abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148468681
quote:
Meerdere Franse moskeeën lijken donderdag doelwit te zijn geworden, na de aanslag woensdag op het magazine Charlie Hebdo in Parijs.
Dat meldt persbureau AFP.

Op verschillende plaatsen in Frankrijk zijn bij moskeeën ontploffingen geweest en schoten afgevuurd.

Nabij een moskee in Villefranche-sur-Saône, in het oosten van Frankrijk bij Lyon, is donderdagochtend een explosie geweest. Er vielen geen gewonden, wel sneuvelden wat ruiten.

De burgemeester van de stad vermoedt dat de explosie te maken heeft met de aanslag woensdag op Charlie Hebdo in Parijs. ''Ik vrees dat dit verband heeft met de dramatische gebeurtenis van woensdag'', zegt hij tegen de krant Le Progrès.

Maar een politiebron heeft tegen de krant 20 Minutes gezegd dat er geen verband is met de aanslag in Parijs. Het zou om een criminele actie gaan. De krant stelt dat de explosie in een kebabzaak was.

De explosie gebeurde rond 6.00 uur. Er was geen gaslek, aldus de krant. De politie heeft de wijk afgesloten.

Le Mans

Ook zouden er, volgens de eerste berichten, in de nacht van woensdag op donderdag vier oefengranaten zijn gegooid naar een moskee in Le Mans, ten westen van Parijs. Eén daarvan ontplofte. Er vielen geen gewonden en er werd geen schade aangericht.

In Port-la-Nouvelle bij Narbonne werden schoten afgevuurd in de richting van een gebedshuis een uur na afloop van het avondgebed. Daarbij werd een handvuurwapen gebruikt, aldus het Openbaar Ministerie.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)-na-aanslag-parijs-3

Tja, het valt natuurlijk niet goed te praten, maar het is niet erg vreemd dat dit gebeurt. Ook al schiijnt de aanslag op de moskee in Villefranche met een criminele afrekening te maken. Maar het gaat er allemaal niet gezelliger op worden, dat staat vast.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_148468777
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:03 schreef StarmanFR het volgende:

Tja, het valt natuurlijk niet goed te praten, maar het is niet erg vreemd dat dit gebeurt. Ook al schiijnt de aanslag op de moskee in Villefranche met een criminele afrekening te maken. Maar het gaat er allemaal niet gezelliger op worden, dat staat vast.
Waarom is dit "niet vreemd dat dit gebeurt". Als je consistent wil zijn, dan zou de aanslag ook "niet vreemd" moeten zijn in het licht van het bemoeiende buitenlandbeleid van Frankrijk. Het is zuiverder te zeggen dat beide acties vreemd zijn en veroordeeld moeten worden.
당신을 사랑합니다
pi_148468806
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Microtechs het volgende:

[..]

Waarom is dit "niet vreemd dat dit gebeurt". Als je consistent wil zijn, dan zou de aanslag ook "niet vreemd" moeten zijn in het licht van het bemoeiende buitenlandbeleid van Frankrijk. Het is zuiverder te zeggen dat beide acties vreemd zijn en veroordeeld moeten worden.
Appels en peren.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_148468863
Sneu, maar was wel te verwachten...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148468904
quote:

[..]

Natuurlijk is het wel vreemd dat dit gebeurt.

Als jij je gaat afreageren op een willekeurige moskee, dan mis je toch echt een aantal chromosomen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148469043
quote:
Als je begrip hiervoor hebt, heb je vast ook begrip voor de aanslag in Parijs.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 15:14:20 #7
426493 crew  PippenScottie
pi_148469054
Na 9/11 waren er in Amerika ook soortgelijke 'wraakacties'.

Er is toen zelfs een Sikh vermoord, wiens enige misdaad was dat hij in een land woonde waarvan de inwoners de aanhangers van grote wereldreligies niet uit elkaar kunnen houden. Niet dat het wel okay zou zijn geweest als hij een moslim was natuurlijk.
My friends all drive horses
pi_148469116
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:07 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Appels en peren.
Neh. Mennekes zijn het ergens niet mee eens en gebruiken geweld en brengen mensen om of levens in gevaar; geldt in beide gevallen.
pi_148469241
:|W
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_148470110
Dat was te verwachten.
Ура для россии
pi_148471482
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Microtechs het volgende:

[..]

De aanslag in Parijs is waarschijnlijk gepleegd omdat Charlie Hebdo het lef had een spotprent van Mohammed te plaatsen. Het was een aanval op de westerse journalistieke vrijheden. Wat er bij die 3 moskeeën is gebeurd zijn 'gewoon' criminele acties of vergeldingsacties.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:10:25 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148471549
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De aanslag in Parijs is waarschijnlijk gepleegd omdat Charlie Hebdo het lef had een spotprent van Mohammed te plaatsen. Het was een aanval op de westerse journalistieke vrijheden. Wat er bij die 3 moskeeën is gebeurd zijn 'gewoon' criminele acties of vergeldingsacties.
Wel het belemmert de vrijheid van religie natuurlijk. Ook een Westerse waarde.
pi_148471809
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel het belemmert de vrijheid van religie natuurlijk. Ook een Westerse waarde.
Hun religie wordt totaal niet belemmert door de journalistieke vrijheid.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:16:30 #14
396550 Richestorags
pi_148471822
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hun religie wordt totaal niet belemmert door de journalistieke vrijheid.
Ik heb het over die aanslagen op Moskeeën.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:17:58 #15
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148471893
Amoeben.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 16:18:23 #16
pi_148471909
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En een ander kan zeggen dat de aanval op Charlie Hebdo een vergeldingsactie is voor beledigen van de profeet en dat een aanval op een moskee een aanval is op onze Westerse vrijheid van godsdienst.

Persoonlijk keur ik alle vormen van geweld af.
pi_148472008
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daar ging de vergelijking niet over. Microtechs vond de aanslag op Charlie Hebdo niet vreemd vanwege Frankrijk zijn buitenlandse beleid. Wat dat dan ook volgens hem inhoud.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:21:27 #18
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_148472062
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Toch niet door de overheid?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_148472085
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:18 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

En een ander kan zeggen dat de aanval op Charlie Hebdo een vergeldingsactie is voor beledigen van de profeet en dat een aanval op een moskee een aanval is op onze Westerse vrijheid van godsdienst.

Persoonlijk keur ik alle vormen van geweld af.
Ik ook uiteraard. Maar zelfs dan heeft de aanval op Charlie Hebdo niets met het buitenlandse beleid van Frankrijk te maken maar met het beledigen van de profeet. Ik denk ook dat dat de reden is geweest.
pi_148472110
quote:

[..]

Oh waarom is het niet vreemd dan?
pi_148472196
Tja wat zet ik hierneer, is het het begin van het einde vraag ik me af?
Waarom worden deze of deze relegie belachelijk gemaakt vraag ik me af?
Waarom laat niet iedereen andere in hun waarde?
Ik ben geen moslim maar een christen, maar begrijp het toch niet.
Die mensen neem ik aan kunnen toch helemaal niet omgaan met zo een cartoons lijkt me.
Ze zullen neem ik aan waar ze vandaan komen het riool nog open en bloot hebben liggen, ik weet het ja niet hoe het daar is.
En die worden hier in de westerse landen gedumpd en ga er maar mee om, hoe lang heeft het bij de westerlng geduurd voordat deze met zo een dingen om kon gaan, is dat bij hun niet langzaam gegroeid?
Tevens vraag ik me af zou ik in zo een land een eigen kerk mogen bouwen daar, zonder dat er aanslagen op zouden komen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 16:33:39 #22
pi_148472635
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:24 schreef john2406 het volgende:
Tja wat zet ik hierneer, is het het begin van het einde vraag ik me af?
Dat vroegen mensen zich na 9/11 ook af. Met iets meer aanleiding, eerlijk gezegd. Wel, we zijn 13 jaar verder en hoewel we honderdduizenden doden verder zijn in het Midden-Oosten is er in het Westen toch vrij weinig aan de hand geweest.

quote:
Waarom worden deze of deze relegie belachelijk gemaakt vraag ik me af?
Vrijheid van meningsuiting =/= fatsoen.

quote:
Waarom laat niet iedereen andere in hun waarde?
Omdat we in de grote mensen-wereld wonen.

quote:
Ik ben geen moslim maar een christen, maar begrijp het toch niet.
Want christenen begrijpen meer dan moslims?

quote:
Die mensen neem ik aan kunnen toch helemaal niet omgaan met zo een cartoons lijkt me.
Toch wel, al gaat het uiteindelijk om de belediging van de profeet.

quote:
Ze zullen neem ik aan waar ze vandaan komen het riool nog open en bloot hebben liggen, ik weet het ja niet hoe het daar is.
Parijs is een vrij moderne stad.

quote:
En die worden hier in de westerse landen gedumpd en ga er maar mee om, hoe lang heeft het bij de westerlng geduurd voordat deze met zo een dingen om kon gaan, is dat bij hun niet langzaam gegroeid?
Gedumpt? Waarschijnlijk zijn deze jongens in Frankrijk geboren.

quote:
Tevens vraag ik me af zou ik in zo een land een eigen kerk mogen bouwen daar, zonder dat er aanslagen op zouden komen?
Ik ken weinig gevallen van aanslagen in Frankrijk.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:39:53 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148472880
God, wat een triestheid weer. Lekker opkomen voor westerse waarden door die waarden met voeten te treden. :')
pi_148473139
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
God, wat een triestheid weer. Lekker opkomen voor westerse waarden door die waarden met voeten te treden. :')
Bedoel je mijn reactie?
Daarmee bedoel ik dus te zeggen laat ze daar waar ze zijn, en bereid ze eerst voor voordat je ze hier heen haald!
Ik kan daar gegarandeerd geen katholieke kerk neer zettten lijkt me, laat staan of ik er een vergunning voor zou krijgen.
En als ik er een zou kunnen plaatsen dan vraag ik me af hoe lang zou die er staan?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 16:49:51 #25
pi_148473290
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bedoel je mijn reactie?
Daarmee bedoel ik dus te zeggen laat ze daar waar ze zijn, en bereid ze eerst voor voordat je ze hier heen haald!
Ik kan daar gegarandeerd geen katholieke kerk neer zettten lijkt me, laat staan of ik er een vergunning voor zou krijgen.
En als ik er een zou kunnen plaatsen dan vraag ik me af hoe lang zou die er staan?
Oftewel, je doet een pleidooi om ons land net zo religieus tolerant te maken als Oman of Saudi-Arabië?

Volgens mij heb je weinig begrepen van godsdienstvrijheid.
pi_148473402
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:49 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Oftewel, je doet een pleidooi om ons land net zo religieus tolerant te maken als Oman of Saudi-Arabië?

Ik heb het wel begrepen hoor, maar ik vind dan moet ik daar dezelfde rechten hebben als hier.
Ik weet trouwens niet of ik daar uberhaupt rechten heb, denk dat als ik me daar te breed maak dat ik mijn kop niet meer op mijn lijf heb.
pi_148473464
Trieste zaak doch logisch gevolg.
Conscience do cost.
pi_148473527
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:49 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Geen enkel westers land heeft godsdienstvrijheid. Als je zegt dat wij dat wel hebben dan heb je het niet goed begrepen.
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 16:58:05 #29
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_148473575
quote:
maar het is niet erg vreemd dat dit gebeurt
ik vind van wel
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 16:58:52 #30
pi_148473598
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb het wel begrepen hoor, maar ik vind dan moet ik daar dezelfde rechten hebben als hier.
Ik weet trouwens niet of ik daar uberhaupt rechten heb, denk dat als ik me daar te breed maak dat ik mijn kop niet meer op mijn lijf heb.
Definieer 'daar'.
Marokko is niet te vergelijken met Saudi-Arabië, wat niet te vergelijken is met Iran, wat weer niet te vergelijken is met Indonesië, maar toch allemaal islamtische landen zijn.

Je loopt als westerling alleen gevaar om wie je bent in het grensgebied van Pakistan en Afghanistan en in de gebieden die door ISIS worden gecontroleerd.
Niet echt aantrekkelijke vakantiebestemmingen overigens.
pi_148473627
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:58 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

ik vind van wel
Jij had massale rellen en moordpartijen verwacht, of wil je een taalspelletje spelen?
pi_148473663
Nou neem eens Marokko de vrouwen zijn bedekt toch ze willen ja geen afgelikt snoepje is het niet?

Wel vreemd dat ze hier dan naar die afgelikte snoepjes kijken, of zelfs van snoepen willen is het niet?
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 17:00:36 #33
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_148473671
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij had massale rellen en moordpartijen verwacht, of wil je een taalspelletje spelen?
Nee hoor
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 17:01:24 #34
pi_148473695
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Geen enkel westers land heeft godsdienstvrijheid. Als je zegt dat wij dat wel hebben dan heb je het niet goed begrepen.
Please do explain..

Als ik morgen boeddhist wil worden, dan kan dat. Wil ik moslim worden, geen probleem.
Wil ik lekker atheïst blijven, er wordt mij geen strobreed in de weg gelegd.
pi_148473718
Het is wachten op nog wat Syriëgangers die terugkomen. Die zullen wel weer wraak nemen door bommen te gooien ofzo. Die zijn daar toch in getrained.
pi_148473726
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:58 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Definieer 'daar'.
Marokko is niet te vergelijken met Saudi-Arabië, wat niet te vergelijken is met Iran, wat weer niet te vergelijken is met Indonesië, maar toch allemaal islamtische landen zijn.

Je loopt als westerling alleen gevaar om wie je bent in het grensgebied van Pakistan en Afghanistan en in de gebieden die door ISIS worden gecontroleerd.
Niet echt aantrekkelijke vakantiebestemmingen overigens.
En ik maar denken dat Marokko het halve land heeft gemilitariseerd tegen gewapende mensen ontvoerende bendes, islamitische bewegingen van Nigeria tot Egypte mensen ontvoeren en er daarnaast nog wat sektarische conflicten zijn in de golfstaten.
pi_148473798
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:01 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Please do explain..

Als ik morgen boeddhist wil worden, dan kan dat. Wil ik moslim worden, geen probleem.
Wil ik lekker atheïst blijven, er wordt mij geen strobreed in de weg gelegd.
En jij morgen geboren wordt bij een paar joodse of islamitische ouders dan hakken ze een stuk van je lichaam af. Daar heb je geen keuze in. Oftewel geen godsdienstvrijheid.
pi_148473844
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het is wachten op nog wat Syriëgangers die terugkomen. Die zullen wel weer wraak nemen door bommen te gooien ofzo. Die zijn daar toch in getrained.
Daarom van alle ronselaars en gasten van wie sterk vermoed word dat ze naar Syrië willen het Nederlandse paspoort afpakken en ze, indien mogelijk, naar het land van het 2e paspoort uitzetten.
pi_148473863
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daarom van alle ronselaars en gasten van wie sterk vermoed word dat ze naar Syrië willen het Nederlandse paspoort afpakken en ze, indien mogelijk, naar het land van het 2e paspoort uitzetten.
Ok
pi_148473886
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ok
We zijn het een keer eens *O*
pi_148473899
Ik wil trouwens niks goed of slecht praten ermee, maar de culturen door mekaar, dat kan niet goed gaan vind ik.
En vooral nou met dat is gebeuren niet lijkt me, een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn steken is het niet zo?
Tevens ben ik van mening ze hadden dat land gewoon zo moeten laten, die onderdrukte ze wel die wat er eerst was.
En ik denk dat het hier vroeger niet anders was trouwens nog erbij, ook wij westerlingen hebben dat niet van vandaag op morgen gekregen.
Er zijn nu nog mensen die je zo op de tenen trappen kan door iets te opperen waar ze niet mee om kunnen gaan lijkt me?
pi_148473989
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar ging de vergelijking niet over. Microtechs vond de aanslag op Charlie Hebdo niet vreemd vanwege Frankrijk zijn buitenlandse beleid. Wat dat dan ook volgens hem inhoud.
Ho wacht eens even. Ik vind het óók vreemd. Ik liet alleen zien dat de redenering van de topicstarter beide kanten op kan werken en dat het zuiverder is om geen begrip te tonen voor beide acties.
당신을 사랑합니다
pi_148474014
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:07 schreef john2406 het volgende:
Ik wil trouwens niks goed of slecht praten ermee, maar de culturen door mekaar, dat kan niet goed gaan vind ik.
En vooral nou met dat is gebeuren niet lijkt me, een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn steken is het niet zo?
Tevens ben ik van mening ze hadden dat land gewoon zo moeten laten, die onderdrukte ze wel die wat er eerst was.
En ik denk dat het hier vroeger niet anders was trouwens nog erbij, ook wij westerlingen hebben dat niet van vandaag op morgen gekregen.
Er zijn nu nog mensen die je zo op de tenen trappen kan door iets te opperen waar ze niet mee om kunnen gaan lijkt me?
Op het moment dat je met je vingertje gaat roeren in het Midden-Oosten is radicalisatie een gevolg daarvan. Waarom vallen ze Aziatische landen niet aan? Die zitten niet zo prominent in het M-O.

Tja, actie-reactie. Er is al tientallen jaren oorlog in het Midden-Oosten en daar heeft het Westen deels schuld aan, dit zijn de vruchten daarvan.
pi_148474055
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:09 schreef Microtechs het volgende:

[..]

Ho wacht eens even. Ik vind het óók vreemd. Ik liet alleen zien dat de redenering van de topicstarter beide kanten op kan werken en dat het zuiverder is om geen begrip te tonen voor beide acties.
De aanslag in Parijs is waarschijnlijk gepleegd omdat Charlie Hebdo het lef had een spotprent van Mohammed te plaatsen. Het was een aanval op de westerse journalistieke vrijheden en heeft niets te maken met het buitenlandse beleid van Frankrijk. Wat er bij die 3 moskeeën is gebeurd zijn 'gewoon' criminele acties of vergeldingsacties.
pi_148474163
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als je begrip hiervoor hebt, heb je vast ook begrip voor de aanslag in Parijs.
Ik heb geen begrip voor de reactie, maar wel begrip voor hun woede.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 17:17:56 #46
pi_148474304
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:00 schreef john2406 het volgende:
Nou neem eens Marokko de vrouwen zijn bedekt toch ze willen ja geen afgelikt snoepje is het niet?

Wel vreemd dat ze hier dan naar die afgelikte snoepjes kijken, of zelfs van snoepen willen is het niet?
Ik ben nooit in Marokko geweest, maar vijf minuutjes googelen leert me dat je je je prima kan vermaken in Casablanca:

Marrakech:

Of ergens random in de woestijn:

pi_148474365
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:14 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik heb geen begrip voor de reactie, maar wel begrip voor hun woede.
Ben ik het eens mee, maar is het niet teveel eenrichtings verkeer aan het worden.
Waneer word de woede van de westerling dan begrepen?
Want ook daar zit volgens mij woede ze spreken in groepjes hun eigen taal, voor mij deel onbegrijpbaar, neem aan voor anderen nog meer!
Ze krijgen teminste wat ik merk overal voorrang bij ziekenhuizen doktors of bij welke instelling maar ook.
En nog schijnen ze naar mijn idee ontevreden?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 17:21:25 #48
pi_148474417
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En jij morgen geboren wordt bij een paar joodse of islamitische ouders dan hakken ze een stuk van je lichaam af. Daar heb je geen keuze in. Oftewel geen godsdienstvrijheid.
quote:

[..]

Daar mag je de ouders op aanspreken.
Ik ben zelf ook absoluut geen voorstander van religie en vind het eigenlijk verwerpelijk dat ouders hun kinderen een religie 'opdringen'.
Wil je je bij een religie aansluiten, prima, maar doe dat dan als je volwassen bent, een opleiding hebt genoten en daadwerkelijk wat te kiezen hebt.

Maar dat staat los van onze godsdientsvrijheid. Die biedt ouders immers de mogelijkheid om de kinderen naar hun eigen wereldbeeld op te voeden.
pi_148474607
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:54 schreef ems. het volgende:
Trieste zaak doch logisch gevolg.
Logisch voor mensen die met hun IQ niet boven de 80 uitkomen wellicht.
pi_148474701
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, onvoorspelbaar dat zoiets zou gebeuren :(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148474719
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:21 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

[..]

Daar mag je de ouders op aanspreken.
Ik ben zelf ook absoluut geen voorstander van religie en vind het eigenlijk verwerpelijk dat ouders hun kinderen een religie 'opdringen'.
Wil je je bij een religie aansluiten, prima, maar doe dat dan als je volwassen bent, een opleiding hebt genoten en daadwerkelijk wat te kiezen hebt.

Maar dat staat los van onze godsdientsvrijheid. Die biedt ouders immers de mogelijkheid om de kinderen naar hun eigen wereldbeeld op te voeden.
Ik vergeet dat volwassenen kinderen niet als mensen zien.
  donderdag 8 januari 2015 @ 17:31:32 #52
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148474745
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk is het wel vreemd dat dit gebeurt.

Als jij je gaat afreageren op een willekeurige moskee, dan mis je toch echt een aantal chromosomen.
Verassing: de maatschappij zit vol met zulk soort volk.
Say what?
pi_148474804
Logisch gevolg van de idioten die de mensheid rijk is en in die zin te verwachten net als terreuraanslagen te verwachten zijn en moorden te verwachten zijn.
pi_148474840
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat heeft er niets mee te maken.
Conscience do cost.
pi_148474845
Fransen voelen hun bedreigd, Logsch dat ze terug reageren.
Beethe vergelijkbaar dat iemand stampen krijgt en als reactie recht probeert te komen maar niet lukt en dus een steen gooit naar de daders
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_148474870
quote:

[..]

Want als je een lichaamsdeel mist ben je de godsdienstvrijheid kwijt?
pi_148474953
En dit moeten we dan erg vinden en veroordelen? Sorry, maar 12 bruut vermoorde mensen wegen bij mij wat zwaarder dan een stel gesneuvelde ruiten.
pi_148474989
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Want als je een lichaamsdeel mist ben je de godsdienstvrijheid kwijt?
Jij vindt keuzes mogen maken geen onderdeel van vrijheid?
pi_148475015
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:38 schreef Elfletterig het volgende:
En dit moeten we dan erg vinden en veroordelen? Sorry, maar 12 bruut vermoorde mensen wegen bij mij wat zwaarder dan een stel gesneuvelde ruiten.
De gesneuvelde ruiten laten zien hoe superieur de westerse cultuur is.
pi_148475035
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij vindt keuzes mogen maken geen onderdeel van vrijheid?
Jawel maar jouw keuze gaat over lichamelijke integriteit van kinderen en niet over godsdienstvrijheid want dat wordt op geen enkele wijze belemmerd door een besnijdenis.
pi_148475150
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel maar jouw keuze gaat over lichamelijke integriteit van kinderen en niet over godsdienstvrijheid want dat wordt op geen enkele wijze belemmerd door een besnijdenis.
Zodra je het mes in een kind zet namens een religie, is hij/zij niet meer vrij van religie. Je kan later je ouders uitlachen dat ze na hun 12e nog in een soort boosaardige onzichtbare sinterklaas geloofden. Een stuk lichaam terug groeien is wat lastiger helaas. Ze pakken je religieuze keuze af.
pi_148475271
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zodra je het mes in een kind zet namens een religie, is hij/zij niet meer vrij van religie. Je kan later je ouders uitlachen dat ze na hun 12e nog in een soort boosaardige onzichtbare sinterklaas geloofden. Een stuk lichaam terug groeien is wat lastiger helaas. Ze pakken je religieuze keuze af.
Je hoeft niet vrij te zijn van een religie om niet meer in die religie te geloven. Jouw lichamelijke integriteit is aangetast maar niet de vrijheid om te geloven wat je wil. Het kan hooguit anders zijn als er een religie is die onbesneden zijn zou voorschrijven maar die is er niet.
pi_148475427
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Op het moment dat je met je vingertje gaat roeren in het Midden-Oosten is radicalisatie een gevolg daarvan. Waarom vallen ze Aziatische landen niet aan? Die zitten niet zo prominent in het M-O.

Tja, actie-reactie. Er is al tientallen jaren oorlog in het Midden-Oosten en daar heeft het Westen deels schuld aan, dit zijn de vruchten daarvan.
Dat is natuurlijk onzin en dat besef je zelf hopelijk ook wel. Voor islamitische west-Europese Syriëgangers zijn Syrië, Irak en de Palestijnse kwestie over het algemeen net zo'n "ver van mijn bed-show" als voor mij als autochtone Nederlander. Wanneer het logisch zou zijn om naar dergelijke oorden te trekken en daar vanwege je religie aan de strijd deel te nemen, zouden in de voorbije tientallen jaren ook hele hordes katholieken naar Ierland getrokken zijn om daar de Engelse "bezetter" te bestrijden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_148475451
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat is natuurlijk onzin en dat besef je zelf hopelijk ook wel. Voor islamitische west-Europese Syriëgangers zijn Syrië, Irak en de Palestijnse kwestie over het algemeen net zo'n "ver van mijn bed-show" als voor mij als autochtone Nederlander.
Onzin

quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wanneer het logisch zou zijn om naar dergelijke oorden te trekken en daar vanwege je religie aan de strijd deel te nemen, zouden in de voorbije tientallen jaren ook hele hordes katholieken naar Ierland getrokken zijn om daar de Engelse "bezetter" te bestrijden...
Je vergelijkt nu Syrië met Ierland? Really?
pi_148475560
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Onzin
Waarom zou bijv. voor een in Nederland opgegroeide tienerjongen met Marokkaanse ouders Syrië géén "ver van mijn bed-show" zijn? Vanwaar die "betrokkenheid"? Of is het gewoon een perverse drang naar geweld...

quote:
Ja, dat doe ik inderdaad ja...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 januari 2015 @ 17:59:27 #66
396550 Richestorags
pi_148475581
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Onzin

[..]

Waarom is dat onzin? Dan zouden Christenen ook aanslagen moeten plegen in Saudi-Arabië omdat Christenen daar vervolgd worden. Of Egypte. Of Pakistan. Kortom, het is geen onzin.

En de vergelijking met Ierland was ook valide. De Engelsen zijn daar stevig tekeer gegaan. Waarom zou dat niet vergeleken mogen worden?
pi_148475591
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waarom zou bijv. voor een in Nederland opgegroeide tienerjongen met Marokkaanse ouders Syrië géén "ver van mijn bed-show" zijn? Vanwaar die "betrokkenheid"? Of is het gewoon een perverse drang naar geweld...
Omdat het voor die gasten geen ver van mijn bed show is. Als mensen naar dat gebied afreizen om te gaan vechten dan is het geen ver van mijn bed show. Je kletst uit je nek.

quote:
Again, je kletst uit je nek.
pi_148475592
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:38 schreef Elfletterig het volgende:
Die eigenaars van de ruiten zijn schuldig en de daders zijn voorbeeldige voorvechters van het vrije woord en andere westerse normen en waarden?
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:01:29 #69
396550 Richestorags
pi_148475637
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Omdat het voor die gasten geen ver van mijn bed show is. Als mensen naar dat gebied afreizen om te gaan vechten dan is het geen ver van mijn bed show. Je kletst uit je nek.

[..]

Maar wat hebben zij te maken met dat gebied? Ze komen er niet vandaan, kennen de situatie daar niet en verneuken het land waar ze naartoe reizen nog meer. Fijn zeg. Hoe zou jij het vinden als alle Europeanen opeens massaal de Koerden gaan steunen en naar Turkije afreizen en daar chaos gaan trappen? Dat slaat toch ook nergens op?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 18:01:55 #70
pi_148475646
quote:

[..]

[..]

Volgens mij is er in het internet tijdperk niet meer zoiets als een ver-van-je-bed show.
pi_148475649
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Die eigenaars van de ruiten zijn schuldig en de daders zijn voorbeeldige voorvechters van het vrije woord en andere westerse normen en waarden?
Ik voel niet de behoefte om in deze zaak de daders te veroordelen. We hebben wel wat anders aan ons hoofd momenteel. Het opsporen van twee moordenaars, bijvoorbeeld.
pi_148475657
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef Richestorags het volgende:

Waarom is dat onzin? Dan zouden Christenen ook aanslagen moeten plegen in Saudi-Arabië omdat Christenen daar vervolgd worden. Of Egypte. Of Pakistan. Kortom, het is geen onzin.
Het vervolgen van christenen is niet gelijk aan het complete oorlog. Je vergelijkt een strijd tussen verschillende groeperingen met een overheid die mensen vervolgt.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef Richestorags het volgende:
En de vergelijking met Ierland was ook valide. De Engelsen zijn daar stevig tekeer gegaan. Waarom zou dat niet vergeleken mogen worden?
Omdat toen niet met nu te vergelijken is. De wereld is niet meer hetzelfde en de oorlogen worden gevoerd om verschillende redenen.
pi_148475696
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:01 schreef Richestorags het volgende:
Maar wat hebben zij te maken met dat gebied? Ze komen er niet vandaan, kennen de situatie daar niet en verneuken het land waar ze naartoe reizen nog meer. Fijn zeg. Hoe zou jij het vinden als alle Europeanen opeens massaal de Koerden gaan steunen en naar Turkije afreizen en daar chaos gaan trappen? Dat slaat toch ook nergens op?
Mensen die daar naar toe gaan, gaan daar naartoe omdat ze hetzelfde gedachtegoed hebben. Je kan mensen niet alleen steunen op basis van nationaliteit maar ook gedachtengoed, geloof etc. Wat Koerden hier verder mee te maken hebben weet ik niet.
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:04:30 #74
396550 Richestorags
pi_148475716
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Het vervolgen van christenen is niet gelijk aan het complete oorlog. Je vergelijkt een strijd tussen verschillende groeperingen met een overheid die mensen vervolgt.
Die complete oorlog komt juist door die groepen die ernaartoe zijn gekomen. IS bestaat vrijwel volledig uit buitenlandse strijders, net als die Nuzra kneuzen. Als zij er niet waren gekomen, was Assad allang weer stevig in het zadel.

quote:
Omdat toen niet met nu te vergelijken is. De wereld is niet meer hetzelfde en de oorlogen worden gevoerd om verschillende redenen.
Oh dus als het een andere reden heeft kan het wel? Waarom zou een katholiek niet naar Ierland kunnen afreizen omdat de Engelsen daar tekeer gaan maar een verwend Mocrootje wel naar Syrië omdat zijn "broeders" daar worden afgemaakt? En vervolgens zelf hele bevolkingsgroepen de keel doorsnijden inclusief zijn "broeders"?
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:05:52 #75
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_148475756
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:04 schreef Richestorags het volgende:
Die complete oorlog komt juist door die groepen die ernaartoe zijn gekomen. IS bestaat vrijwel volledig uit buitenlandse strijders, net als die Nuzra kneuzen. Als zij er niet waren gekomen, was Assad allang weer stevig in het zadel.

Die oorlog is gekomen door instabiliteit in het Midden-Oosten mededoor Wester invloed. ISIS is niet zomaar ontstaan, het is een groepering ontstaan uit onvrede over de situatie in hun land.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:04 schreef Richestorags het volgende:
Oh dus als het een andere reden heeft kan het wel? Waarom zou een katholiek niet naar Ierland kunnen afreizen omdat de Engelsen daar tekeer gaan maar een verwend Mocrootje wel naar Syrië omdat zijn "broeders" daar worden afgemaakt? En vervolgens zelf hele bevolkingsgroepen de keel doorsnijden inclusief zijn "broeders"?
Waar zeg ik dat katholiek niet naar Ierland zou kunnen gaan? Ik zeg dat de situaties verschillende zijn, leer lezen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:05:57 #77
396550 Richestorags
pi_148475757
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Mensen die daar naar toe gaan, gaan daar naartoe omdat ze hetzelfde gedachtegoed hebben. Je kan mensen niet alleen steunen op basis van nationaliteit maar ook gedachtengoed, geloof etc. Wat Koerden hier verder mee te maken hebben weet ik niet.
Dat is gek, de lokale bevolking wil al die buitenlanders helemaal niet. Ze zeggen hun eigen land niet meer te herkennen. En wat verschilt dat trouwens met Christenen? Die hebben dan toch ook hetzelfde gedachtegoed? Het slaat gewoon nergens op om naar een ander land af te reizen om daar de lokale bevolking te gaan uitmoorden.
pi_148475782
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:05 schreef Richestorags het volgende:

Dat is gek, de lokale bevolking wil al die buitenlanders helemaal niet. Ze zeggen hun eigen land niet meer te herkennen. En wat verschilt dat trouwens met Christenen? Die hebben dan toch ook hetzelfde gedachtegoed? Het slaat gewoon nergens op om naar een ander land af te reizen om daar de lokale bevolking te gaan uitmoorden.
Over welke lokale bevolking heb je het? Je weet dat de bevolking van Syrië niet uit 1 groep bestaat ja?
pi_148475828
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Maar waaróm is het geen ver van mijn bed-show voor hun, terwijl ze geen historische banden met Syrië hebben of er familie hebben wonen? Alleen omdat ze toevallig hetzelfde geloof aanhangen als bijv. IS? Nogmaals, dan zouden katholieken van heinde en verre ook in Ierland de strijd tegen de Engelsen opgepakt en de IRA massaal gesteund moeten hebben...

quote:
Nee, mijn mening strookt gewoon niet met de jouwe.
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:08:19 #80
396550 Richestorags
pi_148475834
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Over welke lokale bevolking heb je het? Je weet dat de bevolking van Syrië niet uit 1 groep bestaat ja?
Dat weet ik, maar binnen alle groepen hebben de mensen aangegeven het zat te zijn dat er buitenlanders de dienst uitmaken en hen vertellen wat ze moeten doen en dat ze de oorlog zat zijn. Niet iedereen, maar het meerendeel van de mensen is het helemaal zat en wil gewoon normaal wonen.
pi_148475870
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Die oorlog is gekomen door instabiliteit in het Midden-Oosten mededoor Wester invloed. ISIS is niet zomaar ontstaan, het is een groepering ontstaan uit onvrede over de situatie in hun land.

Ik het niet onstaan doordat die ene er niet meer was, die het onderdrukken kon en deed naar mijn idee.
Een voorspelbare is toch beter als eentje of meerdere welke niet te voorspellen zijn?
pi_148475894
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
Maar waaróm is het geen ver van mijn bed-show voor hun, terwijl ze geen historische banden met Syrië hebben of er familie hebben wonen? Alleen omdat ze toevallig hetzelfde geloof aanhangen als bijv. IS? Nogmaals, dan zouden katholieken van heinde en verre ook in Ierland de strijd tegen de Engelsen opgepakt en de IRA massaal gesteund moeten hebben...
Omdat ze hetzelfde gedachtengoed hebben en ze zien dat die mensen aan het strijden zijn en zij daar van deel uit willen maken. Nogmaals, de wereld is veranderd.

quote:
Nee, mijn mening strookt gewoon niet met de jouwe.
Dit heeft niks met een mening te maken maar met een gebrek aan kennis.
pi_148475922
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar binnen alle groepen hebben de mensen aangegeven het zat te zijn dat er buitenlanders de dienst uitmaken en hen vertellen wat ze moeten doen en dat ze de oorlog zat zijn. Niet iedereen, maar het meerendeel van de mensen is het helemaal zat en wil gewoon normaal wonen.
Dat is raar want de Koerden en ISIS proberen gewoon mensen uit Europa naar Syrië te halen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:11:53 #84
396550 Richestorags
pi_148475958
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat is raar want de Koerden en ISIS proberen gewoon mensen uit Europa naar Syrië te halen.
Dat zijn de vechtende partijen. ISIS is trouwens niet de lokale bevolking, dat is een buitenlandse bezettingsmacht. De normale bevolking is of gevlucht of zitten als ratten in de val. En die willen helemaal niet leven in een land met oorlog en waar buitenlanders hen vertellen wat ze moeten doen. Maar geloof vooral in sprookjes.
pi_148475960
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik voel niet de behoefte om in deze zaak de daders te veroordelen. We hebben wel wat anders aan ons hoofd momenteel. Het opsporen van twee moordenaars, bijvoorbeeld.
Ik praat het ook niet goed maar begrijp wel de woede hierover. Thans moet hierbij ook gezegd worden dat het niet vergeleken kan worden met de aanslag in Parijs, want er zijn geen burgerslachtoffers gevallen. Het is gewoon ordinair vandalisme, maar het mag natuurlijk niet.
Maar de woede van de mensen die moskeeën aanvallen kan ik me dus zeker voorstellen. Als we niet veel moslims zouden hebben was de kans op terroristische aanslagen niet groot. Ook al zijn de meeste moslims geen terroristen, feit is gewoon dat 90-95% van het terrorisme islamitisch georiënteerd is.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_148476094
quote:
En toch gebeurt dat niet, dat laat zien dat we in Europa wel wat meer beschaving kennen en de Middeleeuwen achter ons hebben gelaten.
pi_148476123
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Omdat ze hetzelfde gedachtengoed hebben en ze zien dat die mensen aan het strijden zijn en zij daar van deel uit willen maken. Nogmaals, de wereld is veranderd.
Aardig verknipt gedachtegoed dan, met zijn onthoofdingen en genocide op andersgelovigen...

quote:
Dit heeft niks met een mening te maken maar met een gebrek aan kennis.
Om dan maar op dezelfde manier te "discussiëren": bullshit!
pi_148476230
Ik vond de cart00ns uberhaubtniet nodig. Het heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken hoor.
Je laat mensen in hun waarde punt uit.
Of je er nu mee eens bent of niet.
Ik keur de aanslag niet goed en zeg ook niet "net goed"

Met of zonder zulke cartoons was het toch gekomen. Europa is de greep van een nieuwe Islam.
Deze tereur heeft niets met de Islam te maken.

Verder zijn deze acties als vergelding nooit goed te praten.

Het is jammer dat een aantal rotte peren het verpest voor iedereen. Heel het volk.

Maja. Ik ga maar weer eens kijken naar mezelf!
pi_148476475
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:22 schreef Szikha het volgende:
Ik vond de cart00ns uberhaubtniet nodig. Het heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken hoor.
Ik keur de aanslag niet goed en zeg ook niet "net goed"

Met of zonder zulke cartoons was het toch gekomen. Europa is de greep van een nieuwe Islam.
Deze tereur heeft niets met de Islam te maken.

Verder zijn deze acties als vergelding nooit goed te praten.

Het is jammer dat een aantal rotte peren het verpest voor iedereen. Heel het volk.

Maja. Ik ga maar weer eens kijken naar mezelf!
Aan de andere kant liep Charlie Hebdo ook christenen en joden belachelijk te maken. Waarom zijn het dan alleen de moslims die er problemen mee gingen maken?
pi_148476479
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
Aardig verknipt gedachtegoed dan, met zijn onthoofdingen en genocide op andersgelovigen...
Mensen hebben eigenlijk alleen de omstandigheden nodig om dat te doen de overtuiging is veel minder belangrijk. Als je kijkt waar en wanneer er genocide is gepleegd kan dat volgens mij de enig juiste conclusie zijn. Persoonlijk denk ik ook niet dat men in het westen zo kort na WO2 en de misdaden onder Stalin en de balkanoorlogen al mogen zeggen dat wij dat niet meer doen.
pi_148476536
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat zijn de vechtende partijen. ISIS is trouwens niet de lokale bevolking, dat is een buitenlandse bezettingsmacht. De normale bevolking is of gevlucht of zitten als ratten in de val. En die willen helemaal niet leven in een land met oorlog en waar buitenlanders hen vertellen wat ze moeten doen. Maar geloof vooral in sprookjes.
Onzin, ISIS heeft grote steun onder een bepaald deel van de bevolking. Dat is ook de reden dat ze zo snel zoveel steden hebben kunnen innemen.
pi_148476561
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

[..]

Om dan maar op dezelfde manier te "discussiëren": bullshit!
Onthoofdingen is gewoon een gevolg van de oorlog. Tactisch en gemak.
pi_148476811
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:29 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Aan de andere kant liep Charlie Hebdo ook christenen en joden belachelijk te maken. Waarom zijn het dan alleen de moslims die er problemen mee gingen maken?
Ja en politicus mensen en dan vooral Le Pen !
Niet de moslims hebben er problemen mee maar puberale fundalisten die doorgedraaid zijn.
Die de Islam als excuus gebruiken.

Er is in Europa een nieuwe vorm van 'Islam' begonnen.
Ik heb ooit een documentaire gezien. Het staat op Youtube met Engelse ondertiteling.
Heel goede docu!

;itct=CDsQpDAYACITCMukg-alhMMCFYp9HAodoiEAv1IZaXNyYWVsaSB1bmRlcmNvdmVyIGV1cm9wYQ%3D%3D&gl=NL&client=mv-google&hl=nl
pi_148476812
quote:

[..]

Zo werkt het ook wel een beetje, het anti-IRA sentiment is onder katholieken altijd wat minder sterk geweest dan onder protestanten. Je hebt zelfs massa's protestanten die zich inzetten voor de zionistische zaak en duizenden Westerse jongens en meisjes laten zich naar heinde en verre verschepen om daar te vechten voor de vrouwenemancipatie en free markets e.d. aldaar.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:22 schreef Szikha het volgende:
Ik vind jouw meningsuiting ook niet nodig, maar dat is geen reden om die te voorkomen of te vergelden. Dat is nou juist de kern van de vrijheid van meningsuiting, het oordeel wie ik waarom in zijn waarde zou moeten laten of niet komt een ander niet toe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_148476896
Over welke protestanten heb je het nou nederlands hervormd of protestant.
Waaruit is het eigenlijk ontstaan dat protestant of bedoel misschien wel nederlands hervormd?

Weet je dat ook ?
pi_148477111
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:43 schreef john2406 het volgende:
Over welke protestanten heb je het nou nederlands hervormd of protestant.
Waaruit is het eigenlijk ontstaan dat protestant of bedoel misschien wel nederlands hervormd?

Weet je dat ook ?
Protestanten kunnen zowel nederlands hervormden als gereformeerden en nog andere zijn. Maar nederlands hervormden en gereformeerden zijn wel beide calvinisten. In andere protestantse landen is calvinisme zeldzaam en is men vooral luthers. In Engeland is de anglicaanse kerk de staatskerk.
pi_148477171
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:50 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Protestanten kunnen zowel nederlands hervormden als gereformeerden en nog andere zijn. Maar nederlands hervormden en gereformeerden zijn wel beide calvinisten. In andere protestantse landen is calvinisme zeldzaam en is men vooral luthers. In Engeland is de anglicaanse kerk de staatskerk.
Begrijp ik maar was er niet iemand in het verleden die niet meer getrouwd werd in zijn kerk en maar zijn eigen kerk opbouwde?
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:52:20 #98
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_148477194
And the butchery begins
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_148477377
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Begrijp ik maar was er niet iemand in het verleden die niet meer getrouwd werd in zijn kerk en maar zijn eigen kerk opbouwde?
Dan waren de anglicanen. Dat was volgens mij koning Henry van Engeland die brak met Rome.
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:38:37 #100
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_148478945
quote:

[..]

Welk crimineel afrekening op een moskee? Blijkbaar is lezen al te moeilijk voor bepaalde lieden
Schijt aan iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')