abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148612138
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:06 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

nee dat betekent het niet, kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand niet mee wilt doen
Noem er eens 2?
blablablabla
pi_148612163
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En als je dat niet doet ben je een extremist!!1!!1einz!

Wat een onzin.
Dan verklaar je je solidair met de extremisten, beter leer je eens lezen of moet ik Arabisch gaan typen voor je.
blablablabla
pi_148612182
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel uiteraard past dit binnen de vrijheid van meningsuiting maar ik vraag me oprecht af wat je in een Westers land doet als de reden dat je niet mee wil doen met een herdenking is dat ze er zelf om hebben gevraagd want ze hebben de profeet beledigd. Dan kan je misschien beter naar Qatar verhuizen ofzo.
Dat vind ik ook van de figuren die vinden dat mensen die niet meedoen met de meute tot extremist worden bestempeld en vervolgens moeten oprotten. Dat hele gedweep met die vrijheid van meningsuiting is zo hypocriet als de pest.
pi_148612185
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je legt dus je wil op anderen omdat JIJ een minuut stilte wil houden.

Muh freedom
Ja zo werkt dat ook als je ergens werkt of anderen een bepaalde autoriteit hebben zoals op school. Als je het met de baas of school zo fundamenteel oneens bent dat je besluiten niet kunt respecteren dan ben je daar niet op de juiste plek.
pi_148612223
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zeg je dat ook tegen Charlie Hebdo? "Gedraag je eens, maak normale cartoons"?
Vaak gezien in combinatie met "ze hebben het uitgelokt" of "they had it coming".
pi_148612231
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een enorm stupide vergelijking. Cartoonisten hebben vrijheid van meningsuiting, iemand die niet wil participeren aan een minuut stilte opgedragen juist aan die vrijheid van meningsuiting zijn geen knip voor de neus waard.
Jouw visie van de vrijheid van meningsuiting is geen knip voor de neus waard. De vrijheid van meningsuiting geldt zeker niet alleen voor cartoonisten. De vrijheid van meningsuiting laat zijn belang juist zien in geval van meningen die bij de massa niet geliefd zijn. Voor de algemene consensus is die vrijheid niet expliciet nodig, die meningen worden sowieso gewaarborgd.
pi_148612243
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

. Dat hele gedweep met die vrijheid van meningsuiting is zo hypocriet als de pest.
Gek he. Misschien omdat het een fundamenteel grondprincipe is van onze democratie?
blablablabla
  maandag 12 januari 2015 @ 18:11:18 #128
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_148612272
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:54 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik vind het erg dat de terroristen de cartoonisten hebben vermoord en het had zeker nooit moeten gebeuren. Men mag en kan alles zeggen wat ie wil. Maar ik zou er ook geen minuut stil staan voor iemand die mij probeert te kwetsen.

Fatsoen hadden die mensen niet, dus begrijp ik niet waarom ik fatsoen voor hun moet uiten.
Je snapt blijkbaar het idee achter een spotprent niet.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:11:38 #129
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_148612280
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja zo werkt dat ook als je ergens werkt of anderen een bepaalde autoriteit hebben zoals op school. Als je het met de baas of school zo fundamenteel oneens bent dat je besluiten niet kunt respecteren dan ben je daar niet op de juiste plek.
Alleen jammer voor je dat kinderen leerplicht hebben en school voor iedereen dus vrij moet zijn.
pi_148612302
een minuut stilte omdat er ong 20 man dood zijn? wat stelt 5 mei dan nog voor

kan goed begrijpen dat men hier niet aan mee doet
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
  maandag 12 januari 2015 @ 18:12:16 #131
236046 NotYou
tigerblood
pi_148612317
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En als je dat niet doet ben je een extremist!!1!!1einz!

Wat een onzin.
Als ze 't zouden motiveren met een

quote:
"Wij vinden dit hypocriet kuddegedrag, kijk alleen eens naar de genodigden die er zondag bij waren, voor het vrij woord zeker? Vreselijk dat het gebeurd is maar in deze gestuurde hysterie gaan wij liever niet mee"
zou ik alle lof hebben voor de stellingname van deze bewuste jongeren. Motiveer je het echter zo:

quote:
‘Begrijpt u het dan niet? Ze moeten niet proberen de profeet te tekenen’.
quote:
‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen’
..dan speelt er toch echt heel iets anders. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_148612318
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan verklaar je je solidair met de extremisten, beter leer je eens lezen of moet ik Arabisch gaan typen voor je.
Er zijn meer tinten dan alleen zwart en wit. Je kunt prima voor de vrijheid van meningsuiting zijn en tegelijkertijd niet aan dit soort dingen mee doen. Die vrijheid laat zich niet in een minuut stilte grijpen. Ik vind het eigenlijk een behoorlijke vernedering zelfs voor de door jou zo bejubelde vrijheid.
pi_148612367
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:10 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Vaak gezien in combinatie met "ze hebben het uitgelokt" of "they had it coming".
Daarom juist is de vrijheid van meningsuiting zo belangrijk. Juist die meningen die we onfatsoenlijk vinden en waarvan we denken: "gedraag je eens", dat die meningen ook geuit kunnen worden.
pi_148612385
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Gek he. Misschien omdat het een fundamenteel grondprincipe is van onze democratie?
En dat principe geldt voor iedereen en voor alle meningen. Niet alleen voor de meerderheid.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:13:46 #135
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148612395
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Noem er eens 2?
geen zin er in hebben
het nut ervan niet inzien
pi_148612409
Charlie Hebdo-herdenking op school groot succes

In Fouiliere-au-Rhône, een gemeente in de buurt van de derde stad van het land, Lyon, is de Charlie Hebdo-herdenking een groot succes geworden. Het lieflijke plattelandsdorpje wordt bevolkt door Echte Fransen. Bezorgde burgers die zich wapenen tegen de islam.

De honderden leerlingen van de school joelden en schreeuwden na de minuut stilte voor de vrijheid van meningsuiting en tegen de komst van de islam in hun omgeving. "Kippenvel", bibberde Francine LeCochon.

"Vrolijk en vol goede moed", zo beschreef Gilles le Pen, neef van de beroemde Marine, de sfeer tijdens de herdenking op basisschool 'Le Feu du Peuple'.

"In onze omgeving zitten die vuile moslims niet. Wij zijn een gelukkige gemeenschap en dat willen we zo houden. Iedereen leeft hier vriendelijk naast elkaar, zonder die stinkmoslims", aldus een glunderende Le Pen.

"Wij zullen blijven strijden voor Frankrijk en het recht Frans te zijn en blijven".

De Naald - 12 januari 2015
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148612419
quote:
13s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:10 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jouw visie van de vrijheid van meningsuiting is geen knip voor de neus waard. De vrijheid van meningsuiting geldt zeker niet alleen voor cartoonisten. De vrijheid van meningsuiting laat zijn belang juist zien in geval van meningen die bij de massa niet geliefd zijn. Voor de algemene consensus is die vrijheid niet expliciet nodig, die meningen worden sowieso gewaarborgd.
Wel of niet stil zijn is vooral een principekwestie meer dan een stuk vrijheid van meningsuiting.
Een docent kan zijn leerlingen trouwens ook gewoon opdragen stil te zijn als hij wat wil zeggen, dan moeten ze ook gewoon zwijgen. +Het gaat hier over kinderen he, die hebben sowieso nog niet veel te willen.

Een stukje basisrespect aanleren, al dan niet onder dwang is niet zo veel mis mee. Zo gaat dat vaker in een kinderleven dat je dingen moet doen waar je eigenlijk op tegen bent :) .
blablablabla
pi_148612537
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Alleen jammer voor je dat kinderen leerplicht hebben en school voor iedereen dus vrij moet zijn.
Dan moeten ze maar een andere school zoeken toch of je kunt ze op een andere manier straffen, de manier waarop je de regels duidelijk maakt maken mij niet zoveel uit.
pi_148612540
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Wel of niet stil zijn is vooral een principekwestie meer dan een stuk vrijheid van meningsuiting.
Een docent kan zijn leerlingen trouwens ook gewoon opdragen stil te zijn als hij wat wil zeggen, dan moeten ze ook gewoon zwijgen. +Het gaat hier over kinderen he, die hebben sowieso nog niet veel te willen.

Een stukje basisrespect aanleren, al dan niet onder dwang is niet zo veel mis mee. Zo gaat dat vaker in een kinderleven dat je dingen moet doen waar je eigenlijk op tegen bent :) .
Je komt weer aanzetten met subjectieve zaken als respect en principes. De vrijheid van meningsuiting geldt ook voor mensen zonder respect en principes. Waar heb je uberhaupt een vrijheid van meningsuiting voor als je alleen maar respectvolle en principiële meningen zou mogen uiten?
  maandag 12 januari 2015 @ 18:16:32 #140
236046 NotYou
tigerblood
pi_148612554
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Jij denkt dat een minuut stilte afdwingen/opleggen basisrespect aanleren is? 8)7
Je suis Charlie Sheen
pi_148612560
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat principe geldt voor iedereen en voor alle meningen. Niet alleen voor de meerderheid.
Moeten we de mening van een kind serieus nemen ja?
Ach ja, zal aan de andere kant niemand verbazen dat het juist moslimkindjes zijn die dit gedrag vertonen.

En dan over vijf jaar gaan piepen in de door hun o zo gehate media opzoeken om te kankeren dat ze geen stageplek kunnen vinden omdat veel werkgevers racisten zijn . Allochtoon zijn _O_
blablablabla
pi_148612587
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Moeten we de mening van een kind serieus nemen ja?
Je begrijpt er dus echt niets van. Niemand heeft het erover dat je deze mening serieus moet nemen, alleen dat je het moet kunnen uiten.
pi_148612628
quote:
17s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Charlie Hebdo-herdenking op school groot succes

In Fouiliere-au-Rhône, een gemeente in de buurt van de derde stad van het land, Lyon, is de Charlie Hebdo-herdenking een groot succes geworden. Het lieflijke plattelandsdorpje wordt bevolkt door Echte Fransen. Bezorgde burgers die zich wapenen tegen de islam.

De honderden leerlingen van de school joelden en schreeuwden na de minuut stilte voor de vrijheid van meningsuiting en tegen de komst van de islam in hun omgeving. "Kippenvel", bibberde Francine LeCochon.

"Vrolijk en vol goede moed", zo beschreef Gilles le Pen, neef van de beroemde Marine, de sfeer tijdens de herdenking op basisschool 'Le Feu du Peuple'.

"In onze omgeving zitten die vuile moslims niet. Wij zijn een gelukkige gemeenschap en dat willen we zo houden. Iedereen leeft hier vriendelijk naast elkaar, zonder die stinkmoslims", aldus een glunderende Le Pen.

"Wij zullen blijven strijden voor Frankrijk en het recht Frans te zijn en blijven".

De Naald - 12 januari 2015
Dat is dus het stront waar Charlie Hebdo het over had in hun cartoons.
pi_148612662
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef NotYou het volgende:

[..]

Jij denkt dat een minuut stilte afdwingen/opleggen basisrespect aanleren is? 8)7
Wij leerden vroeger ook 4 mei 1 minuut stil te zijn zonder precies te weten waarom dit was. Zie het probleem niet zo.

Als moslims ergens iets zouden herdenken en stil zijn zou ik in ieder geval niet hun herdenking verstoren, dat heeft alles te maken met een stukje opvoeding wat je wel of niet hebt gehad inderdaad.
blablablabla
pi_148612736
als ze hierom een minuut stil zijn moeten ze ook een minuut stil zijn voor de verdachten die zonder eerlijk proces zijn geëxecuteerd
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_148612744
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je begrijpt er dus echt niets van. Niemand heeft het erover dat je deze mening serieus moet nemen, alleen dat je het moet kunnen uiten.
Uiten doe je maar thuis, op school moet de rest van de kinderen de kans krijgen die minuut stilte wel in acht te nemen :W .

Jij verwart vrijheid van meningsuiting wel heel nadrukkelijk met iets moedwillig willen saboteren.

Overigens vooral laf van die docenten maar dat geheel terzijde
blablablabla
pi_148612768
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kun je me misschien uitleggen wat hier "Wij zijn een gelukkige gemeenschap en dat willen we zo houden. Iedereen leeft hier vriendelijk naast elkaar" precies "stront" aan is?? Moeten mensen gedwongen worden met moslims samen te leven?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 12 januari 2015 @ 18:21:03 #148
236046 NotYou
tigerblood
pi_148612770
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Wij leerden vroeger ook 4 mei 1 minuut stil te zijn zonder precies te weten waarom dit was. Zie het probleem niet zo.

Als moslims ergens iets zouden herdenken en stil zijn zou ik in ieder geval niet hun herdenking verstoren, dat heeft alles te maken met een stukje opvoeding wat je wel of niet hebt gehad inderdaad.
Maar wij waren er ook niet expliciet op tegen en iedereen uit onze sociale milieus nam eraan deel/dacht er hetzelfde over. Jouw idee zou maar op één manier overkomen/aanvoelen en dat is als onderdrukking. Niet geheel onterecht/onbegrijpelijk overigens,
Je suis Charlie Sheen
pi_148612842
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kun je me misschien uitleggen wat hier "Wij zijn een gelukkige gemeenschap en dat willen we zo houden. Iedereen leeft hier vriendelijk naast elkaar" precies "stront" aan is?? Moeten mensen gedwongen worden met moslims samen te leven?
Er staat ook:
quote:
In onze omgeving zitten die vuile moslims niet. Wij zijn een gelukkige gemeenschap en dat willen we zo houden. Iedereen leeft hier vriendelijk naast elkaar, zonder die stinkmoslims"
  maandag 12 januari 2015 @ 18:23:33 #150
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_148612886
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

_O-

Zeg je dat ook tegen Charlie Hebdo? "Gedraag je eens, maak normale cartoons"?

Hypocrisie :r
Die cartoons zijn voor, Europese begrippen, normaal. Dus de booslims passen zich nu maar eens aan door niet boos te worden of een ticket naar het Kalifaat te boeken. Hoe zit het eigenlijk met die Kalief? Dat is de opvolger van De Profeet, mag je die wel afbeelden of gelden daar dezelfde regeltjes voor?
pi_148612888
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Dit hoort imo niet op school thuis. En daar was jij als kind dan wsl ook niet om 20 uur 's avonds.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:23:43 #152
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148612897
Is het niet gewoon een stukje van De Speld?
Say what?
  maandag 12 januari 2015 @ 18:23:48 #153
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_148612903
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan moeten ze maar een andere school zoeken toch of je kunt ze op een andere manier straffen, de manier waarop je de regels duidelijk maakt maken mij niet zoveel uit.
Het komt er gewoon op neer dat jij je mening door wilt drukken.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:24:10 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148612915
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lijkt me een Speld-bericht (of van een soortgelijke site) :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 12 januari 2015 @ 18:24:36 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148612934
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is een nepbericht.
pi_148612940
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er staat ook:

[..]

Wat is er precies mis met die opvatting?

pi_148612947
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef Keltie het volgende:
Die cartoons zijn voor, Europese begrippen, normaal.
Ze zijn anders ook geregeld verboden, oa door België.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:24:56 #158
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148612950
quote:
Mohammed stapt op na verwijt van onzichtbaarheid

Profeet houdt eer aan zichzelf

De profeet Mohammed stapt op. De boodschapper van de islam houdt de eer aan zichzelf na kritiek op zijn rol in de nasleep van de aanslagen in Parijs. Veel moslimleiders zouden Mohammed een gebrek aan zichtbaarheid hebben verweten.

Volgens de profeet is hij niet onder druk gezet om op te stappen: “Ik benadruk dat ik deze beslissing zelfstandig heb genomen. De verschillende slachtpartijen hebben voor ophef gezorgd en ophef is nooit goed voor een wereldwijd opererende religie. Wanneer mensen vermoord worden om mij te wreken, is het onvermijdelijk dat zoiets afstraalt op mijn functioneren als profeet.”

Het vertrek van Mohammed komt niet als een verrassing. Binnen de islam was er al langer kritiek op de profeet. Met name zijn moeizame verhouding met de media werd gezien als problematisch, zegt ook Hezbollah-leider Hassan Nasrallah: “Ik heb altijd mijn vraagtekens gehad bij zijn beleid om niet afgebeeld te worden. Hij heeft daardoor nooit echt kunnen uitgroeien tot het gezicht van de islam. Het is stuitend dat er ongelovigen aan te pas moesten komen om hem nog een beetje profiel te geven in de media.”

Als mogelijke opvolger van Mohammed wordt Henry Schut genoemd.
Say what?
  maandag 12 januari 2015 @ 18:25:04 #159
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148612960
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lijkt me een Speld-bericht (of van een soortgelijke site) ;P
is gewoon door Matador zelf geschreven :')
pi_148612996
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is er precies mis met die opvatting?
Beledigend en discriminerend op basis van geloof.
pi_148613009
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lijkt me een Speld-bericht (of van een soortgelijke site) ;P
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef UpsideDown het volgende:
Is het niet gewoon een stukje van De Speld?
Dames, heren, echt zo naief deze maandagavond?

De bron staat eronder. :7

pi_148613027
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:21 schreef NotYou het volgende:

[..]

Maar wij waren er ook niet expliciet op tegen en iedereen uit onze sociale milieus nam eraan deel/dacht er hetzelfde over. Jouw idee zou maar op één manier overkomen/aanvoelen en dat is als onderdrukking. Niet geheel onterecht/onbegrijpelijk overigens,
Aboutaleb was van mening dat moslims zich zouden moeten uitspreken tegen extremisme, dit is een burgemeester iemand met publiek gezag.
Persoonlijk gaat dat mij veel te ver maar even gedurende een minuut je mond houden om zo anderen de ruimte te geven is wel het minste wat je kan doen.

Misschien in absolute zin wel in strijd met vrijheid van meningsuiting maar je hebt ook zaken als fatsoen en anderen de ruimte geven die ergens wel behoefte aan hebben.

Bij moslims is het helaas altijd eenzijdig, wel kankeren als ze negatief worden neergezet in de media of raar aangekeken worden maar verder totaal niet wensen te participeren of zich op welke manier dan ook aanpassen aan westerse normen.

Zij doen zichzelf dit aan dat iedereen ze straks uitkotst.
blablablabla
  maandag 12 januari 2015 @ 18:26:37 #163
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148613035
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

:D
  maandag 12 januari 2015 @ 18:27:06 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148613058
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Dames, heren, echt zo naief deze maandagavond?

De bron staat eronder. :7
Ja,precies. Dat zeg ik
pi_148613064
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Beledigend en discriminerend op basis van geloof.
Beledigend? Nou en?
En waarom is dat verkeerd? Hebben mensen niet ook het recht in Frankrijk niet met islam geconfronteerd te hoeven worden?

En welk recht denk jij te hebben ze daar wel toe te dwingen?

pi_148613088
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dit hoort imo niet op school thuis. En daar was jij als kind dan wsl ook niet om 20 uur 's avonds.
Klopt, maar mensen die hier gaan toeteren of bewust de boel verstoren voor de miljoenen die wel willen herdenken kunnen ook op weerstand rekenen.

Dat zelfde is met die mensen wettelijk gezien kan niemand ze iets verplichten maar uitkotsen des te meer.
blablablabla
pi_148613089
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja,precies. Dat zeg ik
Nee, dat zegt IsaacCuenca de scherpere.

maandag 12 januari 2015 @ 18:29:22 #168
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148613154
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt, maar mensen die hier gaan toeteren of bewust de boel verstoren voor de miljoenen die wel willen herdenken kunnen ook op weerstand rekenen.

Dat zelfde is met die mensen wettelijk gezien kan niemand ze iets verplichten maar uitkotsen des te meer.
niet mee doen en de boel lopen verzieken is toch niet hetzelfde..
pi_148613207
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Beledigend? Nou en?
En waarom is dat verkeerd? Hebben mensen niet ook het recht in Frankrijk niet met islam geconfronteerd te hoeven worden?

En welk recht denk jij te hebben ze daar wel toe te dwingen?
De Nederlandse wetgeving zorgt in elk geval dat het in Nederland niet mag. Verder vind ik het inderdaad niet juist als men andere mensen gaat verbieden een geloof te hebben met als enige reden dat jij dat niet wil. Dat zou een ernstige aantasting zijn van de vrijheden van mensen die ik belangrijk vind, je mag niemand dwingen iets niet of wel te geloven.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:31:10 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148613242
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De Nederlandse wetgeving zorgt in elk geval dat het in Nederland niet mag. Verder vind ik het inderdaad niet juist als men andere mensen gaat verbieden een geloof te hebben met als enige reden dat jij dat niet wil. Dat zou een ernstige aantasting zijn van de vrijheden van mensen die ik belangrijk vind, je mag niemand dwingen iets niet of wel te geloven.
Zit je nou nog door te leuteren over dat nepbericht?
pi_148613280
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:29 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

niet mee doen en de boel lopen verzieken is toch niet hetzelfde..
Hoe wil jij als individu op klassikaal niveau niet mee doen aan een minuut stilte zonder de boel te verstoren helder licht?
blablablabla
pi_148613293
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De Nederlandse wetgeving zorgt in elk geval dat het in Nederland niet mag.
Heil De Nederlandsche Wet! Het rechtvaardige baken in deze harteloze wereld.

Aha.

quote:
Verder vind ik het inderdaad niet juist als men andere mensen gaat verbieden een geloof te hebben met als enige reden dat jij dat niet wil. Dat zou een ernstige aantasting zijn van de vrijheden van mensen die ik belangrijk vind, je mag niemand dwingen iets niet of wel te geloven.
Verbieden een geloof te hebben is het punt niet?

Waarom zou je niet zonder moslims om je heen mogen samenleven, dat is mijn vraag?

pi_148613305
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoe wil jij als individu op klassikaal niveau niet mee doen aan een minuut stilte zonder de boel te verstoren helder licht?
Een minuut lang op de gang staan?
  maandag 12 januari 2015 @ 18:33:33 #174
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148613344
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:32 schreef Elan het volgende:

[..]

het lokaal uitlopen, helder licht?
  maandag 12 januari 2015 @ 18:33:34 #175
236046 NotYou
tigerblood
pi_148613345
Je suis Charlie Sheen
pi_148613358
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:32 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Een minuut lang op de gang staan?
Dat werkt toch niet man gaan ze op de gang staan lullen en lachen je weet zelf hoe het werkt
blablablabla
pi_148613373
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Aboutaleb was van mening dat moslims zich zouden moeten uitspreken tegen extremisme, dit is een burgemeester iemand met publiek gezag.
Persoonlijk gaat dat mij veel te ver maar even gedurende een minuut je mond houden om zo anderen de ruimte te geven is wel het minste wat je kan doen.
En na dat minuutje stilte een minuutje van hetzelfde voor de rest van de klas en de terroristen? Wat wij goed vinden, is voor hun het kwaad en andersom.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:34:35 #178
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148613382
quote:
Vrijheid van meningsuiting.
niks mis mee.
pi_148613387
Die moslimkinderen hebben alle recht om zich op deze manier te uiten, als ik een moslim was had ik ook hoogstwaarschijnlijk niet meegedaan met een festijn waarin de beledigers van mijn heilige profeet gerouwd zouden worden. Dan had ik meer iets van: ach het is een slechte daad dat die journalisten zo zijn vermoord, maar ik slaap er niet slechter door.
pi_148613455
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:34 schreef 11en30 het volgende:

[..]

En na dat minuutje stilte een minuutje van hetzelfde voor de rest van de klas en de terroristen? Wat wij goed vinden, is voor hun het kwaad en andersom.
Tja daar vat je de spreekwoordelijke koe bij de horens, zij staan aan de kant van de terroristen.
Mensen die expliciet aan die kant staan horen eigenlijk gewoon niet in een westerse samenleving thuis.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')