Oh!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef RB42 het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik:
[ afbeelding ]
Dan gooi je zo min mogelijk ruimte onder de schuine wand weg, en ik denk dat het nog aardig ruimtelijk oogt. Ik ken niet alle afmetingen, dus misschien kan dit helemaal niet. Maar het lijkt me een aardige oplossing. Denk dat je blad iets van 50 cm dieper moet worden en dus een halve meter voorbij de zijkant van de dakkapel de kamer insteekt, dan past er een wastafel van bijvoorbeeld 60x45.
nice!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef RB42 het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik:
[ afbeelding ]
Dan gooi je zo min mogelijk ruimte onder de schuine wand weg, en ik denk dat het nog aardig ruimtelijk oogt. Ik ken niet alle afmetingen, dus misschien kan dit helemaal niet. Maar het lijkt me een aardige oplossing. Denk dat je blad iets van 50 cm dieper moet worden en dus een halve meter voorbij de zijkant van de dakkapel de kamer insteekt, dan past er een wastafel van bijvoorbeeld 60x45.
Edit: of die planken gewoon naar rechts doortrekken
Huh? Ha, wat leukquote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Echt, hoe verzin je het, RB42! Ik word er helemaal enthousiast van.
Dit vind ik het beste voorstel tot nog toe. De dakkapel splitsen is sund.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef RB42 het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik:
[ afbeelding ]
Als je hiervoor gaat, zou ik de plankjes achter de spiegel gewoon laten doorlopen tot aan het wandje van de inloopdouche. De nis op het plaatje kun je verder niet zoveel mee, omdat daarlangs de planken toegankelijk moeten blijven. Als je de planken doortrekt kun je het deel achter de spiegel even goed blijven gebruiken voor dingen die je minder vaak gebruikt. Zoals extra handdoeken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef RB42 het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:42 schreef Barrah het volgende:
Wat een luxe zoveel opties met allemaal hun eigen voor- en nadelen
Ja, inderdaad. Al denk ik dat we dat doortrekken niet zouden doen, juist vanwege het ruimtelijke effect. Bovendien zouden we denk ik een luikje in het blad moeten laten maken zodat je nog bij de kraan van de wasmachine kunt en alle aansluitingen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:30 schreef RB42 het volgende:
Ja goed idee, dat bedoelde ik met de planken naar rechts doortrekken. Zo heb ik het nu ook in mijn SketchUp tekeningetje en dat ziet er nog veel praktischer uit. Het lijkt me inderdaad mooi om ze iets in te laten vallen, dat maakt het veel ruimtelijker.
Thanks!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:06 schreef Claudia_x het volgende:
Je plan voor jullie zolder ziet er leuk uit! Het is gewoon precies dezelfde nis met hetzelfde probleem/idee, hè? Misschien moet je je tekeningen gaan verhandelen, want in vrijwel elke nieuwbouwwoning zit dezelfde nis.
Thanks!quote:[..]
De balken zijn zoals ze op de foto hangen ruim 4 cm breed en 14 cm hoog. Tussen elke balk zit ongeveer 57 cm.
Dat alles kan m.b.v. de scheerspiegel. En dan voor een totaalplaatje in de grote spiegel elders kijken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En tanden poetsen en puistjes uitknijpen en grijze haren eruit plukken.Maar je hebt gelijk, de spiegel kan natuurlijk prima ergens anders. Het lijkt me alleen zo onpraktisch. Ik ben niet anders gewend of je hebt een spiegel boven je wastafel.
De spulletjes kunnen op de plank(en) boven de wasmachine.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Wat me wel onhandig lijkt, is dat alles daar heel nat wordt bij het douchen, ook de spiegel. En je kunt er dus niet een kastje neerzetten voor tandpasta en zo. Al zouden we weer kunnen overwegen om daar iets van een nisje in te maken. Maar dan nog: alles wordt nat.
Wat een goede oplossing! Als je geen hoge dingen hebt, dan de planken doortrekken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef RB42 het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik:
[ afbeelding ]
Edit: of die planken gewoon naar rechts doortrekken![]()
Inderdaad! Ook maar even op het lijstje zetten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:41 schreef Leandra het volgende:
Hoe hoog is het op de vliering nou nog?
Je moet nog wel even nieuwe brandmelders
Ik bedoel eigenlijk precies naast de opening van de douche, daar moet je toch kunnen staan anders heb je in de douche ook een probleem. Je staat dan volgens mij ook in de dakkapel (op dezelfde plek maar dan een kwartslag gedraaid als waar je in het oude ontwerp stond.quote:Op donderdag 29 januari 2015 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, dat gaat helaas echt niet. De muur is te schuin. We kunnen daar niet staan. (Als we daar zouden kunnen staan, hadden we dit spiegel/wastafel-probleem ook niet.)
Ah, ik snap het! Dan zitten we wel nog met de wasmachine en droger.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:53 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk precies naast de opening van de douche, daar moet je toch kunnen staan anders heb je in de douche ook een probleem. Je staat dan volgens mij ook in de dakkapel (op dezelfde plek maar dan een kwartslag gedraaid als waar je in het oude ontwerp stond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |