Hebben we inderdaad ook overwogen, maar we vinden het belangrijk om de werk- en slaapkamer goed van elkaar gescheiden te hebben. Ik werk nog wel eens 's avonds en mijn lief moet dan rustig kunnen slapen. Daarom hebben we er bijvoorbeeld ook voor gekozen om geen bovenlichten te nemen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:13 schreef d.k. het volgende:
[..]
Dat is ook het meest logisch. Ik zat nog even te denken aan de douche juist in het midden zetten, als scheiding tussen werk en slaapkamer. Maar dan komt je ook in de knoei met jullie vlizotrap, dus handig is het niet. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het maken van een deur op de plek van de douche en dan de douche in de werkkamer laten steken. Daar schiet je ook niet zoveel mee op. Het enige waar misschien nog naar te kijken is, is het laten vervallen van een eigen ingang voor zowel werk- als slaapkamer. Dan 'bespaar' je een opening in de werkkamer en kan je daar nog iets met wastafel of douche. Het lastige is dan wel dat je in je slaapkamer het geluid in de werkkamer hoort.
Goed punt. We hebben nog niet besloten hoe die deuren precies moeten openen. Die naar de slaapkamer ligt volgens mij wel voor de hand, maar ik weet niet wat ik met de deur naar de werkkamer moet. Lijkt dit jou inderdaad onhandig?quote:Nog een andere vraag. De deur van de werkkamer, opent die richting de trap. Dat lijkt me niet heel handig namelijk.
Hm, ik meen me te herinneren dat we dit soort dingen niet meer kunnen verhalen op de bouwer. Dat is met alles tot nog toe heel moeilijk gebleken, bijvoorbeeld met de sloten in de schuttingdeuren. Doffe ellende was dat. We hebben uiteindelijk de binnenkant van ons slot vervangen en dat bleek dé oplossing. Maar ik ga het hier eens in de groep gooien (lees: mijn lief kan het in de Facebookgroep gooien).quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:47 schreef d.k. het volgende:
Ik zou voor het kozijn even bij de bouwer aan kloppen. Ik neem aan dat je huis gebouwd is met garantiekeurmerk? Volgens mij zit er garantie op de ramen. Hetzelfde geldt dan voor het raam in de keuken.
En dat ding van multisol hoort ook niet kapot te gaan. Lijkt me ook een gevalletje garantie. Gewoon proberen.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Is dat niet de optie van RB42?quote:Iets anders schoot me net nog te binnen. Stel dat je niet kiest voor de wastafel in de douche, maar voor de optie met wastafel in de dakkapel. Waarom maak je dan niet een half hoog muurtje daar ipv een hoge muur. Je hangt de wastafel eraan en vervolgens hang je er geklemd tussen plafond en muur, een spiegel. Dan heb je toch de breedte van de dakkapel en toch je wasbak op een logische plaats.
Er zijn badkamerbestendige luxaflexen en rolgordijnen, zag ik jaren geleden. Daaruit maakte ik toen op, dat gewone luxaflexen en rolgordijnen niet voor badkamers en andere vochtige ruimtes bedoeld zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm, ik meen me te herinneren dat we dit soort dingen niet meer kunnen verhalen op de bouwer. Dat is met alles tot nog toe heel moeilijk gebleken, bijvoorbeeld met de sloten in de schuttingdeuren. Doffe ellende was dat. We hebben uiteindelijk de binnenkant van ons slot vervangen en dat bleek dé oplossing. Maar ik ga het hier eens in de groep gooien (lees: mijn lief kan het in de Facebookgroep gooien).
Het ellendige raam:
[ afbeelding ]
Afgebladderde verf (dat gebeurde al heel snel toen we hier woonden - belachelijk, in mjin ogen):
[ afbeelding ]
En dat brengt me op nog een ergernis:
4) De jaloezie in de badkamer is ook al beschadigd. Die kan duidelijk gewoon niet tegen vocht. Zou er een beter alternatief zijn? Het wordt daar gewoon nogal nat.
[..]
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Is dat niet de optie van RB42?
Het muurtje aan de kopse kant van de douche moet wel langer. En praat met de aannemer ook over het vocht/dampprobleem in de werkkamer, dat is echt niet te negeren. Alles wat er langer ligt zal op den duur muffig worden.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ok, goed om te weten! Daar gaan we dan maar werk van maken.
De kogel is door de kerk: onze voorkeur gaat uit naar onderstaande optie. Die bespreken we maandag met de aannemer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, zoiets zal inderdaad moeten! Ik had er niet eens bij stilgestaan dat we ook nog een luikje zouden kunnen maken in de knieschotten. Ook best slim!quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:47 schreef Leandra het volgende:
Misschien kun je in het deel onder de schuine kant een luikje maken? Dan kun je altijd relatief makkelijk bij de achterkant van de droger en wasmachine komen, en heb je een verborgen verstopplek (nu het in het topic staat niet meer natuurlijk) en hoef je er niet via de knieschotten achter te klimmen of de wasmachine/droger naar voren te trekken, want dat zou nog best wel lastig kunnen zijn met de afvoer.
Waarom?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:00 schreef Teslynd het volgende:
Het muurtje aan de kopse kant van de douche moet wel langer.
Denk je dat? Volgens mij valt het wel mee. De douche is vrij diep en kan haast beschouwd worden als een aparte badkamer. Er komt natuurlijk afzuiging en er komt een deur in (al sluit die de ruimte niet volledig af). En dan hebben we nog ramen die opengezet kunnen worden en algehele afzuiging in huis.quote:En praat met de aannemer ook over het vocht/dampprobleem in de werkkamer, dat is echt niet te negeren. Alles wat er langer ligt zal op den duur muffig worden.
Nog een paar weken wachten! Ik ben ook heel benieuwd.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:40 schreef Pannenkoeken het volgende:
Vind het een goede keus. Ook nog dicht bij het oorspronkelijke idee!
Ben benieuwd hoe dit gaat worden!
Dat heeft het toch ook? Ik zie nauwelijks verschil met onze badkamer op de eerste verdieping en de hal daar voelt nooit vochtig en staat ook nooit vol met stoom.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:51 schreef Barrah het volgende:
Ik beschouw iets pas als een aparte kamer als het vier muren en een eigen deur heeft hoor![]()
Daar heb ik vandaag Ikea voor geplunderd. Ik krijg 9 Drona wasmandjes verdeeld over 2 Kallax kasten voor de 9 verschillende wassen die ik draai. Ik kan niet wachten om mijn vuile was goed gesorteerd te hebben. Morgen komt het af als het goed is.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
In onze inloopkast moet ik echt zoiets hebben!
[ afbeelding ]
Het gaat ook niet om de stoomwolken, maar om het verhoogde vochtpercentage.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat heeft het toch ook? Ik zie nauwelijks verschil met onze badkamer op de eerste verdieping en de hal daar voelt nooit vochtig en staat ook nooit vol met stoom.
Negen maar liefst! Ik zit op vijf, hooguit zes. Vertel.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar heb ik vandaag Ikea voor geplunderd. Ik krijg 9 Drona wasmandjes verdeeld over 2 Kallax kasten voor de 9 verschillende wassen die ik draai. Ik kan niet wachten om mijn vuile was goed gesorteerd te hebben. Morgen komt het af als het goed is.
Nou ja, zoals ik al zei: wat is dan het verschil met de eerste verdieping? Ik denk dat het wel losloopt. Nieuwbouwwoning, goede afzuiging (die we dan eindelijk kunnen gebruiken - nu staat 'ie meestal uit vanwege het vele lawaai). Maar ik zet het even op het vragenlijstje dat ik heb.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:13 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de stoomwolken, maar om het verhoogde vochtpercentage.
Ik vind mezelf ook een tikje neurotisch maar het is nou eenmaal zo. Dus dan maak ik het mezelf graag zo makkelijk mogelijkquote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Negen maar liefst! Ik zit op vijf, hooguit zes. Vertel.
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
En mijn vriend heeft beloofd dat hij zal gaan sorteren als ik labels op de mandjes plak. Wie weet lukt het hem
Jong geleerd... En tot die tijd lukt het misschien wel met stickers ofzo.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]! Ik moet m'n kinderen snel leren lezen.
Je badkamer komt uit op een tochtende gang.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, zoals ik al zei: wat is dan het verschil met de eerste verdieping? Ik denk dat het wel losloopt. Nieuwbouwwoning, goede afzuiging (die we dan eindelijk kunnen gebruiken - nu staat 'ie meestal uit vanwege het vele lawaai). Maar ik zet het even op het vragenlijstje dat ik heb.
9 verschillende wassen? Ik kom niet verder dan 2... Wit en kleur. Werkkleding heb ik niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar heb ik vandaag Ikea voor geplunderd. Ik krijg 9 Drona wasmandjes verdeeld over 2 Kallax kasten voor de 9 verschillende wassen die ik draai. Ik kan niet wachten om mijn vuile was goed gesorteerd te hebben. Morgen komt het af als het goed is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |