen vonden het te lang duren maar vermaakten zich wel:

pi_148811349
Volgens mij hebben ze de verkeerde kleurcode genoteerd voor de wandtegels. Zit er al de hele middag over in de stress. :+ Toch maar gebeld en ze gaan het morgen controleren.
pi_148833652
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:42 schreef innepin het volgende:
Dat!

Ik heb het liefst neutrale kleuren in huis, ben nooit op zoek naar iets, behalve voor een kastje ofzo. En toch zit ik geboeid je overwegingen te lezen. Je schrijft boeiend (was me al opgevallen in OUD).
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_148834215
Voor zover het echt boeiend kan worden als het over inrichtingsperikelen gaat. :Y)

Ik ben net teruggebeld door de sanitairlui en ze hebben de goede code opgeschreven. Ik ben nog wat sceptisch, maar ik zal er maar op moeten vertrouwen. Nah, fuck it. We moeten er komend weekeinde weer naartoe en dan ga ik het grondig controleren.

Verder ben ik alvast aan het nadenken over zonwering voor de dakkapel. Iemand tips? Ik vind shutters wel mooi, maar mijn lief niet. Ik denk dan aan jaloezieën, maar die vind ik heel vaak niet zo mooi. Houten jaloezieën misschien?

[ Bericht 9% gewijzigd door Claudia_x op 19-01-2015 11:29:32 ]
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 11:29:07 #30
5428 crew  miss_sly
pi_148834362
Ik zou denk ik wel verduisterend iets nemen. Zowel tegen licht als om warmte buiten te houden. Wij hebben er gewoon verduisterende rolgordijnen, met een kettinkje erlangs zodat als het raam (kantel-kiepruim) op kiepstand openstaat, het gordijn netjes tegen het kozijn blijft zitten en niet loshangt.
pi_148834421
Het is niet heel belangrijk dat het verduisterend is, want we slapen aan de andere kant. En de achterkant van ons huis ligt op het oosten, dus heel warm zal het er in de zomer vermoedelijk niet worden. Het is wel fijn als het verduistert, maar ik heb het liefst een mooie oplossing.
pi_148834644
Iemand zin om mee te kijken? Dit is dus de tegel die we hebben uitgezocht, tweede kolom, vijfde van boven:

Hier staat een overzicht van alle kleuren. Bij ons is als code BM2010 genoteerd, maar ik denk dat we BM2530 hebben. Het verschil lijkt op het beeldscherm niet spectaculair, maar ik denk dat het op de foto hierboven de vierde tegel van boven uit de eerste kolom is. Dat is toch wel een verschil in kleur.

(Ik meen die vergelijking te kunnen maken omdat ze kleurentrappen hanteren en je op die manier de trappen op de foto hierboven kunt vergelijken met die op de website. Ik geloof wel dat de beste man de goede tegel in gedachten heeft, maar er hingen geen labels bij de tegels en het zou me niets verbazen als er daar iets mis mee is gegaan.)
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 11:41:44 #33
5428 crew  miss_sly
pi_148834762
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het is niet heel belangrijk dat het verduisterend is, want we slapen aan de andere kant. En de achterkant van ons huis ligt op het oosten, dus heel warm zal het er in de zomer vermoedelijk niet worden. Het is wel fijn als het verduistert, maar ik heb het liefst een mooie oplossing.
O, ik vind onze rolgordijnen een mooie oplossing :+
pi_148834867
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, ik vind onze rolgordijnen een mooie oplossing :+
Foto!
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 11:46:20 #35
5428 crew  miss_sly
pi_148834917
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Foto!
Vanmiddag als ik er aan denk.
pi_148835038
Ik heb toch maar weer gebeld met de sanitairzaak, maar de beste man begreep geloof ik helemaal niet wat ik bedoelde. Zucht. We moeten morgen maar weer langskomen.
pi_148835090
Foto mailen met grote knipperlichten om de tegel die je wil hebben? Zonde van je tijd zeg.
Met een meidenkwartet
pi_148835152
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Foto mailen met grote knipperlichten om de tegel die je wil hebben? Zonde van je tijd zeg.
Ja, en levert me gewoon stress op. Want tja, ik ben een controlfreak. :+ Ik wil voorkomen dat we hier straks met 14 dozen tegels zitten (die door de aannemer worden opgehaald) die een verkeerde kleur hebben.

De man die ik aan de telefoon had, wou duidelijk gewoon geen moeite voor me doen. Hij was ook niet de verkoper en hij wou dat we het met de verkoper afhandelen. Ik begrijp het wel, maar ik vind het niet heel klantvriendelijk. Moet ik morgen dan maar gewoon vrij nemen om langs te komen?
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 12:02:24 #39
5428 crew  miss_sly
pi_148835348
Sanidump is ook niet heel erg klantvriendelijk. Ze zijn niet voor niets goedkoper, dat komt ergens vandaan, lijkt me.
  maandag 19 januari 2015 @ 12:08:06 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148835504
Op basis van de foto zou ik ook denken dat je een BM 2530 had als je de vijfde van boven hebt in rij 2, maar als ik naar de coderingen kijk dan valt de BM 2510 in de M086 reeks en de BM 2530 in de M100 reeks en dat is een prijsklasse reeks.... dus dan ben ik benieuwd hoe dat dan zit ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148835601
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:08 schreef Leandra het volgende:
Op basis van de foto zou ik ook denken dat je een BM 2530 had als je de vijfde van boven hebt in rij 2, maar als ik naar de coderingen kijk dan valt de BM 2510 in de M086 reeks en de BM 2530 in de M100 reeks en dat is een prijsklasse reeks.... dus dan ben ik benieuwd hoe dat dan zit ;)
Jij bent scherp! Zijn we straks nog duurder uit ook.

Nou ja, we gaan morgen maar weer daarnaartoe. Niet bepaald ideaal allemaal. Mensen, weet waar je aan begint als je naar SaniDump gaat. :+
  maandag 19 januari 2015 @ 12:19:49 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148835790
Bij deze tegelboer is de 2510 een stuk goedkoper dan de 2350, en deze tegelboer hanteert min of meer hetzelfde prijsverschil voor de 2510 en 2530....

Als Sanidump dezelfde prijs hanteert voor de 2510 en 2350 zou je dus zeker de 2530 moeten willen hebben, maar dan weet je ook gelijk waarom zij liever de 2510 als 2530 verkopen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148835975
Toevallig belde de aannemer net en hij zei dat zijn ervaringen met Sanidump heel goed zijn en dat de kleuren ook altijd kloppen. We gaan gewoon als de batch binnen is eerst kijken of de kleur klopt en mocht het alsnog niet goed zijn, dan zet de aannemer hen onder druk om z.s.m. nieuwe tegels te leveren. Komt goed, adem in, adem uit.

Valt het op dat ik makkelijk in de stress schiet? :')
pi_148836175
Oh, ik kwam dit plaatje nog tegen. Zoiets gaat onze werkkamer worden als het past met de bureaus:

Je ziet hier ook mooi hoe hoog het plafond wordt. Dat is niet zo hoog, namelijk op 2.20 meter (als ik het me goed herinner - kan ook 2.10 meter zijn).
  maandag 19 januari 2015 @ 12:57:26 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148836931
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Toevallig belde de aannemer net en hij zei dat zijn ervaringen met Sanidump heel goed zijn en dat de kleuren ook altijd kloppen. We gaan gewoon als de batch binnen is eerst kijken of de kleur klopt en mocht het alsnog niet goed zijn, dan zet de aannemer hen onder druk om z.s.m. nieuwe tegels te leveren. Komt goed, adem in, adem uit.

Mooi.

