Ook zonder Jurk krijg ik vaak negatieve reacties: "Kanker op naar je eigen land" "Kanker zwarte"quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Arabfoob kan niet aangezien je zonder jurk geen negatieve reacties krijgt. Islamofoob kan ook niet omdat een fobie een onredelijke angst voor iets is. Een groot gedeelte van Nederland zou gestenigd, gemarteld of opgesloten worden in een islamitisch land, dus die angst is niet onredelijk.
Onzin, dit is gewoon walgelijk en het is ook walgelijk dat jij mij hiervan beschuldigt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je keurt ze af, maar praat ze tevens goed. En je bent ook niet bepaald consequent.
twitter:alwalawalbaraaa twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 16:02:08"If you want Shariah piss off to a country that has it"No country has it and when Muslims try to implement it, you invade them."......." reageer retweet
Das kanker voor je. Grappig dat je dat pas zegt nadat je klem zit en niet bij de drie keer daarvoor. Ook een goed teken dat je niet ontkent dat teveel islamieten dodelijk zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:01 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
[..]
Ook zonder Jurk krijg ik vaak negatieve reacties: "Kanker op naar je eigen land" "Kanker zwarte"
Je bagatelliseert het, snul. Dat is net zo debiel als er begrip voor tonen (iets wat je ook doet).quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:03 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
[..]
Onzin, dit is gewoon walgelijk en het is ook walgelijk dat jij mij hiervan beschuldigt.
Er is laatst een kalifaat gesticht. Doei.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:04 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
Reactie op AbuTaleb:twitter:alwalawalbaraaa twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 16:02:08"If you want Shariah piss off to a country that has it"No country has it and when Muslims try to implement it, you invade them."......." reageer retweet
Ik hoef niets te ontkennen, ik heb eerder aangegeven tegen extremisten te zijn. Zowel moslims als niet-moslims.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Das kanker voor je. Grappig dat je dat pas zegt nadat je klem zit en niet bij de drie keer daarvoor. Ook een goed teken dat je niet ontkent dat teveel islamieten dodelijk zijn.
Dus zijn we ZELF verantwoordelijk voor de ellende.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:00 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Precies, en laat die anarchie nou de perfecte situatie zijn om moslimfascisten aan de macht te helpen.
Wat is je eerste reactie als je mij ziet zoenen met mijn vriend?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:07 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
[..]
Ik hoef niets te ontkennen, ik heb eerder aangegeven tegen extremisten te zijn. Zowel moslims als niet-moslims.
Homoquote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat is je eerste reactie als je mij ziet zoenen met mijn vriend?
Vraag me af waar je woont dan.....quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:01 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
[..]
Ook zonder Jurk krijg ik vaak negatieve reacties: "Kanker op naar je eigen land" "Kanker zwarte"
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:03 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
[..]
Onzin, dit is gewoon walgelijk en het is ook walgelijk dat jij mij hiervan beschuldigt.
Grootste onzin die er is. Aanslag op Charlie Hebdo was een reactie op een spotprent over Mohammed. Een aanval op het vrije woord en de daders hebben dat ook expliciet gezegd. Nooit hebben ze iets gemeld over het buitenlandse beleid van Frankrijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:05 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
Deze toestand in Frankrijk is niet minder dan een reactie van hetgeen zich afspeelt in Syrie in Irak waar Frankrijk ook bloed aan z'n handen heeft. Alleen moet het wel duidelijk zijn dat de internationale politieke situatie een aanleiding is geweest om dit te laten gebeuren.
Jij vind het een top idee als radicale moslims ergens een kalifaat stichten en het Westen moet zich er vooral niet mee bemoeien?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:04 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
Reactie op AbuTaleb:twitter:alwalawalbaraaa twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 16:02:08"If you want Shariah piss off to a country that has it"No country has it and when Muslims try to implement it, you invade them."......." reageer retweet
Ja natuurlijk. Geef ons moslims een Kalifaat en laat ons vooral met rust zonder dat we bommen hoeven te koppen, dan ben ik vandaag nog weg.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij vind het een top idee als radicale moslims ergens een kalifaat stichten en het Westen moet zich er vooral niet mee bemoeien?
Ik krijg dus geen antwoord op mijn vraag en je begint als een langspeelplaat maar weer eens aan je anti westerse riedeltjes. Nogmaals waarom zien we de islam radicaliseren in landen waar nooit is ingegrepen en waarom zie je islamitische terreur in landen zonder die buitenland politiek ?? China zat niet in Irak, Thailand zat niet in Afghanistan etc.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als ik een Irakees was en mijn gezin werd opgeblazen door een Amerikaanse helicopter raket dan pakte ik ook de wapens op.
Wij moorden al jaren, als Westen, mensen uit vanwege de "heilige olie".
De Amerikanen beginnen het nu pas te snappen en zijn bezig om zich los te maken van het Midden Oosten wat olie betreft. Maar wij ondersteunen hun bij letterlijk ALLES wat die gasten flikken op deze wereld. Dus zijn wij een gelegitimeerd doel in de ogen van de terreurgroepen. (die zichzelf zien als vrijheidsstrijders)
Beetje de omgekeerde wereld dit, of niet?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:12 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Geef ons moslims een Kalifaat en laat ons vooral met rust zonder dat we bommen hoeven te koppen, dan ben ik vandaag nog weg.
Daders zijn van Algerijnse afkomst, een land wat niet echt leuke herinneringen heeft aan Frankrijk en op dit moment nog steeds totaal verscheurd is en waar je leven niet zeker is.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Grootste onzin die er is. Aanslag op Charlie Hebdo was een reactie op een spotprent over Mohammed. Een aanval op het vrije woord en de daders hebben dat ook expliciet gezegd. Nooit hebben ze iets gemeld over het buitenlandse beleid van Frankrijk.
En om nog verder te gaan, de daders zijn uit zichzelf naar Irak en Syrie geweest om daar te vechten. Ook als Frankrijk daar niet heen was geweest waren ze, vervuld met haat tegen het Westen teruggekomen.
Je zal altijd bommen moeten koppen als je terreur en fascisme verspreidt en het kalifaat ga je in Europa niet vinden dat zoeken ze maar lekker in het Midden-Oosten uit.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:12 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Geef ons moslims een Kalifaat en laat ons vooral met rust zonder dat we bommen hoeven te koppen, dan ben ik vandaag nog weg.
Nee ik beperk mij tot de rol van het Westen en haar butenlandse politiek.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:12 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Ik krijg dus geen antwoord op mijn vraag en je begint als een langspeelplaat maar weer eens aan je anti westerse riedeltjes. Nogmaals waarom zien we de islam radicaliseren in landen waar nooit is ingegrepen en waarom zie je islamitische terreur in landen zonder die buitenland politiek ?? China zat niet in Irak, Thailand zat niet in Afghanistan etc.
Verklaar die radicalisering en die dwangmatige zoektocht naar geweld en conflicten binnen de islam nou eens. waarom moorden ze hindoes uit?, waarom moorden ze boeddhisten uit? waarom doden ze Christenen? ,waarom hangen ze homo's op, waarom onderdrukken ze vrouwen?
En kom nou niet weer met de inval in Irak want daar verklaar je dit bloeddorstige gedrag niet mee.
Je probeert dwangmatig alle schuld bij alle anderen leggen om de werkelijke oorzaak, de ontwikkelingen binnen de islam, buiten schot te houden en zelfs als slachtoffers neer te zetten.. (en die stoornis noemen we politieke correctheid)
Die zijn er genoeg. Maar ik denk zomaar dat het je niet zal bevallen qua vrijheid en democratie. (en ZEKER de vrouwen niet)quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:12 schreef ZiyaadDeBerber het volgende:
[..]
Deze daders zijn begin 30 die hebben dat nooit meegemaakt. Onzin dus. Daarnaast heeft ook in Algerije net als de rest van de islamitische wereld te maken met doordraaiende en radicaliserende islam.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:13 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Daders zijn van Algerijnse afkomst, een land wat niet echt leuke herinneringen heeft aan Frankrijk en op dit moment nog steeds totaal verscheurd is en waar je leven niet zeker is.
Waarschijnlijk totaal vergiftigd door de ellendige historie van Frankrijk en geradicaliseerd door mafketels die alles geberuiken om meer haat te zaaien.
Sta er boven.
(zucht) Nooit van geschiedenis gehoord? Verhalen van ouders? Films? Indoctrinatie?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:18 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Deze daders zijn begin 30 die hebben dat nooit meegemaakt. Onzin dus. Daarnaast heeft ook in Algerije net als de rest van de islamitische wereld te maken met doordraaiende en radicaliserende islam.
Natuurlijk beperk jij je tot het westen want die zal en moet in jou ogen de schuld krijgen van het achterlijke gedrag in de islamitische wereld. Daarnaast kan je gewoon geen antwoord geven omdat je weet dat je dan met het vingertje naar de islam moet wijzen en een politiek correcte islamverdediger springt nog liever van een flat af. En je afleidingsmanoeuvre met de PVV is zo doorzichtig dat dat ook niet gaat werken. Jij en ik weten allebei waar de gekte vandaan komt en dat is niet Amerika, niet China, niet de cartoonisten en niet Wilders maar de door jou zo begeerde religieuze koppensnellers.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:16 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee ik beperk mij tot de rol van het Westen en haar butenlandse politiek.
Ik ga geen China of wat voor landen er bij slepen omdat ik niet precies weet wat daar gebeurt.
Dat jij dat wel doet vind ik een zwaktebod omdat jij ook niet precies weet wat daar aan de hand is.
Het enige wat ik konstateer is dat jij al aardig radicaal begint te worden en zodirekt een perfekte PVV pion zal zijn. (met of zonder machinegeweer)
Waar ik wel bang voor ben is dat de huidige politiek dit wederom snel onder het tapijt zal vegen.
Ja ik zelf denk dat het probleem voor 90% kan worden opgelost als je al die radicalen gewoon uitzet. En dan bedoel ik vóór dat ze aanslagen plegen. Daar wordt iedereen inclusief de Europese moslims beter van. Maar dat stuit weer op verzet van de traditionele politiek. Onbegrijpelijk !quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
(zucht) Nooit van geschiedenis gehoord? Verhalen van ouders? Films? Indoctrinatie?
Er zijn nu eenmaal figuren die zich mee laten slepen en op hol slaan.
Kalm blijven en de problemen benoemen en aanpakken. Maar ik ben bang dat dit nooit zal gaan gebeuren met de slappe politieke zakken die de Eu regeren....
De enigste goeie PVDAerquote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bindend advies van een medemoslim:
http://www.dumpert.nl/med(...)outaleb_ga_dan_.html
Blijkbaar hebben ze telefonisch contact met elkaar? Het zijn sowieso geen vreemden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:27 schreef Proximo het volgende:
Volgens France24 behoren de daders tot hetzelfde netwerk, ben benieuwd hoe ze daar achter zijn
En dat dat de islam karakteriseert baseer je weer op de eerdergenoemde 5%.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:31 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Die 5% van jou bepalen helemaal niks het is het discriminerende en de geweldadige opbouw en karakter van de islamitische ideologie die zonder meer leidt tot het stelselmatig uitpoepen van fanatici.
Las ik vanmiddag ook wat over, daarom was het beter dat de daders gewoon gevangen werden genomen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:27 schreef Proximo het volgende:
Volgens France24 behoren de daders tot hetzelfde netwerk, ben benieuwd hoe ze daar achter zijn
Ja o.a. maar niet alleen. Het Christendom en andere religies hebben die '5%' niet. Overigens is het radicale denken wel iets groter dan 5%quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat dat de islam karakteriseert baseer je weer op de eerdergenoemde 5%.
Dat is niet radicaal maar fundamentalistisch.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:45 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Ja o.a. maar niet alleen. Het Christendom en andere religies hebben die '5%' niet. Overigens is het radicale denken wel iets groter dan 5%
Twee derde deel van de ondervraagde moslims vinden volgens de enquête religieuze wetten belangrijker dan de wetten van het land waarin ze wonen. Drie vierde deel van hen vindt dat er slechts één mogelijke interpretatie van de koran bestaat
Als dat je definitie is voor radicaal of extremistisch leven er volgens diezelfde cijfers 55% extremistische niet-moslims in Nederland.quote:Bijna 60% van de ondervraagde moslims wijst homoseksuelen als vrienden af. 45% denkt dat men Joden niet kan vertrouwen en dat het Westen de islam wil vernietigen.
92% Turkse jongeren vind Syriegangers helden
Bron: Wetenschapscentrum Berlijn voor Sociaal Onderzoek (WZB)
En staan tig enquêtes online die allemaal hetzelfde zeggen en die 5% is een schromelijke onderschatting
Dat lijkt me nogal evidentquote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:45 schreef Religieisfacisme het volgende:
Twee derde deel van de ondervraagde moslims vinden volgens de enquête religieuze wetten belangrijker dan de wetten
Maar ondertussen wel van de andere kant van de wereld hiernaartoe komen en dolgraag bij die kaaskoppen willen wonenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal evident![]()
Wet van God (hij die Almachtig/alwetend is en jou beoordeeld) -> wet van wat kaaskoppen
Probleem hiervan is dat een gigantische groep moslims fundamentalisten zijn. Nooit in het openbaar natuurlijk, want dat zou contraproductief zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:36 schreef Twiitch het volgende:
Zowel radicalen als fundamentalisten moeten we hier niet hebben.
Zolang ze de wet niet overtreden is er geen enkele reden mensen 'aan te pakken'.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:36 schreef Twiitch het volgende:
Zowel radicalen als fundamentalisten moeten we hier niet hebben.
Tja... misschien is het wel welvaart->wetten van Allah->wetten van NL. Maar een groot percentage van de moslims is hier geboren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:49 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel van de andere kant van de wereld hiernaartoe komen en dolgraag bij die kaaskoppen willen wonen
Ik ben nazi maar ik vind joden eigenlijk best wel tof. Wat nu?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:55 schreef LelijKnap het volgende:
Ik snap niet hoe je niet fundamentalistisch kunt zijn. Als je zegt 'Ik ben moslim', dan zeg je 'ik geloof in de woorden van profeet Mohammed' en daarmee 'ik geloof wat er in de Koran staat'.
Als nazi's gedefinieerd worden als 'zij die joden willen afmaken', ben jij geen nazi.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ben nazi maar ik vind joden eigenlijk best wel tof. Wat nu?
Exact. Ik ben het ook helemaal met je eens. Als je gelovig genoeg bent om jezelf christelijk of moslim te noemen is het natuurlijk niet goed te praten dat je precies uit het geloof haalt wat voor jou persoonlijk goed uitkomt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als nazi's gedefinieerd worden als 'zij die joden willen afmaken', ben jij geen nazi.
Ja. En dat is wat mensen (denken te kunnen) verwachten van moslims: volg alleen de delen die niet botsen met mijn/westerse normen. In mijn beleving zeggen ze dan eigenlijk; je mag geen (volledige) moslim zijn, en degene die dat opvolgen noemen we dan 'de gematigde moslim'.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:00 schreef ems. het volgende:
Exact. Ik ben het ook helemaal met je eens. Als je gelovig genoeg bent om jezelf christelijk of moslim te noemen is het natuurlijk niet goed te praten dat je precies uit het geloof haalt wat voor jou persoonlijk goed uitkomt.
Dat lukt de meeste christenen heel aardig.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:55 schreef LelijKnap het volgende:
Ik snap niet hoe je niet fundamentalistisch kunt zijn. Als je zegt 'Ik ben moslim', dan zeg je 'ik geloof in de woorden van profeet Mohammed' en daarmee 'ik geloof wat er in de Koran staat'. Dan kun je toch onmogelijk er voor kiezen bepaalde aspecten in het boek niet serieus te nemen? Of iets anders belangrijker vinden?
Als je in de bijbel of koran leest dat god vroeger rondliep in kleding van één soort stof dan kun je dat opvatten als historische beschrijving natuurlijk. En je kunt het opvatten als een soort gebod om er zelf ook maar zo bij te lopen. Het een is niet per se beter dan het ander.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:55 schreef LelijKnap het volgende:
Ik snap niet hoe je niet fundamentalistisch kunt zijn. Als je zegt 'Ik ben moslim', dan zeg je 'ik geloof in de woorden van profeet Mohammed' en daarmee 'ik geloof wat er in de Koran staat'. Dan kun je toch onmogelijk er voor kiezen bepaalde aspecten in het boek niet serieus te nemen? Of iets anders belangrijker vinden?
Een christen die niet volgens de bijbel leeft is een christen? Omdat hij dat zelf zegt of zo?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat lukt de meeste christenen heel aardig.
Het ligt er vaak aan hoe je woorden uitlegt. Als je deze woorden leest vind ik het ook vreemd dat men wel fundamentalist kan zijn:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:55 schreef LelijKnap het volgende:
quote:In de godsdienst is geen dwang. Redelijk inzicht is duidelijk onderscheiden van verdorvenheid. Wie dan geen geloof hecht aan de Taghoet maar gelooft in God, die houdt de stevigste handgreep vast, die niet afbreekt. En God is horend en wetend.
Het gaat er toch om dat -hoe het ook geïnterpreteerd wordt- iets wel of niet nageleefd zal moeten worden wanneer je in de Koran gelooft. Het gaat er mij niet om welke interpretatie beter of slechter is.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:07 schreef Xa1pt het volgende:
Als je in de bijbel of koran leest dat god vroeger rondliep in kleding van één soort stof dan kun je dat opvatten als historische beschrijving natuurlijk. En je kunt het opvatten als een soort gebod om er zelf ook maar zo bij te lopen. Het een is niet per se beter dan het ander.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |