Dit hoort imo niet op school thuis. En daar was jij als kind dan wsl ook niet om 20 uur 's avonds.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij leerden vroeger ook 4 mei 1 minuut stil te zijn zonder precies te weten waarom dit was. Zie het probleem niet zo.
Het komt er gewoon op neer dat jij je mening door wilt drukken.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar een andere school zoeken toch of je kunt ze op een andere manier straffen, de manier waarop je de regels duidelijk maakt maken mij niet zoveel uit.
Lijkt me een Speld-bericht (of van een soortgelijke site)quote:Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is dus het stront waar Charlie Hebdo het over had in hun cartoons.
Het is een nepbericht.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kun je me misschien uitleggen wat hier "Wij zijn een gelukkige gemeenschap en dat willen we zo houden. Iedereen leeft hier vriendelijk naast elkaar" precies "stront" aan is?? Moeten mensen gedwongen worden met moslims samen te leven?
Wat is er precies mis met die opvatting?quote:
Ze zijn anders ook geregeld verboden, oa door België.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef Keltie het volgende:
Die cartoons zijn voor, Europese begrippen, normaal.
quote:Mohammed stapt op na verwijt van onzichtbaarheid
Profeet houdt eer aan zichzelf
De profeet Mohammed stapt op. De boodschapper van de islam houdt de eer aan zichzelf na kritiek op zijn rol in de nasleep van de aanslagen in Parijs. Veel moslimleiders zouden Mohammed een gebrek aan zichtbaarheid hebben verweten.
Volgens de profeet is hij niet onder druk gezet om op te stappen: “Ik benadruk dat ik deze beslissing zelfstandig heb genomen. De verschillende slachtpartijen hebben voor ophef gezorgd en ophef is nooit goed voor een wereldwijd opererende religie. Wanneer mensen vermoord worden om mij te wreken, is het onvermijdelijk dat zoiets afstraalt op mijn functioneren als profeet.”
Het vertrek van Mohammed komt niet als een verrassing. Binnen de islam was er al langer kritiek op de profeet. Met name zijn moeizame verhouding met de media werd gezien als problematisch, zegt ook Hezbollah-leider Hassan Nasrallah: “Ik heb altijd mijn vraagtekens gehad bij zijn beleid om niet afgebeeld te worden. Hij heeft daardoor nooit echt kunnen uitgroeien tot het gezicht van de islam. Het is stuitend dat er ongelovigen aan te pas moesten komen om hem nog een beetje profiel te geven in de media.”
Als mogelijke opvolger van Mohammed wordt Henry Schut genoemd.
is gewoon door Matador zelf geschrevenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me een Speld-bericht (of van een soortgelijke site) ;P
Beledigend en discriminerend op basis van geloof.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is er precies mis met die opvatting?
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me een Speld-bericht (of van een soortgelijke site) ;P
Dames, heren, echt zo naief deze maandagavond?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef UpsideDown het volgende:
Is het niet gewoon een stukje van De Speld?
Aboutaleb was van mening dat moslims zich zouden moeten uitspreken tegen extremisme, dit is een burgemeester iemand met publiek gezag.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
Maar wij waren er ook niet expliciet op tegen en iedereen uit onze sociale milieus nam eraan deel/dacht er hetzelfde over. Jouw idee zou maar op één manier overkomen/aanvoelen en dat is als onderdrukking. Niet geheel onterecht/onbegrijpelijk overigens,
Ja,precies. Dat zeg ikquote:Op maandag 12 januari 2015 18:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Dames, heren, echt zo naief deze maandagavond?
De bron staat eronder.
Beledigend? Nou en?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Beledigend en discriminerend op basis van geloof.
Klopt, maar mensen die hier gaan toeteren of bewust de boel verstoren voor de miljoenen die wel willen herdenken kunnen ook op weerstand rekenen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit hoort imo niet op school thuis. En daar was jij als kind dan wsl ook niet om 20 uur 's avonds.
Nee, dat zegt IsaacCuenca de scherpere.quote:
niet mee doen en de boel lopen verzieken is toch niet hetzelfde..quote:Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen die hier gaan toeteren of bewust de boel verstoren voor de miljoenen die wel willen herdenken kunnen ook op weerstand rekenen.
Dat zelfde is met die mensen wettelijk gezien kan niemand ze iets verplichten maar uitkotsen des te meer.
De Nederlandse wetgeving zorgt in elk geval dat het in Nederland niet mag. Verder vind ik het inderdaad niet juist als men andere mensen gaat verbieden een geloof te hebben met als enige reden dat jij dat niet wil. Dat zou een ernstige aantasting zijn van de vrijheden van mensen die ik belangrijk vind, je mag niemand dwingen iets niet of wel te geloven.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Beledigend? Nou en?
En waarom is dat verkeerd? Hebben mensen niet ook het recht in Frankrijk niet met islam geconfronteerd te hoeven worden?
En welk recht denk jij te hebben ze daar wel toe te dwingen?
Zit je nou nog door te leuteren over dat nepbericht?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De Nederlandse wetgeving zorgt in elk geval dat het in Nederland niet mag. Verder vind ik het inderdaad niet juist als men andere mensen gaat verbieden een geloof te hebben met als enige reden dat jij dat niet wil. Dat zou een ernstige aantasting zijn van de vrijheden van mensen die ik belangrijk vind, je mag niemand dwingen iets niet of wel te geloven.
Hoe wil jij als individu op klassikaal niveau niet mee doen aan een minuut stilte zonder de boel te verstoren helder licht?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:29 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
niet mee doen en de boel lopen verzieken is toch niet hetzelfde..
Heil De Nederlandsche Wet! Het rechtvaardige baken in deze harteloze wereld.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De Nederlandse wetgeving zorgt in elk geval dat het in Nederland niet mag.
Verbieden een geloof te hebben is het punt niet?quote:Verder vind ik het inderdaad niet juist als men andere mensen gaat verbieden een geloof te hebben met als enige reden dat jij dat niet wil. Dat zou een ernstige aantasting zijn van de vrijheden van mensen die ik belangrijk vind, je mag niemand dwingen iets niet of wel te geloven.
Een minuut lang op de gang staan?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe wil jij als individu op klassikaal niveau niet mee doen aan een minuut stilte zonder de boel te verstoren helder licht?
het lokaal uitlopen, helder licht?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe wil jij als individu op klassikaal niveau niet mee doen aan een minuut stilte zonder de boel te verstoren helder licht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |