abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148468681
quote:
Meerdere Franse moskeeën lijken donderdag doelwit te zijn geworden, na de aanslag woensdag op het magazine Charlie Hebdo in Parijs.
Dat meldt persbureau AFP.

Op verschillende plaatsen in Frankrijk zijn bij moskeeën ontploffingen geweest en schoten afgevuurd.

Nabij een moskee in Villefranche-sur-Saône, in het oosten van Frankrijk bij Lyon, is donderdagochtend een explosie geweest. Er vielen geen gewonden, wel sneuvelden wat ruiten.

De burgemeester van de stad vermoedt dat de explosie te maken heeft met de aanslag woensdag op Charlie Hebdo in Parijs. ''Ik vrees dat dit verband heeft met de dramatische gebeurtenis van woensdag'', zegt hij tegen de krant Le Progrès.

Maar een politiebron heeft tegen de krant 20 Minutes gezegd dat er geen verband is met de aanslag in Parijs. Het zou om een criminele actie gaan. De krant stelt dat de explosie in een kebabzaak was.

De explosie gebeurde rond 6.00 uur. Er was geen gaslek, aldus de krant. De politie heeft de wijk afgesloten.

Le Mans

Ook zouden er, volgens de eerste berichten, in de nacht van woensdag op donderdag vier oefengranaten zijn gegooid naar een moskee in Le Mans, ten westen van Parijs. Eén daarvan ontplofte. Er vielen geen gewonden en er werd geen schade aangericht.

In Port-la-Nouvelle bij Narbonne werden schoten afgevuurd in de richting van een gebedshuis een uur na afloop van het avondgebed. Daarbij werd een handvuurwapen gebruikt, aldus het Openbaar Ministerie.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)-na-aanslag-parijs-3

Tja, het valt natuurlijk niet goed te praten, maar het is niet erg vreemd dat dit gebeurt. Ook al schiijnt de aanslag op de moskee in Villefranche met een criminele afrekening te maken. Maar het gaat er allemaal niet gezelliger op worden, dat staat vast.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_148468777
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:03 schreef StarmanFR het volgende:

Tja, het valt natuurlijk niet goed te praten, maar het is niet erg vreemd dat dit gebeurt. Ook al schiijnt de aanslag op de moskee in Villefranche met een criminele afrekening te maken. Maar het gaat er allemaal niet gezelliger op worden, dat staat vast.
Waarom is dit "niet vreemd dat dit gebeurt". Als je consistent wil zijn, dan zou de aanslag ook "niet vreemd" moeten zijn in het licht van het bemoeiende buitenlandbeleid van Frankrijk. Het is zuiverder te zeggen dat beide acties vreemd zijn en veroordeeld moeten worden.
당신을 사랑합니다
pi_148468806
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Microtechs het volgende:

[..]

Waarom is dit "niet vreemd dat dit gebeurt". Als je consistent wil zijn, dan zou de aanslag ook "niet vreemd" moeten zijn in het licht van het bemoeiende buitenlandbeleid van Frankrijk. Het is zuiverder te zeggen dat beide acties vreemd zijn en veroordeeld moeten worden.
Appels en peren.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_148468863
Sneu, maar was wel te verwachten...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148468904
quote:

[..]

Natuurlijk is het wel vreemd dat dit gebeurt.

Als jij je gaat afreageren op een willekeurige moskee, dan mis je toch echt een aantal chromosomen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148469043
quote:
Als je begrip hiervoor hebt, heb je vast ook begrip voor de aanslag in Parijs.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 15:14:20 #7
426493 crew  PippenScottie
pi_148469054
Na 9/11 waren er in Amerika ook soortgelijke 'wraakacties'.

Er is toen zelfs een Sikh vermoord, wiens enige misdaad was dat hij in een land woonde waarvan de inwoners de aanhangers van grote wereldreligies niet uit elkaar kunnen houden. Niet dat het wel okay zou zijn geweest als hij een moslim was natuurlijk.
My friends all drive horses
pi_148469116
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:07 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Appels en peren.
Neh. Mennekes zijn het ergens niet mee eens en gebruiken geweld en brengen mensen om of levens in gevaar; geldt in beide gevallen.
pi_148469241
:|W
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_148470110
Dat was te verwachten.
Ура для россии
pi_148471482
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Microtechs het volgende:

[..]

De aanslag in Parijs is waarschijnlijk gepleegd omdat Charlie Hebdo het lef had een spotprent van Mohammed te plaatsen. Het was een aanval op de westerse journalistieke vrijheden. Wat er bij die 3 moskeeën is gebeurd zijn 'gewoon' criminele acties of vergeldingsacties.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:10:25 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148471549
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De aanslag in Parijs is waarschijnlijk gepleegd omdat Charlie Hebdo het lef had een spotprent van Mohammed te plaatsen. Het was een aanval op de westerse journalistieke vrijheden. Wat er bij die 3 moskeeën is gebeurd zijn 'gewoon' criminele acties of vergeldingsacties.
Wel het belemmert de vrijheid van religie natuurlijk. Ook een Westerse waarde.
pi_148471809
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel het belemmert de vrijheid van religie natuurlijk. Ook een Westerse waarde.
Hun religie wordt totaal niet belemmert door de journalistieke vrijheid.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:16:30 #14
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148471822
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hun religie wordt totaal niet belemmert door de journalistieke vrijheid.
Ik heb het over die aanslagen op Moskeeën.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:17:58 #15
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148471893
Amoeben.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 16:18:23 #16
pi_148471909
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En een ander kan zeggen dat de aanval op Charlie Hebdo een vergeldingsactie is voor beledigen van de profeet en dat een aanval op een moskee een aanval is op onze Westerse vrijheid van godsdienst.

Persoonlijk keur ik alle vormen van geweld af.
pi_148472008
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daar ging de vergelijking niet over. Microtechs vond de aanslag op Charlie Hebdo niet vreemd vanwege Frankrijk zijn buitenlandse beleid. Wat dat dan ook volgens hem inhoud.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:21:27 #18
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_148472062
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Toch niet door de overheid?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_148472085
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:18 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

En een ander kan zeggen dat de aanval op Charlie Hebdo een vergeldingsactie is voor beledigen van de profeet en dat een aanval op een moskee een aanval is op onze Westerse vrijheid van godsdienst.

Persoonlijk keur ik alle vormen van geweld af.
Ik ook uiteraard. Maar zelfs dan heeft de aanval op Charlie Hebdo niets met het buitenlandse beleid van Frankrijk te maken maar met het beledigen van de profeet. Ik denk ook dat dat de reden is geweest.
pi_148472110
quote:

[..]

Oh waarom is het niet vreemd dan?
pi_148472196
Tja wat zet ik hierneer, is het het begin van het einde vraag ik me af?
Waarom worden deze of deze relegie belachelijk gemaakt vraag ik me af?
Waarom laat niet iedereen andere in hun waarde?
Ik ben geen moslim maar een christen, maar begrijp het toch niet.
Die mensen neem ik aan kunnen toch helemaal niet omgaan met zo een cartoons lijkt me.
Ze zullen neem ik aan waar ze vandaan komen het riool nog open en bloot hebben liggen, ik weet het ja niet hoe het daar is.
En die worden hier in de westerse landen gedumpd en ga er maar mee om, hoe lang heeft het bij de westerlng geduurd voordat deze met zo een dingen om kon gaan, is dat bij hun niet langzaam gegroeid?
Tevens vraag ik me af zou ik in zo een land een eigen kerk mogen bouwen daar, zonder dat er aanslagen op zouden komen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 16:33:39 #22
pi_148472635
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:24 schreef john2406 het volgende:
Tja wat zet ik hierneer, is het het begin van het einde vraag ik me af?
Dat vroegen mensen zich na 9/11 ook af. Met iets meer aanleiding, eerlijk gezegd. Wel, we zijn 13 jaar verder en hoewel we honderdduizenden doden verder zijn in het Midden-Oosten is er in het Westen toch vrij weinig aan de hand geweest.

quote:
Waarom worden deze of deze relegie belachelijk gemaakt vraag ik me af?
Vrijheid van meningsuiting =/= fatsoen.

quote:
Waarom laat niet iedereen andere in hun waarde?
Omdat we in de grote mensen-wereld wonen.

quote:
Ik ben geen moslim maar een christen, maar begrijp het toch niet.
Want christenen begrijpen meer dan moslims?

quote:
Die mensen neem ik aan kunnen toch helemaal niet omgaan met zo een cartoons lijkt me.
Toch wel, al gaat het uiteindelijk om de belediging van de profeet.

quote:
Ze zullen neem ik aan waar ze vandaan komen het riool nog open en bloot hebben liggen, ik weet het ja niet hoe het daar is.
Parijs is een vrij moderne stad.

quote:
En die worden hier in de westerse landen gedumpd en ga er maar mee om, hoe lang heeft het bij de westerlng geduurd voordat deze met zo een dingen om kon gaan, is dat bij hun niet langzaam gegroeid?
Gedumpt? Waarschijnlijk zijn deze jongens in Frankrijk geboren.

quote:
Tevens vraag ik me af zou ik in zo een land een eigen kerk mogen bouwen daar, zonder dat er aanslagen op zouden komen?
Ik ken weinig gevallen van aanslagen in Frankrijk.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:39:53 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148472880
God, wat een triestheid weer. Lekker opkomen voor westerse waarden door die waarden met voeten te treden. :')
pi_148473139
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
God, wat een triestheid weer. Lekker opkomen voor westerse waarden door die waarden met voeten te treden. :')
Bedoel je mijn reactie?
Daarmee bedoel ik dus te zeggen laat ze daar waar ze zijn, en bereid ze eerst voor voordat je ze hier heen haald!
Ik kan daar gegarandeerd geen katholieke kerk neer zettten lijkt me, laat staan of ik er een vergunning voor zou krijgen.
En als ik er een zou kunnen plaatsen dan vraag ik me af hoe lang zou die er staan?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2015 @ 16:49:51 #25
pi_148473290
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bedoel je mijn reactie?
Daarmee bedoel ik dus te zeggen laat ze daar waar ze zijn, en bereid ze eerst voor voordat je ze hier heen haald!
Ik kan daar gegarandeerd geen katholieke kerk neer zettten lijkt me, laat staan of ik er een vergunning voor zou krijgen.
En als ik er een zou kunnen plaatsen dan vraag ik me af hoe lang zou die er staan?
Oftewel, je doet een pleidooi om ons land net zo religieus tolerant te maken als Oman of Saudi-Arabië?

Volgens mij heb je weinig begrepen van godsdienstvrijheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')