abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148609077
"Op scholen en hoge scholen in Frankrijk weigerden veel studenten en leerlingen van moslim komaf mee te doen aan een minuut stilte ter herdenking van de slachtoffers van de aanslagen in Parijs. Leraren in regio’s waar veel religieuze spanningen zijn, hebben de minuut stilte afgelast om problemen te voorkomen."

"Een zesde klas leerling: ‘Begrijpt u het dan niet? Ze moeten niet proberen de profeet te tekenen’. Een leerling van een derde klas in het 13e arrondissement van Parijs: ‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen’. In deze klas waren acht leerlingen die de nationale dag van rouw afwezen.

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/5805

Is dit waar? Is dit een betrouwbare bron? Als dat zo is, dan is het zorgwekkend dat een flink aantal jonge moslims het wel oké vindt om te moorden als ze zich beledigd voelen..

En wat is het juiste antwoord hierop? De vrijheid van meningsuiting nog verder frustreren door wat aan het internet te sleutelen, teneinde verdere aanslagen te voorkomen en terrorisme te bestrijden? Wat Opstelten voorstelt volgens dit topic: NWS / Terroristen Parijs hebben gewonnen
pi_148609141
Veel...

In 1 klas 8 leerlingen, voor de rest is veel nogal een vaag begrip.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:41:36 #3
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_148609157
Ben je daadwerkelijk verbaasd?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 12 januari 2015 @ 16:42:31 #4
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_148609187
Je hebt tv moslims en normale moslims, die tv moslims vinden het allemaal heel erg en de normale moslim intereseerd het gewoon geen reet wat er uit de naam van hun geloof allemaal wordt uitgespookt. Zij zijn namelijk het uberras en de rest untermensch.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:42:44 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_148609192
Dan ben je toch gewoon een minuut stil maar denk je ergens anders aan. Als mensen willen bidden voor het eten ga ik ook niet er doorheen zitten praten ondanks dat ik religie een achterlijk iets vind.
pi_148609193
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ben je daadwerkelijk verbaasd?
Ja als het niet zo triest was, dan is het wel lachwekkend als mensen nog verbaasd zijn. :')
pi_148609217
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:40 schreef MouzurX het volgende:
Veel...

In 1 klas 8 leerlingen, voor de rest is veel nogal een vaag begrip.
Dat zie ik niet in het artikel terug.. Heb je dat ergens anders gelezen? Als het om in totaal acht leerlingen gaat, is het idd op geen enkele manier veel te noemen.
pi_148609218
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef MPC60 het volgende:
Je hebt tv moslims en normale moslims, die tv moslims vinden het allemaal heel erg en de normale moslim intereseerd het gewoon geen reet wat er uit de naam van hun geloof allemaal wordt uitgespookt. Zij zijn namelijk het uberras en de rest untermensch.
Wat is een moslim op twitter dan?
pi_148609275
haram
pi_148609282
Dit soort debiliteit komt overal voor.

Ook onder moslims.

Algemeen bekend.
pi_148609323
Dat recht hebben ze.
Of het van fatsoen spreekt moet ieder voor zich bepalen.

Is toch verder simpel op te lossen. Die niet mee willen doen gaan dan even de klas uit of andersom.
Onterechte automatische incasso
  maandag 12 januari 2015 @ 16:47:43 #12
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148609336
De jeugd heeft geen respect meer, tijd voor corrigerende tikken.
Say what?
pi_148609348
Goede zaak zo ontstaat debat en kan men dus gaan werken aan oplossingen.
pi_148609423
Je ziet ze ook gewoon met een roodaangelopen kop op de grond spugen.

"Goed dat ze dood zijn, kafirs, tfoe!"
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148609456
Vrijheid van mening, als ik niet mee wil doen met een minuut stilte dan doe ik dat niet. Waarom zou ik een minuut stil moeten zijn? Hypocriete onzin! Ik ga toch ook niet elke dag een minuut stil zijn voor de slachtoffers van die terroristen in het midden oosten? Waarom nu wel? Omdat het blanken zijn die zijn afgeknald?
pi_148609460
Tsja. Toen ik nog op de Middelbare school zat, weigerden moslimleerlingen ook een minuut stilte te houden voor de slachtoffers van 11 september 2001. Ze kwamen zelfs juichend met vlaggen en dag later op school.