En nee, ik zou ook zeker willen weten dat ik de tegelkleur had die ik uitgezocht had, ik heb immers niet voor niets die kleur uitgezocht en niet een van de 500 kleuren die net een fractie anders zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 19 januari 2015 @ 13:01:35 #46
5428 crew  miss_sly
pi_148837052
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:26 schreef Claudia_x het volgende:

Onze spullen voor het oude huis kwamen ook van Sanidump en dat is prima gegaan. Wij waren ook niet ontevreden, hoor. Komt vast goed.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:04:20 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148837120
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik kwam dit plaatje nog tegen. Zoiets gaat onze werkkamer worden als het past met de bureaus:

[ afbeelding ]

Je ziet hier ook mooi hoe hoog het plafond wordt. Dat is niet zo hoog, namelijk op 2.20 meter (als ik het me goed herinner - kan ook 2.10 meter zijn).
Fraai... ik heb hier met Besta kasten geprobeerd de muur onder de schuine kant zo uit te vullen, maar daar zie je nog niet veel van door al die zooi die er (nog steeds :') ) voor staat...

Ik denk dat het erg mooi gaat worden, zelf moet ik nog even nog langer doorsparen want ik heb inmiddels niet alleen bedacht dat ik een dakkapel met schuin dak wil, maar ik wil dit als dak:

Maar dan zonder blokjes denk ik, gewoon een heel vlak (semi-) transparant zonnefilm.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148838417
Dank voor de geruststellende woorden!

En mooi, Leandra! Ik kwam deze week dakkapellen tegen met ramen aan de voor- én bovenkant en toen ging het wel even kriebelen. Heel gaaf, zoveel licht.
pi_149039578
Ha! Mogen jullie raden wie er gelijk had. :7 Inderdaad, de verkeerde kleur tegel was besteld. Ik ben niet gek.

Ter herinnering: wij hadden de 2e kolom, 5e tegel van boven besteld. Zoals ik al vermoedde, heeft de verkoper vorige week de 4e tegel van boven uit de 1e kolom besteld. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik gelijk heb, want voor mij is het een bevestiging dat het maar goed is dat ik een controlfreak ben. Zo kom ik er nooit vanaf.

Afijn, we troffen ditmaal een heel vriendelijke, Friese jongen die de order voor ons heeft gewijzigd. Ik was tot nog toe niet echt te spreken over de service en ik vind het eigenlijk heel maf dat de verkoper vorige week naar aanleiding van mijn telefoontjes (drie in totaal) niet een keer extra heeft gekeken of hij wel de goede kleurcode heeft opgeschreven. Maar goed, ik ben allang blij dat nu de goede kleur is besteld.

Verder hebben we nog meer uitgezocht voor de badkamer. Een maatwerk douchedeur, echt heel mooi en niet duurder dan de standaarddeuren (van Van Rijn, die persoonlijk de doorgang komen inmeten):

Met een regendouche (m'n lief vindt het nog steeds onzin, maar ik wil er heel graag een):

Een wastafel die we straks bovenop het blad zetten dat boven de wasmachine en droger komt. We hebben niet veel ruimte daar, dus vermoedelijk laten we het blad een stuk hoger maken dan de wasmachine en droger zodat de afvoer er nog net boven past.)

Dat wordt dus zoiets:

Maar dan met een verhoogde variant van deze kraan:

De prijs van het douchescherm viel me erg mee en die van de regendouche ook wel. De wastafel was ook een koopje. De kraan daartentegen. :X Belachelijk bedrag eigenlijk, maar we wilden alles meteen geregeld hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 25-01-2015 14:21:31 ]
  zondag 25 januari 2015 @ 14:19:53 #50
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149039876
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:34 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]

Ik vind de kast een mooi idee. Ziet er ook strak uit. ^O^
Share your talent, move the world.
pi_149040036
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:19 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ik vind de kast een mooi idee. Ziet er ook strak uit. ^O^
Ik weet niet of we dat zo gaan doen - nu heb ik er het geld niet voor over. Ik denk dat we maar eens beginnen met de kasten die we hebben en/of wat schappen boven het bureau/de bureaus. Maar het is goed om te zien hoe je een soortgelijke ruimte efficiënt in kunt richten.
  zondag 25 januari 2015 @ 14:25:33 #52
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149040171
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet niet of we dat zo gaan doen - nu heb ik er het geld niet voor over. Ik denk dat we maar eens beginnen met de kasten die we hebben en/of wat schappen boven het bureau/de bureaus. Maar het is goed om te zien hoe je een soortgelijke ruimte efficiënt in kunt richten.
Inderdaad. Zit me net te bedenken of je zoiets niet zelf kan maken. Zodra je er de financiële ruimte voor hebt, is dat een leuk projectje.
pi_149040280
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:25 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Inderdaad. Zit me net te bedenken of je zoiets niet zelf kan maken. Zodra je er de financiële ruimte voor hebt, is dat een leuk projectje.
Ja, precies. De bedoeling is eerst maar eens de ruimtes creëren dan en kijken wat we willen. Ik sluit niet uit dat we alsnog de slaap- en werkkamer gaan omdraaien, dus voor dit soort beslissingen is het nog te vroeg.
  zondag 25 januari 2015 @ 14:31:41 #54
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149040447
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, precies. De bedoeling is eerst maar eens de ruimtes creëren dan en kijken wat we willen. Ik sluit niet uit dat we alsnog de slaap- en werkkamer gaan omdraaien, dus voor dit soort beslissingen is het nog te vroeg.
Net het stukje gelezen over de tegels ;( Gelukkig allemaal goedgekomen. Mooie vloertegels erin, gaat er vast mooi uitzien, allemaal. Een rainshower is altijd een goede keuze, als je dat eenmaal gewend bent, wil je niet anders meer Daar gaat je vent ook nog wel achter komen. :P
Vind ze trouwens niet duur, bij sanidump.
pi_149043814
Zo, de zolder is vrijwel leeg (leeg genoeg in ieder geval). Morgen gaan ze beginnen! Wat wel vrij rot is, is een verkleuring in de vloer. Die zie je op de onderste foto onder het raam. Op die plek heeft - oh, ironie - een stuk beschermplastic gelegen voor onder de bureaustoel. Ik ben benieuwd of die plek nog bijtrekt als de dakkapel erin zit. Er komen trouwens (merendeels) meubels op te staan, dus heel opvallend zal de plek straks niet meer zijn. Maar de beschermplasticdingen ga ik weggooien!

pi_149044723
Succes morgen!!
Met een meidenkwartet
pi_149052983
Wat goed dat je voet bij stuk hebt gehouden over het controleren van die tegels! Gelukkig kon het nog aangepast worden.

En veel succes morgen. Spannend hoor!
pi_149138790
Hoe gaat t hier?
*poef* nu is het weg
pi_149143730
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:48 schreef kaatjejannie het volgende:
Hoe gaat t hier?
Ja ik ben ook zo benieuwd!
pi_149146524
Ik was net bezig met een update!

Door omstandigheden (vertraagde levering, een zieke) zijn ze nog niet aan de dakkapel begonnen. Dat gaan ze morgen doen. En dan ben ik thuis, dus dat kan ik mooi vastleggen. :Y)

Dinsdag zijn voorbereidingen getroffen, waaronder het opzetten van de steiger:

En vandaag is de vliering alvast gemaakt. Eerst werden de (zeer zware) steunbalken gemonteerd:

En rond half 6 zat de vliering erin, inclusief trap:

pi_149150868
Lekker bezig geweest.
Gaan ze morgen ondanks sneeuw/regenverwachting gewoon aan de slag met de dakkapel?

En wat vind je van je vliering? Ik vind het zo best laag ogen. Is het wat je verwacht had?
pi_149151300
Idd, wat miss_sly zegt, wat oogt het laag! Of lijkt dat maar zo op de foto?
pi_149151787
Wauw wat een verandering! Valt mee toch qua hoogte? Hij lijkt me nog steeds minstens 2 m hoog?
Is je muur nou beschadigd of lijkt dat maar zo?

Ben heel benieuwd hoe het wordt als het straks af is.
pi_149162502
Ja, hij zit op 2,20 meter geloof ik. (Ik ben 1.75 m lang en kan niet bij de bovenkant van de ramen komen). Op de foto oogt het vrij laag. Ik heb begrepen dat het een standaardhoogte is i.v.m. de plek van de steunbalk die nodig is voor de dakkapel. Die wordt op deze manier volledig weggewerkt in de vliering. Het is wel iets lager dan de plafonds elders in huis.

Oh, en ze gaan inderdaad ondanks de weersomstandigheden gewoon door. Ze hebben liever geen vorst en ook liever geen flinke regenbuien. In Amsterdam is de weersverwachting geloof ik nog niet zo slecht. Het blijft in ieder geval vanochtend droog.
pi_149162520
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:09 schreef mignonne het volgende:
Is je muur nou beschadigd of lijkt dat maar zo?
Ik had er staaltjes opgehangen met masking tape. Nog nooit heb ik er verf mee van de muren gehaald, maar deze keer wel. Maf. Maar goed, die muren ga ik sowieso opnieuw verven.

Ze gaan heel netjes met het huis om. Ik zie het meteen als er een beuk of kras in de muren zit. :Y) En op hun looproute ligt netjes stucloop.
pi_149162565
ohja je ging toch verven, dan maakt het ook niet zoveel uit. Ik was verbaasd :D het leek me niet iets wat jij moedwillig zo zou laten zo van ah well, boeiend :D :P

Dus vandaag is dakkapel-dag?
pi_149162575
Ja, vandaag is de shit on! *O*
pi_149162633
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:
ohja je ging toch verven, dan maakt het ook niet zoveel uit. Ik was verbaasd :D het leek me niet iets wat jij moedwillig zo zou laten zo van ah well, boeiend :D :P
Sinds de verhuizing drie jaar geleden zijn er ook wat vegen op de muur bij de trap gekomen doordat we regelmatig iets van boven naar beneden halen (of andersom). Ik kan daar inderdaad totaal niet tegen. Ik heb er niet over gepiekerd om die muur opnieuw te verven omdat 'ie te hoog is, maar nu er een vliering in komt, kan ik dat gaan heroverwegen. Het is sowieso een mooie gelegenheid om weer eens met de kwast door het huis te gaan, wat plekken weg te stippen en een muurtje hier en daar opnieuw te witten. Achter de prullenbak zitten bijvoorbeeld koffiespetters op de muur. Irritant.

Van mij hoeft dat afgeleefde niet zo. Maar ja, je houdt je huis niet eeuwig nieuw. ;(
pi_149162669
Voor de lurkers onder ons die een nieuwbouwhuis hebben gekocht en twijfelen of ze het wel moeten laten stuken: wat me enorm is meegevallen is het aantal scheuren in het stukwerk. Ik heb er nog maar twee gespot in drie jaar tijd en die zitten alle twee in de knik tussen twee muren in, dus die vallen niet op.
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:25:23 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149162670
Ben benieuwd hoe snel dat gaat, een fotodagboek zou ik geweldig vinden (en zij misschien ook als ze het voor hun site mogen gebruiken ;) ), maandag werd bij een van onze overburen de enkele dakkapel vervangen voor een dubbele, wel prefab, dat ging ook wel heel snel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149162697
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sinds de verhuizing drie jaar geleden zijn er ook wat vegen op de muur bij de trap gekomen doordat we regelmatig iets van boven naar beneden halen (of andersom). Ik kan daar inderdaad totaal niet tegen. Ik heb er niet over gepiekerd om die muur opnieuw te verven omdat 'ie te hoog is, maar nu er een vliering in komt, kan ik dat gaan heroverwegen. Het is sowieso een mooie gelegenheid om weer eens met de kwast door het huis te gaan, wat plekken weg te stippen en een muurtje hier en daar opnieuw te witten. Achter de prullenbak zitten bijvoorbeeld koffiespetters op de muur. Irritant.

Van mij hoeft dat afgeleefde niet zo. Maar ja, je houdt je huis niet eeuwig nieuw. ;(
mwhehe :D
Ik herken het wel hoor. Juist ook omdat alles zo vers en nieuw was valt het extra op en stoort het. Vind ik zelf dan. Onze woonkamer moet nodig opnieuw gedaan worden. Althans, de plek naast de eettafel :') en de plek naast de deur naar de hal waar de lichtknoppen zitten. Zeg maar op kinderhandjes-hoogte vooral :') doen we volgend jaar wel. Als ik ook ein-de-lijk de trap aan kan pakken...

Ben benieuwd joh!! *O* Volgens mij gaan dakkapellen altijd wel redelijk vlot, die prefab iig. Wat een licht en ruimte ga je straks hebben!
pi_149162700
Prefab hebben ze er echt zo op!

Ik zal mijn best doen om tussendoor foto's te maken. Ik wil eigenlijk ook soep maken vandaag, want ze gaan misschien vanavond nog door en dan is wat warm eten bij de bammen wel lekker. Maar verder heb ik niks te doen nu m'n jongste op school zit.
pi_149162722
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
Prefab hebben ze er echt zo op!

Ik zal mijn best doen om tussendoor foto's te maken. Ik wil eigenlijk ook soep maken vandaag, want ze gaan misschien vanavond nog door en dan is wat warm eten bij de bammen wel lekker. Maar verder heb ik niks te doen nu m'n jongste op school zit.
:D ! omg ja! hoe vind je het?
Ik ben benieuwd hoor, over een paar dagen gaat mijnes ook, t zal wel stil worden hier. Hoewel ik er niet zoveel van merk wsl want tot de zomervakantie ben ik bijna fulltime weg onder schooltijd :')
pi_149162732
Maar dit is dus geen prefab! En de kozijnen zijn nog niet binnen, dus verwacht vandaag geen foto's van een dakkapel die volledig af is. Ik denk dat ze er tijdelijk wat hout tegenaan zetten en dan wippen ze begin volgende week die ramen er zo in.
pi_149162749
Zouden Polen erwtensoep lekker vinden? :+
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:29:26 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149162753
Brrrrrrrrr dat meen je niet? Kozijnen nog niet binnen? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149162767
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:29 schreef Leandra het volgende:
Brrrrrrrrr dat meen je niet? Kozijnen nog niet binnen? :o
Ze maken het wel goed dicht, hoor. :D
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:30:35 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149162773
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Zouden Polen erwtensoep lekker vinden? :+
Kun je niet gewoon borsjt maken? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149162785
O, dat maagdelijke, nieuwe huis O+ En hoe kort dat maar echt zo is :')
Bij ons mag ook al wel een likje verf hier en daar, en we wonen er nog geen jaar!
B heeft er meer moeite mee dan ik, ik kijk er gewoon overheen :+
De scheuren in het stucwerk vallen mij ook enorm mee, inderdaad.

2.20 is niet heel laag, inderdaad, maar omdat het natuurlijk eerst zo hoog was, valt het misschien meer op. En het lijkt zo net boven het dakraam te zitten, en dat zit toch niet zo hoog? De plafonds op de andere verdiepingen zijn waarschijnlijk 2.60, dus dat scheelt bijna een halve meter. Als er straks een wit plafond in zit, zal dat ook alweer schelen, denk ik.
pi_149162800
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D ! omg ja! hoe vind je het?
Oh, ik ben supertrots. O+ Ik vind het heel veel schelen dat Ivan al gaat. Daardoor is het voor Leen allemaal al behoorlijk vertrouwd. Ze is wel wat verdrietig tijdens het afscheid en kijkt de kat wat uit de boom, maar ach, zo steken die van mij in elkaar. Nu ik zie hoe fijn Ivan het heeft op school, dan maak ik me totaal geen zorgen. En zelf heb ik ook genoeg werk te doen inderdaad. :+

Ze zijn dinsdag met school naar het Concertgebouw geweest, zo leuk. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')