Ik kom op 1.40 meter. (In jouw tekening is de douche 90 cm breed; dat wordt 100 cm.) En ik bedoelde een uitsparing over de volledige breedte van één apparaat. Dan is het blad dus iets minder diep bij de wasmachine dan bij de droger.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:54 schreef RB42 het volgende:
Ziet er zeker goed uit!
Hoe lang is het blad eigenlijk, dat zou (volgens je tekeningen) ongeveer 1m50 zijn? Dan zet zo'n uitsparing in je blad naar mijn idee niet echt zoden aan de dijk. Voor je wasmachine en droger heb je 1m20 nodig, dus aan de rechterkant zou de uitsparing maar 30cm breed zijn. Toch?
Je kunt ook een hele diepe nis in de douchewand maken, kun je heel veel shampooflessen kwijt
Op basis van je plattegrond op pagina 7 lijkt het me dat er genoeg ruimte is om voor de de wasmachine/droger te staan. Dus met de zijkant van je been voor het deurtje. Maar dat zou je in werkelijkheid moeten uitproberen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, ik snap het! Dan zitten we wel nog met de wasmachine en droger.
Met de kwaliteit die Claudia daar heeft staan vermoed ik niet dat een (vrijwel altijd inferieure) combi een optie zal zijnquote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:27 schreef RB42 het volgende:
Je zou bijna een gecombineerde was/droogmachine kopen. Dan heb je nog maar één apparaat waar een werkblad op legt, het hele rechterdeel kan dan open blijven om bij je plankjes te kunnen
Ik heb het overwogen, hoor! Maar we hebben inderdaad een Miele-wasmachine en bijna net zo goede droger staan. Ik weet niet hoe het tegenwoordig met de kwaliteit van combimachines staat; we hebben er in het verleden wel eens een gehad en dat was doffe ellende. Met de hoeveelheden was die mijn gezinsgenoten erdoorheen jagen, heb ik echt goede apparaten nodig (en inderdaad twee stuks - ik ben nu vaak al twee dagen bezig om alles schoon te krijgen en dan zit de wasmand alweer half volquote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:27 schreef RB42 het volgende:
Je zou bijna een gecombineerde was/droogmachine kopen. Dan heb je nog maar één apparaat waar een werkblad op legt, het hele rechterdeel kan dan open blijven om bij je plankjes te kunnen
Onze vierde verdieping!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:46 schreef RB42 het volgende:
Snap ik, maar het zou het zooooo veel makkelijker maken.
Kan de droger niet naar de vliering?
Nee! We hebben stadsverwarming en dat apparaat daarvoor zit op de begane grond bij de meterkast.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 23:51 schreef Ooi86 het volgende:
Claudia, waar zit jullie ketel? Niet op zolder?
Ah, dan snap ik mquote:Op vrijdag 30 januari 2015 23:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee! We hebben stadsverwarming en dat apparaat daarvoor zit op de begane grond bij de meterkast.
Wij hebben bij onze dakkapellen ook vensterbanken genomen. Niet heel diep hoor, een cm of 20. Maar omdat al onze ramen in huis een vensterbank hebben, vonden we dat ook het mooist voor op zolder.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 23:59 schreef Claudia_x het volgende:
Zouden jullie een vensterbank nemen of het gedeelte bij het raam laten stuken?
Waar laat je je voeten dan?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef RB42 het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik:
[ afbeelding ]
Dan gooi je zo min mogelijk ruimte onder de schuine wand weg, en ik denk dat het nog aardig ruimtelijk oogt. Ik ken niet alle afmetingen, dus misschien kan dit helemaal niet. Maar het lijkt me een aardige oplossing. Denk dat je blad iets van 50 cm dieper moet worden en dus een halve meter voorbij de zijkant van de dakkapel de kamer insteekt, dan past er een wastafel van bijvoorbeeld 60x45.
Edit: of die planken gewoon naar rechts doortrekken
We kunnen de machines wel een stukje terug zetten zodat er een klein beetje voetruimte onder het blad ontstaat. Als ik naar onze keuken kijk, hoeft dat niet veel te zijn. (Ik moet natuurlijk nog wel goed bij de apparaten kunnen.)quote:
10 cm oversteek zou inderdaad kunnen. Zit je alleen nog met het schoonmaken achter de machines, moet je elke keer de hele handel er weer uit halen. Is niet gewoon handiger om e machines naar zolder te verhuizen?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We kunnen de machines wel een stukje terug zetten zodat er een klein beetje voetruimte onder het blad ontstaat. Als ik naar onze keuken kijk, hoeft dat niet veel te zijn. (Ik moet natuurlijk nog wel goed bij de apparaten kunnen.)
Dit is de zolder.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:01 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
10 cm oversteek zou inderdaad kunnen. Zit je alleen nog met het schoonmaken achter de machines, moet je elke keer de hele handel er weer uit halen. Is niet gewoon handiger om e machines naar zolder te verhuizen?
waar je met een vlizotrap naar toe moet? Lijkt me nietquote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:01 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
10 cm oversteek zou inderdaad kunnen. Zit je alleen nog met het schoonmaken achter de machines, moet je elke keer de hele handel er weer uit halen. Is niet gewoon handiger om e machines naar zolder te verhuizen?
Dat is niet echt een optie. Door het schuine dak is de andere kant van de zolder ongeschikter en het ligt voor de hand om de douche dan bij de overige voorzieningen die water nodig hebben te houden. We hebben in een eerder stadium heel wild gedacht, maar kwamen toch telkens weer op een indeling uit waarbij de douche min of meer op de huidige plek staat.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:04 schreef d.k. het volgende:
[..]
waar je met een vlizotrap naar toe moet? Lijkt me niet![]()
Claudia, is het nog een idee om de gehele indeling los te laten en dan te kijken of je de douche op een andere plek kan maken? Of is dat heel lastig met aan en afvoer van water?
Dat is ook het meest logisch. Ik zat nog even te denken aan de douche juist in het midden zetten, als scheiding tussen werk en slaapkamer. Maar dan komt je ook in de knoei met jullie vlizotrap, dus handig is het niet. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het maken van een deur op de plek van de douche en dan de douche in de werkkamer laten steken. Daar schiet je ook niet zoveel mee op. Het enige waar misschien nog naar te kijken is, is het laten vervallen van een eigen ingang voor zowel werk- als slaapkamer. Dan 'bespaar' je een opening in de werkkamer en kan je daar nog iets met wastafel of douche. Het lastige is dan wel dat je in je slaapkamer het geluid in de werkkamer hoort.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet echt een optie. Door het schuine dak is de andere kant van de zolder ongeschikter en het ligt voor de hand om de douche dan bij de overige voorzieningen die water nodig hebben te houden. We hebben in een eerder stadium heel wild gedacht, maar kwamen toch telkens weer op een indeling uit waarbij de douche min of meer op de huidige plek staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |