Ik vergeet dat volwassenen kinderen niet als mensen zien.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:21 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
[..]
Daar mag je de ouders op aanspreken.
Ik ben zelf ook absoluut geen voorstander van religie en vind het eigenlijk verwerpelijk dat ouders hun kinderen een religie 'opdringen'.
Wil je je bij een religie aansluiten, prima, maar doe dat dan als je volwassen bent, een opleiding hebt genoten en daadwerkelijk wat te kiezen hebt.
Maar dat staat los van onze godsdientsvrijheid. Die biedt ouders immers de mogelijkheid om de kinderen naar hun eigen wereldbeeld op te voeden.
Verassing: de maatschappij zit vol met zulk soort volk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel vreemd dat dit gebeurt.
Als jij je gaat afreageren op een willekeurige moskee, dan mis je toch echt een aantal chromosomen.
Dat heeft er niets mee te maken.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Logisch voor mensen die met hun IQ niet boven de 80 uitkomen wellicht.
Want als je een lichaamsdeel mist ben je de godsdienstvrijheid kwijt?quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En jij morgen geboren wordt bij een paar joodse of islamitische ouders dan hakken ze een stuk van je lichaam af. Daar heb je geen keuze in. Oftewel geen godsdienstvrijheid.
Jij vindt keuzes mogen maken geen onderdeel van vrijheid?quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Want als je een lichaamsdeel mist ben je de godsdienstvrijheid kwijt?
De gesneuvelde ruiten laten zien hoe superieur de westerse cultuur is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:38 schreef Elfletterig het volgende:
En dit moeten we dan erg vinden en veroordelen? Sorry, maar 12 bruut vermoorde mensen wegen bij mij wat zwaarder dan een stel gesneuvelde ruiten.
Jawel maar jouw keuze gaat over lichamelijke integriteit van kinderen en niet over godsdienstvrijheid want dat wordt op geen enkele wijze belemmerd door een besnijdenis.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij vindt keuzes mogen maken geen onderdeel van vrijheid?
Zodra je het mes in een kind zet namens een religie, is hij/zij niet meer vrij van religie. Je kan later je ouders uitlachen dat ze na hun 12e nog in een soort boosaardige onzichtbare sinterklaas geloofden. Een stuk lichaam terug groeien is wat lastiger helaas. Ze pakken je religieuze keuze af.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel maar jouw keuze gaat over lichamelijke integriteit van kinderen en niet over godsdienstvrijheid want dat wordt op geen enkele wijze belemmerd door een besnijdenis.
Je hoeft niet vrij te zijn van een religie om niet meer in die religie te geloven. Jouw lichamelijke integriteit is aangetast maar niet de vrijheid om te geloven wat je wil. Het kan hooguit anders zijn als er een religie is die onbesneden zijn zou voorschrijven maar die is er niet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zodra je het mes in een kind zet namens een religie, is hij/zij niet meer vrij van religie. Je kan later je ouders uitlachen dat ze na hun 12e nog in een soort boosaardige onzichtbare sinterklaas geloofden. Een stuk lichaam terug groeien is wat lastiger helaas. Ze pakken je religieuze keuze af.
Dat is natuurlijk onzin en dat besef je zelf hopelijk ook wel. Voor islamitische west-Europese Syriëgangers zijn Syrië, Irak en de Palestijnse kwestie over het algemeen net zo'n "ver van mijn bed-show" als voor mij als autochtone Nederlander. Wanneer het logisch zou zijn om naar dergelijke oorden te trekken en daar vanwege je religie aan de strijd deel te nemen, zouden in de voorbije tientallen jaren ook hele hordes katholieken naar Ierland getrokken zijn om daar de Engelse "bezetter" te bestrijden...quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Op het moment dat je met je vingertje gaat roeren in het Midden-Oosten is radicalisatie een gevolg daarvan. Waarom vallen ze Aziatische landen niet aan? Die zitten niet zo prominent in het M-O.
Tja, actie-reactie. Er is al tientallen jaren oorlog in het Midden-Oosten en daar heeft het Westen deels schuld aan, dit zijn de vruchten daarvan.
Onzinquote:Op donderdag 8 januari 2015 17:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat is natuurlijk onzin en dat besef je zelf hopelijk ook wel. Voor islamitische west-Europese Syriëgangers zijn Syrië, Irak en de Palestijnse kwestie over het algemeen net zo'n "ver van mijn bed-show" als voor mij als autochtone Nederlander.
Je vergelijkt nu Syrië met Ierland? Really?quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wanneer het logisch zou zijn om naar dergelijke oorden te trekken en daar vanwege je religie aan de strijd deel te nemen, zouden in de voorbije tientallen jaren ook hele hordes katholieken naar Ierland getrokken zijn om daar de Engelse "bezetter" te bestrijden...
Waarom zou bijv. voor een in Nederland opgegroeide tienerjongen met Marokkaanse ouders Syrië géén "ver van mijn bed-show" zijn? Vanwaar die "betrokkenheid"? Of is het gewoon een perverse drang naar geweld...quote:
Ja, dat doe ik inderdaad ja...quote:Je vergelijkt nu Syrië met Ierland? Really?
Waarom is dat onzin? Dan zouden Christenen ook aanslagen moeten plegen in Saudi-Arabië omdat Christenen daar vervolgd worden. Of Egypte. Of Pakistan. Kortom, het is geen onzin.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin
[..]
Je vergelijkt nu Syrië met Ierland? Really?
Omdat het voor die gasten geen ver van mijn bed show is. Als mensen naar dat gebied afreizen om te gaan vechten dan is het geen ver van mijn bed show. Je kletst uit je nek.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waarom zou bijv. voor een in Nederland opgegroeide tienerjongen met Marokkaanse ouders Syrië géén "ver van mijn bed-show" zijn? Vanwaar die "betrokkenheid"? Of is het gewoon een perverse drang naar geweld...
Again, je kletst uit je nek.quote:
Die eigenaars van de ruiten zijn schuldig en de daders zijn voorbeeldige voorvechters van het vrije woord en andere westerse normen en waarden?quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:38 schreef Elfletterig het volgende:
En dit moeten we dan erg vinden en veroordelen? Sorry, maar 12 bruut vermoorde mensen wegen bij mij wat zwaarder dan een stel gesneuvelde ruiten.
Maar wat hebben zij te maken met dat gebied? Ze komen er niet vandaan, kennen de situatie daar niet en verneuken het land waar ze naartoe reizen nog meer. Fijn zeg. Hoe zou jij het vinden als alle Europeanen opeens massaal de Koerden gaan steunen en naar Turkije afreizen en daar chaos gaan trappen? Dat slaat toch ook nergens op?quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat het voor die gasten geen ver van mijn bed show is. Als mensen naar dat gebied afreizen om te gaan vechten dan is het geen ver van mijn bed show. Je kletst uit je nek.
[..]
Again, je kletst uit je nek.
Volgens mij is er in het internet tijdperk niet meer zoiets als een ver-van-je-bed show.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou bijv. voor een in Nederland opgegroeide tienerjongen met Marokkaanse ouders Syrië géén "ver van mijn bed-show" zijn? Vanwaar die "betrokkenheid"? Of is het gewoon een perverse drang naar geweld...
[..]
Ja, dat doe ik inderdaad ja...
Ik voel niet de behoefte om in deze zaak de daders te veroordelen. We hebben wel wat anders aan ons hoofd momenteel. Het opsporen van twee moordenaars, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Die eigenaars van de ruiten zijn schuldig en de daders zijn voorbeeldige voorvechters van het vrije woord en andere westerse normen en waarden?
Het vervolgen van christenen is niet gelijk aan het complete oorlog. Je vergelijkt een strijd tussen verschillende groeperingen met een overheid die mensen vervolgt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef Richestorags het volgende:
Waarom is dat onzin? Dan zouden Christenen ook aanslagen moeten plegen in Saudi-Arabië omdat Christenen daar vervolgd worden. Of Egypte. Of Pakistan. Kortom, het is geen onzin.
Omdat toen niet met nu te vergelijken is. De wereld is niet meer hetzelfde en de oorlogen worden gevoerd om verschillende redenen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef Richestorags het volgende:
En de vergelijking met Ierland was ook valide. De Engelsen zijn daar stevig tekeer gegaan. Waarom zou dat niet vergeleken mogen worden?
Mensen die daar naar toe gaan, gaan daar naartoe omdat ze hetzelfde gedachtegoed hebben. Je kan mensen niet alleen steunen op basis van nationaliteit maar ook gedachtengoed, geloof etc. Wat Koerden hier verder mee te maken hebben weet ik niet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:01 schreef Richestorags het volgende:
Maar wat hebben zij te maken met dat gebied? Ze komen er niet vandaan, kennen de situatie daar niet en verneuken het land waar ze naartoe reizen nog meer. Fijn zeg. Hoe zou jij het vinden als alle Europeanen opeens massaal de Koerden gaan steunen en naar Turkije afreizen en daar chaos gaan trappen? Dat slaat toch ook nergens op?
Die complete oorlog komt juist door die groepen die ernaartoe zijn gekomen. IS bestaat vrijwel volledig uit buitenlandse strijders, net als die Nuzra kneuzen. Als zij er niet waren gekomen, was Assad allang weer stevig in het zadel.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het vervolgen van christenen is niet gelijk aan het complete oorlog. Je vergelijkt een strijd tussen verschillende groeperingen met een overheid die mensen vervolgt.
Oh dus als het een andere reden heeft kan het wel? Waarom zou een katholiek niet naar Ierland kunnen afreizen omdat de Engelsen daar tekeer gaan maar een verwend Mocrootje wel naar Syrië omdat zijn "broeders" daar worden afgemaakt? En vervolgens zelf hele bevolkingsgroepen de keel doorsnijden inclusief zijn "broeders"?quote:Omdat toen niet met nu te vergelijken is. De wereld is niet meer hetzelfde en de oorlogen worden gevoerd om verschillende redenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |