Heel veel mensen denken dat wel ja. Vooral mensen waarmee ik omga. Vreselijk. Zonder een beetje generaliseren zullen we er nooit uitkomen en zal er ook nooit iets aan gedaan worden. Tenzij er een gek is die 2,3 miljard moslims 1 voor 1 wilt gaan ondervragen over hoe ze denken over westerlingen en bla bla bla.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Denken dat je dit soort fundamentele opvattingen over proportionaliteit en rechtvaardigheid er in een lesuurtje wel even uit discussieert.Dit gaat o.a. in deze kinderen, vrijwel zeker, nooit meer veranderen.
En als je er tegn bent dat iemands niet meedoet aan een minuut stilte ben je tegen vrijheid.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat er om dat men een statement maakt tegen geweld jegens de vrije meningsuiting, als jij uit principe weigert mee te doen aan die minuut stilte toon je je dus solidair met de extremisten.
Een school is geen crematorium. Gedenken doe je thuis, net zoals geloven. Ga sommen maken en die kinderen de taal van hun verblijfsland leren.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat wil niet zeggen dat er geen regels zijn en mensen een herdenking voor anderen onmogelijk moeten kunnen maken. Als de school besluit een herdenking te houden dan gebeurt dat en dan heb je respect voor die beslissing ook als je het niet eens bent met de herdenking.
Die "dus" die je daar noemt, verzin je hier ter plekke. De conclusie die je voert, volgt niet logisch noodzakelijk uit de premissen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat er om dat men een statement maakt tegen geweld jegens de vrije meningsuiting, als jij uit principe weigert mee te doen aan die minuut stilte toon je je dus solidair met de extremisten.
Drogreden van jewelste dit. Je kunt bijvoorbeeld niet meelopen omdat je het onzinnig vindt je te verantwoorden tegenover de massa als diezelfde massa volgende week dit weer is vergeten. Dat zegt niet dat je het niet eens is met de vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:01 schreef Elan het volgende:
[..]
nee dat betekent het niet, de school moet gewoon onderwijs geven en niet bezig zijn met dit soort onzinquote:Op maandag 12 januari 2015 17:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat wil niet zeggen dat er geen regels zijn en mensen een herdenking voor anderen onmogelijk moeten kunnen maken. Als de school besluit een herdenking te houden dan gebeurt dat en dan heb je respect voor die beslissing ook als je het niet eens bent met de herdenking.
Precies. Vrijheid alleen voor diegenen die in mijn keurslijf passen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En als je er tegn bent dat iemands niet meedoet aan een minuut stilte ben je tegen vrijheid.
Je hoeft niet mee te lopen je moet gewoon 1 minuut je bek houden, het gaat ook helemaal niet om jou. Gedraag je eens, participeer, toon je solidair aan je klasgenoten die er wel mee zitten. Wees voor 1 seconde begaan met de samenleving waarin jij leeft en waar het merendeel van de mensen er wel mee zit.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Drogreden van jewelste dit. Je kunt bijvoorbeeld niet meelopen omdat je het onzinnig vindt je te verantwoorden tegenover de massa als diezelfde massa volgende week dit weer is vergeten. Dat zegt niet dat je het niet eens is met de vrijheid van meningsuiting.
Je hoeft van mij niet mee te doen maar je moet het besluit respecteren. Je kunt ook stil zijn zonder te herdenken.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En als je er tegn bent dat iemands niet meedoet aan een minuut stilte ben je tegen vrijheid.
Het is geen wensdenken maar common sense. Ik heb sowieso helemaal geen wens, die heb jij. Ik denk persoonlijk dat je de sterkste argumenten die er te bedenken zijn zou kunnen aandragen maar dat die nog niet op zouden wegen tegen inderdaad, o.a. alle facturen die jij nota bene zelf eerder noemde.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En uiteraard heb jij een jarenlange ervaring als docent op zwartere basis- en middelbare scholen om dit fatalistische wensdenken te onderbouwen.
En dat lijkt me ook geen vreemde gedachte. De bizarre aanname van jou daarentegen dat wat je er - in relatief zeer korte tijd - tegenover stelt ook maar iets uit zou halen..quote:Op maandag 12 januari 2015 17:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zijn kinderen...![]()
Wat nou als jij in die klas zat?
En elke dag alleen dat haatboek door papa geciteerd hoort?
Al je vriendjes zijn ook zo?
En hun ouders ook?
Vind je het geen goede zaak kinderen uit die gevaarlijke haatspiraal te redden?
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hoeft niet mee te lopen je moet gewoon 1 minuut je bek houden, het gaat ook helemaal niet om jou. Gedraag je eens, participeer, toon je solidair aan je klasgenoten die er wel mee zitten.
Maar niet als je moslim bent, nee dan moet de wereld zich maar ondergeschikt maken aan jouw achterhaalde kutgeloof.
nee dat betekent het niet, kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand niet mee wilt doenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Je legt dus je wil op anderen omdat JIJ een minuut stilte wil houden.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je hoeft van mij niet mee te doen maar je moet het besluit respecteren. Je kunt ook stil zijn zonder te herdenken.
Prima maar als de school het wel besluit heb je dat te respecteren. Je kunt de discussie na de herdenking ook voeren.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:02 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Een school is geen crematorium. Gedenken doe je thuis, net zoals geloven. Ga sommen maken en die kinderen de taal van hun verblijfsland leren.
En als je dat niet doet ben je een extremist!!1!!1einz!quote:Op maandag 12 januari 2015 18:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hoeft niet mee te lopen je moet gewoon 1 minuut je bek houden, het gaat ook helemaal niet om jou. Gedraag je eens, participeer, toon je solidair aan je klasgenoten die er wel mee zitten.
Wel uiteraard past dit binnen de vrijheid van meningsuiting maar ik vraag me oprecht af wat je in een Westers land doet als de reden dat je niet mee wil doen met een herdenking is dat ze er zelf om hebben gevraagd want ze hebben de profeet beledigd. Dan kan je misschien beter naar Qatar verhuizen ofzo.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Vrijheid alleen voor diegenen die in mijn keurslijf passen.
Wat een enorm stupide vergelijking. Cartoonisten hebben vrijheid van meningsuiting, iemand die niet wil participeren aan een minuut stilte opgedragen juist aan die vrijheid van meningsuiting zijn geen knip voor de neus waard.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zeg je dat ook tegen Charlie Hebdo? "Gedraag je eens, maak normale cartoons"?
Hypocrisie
Mwah.. Persoonlijk vind ik het een fatsoensnorm om gewoon mee te doen met zulk soort momenten. Maar goed, het komt voort uit een cultuurverschil dus dan scharen we dit hier ook maar onder.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef fathank het volgende:
Moeten ze zelf weten.
Als je ze wil verplichten mee te doen aan de minuut stilte ben je zelf geen haar beter.
quote:Op maandag 12 januari 2015 16:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is dit waar? Is dit een betrouwbare bron? Als dat zo is, dan is het zorgwekkend dat een flink aantal jonge moslims het wel oké vindt om te moorden als ze zich beledigd voelen..[/quiote]
In alle ernst, had jij iets anders verwacht? Ik niet. We hebben toch al vaak gezien dat zij niet aan piëteit doen wanneer er 'westers' leed is? Zie o.a. de reacties na 9/11 en de moord van van Gogh. Met zij verwijs ik trouwens naar het radicale deel van deze groepen.
[quote]
En wat is het juiste antwoord hierop? De vrijheid van meningsuiting nog verder frustreren door wat aan het internet te sleutelen, teneinde verdere aanslagen te voorkomen en terrorisme te bestrijden? Wat Opstelten voorstelt volgens dit topic: NWS / Terroristen Parijs hebben gewonnen
Noem er eens 2?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:06 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
nee dat betekent het niet, kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand niet mee wilt doen
Dan verklaar je je solidair met de extremisten, beter leer je eens lezen of moet ik Arabisch gaan typen voor je.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En als je dat niet doet ben je een extremist!!1!!1einz!
Wat een onzin.
Dat vind ik ook van de figuren die vinden dat mensen die niet meedoen met de meute tot extremist worden bestempeld en vervolgens moeten oprotten. Dat hele gedweep met die vrijheid van meningsuiting is zo hypocriet als de pest.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel uiteraard past dit binnen de vrijheid van meningsuiting maar ik vraag me oprecht af wat je in een Westers land doet als de reden dat je niet mee wil doen met een herdenking is dat ze er zelf om hebben gevraagd want ze hebben de profeet beledigd. Dan kan je misschien beter naar Qatar verhuizen ofzo.
Ja zo werkt dat ook als je ergens werkt of anderen een bepaalde autoriteit hebben zoals op school. Als je het met de baas of school zo fundamenteel oneens bent dat je besluiten niet kunt respecteren dan ben je daar niet op de juiste plek.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je legt dus je wil op anderen omdat JIJ een minuut stilte wil houden.
Muh freedom
Vaak gezien in combinatie met "ze hebben het uitgelokt" of "they had it coming".quote:Op maandag 12 januari 2015 18:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zeg je dat ook tegen Charlie Hebdo? "Gedraag je eens, maak normale cartoons"?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |