Ja, dat is inderdaad ook een overweging geweest.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:17 schreef Barrah het volgende:
[..]
Een wandje tussen werkkamer en badkamer kan vrij smal. Misschien hoef je het niet eens of nauwelijks te isoleren. Ik zou het vervelender vinden als ik wakker wordt van mijn douchende partner die er vroeg uit moet of laat in gaat, dan dat ik vanachter de computer douchegeluiden hoor. Idem geluid wasmachine. Dat pleit er ook voor om de slaapkamer te laten waar jullie hem hebben gepland.
Ja, dat opperde ik net (n.a.v. andermans suggestie)! Ik voel hier wel veel voor. Het muurtje zoals ik het nu heb getekend (tussen wasmachine en douche) kan ook best iets langer en de deuropening in de douche (nu 90 cm) kan ook best iets smaller.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:19 schreef Pannenkoeken het volgende:
En de was/ droogmachines een stuk naar voren halen? Daarmee ook het muurtje van de douche ed. Kastenplanken maken in de muur boven de was/ droogmachines. En daar een soort van medicijnkastachtig iets met spiegel er in.
Dan heb je een dieper werkblad. Maar je spiegel komt wel naar voren
Misschien is dit al geoppert hoor.
Hoezo, je hebt toch nog steeds licht in zowel je badkamer als je werkkamer?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ahja, ik zie het! We hebben zelf een aparte bad/waskamer als één van onze ontwerpopties gehad in een vroeger stadium. Ik zie dat het een logischer manier is om de zolder in te delen, maar ik vind het zonde om de ruimte en het licht te spenderen aan een plek waar we die niet het hardst nodig hebben.
Als je ook de machines naar voren haalt, loont het de moeite om te kijken of je je afzuiging kunt verplaatsen naar daar achter. Die ventilatiebox moet toegankelijk blijven (wordt ook hierboven geopperd). Dat lijkt me in jullie tekening niet het geval. Als hij achter een wasmachine zou hangen is dat geen probleem. Ik ga binnenkort zelf ook mijn ventilatiebox verplaatsen om op zolder een muurtje te kunnen plaatsen. Lijkt me goed te doen. Wel het aantal bochten zo beperkt mogelijk houden.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:19 schreef Pannenkoeken het volgende:
En de was/ droogmachines een stuk naar voren halen? Daarmee ook het muurtje van de douche ed. Kastenplanken maken in de muur boven de was/ droogmachines. En daar een soort van medicijnkastachtig iets met spiegel er in.
Dan heb je een dieper werkblad. Maar je spiegel komt wel naar voren
Misschien is dit al geoppert hoor.
Die blijft toegankelijk! Hij gaat naar de vliering en we houden de route ernaartoe open.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:24 schreef Barrah het volgende:
Als je ook de machines naar voren haalt, loont het de moeite om te kijken of je je afzuiging kunt verplaatsen naar daar achter. Die ventilatiebox moet toegankelijk blijven (wordt ook hierboven geopperd).
En het is nog wel mijn thuiswerkdag. Ik denk dat ik maar een dagje vrij neem.quote:Edit: In dit tempo komt dit topic vandaag nog wel vol. Ik moet helaas toch even aan de werk. Leuk om te zien hoe alle reacties iedereen inspireren tot nieuwe inzichten. Ik ben heel benieuwd wat jullie er mee gaan doen! Bepaalde vooruitstrevende suggesties mag je best even laten bezinken![]()
Ik denk zoals in de plaatje dat je postte... die witte wastafel onder het plaatje van die spiegel met zwart erachterquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die blijft toegankelijk! Hij gaat naar de vliering en we houden de route ernaartoe open.
[..]
En het is nog wel mijn thuiswerkdag. Ik denk dat ik maar een dagje vrij neem.Ik ga alle opties sowieso meenemen, hoor! Die bespreek ik vanavond met mijn lief en t.z.t. ook nog met de aannemer. Die heeft zoveel ervaring dat hij ook iets in kan brengen. (Hij had bijvoorbeeld een voor ons vaag plan om de wastafel aan de dakkapel te hangen, maar ik begreep niet zo goed wat hij daarmee bedoelde.)
Close-up:quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:48 schreef PJ het volgende:
Mooi hoor!
Zou je een foto kunnen maken van de steunen waarin de lange balken van de vliering hangen?
En om de hoeveel centimeter hebben ze dwarsbalken geplaatst?
Tenslotte wat is de dikte (afmetingen) van de balken?
Ik wil zelf nl. ook een vliering gaan maken.
Dat zou ik ook doen, misschien een verticaal flessenrek achtig iets zoals je ook vaak tussen keukenkastjes ziet.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:07 schreef Pannenkoeken het volgende:
Bij die laatste tekeningen zou je bijvoorbeeld nisjes in de muur kunnen maken voor handdoeken ed. Dan ben je niet heel veel ruimte kwijt.
Ja. Dat wil zeggen, de droger helemaal naar links en de wasmachine denk ik maar naar rechts zo dicht mogelijk tegen de douchewand aan. Misschien is er dan tussenin nog ruimte voor de afvoer en een heel smal kastje. (Al kan er maar ossengalzeep staan - altijd handig.) En als dat niet lukt, dan moet het hele blad iets naar boven en dan kunnen we ook overwegen daar twee lades in te maken die boven de wasmachine en droger en onder het blad komen (één links naast de afvoer en één rechts ernaast).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:05 schreef miss_sly het volgende:
Droger en wasmachine schuiven toch wel helemaal op naar links, neem ik aan?
Grappig dat je met hetzelfde probleem zit. Nou ja, echt grappig is het natuurlijk niet. Dat laatste is geen optie meer, want de kozijnen zijn besteld en het raamwerk daarvoor is al af. Maar mijn inspiratieplaatje van hierboven laat zien dat je de spiegel ook iets anders kunt hebben. (Al vraag ik me af hoe handig dat is - maar ik vind het nog het overwegen waard. In dit stadium is bijna alles nog het overwegen waard, maar in de loop van volgende week zullen we er vermoedelijk wel uit moeten zijn.)quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:08 schreef RB42 het volgende:
Ik zit met vrijwel hetzelfde probleem, alleen bij mij bestaat het issue alleen nog maar in SketchUp, ik heb zelfs de dakkapellen en de vliering nog niet dus alles kan nog
Anyways, in mijn ontwerp zit de wastafel boven het knieschot. Is dat bij jou geen optie of is die al geopperd en afgeschoten? Je zit dan alsnog met het probleem om een spiegel achter de wastafel te krijgen, maar misschien kun je het raam nog verkleinen en in plaats daarvan een stuk wand toevoegen? Je kozijnen zijn er toch nog niet
Ik zou droger en wasmachine echt naast elkaar zetten. Dat is zoveel praktischer met was uit het ene apparaat in het andere stoppen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja. Dat wil zeggen, de droger helemaal naar links en de wasmachine denk ik maar naar rechts zo dicht mogelijk tegen de douchewand aan. Misschien is er dan tussenin nog ruimte voor de afvoer en een heel smal kastje. (Al kan er maar ossengalzeep staan - altijd handig.) En als dat niet lukt, dan moet het hele blad iets naar boven en dan kunnen we ook overwegen daar twee lades in te maken die boven de wasmachine en droger en onder het blad komen (één links naast de afvoer en één rechts ernaast).
Dat weeg ik sowieso niet mee als argument, want ik wil vooral een huis waar wij prettig in leven. Veel belangrijker vind ik wat je hiervoor zegt, dat je niet straks het gevoel wilt hebben dat alles net past. Maar ik ben dus ook bang dat opdelen in drie ruimtes daarvoor gaat zorgen. De lange dakkapel is dan niet meer zichtbaar en beide ruimtes zijn veel meer reguliere ruimtes geworden (maar dan met een veel lager plafond).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:14 schreef Barrah het volgende:
Nog een laatste argument dan: ook voor de waarde van je huis bij eventuele verkoop levert een afzonderlijke badkamer je meer op dan een badkamer in je werkkamer. Misschien wil een volgende eigenaar jullie werkkamer wel gebruiken als kinderkamer. Dan heb je veel meer aan een losse badkamer.
Die staan dan sowieso naast elkaar, maar met een smalle ruimte ertussen (30-60 cm).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou droger en wasmachine echt naast elkaar zetten. Dat is zoveel praktischer met was uit het ene apparaat in het andere stoppen.
Natuurlijk verbouw je niet voor een volgende bewoner. Dan had ik dit namelijk wel als eerste genoemd!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat weeg ik sowieso niet mee als argument, want ik wil vooral een huis waar wij prettig in leven. Veel belangrijker vind ik wat je hiervoor zegt, dat je niet straks het gevoel wilt hebben dat alles net past. Maar ik ben dus ook bang dat opdelen in drie ruimtes daarvoor gaat zorgen. De lange dakkapel is dan niet meer zichtbaar en beide ruimtes zijn veel meer reguliere ruimtes geworden (maar dan met een veel lager plafond).
De werkkamer zou dan ongeveer de afmeting hebben van de huidige kamer van mijn zoon, maar dan een halve meter smaller. Ik ga eens bedenken wat ik daarvan vind. Oh, en eerst even vragen of het überhaupt nog mogelijk is.
Oh, ik vind het super dat je zo meedenkt! Je legt de vinger wat dat betreft precies op de zere plek. Pfoe, dit doet me qua dilemma denken aan de plek van onze keuken: voor het raam (het raam is eigenlijk te laag) of verder terug in de ruimte (waardoor er geen ruimte is voor een riante eettafel). Slapeloze nachten hebben we ervan gehad toen we de keuze moesten maken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:39 schreef Barrah het volgende:
Voor de duidelijkheid: ik pleit niet voor een andere oplossing uit persoonlijke ijdelheid, maar om je een alternatief te bieden en uiteindelijk zelf de keuze te maken die het beste bij jullie past. Het blijft een afweging of wat je verliest minder erg is dan wat je er voor terugkrijgt. Ook als dit soort alternatieven juist je eigen visie versterken heb ik een steentje bijgedragen, toch?
Ja, plankjes haaks op het werkblad is ook een prima optie! Maar hoe zou jij de spiegel dan ophangen?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:39 schreef RB42 het volgende:
Hmm mij lijkt het een erg goeie oplossing om het blad dieper (45cm ofzo?) te maken en de apparaten naar voor te halen. Ik zou denk ik de ruimte achter de spiegel gewoon open laten. Of een paar plankjes boven elkaar, zeg maar haaks op het werkblad. Voor je wasmiddel en ossengal
Kan zijn dat ik het niet goed uitleg.
Gewoon doen!quote:Ik krijg van jouw foto's echt zin om mijn zolderplannen eindelijk eens te realiseren (over een jaar of twee hebben we een slaapkamer op zolder nodig voor onze nu nog ongeboren dochter, want de babykamer is dan echt te klein).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |