abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148609077
"Op scholen en hoge scholen in Frankrijk weigerden veel studenten en leerlingen van moslim komaf mee te doen aan een minuut stilte ter herdenking van de slachtoffers van de aanslagen in Parijs. Leraren in regio’s waar veel religieuze spanningen zijn, hebben de minuut stilte afgelast om problemen te voorkomen."

"Een zesde klas leerling: ‘Begrijpt u het dan niet? Ze moeten niet proberen de profeet te tekenen’. Een leerling van een derde klas in het 13e arrondissement van Parijs: ‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen’. In deze klas waren acht leerlingen die de nationale dag van rouw afwezen.

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/5805

Is dit waar? Is dit een betrouwbare bron? Als dat zo is, dan is het zorgwekkend dat een flink aantal jonge moslims het wel oké vindt om te moorden als ze zich beledigd voelen..

En wat is het juiste antwoord hierop? De vrijheid van meningsuiting nog verder frustreren door wat aan het internet te sleutelen, teneinde verdere aanslagen te voorkomen en terrorisme te bestrijden? Wat Opstelten voorstelt volgens dit topic: NWS / Terroristen Parijs hebben gewonnen
pi_148609141
Veel...

In 1 klas 8 leerlingen, voor de rest is veel nogal een vaag begrip.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:41:36 #3
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_148609157
Ben je daadwerkelijk verbaasd?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 12 januari 2015 @ 16:42:31 #4
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_148609187
Je hebt tv moslims en normale moslims, die tv moslims vinden het allemaal heel erg en de normale moslim intereseerd het gewoon geen reet wat er uit de naam van hun geloof allemaal wordt uitgespookt. Zij zijn namelijk het uberras en de rest untermensch.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:42:44 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_148609192
Dan ben je toch gewoon een minuut stil maar denk je ergens anders aan. Als mensen willen bidden voor het eten ga ik ook niet er doorheen zitten praten ondanks dat ik religie een achterlijk iets vind.
pi_148609193
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ben je daadwerkelijk verbaasd?
Ja als het niet zo triest was, dan is het wel lachwekkend als mensen nog verbaasd zijn. :')
pi_148609217
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:40 schreef MouzurX het volgende:
Veel...

In 1 klas 8 leerlingen, voor de rest is veel nogal een vaag begrip.
Dat zie ik niet in het artikel terug.. Heb je dat ergens anders gelezen? Als het om in totaal acht leerlingen gaat, is het idd op geen enkele manier veel te noemen.
pi_148609218
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef MPC60 het volgende:
Je hebt tv moslims en normale moslims, die tv moslims vinden het allemaal heel erg en de normale moslim intereseerd het gewoon geen reet wat er uit de naam van hun geloof allemaal wordt uitgespookt. Zij zijn namelijk het uberras en de rest untermensch.
Wat is een moslim op twitter dan?
pi_148609275
haram
pi_148609282
Dit soort debiliteit komt overal voor.

Ook onder moslims.

Algemeen bekend.
pi_148609323
Dat recht hebben ze.
Of het van fatsoen spreekt moet ieder voor zich bepalen.

Is toch verder simpel op te lossen. Die niet mee willen doen gaan dan even de klas uit of andersom.
Onterechte automatische incasso
  maandag 12 januari 2015 @ 16:47:43 #12
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148609336
De jeugd heeft geen respect meer, tijd voor corrigerende tikken.
Say what?
pi_148609348
Goede zaak zo ontstaat debat en kan men dus gaan werken aan oplossingen.
pi_148609423
Je ziet ze ook gewoon met een roodaangelopen kop op de grond spugen.

"Goed dat ze dood zijn, kafirs, tfoe!"
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148609456
Vrijheid van mening, als ik niet mee wil doen met een minuut stilte dan doe ik dat niet. Waarom zou ik een minuut stil moeten zijn? Hypocriete onzin! Ik ga toch ook niet elke dag een minuut stil zijn voor de slachtoffers van die terroristen in het midden oosten? Waarom nu wel? Omdat het blanken zijn die zijn afgeknald?
pi_148609460
Tsja. Toen ik nog op de Middelbare school zat, weigerden moslimleerlingen ook een minuut stilte te houden voor de slachtoffers van 11 september 2001. Ze kwamen zelfs juichend met vlaggen en dag later op school.

Hetzelfde een jaar later met de moord op Pim Fortuyn.
pi_148609463
quote:
Op een basisschool in Seine-Saint Denis weigerde 80% van de leerlingen mee te doen aan een minuut stilte. De leraar die probeerde een gesprek daarover op gang te brengen: ‘Diverse van hen hebben complottheorieën’.
Een gouden toekomst voor BNW.

Die basisschoolleerlingen zijn er wel vroeg bij.
pi_148609466
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
een flink aantal jonge moslims
quote:
Op scholen en hoge scholen
Hoeveel? 2, 3, 8, 20? Het aantal scholen en het percentage aan leerlingen worden nergens genoemd. Zonder deze info is jouw 'flink' ongegrond.

Originele artikel: http://www.lefigaro.fr/ac(...)-dans-les-ecoles.php
  maandag 12 januari 2015 @ 16:53:18 #20
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_148609509
Moeten ze zelf weten.

Als je ze wil verplichten mee te doen aan de minuut stilte ben je zelf geen haar beter.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_148609516
Als het waar is en dit niet om een klas gaat maar een norm is in bepaalde regio's is dat natuurlijk ernstig.

De vraag die je je ook kan stellen is of het niet gewoon pubergedrag is. Afzetten tegen alles, lekker provoceren. Natuurlijk wel ver over de schreef. De school had het ook gewoon niet moeten accepteren.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:53:57 #22
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148609533
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:51 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Vrijheid van mening, als ik niet mee wil doen met een minuut stilte dan doe ik dat niet. Waarom zou ik een minuut stil moeten zijn? Hypocriete onzin! Ik ga toch ook niet elke dag een minuut stil zijn voor de slachtoffers van die terroristen in het midden oosten? Waarom nu wel? Omdat het blanken zijn die zijn afgeknald?
Het gaat ook meer om de beweegredenen van deze leerlingen, daar gaat een enorme minachting in schuil richting de anderen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_148609542
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef MPC60 het volgende:
Ik ben bang dat, je gelijk hebt de PC media zoeken en vinden met moeite die paar model moslims die de juiste antwoorden kunnen geven.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:54:08 #24
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_148609543
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
"Op scholen en hoge scholen in Frankrijk weigerden veel studenten en leerlingen van moslim komaf mee te doen aan een minuut stilte ter herdenking van de slachtoffers van de aanslagen in Parijs. Leraren in regio’s waar veel religieuze spanningen zijn, hebben de minuut stilte afgelast om problemen te voorkomen."

"Een zesde klas leerling: ‘Begrijpt u het dan niet? Ze moeten niet proberen de profeet te tekenen’. Een leerling van een derde klas in het 13e arrondissement van Parijs: ‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen’. In deze klas waren acht leerlingen die de nationale dag van rouw afwezen.

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/5805

Is dit waar? Is dit een betrouwbare bron? Als dat zo is, dan is het zorgwekkend dat een flink aantal jonge moslims het wel oké vindt om te moorden als ze zich beledigd voelen..

En wat is het juiste antwoord hierop? De vrijheid van meningsuiting nog verder frustreren door wat aan het internet te sleutelen, teneinde verdere aanslagen te voorkomen en terrorisme te bestrijden? Wat Opstelten voorstelt volgens dit topic: NWS / Terroristen Parijs hebben gewonnen
Ik vind het erg dat de terroristen de cartoonisten hebben vermoord en het had zeker nooit moeten gebeuren. Men mag en kan alles zeggen wat ie wil. Maar ik zou er ook geen minuut stil staan voor iemand die mij probeert te kwetsen.

Fatsoen hadden die mensen niet, dus begrijp ik niet waarom ik fatsoen voor hun moet uiten.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_148609581
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik ben bang dat, je gelijk hebt de PC media zoeken en vinden met moeite die paar model moslims die de juiste antwoorden kunnen geven.
pi_148609600
Dit topic op GS past mooi in het kader van dit nieuwsbericht:

http://www.geenstijl.nl/m(...)lims_van_de_ben.html
pi_148609611
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef fathank het volgende:
Moeten ze zelf weten.

Als je ze wil verplichten mee te doen aan de minuut stilte ben je zelf geen haar beter.
Dus dit.
pi_148609677
Tsja, ik vind zelf de minuutjes stil zijn en de tochten die daarbij horen ook vrij overbodig. Hun motivatie is natuurlijk achterlijk maar daar zijn het moslims voor.
Conscience do cost.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:59:11 #29
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_148609713
Vrijheid van meningsuiting, ook als het tegen heiige huisjes aanschopt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_148609767
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:47 schreef Storneren het volgende:
Dat recht hebben ze.
Of het van fatsoen spreekt moet ieder voor zich bepalen.

Is toch verder simpel op te lossen. Die niet mee willen doen gaan dan even de klas uit of andersom.
Volgens het bericht gelasten leraren deze respectbetuiging af om problemen te voorkomen..
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:51 schreef Oliver23 het volgende:
Tsja. Toen ik nog op de Middelbare school zat, weigerden moslimleerlingen ook een minuut stilte te houden voor de slachtoffers van 11 september 2001. Ze kwamen zelfs juichend met vlaggen en dag later op school.

Hetzelfde een jaar later met de moord op Pim Fortuyn.
Respectloosheid tonen hoeft nou ook weer niet..
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:52 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

[..]

Hoeveel? 2, 3, 8, 20? Het aantal scholen en het percentage aan leerlingen worden nergens genoemd. Zonder deze info is jouw 'flink' ongegrond.

Originele artikel: http://www.lefigaro.fr/ac(...)-dans-les-ecoles.php
Dat klopt.. Nu weet ik nog niet of het een zorgwekkende situatie is of niet.
pi_148609796
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:48 schreef Wespensteek het volgende:
Niet als scholen op deze manier reageren (de minuut stilte maar niet doen). Ik merk toch dat op scholen vaak het maatschappelijk debat vermeden wordt. Alles uit angst om als school een bepaald stempeltje op te krijgen. Jammer, want daardoor wordt praten over dit soort onderwerpen niet automatisch gemeen goed, wat het wel zou moeten zijn.
pi_148609983
Zou een beetje raar zijn als je gedwongen zou worden om een minuut stil te zijn. Als je een minuut stil wilt zijn zoek je maar een ruimte op waar je een ander dan niet tot last bent.
pi_148610159
Eerlijk is eerlijk, ik ga ook geen minuut stilte houden voor de omgelegde haatbaarden.
pi_148610274
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Volgens het bericht gelasten leraren deze respectbetuiging af om problemen te voorkomen..
Ik hoop niet dat die leraren vervolgens wel roepen "Ik ben Charlie" want het zijn grote lafaards als dat waar is, in tegenstelling tot de mensen van Charlie Hebdo.
pi_148610488
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Dan vind ik het een stelletje ruggengraat loze..

"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht”
pi_148610522
quote:

En wat is het juiste antwoord hierop?
direct van school verwijderen, geen uitzonderingen.
blablablabla
pi_148610559
quote:
Omdat het voor jezelf als moslim misschien wel handig is als het beeld dat mensen van de islamitische wereld hebben is dat het alleen maar een bron van angst en ellende is?
pi_148610567

"Waarom moeten we stil zijn om een meervoudige moord te herdenken, het waren toch maar tumor juifs?"
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148610569
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:14 schreef 11en30 het volgende:
Eerlijk is eerlijk, ik ga ook geen minuut stilte houden voor de omgelegde haatbaarden.
Ik ook niet, maar ik ga ook niet andermans rouwverwerking of steunbetuiging terroriseren.
pi_148610626
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Omdat het voor jezelf als moslim misschien wel handig is als het beeld dat mensen van de islamitische wereld hebben is dat het alleen maar een bron van angst en ellende is?
Door een minuutje stil te zijn. Echt? :')
pi_148610660
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik ga ook niet andermans rouwverwerking of steunbetuiging terroriseren.
Niet meedoen aan een minuutje stil zijn staat gelijk aan het terroriseren van een steunbetuiging?
pi_148610751
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:30 schreef Storneren het volgende:

[..]

Niet meedoen aan een minuutje stil zijn staat gelijk aan het terroriseren van een steunbetuiging?
"Voor hen die willen, houden we nu een minuut stilte voor de slachtoffers van deze aanslagen"
"Wie wil er niet meedoen?"
"8 vingers"
"Dan wachten jullie maar even op de gang en praten we na de minuut over deze zaken, met zijn allen"

Had een goeie docent gedaan. Nee, gelijk gelijk gevenen de boel afschaffen, voor die paar etters. :')

pi_148610756
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daarom moeten die leraren ook zeggen dat ze dan maar even respect moeten hebben voor de klasgenoten die wel willen herdenken dan kunnen zij respect krijgen als zij wat willen herdenken.
  maandag 12 januari 2015 @ 17:33:36 #44
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148610765
Lekker boeiend :')
Mogen ze zelf weten.
pi_148610780
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Daarom vinden moslims het ook massaal erg. Niet vanwege de aanslagen, maar vanwege het feit dat zij erop worden aangekeken. Wat kan die paar kankermensen nou schelen die de profeet belachelijk maken? Kom op zeg.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148610790
quote:
12s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Voor hen die willen, houden we nu een minuut stilte voor de slachtoffers van deze aanslagen"
"8 vingers"
"Dan wachten jullie maar even op de gang en praten we na de minuut over deze zaken, met zijn allen"

Had een goeie docent gedaan. Nee, gelijk gelijk gevenen de boel afschaffen, voor die paar etters. :')
Zoals ik al zei inderdaad.
pi_148610829
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Daarom vinden moslims het ook massaal erg. Niet vanwege de aanslagen, maar vanwege het feit dat zij erop worden aangekeken. Wat kan die paar kankermensen nou schelen die de profeet belachelijk maken? Kom op zeg.
Wat ik van het artikel begreep is dat ze niet willen dat men denkt dat ze die tekeningen goedkeuren als ze gaan herdenken.
pi_148610830
quote:

[..]

"8 vingers"

Dit!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_148610858
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zou een beetje raar zijn als je gedwongen zou worden om een minuut stil te zijn. Als je een minuut stil wilt zijn zoek je maar een ruimte op waar je een ander dan niet tot last bent.
_O-
Je suis Charlie Sheen
pi_148610877
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat ik van het artikel begreep is dat ze niet willen dat men denkt dat ze die tekeningen goedkeuren als ze gaan herdenken.
Gaan ze toch lekker op het schoolplein een minuut lawaai maken om te protesteren tegen tekeningen van hun profeet.
pi_148610890
Iedereen moet uiteraard zelf weten of ze met die minuut mee willen doen. Doe je het niet verstoor dan niet die minuut voor degenen die wel een minuut stil willen zijn. Maar goed, das gewoon fatsoen, en dat hebben ze dus niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_148610893
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik reageer dan ook op iemands quote en niet op het artikel. Heb verder weinig te zeggen over het artikel, behalve dat ik de docent een zeer laf, laaghartig wezen vind.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 12 januari 2015 @ 17:39:07 #53
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_148610959
quote:

[..]

"8 vingers"

mee eens
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_148610960
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:37 schreef Montagui het volgende:
Iedereen moet uiteraard zelf weten of ze met die minuut mee willen doen. Doe je het niet verstoor dan niet die minuut voor degenen die wel een minuut stil willen zijn. Maar goed, das gewoon fatsoen, en dat hebben ze dus niet.
Dat laatste kan je veel (moslim)kinderen nou niet echt verwijten. Zou jij in zo'n omgeving willen opgroeien?

De taak van een goeie docent is dus dat ie hen dat aanleert. En daar gaat het fout in het verhaal.

pi_148610970
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:37 schreef Storneren het volgende:

[..]

Gaan ze toch lekker op het schoolplein een minuut lawaai maken om te protesteren tegen tekeningen van hun profeet.
Ik vind dat ze gewoon stil kunnen zijn zonder te herdenken maar het is dus niet zo dat ze niet willen herdenken omdat ze achter de aanslagen staan en die indruk wordt wel gewekt door sommigen.
pi_148610973
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:30 schreef Storneren het volgende:

[..]

Nee, en dat zei ik ook niet.
  Donald Duck held maandag 12 januari 2015 @ 17:40:00 #57
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_148610996
Die docenten zijn inderdaad lafaards, verraders van de vrijheid.
Van de kant van de leerlingen is het een extreem donker voorteken van de toekomst.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_148610998
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik vind dat ze gewoon stil kunnen zijn zonder te herdenken maar het is dus niet zo dat ze niet willen herdenken omdat ze achter de aanslagen staan en die indruk wordt wel gewekt door sommigen.
Ik vind dat ze dat lekker voor zichzelf moeten bepalen.
Desnoods gaan ze even op de gang staan of komt de rest even samen in een andere ruimte om te herdenken.

Iedereen blij.
pi_148610999
quote:

[..]

Klopt, herdenken moet natuurlijk wel vrijwillig gebeuren.
pi_148611003
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
Lekker boeiend :')
Mogen ze zelf weten.
Wat is er tegen met een beetje respect, 4 mei 20:00 moet je in NL ook stil zijn mensen die dat bewust saboteren krijgen boete aan hun reet.
En terecht.

Ik ga toch ook niet varkenssaté staan vreten voor een moskee of roepen Allah is een mongool.
blablablabla
pi_148611006
quote:
Ach het kwalijke is natuurlijk de motivering:

quote:
‘Begrijpt u het dan niet? Ze moeten niet proberen de profeet te tekenen’.
quote:
‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen
Je suis Charlie Sheen
pi_148611025
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:40 schreef Storneren het volgende:

[..]

Desnoods gaan ze even op de gang staan of komt de rest even samen in een andere ruimte om te herdenken.

Iedereen blij.
Mijn idee, maar zo schijnt het niet te gaan, als we afgaan op dat artikel.
pi_148611068
quote:

[..]

Zo leren kinderen aan wat beeldvorming is. Bij oudere kinderen kan je er dieper op ingaan, met jongere kinderen doe je een rollenspel dat dat uitlegt.

Het is bij uitstek een kans en de OP wijst dus op slecht leraarschap, meer dan op "onfatsoenlijke moslimkinderen".

Vraagt blijft of je (jonge) kinderen kan verwijten dat ze al zo verpest zijn met haat, dat komt door hun ouders en omgeving, daar moet je ze juist van losweken.

Integratie begint bij uitstek op school.

pi_148611078
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat is er tegen met een beetje respect, 4 mei 20:00 moet je in NL ook stil zijn mensen die dat bewust saboteren krijgen boete aan hun reet.
En terecht.

Ik ga toch ook niet varkenssaté staan vreten voor een moskee of roepen Allah is een mongool.
Het gaat hier niet om respect maar om een parallelle samenleving waarbinnen heel andere normen en waarden gelden en waarbinnen het logisch en zelfs te verwachten is dat je het leven laat wanneer je "de profeet" beledigt/tekent.

Wie hier als niet moslim geen probleem in ziet is achterlijk. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_148611088
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:40 schreef Storneren het volgende:

[..]

Iedereen blij.
Mag ook maar een herdenking verstoren door lawaai te maken zou ik niet tolereren. Je kunt gewoon respect hebben voor anderen die wel willen herdenken.
pi_148611139
Niet mee willen doen met dat motief, zet je je zelf gelijk aan die extremisten. Heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken, maar met het goed praten van het geweld van de afgelopen week.

Goed volk man, echt. Super om ze hier te hebben.

Oprotten met die extremisten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_148611149
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:42 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om respect maar om een parallelle samenleving waarbinnen heel andere normen en waarden gelden en waarbinnen het logisch en zelfs te verwachten is dat je het leven laat wanneer je "de profeet" beledigt/tekent.

Ze maken toch gewoon deel uit van de Franse samenleving? If not wat doen ze dan op een Franse school.
blablablabla
pi_148611176
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Mag ook maar een herdenking verstoren door lawaai te maken zou ik niet tolereren. Je kunt gewoon respect hebben voor anderen die wel willen herdenken.
Tuurlijk, fatsoenlijke mensen hebben dat respect dan ook.
Maar om dat respect dan maar af te gaan dwingen?
  maandag 12 januari 2015 @ 17:46:40 #69
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148611248
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:40 schreef Elan het volgende:

[..]

En terecht.

Of je eraan mee wilt doen of niet moet je zelf lekker weten.
Zijn zoveel erge dingen waar geen 1 minuut stilte voor wordt gehouden
pi_148611250
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef Red_85 het volgende:
Niet mee willen doen met dat motief, zet je je zelf gelijk aan die extremisten. Heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken, maar met het goed praten van het geweld van de afgelopen week.

Het zijn kinderen... :{

Wat nou als jij in die klas zat?
En elke dag alleen dat haatboek door papa geciteerd hoort?
Al je vriendjes zijn ook zo?
En hun ouders ook?

Vind je het geen goede zaak kinderen uit die gevaarlijke haatspiraal te redden?

pi_148611253
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:40 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ofwel de indoctrinatie van de inperking van de vrijheid van meningsuiting.
pi_148611263
quote:

Oeh bah eng mensen met een andere mening.
pi_148611266
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:40 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

[..]

Exact. Gewoon discriminatie:
quote:
'Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen’
Moet je eens zeggen over afrikanen of moslims.. Damn, staan ze weer in de rij met voorgedrukte aangiftepapieren. Ow wacht, met Kalashnikovs voor de deur.
1947-2016
pi_148611290
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze maken toch gewoon deel uit van de Franse samenleving? If not wat doen ze dan op een Franse school.
quote:
quote:
‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen
Tja.
Je suis Charlie Sheen
pi_148611298
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:47 schreef Storneren het volgende:

[..]

Mening hebben is prima, het motief is verderfelijk.
1947-2016
pi_148611342
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt.
Zolang het daar maar bij blijft.
pi_148611351
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En daarom dus die hele les. Mits de docent niet na 30 seconden moslimgejank opgeeft. :')

pi_148611364
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En hun ouders ook?

Pleit je nou voor het op grond van geloof uit huis plaatsen van islamitische kinderen?
Je suis Charlie Sheen
pi_148611404
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:49 schreef NotYou het volgende:

[..]

Pleit je nou voor het op grond van geloof uit huis plaatsen van islamitische kinderen?
Volgens mij doe jij dat, in vragende vorm. :*

pi_148611426
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij doe jij dat, in vragende vorm. :*
Euh nee.

quote:

[..]

En hun ouders ook?

Je suis Charlie Sheen
  maandag 12 januari 2015 @ 17:51:25 #81
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_148611430
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:48 schreef Wespensteek het volgende:
Nee want dan gaan we ze over 1 kam scheren en dan ben je een racist!!!! Er zitten ook heel veel goede moslims tussen hoor, en de islam is alles behalve een haatgeloof!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ~ Linkse tolerante politiek correcte stemmer
we cant feed the poor but we can fund a war
pi_148611443
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:44 schreef Storneren het volgende:

[..]

Tuurlijk, fatsoenlijke mensen hebben dat respect dan ook.
Maar om dat respect dan maar af te gaan dwingen?
Vind ik wel, normale omgangsvormen op een school moet je afdwingen als dat nodig is.
pi_148611468
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vind ik wel, normale omgangsvormen op een school moet je afdwingen als dat nodig is.
Wat is de definitie van normaal? Wie bepaald dat?
pi_148611514
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:51 schreef slacKard.x het volgende:

[..]

Nee want dan gaan we ze over 1 kam scheren en dan ben je een racist!!!! Er zitten ook heel veel goede moslims tussen hoor, en de islam is alles behalve een haatgeloof!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ~ Linkse tolerante politiek correcte stemmer
Denken dat je dit soort fundamentele opvattingen over proportionaliteit en rechtvaardigheid er in een lesuurtje wel even uit discussieert. :') Dit gaat o.a. in deze kinderen, vrijwel zeker, nooit meer veranderen. *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_148611525
quote:

[..]

"8 vingers"

Die kinderen horen al helemaal niet bij elkaar in een klaslokaal gestampt te worden. Hoezo erover praten? Het is oorlog volgens hun opvoeders, pausen en idolen.
  maandag 12 januari 2015 @ 17:53:48 #86
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148611534
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

we leven niet in dictatuur, verdommen!
pi_148611623
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:51 schreef NotYou het volgende:

[..]

Euh nee.

[..]

Onderwijs is de beste methode om dat soort achterlijke archaische ideeen die inderdaad veel in hechte gemeenschappen in vooral Frankrijk voorkomen, eruit te stampen.

De Fransen hebben een historie van goede didactische vaardigheden en kunst en literatuur om duidelijk te maken hoe je omgaat met beeldvorming en het buiten de groep plaatsen.

Laat de 8 vingers ieder beargumenteren waarom ze niet mee wilden doen en tackle dat met kinderlijk eenvoudige voorbeelden.

"Ik geloof niet dat het echt is en waarom zou ik een toneelstuk moeten herdenken, ik zou de slachtoffers beledigen als ik voor een vals verhaal een minuut stilte zou houden" is een prima motivatie waar je over kan discussieren.

Met de "k@nkerjuifs, kafirs, tfoe, allemaal dood"-mongolen wordt het wat lastiger, maar een goeie docent kan daar zelfs mee omgaan.

pi_148611652
quote:

En ondertussen dwepen met de vrijheden in het westen. De ironie.
pi_148611681
quote:

[..]

"8 vingers"

Eens.

quote:
Was Charlie Hebdo wel fatsoenlijk dan? Beetje misplaatste roep om fatsoen in dit geval.
pi_148611686
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En ondertussen dwepen met de vrijheden in het westen. De ironie.
Helaas heb je gelijk.

pi_148611707
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:53 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

we leven niet in dictatuur, verdommen!
Dat klopt maar dat wil niet zeggen dat er geen regels zijn en mensen een herdenking voor anderen onmogelijk moeten kunnen maken. Als de school besluit een herdenking te houden dan gebeurt dat en dan heb je respect voor die beslissing ook als je het niet eens bent met de herdenking.
pi_148611711
quote:
19s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onderwijs is de beste methode om dat soort achterlijke archaische ideeen die inderdaad veel in hechte gemeenschappen in vooral Frankrijk voorkomen, eruit te stampen.

De Fransen hebben een historie van goede didactische vaardigheden en kunst en literatuur om duidelijk te maken hoe je omgaat met beeldvorming en het buiten de groep plaatsen.

Laat de 8 vingers ieder beargumenteren waarom ze niet mee wilden doen en tackle dat met kinderlijk eenvoudige voorbeelden.

"Ik geloof niet dat het echt is en waarom zou ik een toneelstuk moeten herdenken, ik zou de slachtoffers beledigen als ik voor een vals verhaal een minuut stilte zou houden" is een prima motivatie waar je over kan discussieren.

Met de "k@nkerjuifs, kafirs, tfoe, allemaal dood"-mongolen wordt het wat lastiger, maar een goeie docent kan daar zelfs mee omgaan.
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:53 schreef NotYou het volgende:

[..]

Denken dat je dit soort fundamentele opvattingen over proportionaliteit en rechtvaardigheid er in een lesuurtje wel even uit discussieert. :') Dit gaat o.a. in deze kinderen, vrijwel zeker, nooit meer veranderen. *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_148611741
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:57 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

Je hoeft ze alleen maar te hanteren.
pi_148611789
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt maar dat wil niet zeggen dat er geen regels zijn en mensen een herdenking voor anderen onmogelijk moeten kunnen maken. Als de school besluit een herdenking te houden dan gebeurt dat en dan heb je respect voor die beslissing ook als je het niet eens bent met de herdenking.
Nee dat hoeft niet.
pi_148611794
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:57 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

En uiteraard heb jij een jarenlange ervaring als docent op zwartere basis- en middelbare scholen om dit fatalistische wensdenken te onderbouwen.

:O

pi_148611816
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hoeft ze alleen maar te hanteren.
quote:

[..]

Je suis Charlie Sheen
pi_148611833
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nee dat hoeft niet.
Dan rot je maar op naar een andere school wat mij betreft.
pi_148611860
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:00 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

Ah, de argumenten zijn weer op. Het heeft wel eens langer geduurd.
pi_148611861
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:46 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Of je eraan mee wilt doen of niet moet je zelf lekker weten.

Het gaat er om dat men een statement maakt tegen geweld jegens de vrije meningsuiting, als jij uit principe weigert mee te doen aan die minuut stilte toon je je dus solidair met de extremisten.
blablablabla
  maandag 12 januari 2015 @ 18:01:53 #100
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_148611889
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan rot je maar op naar een andere school wat mij betreft.
Dat beslis jij verder niet voor een ander maar goed...
  maandag 12 januari 2015 @ 18:02:20 #101
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_148611909
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:53 schreef NotYou het volgende:

[..]

Heel veel mensen denken dat wel ja. Vooral mensen waarmee ik omga. Vreselijk. Zonder een beetje generaliseren zullen we er nooit uitkomen en zal er ook nooit iets aan gedaan worden. Tenzij er een gek is die 2,3 miljard moslims 1 voor 1 wilt gaan ondervragen over hoe ze denken over westerlingen en bla bla bla.

Ik vind het zelf een beetje vergelijkbaar met illegaal vuurwerk, hard rijden, drugs etc. Heel veel mensen doen het zonder een ander tot last te zijn en met verstand, maar er zitten een paar idioten tussen die het verzieken voor de rest waardoor het verboden wordt. Die grens zouden we nu ook wel eens bereikt moeten hebben na alles wat er gebeurt is in naam van de islam naar mijn idee. In deze (vooral westerse) wereld wordt iedereen wel eens beledigd, geconfronteerd of gekwetst met teksten, stripjes of satirische grappen, of dat nou over je subcultuur gaat, je beroep, je hobby's of je muziekgenre maakt niet uit, maar daar bouw je een schild tegen op. Bij gelovigen (vooral moslims) is dat blijkbaar heel lastig omdat we het hier over iets heiligs en goddelijks hebben, en dat mag dus niet volgens hun.

Een cursus zelfspot en wat luchtiger naar alles kijken helpt wellicht. Naja mensen uit het midden oosten zie je sowieso nooit lachen, ik weet niet wat het is.
we cant feed the poor but we can fund a war
  maandag 12 januari 2015 @ 18:02:43 #102
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_148611922
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Het gaat er om dat men een statement maakt tegen geweld jegens de vrije meningsuiting, als jij uit principe weigert mee te doen aan die minuut stilte toon je je dus solidair met de extremisten.
En als je er tegn bent dat iemands niet meedoet aan een minuut stilte ben je tegen vrijheid.
pi_148611923
quote:

[..]

Een school is geen crematorium. Gedenken doe je thuis, net zoals geloven. Ga sommen maken en die kinderen de taal van hun verblijfsland leren.
pi_148611930
quote:

[..]

Die "dus" die je daar noemt, verzin je hier ter plekke. De conclusie die je voert, volgt niet logisch noodzakelijk uit de premissen.
pi_148611943
quote:

[..]

Drogreden van jewelste dit. Je kunt bijvoorbeeld niet meelopen omdat je het onzinnig vindt je te verantwoorden tegenover de massa als diezelfde massa volgende week dit weer is vergeten. Dat zegt niet dat je het niet eens is met de vrijheid van meningsuiting.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:03:22 #106
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148611948
quote:

[..]

nee dat betekent het niet, de school moet gewoon onderwijs geven en niet bezig zijn met dit soort onzin
pi_148611958
Stelletje mongolen -O-
pi_148611969
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

En als je er tegn bent dat iemands niet meedoet aan een minuut stilte ben je tegen vrijheid.
Precies. Vrijheid alleen voor diegenen die in mijn keurslijf passen.
pi_148612026
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Drogreden van jewelste dit. Je kunt bijvoorbeeld niet meelopen omdat je het onzinnig vindt je te verantwoorden tegenover de massa als diezelfde massa volgende week dit weer is vergeten. Dat zegt niet dat je het niet eens is met de vrijheid van meningsuiting.
Je hoeft niet mee te lopen je moet gewoon 1 minuut je bek houden, het gaat ook helemaal niet om jou. Gedraag je eens, participeer, toon je solidair aan je klasgenoten die er wel mee zitten. Wees voor 1 seconde begaan met de samenleving waarin jij leeft en waar het merendeel van de mensen er wel mee zit.

Maar niet als je moslim bent, nee dan moet de wereld zich maar ondergeschikt maken aan jouw achterhaalde kutgeloof :) .
blablablabla
pi_148612035
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je hoeft van mij niet mee te doen maar je moet het besluit respecteren. Je kunt ook stil zijn zonder te herdenken.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:06:03 #111
236046 NotYou
tigerblood
pi_148612039
quote:
9s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En uiteraard heb jij een jarenlange ervaring als docent op zwartere basis- en middelbare scholen om dit fatalistische wensdenken te onderbouwen.

:O
Het is geen wensdenken maar common sense. Ik heb sowieso helemaal geen wens, die heb jij. Ik denk persoonlijk dat je de sterkste argumenten die er te bedenken zijn zou kunnen aandragen maar dat die nog niet op zouden wegen tegen inderdaad, o.a. alle facturen die jij nota bene zelf eerder noemde.

quote:

[..]

En hun ouders ook?

En dat lijkt me ook geen vreemde gedachte. De bizarre aanname van jou daarentegen dat wat je er - in relatief zeer korte tijd - tegenover stelt ook maar iets uit zou halen.. 8)7 Sowieso hebben we 't hier niet over iets aards. :X
Je suis Charlie Sheen
pi_148612056
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hoeft niet mee te lopen je moet gewoon 1 minuut je bek houden, het gaat ook helemaal niet om jou. Gedraag je eens, participeer, toon je solidair aan je klasgenoten die er wel mee zitten.

Maar niet als je moslim bent, nee dan moet de wereld zich maar ondergeschikt maken aan jouw achterhaalde kutgeloof :) .
_O-

Zeg je dat ook tegen Charlie Hebdo? "Gedraag je eens, maak normale cartoons"?

Hypocrisie :r
  maandag 12 januari 2015 @ 18:06:24 #113
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148612059
quote:

[..]

nee dat betekent het niet, kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand niet mee wilt doen
  maandag 12 januari 2015 @ 18:06:46 #114
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_148612074
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je hoeft van mij niet mee te doen maar je moet het besluit respecteren. Je kunt ook stil zijn zonder te herdenken.
Je legt dus je wil op anderen omdat JIJ een minuut stilte wil houden.

Muh freedom
pi_148612085
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:02 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Een school is geen crematorium. Gedenken doe je thuis, net zoals geloven. Ga sommen maken en die kinderen de taal van hun verblijfsland leren.
Prima maar als de school het wel besluit heb je dat te respecteren. Je kunt de discussie na de herdenking ook voeren.
pi_148612097
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hoeft niet mee te lopen je moet gewoon 1 minuut je bek houden, het gaat ook helemaal niet om jou. Gedraag je eens, participeer, toon je solidair aan je klasgenoten die er wel mee zitten.
En als je dat niet doet ben je een extremist!!1!!1einz!

Wat een onzin.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:07:50 #117
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148612111
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. Vrijheid alleen voor diegenen die in mijn keurslijf passen.
Wel uiteraard past dit binnen de vrijheid van meningsuiting maar ik vraag me oprecht af wat je in een Westers land doet als de reden dat je niet mee wil doen met een herdenking is dat ze er zelf om hebben gevraagd want ze hebben de profeet beledigd. Dan kan je misschien beter naar Qatar verhuizen ofzo.
pi_148612126
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

_O-

Wat een enorm stupide vergelijking. Cartoonisten hebben vrijheid van meningsuiting, iemand die niet wil participeren aan een minuut stilte opgedragen juist aan die vrijheid van meningsuiting zijn geen knip voor de neus waard.
blablablabla
  maandag 12 januari 2015 @ 18:08:18 #119
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_148612131
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef fathank het volgende:
Moeten ze zelf weten.

Mwah.. Persoonlijk vind ik het een fatsoensnorm om gewoon mee te doen met zulk soort momenten. Maar goed, het komt voort uit een cultuurverschil dus dan scharen we dit hier ook maar onder.
pi_148612133
quote:
Is dit waar? Is dit een betrouwbare bron? Als dat zo is, dan is het zorgwekkend dat een flink aantal jonge moslims het wel oké vindt om te moorden als ze zich beledigd voelen..[/quiote]
In alle ernst, had jij iets anders verwacht? Ik niet. We hebben toch al vaak gezien dat zij niet aan piëteit doen wanneer er 'westers' leed is? Zie o.a. de reacties na 9/11 en de moord van van Gogh. Met zij verwijs ik trouwens naar het radicale deel van deze groepen.

[quote]
:?
Natuurlijk moet je de vrijheid van meningsuiting niet beperken! Opstelten is een fossiel - niet omwille van zijn leeftijd - die weinig van het internet begrijpt. Het is in Nederland trouwens niet mogelijk om dat soort haatcontent te verwijderen. Ja, je kan wat bekende websites sluiten. En dan? Dan bloeien weer andere websites en zetten ze nieuwe websites op, maar deze keer in het buitenland (in hun moedertaal). Dan ga je dat toch blokkeren? Good luck, alleen mensen die de afgelopen jaren in een grot hebben geleefd weten nog niet hoe gemakkelijk je een gratis VPN kan gebruiken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148612138
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:06 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

nee dat betekent het niet, kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand niet mee wilt doen
Noem er eens 2?
blablablabla
pi_148612163
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Dan verklaar je je solidair met de extremisten, beter leer je eens lezen of moet ik Arabisch gaan typen voor je.
blablablabla
pi_148612182
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel uiteraard past dit binnen de vrijheid van meningsuiting maar ik vraag me oprecht af wat je in een Westers land doet als de reden dat je niet mee wil doen met een herdenking is dat ze er zelf om hebben gevraagd want ze hebben de profeet beledigd. Dan kan je misschien beter naar Qatar verhuizen ofzo.
Dat vind ik ook van de figuren die vinden dat mensen die niet meedoen met de meute tot extremist worden bestempeld en vervolgens moeten oprotten. Dat hele gedweep met die vrijheid van meningsuiting is zo hypocriet als de pest.
pi_148612185
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je legt dus je wil op anderen omdat JIJ een minuut stilte wil houden.

Muh freedom
Ja zo werkt dat ook als je ergens werkt of anderen een bepaalde autoriteit hebben zoals op school. Als je het met de baas of school zo fundamenteel oneens bent dat je besluiten niet kunt respecteren dan ben je daar niet op de juiste plek.
pi_148612223
quote:

[..]

Vaak gezien in combinatie met "ze hebben het uitgelokt" of "they had it coming".
pi_148612231
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een enorm stupide vergelijking. Cartoonisten hebben vrijheid van meningsuiting, iemand die niet wil participeren aan een minuut stilte opgedragen juist aan die vrijheid van meningsuiting zijn geen knip voor de neus waard.
Jouw visie van de vrijheid van meningsuiting is geen knip voor de neus waard. De vrijheid van meningsuiting geldt zeker niet alleen voor cartoonisten. De vrijheid van meningsuiting laat zijn belang juist zien in geval van meningen die bij de massa niet geliefd zijn. Voor de algemene consensus is die vrijheid niet expliciet nodig, die meningen worden sowieso gewaarborgd.
pi_148612243
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

. Dat hele gedweep met die vrijheid van meningsuiting is zo hypocriet als de pest.
Gek he. Misschien omdat het een fundamenteel grondprincipe is van onze democratie?
blablablabla
  maandag 12 januari 2015 @ 18:11:18 #128
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_148612272
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:54 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik vind het erg dat de terroristen de cartoonisten hebben vermoord en het had zeker nooit moeten gebeuren. Men mag en kan alles zeggen wat ie wil. Maar ik zou er ook geen minuut stil staan voor iemand die mij probeert te kwetsen.

Fatsoen hadden die mensen niet, dus begrijp ik niet waarom ik fatsoen voor hun moet uiten.
Je snapt blijkbaar het idee achter een spotprent niet.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:11:38 #129
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_148612280
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja zo werkt dat ook als je ergens werkt of anderen een bepaalde autoriteit hebben zoals op school. Als je het met de baas of school zo fundamenteel oneens bent dat je besluiten niet kunt respecteren dan ben je daar niet op de juiste plek.
Alleen jammer voor je dat kinderen leerplicht hebben en school voor iedereen dus vrij moet zijn.
pi_148612302
een minuut stilte omdat er ong 20 man dood zijn? wat stelt 5 mei dan nog voor

kan goed begrijpen dat men hier niet aan mee doet
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
  maandag 12 januari 2015 @ 18:12:16 #131
236046 NotYou
tigerblood
pi_148612317
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Als ze 't zouden motiveren met een

quote:
"Wij vinden dit hypocriet kuddegedrag, kijk alleen eens naar de genodigden die er zondag bij waren, voor het vrij woord zeker? Vreselijk dat het gebeurd is maar in deze gestuurde hysterie gaan wij liever niet mee"
zou ik alle lof hebben voor de stellingname van deze bewuste jongeren. Motiveer je het echter zo:

quote:
quote:
‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen’
..dan speelt er toch echt heel iets anders. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_148612318
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan verklaar je je solidair met de extremisten, beter leer je eens lezen of moet ik Arabisch gaan typen voor je.
Er zijn meer tinten dan alleen zwart en wit. Je kunt prima voor de vrijheid van meningsuiting zijn en tegelijkertijd niet aan dit soort dingen mee doen. Die vrijheid laat zich niet in een minuut stilte grijpen. Ik vind het eigenlijk een behoorlijke vernedering zelfs voor de door jou zo bejubelde vrijheid.
pi_148612367
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:10 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Vaak gezien in combinatie met "ze hebben het uitgelokt" of "they had it coming".
Daarom juist is de vrijheid van meningsuiting zo belangrijk. Juist die meningen die we onfatsoenlijk vinden en waarvan we denken: "gedraag je eens", dat die meningen ook geuit kunnen worden.
pi_148612385
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Gek he. Misschien omdat het een fundamenteel grondprincipe is van onze democratie?
En dat principe geldt voor iedereen en voor alle meningen. Niet alleen voor de meerderheid.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:13:46 #135
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148612395
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Noem er eens 2?
geen zin er in hebben
het nut ervan niet inzien
pi_148612409
Charlie Hebdo-herdenking op school groot succes

In Fouiliere-au-Rhône, een gemeente in de buurt van de derde stad van het land, Lyon, is de Charlie Hebdo-herdenking een groot succes geworden. Het lieflijke plattelandsdorpje wordt bevolkt door Echte Fransen. Bezorgde burgers die zich wapenen tegen de islam.

De honderden leerlingen van de school joelden en schreeuwden na de minuut stilte voor de vrijheid van meningsuiting en tegen de komst van de islam in hun omgeving. "Kippenvel", bibberde Francine LeCochon.

"Vrolijk en vol goede moed", zo beschreef Gilles le Pen, neef van de beroemde Marine, de sfeer tijdens de herdenking op basisschool 'Le Feu du Peuple'.

"In onze omgeving zitten die vuile moslims niet. Wij zijn een gelukkige gemeenschap en dat willen we zo houden. Iedereen leeft hier vriendelijk naast elkaar, zonder die stinkmoslims", aldus een glunderende Le Pen.

"Wij zullen blijven strijden voor Frankrijk en het recht Frans te zijn en blijven".

De Naald - 12 januari 2015

pi_148612419
quote:
13s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:10 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jouw visie van de vrijheid van meningsuiting is geen knip voor de neus waard. De vrijheid van meningsuiting geldt zeker niet alleen voor cartoonisten. De vrijheid van meningsuiting laat zijn belang juist zien in geval van meningen die bij de massa niet geliefd zijn. Voor de algemene consensus is die vrijheid niet expliciet nodig, die meningen worden sowieso gewaarborgd.
Wel of niet stil zijn is vooral een principekwestie meer dan een stuk vrijheid van meningsuiting.
Een docent kan zijn leerlingen trouwens ook gewoon opdragen stil te zijn als hij wat wil zeggen, dan moeten ze ook gewoon zwijgen. +Het gaat hier over kinderen he, die hebben sowieso nog niet veel te willen.

Een stukje basisrespect aanleren, al dan niet onder dwang is niet zo veel mis mee. Zo gaat dat vaker in een kinderleven dat je dingen moet doen waar je eigenlijk op tegen bent :) .
blablablabla
pi_148612537
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Alleen jammer voor je dat kinderen leerplicht hebben en school voor iedereen dus vrij moet zijn.
Dan moeten ze maar een andere school zoeken toch of je kunt ze op een andere manier straffen, de manier waarop je de regels duidelijk maakt maken mij niet zoveel uit.
pi_148612540
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Wel of niet stil zijn is vooral een principekwestie meer dan een stuk vrijheid van meningsuiting.
Een docent kan zijn leerlingen trouwens ook gewoon opdragen stil te zijn als hij wat wil zeggen, dan moeten ze ook gewoon zwijgen. +Het gaat hier over kinderen he, die hebben sowieso nog niet veel te willen.

Een stukje basisrespect aanleren, al dan niet onder dwang is niet zo veel mis mee. Zo gaat dat vaker in een kinderleven dat je dingen moet doen waar je eigenlijk op tegen bent :) .
Je komt weer aanzetten met subjectieve zaken als respect en principes. De vrijheid van meningsuiting geldt ook voor mensen zonder respect en principes. Waar heb je uberhaupt een vrijheid van meningsuiting voor als je alleen maar respectvolle en principiële meningen zou mogen uiten?
  maandag 12 januari 2015 @ 18:16:32 #140
236046 NotYou
tigerblood
pi_148612554
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Jij denkt dat een minuut stilte afdwingen/opleggen basisrespect aanleren is? 8)7
Je suis Charlie Sheen
pi_148612560
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat principe geldt voor iedereen en voor alle meningen. Niet alleen voor de meerderheid.
Moeten we de mening van een kind serieus nemen ja?
Ach ja, zal aan de andere kant niemand verbazen dat het juist moslimkindjes zijn die dit gedrag vertonen.

En dan over vijf jaar gaan piepen in de door hun o zo gehate media opzoeken om te kankeren dat ze geen stageplek kunnen vinden omdat veel werkgevers racisten zijn . Allochtoon zijn _O_
blablablabla
pi_148612587
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Moeten we de mening van een kind serieus nemen ja?
Je begrijpt er dus echt niets van. Niemand heeft het erover dat je deze mening serieus moet nemen, alleen dat je het moet kunnen uiten.
pi_148612628
quote:
17s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Charlie Hebdo-herdenking op school groot succes

In Fouiliere-au-Rhône, een gemeente in de buurt van de derde stad van het land, Lyon, is de Charlie Hebdo-herdenking een groot succes geworden. Het lieflijke plattelandsdorpje wordt bevolkt door Echte Fransen. Bezorgde burgers die zich wapenen tegen de islam.

De honderden leerlingen van de school joelden en schreeuwden na de minuut stilte voor de vrijheid van meningsuiting en tegen de komst van de islam in hun omgeving. "Kippenvel", bibberde Francine LeCochon.

"Vrolijk en vol goede moed", zo beschreef Gilles le Pen, neef van de beroemde Marine, de sfeer tijdens de herdenking op basisschool 'Le Feu du Peuple'.

"In onze omgeving zitten die vuile moslims niet. Wij zijn een gelukkige gemeenschap en dat willen we zo houden. Iedereen leeft hier vriendelijk naast elkaar, zonder die stinkmoslims", aldus een glunderende Le Pen.

"Wij zullen blijven strijden voor Frankrijk en het recht Frans te zijn en blijven".

De Naald - 12 januari 2015
Dat is dus het stront waar Charlie Hebdo het over had in hun cartoons.
pi_148612662
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef NotYou het volgende:

[..]

Jij denkt dat een minuut stilte afdwingen/opleggen basisrespect aanleren is? 8)7
Wij leerden vroeger ook 4 mei 1 minuut stil te zijn zonder precies te weten waarom dit was. Zie het probleem niet zo.

Als moslims ergens iets zouden herdenken en stil zijn zou ik in ieder geval niet hun herdenking verstoren, dat heeft alles te maken met een stukje opvoeding wat je wel of niet hebt gehad inderdaad.
blablablabla
pi_148612736
als ze hierom een minuut stil zijn moeten ze ook een minuut stil zijn voor de verdachten die zonder eerlijk proces zijn geëxecuteerd
BAM
pi_148612744
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je begrijpt er dus echt niets van. Niemand heeft het erover dat je deze mening serieus moet nemen, alleen dat je het moet kunnen uiten.
Uiten doe je maar thuis, op school moet de rest van de kinderen de kans krijgen die minuut stilte wel in acht te nemen :W .

Jij verwart vrijheid van meningsuiting wel heel nadrukkelijk met iets moedwillig willen saboteren.

Overigens vooral laf van die docenten maar dat geheel terzijde
blablablabla
pi_148612768
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kun je me misschien uitleggen wat hier "Wij zijn een gelukkige gemeenschap en dat willen we zo houden. Iedereen leeft hier vriendelijk naast elkaar" precies "stront" aan is?? Moeten mensen gedwongen worden met moslims samen te leven?

maandag 12 januari 2015 @ 18:21:03 #148
236046 NotYou
tigerblood
pi_148612770
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Wij leerden vroeger ook 4 mei 1 minuut stil te zijn zonder precies te weten waarom dit was. Zie het probleem niet zo.

Als moslims ergens iets zouden herdenken en stil zijn zou ik in ieder geval niet hun herdenking verstoren, dat heeft alles te maken met een stukje opvoeding wat je wel of niet hebt gehad inderdaad.
Maar wij waren er ook niet expliciet op tegen en iedereen uit onze sociale milieus nam eraan deel/dacht er hetzelfde over. Jouw idee zou maar op één manier overkomen/aanvoelen en dat is als onderdrukking. Niet geheel onterecht/onbegrijpelijk overigens,
Je suis Charlie Sheen
pi_148612842
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kun je me misschien uitleggen wat hier "Wij zijn een gelukkige gemeenschap en dat willen we zo houden. Iedereen leeft hier vriendelijk naast elkaar" precies "stront" aan is?? Moeten mensen gedwongen worden met moslims samen te leven?
Er staat ook:
quote:
In onze omgeving zitten die vuile moslims niet. Wij zijn een gelukkige gemeenschap en dat willen we zo houden. Iedereen leeft hier vriendelijk naast elkaar, zonder die stinkmoslims"
  maandag 12 januari 2015 @ 18:23:33 #150
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_148612886
quote:

[..]

_O-

Die cartoons zijn voor, Europese begrippen, normaal. Dus de booslims passen zich nu maar eens aan door niet boos te worden of een ticket naar het Kalifaat te boeken. Hoe zit het eigenlijk met die Kalief? Dat is de opvolger van De Profeet, mag je die wel afbeelden of gelden daar dezelfde regeltjes voor?
pi_148612888
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Dit hoort imo niet op school thuis. En daar was jij als kind dan wsl ook niet om 20 uur 's avonds.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:23:43 #152
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148612897
Is het niet gewoon een stukje van De Speld?
Say what?
  maandag 12 januari 2015 @ 18:23:48 #153
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_148612903
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan moeten ze maar een andere school zoeken toch of je kunt ze op een andere manier straffen, de manier waarop je de regels duidelijk maakt maken mij niet zoveel uit.
Het komt er gewoon op neer dat jij je mening door wilt drukken.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:24:10 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148612915
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lijkt me een Speld-bericht (of van een soortgelijke site) :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 12 januari 2015 @ 18:24:36 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148612934
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is een nepbericht.
pi_148612940
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er staat ook:

[..]

Wat is er precies mis met die opvatting?

pi_148612947
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef Keltie het volgende:
Die cartoons zijn voor, Europese begrippen, normaal.
Ze zijn anders ook geregeld verboden, oa door België.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:24:56 #158
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148612950
quote:
Mohammed stapt op na verwijt van onzichtbaarheid

Profeet houdt eer aan zichzelf

De profeet Mohammed stapt op. De boodschapper van de islam houdt de eer aan zichzelf na kritiek op zijn rol in de nasleep van de aanslagen in Parijs. Veel moslimleiders zouden Mohammed een gebrek aan zichtbaarheid hebben verweten.

Volgens de profeet is hij niet onder druk gezet om op te stappen: “Ik benadruk dat ik deze beslissing zelfstandig heb genomen. De verschillende slachtpartijen hebben voor ophef gezorgd en ophef is nooit goed voor een wereldwijd opererende religie. Wanneer mensen vermoord worden om mij te wreken, is het onvermijdelijk dat zoiets afstraalt op mijn functioneren als profeet.”

Het vertrek van Mohammed komt niet als een verrassing. Binnen de islam was er al langer kritiek op de profeet. Met name zijn moeizame verhouding met de media werd gezien als problematisch, zegt ook Hezbollah-leider Hassan Nasrallah: “Ik heb altijd mijn vraagtekens gehad bij zijn beleid om niet afgebeeld te worden. Hij heeft daardoor nooit echt kunnen uitgroeien tot het gezicht van de islam. Het is stuitend dat er ongelovigen aan te pas moesten komen om hem nog een beetje profiel te geven in de media.”

Als mogelijke opvolger van Mohammed wordt Henry Schut genoemd.
Say what?
  maandag 12 januari 2015 @ 18:25:04 #159
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148612960
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lijkt me een Speld-bericht (of van een soortgelijke site) ;P
is gewoon door Matador zelf geschreven :')
pi_148612996
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is er precies mis met die opvatting?
Beledigend en discriminerend op basis van geloof.
pi_148613009
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lijkt me een Speld-bericht (of van een soortgelijke site) ;P
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef UpsideDown het volgende:
Is het niet gewoon een stukje van De Speld?
Dames, heren, echt zo naief deze maandagavond?

De bron staat eronder. :7

pi_148613027
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:21 schreef NotYou het volgende:

[..]

Maar wij waren er ook niet expliciet op tegen en iedereen uit onze sociale milieus nam eraan deel/dacht er hetzelfde over. Jouw idee zou maar op één manier overkomen/aanvoelen en dat is als onderdrukking. Niet geheel onterecht/onbegrijpelijk overigens,
Aboutaleb was van mening dat moslims zich zouden moeten uitspreken tegen extremisme, dit is een burgemeester iemand met publiek gezag.
Persoonlijk gaat dat mij veel te ver maar even gedurende een minuut je mond houden om zo anderen de ruimte te geven is wel het minste wat je kan doen.

Misschien in absolute zin wel in strijd met vrijheid van meningsuiting maar je hebt ook zaken als fatsoen en anderen de ruimte geven die ergens wel behoefte aan hebben.

Bij moslims is het helaas altijd eenzijdig, wel kankeren als ze negatief worden neergezet in de media of raar aangekeken worden maar verder totaal niet wensen te participeren of zich op welke manier dan ook aanpassen aan westerse normen.

Zij doen zichzelf dit aan dat iedereen ze straks uitkotst.
blablablabla
  maandag 12 januari 2015 @ 18:26:37 #163
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148613035
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

:D
  maandag 12 januari 2015 @ 18:27:06 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148613058
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Dames, heren, echt zo naief deze maandagavond?

De bron staat eronder. :7
Ja,precies. Dat zeg ik
pi_148613064
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Beledigend en discriminerend op basis van geloof.
Beledigend? Nou en?
En waarom is dat verkeerd? Hebben mensen niet ook het recht in Frankrijk niet met islam geconfronteerd te hoeven worden?

En welk recht denk jij te hebben ze daar wel toe te dwingen?

pi_148613088
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dit hoort imo niet op school thuis. En daar was jij als kind dan wsl ook niet om 20 uur 's avonds.
Klopt, maar mensen die hier gaan toeteren of bewust de boel verstoren voor de miljoenen die wel willen herdenken kunnen ook op weerstand rekenen.

Dat zelfde is met die mensen wettelijk gezien kan niemand ze iets verplichten maar uitkotsen des te meer.
blablablabla
pi_148613089
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja,precies. Dat zeg ik
Nee, dat zegt IsaacCuenca de scherpere.

maandag 12 januari 2015 @ 18:29:22 #168
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148613154
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt, maar mensen die hier gaan toeteren of bewust de boel verstoren voor de miljoenen die wel willen herdenken kunnen ook op weerstand rekenen.

Dat zelfde is met die mensen wettelijk gezien kan niemand ze iets verplichten maar uitkotsen des te meer.
niet mee doen en de boel lopen verzieken is toch niet hetzelfde..
pi_148613207
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Beledigend? Nou en?
En waarom is dat verkeerd? Hebben mensen niet ook het recht in Frankrijk niet met islam geconfronteerd te hoeven worden?

En welk recht denk jij te hebben ze daar wel toe te dwingen?
De Nederlandse wetgeving zorgt in elk geval dat het in Nederland niet mag. Verder vind ik het inderdaad niet juist als men andere mensen gaat verbieden een geloof te hebben met als enige reden dat jij dat niet wil. Dat zou een ernstige aantasting zijn van de vrijheden van mensen die ik belangrijk vind, je mag niemand dwingen iets niet of wel te geloven.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:31:10 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148613242
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De Nederlandse wetgeving zorgt in elk geval dat het in Nederland niet mag. Verder vind ik het inderdaad niet juist als men andere mensen gaat verbieden een geloof te hebben met als enige reden dat jij dat niet wil. Dat zou een ernstige aantasting zijn van de vrijheden van mensen die ik belangrijk vind, je mag niemand dwingen iets niet of wel te geloven.
Zit je nou nog door te leuteren over dat nepbericht?
pi_148613280
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:29 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

niet mee doen en de boel lopen verzieken is toch niet hetzelfde..
Hoe wil jij als individu op klassikaal niveau niet mee doen aan een minuut stilte zonder de boel te verstoren helder licht?
blablablabla
pi_148613293
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De Nederlandse wetgeving zorgt in elk geval dat het in Nederland niet mag.
Heil De Nederlandsche Wet! Het rechtvaardige baken in deze harteloze wereld.

Aha.

quote:
Verder vind ik het inderdaad niet juist als men andere mensen gaat verbieden een geloof te hebben met als enige reden dat jij dat niet wil. Dat zou een ernstige aantasting zijn van de vrijheden van mensen die ik belangrijk vind, je mag niemand dwingen iets niet of wel te geloven.
Verbieden een geloof te hebben is het punt niet?

Waarom zou je niet zonder moslims om je heen mogen samenleven, dat is mijn vraag?

pi_148613305
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoe wil jij als individu op klassikaal niveau niet mee doen aan een minuut stilte zonder de boel te verstoren helder licht?
Een minuut lang op de gang staan?
  maandag 12 januari 2015 @ 18:33:33 #174
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148613344
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:32 schreef Elan het volgende:

[..]

het lokaal uitlopen, helder licht?
  maandag 12 januari 2015 @ 18:33:34 #175
236046 NotYou
tigerblood
pi_148613345
Je suis Charlie Sheen
pi_148613358
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:32 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Een minuut lang op de gang staan?
Dat werkt toch niet man gaan ze op de gang staan lullen en lachen je weet zelf hoe het werkt
blablablabla
pi_148613373
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Aboutaleb was van mening dat moslims zich zouden moeten uitspreken tegen extremisme, dit is een burgemeester iemand met publiek gezag.
Persoonlijk gaat dat mij veel te ver maar even gedurende een minuut je mond houden om zo anderen de ruimte te geven is wel het minste wat je kan doen.
En na dat minuutje stilte een minuutje van hetzelfde voor de rest van de klas en de terroristen? Wat wij goed vinden, is voor hun het kwaad en andersom.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:34:35 #178
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148613382
quote:
Vrijheid van meningsuiting.
niks mis mee.
pi_148613387
Die moslimkinderen hebben alle recht om zich op deze manier te uiten, als ik een moslim was had ik ook hoogstwaarschijnlijk niet meegedaan met een festijn waarin de beledigers van mijn heilige profeet gerouwd zouden worden. Dan had ik meer iets van: ach het is een slechte daad dat die journalisten zo zijn vermoord, maar ik slaap er niet slechter door.
pi_148613455
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:34 schreef 11en30 het volgende:

[..]

En na dat minuutje stilte een minuutje van hetzelfde voor de rest van de klas en de terroristen? Wat wij goed vinden, is voor hun het kwaad en andersom.
Tja daar vat je de spreekwoordelijke koe bij de horens, zij staan aan de kant van de terroristen.
Mensen die expliciet aan die kant staan horen eigenlijk gewoon niet in een westerse samenleving thuis.
blablablabla
pi_148613456
Wat een selectieve vertaling van het originele artikel. :{w
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 18:36:26 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148613464
och, er is hier ook altijd wel een of andere lul die vind dat fok! in aanloop naar de dodenherdenking niet offline mag omdat hij/zij anders shit wordt opgedwongen ofzoiets lomps

kutmensen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:36:49 #183
236046 NotYou
tigerblood
pi_148613482
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:34 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Die moslimkinderen hebben alle recht om zich op deze manier te uiten, als ik een moslim was had ik ook hoogstwaarschijnlijk niet meegedaan met een festijn waarin de beledigers van mijn heilige profeet gerouwd zouden worden. Dan had ik meer iets van: ach het is een slechte daad dat die journalisten zo zijn vermoord, maar ik slaap er niet slechter door.
Interessante posthistory "piet": http://forum.fok.nl/user/history/439391
Je suis Charlie Sheen
pi_148613499
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:34 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

niks mis mee.
Welke mening precies?
pi_148613526
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:34 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

niks mis mee.
Dat is gewoon respectloos man je bent nu aan het trollen
Hopelijk.
blablablabla
pi_148613528
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Tja daar vat je de spreekwoordelijke koe bij de horens, zij staan aan de kant van de terroristen.
Mensen die expliciet aan die kant staan horen eigenlijk gewoon niet in een westerse samenleving thuis.
De politiek schuift de problemen waar ze zelf geen oplossing voor hebben door naar docenten die er ook geen oplossing voor hebben.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:38:17 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148613541
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Dus als je geen minuut stilte houdt/wil houden sta je aan de kant van de terroristen?
  maandag 12 januari 2015 @ 18:38:42 #188
236046 NotYou
tigerblood
pi_148613558
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:36 schreef sp3c het volgende:
och, er is hier ook altijd wel een of andere lul die vind dat fok! in aanloop naar de dodenherdenking niet offline mag omdat hij/zij anders shit wordt opgedwongen ofzoiets lomps

Onvergelijkbaar:

quote:
quote:
‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen’.
Zou je het doortrekken naar de (klassieke) dodenherdenking dan zou het iets worden als:

"Ze hadden maar niet tegen de nazi's moeten zijn."
Je suis Charlie Sheen
pi_148613572
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dus als je geen minuut stilte houdt/wil houden sta je aan de kant van de terroristen?
Voor sommigen bestaan er maar twee hokjes ja: terroristen en de rest.
pi_148613578
elke moslimscheet een eigen verontwaardigd topic?

oh en TS for your information; mensen verplichten mee te doen aan een minuut stilte zou niet goed zijn.
pi_148613605
Heeft Wilders al kamervragen gesteld of opruiend getweet hierover trouwens?
pi_148613613
quote:

[..]

Ja, ik vind van wel.
Anders moet het geen probleem zijn voor je van mens tot mens even die minuut stilte op te brengen.

Inb4 alle huilies en hun kromme vergelijkingen aangaande vrijheid van meningsuiting.
blablablabla
pi_148613634
Ach Nederlanders zijn ook niet 2 minuten stil op 4 mei.
Niet iedereen is verplicht een minuut stilte in acht te houden.

Verder : leerlingen = snotjongens :')
pi_148613637
quote:
Alle respect eisen maar het verdommen om zelf wat respect te tonen.
pi_148613639
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja, ik vind van wel.
Anders moet het geen probleem zijn voor je van mens tot mens even die minuut stilte op te brengen.

Inb4 alle huilies en hun kromme vergelijkingen aangaande vrijheid van meningsuiting.
Vergeet de vergelijkingen met IS niet.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:40:37 #196
236046 NotYou
tigerblood
pi_148613647
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:39 schreef bamibij het volgende:
elke moslimscheet een eigen verontwaardigd topic?

oh en TS for your information; mensen verplichten mee te doen aan een minuut stilte zou niet goed zijn.
Mensen die zo denken:
quote:
‘Begrijpt u het dan niet? Ze moeten niet proberen de profeet te tekenen’
quote:
‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen’.
in onze samenlevingen is wat mij betreft "niet goed". :*
Je suis Charlie Sheen
pi_148613753
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:40 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Alle respect eisen maar het verdommen om zelf wat respect te tonen.
Ik heb geen respect voor Charlie, iemand die opzettelijk volkeren tegen elkaar opzet en beledigd kan geen respect verdienen. Daarom slaap ik ook niet slechter.
pi_148613765
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:40 schreef NotYou het volgende:

[..]

Mensen die zo denken:

[..]

[..]

Jij hebt ze allang opgegeven.

4-12-jarige moslimkindertjes met denkbeelden die bijschaving verdienen. "Oprotten, die extremisten!" was je eindoplossing.

pi_148613781
quote:

[..]

Als er moslims in de klas zitten die achter de terroristen staan zou je die ook de gelegenheid moeten geven hun gevallenen te gedenken. En dat de andere kinderen dan gewoon ook hun mond houden en respect tonen.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:43:16 #200
236046 NotYou
tigerblood
pi_148613791
quote:
18s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij hebt ze allang opgegeven.

4-12-jarige moslimkindertjes met denkbeelden die bijschaving verdienen. "Oprotten, die extremisten!" was je eindoplossing.
Euh nee, je haalt nu posts en posters door elkaar. :*
Je suis Charlie Sheen
  maandag 12 januari 2015 @ 18:43:18 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148613796
quote:

[..]

Mensen die zo denken:

[..]

[..]

Ook dat is de vrijheid van meningsuiting.
pi_148613829
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:42 schreef Pietjevrijheid het volgende:
...Charlie, iemand die opzettelijk volkeren tegen elkaar opzet ...
Door dit topic heb ik inderdaad zin gekregen om de maya's eens uit te roeien. Dat volk heeft nu wel lang genoeg geleefd.

maandag 12 januari 2015 @ 18:44:04 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148613830
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:43 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als er moslims in de klas zitten die achter de terroristen staan zou je die ook de gelegenheid moeten geven hun gevallenen te gedenken. En dat de andere kinderen dan gewoon ook hun mond houden en respect tonen.
Dat lijkt me niet.
pi_148613855
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:43 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Terroristen zijn criminelen die onschuldige burgers hebben gedood waarom zou je die moeten herdenken, wat voor kromme logica hanteer jij :')
blablablabla
  maandag 12 januari 2015 @ 18:44:42 #205
236046 NotYou
tigerblood
pi_148613869
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ook dat is de vrijheid van meningsuiting.
Ik denk dat dit een mening noemen wat te veel eer is.

http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_blasphemy
Je suis Charlie Sheen
pi_148613925
quote:

[..]

Mensen die zo denken:

[..]

[..]

Je snapt het niet. Het is een verrijking. En anders wel een culinaire aanwinst.
pi_148613933
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:32 schreef El_Matador het volgende:
Waarom zou je niet zonder moslims om je heen mogen samenleven, dat is mijn vraag?
Dat mag van mij rustig als hij dan maar vertrekt als er een moslim komt wonen. Het is niet aan hem om moslims te verbieden bij hem in de buurt te gaan wonen. Verder zijn de opmerkingen in mijn ogen dus nodeloos kwetsend en de opmerking "Wij zijn een gelukkige gemeenschap en dat willen we zo houden." geeft in mijn ogen aan dat moslims niet in dat dorpje mogen wonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wespensteek op 12-01-2015 18:51:25 ]
  maandag 12 januari 2015 @ 18:46:26 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148613962
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:44 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik denk van niet. En ik ben het overigens hartgrondig met ze ONeens, maar het blijft een mening.

De vrijheid van meningsuiting geldt ook voor uitlatingen die je onwelgevallig zijn (mits binnen de kaders van de (straf)wet).
  Redactie Frontpage maandag 12 januari 2015 @ 18:46:37 #209
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148613979
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Door dit topic heb ik inderdaad zin gekregen om de maya's eens uit te roeien. Dat volk heeft nu wel lang genoeg geleefd.
Ben je wel rijkelijk laat mee, het meeste werk is al gedaan door de Spanjaarden :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 12 januari 2015 @ 18:47:11 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148614002
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat mag van mi rustig als hij dan maar vertrekt als er een moslim komt wonen. Het is niet aan hem om moslims te verbieden bij hem in de buurt te gaan wonen. Verder zijn de opmerkingen in mijn ogen dus nodeloos kwetsend en de opmerking "Wij zijn een gelukkige gemeenschap en dat willen we zo houden." geeft in mijn ogen aan dat moslims niet in dat dorpje mogen wonen.
Joehoe, voor de zoveelste keer: het is een nepbericht..
  maandag 12 januari 2015 @ 18:47:27 #211
236046 NotYou
tigerblood
pi_148614016
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk van niet. En ik ben het overigens hartgrondig met ze eens, maar het blijft een mening.

De vrijheid van meningsuiting geldt ook voor uitlatingen die je onwelgevallig zijn (mits binnen de kaders van de (straf)wet).
Zie mijn edit:

quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:44 schreef NotYou het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_blasphemy
Je suis Charlie Sheen
pi_148614021
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat mag van mi rustig als hij dan maar vertrekt als er een moslim komt wonen. Het is niet aan hem om moslims te verbieden bij hem in de buurt te gaan wonen. Verder zijn de opmerkingen in mijn ogen dus nodeloos kwetsend en de opmerking "Wij zijn een gelukkige gemeenschap en dat willen we zo houden." geeft in mijn ogen aan dat moslims niet in dat dorpje mogen wonen.
Dwang om moslims in je omgeving te accepteren.

De Europese "vrijheid". :')

pi_148614065
quote:

[..]

Mensen die zo denken:

[..]

[..]

''Mensen''

Snotjochies van 8 tot 12 jaar die je dus juist niet moet veroordelen maar andere denkbeelden aan moet reiken.

Of je duwt ze de kant van de haatimams, ronselaars en extremisten op. Wat jij wilt..
pi_148614070
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:46 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ben je wel rijkelijk laat mee, het meest werk is al gedaan door de Spanjaarden :P
Dan ben jij nog niet in Mexico geweest...

Het werk is nooit gedaan.
Dr. Joseph Mengele (1946)

pi_148614101
quote:

[..]

Mensen die zo denken:

[..]

[..]

Mensen die zonder pardon vrijheden overboord flikkeren in de illusie tegen terrorisme te strijden ook niet. En nu?
pi_148614122
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:45 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Het is een verrijking. En anders wel een culinaire aanwinst.
:') Hou het anders even serieus man. Dit is al een non-topic over een non-issue, laten we dan in ieder geval on-topic blijven.
pi_148614139
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen die zonder pardon vrijheden overboord flikkeren in de illusie tegen terrorisme te strijden ook niet. En nu?
Wilders stemmen en roepen dat de grenzen dicht moeten natuurlijk.
pi_148614147
quote:
9s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dwang om moslims in je omgeving te accepteren.

50 Miljoen momenteel in Europa. 100 Miljoen over 20 jaar. Zie dat maar eens te ontlopen.
pi_148614170
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Joehoe, voor de zoveelste keer: het is een nepbericht..
Maakt niets uit voor mijn mening over beledigen en de noodzaak dat aan te pakken.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:51:25 #220
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148614179
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:50 schreef 11en30 het volgende:

[..]

50 Miljoen momenteel in Europa. 100 Miljoen over 20 jaar. Zie dat maar eens te ontlopen.
50 jaar en europa is eurabia
  maandag 12 januari 2015 @ 18:51:42 #221
236046 NotYou
tigerblood
pi_148614193
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:49 schreef bamibij het volgende:

[..]

:') Hou het anders even serieus man. Dit is al een non-topic over een non-issue, laten we dan in ieder geval on-topic blijven.
Non-issue?

quote:

[..]

Je suis Charlie Sheen
pi_148614209
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:49 schreef bamibij het volgende:

[..]

Heb je een vrijheidfobie?
  maandag 12 januari 2015 @ 18:52:46 #223
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148614234
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:51 schreef NotYou het volgende:

[..]

Non-issue?

[..]

oke bedankt NotYou voor 37ste keer dat je jezelf quote
pi_148614242
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:51 schreef NotYou het volgende:

[..]

Non-issue?

[..]

Ja een non-issue.

boehoehoe een paar gastjes van 13 wilden hun bek niet houden. boehoe
pi_148614249
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:50 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als mensen vrijwillig een niet-moslimenclave op het Franse platteland willen inrichten, wie zijn jij of ik of wie dan ook om ze dat te verbieden?

Juist met een groeiende moslimpopulatie moet dat mogelijk zijn. Acceptatie op afstand.

Zou jij je dochtertje in een klas vol kutMarokkanen stoppen? Zelfs de grootste laffe linkse doet dat nog niet.

maandag 12 januari 2015 @ 18:53:24 #226
236046 NotYou
tigerblood
pi_148614259
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:52 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

oke bedankt NotYou voor 37ste keer dat je jezelf quote
Tja, ik zou ook opnieuw een bericht van gelijke strekking kunnen typen lijkt me net zo zinloos. O+
Je suis Charlie Sheen
  Redactie Frontpage maandag 12 januari 2015 @ 18:53:35 #227
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148614273
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan ben jij nog niet in Mexico geweest...

Het werk is nooit gedaan.
Dr. Joseph Mengele (1946)

Klopt (maar dat wist je al :P). Hebben ze dus alleen de Inca's en Azteken verwijderd?
_____
pi_148614320
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:53 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Klopt (maar dat wist je al :P). Hebben ze dus alleen de Inca's en Azteken verwijderd?
Ik heb met een inca gedate, dus ook dat lijkt me sterk... :7

pi_148614328
Laat die moslims toch hun eigen keuze maken, dat verplichte gedoe zou ik persoonlijk ook niet leuk vinden.
pi_148614382
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Laat die moslims toch hun eigen keuze maken, dat verplichte gedoe zou ik persoonlijk ook niet leuk vinden.
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Laat die Franse plattelandsgemeenschap toch hun eigen keuze maken, dat verplichte gedoe zou ik persoonlijk ook niet leuk vinden.
^O^ :Y)

pi_148614429
quote:
12s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als mensen vrijwillig een niet-moslimenclave op het Franse platteland willen inrichten, wie zijn jij of ik of wie dan ook om ze dat te verbieden?
Ik verhuis er meteen heen!
  Redactie Frontpage maandag 12 januari 2015 @ 18:58:20 #232
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148614453
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Echt zorgvuldig zijn ze dan ook niet geweest :P

Hierin wel trouwens http://nl.wikipedia.org/wiki/Reconquista_%28Spanje%29
_____
pi_148614479
Natuurlijke reactie, wij houden toch ook geen minuut stilte voor Osama Bin Laden?
  Redactie Frontpage maandag 12 januari 2015 @ 18:59:07 #234
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148614482
quote:

[..]

Juist met een groeiende moslimpopulatie moet dat mogelijk zijn. Acceptatie op afstand.

Zou jij je dochtertje in een klas vol kutMarokkanen stoppen? Zelfs de grootste laffe linkse doet dat nog niet.
Krijg je straks een land dat alleen maar bestaat uit enclaves en kalifaten _O-
_____
pi_148614559
Die moslims zijn dan ook ongelovigen.
Ура для россии
pi_148614566
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:59 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als dat is hoe mensen het liefste samenleven (en ja, dat is het), dan zou je het moeten toejuichen.

Ja, ik hoop dat de wereld er over 50 jaar meer zo uitziet dan de etatistische dwang van nu.

pi_148614567
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:59 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dat is precies wat er overal gaande is.
pi_148614587
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:57 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik verhuis er meteen heen!
_O- ^O^

pi_148614603
Zij willen niet met ons. En wij willen niet met hun. Olie en water.
  maandag 12 januari 2015 @ 19:02:52 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148614656
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:02 schreef 11en30 het volgende:
Wie "wij"? Spreek lekker voor jezelf.
  Redactie Frontpage maandag 12 januari 2015 @ 19:03:09 #241
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148614668
quote:
12s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als dat is hoe mensen het liefste samenleven (en ja, dat is het), dan zou je het moeten toejuichen.

Ja, ik hoop dat de wereld er over 50 jaar meer zo uitziet dan de etatistische dwang van nu.
Dan zou er eerst een hoop moeten gebeuren op geopolitiek gebied, dat zie ik niet binnen 50 jaar gebeuren eigenlijk.
_____
pi_148614685
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wie "wij"? Spreek lekker voor jezelf.
Wij die geen minuutje stilte voor de terroristen houden. Zo dan.
pi_148614709
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Het gaat ook meer om de beweegredenen van deze leerlingen, daar gaat een enorme minachting in schuil richting de anderen.
Dehumanisatie is wel iets waar men alert op moet wezen, en proberen daar verandering in aan te brengen.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_148614713
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:42 schreef Pietjevrijheid het volgende:

[..]

Ik heb geen respect voor Charlie, iemand die opzettelijk volkeren tegen elkaar opzet en beledigd kan geen respect verdienen. Daarom slaap ik ook niet slechter.
Nee hoor, doen ze niet. Ze maken alleen maar spotprenten, en dan niet eens selectief, maar over alles. Dat er dan een bepaalde groep mensen daar niet tegen kan is hun tekortkoming.
pi_148614720
quote:
En wij willen niet met hun.
Oneens.

maandag 12 januari 2015 @ 19:04:50 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148614723
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:03 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Wij die geen minuutje stilte voor de terroristen houden.
Die houd ik ook niet. Dat wil echter nog niet zeggen dat ik in een moslimvrije enclave wil wonen.
pi_148614728
quote:
verder nog generalisaties?
BAM
pi_148614780
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat wil echter nog niet zeggen dat ik in een moslimvrije enclave wil wonen.
En het anderen verbieden dat wel te willen en doen?

pi_148614806
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die houd ik ook niet. Dat wil echter nog niet zeggen dat ik in een moslimvrije enclave wil wonen.
Nee jij laat jezelf op de wachtlijst zetten voor een huis in één van de kalifaatwijken. Ik geloof dat meteen. Wij zijn jou ook liever kwijt dan rijk in onze enclave. Win-win.
pi_148614852
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:06 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nee jij laat jezelf op de wachtlijst zetten voor een huis in één van de kalifaatwijken. Ik geloof dat meteen. Wij zijn jou ook liever kwijt dan rijk in onze enclave. Win-win.
:o

Ok, nu begrijp ik de kloongedachtes van anderen over ons.

maandag 12 januari 2015 @ 19:08:07 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148614868
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:06 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Vast. :Y Want dat zijn de enige 2 opties toch?
Maffie
pi_148614998
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als we het daar toch over gaan hebben, hoe zijn de ZA-meisjes in vergelijking met de Noord-Europese meisjes? Verschilt het nog sterk tussen de landen in ZA? Ik heb wel eens wat Zuid-Americanen leren kennen (studenten, o.a. Bolivia), ze kwamen op mij sympathiek over in vergelijking met onze cultuur: wat warmer en hartelijker.
#NoDAPL
  maandag 12 januari 2015 @ 19:11:42 #253
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_148615054
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef Keltie het volgende:

[..]

Je snapt blijkbaar het idee achter een spotprent niet.
Oh jawel. En sommige dingen zijn not done en dat weet iemand wel die een beetje fatsoen heeft.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  maandag 12 januari 2015 @ 19:11:51 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148615063
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als we het daar toch over gaan hebben, hoe zijn de ZA-meisjes in vergelijking met de Noord-Europese meisjes? Verschilt het nog sterk tussen de landen in ZA? Ik heb wel eens wat Zuid-Americanen leren kennen (studenten), ze kwamen op mij sympathiek over in vergelijking met onze cultuur: wat warmer en hartelijker.
Of je doet dat lekker via DM ipv hier totaal off topic te gaan....
pi_148615090
Ik ben ook wel benieuwd Matador!
pi_148615099
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als we het daar toch over gaan hebben, hoe zijn de ZA-meisjes in vergelijking met de Noord-Europese meisjes?
:')
quote:
Verschilt het nog sterk tussen de landen in ZA?
:')

quote:
Ik heb wel eens wat Zuid-Americanen leren kennen (studenten), ze kwamen op mij sympathiek over in vergelijking met onze cultuur: wat warmer en hartelijker.
Sorry Bram, het enige wat ik je kan aanraden is van je zolderkamer afkomen en het zelf meemaken.

Bovendien lijkt me deze ultrageneralisaties gebaseerd op nogal scheve statistieken totaal niet ontopic, wetenschappelijk of relevant.

Kom het zelf meemaken en je weet het.

pi_148615129
quote:

[..]

"8 vingers"
Dat lijkt mij een uitstekende oplossing.
#NoDAPL
pi_148615174
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maffie
Dat is wederzijds. En daarom gaan de dingen zoals ik je brom. Je kan ons opsluiten in een hok, ons voorlichten en volstouwen met subsidies, aan het eind van de rit moet jij mij nog steeds niet en ik jou ook niet. Olie en water. Het mengt niet. En dat is maar goed ook.
pi_148615198
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat is wederzijds. En daarom gaan de dingen zoals ik je brom. Je kan ons opsluiten in een hok, ons voorlichten en volstouwen met subsidies, aan het eind van de rit moet jij mij nog steeds niet en ik jou ook niet. Olie en water. Het mengt niet. En dat is maar goed ook.
Waarom zou dat zijn volgens jouw?
pi_148615221
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Of je doet dat lekker via DM ipv hier totaal off topic te gaan....
Alsof het niet al compleet offtopic was.
#NoDAPL
  maandag 12 januari 2015 @ 19:16:15 #261
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148615260
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:14 schreef I-care het volgende:

[..]

Volgens zijn wat?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 12 januari 2015 @ 19:16:25 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148615263
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik ben geen moslima, mevrouw "ik-stop-je-snel-in-een-hokje".
pi_148615297
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:14 schreef I-care het volgende:

[..]

Ja waarom is dat eigenlijk dat haaien niet zo goed met zeehonden samen gaan? :?
pi_148615298
Dan gaan ze toch lekker naar school in Jemen. Ik zie het probleem niet.
pi_148615314
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat maakt een hitsige moslim weinig uit.

pi_148615329
moslims zonder fatsoen in hun donder? nou wat een surprise zeg!
pi_148615348
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Volgens zijn wat?
De incompatibiliteit van beide 'soorten' mensen zoals in 'olie en vuur'.
pi_148615399
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daarom is het ook geen racisme om niet met moslims te willen zijn. Ik wil ook niet met jouw soort mensen zijn. En geen bruine bonen vreten.
pi_148615403
Overigens wordt het pas echt leuk als die jochies volwassen zijn. Dan blijft het hoogstwaarschijnlijk niet bij het weigeren van een minuut stilte (oftewel het steunen van de moorden van afgelopen week).
pi_148615415
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Volgens zijn wat?
Goed dat je zo scherp leest, LV.

Nog scherper en je zou zien dat het "haar" is.

pi_148615424
Zijn dit dan die gematigde moslim kinderen?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_148615465
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:19 schreef havanagila het volgende:
het weigeren van een minuut stilte (oftewel het steunen van de moorden van afgelopen week).
Welja, mensen kunnen geen valide argumenten meer hebben als ze niet willen meedoen. Ze steunen moord.

pi_148615541
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:20 schreef truthortruth het volgende:
Zijn dit dan die gematigde moslim kinderen?
Deze gaan naar school, het zijn hun finest.
  maandag 12 januari 2015 @ 19:23:47 #274
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_148615591
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Diezelfde minachting ervaren Moslims omdat ze continue in de zeik worden genomen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 12 januari 2015 @ 19:24:19 #275
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148615608
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Diezelfde minachting ervaren Moslims omdat ze continue in de zeik worden genomen. :{

Lekker voor je.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_148615660
quote:

[..]

door wie? door hun ouders die niet weten hoe ze een kind normaal moeten opvoeden?
pi_148615689
quote:

[..]

Precies en beiden moeten zich niet zo aanstellen, zich "gekwetst voelen", oproepen tot verboden en al dat soort teerzielige shit.

Daar kan je prima over discussieren op school. Met wel het doel dat kinderachtige langetenengedrag af te leren.

maandag 12 januari 2015 @ 19:26:00 #278
13462 BansheeBoy
pi_148615698
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:24 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Lekker voor je.
Ja, jij begrijpt me. Dialoog kan echt alleen als je de "tegenpartij" serieus neemt. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_148615750
quote:
8s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welja, mensen kunnen geen valide argumenten meer hebben als ze niet willen meedoen. Ze steunen moord.

Is dat laatste uitgeloten dan?
pi_148615779
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:27 schreef havanagila het volgende:

[..]

Is dat laatste uitgeloten dan?
Nee, maar dat is dus de enige motivatie? Al die kinderen steunen moord, alleen daarom doen ze niet mee?

pi_148615943
In dit geval wel ja. Die minuut stilte is voor de slachtoffers, en men geeft aan niet mee te willen doen omdat "ze moeten de profeet maar niet tekenen". Duidelijk toch?
pi_148616016
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:31 schreef havanagila het volgende:
In dit geval wel ja. Die minuut stilte is voor de slachtoffers, en men geeft aan niet mee te willen doen omdat "ze moeten de profeet maar niet tekenen". Duidelijk toch?
Ja, dat zeggen ze allemaal?

Hoe oud zijn die kinderen?

maandag 12 januari 2015 @ 19:33:52 #283
13462 BansheeBoy
pi_148616049
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:31 schreef havanagila het volgende:
Of ze zijn principieel tegen stilteminuten en eren zij ze op hun eigen manier. Dat heb ik zelf ook. :{

pi_148616143
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Of ze zijn principieel tegen stilteminuten en eren zij ze op hun eigen manier. Dat heb ik zelf ook. :{

Het is dat ik tegen een ban aanschuur..
  maandag 12 januari 2015 @ 19:36:41 #285
13462 BansheeBoy
pi_148616168
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is dat ik tegen een ban aanschuur..
Wat voor band? :?

pi_148616174
quote:

[..]

Die zijn er vast ook maar daar gaat het hier niet over.
  maandag 12 januari 2015 @ 19:37:17 #287
13462 BansheeBoy
pi_148616199
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:36 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Die zijn er vast ook maar daar gaat het hier niet over.
Kunnen we dat al met zekerheid vaststellen? :{

pi_148616202
quote:

[..]

Fair enough, ik heb er ook niets mee. Ik vind het heerlijk als het even echt stil is (een zeldzaamheid in Nederland) maar dat geforceerde met zijn allen stil zijn voor zoiets vind ik niet zinvol en in alle eerlijkheid soms ook hypocriet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen zou jij dan vermoedelijk net als ik niet je afkeer van zo'n stiltemoment laten merken, zeker niet op een ostentatieve wijze.
#NoDAPL
pi_148616281
Ach zolang ze het niet verzieken voor de rest moet het geen probleem zijn lijkt mij.
Het is natuurlijk erg wat er gebeurd is, maar om nu wel stil te gaan staan bij die doden en niet bij de duizenden andere doden die er elke dat in de wereld sneuvelen is natuurlijk wel vreemd. Om die reden zou ik ook niet snel bij een dergelijk gebeuren een stilte houden. Als je bij iedere dode een stilte moet houden, dan ben je de hele dag bezig met stiltes, dat schiet niet op natuurlijk.
pi_148616286
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Alleen zou jij dan vermoedelijk net als ik niet je afkeer van zo'n stiltemoment laten merken, zeker niet op een ostentatieve wijze.
Dat hangt ervanaf. Als mijn ouders mij geindoctrineerd hebben, kan je mij moeilijk verwijten dat ik me ertegen verzet, of wel?

pi_148616499
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat hangt ervanaf. Als mijn ouders mij geindoctrineerd hebben, kan je mij moeilijk verwijten dat ik me ertegen verzet, of wel?
Ik durf er geen uitspraak over te doen: nature vs. nurture.
#NoDAPL
pi_148616586
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:36 schreef sp3c het volgende:

Er is ook altijd wel één of andere lul met de mening dat lullen met een mening kutmensen zijn. _O-
pi_148616614
quote:

[..]

Ik hoop dat deze post zwemt in het sarcasme
pi_148616719
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik hoop dat deze post zwemt in het sarcasme
Waarom hoop je dat?

pi_148616832
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom hoop je dat?
Omdat je voorstelt dat Frankrijk maar gewoon even een stuk grond weg moet geven omdat "zij dat recht hebben"...
  maandag 12 januari 2015 @ 19:50:34 #296
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_148616867
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:47 schreef Storneren het volgende:

[..]

Wanneer die mening gelijk staat aan het goedkeuren van geweld is het wel degelijk een extreem verderfelijke mening.
Krekker is de bom!
  maandag 12 januari 2015 @ 19:51:30 #297
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_148616904
quote:

[..]

Ik denk dat nagenoeg niemand zijn/haar kind in een klas vol kutkinderen stopt.
Krekker is de bom!
pi_148616943
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wanneer die mening gelijk staat aan het goedkeuren van geweld is het wel degelijk een extreem verderfelijke mening.
Ik keur het geweld tegen de gijzelnemers goed.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 19:53:00 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148616988
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:45 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Er is ook altijd wel één of andere lul met de mening dat lullen met een mening kutmensen zijn. _O-
bedankt hans
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_148616990
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Omdat je voorstelt dat Frankrijk maar gewoon even een stuk grond weg moet geven omdat "zij dat recht hebben"...
Ja, stel ik dat voor?

maandag 12 januari 2015 @ 19:53:09 #301
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_148616998
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:52 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik keur het geweld tegen de gijzelnemers goed.
Ik nam aan dat het vrij duidelijk was dat ik niet doel op geweld ivm zelfverdediging tegen een fysieke aanval.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')