Ik heb zo'n beetje een hele zwangerschap zonder badkamer gezetenquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is echt feest als je 7 maanden zwanger bent
Gelukkig had ik toen m'n eigen huis ook nog, waren we daar in de weekenden.
Nee inderdaad, gaan we zeker niet doen. We kunnen altijd nog een wastafeltje in de douche laten maken, maar dat doe ik liever niet. Hmf, ik kom er even echt niet uit.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:12 schreef miss_sly het volgende:
Wauw, flink gewerkt!
Wat jammer dat het niet paSt zoals je van plan was. Let er wel op dat je je douche niet erg gaan verkleinen om dingen passend te maken, want een krappe douche word je niet blij van.
Jep!quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:22 schreef innepin het volgende:
Wat gaat het goed joh! Ziet er nu al heel gaaf uit. Gaan ze gelijk morgen verder?
80 is minimaal, maar dat is eigenlijk te klein.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee inderdaad, gaan we zeker niet doen. We kunnen altijd nog een wastafeltje in de douche laten maken, maar dat doe ik liever niet. Hmf, ik kom er even echt niet uit.
Wat voor breedte moet je nou echt hebben voor een douche? Ik had 90 cm in gedachten.
Daar komt een glazen deur voor.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:36 schreef miss_sly het volgende:
Die tekening klopt toch sowieso niet, neem ik aan? Zo'n brede ingang en de opening zo dichtbij de douchekop geeft heel veel nattigheid in de werkkamer.
De douche is 90 cm breed en de ingang naar de douche is 90 cm breed, maar de diepte is meer (in deze tekening ruim 1.32 m, maar het zou ook nog naar 1.60 m kunnen gaan).quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:41 schreef miss_sly het volgende:
Hoe breed is je douche in die tekening?
Er staat 90x90 maar het oogt niet vierkant.
Niet tegen de zijkant waar nu de wasmachine staat. Daar is het schuine plafond te laag voor. En de doucheruimte zou wel veel dieper moeten worden om de wastafel aan de andere kant te plaatsen. Dat is weer zonde van de ruimte die je in de kamer mist.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:46 schreef miss_sly het volgende:
Kun je dan niet je doucheruimte inderdaad dieper maken en de wastafel tegen die muur plaatsen?
Ik zal het morgen even opmeten!quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:48 schreef PJ het volgende:
Mooi hoor!
Zou je een foto kunnen maken van de steunen waarin de lange balken van de vliering hangen?
En om de hoeveel centimeter hebben ze dwarsbalken geplaatst?
Tenslotte wat is de dikte (afmetingen) van de balken?
Ik wil zelf nl. ook een vliering gaan maken.
De eerste optie begrijp ik niet helemaal. Dat tweede is een optie, maar het is wel heel zonde van de ruimte, vooral omdat het staan op zich niet echt een probleem is. De wasmachine past er, de droger, de wastafel waarschijnlijk ook. We staan ook voor het schuine deel, dus dat is geen probleem. Het is puur dat je recht naar voren in een spiegel wilt kunnen kijken. Misschien is een scheerspiegel ophangen wel een oplossing. Zoiets:quote:Op donderdag 29 januari 2015 21:49 schreef Barrah het volgende:
Als je het wandje bij de douche, bij de 0 van 0,90, op gelijke hoogte zet met het deel waar de deur in zit zou je aan de kant van de douche de wastafel tegen dat muurtje hangen.
Anders toch overwegen om onder her schuine dak een stuk loze ruimte achter een recht wandje te plaatsen, zodat je wel de hoogte hebt om de wastafel te gebruiken en een spiegel op te hangen.
Het is zuur maar binnen de indeling die jullie hebben bedacht is dit de ruimte die je hebt. Je verkijkt je gauw op de helling van een schuin dak.
Denk er bij scheerspiegels met vergrotende kant (zoals die ronde) wel aan dat ze brand kunnen veroorzaken als er zonlicht op valt!quote:Op donderdag 29 januari 2015 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De eerste optie begrijp ik niet helemaal. Dat tweede is een optie, maar het is wel heel zonde van de ruimte, vooral omdat het staan op zich niet echt een probleem is. De wasmachine past er, de droger, de wastafel waarschijnlijk ook. We staan ook voor het schuine deel, dus dat is geen probleem. Het is puur dat je recht naar voren in een spiegel wilt kunnen kijken. Misschien is een scheerspiegel ophangen wel een oplossing. Zoiets:
[ afbeelding ]
Of gewoon voor de dakkapel.
