Ik vind dit de sjiekste en meest logische oplossingquote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:29 schreef Barrah het volgende:
[..]
Een plaatje hierbij:
[ afbeelding ]
Boven de wasmachines houd je dan ruimte voor een paar planken voor wasmiddel, knijpers, handdoeken en wat voorraden. In jullie huidige plan is daar waarschijnlijk nauwelijks ruimte voor.
[..]
Die holle ruimte kun je nog wel voor een deel gebruiken door er wat planken/vakken in te maken. Hier kun je dan je handdoeken, voorraden e.d. kwijt.
Hm, hoe vochtig is te vochtig? De douche wordt namelijk wel afgesloten van de rest van de ruimte door een douchewand, maar er zal wel stoom in de ruimte komen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou voor de laatste oplossing van Barrah gaan denk ik, met eventueel beweegbare douchewand die je open zet bij douchen (zodat je badkamerdeur niet nat wordt). Al denk ik dat je door de machines naar voren te halen ook wel een werkbare situatie kunt krijgen.
Besef je trouwens dat het niet goed is voor (computer)apparatuur om in een vochtige ruimte te staan?
Ik geloof dat dat wel de bedoeling was, ja.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:45 schreef RB42 het volgende:
De mechanische ventilatie hangt in de buurt, sluit je daar een ventiel in de badkamer op aan? Dan komt het wel goed met de stoom/damp.
Je kunt een verwarmde spiegel ophangen, die beslaat niet, dacht ik.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
Elke optie heeft weer nadelen, dat is de ellende. Maar als ik bedenk wat het belangrijkste voor me is, dan is dat:
- de riante dakkapel en het uitzicht daarop (het is zo'n machtig ding!)
- de riante douche
Praktisch gezien lijkt de aparte badkamer me het beste, maar daarmee verlies ik de twee voor mij belangrijkste dingen en daarom heb ik er veel moeite mee.
Nadelen aan de wastafel in de douche is dat we er niet al onze spullen kwijt kunnen en de spiegel steeds beslagen raakt. Zo hebben we alsnog niet de spiegel die we wilden, of zie ik dat verkeerd?
Ik zat te denken aan een plaat multiplex o.i.d. rechtopstaand op het werkblad, zonder de gehele driehoekige ruimte dicht te maken. Dan houd je een behoorlijke nis over die je vanaf de rechterkant kunt bereiken. Ik ben even in SketchUp aan het tekenen, misschien slaat het nergens opquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, plankjes haaks op het werkblad is ook een prima optie! Maar hoe zou jij de spiegel dan ophangen?
Gaat ook wel gebeuren! Eerst even sparenquote:[..]
Gewoon doen!Toen we zagen dat de buren een dakkapel namen, kwam er bij ons ineens vaart in.
En je ziet jezelf ook steeds in de spiegel als je doucht. Dat zou ik niet zo fijn vindenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
Elke optie heeft weer nadelen, dat is de ellende. Maar als ik bedenk wat het belangrijkste voor me is, dan is dat:
- de riante dakkapel en het uitzicht daarop (het is zo'n machtig ding!)
- de riante douche
Praktisch gezien lijkt de aparte badkamer me het beste, maar daarmee verlies ik de twee voor mij belangrijkste dingen en daarom heb ik er veel moeite mee.
Nadelen aan de wastafel in de douche is dat we er niet al onze spullen kwijt kunnen en de spiegel steeds beslagen raakt. Zo hebben we alsnog niet de spiegel die we wilden, of zie ik dat verkeerd?
Wat lief.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:27 schreef RB42 het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan een plaat multiplex o.i.d. rechtopstaand op het werkblad, zonder de gehele driehoekige ruimte dicht te maken. Dan houd je een behoorlijke nis over die je vanaf de rechterkant kunt bereiken. Ik ben even in SketchUp aan het tekenen, misschien slaat het nergens op
We hadden in een van onze oude appartementen de wastafel in de douche. Dat vond ik toen zo klote! En lief ook. Het voelt voor ons als een stap terug.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En je ziet jezelf ook steeds in de spiegel als je doucht. Dat zou ik niet zo fijn vinden
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En je ziet jezelf ook steeds in de spiegel als je doucht. Dat zou ik niet zo fijn vinden
Ja, euhm, dan maar praktische oplossingen, toch?quote:
Zoiets is volgens mij de investering meer dan waard omdat het dagelijkse ergernissen scheelt. Dan blijft alleen over dat we niet bijvoorbeeld de tandenborstel en het scheerapparaat bij de wastafel kunnen bewaren.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, euhm, dan maar praktische oplossingen, toch?
Zal niet de goedkoopste oplossing zijn, maar dat kan niet altijd
Ik snap de weerzin niet. Je benoemt het als wastafel in de douche, maar je kunt de ruimte ook benoemen als badkamer met douche en wastafelquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoiets is volgens mij de investering meer dan waard omdat het dagelijkse ergernissen scheelt. Dan blijft alleen over dat we niet bijvoorbeeld de tandenborstel en het scheerapparaat bij de wastafel kunnen bewaren.
Ik kom trouwens onwijs mooie wastafeloplossingen tegen. Dat maakt m'n weerzin tegen een wastafel in de douche wel kleiner.
Aan welke kant komt nou de dakkapel? Ik ben de draad kwijt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Met tussenmuur. Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoiets dacht ik:quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:27 schreef RB42 het volgende:
Ik zat te denken aan een plaat multiplex o.i.d. rechtopstaand op het werkblad, zonder de gehele driehoekige ruimte dicht te maken. Dan houd je een behoorlijke nis over die je vanaf de rechterkant kunt bereiken. Ik ben even in SketchUp aan het tekenen, misschien slaat het nergens op
Floorplanner kan schuine ramen niet aan! Bij het bed is het schuin, aan de andere kant is de dakkapel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Aan welke kant komt nou de dakkapel? Ik ben de draad kwijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |