Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)-na-aanslag-parijs-3quote:Meerdere Franse moskeeën lijken donderdag doelwit te zijn geworden, na de aanslag woensdag op het magazine Charlie Hebdo in Parijs.
Dat meldt persbureau AFP.
Op verschillende plaatsen in Frankrijk zijn bij moskeeën ontploffingen geweest en schoten afgevuurd.
Nabij een moskee in Villefranche-sur-Saône, in het oosten van Frankrijk bij Lyon, is donderdagochtend een explosie geweest. Er vielen geen gewonden, wel sneuvelden wat ruiten.
De burgemeester van de stad vermoedt dat de explosie te maken heeft met de aanslag woensdag op Charlie Hebdo in Parijs. ''Ik vrees dat dit verband heeft met de dramatische gebeurtenis van woensdag'', zegt hij tegen de krant Le Progrès.
Maar een politiebron heeft tegen de krant 20 Minutes gezegd dat er geen verband is met de aanslag in Parijs. Het zou om een criminele actie gaan. De krant stelt dat de explosie in een kebabzaak was.
De explosie gebeurde rond 6.00 uur. Er was geen gaslek, aldus de krant. De politie heeft de wijk afgesloten.
Le Mans
Ook zouden er, volgens de eerste berichten, in de nacht van woensdag op donderdag vier oefengranaten zijn gegooid naar een moskee in Le Mans, ten westen van Parijs. Eén daarvan ontplofte. Er vielen geen gewonden en er werd geen schade aangericht.
In Port-la-Nouvelle bij Narbonne werden schoten afgevuurd in de richting van een gebedshuis een uur na afloop van het avondgebed. Daarbij werd een handvuurwapen gebruikt, aldus het Openbaar Ministerie.
Waarom is dit "niet vreemd dat dit gebeurt". Als je consistent wil zijn, dan zou de aanslag ook "niet vreemd" moeten zijn in het licht van het bemoeiende buitenlandbeleid van Frankrijk. Het is zuiverder te zeggen dat beide acties vreemd zijn en veroordeeld moeten worden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:03 schreef StarmanFR het volgende:
Tja, het valt natuurlijk niet goed te praten, maar het is niet erg vreemd dat dit gebeurt. Ook al schiijnt de aanslag op de moskee in Villefranche met een criminele afrekening te maken. Maar het gaat er allemaal niet gezelliger op worden, dat staat vast.
Appels en peren.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Microtechs het volgende:
[..]
Waarom is dit "niet vreemd dat dit gebeurt". Als je consistent wil zijn, dan zou de aanslag ook "niet vreemd" moeten zijn in het licht van het bemoeiende buitenlandbeleid van Frankrijk. Het is zuiverder te zeggen dat beide acties vreemd zijn en veroordeeld moeten worden.
Natuurlijk is het wel vreemd dat dit gebeurt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:03 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)-na-aanslag-parijs-3
Tja, het valt natuurlijk niet goed te praten, maar het is niet erg vreemd dat dit gebeurt. Ook al schiijnt de aanslag op de moskee in Villefranche met een criminele afrekening te maken. Maar het gaat er allemaal niet gezelliger op worden, dat staat vast.
Als je begrip hiervoor hebt, heb je vast ook begrip voor de aanslag in Parijs.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:03 schreef StarmanFR het volgende:
Neh. Mennekes zijn het ergens niet mee eens en gebruiken geweld en brengen mensen om of levens in gevaar; geldt in beide gevallen.quote:
De aanslag in Parijs is waarschijnlijk gepleegd omdat Charlie Hebdo het lef had een spotprent van Mohammed te plaatsen. Het was een aanval op de westerse journalistieke vrijheden. Wat er bij die 3 moskeeën is gebeurd zijn 'gewoon' criminele acties of vergeldingsacties.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:06 schreef Microtechs het volgende:
[..]
Waarom is dit "niet vreemd dat dit gebeurt". Als je consistent wil zijn, dan zou de aanslag ook "niet vreemd" moeten zijn in het licht van het bemoeiende buitenlandbeleid van Frankrijk. Het is zuiverder te zeggen dat beide acties vreemd zijn en veroordeeld moeten worden.
Wel het belemmert de vrijheid van religie natuurlijk. Ook een Westerse waarde.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De aanslag in Parijs is waarschijnlijk gepleegd omdat Charlie Hebdo het lef had een spotprent van Mohammed te plaatsen. Het was een aanval op de westerse journalistieke vrijheden. Wat er bij die 3 moskeeën is gebeurd zijn 'gewoon' criminele acties of vergeldingsacties.
Hun religie wordt totaal niet belemmert door de journalistieke vrijheid.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel het belemmert de vrijheid van religie natuurlijk. Ook een Westerse waarde.
Ik heb het over die aanslagen op Moskeeën.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hun religie wordt totaal niet belemmert door de journalistieke vrijheid.
En een ander kan zeggen dat de aanval op Charlie Hebdo een vergeldingsactie is voor beledigen van de profeet en dat een aanval op een moskee een aanval is op onze Westerse vrijheid van godsdienst.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De aanslag in Parijs is waarschijnlijk gepleegd omdat Charlie Hebdo het lef had een spotprent van Mohammed te plaatsen. Het was een aanval op de westerse journalistieke vrijheden. Wat er bij die 3 moskeeën is gebeurd zijn 'gewoon' criminele acties of vergeldingsacties.
Daar ging de vergelijking niet over. Microtechs vond de aanslag op Charlie Hebdo niet vreemd vanwege Frankrijk zijn buitenlandse beleid. Wat dat dan ook volgens hem inhoud.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb het over die aanslagen op Moskeeën.
Toch niet door de overheid?quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb het over die aanslagen op Moskeeën.
Ik ook uiteraard. Maar zelfs dan heeft de aanval op Charlie Hebdo niets met het buitenlandse beleid van Frankrijk te maken maar met het beledigen van de profeet. Ik denk ook dat dat de reden is geweest.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
En een ander kan zeggen dat de aanval op Charlie Hebdo een vergeldingsactie is voor beledigen van de profeet en dat een aanval op een moskee een aanval is op onze Westerse vrijheid van godsdienst.
Persoonlijk keur ik alle vormen van geweld af.
Oh waarom is het niet vreemd dan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:03 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)-na-aanslag-parijs-3
Dat vroegen mensen zich na 9/11 ook af. Met iets meer aanleiding, eerlijk gezegd. Wel, we zijn 13 jaar verder en hoewel we honderdduizenden doden verder zijn in het Midden-Oosten is er in het Westen toch vrij weinig aan de hand geweest.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:24 schreef john2406 het volgende:
Tja wat zet ik hierneer, is het het begin van het einde vraag ik me af?
Vrijheid van meningsuiting =/= fatsoen.quote:Waarom worden deze of deze relegie belachelijk gemaakt vraag ik me af?
Omdat we in de grote mensen-wereld wonen.quote:Waarom laat niet iedereen andere in hun waarde?
Want christenen begrijpen meer dan moslims?quote:Ik ben geen moslim maar een christen, maar begrijp het toch niet.
Toch wel, al gaat het uiteindelijk om de belediging van de profeet.quote:Die mensen neem ik aan kunnen toch helemaal niet omgaan met zo een cartoons lijkt me.
Parijs is een vrij moderne stad.quote:Ze zullen neem ik aan waar ze vandaan komen het riool nog open en bloot hebben liggen, ik weet het ja niet hoe het daar is.
Gedumpt? Waarschijnlijk zijn deze jongens in Frankrijk geboren.quote:En die worden hier in de westerse landen gedumpd en ga er maar mee om, hoe lang heeft het bij de westerlng geduurd voordat deze met zo een dingen om kon gaan, is dat bij hun niet langzaam gegroeid?
Ik ken weinig gevallen van aanslagen in Frankrijk.quote:Tevens vraag ik me af zou ik in zo een land een eigen kerk mogen bouwen daar, zonder dat er aanslagen op zouden komen?
Bedoel je mijn reactie?quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
God, wat een triestheid weer. Lekker opkomen voor westerse waarden door die waarden met voeten te treden.
Oftewel, je doet een pleidooi om ons land net zo religieus tolerant te maken als Oman of Saudi-Arabië?quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bedoel je mijn reactie?
Daarmee bedoel ik dus te zeggen laat ze daar waar ze zijn, en bereid ze eerst voor voordat je ze hier heen haald!
Ik kan daar gegarandeerd geen katholieke kerk neer zettten lijkt me, laat staan of ik er een vergunning voor zou krijgen.
En als ik er een zou kunnen plaatsen dan vraag ik me af hoe lang zou die er staan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |