abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148468681
quote:
Meerdere Franse moskeeën lijken donderdag doelwit te zijn geworden, na de aanslag woensdag op het magazine Charlie Hebdo in Parijs.
Dat meldt persbureau AFP.

Op verschillende plaatsen in Frankrijk zijn bij moskeeën ontploffingen geweest en schoten afgevuurd.

Nabij een moskee in Villefranche-sur-Saône, in het oosten van Frankrijk bij Lyon, is donderdagochtend een explosie geweest. Er vielen geen gewonden, wel sneuvelden wat ruiten.

De burgemeester van de stad vermoedt dat de explosie te maken heeft met de aanslag woensdag op Charlie Hebdo in Parijs. ''Ik vrees dat dit verband heeft met de dramatische gebeurtenis van woensdag'', zegt hij tegen de krant Le Progrès.

Maar een politiebron heeft tegen de krant 20 Minutes gezegd dat er geen verband is met de aanslag in Parijs. Het zou om een criminele actie gaan. De krant stelt dat de explosie in een kebabzaak was.

De explosie gebeurde rond 6.00 uur. Er was geen gaslek, aldus de krant. De politie heeft de wijk afgesloten.

Le Mans

Ook zouden er, volgens de eerste berichten, in de nacht van woensdag op donderdag vier oefengranaten zijn gegooid naar een moskee in Le Mans, ten westen van Parijs. Eén daarvan ontplofte. Er vielen geen gewonden en er werd geen schade aangericht.

In Port-la-Nouvelle bij Narbonne werden schoten afgevuurd in de richting van een gebedshuis een uur na afloop van het avondgebed. Daarbij werd een handvuurwapen gebruikt, aldus het Openbaar Ministerie.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)-na-aanslag-parijs-3

Tja, het valt natuurlijk niet goed te praten, maar het is niet erg vreemd dat dit gebeurt. Ook al schiijnt de aanslag op de moskee in Villefranche met een criminele afrekening te maken. Maar het gaat er allemaal niet gezelliger op worden, dat staat vast.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_148468777
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:03 schreef StarmanFR het volgende:

Tja, het valt natuurlijk niet goed te praten, maar het is niet erg vreemd dat dit gebeurt. Ook al schiijnt de aanslag op de moskee in Villefranche met een criminele afrekening te maken. Maar het gaat er allemaal niet gezelliger op worden, dat staat vast.
Waarom is dit "niet vreemd dat dit gebeurt". Als je consistent wil zijn, dan zou de aanslag ook "niet vreemd" moeten zijn in het licht van het bemoeiende buitenlandbeleid van Frankrijk. Het is zuiverder te zeggen dat beide acties vreemd zijn en veroordeeld moeten worden.
당신을 사랑합니다
pi_148468806
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Microtechs het volgende:

[..]

Waarom is dit "niet vreemd dat dit gebeurt". Als je consistent wil zijn, dan zou de aanslag ook "niet vreemd" moeten zijn in het licht van het bemoeiende buitenlandbeleid van Frankrijk. Het is zuiverder te zeggen dat beide acties vreemd zijn en veroordeeld moeten worden.
Appels en peren.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_148468863
Sneu, maar was wel te verwachten...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148468904
quote:

[..]

Natuurlijk is het wel vreemd dat dit gebeurt.

Als jij je gaat afreageren op een willekeurige moskee, dan mis je toch echt een aantal chromosomen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148469043
quote:
Als je begrip hiervoor hebt, heb je vast ook begrip voor de aanslag in Parijs.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 15:14:20 #7
426493 crew  PippenScottie
pi_148469054
Na 9/11 waren er in Amerika ook soortgelijke 'wraakacties'.

Er is toen zelfs een Sikh vermoord, wiens enige misdaad was dat hij in een land woonde waarvan de inwoners de aanhangers van grote wereldreligies niet uit elkaar kunnen houden. Niet dat het wel okay zou zijn geweest als hij een moslim was natuurlijk.
My friends all drive horses
pi_148469116
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:07 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Appels en peren.
Neh. Mennekes zijn het ergens niet mee eens en gebruiken geweld en brengen mensen om of levens in gevaar; geldt in beide gevallen.
pi_148469241
:|W
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_148470110
Dat was te verwachten.
Ура для россии
pi_148471482
quote:

[..]

De aanslag in Parijs is waarschijnlijk gepleegd omdat Charlie Hebdo het lef had een spotprent van Mohammed te plaatsen. Het was een aanval op de westerse journalistieke vrijheden. Wat er bij die 3 moskeeën is gebeurd zijn 'gewoon' criminele acties of vergeldingsacties.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:10:25 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148471549
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De aanslag in Parijs is waarschijnlijk gepleegd omdat Charlie Hebdo het lef had een spotprent van Mohammed te plaatsen. Het was een aanval op de westerse journalistieke vrijheden. Wat er bij die 3 moskeeën is gebeurd zijn 'gewoon' criminele acties of vergeldingsacties.
Wel het belemmert de vrijheid van religie natuurlijk. Ook een Westerse waarde.
pi_148471809
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel het belemmert de vrijheid van religie natuurlijk. Ook een Westerse waarde.
Hun religie wordt totaal niet belemmert door de journalistieke vrijheid.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:16:30 #14
396550 Richestorags
pi_148471822
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hun religie wordt totaal niet belemmert door de journalistieke vrijheid.
Ik heb het over die aanslagen op Moskeeën.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:17:58 #15
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148471893
Amoeben.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 16:18:23 #16
pi_148471909
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En een ander kan zeggen dat de aanval op Charlie Hebdo een vergeldingsactie is voor beledigen van de profeet en dat een aanval op een moskee een aanval is op onze Westerse vrijheid van godsdienst.

Persoonlijk keur ik alle vormen van geweld af.
pi_148472008
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daar ging de vergelijking niet over. Microtechs vond de aanslag op Charlie Hebdo niet vreemd vanwege Frankrijk zijn buitenlandse beleid. Wat dat dan ook volgens hem inhoud.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:21:27 #18
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_148472062
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Toch niet door de overheid?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_148472085
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:18 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

En een ander kan zeggen dat de aanval op Charlie Hebdo een vergeldingsactie is voor beledigen van de profeet en dat een aanval op een moskee een aanval is op onze Westerse vrijheid van godsdienst.

Persoonlijk keur ik alle vormen van geweld af.
Ik ook uiteraard. Maar zelfs dan heeft de aanval op Charlie Hebdo niets met het buitenlandse beleid van Frankrijk te maken maar met het beledigen van de profeet. Ik denk ook dat dat de reden is geweest.
pi_148472110
quote:

[..]

Oh waarom is het niet vreemd dan?
pi_148472196
Tja wat zet ik hierneer, is het het begin van het einde vraag ik me af?
Waarom worden deze of deze relegie belachelijk gemaakt vraag ik me af?
Waarom laat niet iedereen andere in hun waarde?
Ik ben geen moslim maar een christen, maar begrijp het toch niet.
Die mensen neem ik aan kunnen toch helemaal niet omgaan met zo een cartoons lijkt me.
Ze zullen neem ik aan waar ze vandaan komen het riool nog open en bloot hebben liggen, ik weet het ja niet hoe het daar is.
En die worden hier in de westerse landen gedumpd en ga er maar mee om, hoe lang heeft het bij de westerlng geduurd voordat deze met zo een dingen om kon gaan, is dat bij hun niet langzaam gegroeid?
Tevens vraag ik me af zou ik in zo een land een eigen kerk mogen bouwen daar, zonder dat er aanslagen op zouden komen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 16:33:39 #22
pi_148472635
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:24 schreef john2406 het volgende:
Tja wat zet ik hierneer, is het het begin van het einde vraag ik me af?
Dat vroegen mensen zich na 9/11 ook af. Met iets meer aanleiding, eerlijk gezegd. Wel, we zijn 13 jaar verder en hoewel we honderdduizenden doden verder zijn in het Midden-Oosten is er in het Westen toch vrij weinig aan de hand geweest.

quote:
Waarom worden deze of deze relegie belachelijk gemaakt vraag ik me af?
Vrijheid van meningsuiting =/= fatsoen.

quote:
Waarom laat niet iedereen andere in hun waarde?
Omdat we in de grote mensen-wereld wonen.

quote:
Ik ben geen moslim maar een christen, maar begrijp het toch niet.
Want christenen begrijpen meer dan moslims?

quote:
Die mensen neem ik aan kunnen toch helemaal niet omgaan met zo een cartoons lijkt me.
Toch wel, al gaat het uiteindelijk om de belediging van de profeet.

quote:
Ze zullen neem ik aan waar ze vandaan komen het riool nog open en bloot hebben liggen, ik weet het ja niet hoe het daar is.
Parijs is een vrij moderne stad.

quote:
En die worden hier in de westerse landen gedumpd en ga er maar mee om, hoe lang heeft het bij de westerlng geduurd voordat deze met zo een dingen om kon gaan, is dat bij hun niet langzaam gegroeid?
Gedumpt? Waarschijnlijk zijn deze jongens in Frankrijk geboren.

quote:
Tevens vraag ik me af zou ik in zo een land een eigen kerk mogen bouwen daar, zonder dat er aanslagen op zouden komen?
Ik ken weinig gevallen van aanslagen in Frankrijk.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:39:53 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148472880
God, wat een triestheid weer. Lekker opkomen voor westerse waarden door die waarden met voeten te treden. :')
pi_148473139
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
God, wat een triestheid weer. Lekker opkomen voor westerse waarden door die waarden met voeten te treden. :')
Bedoel je mijn reactie?
Daarmee bedoel ik dus te zeggen laat ze daar waar ze zijn, en bereid ze eerst voor voordat je ze hier heen haald!
Ik kan daar gegarandeerd geen katholieke kerk neer zettten lijkt me, laat staan of ik er een vergunning voor zou krijgen.
En als ik er een zou kunnen plaatsen dan vraag ik me af hoe lang zou die er staan?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 16:49:51 #25
pi_148473290
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bedoel je mijn reactie?
Daarmee bedoel ik dus te zeggen laat ze daar waar ze zijn, en bereid ze eerst voor voordat je ze hier heen haald!
Ik kan daar gegarandeerd geen katholieke kerk neer zettten lijkt me, laat staan of ik er een vergunning voor zou krijgen.
En als ik er een zou kunnen plaatsen dan vraag ik me af hoe lang zou die er staan?
Oftewel, je doet een pleidooi om ons land net zo religieus tolerant te maken als Oman of Saudi-Arabië?

Volgens mij heb je weinig begrepen van godsdienstvrijheid.
pi_148473402
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:49 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Oftewel, je doet een pleidooi om ons land net zo religieus tolerant te maken als Oman of Saudi-Arabië?

Ik heb het wel begrepen hoor, maar ik vind dan moet ik daar dezelfde rechten hebben als hier.
Ik weet trouwens niet of ik daar uberhaupt rechten heb, denk dat als ik me daar te breed maak dat ik mijn kop niet meer op mijn lijf heb.
pi_148473464
Trieste zaak doch logisch gevolg.
Conscience do cost.
pi_148473527
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:49 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Geen enkel westers land heeft godsdienstvrijheid. Als je zegt dat wij dat wel hebben dan heb je het niet goed begrepen.
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 16:58:05 #29
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_148473575
quote:
maar het is niet erg vreemd dat dit gebeurt
ik vind van wel
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 16:58:52 #30
pi_148473598
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb het wel begrepen hoor, maar ik vind dan moet ik daar dezelfde rechten hebben als hier.
Ik weet trouwens niet of ik daar uberhaupt rechten heb, denk dat als ik me daar te breed maak dat ik mijn kop niet meer op mijn lijf heb.
Definieer 'daar'.
Marokko is niet te vergelijken met Saudi-Arabië, wat niet te vergelijken is met Iran, wat weer niet te vergelijken is met Indonesië, maar toch allemaal islamtische landen zijn.

Je loopt als westerling alleen gevaar om wie je bent in het grensgebied van Pakistan en Afghanistan en in de gebieden die door ISIS worden gecontroleerd.
Niet echt aantrekkelijke vakantiebestemmingen overigens.
pi_148473627
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:58 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

ik vind van wel
Jij had massale rellen en moordpartijen verwacht, of wil je een taalspelletje spelen?
pi_148473663
Nou neem eens Marokko de vrouwen zijn bedekt toch ze willen ja geen afgelikt snoepje is het niet?

Wel vreemd dat ze hier dan naar die afgelikte snoepjes kijken, of zelfs van snoepen willen is het niet?
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 17:00:36 #33
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_148473671
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij had massale rellen en moordpartijen verwacht, of wil je een taalspelletje spelen?
Nee hoor
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 17:01:24 #34
pi_148473695
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Geen enkel westers land heeft godsdienstvrijheid. Als je zegt dat wij dat wel hebben dan heb je het niet goed begrepen.
Please do explain..

Als ik morgen boeddhist wil worden, dan kan dat. Wil ik moslim worden, geen probleem.
Wil ik lekker atheïst blijven, er wordt mij geen strobreed in de weg gelegd.
pi_148473718
Het is wachten op nog wat Syriëgangers die terugkomen. Die zullen wel weer wraak nemen door bommen te gooien ofzo. Die zijn daar toch in getrained.
pi_148473726
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:58 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Definieer 'daar'.
Marokko is niet te vergelijken met Saudi-Arabië, wat niet te vergelijken is met Iran, wat weer niet te vergelijken is met Indonesië, maar toch allemaal islamtische landen zijn.

Je loopt als westerling alleen gevaar om wie je bent in het grensgebied van Pakistan en Afghanistan en in de gebieden die door ISIS worden gecontroleerd.
Niet echt aantrekkelijke vakantiebestemmingen overigens.
En ik maar denken dat Marokko het halve land heeft gemilitariseerd tegen gewapende mensen ontvoerende bendes, islamitische bewegingen van Nigeria tot Egypte mensen ontvoeren en er daarnaast nog wat sektarische conflicten zijn in de golfstaten.
pi_148473798
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:01 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Please do explain..

Als ik morgen boeddhist wil worden, dan kan dat. Wil ik moslim worden, geen probleem.
Wil ik lekker atheïst blijven, er wordt mij geen strobreed in de weg gelegd.
En jij morgen geboren wordt bij een paar joodse of islamitische ouders dan hakken ze een stuk van je lichaam af. Daar heb je geen keuze in. Oftewel geen godsdienstvrijheid.
pi_148473844
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het is wachten op nog wat Syriëgangers die terugkomen. Die zullen wel weer wraak nemen door bommen te gooien ofzo. Die zijn daar toch in getrained.
Daarom van alle ronselaars en gasten van wie sterk vermoed word dat ze naar Syrië willen het Nederlandse paspoort afpakken en ze, indien mogelijk, naar het land van het 2e paspoort uitzetten.
pi_148473863
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daarom van alle ronselaars en gasten van wie sterk vermoed word dat ze naar Syrië willen het Nederlandse paspoort afpakken en ze, indien mogelijk, naar het land van het 2e paspoort uitzetten.
Ok
pi_148473886
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ok
We zijn het een keer eens *O*
pi_148473899
Ik wil trouwens niks goed of slecht praten ermee, maar de culturen door mekaar, dat kan niet goed gaan vind ik.
En vooral nou met dat is gebeuren niet lijkt me, een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn steken is het niet zo?
Tevens ben ik van mening ze hadden dat land gewoon zo moeten laten, die onderdrukte ze wel die wat er eerst was.
En ik denk dat het hier vroeger niet anders was trouwens nog erbij, ook wij westerlingen hebben dat niet van vandaag op morgen gekregen.
Er zijn nu nog mensen die je zo op de tenen trappen kan door iets te opperen waar ze niet mee om kunnen gaan lijkt me?
pi_148473989
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar ging de vergelijking niet over. Microtechs vond de aanslag op Charlie Hebdo niet vreemd vanwege Frankrijk zijn buitenlandse beleid. Wat dat dan ook volgens hem inhoud.
Ho wacht eens even. Ik vind het óók vreemd. Ik liet alleen zien dat de redenering van de topicstarter beide kanten op kan werken en dat het zuiverder is om geen begrip te tonen voor beide acties.
당신을 사랑합니다
pi_148474014
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:07 schreef john2406 het volgende:
Ik wil trouwens niks goed of slecht praten ermee, maar de culturen door mekaar, dat kan niet goed gaan vind ik.
En vooral nou met dat is gebeuren niet lijkt me, een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn steken is het niet zo?
Tevens ben ik van mening ze hadden dat land gewoon zo moeten laten, die onderdrukte ze wel die wat er eerst was.
En ik denk dat het hier vroeger niet anders was trouwens nog erbij, ook wij westerlingen hebben dat niet van vandaag op morgen gekregen.
Er zijn nu nog mensen die je zo op de tenen trappen kan door iets te opperen waar ze niet mee om kunnen gaan lijkt me?
Op het moment dat je met je vingertje gaat roeren in het Midden-Oosten is radicalisatie een gevolg daarvan. Waarom vallen ze Aziatische landen niet aan? Die zitten niet zo prominent in het M-O.

Tja, actie-reactie. Er is al tientallen jaren oorlog in het Midden-Oosten en daar heeft het Westen deels schuld aan, dit zijn de vruchten daarvan.
pi_148474055
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:09 schreef Microtechs het volgende:

[..]

Ho wacht eens even. Ik vind het óók vreemd. Ik liet alleen zien dat de redenering van de topicstarter beide kanten op kan werken en dat het zuiverder is om geen begrip te tonen voor beide acties.
De aanslag in Parijs is waarschijnlijk gepleegd omdat Charlie Hebdo het lef had een spotprent van Mohammed te plaatsen. Het was een aanval op de westerse journalistieke vrijheden en heeft niets te maken met het buitenlandse beleid van Frankrijk. Wat er bij die 3 moskeeën is gebeurd zijn 'gewoon' criminele acties of vergeldingsacties.
pi_148474163
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb geen begrip voor de reactie, maar wel begrip voor hun woede.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 17:17:56 #46
pi_148474304
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:00 schreef john2406 het volgende:
Nou neem eens Marokko de vrouwen zijn bedekt toch ze willen ja geen afgelikt snoepje is het niet?

Wel vreemd dat ze hier dan naar die afgelikte snoepjes kijken, of zelfs van snoepen willen is het niet?
Ik ben nooit in Marokko geweest, maar vijf minuutjes googelen leert me dat je je je prima kan vermaken in Casablanca:

Marrakech:

Of ergens random in de woestijn:

pi_148474365
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:14 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik heb geen begrip voor de reactie, maar wel begrip voor hun woede.
Ben ik het eens mee, maar is het niet teveel eenrichtings verkeer aan het worden.
Waneer word de woede van de westerling dan begrepen?
Want ook daar zit volgens mij woede ze spreken in groepjes hun eigen taal, voor mij deel onbegrijpbaar, neem aan voor anderen nog meer!
Ze krijgen teminste wat ik merk overal voorrang bij ziekenhuizen doktors of bij welke instelling maar ook.
En nog schijnen ze naar mijn idee ontevreden?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 17:21:25 #48
pi_148474417
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En jij morgen geboren wordt bij een paar joodse of islamitische ouders dan hakken ze een stuk van je lichaam af. Daar heb je geen keuze in. Oftewel geen godsdienstvrijheid.
quote:

[..]

Daar mag je de ouders op aanspreken.
Ik ben zelf ook absoluut geen voorstander van religie en vind het eigenlijk verwerpelijk dat ouders hun kinderen een religie 'opdringen'.
Wil je je bij een religie aansluiten, prima, maar doe dat dan als je volwassen bent, een opleiding hebt genoten en daadwerkelijk wat te kiezen hebt.

Maar dat staat los van onze godsdientsvrijheid. Die biedt ouders immers de mogelijkheid om de kinderen naar hun eigen wereldbeeld op te voeden.
pi_148474607
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:54 schreef ems. het volgende:
Trieste zaak doch logisch gevolg.
Logisch voor mensen die met hun IQ niet boven de 80 uitkomen wellicht.
pi_148474701
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, onvoorspelbaar dat zoiets zou gebeuren :(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148474719
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:21 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

[..]

Daar mag je de ouders op aanspreken.
Ik ben zelf ook absoluut geen voorstander van religie en vind het eigenlijk verwerpelijk dat ouders hun kinderen een religie 'opdringen'.
Wil je je bij een religie aansluiten, prima, maar doe dat dan als je volwassen bent, een opleiding hebt genoten en daadwerkelijk wat te kiezen hebt.

Maar dat staat los van onze godsdientsvrijheid. Die biedt ouders immers de mogelijkheid om de kinderen naar hun eigen wereldbeeld op te voeden.
Ik vergeet dat volwassenen kinderen niet als mensen zien.
  donderdag 8 januari 2015 @ 17:31:32 #52
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148474745
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk is het wel vreemd dat dit gebeurt.

Als jij je gaat afreageren op een willekeurige moskee, dan mis je toch echt een aantal chromosomen.
Verassing: de maatschappij zit vol met zulk soort volk.
Say what?
pi_148474804
Logisch gevolg van de idioten die de mensheid rijk is en in die zin te verwachten net als terreuraanslagen te verwachten zijn en moorden te verwachten zijn.
pi_148474840
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat heeft er niets mee te maken.
Conscience do cost.
pi_148474845
Fransen voelen hun bedreigd, Logsch dat ze terug reageren.
Beethe vergelijkbaar dat iemand stampen krijgt en als reactie recht probeert te komen maar niet lukt en dus een steen gooit naar de daders
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_148474870
quote:

[..]

Want als je een lichaamsdeel mist ben je de godsdienstvrijheid kwijt?
pi_148474953
En dit moeten we dan erg vinden en veroordelen? Sorry, maar 12 bruut vermoorde mensen wegen bij mij wat zwaarder dan een stel gesneuvelde ruiten.
pi_148474989
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Want als je een lichaamsdeel mist ben je de godsdienstvrijheid kwijt?
Jij vindt keuzes mogen maken geen onderdeel van vrijheid?
pi_148475015
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:38 schreef Elfletterig het volgende:
En dit moeten we dan erg vinden en veroordelen? Sorry, maar 12 bruut vermoorde mensen wegen bij mij wat zwaarder dan een stel gesneuvelde ruiten.
De gesneuvelde ruiten laten zien hoe superieur de westerse cultuur is.
pi_148475035
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij vindt keuzes mogen maken geen onderdeel van vrijheid?
Jawel maar jouw keuze gaat over lichamelijke integriteit van kinderen en niet over godsdienstvrijheid want dat wordt op geen enkele wijze belemmerd door een besnijdenis.
pi_148475150
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel maar jouw keuze gaat over lichamelijke integriteit van kinderen en niet over godsdienstvrijheid want dat wordt op geen enkele wijze belemmerd door een besnijdenis.
Zodra je het mes in een kind zet namens een religie, is hij/zij niet meer vrij van religie. Je kan later je ouders uitlachen dat ze na hun 12e nog in een soort boosaardige onzichtbare sinterklaas geloofden. Een stuk lichaam terug groeien is wat lastiger helaas. Ze pakken je religieuze keuze af.
pi_148475271
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zodra je het mes in een kind zet namens een religie, is hij/zij niet meer vrij van religie. Je kan later je ouders uitlachen dat ze na hun 12e nog in een soort boosaardige onzichtbare sinterklaas geloofden. Een stuk lichaam terug groeien is wat lastiger helaas. Ze pakken je religieuze keuze af.
Je hoeft niet vrij te zijn van een religie om niet meer in die religie te geloven. Jouw lichamelijke integriteit is aangetast maar niet de vrijheid om te geloven wat je wil. Het kan hooguit anders zijn als er een religie is die onbesneden zijn zou voorschrijven maar die is er niet.
pi_148475427
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Op het moment dat je met je vingertje gaat roeren in het Midden-Oosten is radicalisatie een gevolg daarvan. Waarom vallen ze Aziatische landen niet aan? Die zitten niet zo prominent in het M-O.

Tja, actie-reactie. Er is al tientallen jaren oorlog in het Midden-Oosten en daar heeft het Westen deels schuld aan, dit zijn de vruchten daarvan.
Dat is natuurlijk onzin en dat besef je zelf hopelijk ook wel. Voor islamitische west-Europese Syriëgangers zijn Syrië, Irak en de Palestijnse kwestie over het algemeen net zo'n "ver van mijn bed-show" als voor mij als autochtone Nederlander. Wanneer het logisch zou zijn om naar dergelijke oorden te trekken en daar vanwege je religie aan de strijd deel te nemen, zouden in de voorbije tientallen jaren ook hele hordes katholieken naar Ierland getrokken zijn om daar de Engelse "bezetter" te bestrijden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_148475451
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat is natuurlijk onzin en dat besef je zelf hopelijk ook wel. Voor islamitische west-Europese Syriëgangers zijn Syrië, Irak en de Palestijnse kwestie over het algemeen net zo'n "ver van mijn bed-show" als voor mij als autochtone Nederlander.
Onzin

quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wanneer het logisch zou zijn om naar dergelijke oorden te trekken en daar vanwege je religie aan de strijd deel te nemen, zouden in de voorbije tientallen jaren ook hele hordes katholieken naar Ierland getrokken zijn om daar de Engelse "bezetter" te bestrijden...
Je vergelijkt nu Syrië met Ierland? Really?
pi_148475560
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Onzin
Waarom zou bijv. voor een in Nederland opgegroeide tienerjongen met Marokkaanse ouders Syrië géén "ver van mijn bed-show" zijn? Vanwaar die "betrokkenheid"? Of is het gewoon een perverse drang naar geweld...

quote:
Ja, dat doe ik inderdaad ja...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 januari 2015 @ 17:59:27 #66
396550 Richestorags
pi_148475581
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Onzin

[..]

Waarom is dat onzin? Dan zouden Christenen ook aanslagen moeten plegen in Saudi-Arabië omdat Christenen daar vervolgd worden. Of Egypte. Of Pakistan. Kortom, het is geen onzin.

En de vergelijking met Ierland was ook valide. De Engelsen zijn daar stevig tekeer gegaan. Waarom zou dat niet vergeleken mogen worden?
pi_148475591
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waarom zou bijv. voor een in Nederland opgegroeide tienerjongen met Marokkaanse ouders Syrië géén "ver van mijn bed-show" zijn? Vanwaar die "betrokkenheid"? Of is het gewoon een perverse drang naar geweld...
Omdat het voor die gasten geen ver van mijn bed show is. Als mensen naar dat gebied afreizen om te gaan vechten dan is het geen ver van mijn bed show. Je kletst uit je nek.

quote:
Again, je kletst uit je nek.
pi_148475592
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:38 schreef Elfletterig het volgende:
Die eigenaars van de ruiten zijn schuldig en de daders zijn voorbeeldige voorvechters van het vrije woord en andere westerse normen en waarden?
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:01:29 #69
396550 Richestorags
pi_148475637
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Omdat het voor die gasten geen ver van mijn bed show is. Als mensen naar dat gebied afreizen om te gaan vechten dan is het geen ver van mijn bed show. Je kletst uit je nek.

[..]

Maar wat hebben zij te maken met dat gebied? Ze komen er niet vandaan, kennen de situatie daar niet en verneuken het land waar ze naartoe reizen nog meer. Fijn zeg. Hoe zou jij het vinden als alle Europeanen opeens massaal de Koerden gaan steunen en naar Turkije afreizen en daar chaos gaan trappen? Dat slaat toch ook nergens op?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 18:01:55 #70
pi_148475646
quote:

[..]

[..]

Volgens mij is er in het internet tijdperk niet meer zoiets als een ver-van-je-bed show.
pi_148475649
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Die eigenaars van de ruiten zijn schuldig en de daders zijn voorbeeldige voorvechters van het vrije woord en andere westerse normen en waarden?
Ik voel niet de behoefte om in deze zaak de daders te veroordelen. We hebben wel wat anders aan ons hoofd momenteel. Het opsporen van twee moordenaars, bijvoorbeeld.
pi_148475657
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef Richestorags het volgende:

Waarom is dat onzin? Dan zouden Christenen ook aanslagen moeten plegen in Saudi-Arabië omdat Christenen daar vervolgd worden. Of Egypte. Of Pakistan. Kortom, het is geen onzin.
Het vervolgen van christenen is niet gelijk aan het complete oorlog. Je vergelijkt een strijd tussen verschillende groeperingen met een overheid die mensen vervolgt.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef Richestorags het volgende:
En de vergelijking met Ierland was ook valide. De Engelsen zijn daar stevig tekeer gegaan. Waarom zou dat niet vergeleken mogen worden?
Omdat toen niet met nu te vergelijken is. De wereld is niet meer hetzelfde en de oorlogen worden gevoerd om verschillende redenen.
pi_148475696
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:01 schreef Richestorags het volgende:
Maar wat hebben zij te maken met dat gebied? Ze komen er niet vandaan, kennen de situatie daar niet en verneuken het land waar ze naartoe reizen nog meer. Fijn zeg. Hoe zou jij het vinden als alle Europeanen opeens massaal de Koerden gaan steunen en naar Turkije afreizen en daar chaos gaan trappen? Dat slaat toch ook nergens op?
Mensen die daar naar toe gaan, gaan daar naartoe omdat ze hetzelfde gedachtegoed hebben. Je kan mensen niet alleen steunen op basis van nationaliteit maar ook gedachtengoed, geloof etc. Wat Koerden hier verder mee te maken hebben weet ik niet.
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:04:30 #74
396550 Richestorags
pi_148475716
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Het vervolgen van christenen is niet gelijk aan het complete oorlog. Je vergelijkt een strijd tussen verschillende groeperingen met een overheid die mensen vervolgt.
Die complete oorlog komt juist door die groepen die ernaartoe zijn gekomen. IS bestaat vrijwel volledig uit buitenlandse strijders, net als die Nuzra kneuzen. Als zij er niet waren gekomen, was Assad allang weer stevig in het zadel.

quote:
Omdat toen niet met nu te vergelijken is. De wereld is niet meer hetzelfde en de oorlogen worden gevoerd om verschillende redenen.
Oh dus als het een andere reden heeft kan het wel? Waarom zou een katholiek niet naar Ierland kunnen afreizen omdat de Engelsen daar tekeer gaan maar een verwend Mocrootje wel naar Syrië omdat zijn "broeders" daar worden afgemaakt? En vervolgens zelf hele bevolkingsgroepen de keel doorsnijden inclusief zijn "broeders"?
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:05:52 #75
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_148475756
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:04 schreef Richestorags het volgende:
Die complete oorlog komt juist door die groepen die ernaartoe zijn gekomen. IS bestaat vrijwel volledig uit buitenlandse strijders, net als die Nuzra kneuzen. Als zij er niet waren gekomen, was Assad allang weer stevig in het zadel.

Die oorlog is gekomen door instabiliteit in het Midden-Oosten mededoor Wester invloed. ISIS is niet zomaar ontstaan, het is een groepering ontstaan uit onvrede over de situatie in hun land.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:04 schreef Richestorags het volgende:
Oh dus als het een andere reden heeft kan het wel? Waarom zou een katholiek niet naar Ierland kunnen afreizen omdat de Engelsen daar tekeer gaan maar een verwend Mocrootje wel naar Syrië omdat zijn "broeders" daar worden afgemaakt? En vervolgens zelf hele bevolkingsgroepen de keel doorsnijden inclusief zijn "broeders"?
Waar zeg ik dat katholiek niet naar Ierland zou kunnen gaan? Ik zeg dat de situaties verschillende zijn, leer lezen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:05:57 #77
396550 Richestorags
pi_148475757
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Mensen die daar naar toe gaan, gaan daar naartoe omdat ze hetzelfde gedachtegoed hebben. Je kan mensen niet alleen steunen op basis van nationaliteit maar ook gedachtengoed, geloof etc. Wat Koerden hier verder mee te maken hebben weet ik niet.
Dat is gek, de lokale bevolking wil al die buitenlanders helemaal niet. Ze zeggen hun eigen land niet meer te herkennen. En wat verschilt dat trouwens met Christenen? Die hebben dan toch ook hetzelfde gedachtegoed? Het slaat gewoon nergens op om naar een ander land af te reizen om daar de lokale bevolking te gaan uitmoorden.
pi_148475782
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:05 schreef Richestorags het volgende:

Dat is gek, de lokale bevolking wil al die buitenlanders helemaal niet. Ze zeggen hun eigen land niet meer te herkennen. En wat verschilt dat trouwens met Christenen? Die hebben dan toch ook hetzelfde gedachtegoed? Het slaat gewoon nergens op om naar een ander land af te reizen om daar de lokale bevolking te gaan uitmoorden.
Over welke lokale bevolking heb je het? Je weet dat de bevolking van Syrië niet uit 1 groep bestaat ja?
pi_148475828
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Maar waaróm is het geen ver van mijn bed-show voor hun, terwijl ze geen historische banden met Syrië hebben of er familie hebben wonen? Alleen omdat ze toevallig hetzelfde geloof aanhangen als bijv. IS? Nogmaals, dan zouden katholieken van heinde en verre ook in Ierland de strijd tegen de Engelsen opgepakt en de IRA massaal gesteund moeten hebben...

quote:
Nee, mijn mening strookt gewoon niet met de jouwe.
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:08:19 #80
396550 Richestorags
pi_148475834
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Over welke lokale bevolking heb je het? Je weet dat de bevolking van Syrië niet uit 1 groep bestaat ja?
Dat weet ik, maar binnen alle groepen hebben de mensen aangegeven het zat te zijn dat er buitenlanders de dienst uitmaken en hen vertellen wat ze moeten doen en dat ze de oorlog zat zijn. Niet iedereen, maar het meerendeel van de mensen is het helemaal zat en wil gewoon normaal wonen.
pi_148475870
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Die oorlog is gekomen door instabiliteit in het Midden-Oosten mededoor Wester invloed. ISIS is niet zomaar ontstaan, het is een groepering ontstaan uit onvrede over de situatie in hun land.

Ik het niet onstaan doordat die ene er niet meer was, die het onderdrukken kon en deed naar mijn idee.
Een voorspelbare is toch beter als eentje of meerdere welke niet te voorspellen zijn?
pi_148475894
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
Maar waaróm is het geen ver van mijn bed-show voor hun, terwijl ze geen historische banden met Syrië hebben of er familie hebben wonen? Alleen omdat ze toevallig hetzelfde geloof aanhangen als bijv. IS? Nogmaals, dan zouden katholieken van heinde en verre ook in Ierland de strijd tegen de Engelsen opgepakt en de IRA massaal gesteund moeten hebben...
Omdat ze hetzelfde gedachtengoed hebben en ze zien dat die mensen aan het strijden zijn en zij daar van deel uit willen maken. Nogmaals, de wereld is veranderd.

quote:
Nee, mijn mening strookt gewoon niet met de jouwe.
Dit heeft niks met een mening te maken maar met een gebrek aan kennis.
pi_148475922
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar binnen alle groepen hebben de mensen aangegeven het zat te zijn dat er buitenlanders de dienst uitmaken en hen vertellen wat ze moeten doen en dat ze de oorlog zat zijn. Niet iedereen, maar het meerendeel van de mensen is het helemaal zat en wil gewoon normaal wonen.
Dat is raar want de Koerden en ISIS proberen gewoon mensen uit Europa naar Syrië te halen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:11:53 #84
396550 Richestorags
pi_148475958
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat is raar want de Koerden en ISIS proberen gewoon mensen uit Europa naar Syrië te halen.
Dat zijn de vechtende partijen. ISIS is trouwens niet de lokale bevolking, dat is een buitenlandse bezettingsmacht. De normale bevolking is of gevlucht of zitten als ratten in de val. En die willen helemaal niet leven in een land met oorlog en waar buitenlanders hen vertellen wat ze moeten doen. Maar geloof vooral in sprookjes.
pi_148475960
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik voel niet de behoefte om in deze zaak de daders te veroordelen. We hebben wel wat anders aan ons hoofd momenteel. Het opsporen van twee moordenaars, bijvoorbeeld.
Ik praat het ook niet goed maar begrijp wel de woede hierover. Thans moet hierbij ook gezegd worden dat het niet vergeleken kan worden met de aanslag in Parijs, want er zijn geen burgerslachtoffers gevallen. Het is gewoon ordinair vandalisme, maar het mag natuurlijk niet.
Maar de woede van de mensen die moskeeën aanvallen kan ik me dus zeker voorstellen. Als we niet veel moslims zouden hebben was de kans op terroristische aanslagen niet groot. Ook al zijn de meeste moslims geen terroristen, feit is gewoon dat 90-95% van het terrorisme islamitisch georiënteerd is.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_148476094
quote:
En toch gebeurt dat niet, dat laat zien dat we in Europa wel wat meer beschaving kennen en de Middeleeuwen achter ons hebben gelaten.
pi_148476123
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Omdat ze hetzelfde gedachtengoed hebben en ze zien dat die mensen aan het strijden zijn en zij daar van deel uit willen maken. Nogmaals, de wereld is veranderd.
Aardig verknipt gedachtegoed dan, met zijn onthoofdingen en genocide op andersgelovigen...

quote:
Dit heeft niks met een mening te maken maar met een gebrek aan kennis.
Om dan maar op dezelfde manier te "discussiëren": bullshit!
pi_148476230
Ik vond de cart00ns uberhaubtniet nodig. Het heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken hoor.
Je laat mensen in hun waarde punt uit.
Of je er nu mee eens bent of niet.
Ik keur de aanslag niet goed en zeg ook niet "net goed"

Met of zonder zulke cartoons was het toch gekomen. Europa is de greep van een nieuwe Islam.
Deze tereur heeft niets met de Islam te maken.

Verder zijn deze acties als vergelding nooit goed te praten.

Het is jammer dat een aantal rotte peren het verpest voor iedereen. Heel het volk.

Maja. Ik ga maar weer eens kijken naar mezelf!
pi_148476475
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:22 schreef Szikha het volgende:
Ik vond de cart00ns uberhaubtniet nodig. Het heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken hoor.
Ik keur de aanslag niet goed en zeg ook niet "net goed"

Met of zonder zulke cartoons was het toch gekomen. Europa is de greep van een nieuwe Islam.
Deze tereur heeft niets met de Islam te maken.

Verder zijn deze acties als vergelding nooit goed te praten.

Het is jammer dat een aantal rotte peren het verpest voor iedereen. Heel het volk.

Maja. Ik ga maar weer eens kijken naar mezelf!
Aan de andere kant liep Charlie Hebdo ook christenen en joden belachelijk te maken. Waarom zijn het dan alleen de moslims die er problemen mee gingen maken?
pi_148476479
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
Aardig verknipt gedachtegoed dan, met zijn onthoofdingen en genocide op andersgelovigen...
Mensen hebben eigenlijk alleen de omstandigheden nodig om dat te doen de overtuiging is veel minder belangrijk. Als je kijkt waar en wanneer er genocide is gepleegd kan dat volgens mij de enig juiste conclusie zijn. Persoonlijk denk ik ook niet dat men in het westen zo kort na WO2 en de misdaden onder Stalin en de balkanoorlogen al mogen zeggen dat wij dat niet meer doen.
pi_148476536
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat zijn de vechtende partijen. ISIS is trouwens niet de lokale bevolking, dat is een buitenlandse bezettingsmacht. De normale bevolking is of gevlucht of zitten als ratten in de val. En die willen helemaal niet leven in een land met oorlog en waar buitenlanders hen vertellen wat ze moeten doen. Maar geloof vooral in sprookjes.
Onzin, ISIS heeft grote steun onder een bepaald deel van de bevolking. Dat is ook de reden dat ze zo snel zoveel steden hebben kunnen innemen.
pi_148476561
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

[..]

Om dan maar op dezelfde manier te "discussiëren": bullshit!
Onthoofdingen is gewoon een gevolg van de oorlog. Tactisch en gemak.
pi_148476811
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:29 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Aan de andere kant liep Charlie Hebdo ook christenen en joden belachelijk te maken. Waarom zijn het dan alleen de moslims die er problemen mee gingen maken?
Ja en politicus mensen en dan vooral Le Pen !
Niet de moslims hebben er problemen mee maar puberale fundalisten die doorgedraaid zijn.
Die de Islam als excuus gebruiken.

Er is in Europa een nieuwe vorm van 'Islam' begonnen.
Ik heb ooit een documentaire gezien. Het staat op Youtube met Engelse ondertiteling.
Heel goede docu!

;itct=CDsQpDAYACITCMukg-alhMMCFYp9HAodoiEAv1IZaXNyYWVsaSB1bmRlcmNvdmVyIGV1cm9wYQ%3D%3D&gl=NL&client=mv-google&hl=nl
pi_148476812
quote:

[..]

Zo werkt het ook wel een beetje, het anti-IRA sentiment is onder katholieken altijd wat minder sterk geweest dan onder protestanten. Je hebt zelfs massa's protestanten die zich inzetten voor de zionistische zaak en duizenden Westerse jongens en meisjes laten zich naar heinde en verre verschepen om daar te vechten voor de vrouwenemancipatie en free markets e.d. aldaar.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:22 schreef Szikha het volgende:
Ik vind jouw meningsuiting ook niet nodig, maar dat is geen reden om die te voorkomen of te vergelden. Dat is nou juist de kern van de vrijheid van meningsuiting, het oordeel wie ik waarom in zijn waarde zou moeten laten of niet komt een ander niet toe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_148476896
Over welke protestanten heb je het nou nederlands hervormd of protestant.
Waaruit is het eigenlijk ontstaan dat protestant of bedoel misschien wel nederlands hervormd?

Weet je dat ook ?
pi_148477111
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:43 schreef john2406 het volgende:
Over welke protestanten heb je het nou nederlands hervormd of protestant.
Waaruit is het eigenlijk ontstaan dat protestant of bedoel misschien wel nederlands hervormd?

Weet je dat ook ?
Protestanten kunnen zowel nederlands hervormden als gereformeerden en nog andere zijn. Maar nederlands hervormden en gereformeerden zijn wel beide calvinisten. In andere protestantse landen is calvinisme zeldzaam en is men vooral luthers. In Engeland is de anglicaanse kerk de staatskerk.
pi_148477171
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:50 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Protestanten kunnen zowel nederlands hervormden als gereformeerden en nog andere zijn. Maar nederlands hervormden en gereformeerden zijn wel beide calvinisten. In andere protestantse landen is calvinisme zeldzaam en is men vooral luthers. In Engeland is de anglicaanse kerk de staatskerk.
Begrijp ik maar was er niet iemand in het verleden die niet meer getrouwd werd in zijn kerk en maar zijn eigen kerk opbouwde?
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:52:20 #98
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_148477194
And the butchery begins
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_148477377
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Begrijp ik maar was er niet iemand in het verleden die niet meer getrouwd werd in zijn kerk en maar zijn eigen kerk opbouwde?
Dan waren de anglicanen. Dat was volgens mij koning Henry van Engeland die brak met Rome.
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:38:37 #100
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_148478945
quote:

[..]

Welk crimineel afrekening op een moskee? Blijkbaar is lezen al te moeilijk voor bepaalde lieden
Schijt aan iedereen
pi_148479447
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind jouw meningsuiting ook niet nodig, maar dat is geen reden om die te voorkomen of te vergelden. Dat is nou juist de kern van de vrijheid van meningsuiting, het oordeel wie ik waarom in zijn waarde zou moeten laten of niet komt een ander niet toe.
Mohammed of Jezus (of welk ander belangrijk profeet), menneer Le Pen de Paus of mijn buurman belachelijk maken heeft niets maar dan ook niets met vrijheid van meningsuiting te maken.
De 'vrijheid van meningsuiting' kaart wordt tegenwoordig verkracht en misbruikt.

Lees nog maar eens je laatste woorden.
pi_148479697
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:51 schreef Szikha het volgende:

[..]

Mohammed of Jezus (of welk ander belangrijk profeet), menneer Le Pen de Paus of mijn buurman belachelijk maken heeft niets maar dan ook niets met vrijheid van meningsuiting te maken.
De 'vrijheid van meningsuiting' kaart wordt tegenwoordig verkracht en misbruikt.

Het recht op vrije meningsuiting gaat per definitie over meningen die men niet wil horen. Het blijkt na een jaar of 15 discussie over die vrijheid voor velen toch nog steeds moeilijk om die te beschouwen los van een oordeel over de meningsuiting in kwestie.
pi_148479883
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik lees dit nu pas, daarom vraag ik iets.
Als iedereen voor zijn eigen deur veegt heeft dan niet een ieder meer als genoeg te vegen?
pi_148479947
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik lees dit nu pas, daarom vraag ik iets.
Als iedereen voor zijn eigen deur veegt heeft dan niet een ieder meer als genoeg te vegen?
Dat lijkt me wel, hoezo?
pi_148480013
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel, hoezo?
Is dat niet hetzelfde als iedereen in zijn waarde laten?
pi_148480402
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is dat niet hetzelfde als iedereen in zijn waarde laten?
Nee.
pi_148480563
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:51 schreef Szikha het volgende:

[..]

Gelovigen hebben de nijging om feiten als een belediging te zien.
pi_148480656
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gelovigen hebben de nijging om feiten als een belediging te zien.
Feiten zoals?
  donderdag 8 januari 2015 @ 20:29:19 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148481021
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Feiten zoals?
Mohammed was een pedo, de koran en Bijbel staan vol onjuistheden, er is geen enkele rationele reden om aan te nemen dat er een god bestaat, andersdenkenden hebben ook recht op een mening en de mens stamt af van apen, om maar wat feiten te noemen waar dat volk nogal eens kwaad om wordt.
pi_148481109
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Feiten zoals?
Mo was een pedofiele warlord die onschuldige mensen uitmoordde.
  donderdag 8 januari 2015 @ 20:33:16 #111
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_148481201
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Microtechs vond de aanslag op Charlie Hebdo niet vreemd vanwege Frankrijk zijn buitenlandse beleid. Wat dat dan ook volgens hem inhoud.
Dat zegt hij helemaal niet.

Lees eens goed waar hij op reageert en wat hij precies zegt, want je begrijpt zijn post totaal verkeerd.

quote:

[..]

Krekker is de bom!
pi_148483210
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat zegt hij helemaal niet.

Lees eens goed waar hij op reageert en wat hij precies zegt, want je begrijpt zijn post totaal verkeerd.

[..]
Ik heb die post prima gelezen. De aanslag in Parijs heeft niets met het buitenlandse beleid van Frankrijk te maken en de reacties daarop alles met vergelding.
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:30:12 #113
396550 Richestorags
pi_148483611
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Onzin, ISIS heeft grote steun onder een bepaald deel van de bevolking. Dat is ook de reden dat ze zo snel zoveel steden hebben kunnen innemen.
De reden dat ze zo snel zoveel steden hebben kunnen innemen is omdat in die steden onvrede heerste over Assad en men ook de Arabische lente wilde. Het is het klassieke verhaal van mensen in een land die een vreemde mogendheid helpen om de heersende macht omver te werpen om er vervolgens achter te komen dat de vreemde mogendheid net zo erg of nog erger is dan de heersende macht.
pi_148483754
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mo was een pedofiele warlord die onschuldige mensen uitmoordde.
De wet verbindt alleen voor het toekomende en heeft geen terugwerkende kracht.
pi_148483825
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De wet verbindt alleen voor het toekomende en heeft geen terugwerkende kracht.
Alleen mensen die de wet overtreden zijn boosaardig?
pi_148483907
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Alleen mensen die de wet overtreden zijn boosaardig?
Nee, je moet mensen uit het verleden niet de maat nemen naar hedendaagse maatstaven maar naar de maatstaven die toen gebruikelijk waren.
  donderdag 8 januari 2015 @ 21:40:12 #117
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_148483999
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb die post prima gelezen. De aanslag in Parijs heeft niets met het buitenlandse beleid van Frankrijk te maken en de reacties daarop alles met vergelding.
Het punt is dat de aanslagen in de ogen van de terroristen nagenoeg altijd vergeldingsacties zijn. In sommige gevallen ivm buitenland beleid, en in dit geval hoogstwaarschijnlijk als vergelding voor de spotprents.

Wat dat betreft is zowel bij de aanslag op Charlie Hebdo, als bij de aanslagen op moskeen (mits deze gepleegd zijn als reactie op 'moslimproblematiek') beiden vergeldingsacties.

En als je dus constistent bent zou je dergelijke vergeldingsacties dus ook vreemd moeten vinden, DAT was het punt van Microtechs.
Krekker is de bom!
pi_148484024
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee, je moet mensen uit het verleden niet de maat nemen naar hedendaagse maatstaven maar naar de maatstaven die toen gebruikelijk waren.
Over het algemeen kijken we niet naar die mensen om te zien hoe je zou moeten leven. Big Mo heeft die opdracht wel gegeven aan zijn volgelingen omdat hij zichzelf nou zo'n goed voorbeeld vond.
pi_148484156
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Over het algemeen kijken we niet naar die mensen om te zien hoe je zou moeten leven. Big Mo heeft die opdracht wel gegeven aan zijn volgelingen omdat hij zichzelf nou zo'n goed voorbeeld vond.
Dat was hij ook zeker naar maatstaven zoals die golden in die tijd.
pi_148484349
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het punt is dat de aanslagen in de ogen van de terroristen nagenoeg altijd vergeldingsacties zijn. In sommige gevallen ivm buitenland beleid, en in dit geval hoogstwaarschijnlijk als vergelding voor de spotprents.

Wat dat betreft is zowel bij de aanslag op Charlie Hebdo, als bij de aanslagen op moskeen (mits deze gepleegd zijn als reactie op 'moslimproblematiek') beiden vergeldingsacties.

En als je dus constistent bent zou je dergelijke vergeldingsacties dus ook vreemd moeten vinden, DAT was het punt van Microtechs.
Nee, dat is jouw punt. Volgens Microtechs had de aanslag in Parijs met het het buitenlandse beleid van Frankrijk te maken. Hij heeft zelf het woord vergelding nooit gebruikt, dus dat verzin je er zelf bij.

Om op jouw visie te komen: ik ben het met je eens dat het beide vergeldingsacties zijn, maar om beide gebeurtenissen niet vreemd te noemen is lachwekkend.

Dat er na zo'n ongekend vreselijke aanslag boze burgers zijn die hun woede uitten op een verkeerde manier vind bijna niemand vreemd. Dat er 3 mannen zijn die zich met Kalashnikovs vergelden op een hele redactie vanwege een simpele spotprent dat noem ik bijzonder vreemd.
En ik denk dat niet veel mensen dat met mij oneens zijn.

Hoe jij bij deze bizarre vergelijking kunt maken snap ik nog steeds niet.
pi_148484548
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat was hij ook zeker naar maatstaven zoals die golden in die tijd.
God is alwetend, dus hij had hem best eens mogen influisteren wat mensen 1400 jaar later van hem zouden denken als hij zo nodig wilde plunderen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 22:01:06 #122
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_148484793
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, dat is jouw punt. Volgens Microtechs had de aanslag in Parijs met het het buitenlandse beleid van Frankrijk te maken. Hij heeft zelf het woord vergelding nooit gebruikt, dus dat verzin je er zelf bij.

Om op jouw visie te komen: ik ben het met je eens dat het beide vergeldingsacties zijn, maar om beide gebeurtenissen niet vreemd te noemen is lachwekkend.

Dat er na zo'n ongekend vreselijke aanslag boze burgers zijn die hun woede uitten op een verkeerde manier vind bijna niemand vreemd. Dat er 3 mannen zijn die zich met Kalashnikovs vergelden op een hele redactie vanwege een simpele spotprent dat noem ik bijzonder vreemd.

Tsja, het is maar hoe je 'vreemd' interpreteert. Beetje dezelfde discussie als 'ik kan begrijpen dat...' wat kan worden opgevat als begrip tonen ergens voor, of iets kunnen verklaren.

Waarbij het dan mbt 'vreemd' kan gaan om 'iets wel enigszins verwachten / zien aankomen' of 'het enigszins normaal vinden'.
Krekker is de bom!
pi_148484997
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

God is alwetend, dus hij had hem best eens mogen influisteren wat mensen 1400 jaar later van hem zouden denken als hij zo nodig wilde plunderen.
Dat zou opgaan als jij in die god gelooft maar anders is het een vreemd argument.
pi_148485194
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat zou opgaan als jij in die god gelooft maar anders is het een vreemd argument.
Juist niet.
pi_148485594
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Juist niet.
Dus jij denkt dat een volgens jou niet bestaande god iemand iets kan influisteren?
pi_148485924
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat een volgens jou niet bestaande god iemand iets kan influisteren?
Nee, maar gelovigen wel dus ik mag dat tegen ze gebruiken.
pi_148485949
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nee, maar gelovigen wel dus ik mag dat tegen ze gebruiken.
Het slaat alleen nergens op als jij jouw eigen mening wil onderbouwen maar blijkbaar besef je dat zelf niet.
pi_148486163
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het valt allebei niet goed te praten, maar er zijn wel 2 verschillen:
- De daders van de aanslagen op moskeeën zorgden er telkens voor dat er geen burgerslachtoffers vallen, alleen materiële schade
- Van oorsprong is Frankrijk geen moslimland maar een christelijk land. En de meerderheid is ook katholiek en tegenwoordig ook agnost of ongelovig. Slechts een heel klein gedeelte bekeert zich tot de islam. Maar face it, islam is import en hoort bij oorsprong niet bij onze cultuur.
En voordat een radicale atheïst on ongelovige zegt dat christendom ook zijn oorsprong zag in het Midden-Oosten. Klopt, maar de volkeren van Europa hadden zelf in de loop van de jaren na Christus zelf het christendom massaal omarmt. Kan je niet vergelijken met een inheems moslimvolk van het Midden-Oosten die massaal hier is komen wonen na de Tweede Wereldoorlog.
pi_148486382
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het slaat alleen nergens op als jij jouw eigen mening wil onderbouwen maar blijkbaar besef je dat zelf niet.
Het is niet mijn mening dat hij seks met kinderen had en op plundertochten uitging.
pi_148486463
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:01 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Tsja, het is maar hoe je 'vreemd' interpreteert. Beetje dezelfde discussie als 'ik kan begrijpen dat...' wat kan worden opgevat als begrip tonen ergens voor, of iets kunnen verklaren.

Waarbij het dan mbt 'vreemd' kan gaan om 'iets wel enigszins verwachten / zien aankomen' of 'het enigszins normaal vinden'.
Dat is al een heel ander antwoord dan je eerdere posts gelukkig.

Geen van ons drieën heeft begrip getoond voor zowel de aanslag in Parijs of de gebeurtenissen bij de moskeeën.
Over wat er te verwachten was verschillen de meningen enigszins, maar daar heb ik mijn mening al genoeg over gegeven.
pi_148486527
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het is niet mijn mening dat hij seks met kinderen had en op plundertochten uitging.
Je bent in elk geval goed in vrije associatie alleen lijkt het op verkeerde moment toe te passen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 22:55:05 #132
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_148486955
quote:

[..]

Het is een kwestie van tijd voordat er niet gewacht is tot ze hun pantoffels weer aangedaan hebben en naar huis zijn en er een moskee vol moslims richting allah worden gestuurd.

actie geeft reactie, zo gaat het al eeuwen.
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_148487029
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je bent in elk geval goed in vrije associatie alleen lijkt het op verkeerde moment toe te passen.
Je weet dat een mening een subjectieve opvatting is?
  donderdag 8 januari 2015 @ 22:57:56 #134
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_148487069
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:55 schreef speedcore het volgende:

[..]

Ja oke, maar wat wil je nu precies zeggen? Heb je hier verder ook nog een mening over?

Want je begrijpt dat deze terroristische aanslag ook een reactie was neem ik aan?
Krekker is de bom!
pi_148487200
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je weet dat een mening een subjectieve opvatting is?
Ja maar meestal is er wel enige coherentie.
pi_148487295
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja maar meestal is er wel enige coherentie.
Je weet dat het antwoord op de vraag of Mo een kinderneuker of plunderaar was niet subjectief is? Jij begon met de subjectiviteit door te zeggen dat hij een goed persoon voor zijn tijd was.
pi_148487593
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je weet dat het antwoord op de vraag of Mo een kinderneuker of plunderaar was niet subjectief is? Jij begon met de subjectiviteit door te zeggen dat hij een goed persoon voor zijn tijd was.
Mijn geheugen is goed en bovendien kan ik lezen, daarna begon jij iets te schrijven over dat god hem iets had moeten influisteren. Wil je nu weer terug naar het onderwerp Mohammed goed of slecht persoon of resteert de conclusie dat we dat onderwerp niet verder uitwerken omdat jij je beroept op de subjectiviteit?
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:13:34 #138
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_148487736
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja oke, maar wat wil je nu precies zeggen? Heb je hier verder ook nog een mening over?

Want je begrijpt dat deze terroristische aanslag ook een reactie was neem ik aan?
de pen met het zwaard bestrijden is geen gepaste reactie.
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:33:21 #139
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_148488757
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:13 schreef speedcore het volgende:

[..]

de pen met het zwaard bestrijden is geen gepaste reactie.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:55 schreef speedcore het volgende:

[..]

Het is een kwestie van tijd voordat er niet gewacht is tot ze hun pantoffels weer aangedaan hebben en naar huis zijn en er een moskee vol moslims richting allah worden gestuurd.

En als reactie onschuldige moslims doden die geen zak met moslimterroristen te maken hebben wel? (Sterker nog, die onschuldige moslims kunnen zelf ook gewoon slachtoffer zouden kunnen worden van moslimexremisten/terroristen...)
Krekker is de bom!
pi_148488870
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Vind ik niet, hun zijn de buitenlanders die hier komen en kwamen wonen, niet omgekeerd. Als ik als katholiek in Marokko mensen probeert te bekeren heb ik ook problemen. En als ze daar in die landen niet willen dat je overal varkensvlees eet en alcohol drinkt is dat ook hun goed recht.
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:38:49 #141
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_148489017
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:35 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Vind ik niet, hun zijn de buitenlanders die hier komen en kwamen wonen, niet omgekeerd. Als ik als katholiek in Marokko mensen probeert te bekeren heb ik ook problemen. En als ze daar in die landen niet willen dat je overal varkensvlees eet en alcohol drinkt is dat ook hun goed recht.
Wat heeft dit te maken met of iets wel of geen reactie ergens op is? :?
Krekker is de bom!
pi_148490048
Als je mensen maar lang genoeg uitlokt, dan gaan ze vanzelf gekke dingen doen.

Ik wil dit absoluut niet goedpraten, maar dit zat er gewoon aan te komen.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:02:16 #143
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_148490064
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:38 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat heeft dit te maken met of iets wel of geen reactie ergens op is? :?
Wat mij betreft blijft iedereen zoveel mogelijk in zijn eigen, oorspronkelijke land om conflicten te vermijden.
pi_148490568
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:35 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Och dat gebeurt al. En doe eens voor de grap een schotel kopen en kijk naar arabische zenders. Je ontkomt dan niet aan arabisch-christelijke zenders die anti-mohammed propaganda uitzenden. Van het Westen wordt zoiets minder goed verdragen in verband met de gevoelige post-koloniale geschiedenis en continue bemoeienis met het MO.
당신을 사랑합니다
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:20:28 #145
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_148490649
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:18 schreef Microtechs het volgende:

[..]

Och dat gebeurt al. En doe eens voor de grap een schotel kopen en kijk naar arabische zenders. Je ontkomt dan niet aan arabisch-christelijke zenders die anti-mohammed propaganda uitzenden. Van het Westen wordt zoiets minder goed verdragen in verband met de gevoelige post-koloniale geschiedenis.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar bv. in Marokko wonen erg weinig christenen, en die christenen zijn dan ook nog overwegend Europeanen. Ik weet wel dat in Libanon ca. 40% christen is.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:20:44 #146
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_148490666
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:02 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Wat mij betreft blijft iedereen zoveel mogelijk in zijn eigen, oorspronkelijke land om conflicten te vermijden.
Is het niet verstandiger in de realiteit te leven? Een realiteit waar een land als Frankrijk, ook is bevolkt met moslim-landgenoten uit de voormalige Franse kolonien.
Krekker is de bom!
pi_148490710
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:20 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar bv. in Marokko wonen erg weinig christenen, en die christenen zijn dan ook nog overwegend Europeanen. Ik weet wel dat in Libanon ca. 40% christen is.
Bij mijn weten is er de afgelopen jaren een trend van bekeringen naar het christendom en naar het shi'isme. Natuurlijk niet op een hele grote schaal.Marokkanen hier op Fok zullen het vast beter weten.
당신을 사랑합니다
pi_148490757
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

KreKker heeft mijn posts wel begrepen. Maar het is duidelijk dat iedereen hieromtrent bij zijn eigen standpunten blijft.
당신을 사랑합니다
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:29:36 #149
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_148490936
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Is het niet verstandiger in de realiteit te leven? Een realiteit waar een land als Frankrijk, ook is bevolkt met moslim-landgenoten uit de voormalige Franse kolonien.
Tja, is het raar dat mensen de islam nou eenmaal geen warm hart toedragen? Natuurlijk de meeste moslims zijn geen terroristen maar de meeste terroristen zijn wel moslims. Alle goedwillenden ten spijt, het is toch zó jammer dat ze hier zijn anders hadden we nauwelijks terrorisme gekent. En zo denken wel meer mensen. Let wel: ik ken een paar toffe Turkse mensen. Meeste mensen zijn gelukkig geen rotte appels.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:55:54 #150
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_148491592
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:29 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Tja, is het raar dat mensen de islam nou eenmaal geen warm hart toedragen? Natuurlijk de meeste moslims zijn geen terroristen maar de meeste terroristen zijn wel moslims. Alle goedwillenden ten spijt, het is toch zó jammer dat ze hier zijn anders hadden we nauwelijks terrorisme gekent. En zo denken wel meer mensen. Let wel: ik ken een paar toffe Turkse mensen. Meeste mensen zijn gelukkig geen rotte appels.
Ten eerste hoeven terroristen niet per se van eigen (geimporteerde) bodem te komen, kijk maar naar de WTC-aanslagen. Deze aanslagen hadden weinig te maken met moslims in de VS. Deze aanslagen waren volgens degenen die de verantwoordelijkheid claimden, een reactie op het buitenlandbeleid van de VS.

Los daarvan lijkt het mij veel praktischer het jammer te vinden dat er extremisten/terroristen in onze samenleving zijn. Dan benoem je meteen de verantwoordelijke partij.
Krekker is de bom!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 01:00:41 #151
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_148491694
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Neh. Mennekes zijn het ergens niet mee eens en gebruiken geweld en brengen mensen om of levens in gevaar; geldt in beide gevallen.
pi_148502628
Gwoon ziek in je hoofd ben je dan.

En met deze eens.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_148502723
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:29 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Je weet van de niet-gelovigen die in landen alle gelovigen opsluiten en als slaaf gebruiken? Ja, je hebt zieke mensen op deze aardkloot, maar daar ga ik in ieder geval niet elke moslim voor aanspreken. En er lopen ook genoeg autochtone moslims rond hoor. Laat mensen gewoon met rust, maar zoek wel op waar die extremisten die voor die doden hebben gezorgd hun visie vandaan halen. Zorg dat de oproeper gepakt gaat worden, maar pak niet elke moslim. Sukkels lopen er ook op deze aardkloot rond.

Doe in Nederland wat aan die wetgevingen en bescherm Nederland tegen geloofswetten (zijn er nl meer) denk dat je dan al half gewonnen hebt.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:06:48 #154
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148502919
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 13:01 schreef paddy het volgende:

[..]

Je weet van de niet-gelovigen die in landen alle gelovigen opsluiten en als slaaf gebruiken?
Huh? Bestaan die dan?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:13:51 #155
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_148503188
quote:

[..]

Je weet van de niet-gelovigen die in landen alle gelovigen opsluiten en als slaaf gebruiken? Ja, je hebt zieke mensen op deze aardkloot, maar daar ga ik in ieder geval niet elke moslim voor aanspreken. En er lopen ook genoeg autochtone moslims rond hoor. Laat mensen gewoon met rust, maar zoek wel op waar die extremisten die voor die doden hebben gezorgd hun visie vandaan halen. Zorg dat de oproeper gepakt gaat worden, maar pak niet elke moslim. Sukkels lopen er ook op deze aardkloot rond.

Doe in Nederland wat aan die wetgevingen en bescherm Nederland tegen geloofswetten (zijn er nl meer) denk dat je dan al half gewonnen hebt.
Tja, wij laten moslims met rust als zij ons met rust laten, onze normen en waarden respecteren en niet hun cultuur en geloof opdringen. Er zijn voorbeelden zat van normale moslims (geen terroristen) die hun geloof op alle mogelijke manieren er doorheen willen drukken. Bv gescheiden zwembaden voor mannen en vrouwen, varkensvlees uit Franse scholen willen verbannen, moslimeisje in Nederland die een hoofddoek wilde dragen op een katholieke school en ook de kerstman was meerdere keren niet welkom op Franse scholen omdat ouders van moslimkinderen daarover klaagden. En heel veel moslims over de hele wereld, en niet alleen extremisten zaten zo te zeiken over die cartoons van de profeet Mohammed. Terwijl ze vergeten of zelfs niet weten dat wij hier vrije pers hebben.
pi_148503223
quote:

[..]

Je weet van de niet-gelovigen die in landen alle gelovigen opsluiten en als slaaf gebruiken?
???????...Vertel !

quote:
Ja, je hebt zieke mensen op deze aardkloot, maar daar ga ik in ieder geval niet elke moslim voor aanspreken.
Met die redenering kan je de islam en de islamieten nergens op aanspreken als het om zaken gaat die binnen de islam behoorlijk scheef zijn. Vergeet niet dat het om een religie gaat die door een bepaalde ideologische manier van denken het in zich heeft om aan de lopende band fanatici te produceren. Dat is in mijn ogen een verantwoordelijkheid van al diegene die die religie belijden. Ze niet meer mogen aanspreken op wat hun religie voortbrengt en aanricht zou belachelijk..
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_148505207
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 13:14 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

???????...Vertel !

[..]

Met die redenering kan je de islam en de islamieten nergens op aanspreken als het om zaken gaat die binnen de islam behoorlijk scheef zijn. Vergeet niet dat het om een religie gaat die door een bepaalde ideologische manier van denken het in zich heeft om aan de lopende band fanatici te produceren. Dat is in mijn ogen een verantwoordelijkheid van al diegene die die religie belijden. Ze niet meer mogen aanspreken op wat hun religie voortbrengt en aanricht zou belachelijk..
Ja hoor, het is de verantwoordelijkheid van moslims dat er extremisten worden gemaakt. :')
pi_148505351
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja hoor, het is de verantwoordelijkheid van moslims dat er extremisten worden gemaakt. :')
De islam heeft een intolerant, reactionair en gewelddadig karakter. Als je dat vandaag de dag nog probeert te ontkennen dan heb echt een hele dikke politiek correcte blinddoek voor je kijkers hangen.
Verklaar dan maar eens waarom de Christenen, Joden, Hindoes, Boeddhisten, Jehova;s en weet ik wat nog meer niet aan het moorden slaan.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:13:46 #159
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_148508667
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:04 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

De islam heeft een intolerant, reactionair en gewelddadig karakter. Als je dat vandaag de dag nog probeert te ontkennen dan heb echt een hele dikke politiek correcte blinddoek voor je kijkers hangen.
Verklaar dan maar eens waarom de Christenen, Joden, Hindoes, Boeddhisten, Jehova;s en weet ik wat nog meer niet aan het moorden slaan.
Meer nog zelfs, over de hele wereld hebben niet-moslims problemen met moslims. Niet alleen moslims met westerlingen, maar ook moslims met hindoes in India, moslims met boeddhisten in Thailand moslims met katholieken in de Filipijnen. Het zijn dus echt niet alleen westerlingen die problemen hebben met de islam.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:14:11 #160
242879 Onnoman
The On And Only
pi_148508681
s

[ Bericht 33% gewijzigd door Onnoman op 09-01-2015 15:14:49 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_148508801
Omdat ik bijna elke dag in de moskee kom weet ik precies hoe eng het begint te worden. We zijn extra paraat en met het gebed laten we altijd wacht staan omdat we dan het zwakst zijn. Ik adviseer mijn moeder om niet meer naar buiten te gaan behalve als het nodig is, we wonen in een dorp waar veel racisten wonen dus ik ben zeker bang voor de veiligheid van mijn moeder en vader en ook voor mezelf. Ik kan mezelf niet meer cultuur gekleed vertonen omdat ik dan aangevallen kan worden zoals dat gister ook is gebeurt met een aantal moslims in Amsterdam.
pi_148508807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:13 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Meer nog zelfs, over de hele wereld hebben niet-moslims problemen met moslims. Niet alleen moslims met westerlingen, maar ook moslims met hindoes in India, moslims met boeddhisten in Thailand moslims met katholieken in de Filipijnen. Het zijn dus echt niet alleen westerlingen die problemen hebben met de islam.
Je precies en dat maakt het intern islamitisch (mentaliteits)probleem.
pi_148508849
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:16 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
Omdat ik bijna elke dag in de moskee kom weet ik precies hoe eng het begint te worden. We zijn extra paraat en met het gebed laten we altijd wacht staan omdat we dan het zwakst zijn. Ik adviseer mijn moeder om niet meer naar buiten te gaan behalve als het nodig is, we wonen in een dorp waar veel racisten wonen dus ik ben zeker bang voor de veiligheid van mijn moeder en vader en ook voor mezelf. Ik kan mezelf niet meer cultuur gekleed vertonen omdat ik dan aangevallen kan worden zoals dat gister ook is gebeurt met een aantal moslims in Amsterdam.
Slachtoffer rol ?? Het lijkt net echt.
pi_148508895
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:17 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Slachtoffer rol ??
Nee dit is gewoon de werkelijkheid, ik heb geen slachtofferrol nodig.
pi_148508952
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:17 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Slachtoffer rol ?? Het lijkt net echt.
je kan mensen het moeilijk kwalijk nemen dat ze bang worden
pi_148509018
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:18 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Nee dit is gewoon de werkelijkheid, ik heb geen slachtofferrol nodig.
laatste bezoek: 2 seconden geleden.
aantal posts: 4 (gemiddeld 4 per dag)

Je registreert je hier zojuist om je zielige verhaal aan ons op te hangen, dus hou je niet van de domme joh.
pi_148509194
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:04 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

De islam heeft een intolerant, reactionair en gewelddadig karakter.
Sinds wanneer bepaalt nog geen 5% van de moslims het karakter van de islam?
pi_148509225
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:21 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

laatste bezoek: 2 seconden geleden.
aantal posts: 4 (gemiddeld 4 per dag)

Je registreert je hier zojuist om je zielige verhaal aan ons op te hangen, dus hou je niet van de domme joh.
Het zit hier vol met xenofoben en mensen die het goedpraten, een beetje nuance in het verhaal kan geen kwaad.
pi_148509329
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

je kan mensen het moeilijk kwalijk nemen dat ze bang worden
En ik kan het jou niet kwalijk nemen dat je goedgelovig bent. En waar moeten moslims bang van zijn ?? Zij vormen niet het doelwit van de terroristen in Europa. Cartoonisten Christenen, Joden, homo's, columnisten, militairen, journalisten, politieagenten etc. die hebben pas echt reden om bang te zijn. En bij die mensen ligt mijn hart en niet bij een clubje reli's die maar al te graag in de slachtofferrol kruipen. Ik hoop dat je kan begrijpen dat ik nu even geen behoefte heb aan toneelstukjes.
pi_148509394
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:28 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

En ik kan het jou niet kwalijk nemen dat je goedgelovig bent. En waar moeten moslims bang van zijn ?? Zij vormen niet het doelwit van de terroristen in Europa. Cartoonisten Christenen, Joden, homo's, columnisten, militairen, journalisten, politieagenten etc. die hebben pas echt reden om bang te zijn. En bij die mensen ligt mijn hart en niet bij een clubje reli's die maar al te graag in de slachtofferrol kruipen. Ik hoop dat je kan begrijpen dat ik nu even geen behoefte heb aan toneelstukjes.
Dus geweld of de dreiging van tegen moslims, is wel acceptabel?
pi_148509419
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaalt nog geen 5% van de moslims het karakter van de islam?
Die 5% van jou bepalen helemaal niks het is het discriminerende en de geweldadige opbouw en karakter van de islamitische ideologie die zonder meer leidt tot het stelselmatig uitpoepen van fanatici.
pi_148509658
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dus geweld of de dreiging van tegen moslims, is wel acceptabel?
Waar heb je het over ?? Welke dreiging ?? Londen 3x, Madrid, Nantes, Toulouse, 9/11, Kurt Westergaard, Theo van Gogh, Ottawa, New York enz enz
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:38:06 #173
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148509731
quote:
Lijkt mij een zeer overdreven verhaal.
Ja er zullen altijd idioten zijn die je niet met rust kunnen laten maar over het algemeen gezien resecteren de Nederlanders de wet en buitenlandse tradities.
En ALS er Moslims aangevallen worden waarom lezen we dat dan niet in de kranten, ZEKER nu als het in Amsterdam mocht gebeuren?
pi_148509792
quote:

[..]

Ik denk niet dat jij je logica helemaal op orde hebt. Niet gelovigen hebben enkel met elkaar gemeen dat ze in geen van alle ongeveer 28.000.000 verschillende goden geloven en de meeste reli gekjes slechts in 27.999.999 goden niet geloven. Wat die reli gekjes wel hebben is een behoorlijke set gemeenschappelijke normen en waarden. Als je zegt ik geloof in het woord van Jezus, dan komen daar een hele hoop dingen bij kijken uit oa de bijbel. Als je zegt ik geloof niet in een magisch theekopje in een baan rond Pluto en ik zeg hetzelfde, dan hebben we niet noodzakelijkerwijs ook maar iets met elkaar gemeen verder.

Als je zegt ik ben een moslim, dan zeg je automatisch ook dat je in baby's snijden oké vindt. Als je zegt ik ben een christen, dan is de kans groot dat je het bloed en vlees van een zombie consumeert. Ik vind dat je die mensen best een sukkel mag vinden op voorhand.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:40:00 #175
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148509818
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:36 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Waar heb je het over ?? Welke dreiging ?? Londen 3x, Madrid, Nantes, Toulouse, 9/11, Kurt Westergaard, Theo van Gogh, Ottawa, New York enz enz
Midden Oosten, Syrie, Irak, Lybie.... Constante dreiging en spierballentaal naar Iran?
Wij zijn ook geen lieverdjes.....
pi_148509890
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:36 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Het nogal aanwezige sentiment dat alle moslims het land uit moeten? brandbommen naar moskeen?
pi_148509896
quote:
Kun je aan mij uitleggen waarom racisten boos worden op je minderwaardige cultuur in plaats van je huidskleur?
pi_148509905
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Lijkt mij een zeer overdreven verhaal.
Ja er zullen altijd idioten zijn die je niet met rust kunnen laten maar over het algemeen gezien resecteren de Nederlanders de wet en buitenlandse tradities.
En ALS er Moslims aangevallen worden waarom lezen we dat dan niet in de kranten, ZEKER nu als het in Amsterdam mocht gebeuren?
Over het gehele jaar door zijn er zo vaak moslims (voor vrouwen met hoofddoeken) aangevallen, van mishandeling tot aan het aftrekken van hun hoofddoek. Vaak komen ze niet in het nieuws omdat zij (de vrouwen) uit bekendheid willen blijven en niet hun namen of foto's op het internet willen zien. Ik heb vaak in mijn persoonlijke kringen meegemaakt dat dit is gebeurt, vooral dat moslim vrouwen niet meer veilig over straat kunnen gaan. Als je ontkent dat er een groeiende moslim-haat aan de gang is dan heb je gewoon oogkleppen op.
pi_148509982
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Kun je aan mij uitleggen waarom racisten boos worden op je minderwaardige cultuur in plaats van je huidskleur?
Cultuur/Huidskleur hebben verband met racisten en racisme. Dat jij dat niet wilt begrijpen is je eigenlijk zaak.
pi_148510053
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Midden Oosten, Syrie, Irak, Lybie.... Constante dreiging en spierballentaal naar Iran?
Bij de islam goedpraters zien we altijd dat ze het op de buitenland politiek van het westen willen gooien. Als je een reden om te moorden wil hebben dan vind je die ook wel. Maar verklaar eens waarom ook in landen zonder die buitenland politiek de islam zich op gewelddadige wijze roert. Ik noemde eerder al China, Thailand, Myanmar, India.
Die vlieger gaat dus gewoon niet op. Geef nou eens eerlijk toe dat de islamitische ideologie ertoe neigt om stelselmatig extremisten voort te brengen.
pi_148510101
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:43 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Cultuur/Huidskleur hebben verband met racisten en racisme. Dat jij dat niet wilt begrijpen is je eigenlijk zaak.
Als je iedereen met een hekel aan een ideologie als een racist wil afschilderen dan zijn de anti nazi's in jouw opinie ook racisten? Of maak je een speciale uitzondering voor de islam? Zo ja waarom?
pi_148510115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:42 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Over het gehele jaar door zijn er zo vaak moslims (voor vrouwen met hoofddoeken) aangevallen, van mishandeling tot aan het aftrekken van hun hoofddoek. Vaak komen ze niet in het nieuws omdat zij (de vrouwen) uit bekendheid willen blijven en niet hun namen of foto's op het internet willen zien. Ik heb vaak in mijn persoonlijke kringen meegemaakt dat dit is gebeurt, vooral dat moslim vrouwen niet meer veilig over straat kunnen gaan. Als je ontkent dat er een groeiende moslim-haat aan de gang is dan heb je gewoon oogkleppen op.
:O
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_148510121
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je iedereen met een hekel aan een ideologie als een racist wil afschilderen dan zijn de anti nazi's in jouw opinie ook racisten? Of maak je een speciale uitzondering voor de islam? Zo ja waarom?
Bijna alle moslims komen uit landen waarin men een kleurtje heeft, doe the maths...
pi_148510127
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het nogal aanwezige sentiment dat alle moslims het land uit moeten? brandbommen naar moskeen?
Nog steeds geen terreur zoals we die van de fundi's zien tegen de Europeanen en daarnaast is het vooral een reactie op de reli-terreur.
pi_148510194
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:45 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Bij de islam goedpraters zien we altijd dat ze het op de buitenland politiek van het westen willen gooien. Als je een reden om te moorden wil hebben dan vind je die ook wel. Maar verklaar eens waarom ook in landen zonder die buitenland politiek de islam zich op gewelddadige wijze roert. Ik noemde eerder al China, Thailand, Myanmar, India.
Die vlieger gaat dus gewoon niet op. Geef nou eens eerlijk toe dat de islamitische ideologie ertoe neigt om stelselmatig extremisten voort te brengen.
Toevallig zijn in al die landen die jij opnoemt moslims een minderheid die hartstikke onderdrukt worden, ze hebben alle recht om voor hun eigen rechten op te komen. Jij weet echt niet wat er werkelijk gaande is in Myanmar waar de terroristische boeddhisten gewoon genocide plegen.
pi_148510204
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:47 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Bijna alle moslims komen uit landen waarin men een kleurtje heeft, doe the maths...
Bijna alle nazi's komen uit landen met een blanke huid. Anti nazi's zijn dus racistisch tegen blanken?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:50:20 #187
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148510278
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:42 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Ik ontken helemaal niets maar laten we eerlijk zijn, er zijn aan BEIDE kanten veel dingen die niet goed vallen en zitten.
Ik zal het maar niet hebben over de Joden die konstant mishandeld en bedreigt worden in Amsterdam.
Je kunt wel hele huil verhalen ophangen maar daar bereik je niets mee. Je zult zelf je best moeten doen om de radicale elementen af te zonderen en niet mee te gaan met hun radicale gelul.
Zo simpel is dat.
Lukt dat niet dan is het beter dat je naar een islamitisch land emigreert waar je je wel op je gemak voelt.
pi_148510292
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:48 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Toevallig zijn in al die landen die jij opnoemt moslims een minderheid die hartstikke onderdrukt worden, ze hebben alle recht om voor hun eigen rechten op te komen. Jij weet echt niet wat er werkelijk gaande is in Myanmar waar de terroristische boeddhisten gewoon genocide plegen.
Als ik het ergens niet mee eens ben dan ga ik ook altijd mensen neersteken op het station enkel op basis van hun huidskleur. Ik mag tenslotte opkomen voor mijn rechten.
pi_148510304
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Bijna alle nazi's komen uit landen met een blanke huid. Anti nazi's zijn dus racistisch tegen blanken?
Nee maar je haal mijn verhaal uit z'n verband. Het is een feit dat er veel racisten wonen in de plek waar ik woon, dat is door meerdere gebeurtenissen bevestigd die zelfs de kranten heeft gehaald. Diezelfde racisten voelen zich aangevallen als ik mezelf met m'n culturele kleding (waarom jij het achterlijk noemt weet ik niet) wil vertonen.
pi_148510387
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik ontken helemaal niets maar laten we eerlijk zijn, er zijn aan BEIDE kanten veel dingen die niet goed vallen en zitten.
Ik zal het maar niet hebben over de Joden die konstant mishandeld en bedreigt worden in Amsterdam.
Je kunt wel hele huil verhalen ophangen maar daar bereik je niets mee. Je zult zelf je best moeten doen om de radicale elementen af te zonderen en niet mee te gaan met hun radicale gelul.
Zo simpel is dat.
Lukt dat niet dan is het beter dat je naar een islamitisch land emigreert waar je je wel op je gemak voelt.
Ja moslims zijn ook geen lieverdjes en dat ontken ik niet, die extremisten moeten gewoon hard aangepakt worden en bestraft worden. Maar waarom worden wij als geheel hierop aangekeken? Waarom moet ik me als individu verontschuldigen voor wat een gozer in Frankrijk heeft aangericht?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:54:06 #191
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148510423
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:45 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Als ik een Irakees was en mijn gezin werd opgeblazen door een Amerikaanse helicopter raket dan pakte ik ook de wapens op.
Wij moorden al jaren, als Westen, mensen uit vanwege de "heilige olie".
De Amerikanen beginnen het nu pas te snappen en zijn bezig om zich los te maken van het Midden Oosten wat olie betreft. Maar wij ondersteunen hun bij letterlijk ALLES wat die gasten flikken op deze wereld. Dus zijn wij een gelegitimeerd doel in de ogen van de terreurgroepen. (die zichzelf zien als vrijheidsstrijders)
pi_148510456
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:51 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Nee maar je haal mijn verhaal uit z'n verband. Het is een feit dat er veel racisten wonen in de plek waar ik woon, dat is door meerdere gebeurtenissen bevestigd die zelfs de kranten heeft gehaald. Diezelfde racisten voelen zich aangevallen als ik mezelf met m'n culturele kleding (waarom jij het achterlijk noemt weet ik niet) wil vertonen.
Als ik het goed begrijp voelen racisten zich niet of heel wat minder aangevallen als je niet openlijk uitkomt voor een ideologie. Dat is een behoorlijk grote indicatie dat je moet zoeken naar een ander woord voor je situatie dan racisme.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:55:34 #193
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148510465
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

In de meeste gevallen helpen 'wij' juist de moslims te 'bevrijden' van de dictators. Vooral de radicalen zouden ons dankbaar moeten zijn, dankzij 'ons' hebben ze nu op meerdere plekken voet aan de grond gekregen.
Say what?
pi_148510506
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp voelen racisten zich niet of heel wat minder aangevallen als je niet openlijk uitkomt voor een ideologie. Dat is een behoorlijk grote indicatie dat je moet zoeken naar een ander woord voor je situatie dan racisme.
Oke. Islamofoben of Arabfoben? Zo goed?
pi_148510542
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:26 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Het zit hier vol met xenofoben en mensen die het goedpraten, een beetje nuance in het verhaal kan geen kwaad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:05 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
Deze toestand in Frankrijk is niet minder dan een reactie van hetgeen zich afspeelt in Syrie in Irak waar Frankrijk ook bloed aan z'n handen heeft. Daarbij keur ik deze daad absoluut niet goed, integendeel het is walgelijk en een ieder die deze daad goed vindt is ook walgelijk. Alleen moet het wel duidelijk zijn dat de internationale politieke situatie een aanleiding is geweest om dit te laten gebeuren. Frankrijk moet gewoon zo snel mogelijk stoppen met het helpen van een westerse coalitie in het midden oosten (geldt voor elk land natuurlijk) en laat die jihadisten en assadisten het zelf maar uitzoeken. Laat ze elkaar afknallen en laat ze vooral met rust.
Je bent zelf de grootste xenofoob en je praat zelfs de aanslagen van Parijs goed.
Ga je schamen!
pi_148510588
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Je bent zelf de grootste xenofoob en je praat zelfs de aanslagen van Parijs goed.
Ga je schamen!
Leer begrijpend lezen, ik praat ze nergens goed.
pi_148510621
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:56 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Oke. Islamofoben of Arabfoben? Zo goed?
Arabfoob kan niet aangezien je zonder jurk geen negatieve reacties krijgt. Islamofoob kan ook niet omdat een fobie een onredelijke angst voor iets is. Een groot gedeelte van Nederland zou gestenigd, gemarteld of opgesloten worden in een islamitisch land, dus die angst is niet onredelijk.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:59:17 #198
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148510628
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:55 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

In de meeste gevallen helpen 'wij' juist de moslims te 'bevrijden' van de dictators. Vooral de radicalen zouden ons dankbaar moeten zijn, dankzij 'ons' hebben ze nu op meerdere plekken voet aan de grond gekregen.
Nee wij "helpen" een andere stam/groep/dictator aan de macht en laten het land achter in grote wanorde...
pi_148510685
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:58 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Leer begrijpend lezen, ik praat ze nergens goed.
Je keurt ze af, maar praat ze tevens goed. En je bent ook niet bepaald consequent.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:00:59 #200
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148510697
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee wij "helpen" een andere stam/groep/dictator aan de macht en laten het land achter in grote wanorde...
Precies, en laat die anarchie nou de perfecte situatie zijn om moslimfascisten aan de macht te helpen.
Say what?
pi_148510728
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Arabfoob kan niet aangezien je zonder jurk geen negatieve reacties krijgt. Islamofoob kan ook niet omdat een fobie een onredelijke angst voor iets is. Een groot gedeelte van Nederland zou gestenigd, gemarteld of opgesloten worden in een islamitisch land, dus die angst is niet onredelijk.
Ook zonder Jurk krijg ik vaak negatieve reacties: "Kanker op naar je eigen land" "Kanker zwarte"
pi_148510782
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je keurt ze af, maar praat ze tevens goed. En je bent ook niet bepaald consequent.
Onzin, dit is gewoon walgelijk en het is ook walgelijk dat jij mij hiervan beschuldigt.
pi_148510825
Reactie op AbuTaleb:

alwalawalbaraaa twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 16:02:08 "If you want Shariah piss off to a country that has it"No country has it and when Muslims try to implement it, you invade them."......." reageer retweet
pi_148510875
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:01 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Ook zonder Jurk krijg ik vaak negatieve reacties: "Kanker op naar je eigen land" "Kanker zwarte"
Das kanker voor je. Grappig dat je dat pas zegt nadat je klem zit en niet bij de drie keer daarvoor. Ook een goed teken dat je niet ontkent dat teveel islamieten dodelijk zijn.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:06:16 #205
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148510876
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:03 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Onzin, dit is gewoon walgelijk en het is ook walgelijk dat jij mij hiervan beschuldigt.
Je bagatelliseert het, snul. Dat is net zo debiel als er begrip voor tonen (iets wat je ook doet).
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:06:37 #206
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148510886
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:04 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
Reactie op AbuTaleb:

alwalawalbaraaa twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 16:02:08 "If you want Shariah piss off to a country that has it"No country has it and when Muslims try to implement it, you invade them."......." reageer retweet
Er is laatst een kalifaat gesticht. Doei. :W

Kan daar nooit erger zijn dan hier in het moslimhatende westen, right?
pi_148510928
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Das kanker voor je. Grappig dat je dat pas zegt nadat je klem zit en niet bij de drie keer daarvoor. Ook een goed teken dat je niet ontkent dat teveel islamieten dodelijk zijn.
Ik hoef niets te ontkennen, ik heb eerder aangegeven tegen extremisten te zijn. Zowel moslims als niet-moslims.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:08:18 #208
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148510949
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:00 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Precies, en laat die anarchie nou de perfecte situatie zijn om moslimfascisten aan de macht te helpen.
Dus zijn we ZELF verantwoordelijk voor de ellende.
Neem nu Lybie. Ghadaffi was knetter maar regeerde met harde hand. Familie op hoge posten, zijn stam/dorp was de machtigste. Ghadaffi is weg en het is een grote klerezooi. Zelfs de USA ambassade is aangevallen en de ambassadeur vermoord is. NIEMAND interesseerd het nog wat daar gebeurt want immers Ghadaffi is pleitte want het doel was: het GROTE gevaar voor het Westen EN de vriend van de Russen is verwijderd en de rest kan barsten. Dat zet heel wat kwaad bloed en voed terreur organisaties.
Zelfde in Syrie/Assad: bondgenoot van Rusland dus die moet weg. Gevolg: een groot bloedbad en ellende plus de opkomst van ISIS.
Zelfde patroon in Afghanistan, opkomst van AlQaida.
Overal waar wij de USA steunen met hun bully politiek krijgen we het dubbel terug.
pi_148510979
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:07 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Ik hoef niets te ontkennen, ik heb eerder aangegeven tegen extremisten te zijn. Zowel moslims als niet-moslims.
Wat is je eerste reactie als je mij ziet zoenen met mijn vriend?
pi_148510997
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat is je eerste reactie als je mij ziet zoenen met mijn vriend?
Homo
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:09:52 #211
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148511015
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:01 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Vraag me af waar je woont dan.....
pi_148511018
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:03 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:05 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
Deze toestand in Frankrijk is niet minder dan een reactie van hetgeen zich afspeelt in Syrie in Irak waar Frankrijk ook bloed aan z'n handen heeft. Alleen moet het wel duidelijk zijn dat de internationale politieke situatie een aanleiding is geweest om dit te laten gebeuren.
Grootste onzin die er is. Aanslag op Charlie Hebdo was een reactie op een spotprent over Mohammed. Een aanval op het vrije woord en de daders hebben dat ook expliciet gezegd. Nooit hebben ze iets gemeld over het buitenlandse beleid van Frankrijk.

En om nog verder te gaan, de daders zijn uit zichzelf naar Irak en Syrie geweest om daar te vechten. Ook als Frankrijk daar niet heen was geweest waren ze, vervuld met haat tegen het Westen teruggekomen.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:10:15 #213
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148511028
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:09 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Homo
_O-
pi_148511076
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:09 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Homo
En je tweede?
pi_148511083
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:04 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
Reactie op AbuTaleb:

Jij vind het een top idee als radicale moslims ergens een kalifaat stichten en het Westen moet zich er vooral niet mee bemoeien?
pi_148511084
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Vraag me af waar je woont dan.....
Hollands inteelt dorp.
pi_148511115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jij vind het een top idee als radicale moslims ergens een kalifaat stichten en het Westen moet zich er vooral niet mee bemoeien?
Ja natuurlijk. Geef ons moslims een Kalifaat en laat ons vooral met rust zonder dat we bommen hoeven te koppen, dan ben ik vandaag nog weg.
pi_148511138
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als ik een Irakees was en mijn gezin werd opgeblazen door een Amerikaanse helicopter raket dan pakte ik ook de wapens op.
Wij moorden al jaren, als Westen, mensen uit vanwege de "heilige olie".
De Amerikanen beginnen het nu pas te snappen en zijn bezig om zich los te maken van het Midden Oosten wat olie betreft. Maar wij ondersteunen hun bij letterlijk ALLES wat die gasten flikken op deze wereld. Dus zijn wij een gelegitimeerd doel in de ogen van de terreurgroepen. (die zichzelf zien als vrijheidsstrijders)
Ik krijg dus geen antwoord op mijn vraag en je begint als een langspeelplaat maar weer eens aan je anti westerse riedeltjes. Nogmaals waarom zien we de islam radicaliseren in landen waar nooit is ingegrepen en waarom zie je islamitische terreur in landen zonder die buitenland politiek ?? China zat niet in Irak, Thailand zat niet in Afghanistan etc.

Verklaar die radicalisering en die dwangmatige zoektocht naar geweld en conflicten binnen de islam nou eens. Waarom moorden ze hindoes uit?, waarom moorden ze boeddhisten uit? waarom doden ze Christenen? ,waarom hangen ze homo's op?, waarom onderdrukken ze vrouwen?
En kom nou niet weer met de inval in Irak want daar verklaar je dit bloeddorstige gedrag niet mee.
Je probeert dwangmatig alle schuld bij alle anderen leggen om de werkelijke oorzaak, de ontwikkelingen binnen de islam, buiten schot te houden en zelfs als slachtoffers neer te zetten.. (en die stoornis noemen we politieke correctheid)
pi_148511153
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:12 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Geef ons moslims een Kalifaat en laat ons vooral met rust zonder dat we bommen hoeven te koppen, dan ben ik vandaag nog weg.
Beetje de omgekeerde wereld dit, of niet? :')
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:13:10 #220
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148511157
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Grootste onzin die er is. Aanslag op Charlie Hebdo was een reactie op een spotprent over Mohammed. Een aanval op het vrije woord en de daders hebben dat ook expliciet gezegd. Nooit hebben ze iets gemeld over het buitenlandse beleid van Frankrijk.

En om nog verder te gaan, de daders zijn uit zichzelf naar Irak en Syrie geweest om daar te vechten. Ook als Frankrijk daar niet heen was geweest waren ze, vervuld met haat tegen het Westen teruggekomen.
Daders zijn van Algerijnse afkomst, een land wat niet echt leuke herinneringen heeft aan Frankrijk en op dit moment nog steeds totaal verscheurd is en waar je leven niet zeker is.
Waarschijnlijk totaal vergiftigd door de ellendige historie van Frankrijk en geradicaliseerd door mafketels die alles gebruiken om meer haat te zaaien.
Sta er boven.

[ Bericht 0% gewijzigd door DUTCHKO op 09-01-2015 16:18:15 ]
pi_148511222
quote:

[..]

Je zal altijd bommen moeten koppen als je terreur en fascisme verspreidt en het kalifaat ga je in Europa niet vinden dat zoeken ze maar lekker in het Midden-Oosten uit.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:16:46 #222
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148511287
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:12 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Ik krijg dus geen antwoord op mijn vraag en je begint als een langspeelplaat maar weer eens aan je anti westerse riedeltjes. Nogmaals waarom zien we de islam radicaliseren in landen waar nooit is ingegrepen en waarom zie je islamitische terreur in landen zonder die buitenland politiek ?? China zat niet in Irak, Thailand zat niet in Afghanistan etc.

Verklaar die radicalisering en die dwangmatige zoektocht naar geweld en conflicten binnen de islam nou eens. waarom moorden ze hindoes uit?, waarom moorden ze boeddhisten uit? waarom doden ze Christenen? ,waarom hangen ze homo's op, waarom onderdrukken ze vrouwen?
En kom nou niet weer met de inval in Irak want daar verklaar je dit bloeddorstige gedrag niet mee.
Je probeert dwangmatig alle schuld bij alle anderen leggen om de werkelijke oorzaak, de ontwikkelingen binnen de islam, buiten schot te houden en zelfs als slachtoffers neer te zetten.. (en die stoornis noemen we politieke correctheid)
Nee ik beperk mij tot de rol van het Westen en haar butenlandse politiek.
Ik ga geen China of wat voor landen er bij slepen omdat ik niet precies weet wat daar gebeurt.
Dat jij dat wel doet vind ik een zwaktebod omdat jij ook niet precies weet wat daar aan de hand is.
Het enige wat ik konstateer is dat jij al aardig radicaal begint te worden en zodirekt een perfekte PVV pion zal zijn. (met of zonder machinegeweer)
Waar ik wel bang voor ben is dat de huidige politiek dit wederom snel onder het tapijt zal vegen.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:17:57 #223
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148511327
quote:

[..]

Die zijn er genoeg. Maar ik denk zomaar dat het je niet zal bevallen qua vrijheid en democratie. (en ZEKER de vrouwen niet)
pi_148511351
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Daders zijn van Algerijnse afkomst, een land wat niet echt leuke herinneringen heeft aan Frankrijk en op dit moment nog steeds totaal verscheurd is en waar je leven niet zeker is.
Waarschijnlijk totaal vergiftigd door de ellendige historie van Frankrijk en geradicaliseerd door mafketels die alles geberuiken om meer haat te zaaien.
Sta er boven.
Deze daders zijn begin 30 die hebben dat nooit meegemaakt. Onzin dus. Daarnaast heeft ook in Algerije net als de rest van de islamitische wereld te maken met doordraaiende en radicaliserende islam.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:21:17 #225
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148511453
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:18 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Deze daders zijn begin 30 die hebben dat nooit meegemaakt. Onzin dus. Daarnaast heeft ook in Algerije net als de rest van de islamitische wereld te maken met doordraaiende en radicaliserende islam.
(zucht) Nooit van geschiedenis gehoord? Verhalen van ouders? Films? Indoctrinatie?
Er zijn nu eenmaal figuren die zich mee laten slepen en op hol slaan.
Kalm blijven en de problemen benoemen en aanpakken. Maar ik ben bang dat dit nooit zal gaan gebeuren met de slappe politieke zakken die de Eu regeren....
pi_148511570
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:16 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee ik beperk mij tot de rol van het Westen en haar butenlandse politiek.
Ik ga geen China of wat voor landen er bij slepen omdat ik niet precies weet wat daar gebeurt.
Dat jij dat wel doet vind ik een zwaktebod omdat jij ook niet precies weet wat daar aan de hand is.
Het enige wat ik konstateer is dat jij al aardig radicaal begint te worden en zodirekt een perfekte PVV pion zal zijn. (met of zonder machinegeweer)
Waar ik wel bang voor ben is dat de huidige politiek dit wederom snel onder het tapijt zal vegen.
Natuurlijk beperk jij je tot het westen want die zal en moet in jou ogen de schuld krijgen van het achterlijke gedrag in de islamitische wereld. Daarnaast kan je gewoon geen antwoord geven omdat je weet dat je dan met het vingertje naar de islam moet wijzen en een politiek correcte islamverdediger springt nog liever van een flat af. En je afleidingsmanoeuvre met de PVV is zo doorzichtig dat dat ook niet gaat werken. Jij en ik weten allebei waar de gekte vandaan komt en dat is niet Amerika, niet China, niet de cartoonisten en niet Wilders maar de door jou zo begeerde religieuze koppensnellers.
pi_148511704
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

(zucht) Nooit van geschiedenis gehoord? Verhalen van ouders? Films? Indoctrinatie?
Er zijn nu eenmaal figuren die zich mee laten slepen en op hol slaan.
Kalm blijven en de problemen benoemen en aanpakken. Maar ik ben bang dat dit nooit zal gaan gebeuren met de slappe politieke zakken die de Eu regeren....
Ja ik zelf denk dat het probleem voor 90% kan worden opgelost als je al die radicalen gewoon uitzet. En dan bedoel ik vóór dat ze aanslagen plegen. Daar wordt iedereen inclusief de Europese moslims beter van. Maar dat stuit weer op verzet van de traditionele politiek. Onbegrijpelijk !
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:27:51 #228
155616 Proximo
For god, king & country
pi_148511746
Volgens France24 behoren de daders tot hetzelfde netwerk, ben benieuwd hoe ze daar achter zijn
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_148511868
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bindend advies van een medemoslim:
http://www.dumpert.nl/med(...)outaleb_ga_dan_.html
De enigste goeie PVDAer :)
Aboutaleb zetten we natuurlijk niet uit, sterker nog die leggen we aan de ketting want die mag niet meer weg.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:50:57 #230
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148512688
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:27 schreef Proximo het volgende:
Volgens France24 behoren de daders tot hetzelfde netwerk, ben benieuwd hoe ze daar achter zijn
Blijkbaar hebben ze telefonisch contact met elkaar? Het zijn sowieso geen vreemden.
pi_148514942
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:31 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Die 5% van jou bepalen helemaal niks het is het discriminerende en de geweldadige opbouw en karakter van de islamitische ideologie die zonder meer leidt tot het stelselmatig uitpoepen van fanatici.
En dat dat de islam karakteriseert baseer je weer op de eerdergenoemde 5%.
pi_148515054
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:27 schreef Proximo het volgende:
Las ik vanmiddag ook wat over, daarom was het beter dat de daders gewoon gevangen werden genomen.
pi_148515281
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat dat de islam karakteriseert baseer je weer op de eerdergenoemde 5%.
Ja o.a. maar niet alleen. Het Christendom en andere religies hebben die '5%' niet. Overigens is het radicale denken wel iets groter dan 5%

Twee derde deel van de ondervraagde moslims vinden volgens de enquête religieuze wetten belangrijker dan de wetten van het land waarin ze wonen. Drie vierde deel van hen vindt dat er slechts één mogelijke interpretatie van de koran bestaat

Bijna 60% van de ondervraagde moslims wijst homoseksuelen als vrienden af. 45% denkt dat men Joden niet kan vertrouwen en dat het Westen de islam wil vernietigen.

92% Turkse jongeren vind Syriegangers helden

Bron: Wetenschapscentrum Berlijn voor Sociaal Onderzoek (WZB)

En staan tig enquêtes online die allemaal hetzelfde zeggen en die 5% is een schromelijke onderschatting
pi_148515701
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:45 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Ja o.a. maar niet alleen. Het Christendom en andere religies hebben die '5%' niet. Overigens is het radicale denken wel iets groter dan 5%

Twee derde deel van de ondervraagde moslims vinden volgens de enquête religieuze wetten belangrijker dan de wetten van het land waarin ze wonen. Drie vierde deel van hen vindt dat er slechts één mogelijke interpretatie van de koran bestaat
Dat is niet radicaal maar fundamentalistisch.

quote:
Bijna 60% van de ondervraagde moslims wijst homoseksuelen als vrienden af. 45% denkt dat men Joden niet kan vertrouwen en dat het Westen de islam wil vernietigen.

92% Turkse jongeren vind Syriegangers helden

Bron: Wetenschapscentrum Berlijn voor Sociaal Onderzoek (WZB)

En staan tig enquêtes online die allemaal hetzelfde zeggen en die 5% is een schromelijke onderschatting
Als dat je definitie is voor radicaal of extremistisch leven er volgens diezelfde cijfers 55% extremistische niet-moslims in Nederland.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 18:36:26 #235
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148517143
Zowel radicalen als fundamentalisten moeten we hier niet hebben.
pi_148517566
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:45 schreef Religieisfacisme het volgende:
Twee derde deel van de ondervraagde moslims vinden volgens de enquête religieuze wetten belangrijker dan de wetten
Dat lijkt me nogal evident :?

Wet van God (hij die Almachtig/alwetend is en jou beoordeeld) -> wet van wat kaaskoppen
pi_148517709
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal evident :?

Wet van God (hij die Almachtig/alwetend is en jou beoordeeld) -> wet van wat kaaskoppen
Maar ondertussen wel van de andere kant van de wereld hiernaartoe komen en dolgraag bij die kaaskoppen willen wonen
pi_148517748
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:36 schreef Twiitch het volgende:
Probleem hiervan is dat een gigantische groep moslims fundamentalisten zijn. Nooit in het openbaar natuurlijk, want dat zou contraproductief zijn.

Daarom, grenzen dicht voor iedereen uit moslimlanden zodat we eerst de grote groep die het nu verpest voor de minderheid kunnen onderwijzen.
Conscience do cost.
pi_148517781
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:36 schreef Twiitch het volgende:
Zolang ze de wet niet overtreden is er geen enkele reden mensen 'aan te pakken'.
pi_148517805
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:49 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Maar ondertussen wel van de andere kant van de wereld hiernaartoe komen en dolgraag bij die kaaskoppen willen wonen
Tja... misschien is het wel welvaart->wetten van Allah->wetten van NL. Maar een groot percentage van de moslims is hier geboren.

Overigens staat er in de Koran volgens mij wel ergens dat moslims zich (tot bepaalde hoogte) dienen aan te passen aan het gastland. Maar Nederland is volgens mij ook dat niet meer voor de meeste.
pi_148517891
Ik snap niet hoe je niet fundamentalistisch kunt zijn. Als je zegt 'Ik ben moslim', dan zeg je 'ik geloof in de woorden van profeet Mohammed' en daarmee 'ik geloof wat er in de Koran staat'. Dan kun je toch onmogelijk er voor kiezen bepaalde aspecten in het boek niet serieus te nemen? Of iets anders belangrijker vinden?

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2015 18:56:46 ]
pi_148517920
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:55 schreef LelijKnap het volgende:
Ik snap niet hoe je niet fundamentalistisch kunt zijn. Als je zegt 'Ik ben moslim', dan zeg je 'ik geloof in de woorden van profeet Mohammed' en daarmee 'ik geloof wat er in de Koran staat'.
Ik ben nazi maar ik vind joden eigenlijk best wel tof. Wat nu? ;(
Conscience do cost.
pi_148517962
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik ben nazi maar ik vind joden eigenlijk best wel tof. Wat nu? ;(
Als nazi's gedefinieerd worden als 'zij die joden willen afmaken', ben jij geen nazi.
pi_148518054
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als nazi's gedefinieerd worden als 'zij die joden willen afmaken', ben jij geen nazi.
Exact. Ik ben het ook helemaal met je eens. Als je gelovig genoeg bent om jezelf christelijk of moslim te noemen is het natuurlijk niet goed te praten dat je precies uit het geloof haalt wat voor jou persoonlijk goed uitkomt.
Conscience do cost.
pi_148518203
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:00 schreef ems. het volgende:
Exact. Ik ben het ook helemaal met je eens. Als je gelovig genoeg bent om jezelf christelijk of moslim te noemen is het natuurlijk niet goed te praten dat je precies uit het geloof haalt wat voor jou persoonlijk goed uitkomt.
Ja. En dat is wat mensen (denken te kunnen) verwachten van moslims: volg alleen de delen die niet botsen met mijn/westerse normen. In mijn beleving zeggen ze dan eigenlijk; je mag geen (volledige) moslim zijn, en degene die dat opvolgen noemen we dan 'de gematigde moslim'.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2015 19:05:26 ]
pi_148518230
quote:
Ik snap niet hoe je niet fundamentalistisch kunt zijn. Als je zegt 'Ik ben moslim', dan zeg je 'ik geloof in de woorden van profeet Mohammed' en daarmee 'ik geloof wat er in de Koran staat'. Dan kun je toch onmogelijk er voor kiezen bepaalde aspecten in het boek niet serieus te nemen? Of iets anders belangrijker vinden?
Dat lukt de meeste christenen heel aardig.
pi_148518298
quote:
Als je in de bijbel of koran leest dat god vroeger rondliep in kleding van één soort stof dan kun je dat opvatten als historische beschrijving natuurlijk. En je kunt het opvatten als een soort gebod om er zelf ook maar zo bij te lopen. Het een is niet per se beter dan het ander.
pi_148518344
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat lukt de meeste christenen heel aardig.
Een christen die niet volgens de bijbel leeft is een christen? Omdat hij dat zelf zegt of zo?
pi_148518465
quote:
Het ligt er vaak aan hoe je woorden uitlegt. Als je deze woorden leest vind ik het ook vreemd dat men wel fundamentalist kan zijn:
quote:
In de godsdienst is geen dwang. Redelijk inzicht is duidelijk onderscheiden van verdorvenheid. Wie dan geen geloof hecht aan de Taghoet maar gelooft in God, die houdt de stevigste handgreep vast, die niet afbreekt. En God is horend en wetend.
pi_148518518
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:07 schreef Xa1pt het volgende:
Als je in de bijbel of koran leest dat god vroeger rondliep in kleding van één soort stof dan kun je dat opvatten als historische beschrijving natuurlijk. En je kunt het opvatten als een soort gebod om er zelf ook maar zo bij te lopen. Het een is niet per se beter dan het ander.
Het gaat er toch om dat -hoe het ook geïnterpreteerd wordt- iets wel of niet nageleefd zal moeten worden wanneer je in de Koran gelooft. Het gaat er mij niet om welke interpretatie beter of slechter is.
pi_148518553
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Een christen die niet volgens de bijbel leeft is een christen? Omdat hij dat zelf zegt of zo?
Dat ligt er maar net aan hoe je de bijbel leest natuurlijk en welke opvattingen je er zelf op nahoudt. En omdat dat zo subjectief is als de pest is het vrij onzinnig om je als ongelovige daarmee te bemoeien. Jouw uitleg is immers niet meer of minder juist dan die van iemand anders.
pi_148518672
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het gaat er toch om dat -hoe het ook geïnterpreteerd wordt- iets wel of niet nageleefd zal moeten worden wanneer je in de Koran gelooft.
En waarom zou je een passage waarin beschreven wordt dat god in kleding gemaakt van één soort stof dan precies op moeten vatten als een oproep aan gelovigen om dat ook maar te doen? Of als historische beschrijving?
pi_148518704
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:11 schreef Wespensteek het volgende:
In de godsdienst is geen dwang. Redelijk inzicht is duidelijk onderscheiden van verdorvenheid. Wie dan geen geloof hecht aan de Taghoet maar gelooft in God, die houdt de stevigste handgreep vast, die niet afbreekt. En God is horend en wetend.
Taghoet betekent ''iets wat de grens overschrijdt''. (Volgens wiki; ''De thaghoet zou op basis daarvan dus allerzins veelomvattender dan bijgeloof, of afgoderij zijn, het omvat dan alle manieren van leven die niet stroken met de islam'').

Dus er staat; ''Wie geen geloof hecht aan dwaalsporen, maar gelooft in God, die houdt de stevigste handgreep vast...''

Maar er is geen dwang.... voor wat?
pi_148518875
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is voor christenen heel normaal om selectief te shoppen in de bijbel, wel heel rigide als het om seksualiteit gaat, maar die naastenliefde, vergevingsgezindheid en het niet mogen doden, dat is allemaal achterhaald.
pi_148518924
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:16 schreef Xa1pt het volgende:
En waarom zou je een passage waarin beschreven wordt dat god in kleding gemaakt van één soort stof dan precies op moeten vatten als een oproep aan gelovigen om dat ook maar te doen? Of als historische beschrijving?
Geen idee. Het gaat er, nogmaals om, dat ze waarde hechten aan de passage (komt immers voort uit woorden v.d. profeet). Dat er interpretatieproblematiek is doet daar niets aan af. Hij die het interpreteert als een gebod om een hoofddoek te dragen is niet meer of minder 'fundamentalistisch' dan iemand die het leest als een historisch gegeven.
pi_148519045
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:16 schreef LelijKnap het volgende:
Maar er is geen dwang.... voor wat?
Tja dat zijn dus de vragen die mensen verschillend kunnen beantwoorden.
In de koran staat geen definitie/begrippenlijst. Het taalgebruik is ook in het arabisch erg veranderd en woorden hebben een andere betekenis gekregen zoals in elke taal. Hierdoor zijn er vele opvattingen mogelijk over de juiste uitleg, met als gevolg vele stromingen en opvattingen. De vraag wanneer er sprake is van een heilige oorlog is wat dat betreft wel erg van belang.

Er is zelfs een tekst in de koran die volgens mij al aangeeft dat men van mening kan en mag verschillen:
quote:
Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt.
pi_148519085
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is voor christenen heel normaal om selectief te shoppen in de bijbel, wel heel rigide als het om seksualiteit gaat, maar die naastenliefde, vergevingsgezindheid en het niet mogen doden, dat is allemaal achterhaald.
Klopt... ''mensen die zichzelf christen noemen''
pi_148519346
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:23 schreef Wespensteek het volgende:
Tja dat zijn dus de vragen die mensen verschillend kunnen beantwoorden.
In de koran staat geen definitie/begrippenlijst. Het taalgebruik is ook in het arabisch erg veranderd en woorden hebben een andere betekenis gekregen zoals in elke taal. Hierdoor zijn er vele opvattingen mogelijk over de juiste uitleg, met als gevolg vele stromingen en opvattingen. De vraag wanneer er sprake is van een heilige oorlog is wat dat betreft wel erg van belang.

Er is zelfs een tekst in de koran die volgens mij al aangeeft dat men van mening kan en mag verschillen:
Klopt allemaal... maar dat toch niets af aan het inherente fundamentalisme dat een moslim volgens mij zou definiëren? Ik bedenk me nu wel dat ik met fundamentalisme misschien iets anders bedoel dan de gangbare definitie, namelijk dat een geloof (de koran) het fundament van iemand zijn leven(sovertuiging) is ipv 'het zo letterlijk mogelijk nemen van (elke letter in) de koran'. Dat komt omdat ik het tegenover 'gematigd' pareerde, wat veelal wordt gelezen als 'iemand die minder ''serieus'' gelooft' - iemand die meer afstand kan doen van zijn geloof

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2015 19:33:21 ]
pi_148519584
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Klopt allemaal... maar dat toch niets af aan het inherente fundamentalisme dat een moslim volgens mij zou definiëren? Ik bedenk me nu dat ik met fundamentalisme misschien iets anders bedoel dan de gangbare definitie, namelijk dat het (een geloof, de koran) het fundament van zijn leven(sovertuiging) is ipv 'het zo letterlijk mogelijk nemen van de koran'.
"dat het (een geloof, de koran) het fundament van zijn leven(sovertuiging) is "

Dat lijkt mij ook nodig om tegeloven. Je kunt volgens mij nauwelijks denken dat god de waarheid is en vervolgens die god negeren maar toch zie je veel gelovigen dat doen wat volgens mij van dat geloof dus echt niet mag. Hoe die mensen dat doen geen idee, mogelijk zeggen ze alleen voor de buitenwacht dat ze moslim of christen zijn. Sociale druk is natuurlijk flink aanwezig in geloofsgemeenschappen.
pi_148519864
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

"dat het (een geloof, de koran) het fundament van zijn leven(sovertuiging) is "

Dat lijkt mij ook nodig om tegeloven. Je kunt volgens mij nauwelijks denken dat god de waarheid is en vervolgens die god negeren maar toch zie je veel gelovigen dat doen wat volgens mij van dat geloof dus echt niet mag. Hoe die mensen dat doen geen idee, mogelijk zeggen ze alleen voor de buitenwacht dat ze moslim of christen zijn. Sociale druk is natuurlijk flink aanwezig in geloofsgemeenschappen.
Dat bedoel ik dus. Daarom verbaasde het mij niet dat een groot deel de Koran boven de Nederlandse wet stelt en vind ik het absurd om te stellen dat zij ''fundamentalistisch'' zijn ipv gewoon moslim.
pi_148519916
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:23 schreef Wespensteek het volgende:
Het taalgebruik is ook in het arabisch erg veranderd en woorden hebben een andere betekenis gekregen zoals in elke taal.
Waar komt eigenlijk de stelling vandaan dat de Koran alleen in het Arabisch gelezen moet worden? Is dat een gebod of komt dat ergens anders vandaan?
pi_148520112
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Klopt... ''mensen die zichzelf christen noemen''
Een religie waarin je niet kunt winkelen om je eigenbelang te dienen sterft snel uit natuurlijk. Het is trouwens ook wel erg handig dat er meer rekkelijken dan preciezen zijn, al zijn ook de preciezen dan weer precies op de niet zo belangrijke dingen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Daarom verbaasde het mij niet dat een groot deel de Koran boven de Nederlandse wet stelt en vind ik het absurd om te stellen dat zij ''fundamentalistisch'' zijn ipv gewoon moslim.
Je hebt toch ook christenfundi's? Er zijn nou eenmaal verschillen hoe mensen met hun geloof omgaan.
pi_148520155
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waar komt eigenlijk de stelling vandaan dat de Koran alleen in het Arabisch gelezen moet worden? Is dat een gebod of komt dat ergens anders vandaan?
Wat ik ervan begrepen heb is dat omdat het in Arabisch is opgeschreven dat het dichtst bij de echte woorden van god zit. Een vertaling is dus mensenwerk.

PS Overigens vind ik het maar vreemd dat een god die alles kan alleen een boekje in het Arabisch laat maken als het zo belangrijk is dat mensen het geloven.
pi_148520328
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Een religie waarin je niet kunt winkelen om je eigenbelang te dienen sterft snel uit natuurlijk. Het is trouwens ook wel erg handig dat er meer rekkelijken dan preciezen zijn, al zijn ook de preciezen dan weer precies op de niet zo belangrijke dingen.
Als het geloof oprecht is, dan is het eigenbelang evengoed het naleven van de wetten. Dat is juist één van de sterkste punten. De ruimte voor interpretatie is misschien wel noodzakelijk ja; anders zou men zich te slaafs voelen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hebt toch ook christenfundi's? Er zijn nou eenmaal verschillen hoe mensen met hun geloof omgaan.
Ik begon net ook maar even over de definitie van fundamentalisme.

''Klopt allemaal... maar dat toch niets af aan het inherente fundamentalisme dat een moslim volgens mij zou definiëren? Ik bedenk me nu wel dat ik met fundamentalisme misschien iets anders bedoel dan de gangbare definitie, namelijk dat een geloof (de koran) het fundament van iemand zijn leven(sovertuiging) is ipv 'het zo letterlijk mogelijk nemen van (elke letter in) de koran'. Dat komt omdat ik het tegenover 'gematigd' pareerde, wat veelal wordt gelezen als 'iemand die minder ''serieus'' gelooft' - iemand die meer afstand kan doen van zijn geloof.''
pi_148520343
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:50 schreef Wespensteek het volgende:
Wat ik ervan begrepen heb is dat omdat het in Arabisch is opgeschreven dat het dichtst bij de echte woorden van god zit. Een vertaling is dus mensenwerk.
Ja, dat snap ik. Maar staat het ook in de Koran? Als advies/gebod?
pi_148520366
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar staat het ook in de Koran? Als advies/gebod?
Volgens mij niet.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 20:06:04 #267
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148520716
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En je tweede?
Gadverdamme.
pi_148520905
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als het geloof oprecht is, dan is het eigenbelang evengoed het naleven van de wetten. Dat is juist één van de sterkste punten. De ruimte voor interpretatie is misschien wel noodzakelijk ja; anders zou men zich te slaafs voelen.
Nederlandse gereformeerden zijn vaak van mening dat het wereldse gezag van god komt, en ze zich er dus naar moeten schikken. Maar dat komt ook vaak wel handig uit, zoals onder de bezetting van de Duitsers. In dat soort situaties blijken er gelukkig een heleboel mensen die zich niet achter het gezag verschuilen, maar weten dat er hogere regels gelden. Daar is niks islamtisch aan, en zelfs niks religieus aan.

quote:
Ik begon net ook maar even over de definitie van fundamentalisme.

''Klopt allemaal... maar dat toch niets af aan het inherente fundamentalisme dat een moslim volgens mij zou definiëren? Ik bedenk me nu wel dat ik met fundamentalisme misschien iets anders bedoel dan de gangbare definitie, namelijk dat een geloof (de koran) het fundament van iemand zijn leven(sovertuiging) is ipv 'het zo letterlijk mogelijk nemen van (elke letter in) de koran'. Dat komt omdat ik het tegenover 'gematigd' pareerde, wat veelal wordt gelezen als 'iemand die minder ''serieus'' gelooft' - iemand die meer afstand kan doen van zijn geloof.''
Volgens mij heeft het niet zoveel met letterlijkheid te maken, maar meer met het streng gelovig zijn, in die zin dat veel van hun keuzes en dagelijkse gedrag erdoor wordt beinvloed of zelfs bepaald. Dat gaat dan vaak gepaard met een fixatie op de verboden en de wereldlijke handhaving daarvan. De vriendelijke kant is bij fundi's wat minder prominent aanwezig. Het gaat er meer om welk deel van het boek ze als belangrijk aanwijzen, dan om het letterlijk nemen.

Ik weet niet of moslims gemiddeld wel strenger zijn dan christenen. Wel zie je trends daarin, en zie je bij alle religies dat wanneer er oorlog of andere ellende is, de gelovigen strenger worden, en helemaal als de religie zelf aangevallen wordt.
pi_148528290
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Geen idee. Het gaat er, nogmaals om, dat ze waarde hechten aan de passage (komt immers voort uit woorden v.d. profeet). Dat er interpretatieproblematiek is doet daar niets aan af. Hij die het interpreteert als een gebod om een hoofddoek te dragen is niet meer of minder 'fundamentalistisch' dan iemand die het leest als een historisch gegeven.
Iemand die dergelijke passages letterlijk neemt en vindt dat daar niets aan af te dingen valt door het bijvoorbeeld in een bredere context te trekken is wel enigszins fundamentalistisch bezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')