Hetzelfde een jaar later met de moord op Pim Fortuyn.
pi_148609463
quote:
Op een basisschool in Seine-Saint Denis weigerde 80% van de leerlingen mee te doen aan een minuut stilte. De leraar die probeerde een gesprek daarover op gang te brengen: ‘Diverse van hen hebben complottheorieën’.
Een gouden toekomst voor BNW.

Die basisschoolleerlingen zijn er wel vroeg bij.
pi_148609466
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
een flink aantal jonge moslims
quote:
Op scholen en hoge scholen
Hoeveel? 2, 3, 8, 20? Het aantal scholen en het percentage aan leerlingen worden nergens genoemd. Zonder deze info is jouw 'flink' ongegrond.

Originele artikel: http://www.lefigaro.fr/ac(...)-dans-les-ecoles.php
  maandag 12 januari 2015 @ 16:53:18 #20
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_148609509
Moeten ze zelf weten.

Als je ze wil verplichten mee te doen aan de minuut stilte ben je zelf geen haar beter.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_148609516
Als het waar is en dit niet om een klas gaat maar een norm is in bepaalde regio's is dat natuurlijk ernstig.

De vraag die je je ook kan stellen is of het niet gewoon pubergedrag is. Afzetten tegen alles, lekker provoceren. Natuurlijk wel ver over de schreef. De school had het ook gewoon niet moeten accepteren.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:53:57 #22
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148609533
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:51 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Vrijheid van mening, als ik niet mee wil doen met een minuut stilte dan doe ik dat niet. Waarom zou ik een minuut stil moeten zijn? Hypocriete onzin! Ik ga toch ook niet elke dag een minuut stil zijn voor de slachtoffers van die terroristen in het midden oosten? Waarom nu wel? Omdat het blanken zijn die zijn afgeknald?
Het gaat ook meer om de beweegredenen van deze leerlingen, daar gaat een enorme minachting in schuil richting de anderen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_148609542
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef MPC60 het volgende:
Ik ben bang dat, je gelijk hebt de PC media zoeken en vinden met moeite die paar model moslims die de juiste antwoorden kunnen geven.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:54:08 #24
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_148609543
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
"Op scholen en hoge scholen in Frankrijk weigerden veel studenten en leerlingen van moslim komaf mee te doen aan een minuut stilte ter herdenking van de slachtoffers van de aanslagen in Parijs. Leraren in regio’s waar veel religieuze spanningen zijn, hebben de minuut stilte afgelast om problemen te voorkomen."

"Een zesde klas leerling: ‘Begrijpt u het dan niet? Ze moeten niet proberen de profeet te tekenen’. Een leerling van een derde klas in het 13e arrondissement van Parijs: ‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen’. In deze klas waren acht leerlingen die de nationale dag van rouw afwezen.

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/5805

Is dit waar? Is dit een betrouwbare bron? Als dat zo is, dan is het zorgwekkend dat een flink aantal jonge moslims het wel oké vindt om te moorden als ze zich beledigd voelen..

En wat is het juiste antwoord hierop? De vrijheid van meningsuiting nog verder frustreren door wat aan het internet te sleutelen, teneinde verdere aanslagen te voorkomen en terrorisme te bestrijden? Wat Opstelten voorstelt volgens dit topic: NWS / Terroristen Parijs hebben gewonnen
Ik vind het erg dat de terroristen de cartoonisten hebben vermoord en het had zeker nooit moeten gebeuren. Men mag en kan alles zeggen wat ie wil. Maar ik zou er ook geen minuut stil staan voor iemand die mij probeert te kwetsen.

Fatsoen hadden die mensen niet, dus begrijp ik niet waarom ik fatsoen voor hun moet uiten.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_148609581
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik ben bang dat, je gelijk hebt de PC media zoeken en vinden met moeite die paar model moslims die de juiste antwoorden kunnen geven.
pi_148609600
Dit topic op GS past mooi in het kader van dit nieuwsbericht:

http://www.geenstijl.nl/m(...)lims_van_de_ben.html
pi_148609611
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef fathank het volgende:
Moeten ze zelf weten.

Als je ze wil verplichten mee te doen aan de minuut stilte ben je zelf geen haar beter.
Dus dit.
pi_148609677
Tsja, ik vind zelf de minuutjes stil zijn en de tochten die daarbij horen ook vrij overbodig. Hun motivatie is natuurlijk achterlijk maar daar zijn het moslims voor.
Conscience do cost.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:59:11 #29
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_148609713
Vrijheid van meningsuiting, ook als het tegen heiige huisjes aanschopt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_148609767
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:47 schreef Storneren het volgende:
Dat recht hebben ze.
Of het van fatsoen spreekt moet ieder voor zich bepalen.

Is toch verder simpel op te lossen. Die niet mee willen doen gaan dan even de klas uit of andersom.
Volgens het bericht gelasten leraren deze respectbetuiging af om problemen te voorkomen..
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:51 schreef Oliver23 het volgende:
Tsja. Toen ik nog op de Middelbare school zat, weigerden moslimleerlingen ook een minuut stilte te houden voor de slachtoffers van 11 september 2001. Ze kwamen zelfs juichend met vlaggen en dag later op school.

Hetzelfde een jaar later met de moord op Pim Fortuyn.
Respectloosheid tonen hoeft nou ook weer niet..
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:52 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

[..]

Hoeveel? 2, 3, 8, 20? Het aantal scholen en het percentage aan leerlingen worden nergens genoemd. Zonder deze info is jouw 'flink' ongegrond.

Originele artikel: http://www.lefigaro.fr/ac(...)-dans-les-ecoles.php
Dat klopt.. Nu weet ik nog niet of het een zorgwekkende situatie is of niet.
pi_148609796
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:48 schreef Wespensteek het volgende:
Niet als scholen op deze manier reageren (de minuut stilte maar niet doen). Ik merk toch dat op scholen vaak het maatschappelijk debat vermeden wordt. Alles uit angst om als school een bepaald stempeltje op te krijgen. Jammer, want daardoor wordt praten over dit soort onderwerpen niet automatisch gemeen goed, wat het wel zou moeten zijn.
pi_148609983
Zou een beetje raar zijn als je gedwongen zou worden om een minuut stil te zijn. Als je een minuut stil wilt zijn zoek je maar een ruimte op waar je een ander dan niet tot last bent.
pi_148610159
Eerlijk is eerlijk, ik ga ook geen minuut stilte houden voor de omgelegde haatbaarden.
pi_148610274
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Volgens het bericht gelasten leraren deze respectbetuiging af om problemen te voorkomen..
Ik hoop niet dat die leraren vervolgens wel roepen "Ik ben Charlie" want het zijn grote lafaards als dat waar is, in tegenstelling tot de mensen van Charlie Hebdo.
pi_148610488
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Dan vind ik het een stelletje ruggengraat loze..

"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht”
pi_148610522
quote:

En wat is het juiste antwoord hierop?
direct van school verwijderen, geen uitzonderingen.
blablablabla
pi_148610559
quote:
Omdat het voor jezelf als moslim misschien wel handig is als het beeld dat mensen van de islamitische wereld hebben is dat het alleen maar een bron van angst en ellende is?
pi_148610567

"Waarom moeten we stil zijn om een meervoudige moord te herdenken, het waren toch maar tumor juifs?"
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148610569
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:14 schreef 11en30 het volgende:
Eerlijk is eerlijk, ik ga ook geen minuut stilte houden voor de omgelegde haatbaarden.
Ik ook niet, maar ik ga ook niet andermans rouwverwerking of steunbetuiging terroriseren.
pi_148610626
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Omdat het voor jezelf als moslim misschien wel handig is als het beeld dat mensen van de islamitische wereld hebben is dat het alleen maar een bron van angst en ellende is?
Door een minuutje stil te zijn. Echt? :')
pi_148610660
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik ga ook niet andermans rouwverwerking of steunbetuiging terroriseren.
Niet meedoen aan een minuutje stil zijn staat gelijk aan het terroriseren van een steunbetuiging?
pi_148610751
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:30 schreef Storneren het volgende:

[..]

Niet meedoen aan een minuutje stil zijn staat gelijk aan het terroriseren van een steunbetuiging?
"Voor hen die willen, houden we nu een minuut stilte voor de slachtoffers van deze aanslagen"
"Wie wil er niet meedoen?"
"8 vingers"
"Dan wachten jullie maar even op de gang en praten we na de minuut over deze zaken, met zijn allen"

Had een goeie docent gedaan. Nee, gelijk gelijk gevenen de boel afschaffen, voor die paar etters. :')

pi_148610756
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daarom moeten die leraren ook zeggen dat ze dan maar even respect moeten hebben voor de klasgenoten die wel willen herdenken dan kunnen zij respect krijgen als zij wat willen herdenken.
  maandag 12 januari 2015 @ 17:33:36 #44
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148610765
Lekker boeiend :')
Mogen ze zelf weten.
pi_148610780
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Daarom vinden moslims het ook massaal erg. Niet vanwege de aanslagen, maar vanwege het feit dat zij erop worden aangekeken. Wat kan die paar kankermensen nou schelen die de profeet belachelijk maken? Kom op zeg.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148610790
quote:
12s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Voor hen die willen, houden we nu een minuut stilte voor de slachtoffers van deze aanslagen"
"8 vingers"
"Dan wachten jullie maar even op de gang en praten we na de minuut over deze zaken, met zijn allen"

Had een goeie docent gedaan. Nee, gelijk gelijk gevenen de boel afschaffen, voor die paar etters. :')
Zoals ik al zei inderdaad.
pi_148610829
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Daarom vinden moslims het ook massaal erg. Niet vanwege de aanslagen, maar vanwege het feit dat zij erop worden aangekeken. Wat kan die paar kankermensen nou schelen die de profeet belachelijk maken? Kom op zeg.
Wat ik van het artikel begreep is dat ze niet willen dat men denkt dat ze die tekeningen goedkeuren als ze gaan herdenken.
pi_148610830
quote:

[..]

"8 vingers"

Dit!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_148610858
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zou een beetje raar zijn als je gedwongen zou worden om een minuut stil te zijn. Als je een minuut stil wilt zijn zoek je maar een ruimte op waar je een ander dan niet tot last bent.
_O-
Je suis Charlie Sheen
pi_148610877
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat ik van het artikel begreep is dat ze niet willen dat men denkt dat ze die tekeningen goedkeuren als ze gaan herdenken.
Gaan ze toch lekker op het schoolplein een minuut lawaai maken om te protesteren tegen tekeningen van hun profeet.
pi_148610890
Iedereen moet uiteraard zelf weten of ze met die minuut mee willen doen. Doe je het niet verstoor dan niet die minuut voor degenen die wel een minuut stil willen zijn. Maar goed, das gewoon fatsoen, en dat hebben ze dus niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_148610893
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik reageer dan ook op iemands quote en niet op het artikel. Heb verder weinig te zeggen over het artikel, behalve dat ik de docent een zeer laf, laaghartig wezen vind.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 12 januari 2015 @ 17:39:07 #53
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_148610959
quote:

[..]

"8 vingers"

mee eens
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_148610960
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:37 schreef Montagui het volgende:
Iedereen moet uiteraard zelf weten of ze met die minuut mee willen doen. Doe je het niet verstoor dan niet die minuut voor degenen die wel een minuut stil willen zijn. Maar goed, das gewoon fatsoen, en dat hebben ze dus niet.
Dat laatste kan je veel (moslim)kinderen nou niet echt verwijten. Zou jij in zo'n omgeving willen opgroeien?

De taak van een goeie docent is dus dat ie hen dat aanleert. En daar gaat het fout in het verhaal.

pi_148610970
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:37 schreef Storneren het volgende:

[..]

Gaan ze toch lekker op het schoolplein een minuut lawaai maken om te protesteren tegen tekeningen van hun profeet.
Ik vind dat ze gewoon stil kunnen zijn zonder te herdenken maar het is dus niet zo dat ze niet willen herdenken omdat ze achter de aanslagen staan en die indruk wordt wel gewekt door sommigen.
pi_148610973
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:30 schreef Storneren het volgende:

[..]

Nee, en dat zei ik ook niet.
  Donald Duck held maandag 12 januari 2015 @ 17:40:00 #57
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_148610996
Die docenten zijn inderdaad lafaards, verraders van de vrijheid.
Van de kant van de leerlingen is het een extreem donker voorteken van de toekomst.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_148610998
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik vind dat ze gewoon stil kunnen zijn zonder te herdenken maar het is dus niet zo dat ze niet willen herdenken omdat ze achter de aanslagen staan en die indruk wordt wel gewekt door sommigen.
Ik vind dat ze dat lekker voor zichzelf moeten bepalen.
Desnoods gaan ze even op de gang staan of komt de rest even samen in een andere ruimte om te herdenken.

Iedereen blij.
pi_148610999
quote:

[..]

Klopt, herdenken moet natuurlijk wel vrijwillig gebeuren.
pi_148611003
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
Lekker boeiend :')
Mogen ze zelf weten.
Wat is er tegen met een beetje respect, 4 mei 20:00 moet je in NL ook stil zijn mensen die dat bewust saboteren krijgen boete aan hun reet.
En terecht.

Ik ga toch ook niet varkenssaté staan vreten voor een moskee of roepen Allah is een mongool.
blablablabla
pi_148611006
quote:
Ach het kwalijke is natuurlijk de motivering:

quote:
‘Begrijpt u het dan niet? Ze moeten niet proberen de profeet te tekenen’.
quote:
‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen
Je suis Charlie Sheen
pi_148611025
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:40 schreef Storneren het volgende:

[..]

Desnoods gaan ze even op de gang staan of komt de rest even samen in een andere ruimte om te herdenken.

Iedereen blij.
Mijn idee, maar zo schijnt het niet te gaan, als we afgaan op dat artikel.
pi_148611068
quote:

[..]

Zo leren kinderen aan wat beeldvorming is. Bij oudere kinderen kan je er dieper op ingaan, met jongere kinderen doe je een rollenspel dat dat uitlegt.

Het is bij uitstek een kans en de OP wijst dus op slecht leraarschap, meer dan op "onfatsoenlijke moslimkinderen".

Vraagt blijft of je (jonge) kinderen kan verwijten dat ze al zo verpest zijn met haat, dat komt door hun ouders en omgeving, daar moet je ze juist van losweken.

Integratie begint bij uitstek op school.

pi_148611078
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat is er tegen met een beetje respect, 4 mei 20:00 moet je in NL ook stil zijn mensen die dat bewust saboteren krijgen boete aan hun reet.
En terecht.

Ik ga toch ook niet varkenssaté staan vreten voor een moskee of roepen Allah is een mongool.
Het gaat hier niet om respect maar om een parallelle samenleving waarbinnen heel andere normen en waarden gelden en waarbinnen het logisch en zelfs te verwachten is dat je het leven laat wanneer je "de profeet" beledigt/tekent.

Wie hier als niet moslim geen probleem in ziet is achterlijk. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_148611088
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:40 schreef Storneren het volgende:

[..]

Iedereen blij.
Mag ook maar een herdenking verstoren door lawaai te maken zou ik niet tolereren. Je kunt gewoon respect hebben voor anderen die wel willen herdenken.
pi_148611139
Niet mee willen doen met dat motief, zet je je zelf gelijk aan die extremisten. Heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken, maar met het goed praten van het geweld van de afgelopen week.

Goed volk man, echt. Super om ze hier te hebben.

Oprotten met die extremisten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_148611149
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:42 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om respect maar om een parallelle samenleving waarbinnen heel andere normen en waarden gelden en waarbinnen het logisch en zelfs te verwachten is dat je het leven laat wanneer je "de profeet" beledigt/tekent.

Ze maken toch gewoon deel uit van de Franse samenleving? If not wat doen ze dan op een Franse school.
blablablabla
pi_148611176
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Mag ook maar een herdenking verstoren door lawaai te maken zou ik niet tolereren. Je kunt gewoon respect hebben voor anderen die wel willen herdenken.
Tuurlijk, fatsoenlijke mensen hebben dat respect dan ook.
Maar om dat respect dan maar af te gaan dwingen?
  maandag 12 januari 2015 @ 17:46:40 #69
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148611248
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:40 schreef Elan het volgende:

[..]

En terecht.

Of je eraan mee wilt doen of niet moet je zelf lekker weten.
Zijn zoveel erge dingen waar geen 1 minuut stilte voor wordt gehouden
pi_148611250
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef Red_85 het volgende:
Niet mee willen doen met dat motief, zet je je zelf gelijk aan die extremisten. Heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken, maar met het goed praten van het geweld van de afgelopen week.

Het zijn kinderen... :{

Wat nou als jij in die klas zat?
En elke dag alleen dat haatboek door papa geciteerd hoort?
Al je vriendjes zijn ook zo?
En hun ouders ook?

Vind je het geen goede zaak kinderen uit die gevaarlijke haatspiraal te redden?

pi_148611253
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:40 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ofwel de indoctrinatie van de inperking van de vrijheid van meningsuiting.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_148611263
quote:

Oeh bah eng mensen met een andere mening.
pi_148611266
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:40 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

[..]

Exact. Gewoon discriminatie:
quote:
'Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen’
Moet je eens zeggen over afrikanen of moslims.. Damn, staan ze weer in de rij met voorgedrukte aangiftepapieren. Ow wacht, met Kalashnikovs voor de deur.
1947-2016
pi_148611290
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze maken toch gewoon deel uit van de Franse samenleving? If not wat doen ze dan op een Franse school.
quote:
‘Begrijpt u het dan niet? Ze moeten niet proberen de profeet te tekenen’.
quote:
‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen
Tja.
Je suis Charlie Sheen
pi_148611298
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:47 schreef Storneren het volgende:

[..]

Oeh bah eng mensen met een andere mening.
Mening hebben is prima, het motief is verderfelijk.
1947-2016
pi_148611342
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt.
Zolang het daar maar bij blijft.
pi_148611351
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En daarom dus die hele les. Mits de docent niet na 30 seconden moslimgejank opgeeft. :')

pi_148611364
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En hun ouders ook?

Pleit je nou voor het op grond van geloof uit huis plaatsen van islamitische kinderen?
Je suis Charlie Sheen
pi_148611404
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:49 schreef NotYou het volgende:

[..]

Pleit je nou voor het op grond van geloof uit huis plaatsen van islamitische kinderen?
Volgens mij doe jij dat, in vragende vorm. :*

pi_148611426
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij doe jij dat, in vragende vorm. :*
Euh nee.

quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En hun ouders ook?

Je suis Charlie Sheen
  maandag 12 januari 2015 @ 17:51:25 #81
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_148611430
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:48 schreef Wespensteek het volgende:
Nee want dan gaan we ze over 1 kam scheren en dan ben je een racist!!!! Er zitten ook heel veel goede moslims tussen hoor, en de islam is alles behalve een haatgeloof!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ~ Linkse tolerante politiek correcte stemmer
we cant feed the poor but we can fund a war
pi_148611443
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:44 schreef Storneren het volgende:

[..]

Tuurlijk, fatsoenlijke mensen hebben dat respect dan ook.
Maar om dat respect dan maar af te gaan dwingen?
Vind ik wel, normale omgangsvormen op een school moet je afdwingen als dat nodig is.
pi_148611468
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vind ik wel, normale omgangsvormen op een school moet je afdwingen als dat nodig is.
Wat is de definitie van normaal? Wie bepaald dat?
pi_148611514
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:51 schreef slacKard.x het volgende:

[..]

Nee want dan gaan we ze over 1 kam scheren en dan ben je een racist!!!! Er zitten ook heel veel goede moslims tussen hoor, en de islam is alles behalve een haatgeloof!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ~ Linkse tolerante politiek correcte stemmer
Denken dat je dit soort fundamentele opvattingen over proportionaliteit en rechtvaardigheid er in een lesuurtje wel even uit discussieert. :') Dit gaat o.a. in deze kinderen, vrijwel zeker, nooit meer veranderen. *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_148611525
quote:

[..]

"8 vingers"

Die kinderen horen al helemaal niet bij elkaar in een klaslokaal gestampt te worden. Hoezo erover praten? Het is oorlog volgens hun opvoeders, pausen en idolen.
  maandag 12 januari 2015 @ 17:53:48 #86
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148611534
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

we leven niet in dictatuur, verdommen!
pi_148611623
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:51 schreef NotYou het volgende:

[..]

Euh nee.

[..]

Onderwijs is de beste methode om dat soort achterlijke archaische ideeen die inderdaad veel in hechte gemeenschappen in vooral Frankrijk voorkomen, eruit te stampen.

De Fransen hebben een historie van goede didactische vaardigheden en kunst en literatuur om duidelijk te maken hoe je omgaat met beeldvorming en het buiten de groep plaatsen.

Laat de 8 vingers ieder beargumenteren waarom ze niet mee wilden doen en tackle dat met kinderlijk eenvoudige voorbeelden.

"Ik geloof niet dat het echt is en waarom zou ik een toneelstuk moeten herdenken, ik zou de slachtoffers beledigen als ik voor een vals verhaal een minuut stilte zou houden" is een prima motivatie waar je over kan discussieren.

Met de "k@nkerjuifs, kafirs, tfoe, allemaal dood"-mongolen wordt het wat lastiger, maar een goeie docent kan daar zelfs mee omgaan.

pi_148611652
quote:

En ondertussen dwepen met de vrijheden in het westen. De ironie.
pi_148611681
quote:

[..]

"8 vingers"

Eens.

quote:
Was Charlie Hebdo wel fatsoenlijk dan? Beetje misplaatste roep om fatsoen in dit geval.
pi_148611686
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En ondertussen dwepen met de vrijheden in het westen. De ironie.
Helaas heb je gelijk.

pi_148611707
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:53 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

we leven niet in dictatuur, verdommen!
Dat klopt maar dat wil niet zeggen dat er geen regels zijn en mensen een herdenking voor anderen onmogelijk moeten kunnen maken. Als de school besluit een herdenking te houden dan gebeurt dat en dan heb je respect voor die beslissing ook als je het niet eens bent met de herdenking.
pi_148611711
quote:
19s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onderwijs is de beste methode om dat soort achterlijke archaische ideeen die inderdaad veel in hechte gemeenschappen in vooral Frankrijk voorkomen, eruit te stampen.

De Fransen hebben een historie van goede didactische vaardigheden en kunst en literatuur om duidelijk te maken hoe je omgaat met beeldvorming en het buiten de groep plaatsen.

Laat de 8 vingers ieder beargumenteren waarom ze niet mee wilden doen en tackle dat met kinderlijk eenvoudige voorbeelden.

"Ik geloof niet dat het echt is en waarom zou ik een toneelstuk moeten herdenken, ik zou de slachtoffers beledigen als ik voor een vals verhaal een minuut stilte zou houden" is een prima motivatie waar je over kan discussieren.

Met de "k@nkerjuifs, kafirs, tfoe, allemaal dood"-mongolen wordt het wat lastiger, maar een goeie docent kan daar zelfs mee omgaan.
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:53 schreef NotYou het volgende:

[..]

Denken dat je dit soort fundamentele opvattingen over proportionaliteit en rechtvaardigheid er in een lesuurtje wel even uit discussieert. :') Dit gaat o.a. in deze kinderen, vrijwel zeker, nooit meer veranderen. *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_148611741
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:57 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

Je hoeft ze alleen maar te hanteren.
pi_148611789
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt maar dat wil niet zeggen dat er geen regels zijn en mensen een herdenking voor anderen onmogelijk moeten kunnen maken. Als de school besluit een herdenking te houden dan gebeurt dat en dan heb je respect voor die beslissing ook als je het niet eens bent met de herdenking.
Nee dat hoeft niet.
pi_148611794
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:57 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

En uiteraard heb jij een jarenlange ervaring als docent op zwartere basis- en middelbare scholen om dit fatalistische wensdenken te onderbouwen.

:O

pi_148611816
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hoeft ze alleen maar te hanteren.
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:42 schreef NotYou het volgende:

[..]

Je suis Charlie Sheen
pi_148611833
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nee dat hoeft niet.
Dan rot je maar op naar een andere school wat mij betreft.
pi_148611860
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:00 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

Ah, de argumenten zijn weer op. Het heeft wel eens langer geduurd.
pi_148611861
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:46 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Of je eraan mee wilt doen of niet moet je zelf lekker weten.

Het gaat er om dat men een statement maakt tegen geweld jegens de vrije meningsuiting, als jij uit principe weigert mee te doen aan die minuut stilte toon je je dus solidair met de extremisten.
blablablabla
  maandag 12 januari 2015 @ 18:01:53 #100
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_148611889
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan rot je maar op naar een andere school wat mij betreft.
Dat beslis jij verder niet voor een ander maar goed...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')