abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149236414
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:13 schreef d.k. het volgende:

[..]

Dat is ook het meest logisch. Ik zat nog even te denken aan de douche juist in het midden zetten, als scheiding tussen werk en slaapkamer. Maar dan komt je ook in de knoei met jullie vlizotrap, dus handig is het niet. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het maken van een deur op de plek van de douche en dan de douche in de werkkamer laten steken. Daar schiet je ook niet zoveel mee op. Het enige waar misschien nog naar te kijken is, is het laten vervallen van een eigen ingang voor zowel werk- als slaapkamer. Dan 'bespaar' je een opening in de werkkamer en kan je daar nog iets met wastafel of douche. Het lastige is dan wel dat je in je slaapkamer het geluid in de werkkamer hoort.
Hebben we inderdaad ook overwogen, maar we vinden het belangrijk om de werk- en slaapkamer goed van elkaar gescheiden te hebben. Ik werk nog wel eens 's avonds en mijn lief moet dan rustig kunnen slapen. Daarom hebben we er bijvoorbeeld ook voor gekozen om geen bovenlichten te nemen.

quote:
Nog een andere vraag. De deur van de werkkamer, opent die richting de trap. Dat lijkt me niet heel handig namelijk.
Goed punt. We hebben nog niet besloten hoe die deuren precies moeten openen. Die naar de slaapkamer ligt volgens mij wel voor de hand, maar ik weet niet wat ik met de deur naar de werkkamer moet. Lijkt dit jou inderdaad onhandig?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_149236541
Je staat op de overloop, trekt de deur naar je toe en dan zou je in principe bijna op de trap moeten gaan staan om die deur volledig te openen. Mocht je nou toch een muurtje maken tussen de douche en de werkkamer (optie, wastafel in de douche) dan zou je ook een schuifdeur kunnen nemen die dan voor dat muurtje schuift.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_149236594
Dan iets anders (nu het hier toch zo actief is). We hebben enkele kleine ergernissen in de woning:

1) Het raam in de badkamer. Dat gaat heel slecht dicht. Het ding waarmee je het opent - hoe noem je dat eigenlijk? - moet je net in de juiste hoek houden en dan gaat het raam eindelijk eens dicht. Ik doe dat met beleid, mijn lief met geweld. Bovendien is de verf op het kozijn daar flink aan het bladderen. Andere buren die daar een bad hebben, hebben daar ook last van. Ik overweeg onze aannemer hiernaar te laten kijken. Misschien moeten de kozijnen geheel vervangen worden (er zit nu geloof ik multiplex in - kan dat?) en aan het raam zelf moet écht iets gebeuren (misschien een ander hendelding of het anders afstellen?).

2) Dit is eigenlijk een belachelijk ergernis, maar vooruit. Net boven het raam in onze keuken hangt een zwart ding los. Wat zouden we hiermee kunnen doen? Afknippen of terugstoppen? En in het laatste geval: moet het dan gelijmd worden of zo? Je ziet 'em hier hangen:

3) Dat brengt me op de laatste ergernis, die je eveneens op bovenstaande foto ziet: de bovenkant van ons duettegordijn laat los. Het is er één van het merk Multisol. Ik heb de bon nog, maar er staat nergens iets op over garantietermijnen. Hoeveel garantie zou je op zo'n ding krijgen? Ik heb zowel Multisol als onze gordijnleverancier (die de gordijnen ook heeft opgehangen) er maar over gemaild.
pi_149236714
Ik zou voor het kozijn even bij de bouwer aan kloppen. Ik neem aan dat je huis gebouwd is met garantiekeurmerk? Volgens mij zit er garantie op de ramen. Hetzelfde geldt dan voor het raam in de keuken.
En dat ding van multisol hoort ook niet kapot te gaan. Lijkt me ook een gevalletje garantie. Gewoon proberen.

Iets anders schoot me net nog te binnen. Stel dat je niet kiest voor de wastafel in de douche, maar voor de optie met wastafel in de dakkapel. Waarom maak je dan niet een half hoog muurtje daar ipv een hoge muur. Je hangt de wastafel eraan en vervolgens hang je er geklemd tussen plafond en muur, een spiegel. Dan heb je toch de breedte van de dakkapel en toch je wasbak op een logische plaats.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_149236825
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:47 schreef d.k. het volgende:
Ik zou voor het kozijn even bij de bouwer aan kloppen. Ik neem aan dat je huis gebouwd is met garantiekeurmerk? Volgens mij zit er garantie op de ramen. Hetzelfde geldt dan voor het raam in de keuken.
En dat ding van multisol hoort ook niet kapot te gaan. Lijkt me ook een gevalletje garantie. Gewoon proberen.
Hm, ik meen me te herinneren dat we dit soort dingen niet meer kunnen verhalen op de bouwer. Dat is met alles tot nog toe heel moeilijk gebleken, bijvoorbeeld met de sloten in de schuttingdeuren. Doffe ellende was dat. We hebben uiteindelijk de binnenkant van ons slot vervangen en dat bleek dé oplossing. Maar ik ga het hier eens in de groep gooien (lees: mijn lief kan het in de Facebookgroep gooien).

Het ellendige raam :X :

Afgebladderde verf (dat gebeurde al heel snel toen we hier woonden - belachelijk, in mjin ogen):

En dat brengt me op nog een ergernis:

4) De jaloezie in de badkamer is ook al beschadigd. Die kan duidelijk gewoon niet tegen vocht. Zou er een beter alternatief zijn? Het wordt daar gewoon nogal nat.

quote:
Iets anders schoot me net nog te binnen. Stel dat je niet kiest voor de wastafel in de douche, maar voor de optie met wastafel in de dakkapel. Waarom maak je dan niet een half hoog muurtje daar ipv een hoge muur. Je hangt de wastafel eraan en vervolgens hang je er geklemd tussen plafond en muur, een spiegel. Dan heb je toch de breedte van de dakkapel en toch je wasbak op een logische plaats.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Is dat niet de optie van RB42?
  Moderator zaterdag 31 januari 2015 @ 15:32:41 #281
5428 crew  miss_sly
pi_149237929
Zeker wel teruggaan naar de bouwer over het badkamerkozijn. Dat is een casco probleem dat zij moeten oplossen. Zo lang woon je er nog niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149239382
Ok, goed om te weten! Daar gaan we dan maar werk van maken.

De kogel is door de kerk: onze voorkeur gaat uit naar onderstaande optie. Die bespreken we maandag met de aannemer.

[ Bericht 13% gewijzigd door Claudia_x op 31-01-2015 16:57:33 ]
pi_149240470
Vind het een goede keus. Ook nog dicht bij het oorspronkelijke idee!

Ben benieuwd hoe dit gaat worden!
  zaterdag 31 januari 2015 @ 17:47:03 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149240596
Misschien kun je in het deel onder de schuine kant een luikje maken? Dan kun je altijd relatief makkelijk bij de achterkant van de droger en wasmachine komen, en heb je een verborgen verstopplek (nu het in het topic staat niet meer natuurlijk :+ ) en hoef je er niet via de knieschotten achter te klimmen of de wasmachine/droger naar voren te trekken, want dat zou nog best wel lastig kunnen zijn met de afvoer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149242133
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hm, ik meen me te herinneren dat we dit soort dingen niet meer kunnen verhalen op de bouwer. Dat is met alles tot nog toe heel moeilijk gebleken, bijvoorbeeld met de sloten in de schuttingdeuren. Doffe ellende was dat. We hebben uiteindelijk de binnenkant van ons slot vervangen en dat bleek dé oplossing. Maar ik ga het hier eens in de groep gooien (lees: mijn lief kan het in de Facebookgroep gooien).

Het ellendige raam :X :

[ afbeelding ]

Afgebladderde verf (dat gebeurde al heel snel toen we hier woonden - belachelijk, in mjin ogen):

[ afbeelding ]

En dat brengt me op nog een ergernis:

4) De jaloezie in de badkamer is ook al beschadigd. Die kan duidelijk gewoon niet tegen vocht. Zou er een beter alternatief zijn? Het wordt daar gewoon nogal nat.

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Is dat niet de optie van RB42?
Er zijn badkamerbestendige luxaflexen en rolgordijnen, zag ik jaren geleden. Daaruit maakte ik toen op, dat gewone luxaflexen en rolgordijnen niet voor badkamers en andere vochtige ruimtes bedoeld zijn.

Ik ben niks blij met die kunststoffen draai/kiepramen die we kregen toen de slaapverdieping dubbele ramen kreeg. Ook moeite met echt sluiten. Er zit geen espagnolet op dus je kan het raam niet echt opendraaien (zakt vanzelf weer bijna dicht|) en de ramen gaan nu naar binnen open wat lastig kan zijn en meer inregent. De gordijnrails die ik op het houten kozijn geschroefd had, konden niet meer want je mag niet boren in kunststofgordijnen. Veel mensen moesten nieuwe gordijnrails en (rol)gordijnen/luxafles kopen en iemand kon zijn inzethorren weggooien.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ok, goed om te weten! Daar gaan we dan maar werk van maken.

De kogel is door de kerk: onze voorkeur gaat uit naar onderstaande optie. Die bespreken we maandag met de aannemer.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het muurtje aan de kopse kant van de douche moet wel langer. En praat met de aannemer ook over het vocht/dampprobleem in de werkkamer, dat is echt niet te negeren. Alles wat er langer ligt zal op den duur muffig worden.
pi_149245322
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:47 schreef Leandra het volgende:
Misschien kun je in het deel onder de schuine kant een luikje maken? Dan kun je altijd relatief makkelijk bij de achterkant van de droger en wasmachine komen, en heb je een verborgen verstopplek (nu het in het topic staat niet meer natuurlijk :+ ) en hoef je er niet via de knieschotten achter te klimmen of de wasmachine/droger naar voren te trekken, want dat zou nog best wel lastig kunnen zijn met de afvoer.
Ja, zoiets zal inderdaad moeten! Ik had er niet eens bij stilgestaan dat we ook nog een luikje zouden kunnen maken in de knieschotten. Ook best slim!
pi_149245412
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:00 schreef Teslynd het volgende:

Het muurtje aan de kopse kant van de douche moet wel langer.
Waarom?

quote:
En praat met de aannemer ook over het vocht/dampprobleem in de werkkamer, dat is echt niet te negeren. Alles wat er langer ligt zal op den duur muffig worden.
Denk je dat? Volgens mij valt het wel mee. De douche is vrij diep en kan haast beschouwd worden als een aparte badkamer. Er komt natuurlijk afzuiging en er komt een deur in (al sluit die de ruimte niet volledig af). En dan hebben we nog ramen die opengezet kunnen worden en algehele afzuiging in huis.
pi_149245443
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:40 schreef Pannenkoeken het volgende:
Vind het een goede keus. Ook nog dicht bij het oorspronkelijke idee!

Ben benieuwd hoe dit gaat worden!
Nog een paar weken wachten! Ik ben ook heel benieuwd.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 20:51:08 #289
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_149245688
Ik beschouw iets pas als een aparte kamer als het vier muren en een eigen deur heeft hoor :)

Zou mooi zijn om die douchedeur zoveel mogelijk tocht-/vochtdicht te krijgen.
Better safe than sorry!

Wel gefeliciteerd met jullie keuze.
pi_149245858
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:51 schreef Barrah het volgende:
Ik beschouw iets pas als een aparte kamer als het vier muren en een eigen deur heeft hoor :)
Dat heeft het toch ook? Ik zie nauwelijks verschil met onze badkamer op de eerste verdieping en de hal daar voelt nooit vochtig en staat ook nooit vol met stoom.
pi_149245934
In onze inloopkast moet ik echt zoiets hebben!

Ah, kijk:

[ Bericht 27% gewijzigd door Claudia_x op 31-01-2015 21:11:56 ]
pi_149246458
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
In onze inloopkast moet ik echt zoiets hebben!

[ afbeelding ]
Daar heb ik vandaag Ikea voor geplunderd. Ik krijg 9 Drona wasmandjes verdeeld over 2 Kallax kasten voor de 9 verschillende wassen die ik draai. Ik kan niet wachten om mijn vuile was goed gesorteerd te hebben. Morgen komt het af als het goed is.
Spoilers!
pi_149246496
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat heeft het toch ook? Ik zie nauwelijks verschil met onze badkamer op de eerste verdieping en de hal daar voelt nooit vochtig en staat ook nooit vol met stoom.
Het gaat ook niet om de stoomwolken, maar om het verhoogde vochtpercentage.
pi_149246675
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Daar heb ik vandaag Ikea voor geplunderd. Ik krijg 9 Drona wasmandjes verdeeld over 2 Kallax kasten voor de 9 verschillende wassen die ik draai. Ik kan niet wachten om mijn vuile was goed gesorteerd te hebben. Morgen komt het af als het goed is.
Negen maar liefst! Ik zit op vijf, hooguit zes. Vertel. c_/
pi_149246764
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:13 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de stoomwolken, maar om het verhoogde vochtpercentage.
Nou ja, zoals ik al zei: wat is dan het verschil met de eerste verdieping? Ik denk dat het wel losloopt. Nieuwbouwwoning, goede afzuiging (die we dan eindelijk kunnen gebruiken - nu staat 'ie meestal uit vanwege het vele lawaai). Maar ik zet het even op het vragenlijstje dat ik heb.
pi_149246879
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Negen maar liefst! Ik zit op vijf, hooguit zes. Vertel. c_/
Ik vind mezelf ook een tikje neurotisch maar het is nou eenmaal zo. Dus dan maak ik het mezelf graag zo makkelijk mogelijk ;)

Zwart 40
Zwart 60 (in praktijk sokken, boxers, keukendoeken)
Wit 40
Wit 60
Bont 40
Bont 40 maar drogerwas
Spijkerbroeken
Wol/fijn
Sopdoeken 90

En mijn vriend heeft beloofd dat hij zal gaan sorteren als ik labels op de mandjes plak. Wie weet lukt het hem ;)
Spoilers!
pi_149247040
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

En mijn vriend heeft beloofd dat hij zal gaan sorteren als ik labels op de mandjes plak. Wie weet lukt het hem ;)
:D! Ik moet m'n kinderen snel leren lezen.
pi_149247177
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D! Ik moet m'n kinderen snel leren lezen.
Jong geleerd... En tot die tijd lukt het misschien wel met stickers ofzo.

Nog even over je deur naar de werkkamer. Ik zou die echt naar binnen laten openen. Als je met je armen vol was de trap op loopt en die deur gaat naar buiten open, val je (of je was) als je een beetje onhandig doet van de trap.
Spoilers!
pi_149247850
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, zoals ik al zei: wat is dan het verschil met de eerste verdieping? Ik denk dat het wel losloopt. Nieuwbouwwoning, goede afzuiging (die we dan eindelijk kunnen gebruiken - nu staat 'ie meestal uit vanwege het vele lawaai). Maar ik zet het even op het vragenlijstje dat ik heb.
Je badkamer komt uit op een tochtende gang.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 22:17:18 #300
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149248691
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

9 verschillende wassen? Ik kom niet verder dan 2... Wit en kleur. Werkkleding heb ik niet.
Share your talent, move the world.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')