abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149210366
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef RB42 het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik:

[ afbeelding ]

Dan gooi je zo min mogelijk ruimte onder de schuine wand weg, en ik denk dat het nog aardig ruimtelijk oogt. Ik ken niet alle afmetingen, dus misschien kan dit helemaal niet. Maar het lijkt me een aardige oplossing. Denk dat je blad iets van 50 cm dieper moet worden en dus een halve meter voorbij de zijkant van de dakkapel de kamer insteekt, dan past er een wastafel van bijvoorbeeld 60x45.
Oh! O+ Die sla ik even op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_149210574
Het dak wordt gebrand:

pi_149210737
quote:

[..]

Zoiets dacht ik:

[ afbeelding ]

Dan gooi je zo min mogelijk ruimte onder de schuine wand weg, en ik denk dat het nog aardig ruimtelijk oogt. Ik ken niet alle afmetingen, dus misschien kan dit helemaal niet. Maar het lijkt me een aardige oplossing. Denk dat je blad iets van 50 cm dieper moet worden en dus een halve meter voorbij de zijkant van de dakkapel de kamer insteekt, dan past er een wastafel van bijvoorbeeld 60x45.

Edit: of die planken gewoon naar rechts doortrekken :)
nice!
:)
pi_149211160
Echt, hoe verzin je het, RB42! Ik word er helemaal enthousiast van.
pi_149211525
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Echt, hoe verzin je het, RB42! Ik word er helemaal enthousiast van.
Huh? Ha, wat leuk :)
Ik doe ook maar wat :)

Ben wel de laatste dagen met het ontwerp van onze eigen zolder plus vliering bezig geweest en daar moest ik ook af en toe creatief zijn. Leuk dat je zo enthousiast bent!
pi_149211585
quote:

[..]

Zoiets dacht ik:

[ afbeelding ]

Dit vind ik het beste voorstel tot nog toe. De dakkapel splitsen is sund.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 30 januari 2015 @ 16:20:47 #232
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_149212931
quote:

[..]

Zoiets dacht ik:

[ afbeelding ]

Als je hiervoor gaat, zou ik de plankjes achter de spiegel gewoon laten doorlopen tot aan het wandje van de inloopdouche. De nis op het plaatje kun je verder niet zoveel mee, omdat daarlangs de planken toegankelijk moeten blijven. Als je de planken doortrekt kun je het deel achter de spiegel even goed blijven gebruiken voor dingen die je minder vaak gebruikt. Zoals extra handdoeken.
Voor wat extra elegantie kun je de planken waar ze niet achter het spiegelwandje zitten iets in laten vallen. Zodat ze zegmaar een beetje L-vormig worden. Hierdoor kun je alsnog iets beter bij het deel achter de spiegel komen en houd je ook wat meer ruimte op je werkblad over.
pi_149213216
Ja goed idee, dat bedoelde ik met de planken naar rechts doortrekken. Zo heb ik het nu ook in mijn SketchUp tekeningetje en dat ziet er nog veel praktischer uit. Het lijkt me inderdaad mooi om ze iets in te laten vallen, dat maakt het veel ruimtelijker.
pi_149213383
Dit kan ook, moet je wel even de douche verplaatsten. Niet zo praktisch met de afvoer. Maar het ontwerpje had ik nog liggen, dit is/wordt mijn eigen zolder :P

vrijdag 30 januari 2015 @ 16:42:32 #235
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_149213536
Wat een luxe zoveel opties met allemaal hun eigen voor- en nadelen ^O^
pi_149214134
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:42 schreef Barrah het volgende:
Wat een luxe zoveel opties met allemaal hun eigen voor- en nadelen ^O^
:D O+
pi_149214172
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 16:30 schreef RB42 het volgende:
Ja goed idee, dat bedoelde ik met de planken naar rechts doortrekken. Zo heb ik het nu ook in mijn SketchUp tekeningetje en dat ziet er nog veel praktischer uit. Het lijkt me inderdaad mooi om ze iets in te laten vallen, dat maakt het veel ruimtelijker.
Ja, inderdaad. Al denk ik dat we dat doortrekken niet zouden doen, juist vanwege het ruimtelijke effect. Bovendien zouden we denk ik een luikje in het blad moeten laten maken zodat je nog bij de kraan van de wasmachine kunt en alle aansluitingen.

Je plan voor jullie zolder ziet er leuk uit! Het is gewoon precies dezelfde nis met hetzelfde probleem/idee, hè? Misschien moet je je tekeningen gaan verhandelen, want in vrijwel elke nieuwbouwwoning zit dezelfde nis. :Y)
pi_149214375
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:06 schreef Claudia_x het volgende:

Je plan voor jullie zolder ziet er leuk uit! Het is gewoon precies dezelfde nis met hetzelfde probleem/idee, hè? Misschien moet je je tekeningen gaan verhandelen, want in vrijwel elke nieuwbouwwoning zit dezelfde nis. :Y)
Thanks!
Klopt, zelfde probleem eigenlijk. Maar ik maak er wel een aparte badkamer van (ik deel de dakkapel in twee ongelijke delen, van ongeveer 2.8 en 1.6 meter). Plaatje hierboven is dus wel aangepast aan jouw situatie, in de langste muur komt de deur van de badkamer, en er moet nog een muur vanaf de douchewand naar het raam. Dus het wordt L-vormig.
Maar anyway het gaat hier over jouw woning, ik zal je topic niet verder kapen :)
  vrijdag 30 januari 2015 @ 19:04:39 #239
4330 PJ
Tja.....
pi_149216665
quote:
[..]

De balken zijn zoals ze op de foto hangen ruim 4 cm breed en 14 cm hoog. Tussen elke balk zit ongeveer 57 cm.
Thanks!
pi_149217153
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En tanden poetsen en puistjes uitknijpen en grijze haren eruit plukken. :Y) Maar je hebt gelijk, de spiegel kan natuurlijk prima ergens anders. Het lijkt me alleen zo onpraktisch. Ik ben niet anders gewend of je hebt een spiegel boven je wastafel.
Dat alles kan m.b.v. de scheerspiegel. En dan voor een totaalplaatje in de grote spiegel elders kijken.

De huurders voor mij hadden naast de spiegel boven de wastafel een grotere voor de wastafel op de haakse wand. De spiegel die bij het huis hoorde, was pokdalig. Die heb ik na een tijdje verwijderd, omdat er toch een veel betere spiegel was, al was dat opzij. Dat was even wennen, maar voor mijn bijziende ogen veel gunstiger. Er is echt geen noodzaak om aan de muur achter de wastafel te hangen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Wat me wel onhandig lijkt, is dat alles daar heel nat wordt bij het douchen, ook de spiegel. En je kunt er dus niet een kastje neerzetten voor tandpasta en zo. Al zouden we weer kunnen overwegen om daar iets van een nisje in te maken. Maar dan nog: alles wordt nat.
De spulletjes kunnen op de plank(en) boven de wasmachine.

quote:

[..]

Zoiets dacht ik:

[ afbeelding ]

Wat een goede oplossing! Als je geen hoge dingen hebt, dan de planken doortrekken.

Ik zou er niet te veel handdoeken bewaren, want het wordt toch een heel klein beetje vochtig (lees: muffig) na een tijdje. Alle douchespulletjes kan je hier om het hoekje neerleggen.

Als je de scheidingswand onmogelijk vindt, kan je nog overwegen een dubbel scheidingsgordijn op te hangen, links en rechts van een plafondbalk die als een soort drempel dient. Aan de badkamerkant een paar douchegordijnen om zoveel mogelijk vocht tegen te houden en aan de werkkamerkant een kamergordijn. Dat blijft er waarschijnlijk wat provisorisch uitzien en als je het open schuift voor meer daglicht in het werkkamerdeel, zie je weer de wasmachines en zo.

Je topic blijft erg interessant met die indelingsvraagstukken en kleurencombinaties.
pi_149217327
Helaas ook al een nadeel gevonden aan de mooie oplossing van RB42: door het naar voren halen van de wasmachine en droger, kun je niet meer goed bij de planken achter de spiegel komen. Het schuine gedeelte is namelijk 64 cm diep en daar komt ongeveer 50 cm bij. Een paar mogelijk oplossingen:

- de planken toch doortrekken en helemaal achterin dingen zetten die je niet vaak nodig hebt;
- een uitsparing maken in het blad zodat het minder diep is bij het gedeelte naast de spiegel;
- niet meteen deurtjes onder het blad maken maar iets terug laten vallen (dit is op zich niet afdoende).

Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste, denk ik. Het tweede lijkt me niet zo fraai, maar mijn lief denkt daar anders over.

Foto's van de vliering komen er trouwens aan!

- Edit - Nog een optie is een klein voorzetwandje tegen de achterkant om de diepte iets te verminderen. Dan kan daar een luikje in naar bijv. de kraan van de wasmachine.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 30-01-2015 20:06:46 ]
pi_149217675
De dakkapel is dichtgemaakt. Het is er nu ook een stuk minder koud.

De vlizotrappen van tegenwoordig zijn geweldig. O+ Een demonstratie:

En weer zo'n maffe panoramafoto:

vrijdag 30 januari 2015 @ 19:41:51 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149217820
Hoe hoog is het op de vliering nou nog?

Je moet nog wel even nieuwe brandmelders :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149217966
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:41 schreef Leandra het volgende:
Hoe hoog is het op de vliering nou nog?

Je moet nog wel even nieuwe brandmelders :D
Inderdaad! Ook maar even op het lijstje zetten.

Ik gok dat de vliering een dikke meter hoog is.
pi_149217980
Hmf, hoe zo'n je zo'n werk-/aanrechtblad met een inkeping/inham nou. Zoiets:

vrijdag 30 januari 2015 @ 19:48:44 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149218027
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad! Ook maar even op het lijstje zetten.

Ik gok dat de vliering een dikke meter hoog is.
Een meter is nog heel netjes ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149218133
Ziet er goed uit!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 20:53:38 #248
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_149220286
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, dat gaat helaas echt niet. De muur is te schuin. We kunnen daar niet staan. (Als we daar zouden kunnen staan, hadden we dit spiegel/wastafel-probleem ook niet.)
Ik bedoel eigenlijk precies naast de opening van de douche, daar moet je toch kunnen staan anders heb je in de douche ook een probleem. Je staat dan volgens mij ook in de dakkapel (op dezelfde plek maar dan een kwartslag gedraaid als waar je in het oude ontwerp stond.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_149220325
Ziet er zeker goed uit!

Hoe lang is het blad eigenlijk, dat zou (volgens je tekeningen) ongeveer 1m50 zijn? Dan zet zo'n uitsparing in je blad naar mijn idee niet echt zoden aan de dijk. Voor je wasmachine en droger heb je 1m20 nodig, dus aan de rechterkant zou de uitsparing maar 30cm breed zijn. Toch?

Je kunt ook een hele diepe nis in de douchewand maken, kun je heel veel shampooflessen kwijt :)
pi_149220369
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 20:53 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk precies naast de opening van de douche, daar moet je toch kunnen staan anders heb je in de douche ook een probleem. Je staat dan volgens mij ook in de dakkapel (op dezelfde plek maar dan een kwartslag gedraaid als waar je in het oude ontwerp stond.
Ah, ik snap het! Dan zitten we wel nog met de wasmachine en droger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')