[ afbeelding ]
In Zwitserland zag ik jaren geleden het stopcontact in een transparant plastic plaat. Dat is dus tegen vieze vingers op de muur (de huurderregels zijn/waren er erg streng). Ik kijk nog steeds met één oog bij de bouwmarkt of ze hier ook zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
mwhehe![]()
Ik herken het wel hoor. Juist ook omdat alles zo vers en nieuw was valt het extra op en stoort het. Vind ik zelf dan. Onze woonkamer moet nodig opnieuw gedaan worden. Althans, de plek naast de eettafelen de plek naast de deur naar de hal waar de lichtknoppen zitten. Zeg maar op kinderhandjes-hoogte vooral
doen we volgend jaar wel. Als ik ook ein-de-lijk de trap aan kan pakken...
Ben benieuwd joh!!Volgens mij gaan dakkapellen altijd wel redelijk vlot, die prefab iig. Wat een licht en ruimte ga je straks hebben!
Toen de verhuurder hier groot onderhoud liet uitvoeren, was de badkamer een paar weken buiten bedrijf. Een lege woning was beschikbaar om te douchen (en in gebruik bij de werklieden als kantine en opslagplaats). We hadden een sleutel om er op onze eigen tijd heen te gaan. Heel ongemakkelijk was dat, maar er tenminste wel een douche beschikbaar. Ook moest de voordeur in de gaten gehouden worden, want ze zijn gewend aan in- en uitlopen en laten de deur open staan.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha. Ik zit er totaal niet mee. Het is hier sowieso heel warm in huis.
M'n lief vindt het trouwens allemaal een enorme inbreuk op onze privacy. Die heeft daar best moeite mee. Ik ben zelf heel blij dat het om een zolderverbouwing gaat. Ik kan gewoon nog rustig in de woonkamer zitten en we kunnen gewoon douchen bijvoorbeeld. Het lijkt me echt rot om een badkamer een tijdje te moeten missen. En ik vind het fijn dat de aannemer er rekening mee houdt dat we niet zitten te wachten op bouwvakkers die voortdurend door de woonkamer stormen en van alles vies maken.
Alleen voor scheren is de spiegel boven/bij de wastafel nodig. Daarvoor kan je zo'n kleine ronde op uittrekbare arm aan de muur hangen. De grotere spiegel kan overal hangen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet eigenlijk even een andere plattegrond uploaden, want die hierboven klopt niet. Ik heb er zelf een gemaakt de accurater is.![]()
De wastafel naar voren plaatsen werkt niet echt, want je kunt gewoon niet goed in een spiegel kijken. En die heb je wel nodig bij je wastafel. Toch? Een optie is de spiegel in de zijkant van de dakkapel maken, maar dan moet de wastafel daar weer voor.
Dat zou ik sowieso doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:35 schreef Leandra het volgende:
Je zou ook een grote spiegel tegen die hele wand kunnen hangen, krijg ook nog meer licht
Een plaatje hierbij:quote:Op donderdag 29 januari 2015 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
De eerste optie begrijp ik niet helemaal.
Die holle ruimte kun je nog wel voor een deel gebruiken door er wat planken/vakken in te maken. Hier kun je dan je handdoeken, voorraden e.d. kwijt.quote:Op donderdag 29 januari 2015 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Dat tweede is een optie, maar het is wel heel zonde van de ruimte, vooral omdat het staan op zich niet echt een probleem is.
Oef, goed om te weten! Ik neig naar zoiets, maar ideaal is het niet:quote:Op vrijdag 30 januari 2015 00:10 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Denk er bij scheerspiegels met vergrotende kant (zoals die ronde) wel aan dat ze brand kunnen veroorzaken als er zonlicht op valt!
Het probleem is niet de wastafel zelf. We willen het blad een stuk boven de wasmachine en droger laten plaatsen zodat de afvoer erboven (en daarna erachter) kan lopen. We zijn vrij lang, dus dat moet kunnen (al is dat op zich ook niet ideaal). Het probleem is meer de schuine wand zelf. Zelfs als we strak tegen de wand van de douche staan, kunnen we niet goed naar voren naar kijken. Er zit net een schuin deel voor.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 00:59 schreef Leandra het volgende:
Als je de droger helemaal links tegen het schot zet en de wasmachine strak tegen de droger, dan hou je een kleine 40 cm over tussen de wasmachine en de muur van de douche.
Als je de wastafel daar nu eens schuin laat plaatsen?
Dan zit de afvoer van de wastafel dus rechts van de wasmachine, maar heb je geen last van het dak, en heb je door de schuine stand van de wastafel wel redelijk wat ruimte.
Zodat de wastafel in de werkkamer staat?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 01:14 schreef Seven. het volgende:
Doe je een douchecabine? Zo ja, je kunt overwegen om een wet room te maken (kan niet op de NL term komen). Wastafel gewoon monteren aan de buitenkant van de douche dus dan sta je met je rug naar je bureau je tanden te poetsen.
En tanden poetsen en puistjes uitknijpen en grijze haren eruit plukken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 01:57 schreef Teslynd het volgende:
Alleen voor scheren is de spiegel boven/bij de wastafel nodig. Daarvoor kan je zo'n kleine ronde op uittrekbare arm aan de muur hangen. De grotere spiegel kan overal hangen.
Ik weet niet precies welke wand je bedoelt. Het is drie meter van de deur waar je binnenkomt tot de achterwand (waar de bureaus nu tegen staan). Op z'n diepst (van dakkapel tot tegenoverliggende wand) is de kamer 3.75 m. De wand naast de deur waardoor je binnenkomt, wordt iets langer dan 90 cm (tussen de 1.00 en 1.20 m).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:03 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat zou ik sowieso doen.
Wat is de totale maat van de muur waar de toegangsdeur naar de kamer zit? Dus van woningscheidende wand t/m die muur?
Ik zal er eens naar kijken, of ik wat opties kan tekenen.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:17 schreef Cathmar het volgende:
Wat een hoop licht en ruimte!!
Ik heb echt totaal geen ruimtelijk inzicht dus geen ideeen maar wel veel vertrouwen dus er komt vast een mooi plan.
Hm ja, dat is inderdaad wel een idee. De holle ruimte boven de wasmachine en droger kunnen we sowieso gebruiken. de ruimte direct achter de apparaten weer niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:29 schreef Barrah het volgende:
[..]
Een plaatje hierbij:
[ afbeelding ]
Boven de wasmachines houd je dan ruimte voor een paar planken voor wasmiddel, knijpers, handdoeken en wat voorraden. In jullie huidige plan is daar waarschijnlijk nauwelijks ruimte voor.
[..]
Die holle ruimte kun je nog wel voor een deel gebruiken door er wat planken/vakken in te maken. Hier kun je dan je handdoeken, voorraden e.d. kwijt.
Die maat dus, je hebt dus 2,09 voor douche en loze ruimte.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
Het is drie meter van de deur waar je binnenkomt tot de achterwand
Aangezien je er verder niet echt ruimte voor een kast hebt, zou ik het doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm ja, dat is inderdaad wel een idee. De holle ruimte boven de wasmachine en droger kunnen we sowieso gebruiken. de ruimte direct achter de apparaten weer niet.
We hebben inderdaad nauwelijks rekening gehouden met voorraden daar. Dat komt voor een deel doordat we een aparte walk-in closet krijgen waar ik ook de was wil vouwen en strijken (nou ja, ik strijk niet, maar er staat een strijkplank). En we slapen in de andere kamer, waar nog wel ruimte is voor een commode of andersoortige kast. Dat neemt niet weg dat het wel handig is om plek te hebben voor handdoeken en wasmiddel.
Het zou wel kunnen. We hebben besloten dat we de precieze plekken van de binnenmuurtjes bepalen als we dakkapel er eenmaal in zit. Ik weet niet 100% zeker of we nog een muur tegen het midden van de dakkapel zouden kunnen zetten, maar dat is iets wat wij liever niet willen. We willen graag van de volle breedte van de dakkapel kunnen genieten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:37 schreef Barrah het volgende:
Als je een ruimere badkamer cq. washok wilt zou het ook nog zo kunnen:
[ afbeelding ]
Zou je hierbij de wastafel op de plek van de douche plaatsen dan kan zou je bij het raam een (hoek)bad kwijt kunnen.
Ik weet alleen niet of jullie in dit stadium van je verbouwing nog dit soort drastische veranderingen willen of kunnen doorvoeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |