Ja, minus de dikte van de binnenmuur zelf. (Die heb ik nu op 10 cm gegokt.)quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:51 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Die maat dus, je hebt dus 2,09 voor douche en loze ruimte.
Nee, die gaat naar de vliering! Wel loopt er nog een pijp en ik ben ervan uitgegaan dat die daar moet blijven zitten.quote:Die ventilatiebox blijft daar en moet bereikbaar blijven he?
Qua lichtinval is de wastafel tegen de korte muur fijner hoor.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:00 schreef Leandra het volgende:
Die zou je eventueel ook nog tegen het andere muurtje kunnen doen, zodat je minder ver de douche instaat als je bij de wastafel iets moet doen terwijl de ander aan het douchen is.
daarom moet de doucheruimte ook gewoon dieper.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Wat me wel onhandig lijkt, is dat alles daar heel nat wordt bij het douchen, ook de spiegel. En je kunt er dus niet een kastje neerzetten voor tandpasta en zo. Al zouden we weer kunnen overwegen om daar iets van een nisje in te maken. Maar dan nog: alles wordt nat.
Ja, ik vind het eigenlijk ook niks.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:03 schreef miss_sly het volgende:
Dat stelde ik gisteren ook al voor, en toen vond je het niets
Ik denk dat je het nog wel kunt ruilen, terugbrengen is misschien wat te veel verwacht. Misschien ook wel, hoor. Je kunt het altijd vragen.
Maar nat wordt het toch wel, toch? Ik kom telkens weer verhalen tegen van mensen met inloopdouches die schrijven dat de diepte niet genoeg is om spetters in de hele badkamer tegen te gaan. En we willen het liefst die korte wand bij de douche niet te ver de kamer in laten komen omdat het daar weer ruimte wegneemt.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:04 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Qua lichtinval is de wastafel tegen de korte muur fijner hoor.
[..]
daarom moet de doucheruimte ook gewoon dieper.
Dat denk ik ook wel, maar qua gebruiksgemak is het wel handig als de wastafel tegen de lange muur zit, dan staat hij veel minder in de weg, en kun je er ook makkelijker met twee personen tegelijk gebruik van maken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:04 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Qua lichtinval is de wastafel tegen de korte muur fijner hoor.
Als je straks gebukt onder het schuine dak je tanden staat te douchen merk je anders niks van die voornamelijk loze ruimte onder die dakkapel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het is meer dat ik het opofferen van de dakkapel nóg nikser vind.
Ik heb iemand zoiets ooit met lakens zien doenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Leandra het volgende:
Je verft makkelijk hè... dus dan heb je vast wel schilderstape in huis
Kun je in een kamer de doucheruimte eens op de grond maken met schilderstape, en dan eens kijken hoe dat is als je de wastafel ook in die ruimte maakt?
We willen die optie ook nog steeds open kunnen houden, al is het voor ons veel logischer om de werkkamer bij de dakkapel te hebben (i.v.m. veel licht) en de slaapkamer aan de andere kant met de schuine wand.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:07 schreef Barrah het volgende:
Bij mijn tweede tekening heb ik ook even gedacht aan de mogelijkheid om werkkamer en slaapkamer om te draaien. Tip: een slaapkamer op het noorden of oosten is in de zomer niet zo warm.
Dit leek ons de minimale diepte voor het halletje i.v.m. de deur naar de kamer onder.quote:Als de plaats van de muurtjes sowieso nog niet vaststaat, zou je hier binnen een ander concept ook nog mee kunnen schuiven om het aan je wensen te laten voldoen. Het halletje kan korter bijvoorbeeld.
Ik vind het geweldig dat jullie zo meedenken! Waarvoor hartelijk dank.quote:Wastafel in je douchecel zorgt er inderdaad voor dat het wat nat kan worden. Daarom heb ik dat muurtje ook verder bij de douche vandaan getekend, dat scheelt al een hoop. En daarnaast; je zou het een probleem vinden om naast je wastafel te douchen, maar vind het geen probleem dat je werkkamer tijdens het douchen vol stoom komt te staan? Ik zou echt voor een scheidingsmuurtje tussen werkkamer en badkamer gaan! Heb je aan beide kanten méér aan je ruimte.
Ik had het voor de badkamerverbouwing ook gedaan.... wist ik precies hoe het bad en de douche in de nieuwe situatie zouden uitkomen, dat was best handig.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Barrah het volgende:
[..]
Ik heb iemand zoiets ooit met lakens zien doen
Er ligt nu stucloop op de vloer, dus we hebben gisteren al flink op de vloer zitten tekenen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Leandra het volgende:
Je verft makkelijk hè... dus dan heb je vast wel schilderstape in huis
Kun je in een kamer de doucheruimte eens op de grond maken met schilderstape, en dan eens kijken hoe dat is als je de wastafel ook in die ruimte maakt?
Er is vast wel een voorraadbak van speelgoed van een van de kinderen die als wasbak kan fungeren in je geplakte doucheruimte.
Wanneer verwacht je in die werkkamer te zitten? Overdag of juist 's avonds? Indien het laatste, dan is de waarde van dat daglicht maar beperkt. Al kun je hetzelfde van een slaapkamer zeggenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
al is het voor ons veel logischer om de werkkamer bij de dakkapel te hebben (i.v.m. veel licht)
In mijn tweede tekening heb ik het halletje langer gemaakt, zodat de deur naar de badkamer zo ver mogelijk bij het douchegedeelte vandaan kan staan. Stel dat je daar niet je douche maakt maar je wastafel, dan hoeft dat niet. Het halletje blijft een verkeersruimte (weinig ruimte voor een kast of zo) en de breedte van de badkamer en werkkamer wordt bepaald door je dakkapel, dus op zich maakt het niet veel uit hoe lang het halletje is.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
Die leek ons de minimale diepte voor het halletje i.v.m. de deur naar de kamer onder.
Een wandje tussen werkkamer en badkamer kan vrij smal. Misschien hoef je het niet eens of nauwelijks te isoleren. Ik zou het vervelender vinden als ik wakker wordt van mijn douchende partner die er vroeg uit moet of laat in gaat, dan dat ik vanachter de computer douchegeluiden hoor. Idem geluid wasmachine. Dat pleit er ook voor om de slaapkamer te laten waar jullie hem hebben gepland.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er ligt nu stucloop op de vloer, dus we hebben gisteren al flink op de vloer zitten tekenen.Punt is dat het in de ruimte echt op centimers aankomt. Stel je voor dat het muurtje tussen douche en wasmachine niet 10 cm wordt zoals de andere muren maar veel dunner, dan zou dat al enorm schelen. Maar er moeten ook nog gipsplaten opkomen, er wordt nog gestuukt, er komen nog tegels. Dat maakt het ook lastig om in te schatten hoe het straks allemaal gaat zijn.
Ik heb trouwens wel een 3D-view in floorplanner en die is wel heel nuttig!
Ik werk regelmatig thuis (gemiddeld 2 dagen in de week) en we zullen er ook regelmatig 's avonds zitten. Allebei dus.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 10:15 schreef Barrah het volgende:
[..]
Wanneer verwacht je in die werkkamer te zitten? Overdag of juist 's avonds? Indien het laatste, dan is de waarde van dat daglicht maar beperkt. Al kun je hetzelfde van een slaapkamer zeggen
Ahja, ik zie het! We hebben zelf een aparte bad/waskamer als één van onze ontwerpopties gehad in een vroeger stadium. Ik zie dat het een logischer manier is om de zolder in te delen, maar ik vind het zonde om de ruimte en het licht te spenderen aan een plek waar we die niet het hardst nodig hebben.quote:In mijn tweede tekening heb ik het halletje langer gemaakt, zodat de deur naar de badkamer zo ver mogelijk bij het douchegedeelte vandaan kan staan. Stel dat je daar niet je douche maakt maar je wastafel, dan hoeft dat niet. Het halletje blijft een verkeersruimte (weinig ruimte voor een kast of zo) en de breedte van de badkamer en werkkamer wordt bepaald door je dakkapel, dus op zich maakt het niet veel uit hoe lang het halletje is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |