Zo, dat is vlot gegaan, succes gewenst!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:15 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben de aannemer zojuist over de vloer gehad en hebben definitief getekend voor de klus! We hebben een adresje gekregen van hun sanitairleverancier en tegels zijn over het algemeen op voorraad. Dat is dus mooi. We hebben besproken dat we sommige beslissingen (bijv. over de plek van de gootsteen) nemen als de dakkapel er eenmaal is. We hebben ook nog even goed uitgelegd gekregen waarom zij liever niet met prefab werken. Zij vinden de kans op lekkages door een aansluiting die net niet helemaal goed is te groot.
Afijn, over een week gaan ze beginnen!
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:15 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben de aannemer zojuist over de vloer gehad en hebben definitief getekend voor de klus! We hebben een adresje gekregen van hun sanitairleverancier en tegels zijn over het algemeen op voorraad. Dat is dus mooi. We hebben besproken dat we sommige beslissingen (bijv. over de plek van de gootsteen) nemen als de dakkapel er eenmaal is. We hebben ook nog even goed uitgelegd gekregen waarom zij liever niet met prefab werken. Zij vinden de kans op lekkages door een aansluiting die net niet helemaal goed is te groot.
Afijn, over een week gaan ze beginnen!
Ze heeft toch wel een staal van die kleur beoordeeld hè, niet het plaatje en dan in de veronderstelling een Eames schommelstoel te krijgen geroepen dat ze het mooi vond?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog geen staal van de onderste gehaald. De bovenste vond ze mooi! Ik heb er ook niet echt een andere keuze gegeven.
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze heeft toch wel een staal van die kleur beoordeeld hè, niet het plaatje en dan in de veronderstelling een Eames schommelstoel te krijgen geroepen dat ze het mooi vond?
vraag me af waar je dat bureau kan kopen. I like.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
Oké, plan tot nog toe.
Werkkamer:
[ afbeelding ]
Nog niet geweest. We hopen er maar op dat het assortiment er oké is.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:44 schreef mignonne het volgende:
Ben je inmiddels uit de tegeltjes enzo? of was je nog niet geweest?
Ja, dat doe ik ook. En dan hang ik de staaltjes op en ga ik er een tijdje over twijfelen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:42 schreef innepin het volgende:
Ik vind het werkelijk prachtig hoe jij over kleuren kan nadenken. Ik ben meestal van het 'loop naar de gamma, doemijdiemaar'-type.
Dat!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:42 schreef innepin het volgende:
Ik vind het werkelijk prachtig hoe jij over kleuren kan nadenken. Ik ben meestal van het 'loop naar de gamma, doemijdiemaar'-type.
O, ik vind onze rolgordijnen een mooie oplossingquote:Op maandag 19 januari 2015 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het is niet heel belangrijk dat het verduisterend is, want we slapen aan de andere kant. En de achterkant van ons huis ligt op het oosten, dus heel warm zal het er in de zomer vermoedelijk niet worden. Het is wel fijn als het verduistert, maar ik heb het liefst een mooie oplossing.
Foto!quote:Op maandag 19 januari 2015 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, ik vind onze rolgordijnen een mooie oplossing
Vanmiddag als ik er aan denk.quote:
Ja, en levert me gewoon stress op. Want tja, ik ben een controlfreak.quote:Op maandag 19 januari 2015 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Foto mailen met grote knipperlichten om de tegel die je wil hebben? Zonde van je tijd zeg.
Jij bent scherp! Zijn we straks nog duurder uit ook.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:08 schreef Leandra het volgende:
Op basis van de foto zou ik ook denken dat je een BM 2530 had als je de vijfde van boven hebt in rij 2, maar als ik naar de coderingen kijk dan valt de BM 2510 in de M086 reeks en de BM 2530 in de M100 reeks en dat is een prijsklasse reeks.... dus dan ben ik benieuwd hoe dat dan zit
Mooi.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Toevallig belde de aannemer net en hij zei dat zijn ervaringen met Sanidump heel goed zijn en dat de kleuren ook altijd kloppen. We gaan gewoon als de batch binnen is eerst kijken of de kleur klopt en mocht het alsnog niet goed zijn, dan zet de aannemer hen onder druk om z.s.m. nieuwe tegels te leveren. Komt goed, adem in, adem uit.
Valt het op dat ik makkelijk in de stress schiet?![]()
Onze spullen voor het oude huis kwamen ook van Sanidump en dat is prima gegaan. Wij waren ook niet ontevreden, hoor. Komt vast goed.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Toevallig belde de aannemer net en hij zei dat zijn ervaringen met Sanidump heel goed zijn en dat de kleuren ook altijd kloppen. We gaan gewoon als de batch binnen is eerst kijken of de kleur klopt en mocht het alsnog niet goed zijn, dan zet de aannemer hen onder druk om z.s.m. nieuwe tegels te leveren. Komt goed, adem in, adem uit.
Valt het op dat ik makkelijk in de stress schiet?![]()
Fraai... ik heb hier met Besta kasten geprobeerd de muur onder de schuine kant zo uit te vullen, maar daar zie je nog niet veel van door al die zooi die er (nog steedsquote:Op maandag 19 januari 2015 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik kwam dit plaatje nog tegen. Zoiets gaat onze werkkamer worden als het past met de bureaus:
[ afbeelding ]
Je ziet hier ook mooi hoe hoog het plafond wordt. Dat is niet zo hoog, namelijk op 2.20 meter (als ik het me goed herinner - kan ook 2.10 meter zijn).
Ik vind de kast een mooi idee. Ziet er ook strak uit.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik kwam dit plaatje nog tegen. Zoiets gaat onze werkkamer worden als het past met de bureaus:
[ afbeelding ]
Je ziet hier ook mooi hoe hoog het plafond wordt. Dat is niet zo hoog, namelijk op 2.20 meter (als ik het me goed herinner - kan ook 2.10 meter zijn).
Ik weet niet of we dat zo gaan doen - nu heb ik er het geld niet voor over. Ik denk dat we maar eens beginnen met de kasten die we hebben en/of wat schappen boven het bureau/de bureaus. Maar het is goed om te zien hoe je een soortgelijke ruimte efficiënt in kunt richten.quote:Op zondag 25 januari 2015 14:19 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ik vind de kast een mooi idee. Ziet er ook strak uit.
Inderdaad. Zit me net te bedenken of je zoiets niet zelf kan maken. Zodra je er de financiële ruimte voor hebt, is dat een leuk projectje.quote:Op zondag 25 januari 2015 14:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet of we dat zo gaan doen - nu heb ik er het geld niet voor over. Ik denk dat we maar eens beginnen met de kasten die we hebben en/of wat schappen boven het bureau/de bureaus. Maar het is goed om te zien hoe je een soortgelijke ruimte efficiënt in kunt richten.
Ja, precies. De bedoeling is eerst maar eens de ruimtes creëren dan en kijken wat we willen. Ik sluit niet uit dat we alsnog de slaap- en werkkamer gaan omdraaien, dus voor dit soort beslissingen is het nog te vroeg.quote:Op zondag 25 januari 2015 14:25 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Inderdaad. Zit me net te bedenken of je zoiets niet zelf kan maken. Zodra je er de financiële ruimte voor hebt, is dat een leuk projectje.
Net het stukje gelezen over de tegelsquote:Op zondag 25 januari 2015 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, precies. De bedoeling is eerst maar eens de ruimtes creëren dan en kijken wat we willen. Ik sluit niet uit dat we alsnog de slaap- en werkkamer gaan omdraaien, dus voor dit soort beslissingen is het nog te vroeg.
Ik had er staaltjes opgehangen met masking tape. Nog nooit heb ik er verf mee van de muren gehaald, maar deze keer wel. Maf. Maar goed, die muren ga ik sowieso opnieuw verven.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:09 schreef mignonne het volgende:
Is je muur nou beschadigd of lijkt dat maar zo?
Sinds de verhuizing drie jaar geleden zijn er ook wat vegen op de muur bij de trap gekomen doordat we regelmatig iets van boven naar beneden halen (of andersom). Ik kan daar inderdaad totaal niet tegen. Ik heb er niet over gepiekerd om die muur opnieuw te verven omdat 'ie te hoog is, maar nu er een vliering in komt, kan ik dat gaan heroverwegen. Het is sowieso een mooie gelegenheid om weer eens met de kwast door het huis te gaan, wat plekken weg te stippen en een muurtje hier en daar opnieuw te witten. Achter de prullenbak zitten bijvoorbeeld koffiespetters op de muur. Irritant.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:
ohja je ging toch verven, dan maakt het ook niet zoveel uit. Ik was verbaasdhet leek me niet iets wat jij moedwillig zo zou laten zo van ah well, boeiend
![]()
![]()
mwhehequote:Op donderdag 29 januari 2015 09:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sinds de verhuizing drie jaar geleden zijn er ook wat vegen op de muur bij de trap gekomen doordat we regelmatig iets van boven naar beneden halen (of andersom). Ik kan daar inderdaad totaal niet tegen. Ik heb er niet over gepiekerd om die muur opnieuw te verven omdat 'ie te hoog is, maar nu er een vliering in komt, kan ik dat gaan heroverwegen. Het is sowieso een mooie gelegenheid om weer eens met de kwast door het huis te gaan, wat plekken weg te stippen en een muurtje hier en daar opnieuw te witten. Achter de prullenbak zitten bijvoorbeeld koffiespetters op de muur. Irritant.
Van mij hoeft dat afgeleefde niet zo. Maar ja, je houdt je huis niet eeuwig nieuw.
quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
Prefab hebben ze er echt zo op!
Ik zal mijn best doen om tussendoor foto's te maken. Ik wil eigenlijk ook soep maken vandaag, want ze gaan misschien vanavond nog door en dan is wat warm eten bij de bammen wel lekker. Maar verder heb ik niks te doen nu m'n jongste op school zit.
Ze maken het wel goed dicht, hoor.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:29 schreef Leandra het volgende:
Brrrrrrrrr dat meen je niet? Kozijnen nog niet binnen?
Oh, ik ben supertrots.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |