Ik weet niet hoe dat precies in elkaar steekt. Zijn er al NAVO landen geweest die dat vinden?quote:Op woensdag 24 december 2014 00:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De SG van de Navo doet vaak net of hij de minister van buitenlandse zaken is van alle Navo landen. Hij moet veel minder in de openbaarheid treden.
Een eigen identiteit is toch niet erg. Ik neem toch op zijn minst aan dat je NL ook als identiteit ziet binnen een samenwerkingsverband zoals de EU.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar dat is een ander verhaal. Zijn idee was dat als de Russen eenmaal op ons 'niveau' zitten, dat ze dan geen probleem meer zouden zijn. Alsof ze dan geen ander land, met een eigen identiteit en eigen belangen zouden zijn.
Da's 't punt een beetje, die identiteit is tweedelig (europees en nederlands). Kan dat ook met Russen?quote:Op woensdag 24 december 2014 00:30 schreef Cherna het volgende:
Een eigen identiteit is toch niet erg. Ik neem toch op zijn minst aan dat je NL ook als identiteit ziet binnen een samenwerkingsverband zoals de EU.
Dat is de vraag. Mogelijk een aantal generaties later. Dat is moeilijk te zeggen natuurlijk. Ik had daar wel hoop in. Voor deze crisis waren we goed op weg. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat 25 jaar later een compleet rijk al geheel omgevormd is. Dat is wensdenken.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Da's 't punt een beetje, die identiteit is tweedelig (europees en nederlands). Kan dat ook met Russen?
Vertel dat aan de Joegoslaven...quote:Op woensdag 24 december 2014 00:20 schreef Nintex het volgende:
De NAVO vormt geen enkele dreiging voor Rusland als staat, hooguit voor Putin zelf en zijn machtspositie, maar ook dat is minimaal als hij verder geen staten in Europa aanvalt of daar seperatisten steunt.
De NAVO vormt geen enkele dreiging voor Ruslandquote:Op woensdag 24 december 2014 00:57 schreef meth1745 het volgende:
De NAVO vormt geen enkele dreiging voor Rusland
Alsof Merkel niet begon met zich uiterst bot en afwijzend op te stellen.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:36 schreef Nintex het volgende:
Zelf had ik verwacht dat de Russen de goede samenwerking en verstandhouding met de Duitsers niet te grabbel zouden gooien, maar dat hebben ze toch gedaan. Het is een beetje alsof Putin dement is geworden en in zijn eigen propaganda is gaan geloven.
Joegoslavi? Was dat dat land dat door de NAVO in 6/7 kleinere landen is gebombardeerd?quote:Op woensdag 24 december 2014 01:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De NAVO vormt geen enkele dreiging voor Rusland
Vertel dat aan de Joegoslaven...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 december 2014 01:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Joegoslavi? Was dat dat land dat door de NAVO in 6/7 kleinere landen is gebombardeerd?Een land dat prima functioneerde onder Tito.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder Tito (en ook nog een aantal jaren daarna trouwens) functioneerde het inderdaad prima. Maar het uiteenvallen van Joegoslavi is niet te wijten aan iets wat de NAVO of het Westen heeft gedaan, daar zijn ze toch echt helemaal zelf verantwoordelijk voor.quote:Op woensdag 24 december 2014 01:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Een land dat prima functioneerde onder Tito.
Bot en afwijzend op het annexeren van een provincie?quote:Op woensdag 24 december 2014 01:35 schreef JCats het volgende:
[..]
Alsof Merkel niet begon met zich uiterst bot en afwijzend op te stellen.
Alsof niet vele Duitsers dat haar kwalijk nemen.
Annexeren?quote:Op woensdag 24 december 2014 08:44 schreef Zith het volgende:
[..]
Bot en afwijzend op het annexeren van een provincie?
Gelukkig is met het aanstellen van Steinmeier wel weer een wat andere wind uit Duitsland gaan waaien. De slechte persoonlijke verstandhouding tussen Poetin en Merkel mogen er mijns inziens niet toe leiden dat de veiligheid in Europa op het spel wordt gezet. Ik denk dat Merkel dat zelf ook in heeft gezien. Wat dat betreft is het goed dat er weer wat meer SPD invloed is.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:14 schreef JCats het volgende:
[..]
Annexeren?
Is dat het juiste woord?
In ieder geval was wat in de Krim gebeurde volstrekt maar dan ook volstrekt anders dan wat Duitsland in 1914 (beestachtige inval in Belgi) en in 1941 (beestachtige inval in Rusland, 20 miljoen Russische doden) presteerde.
Desondanks heeft Merkel zich steeds bot en afwijzend naar Rusland en Poetin opgesteld, ook bij de herdenking van D-Day
Poetin leefde in een andere wereld volgens haar.
Ook non-verbaal was het enkel afwijzing.
Niet praten, wel sancties.
Dat aanstellen was op 17 december 2013 en toen moest het allemaal nog beginnen.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Gelukkig is met het aanstellen van Steinmeier wel weer een wat andere wind uit Duitsland gaan waaien. De slechte persoonlijke verstandhouding tussen Poetin en Merkel mogen er mijns inziens niet toe leiden dat de veiligheid in Europa op het spel wordt gezet. Ik denk dat Merkel dat zelf ook in heeft gezien. Wat dat betreft is het goed dat er weer wat meer SPD invloed is.
quote:Rebels say new Ukraine peace talks to take place on Wednesday
(Reuters) - A meeting of a so-called contact group aimed at ending violence in eastern Ukraine is planned for Wednesday, Russian state television quoted Denis Pushilin, vice speaker of the separatists' "People's Council" leadership body, as saying.
The meeting was planned for 3 p.m. Moscow time in Minsk, the capital of Belarus, Rossiya-24 TV channel said.
Talks in Minsk between Russia, Ukraine and the Organization for Security and Cooperation in Europe in September brokered a ceasefire agreement between Kiev and pro-Russian rebels.
The truce was repeatedly broken by both sides but violence has eased significantly in December.
Steinmeier en Merkel spelen een beetje good cop, bad cop.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:10 schreef JCats het volgende:
[..]
Dat aanstellen was op 17 december 2013 en toen moest het allemaal nog beginnen.
Bijvoorbeeld begin maart dit jaar deed Merkel haar "leeft in andere wereld"-uitspraak (in telefoongesprek met Obama)
http://www.elsevier.nl/Bu(...)ere-wereld-1473453W/
Over falende federaties gesprokenquote:Op woensdag 24 december 2014 00:57 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Vertel dat aan de Joegoslaven...
Het mag wel wat objectiever vind ik. Het stukje over janukovic bijvoorbeeld. Er is gewoon tegen alle afspraken in een staatsgreep gepleegd door de facisten. Verder mag je wel benoemen dat ongeacht wie de raket heeft afgeschoten, de terroristen uit kiev verantwoordelijk zijn, (met name jatsenjoek)want zij hebben bewust hetluchtruim niet gesloten terwijl er alle anleiding voor was. Het kwam ze ook wel verdomd goed uit dat die mh17 werd neergeschoten (motief) Verder, De neonazie milities die rucksichtlos moorden met steun van de eu en het ophitsen van de bevolking door van baalen en verhofstadt waardoor de staatsgreep mogelijk werd gemaakt. Je mag ook wel benoemen dat het een machtsspel is dat kan uitmonden tot een wereldoorlog en dat er grote paralellen zijn met de eerste wereldoorlog, nota bene 100 jaar nadat deze begon.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:09 schreef timmmmm het volgende:
FOK!Jaaroverzicht: De weg naar MH17
Jongens, ik heb hard mijn best gedaan de feiten zo goed mogelijk op een rijtje te zetten zonder 8 pagina's te tikken. Jullie weten veel beter dan ik hoe het allemaal zit, zijn er stiekem toch nog feitelijke onjuistheden ingeslopen?
Het maakt niet uit wie het vliegtuig heeft neergeschoten, oekraine is verantwoordelijk.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het mag wel wat objectiever vind ik. Het stukje over janukovic bijvoorbeeld. Er is gewoon tegen alle afspraken in een staatsgreep gepleegd door de facisten. Verder mag je wel benoemen dat ongeacht wie de raket heeft afgeschoten, de terroristen uit kiev verantwoordelijk zijn, (met name jatsenjoek)want zij hebben bewust hetluchtruim niet gesloten terwijl er alle anleiding voor was. Het kwam ze ook wel verdomd goed uit dat die mh17 werd neergeschoten (motief) Verder, De neonazie milities die rucksichtlos moorden met steun van de eu en het ophitsen van de bevolking door van baalen en verhofstadt waardoor de staatsgreep mogelijk werd gemaakt. Je mag ook wel benoemen dat het een machtsspel is dat kan uitmonden tot een wereldoorlog en dat er grote paralellen zijn met de eerste wereldoorlog, nota bene 100 jaar nadat deze begon.
Dat heet het objectief benaderen geloof ik.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:51 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wie het vliegtuig heeft neergeschoten, oekraine is verantwoordelijk.
Hoe bedenk je het toch![]()
Zijn de Oekrainse autoriteiten niet de enige "bekenden" waartegen officiel aanklacht is ingediend door nabestaanden? Of hebben ze ook de Russische regering aangeklaagd?quote:Op woensdag 24 december 2014 18:51 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wie het vliegtuig heeft neergeschoten, oekraine is verantwoordelijk.
Hoe bedenk je het toch![]()
Daar is het makkelijkste geld los te krijgen.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Zijn de Oekrainse autoriteiten niet de enige "bekenden" waartegen officiel aanklacht is ingediend door nabestaanden? Of hebben ze ook de Russische regering aangeklaagd?
Aha dus op het moment dat tegen de seperatisten (hoe moet je die eigenlijk exact aanklagen, ook via het Oekraiense rechtssysteem, daar vallen ze immers onder) of de Russen wordt ingediend is het plots een stuk aannemelijker dat die schuldig zijn of zo?quote:Op woensdag 24 december 2014 19:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Zijn de Oekrainse autoriteiten niet de enige "bekenden" waartegen officiel aanklacht is ingediend door nabestaanden? Of hebben ze ook de Russische regering aangeklaagd?
Het moet objectiever, en hij moet ook objectiever.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:45 schreef 99.999 het volgende:
Er is ook niemand die de pro-Europa groep verheerlijkt oid. Het gaat er om dat hij roept dat het objectiever moet maar vervolgens van alles Oekraine de schuld geeft, en dat is gewoonweg niet objectiever...
twitter:herszenhorn twitterde op woensdag 24-12-2014 om 12:28:46Hand-delivered X-mas Eve: gift from Press Service of #Russia Govt. Inscription: "Information Bomb" No doubt. Спасибо! http://t.co/CZiAsUJR8v reageer retweet
twitter:leonidragozin twitterde op woensdag 24-12-2014 om 11:23:23Incoming tourism in Russia is down 30-40%, even though moneywise it's the best time to visit. http://t.co/ewQA6uRxNg reageer retweet
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op woensdag 24-12-2014 om 14:11:13Russia reports the highest weekly inflation since 2008 - at 0.9 percent up last week alone. reageer retweet
Het geweld is volledig georkestreerd door Rusland. Dat blijkt uit de getuigenissen van de Russische leiders van de Oost-Oekrainse opstand. En het blijkt uit de snelheid waarmee de pro-Russen opereren:quote:Op woensdag 24 december 2014 19:37 schreef timmmmm het volgende:
Nu zijn de rollen (alweer, dit is immers niet de eerste keer in Oekraine) omgekeerd en is er een pro-EU regering en pro-russische rebellen. Die nemen ook overheidsgebouwen over en gebruiken ook geweld om gehoord te worden. Die willen alleen geen staatsgreep plegen, die hebben het helemaal gehad met die toestanden en willen onafhankelijkheid.
Ik geloof onmiddellijk dat Rusland de opstandelingen steunt. De Europese Unie heeft de Euromaidanopstandelingen echter ook gesteund. Omdat de (pro-russische) Janoekovitsj beduidend verstandiger was dan zijn opvolger en geen totale oorlog aan de pro-EUopstandelingen verklaarde, kon de EU het afdoen met het dreigen van economische sancties en zeker ook oorlogstaal, zonder daad bij het woord te hoeven voegen. Echter zonder de EU en de immense druk die zij uitoefenden had Euromaidan het ook bij lange na niet gered.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het geweld is volledig georkestreerd door Rusland. Dat blijkt uit de getuigenissen van de Russische leiders van de Oost-Oekrainse opstand. En het blijkt uit de snelheid waarmee de pro-Russen opereren:
- De Krim: binnen 2 weken geannexeerd.
- Donbas: binnen enkele maanden hele steden overgenomen, met controleposten, loopgraven, automatische geweren (AK47) & luchtafweer (Manpads).
Dit zijn geen burger protesten, maar militaire operaties uitgevoerd volgens een draaiboek bedacht door Russen.
Steun EU: Hallo ik ben van Baalen en ik steun jullie...quote:Op woensdag 24 december 2014 20:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik geloof onmiddellijk dat Rusland de opstandelingen steunt. De Europese Unie heeft de Euromaidanopstandelingen echter ook gesteund. Omdat de (pro-russische) Janoekovitsj beduidend verstandiger was dan zijn opvolger en geen totale oorlog aan de pro-EUopstandelingen verklaarde, kon de EU het afdoen met het dreigen van economische sancties en zeker ook oorlogstaal, zonder daad bij het woord te hoeven voegen. Echter zonder de EU en de immense druk die zij uitoefenden had Euromaidan het ook bij lange na niet gered.
Het is niet zo dat de pro-russen er niet zijn. Dat ze niet bestaan, dat er geen hele grote groep is die liever geen europese koers vaart. Die zijn in actie gekomen en Rusland heeft ongetwijfeld geen seconde hoeven denken voor ze te hulp geschoten zijn. Maakt ze voor mij geen haar slechter dan het westen en hun rol in euromaidan.
En de escalatie van geweld (let wel: dus niet het geweld zelf) is mijns inziens 100% te danken aan de zeer gewelddadige militaire reactie van de kersverse pro-EUregering in Oekrane. Nogmaals, 100% gesteund door het westen. Als Europa op Jatsenjoek (of was het Porosjenko al toen?) evenveel druk had uitgeoefend als op Janoekovitsj om het geweld te minimaliseren, had de situatie er heel anders uitgezien.
Dit overigens even helemaal los van het gebeurde op de Krim. Dat was natuurlijk gewoon een sterk staaltje crimineel landjepik van Rusland. Die zagen een land wat zo gefixeerd was op Kiev en de ontwikkelingen daar dat ze in het vacuum van macht wat ontstond na het verjagen van Janoekovitsj hun kans zagen om de Krim als het ware achterover te drukken. Een gebied wat ze al vele jaren als hun rechtmatige eigendom zien. Als ik dan toch in complottheorin zou geloven lijkt me nog de meest waarschijnlijke dat Poetin de hele Euromaidansituatie georchestreerd heeft. Hun 'bondgenoot' Janoekovitsj opbouwen en achter hem staan, op een kritiek punt die snipers plaatsen waardoor de boel nog verder escaleert en dan tijdens onderhandelingen met rebellen, EU en janoekovitsj nt niet daadkrachtig genoeg zijn om dat eerdergenoemde vacuum te laten ontstaan om hun lang gedroomde veroveringszucht mbt de krim werkelijkheid te zien worden.
Ik gok op een flink met alchohol doordrenkt kerstdiner.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Steun EU: Hallo ik ben van Baalen en ik steun jullie...
Steun Rusland: Hallo onze militairen vallen Oost-Oekrane binnen en de krim voegen we aan Rusland toe.
Duidelijk dat de EU voor escalatie zorgde.
Euromaiden gelijkstellen aan militaire overname van Oost-Oekrane is al helemaal krankzinnig.
Steun westen: Hallo Janoekovitsj, leuk h dat jij denkt dat je de baas bent maar als je niet snel doet wat de oppositie wil maken we je land economisch kapot en anders kunnen we altijd nog op militaire middelen terugvallen.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Steun EU: Hallo ik ben van Baalen en ik steun jullie.
Steun Rusland: Hallo onze militairen vallen je land binnen en de krim voegen we aan Rusland toe.
Lol, daar weet U alles van.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat heet het objectief benaderen geloof ik.
Irak, Afghanistan etc etc. Verder hoef ik niets te benoemen als het om invallen gaat. Je verwijt anderen iets waar we ons zelf ook schuldig aan maken. Wat dat betreft kun je zeggen dat de Russen niet anders reageren dan het Westen. Over de wapenhandel nog maar te zwijgen.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Steun EU: Hallo ik ben van Baalen en ik steun jullie...
Steun Rusland: Hallo onze militairen vallen Oost-Oekrane binnen en de krim voegen we aan Rusland toe.
Euromaiden gelijkstellen aan militaire overname van Oost-Oekrane is al helemaal krankzinnig.
Klopt, maar dit na aanleiding van die hele coupe gesteund vanuit het Westen.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het geweld is volledig georkestreerd door Rusland. Dat blijkt uit de getuigenissen van de Russische leiders van de Oost-Oekrainse opstand. En het blijkt uit de snelheid waarmee de pro-Russen opereren:
- De Krim: binnen 2 weken geannexeerd.
- Donbas: binnen enkele maanden hele steden overgenomen, met controleposten, loopgraven, automatische geweren (AK47) & luchtafweer (Manpads).
Dit zijn geen burger protesten, maar militaire operaties uitgevoerd volgens een draaiboek bedacht door Russen.
Ik geloof niet dat we landen met het pistool op de kop hebben gedwongen om interesse te tonen voor de EU of NATO.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:46 schreef Cherna het volgende:
[..]
Irak, Afghanistan etc etc. Verder hoef ik niets te benoemen als het om invallen gaat. Je verwijt anderen iets waar we ons zelf ook schuldig aan maken. Wat dat betreft kun je zeggen dat de Russen niet anders reageren dan het Westen. Over de wapenhandel nog maar te zwijgen.
Nee, ze hebben honderdduizenden vermoord om regime change te verkrijgen, omwille van 18 Saudische vliegtuigkapers. Mogen ze Rusland nu ook iets gunnen.quote:Op woensdag 24 december 2014 21:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat we landen met het pistool op de kop hebben gedwongen om interesse te tonen voor de EU of NATO.
De acties van de pro-Russen in Donbas maken op mij niet de indruk dat ze wat hulp van Rusland krijgen, maar van een door Rusland georkestreerde militaire actie.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:16 schreef timmmmm het volgende:
Het is niet zo dat de pro-russen er niet zijn. Dat ze niet bestaan, dat er geen hele grote groep is die liever geen europese koers vaart. Die zijn in actie gekomen en Rusland heeft ongetwijfeld geen seconde hoeven denken voor ze te hulp geschoten zijn. Maakt ze voor mij geen haar slechter dan het westen en hun rol in euromaidan.
En de escalatie van geweld (let wel: dus niet het geweld zelf) is mijns inziens 100% te danken aan de zeer gewelddadige militaire reactie van de kersverse pro-EUregering in Oekrane. Nogmaals, 100% gesteund door het westen. Als Europa op Jatsenjoek (of was het Porosjenko al toen?) evenveel druk had uitgeoefend als op Janoekovitsj om het geweld te minimaliseren, had de situatie er heel anders uitgezien.
Hier in het Westen krijg je 6 jaar gevangenis voor het bezit van een molotov cocktail (drie NAVO protesters in Chicago(?)). Wat in Kiev gebeurde zou in geen enkel Westers land toegelaten worden.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:03 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De acties van de pro-Russen in Donbas maken op mij niet de indruk dat ze wat hulp van Rusland krijgen, maar van een door Rusland georkestreerde militaire actie.
Er is wel een basis onder de bevolking voor een pro-Russische sentimenten. En zeg, de helft zou liever onafhankelijk worden en aansluiten bij Rusland.
De Russische inmenging heeft voor een zo snelle escalatie gezorgd, dat alleen het leger nog kon ingrijpen in Donbas. De bevolking was in feite gegijzeld in een gebied dat in zijn geheel aan de controle van de Oekraiense overheid was onttrokken.
De Maidan beweging had het karakter van een volksprotest, met hun knuppels, schilden en molokov cocktails. Daarmee schiet je geen lijnvlucht op 10 km hoogte neer.
Wanneer je overheidsgebouwen overneemt en provinciale bestuursgebouwen bezet en opnieuw invult met mensen die jouw idealen aanhangen, ben je niet bezig met en volksprotest maar met een opstand, m.i.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:03 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De acties van de pro-Russen in Donbas maken op mij niet de indruk dat ze wat hulp van Rusland krijgen, maar van een door Rusland georkestreerde militaire actie.
Er is wel een basis onder de bevolking voor een pro-Russische sentimenten. En zeg, de helft zou liever onafhankelijk worden en aansluiten bij Rusland.
De Russische inmenging heeft voor een zo snelle escalatie gezorgd, dat alleen het leger nog kon ingrijpen in Donbas. De bevolking was in feite gegijzeld in een gebied dat in zijn geheel aan de controle van de Oekraiense overheid was onttrokken.
De Maidan beweging had het karakter van een volksprotest, met hun knuppels, schilden en molokov cocktails. Daarmee schiet je geen lijnvlucht op 10 km hoogte neer.
Russen en het voorkomen van etnische zuiveringen?quote:Op woensdag 24 december 2014 21:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Klopt, maar dit na aanleiding van die hele coupe gesteund vanuit het Westen.
http://www.nujij.nl/algem(...)r-met.29471929.lynkx
Tja dat je neofascisten(skinheads) niet serieus neemt is nog daar aan toe. Maar als al legeronderdelen met deze symboliek rondlopen dan gaan die Russen dus nooit weg en geef je ze een motief. Namelijk het voorkomen van etnische zuiveringen in het oosten. Nogmaals 20 miljoen doden in ww2 door neofascisten vergeet je niet zo snel.
Als ze het zelf doen hoeft een ander niet meer...quote:Op woensdag 24 december 2014 22:20 schreef Polacco het volgende:
[..]
Russen en het voorkomen van etnische zuiveringen?
quote:Op woensdag 24 december 2014 20:46 schreef Cherna het volgende:
[..]
Irak, Afghanistan etc etc. Verder hoef ik niets te benoemen als het om invallen gaat. Je verwijt anderen iets waar we ons zelf ook schuldig aan maken. Wat dat betreft kun je zeggen dat de Russen niet anders reageren dan het Westen. Over de wapenhandel nog maar te zwijgen.
In Afghanistan was al een burgeroorlog gaande, na Russische bezetting, voordat de VS daarmee bemoeide. En het conflict in Irak begint met de invasie van Koeweit door Irak. Dus Rusland valt Afghanistan binnen en Irak valt Koeweit binnen en alleen de VS is fout.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:02 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Nee, ze hebben honderdduizenden vermoord om regime change te verkrijgen, omwille van 18 Saudische vliegtuigkapers. Mogen ze Rusland nu ook iets gunnen.
Dat verhaal over een coupe is minder overtuigend. Politieke beinvloeding, zoals Van Balen op een plein wat zegt, is geen coupe. Rusland beinvloed de politiek in buurlanden ook. Zoals recentelijk in Moldavie.quote:Op woensdag 24 december 2014 21:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit vind ik propaganda. Ik geloof er niets van dat deze milities overgaan tot een etnische zuivering van de bevolking.quote:http://www.nujij.nl/algem(...)r-met.29471929.lynkx
Tja dat je neofascisten(skinheads) niet serieus neemt is nog daar aan toe. Maar als al legeronderdelen met deze symboliek rondlopen dan gaan die Russen dus nooit weg en geef je ze een motief. Namelijk het voorkomen van etnische zuiveringen in het oosten. Nogmaals 20 miljoen doden in ww2 door neofascisten vergeet je niet zo snel.
Wij voorkomen die ook niet als het niet in ons eigen belang is(eigen volk). Of wil je zeggen dat wij etnische zuiveringen niet toelaten?quote:Op woensdag 24 december 2014 22:20 schreef Polacco het volgende:
[..]
Russen en het voorkomen van etnische zuiveringen?
Weet je ook waarom Irak Koeweit binnenviel? Zoek dat maar eens uit. Tip,: Iets met Iranquote:Op woensdag 24 december 2014 22:24 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
In Afghanistan was al een burgeroorlog gaande, na Russische bezetting, voordat de VS daarmee bemoeide. En het conflict in Irak begint met de invasie van Koeweit door Irak. Dus Rusland valt Afghanistan binnen en Irak valt Koeweit binnen en alleen de VS is fout.
En de VS was fout in het geval van Irak. Je zal mij dat niet horen goedpraten.
[..]
Dat verhaal over een coupe is minder overtuigend. Politieke beinvloeding, zoals Van Balen op een plein wat zegt, is geen coupe. Rusland beinvloed de politiek in buurlanden ook. Zoals recentelijk in Moldavie.
[..]
Dit vind ik propaganda. Ik geloof er niets van dat deze milities overgaan tot een etnische zuivering van de bevolking.
Dat kan best, maar in Griekenland gooide protestanten ook met molotov cocktails naar de politie. Maw het zijn middelen die burgers zelf kunnen maken (itt een Buk surface-to-air missile system).quote:Op woensdag 24 december 2014 22:09 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hier in het Westen krijg je 6 jaar gevangenis voor het bezit van een molotov cocktail (drie NAVO protesters in Chicago(?)). Wat in Kiev gebeurde zou in geen enkel Westers land toegelaten worden.
Ik vind het alleen vreemd dat je zoiets zegt over een land wat het vermoorden van haar eigen burgers tot beleid had verheven.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:24 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wij voorkomen die ook niet als het niet in ons eigen belang is(eigen volk). Of wil je zeggen dat wij etnische zuiveringen niet toelaten?
Een aantal mensen die dit soort klussen (het creeren van frozen conflicts) uitvoeren, waren na de Krim naar Donbas vertrokken, en zijn daar de commandanten geworden in de steden Kramatorsk & Horlivka (aan de westerse grens van het ingenomen gebied).quote:Op woensdag 24 december 2014 22:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wanneer je overheidsgebouwen overneemt en provinciale bestuursgebouwen bezet en opnieuw invult met mensen die jouw idealen aanhangen, ben je niet bezig met en volksprotest maar met een opstand, m.i.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen parate kennis over specifiek donbas heb, dus hier kan ik niet met argumenten komen en moet ik je op je woord geloven
Neem je die gok? Leg dat maar aan de Russen uit. Ik zou niet weten hoe. Dat Poetin dat als propaganda gebruikt kan zijn. Maar dan geven we Poetin ook alle middelen. Maar nogmaals, ik blijf het herhalen: 20 miljoen doden in ww2 onder de Russen vergeet men niet snel. Zeker al omdat destijds de Oekrane(tijdens Barbarossa) de Duitsers steunden. Dat Hitler andere plannen had, kon men toen nog niet weten.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:24 schreef deelnemer het volgende:
Dit vind ik propaganda. Ik geloof er niets van dat deze milities overgaan tot een etnische zuivering van de bevolking.
Ik heb het niet over Stalin en het communisme. Ik wist niet dat er nu nog dat soort zuiveringen in de vorm van het Stalinisme in Rusland plaats vinden. Heb je daar een bron van dat er nu etnische zuiveringen plaats vinden in Rusland? Als dat zo is geef ik je gelijk en neem ik mijn verlies. Ik heb het over een Rusland na de val en niet het Sovjet rijk.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:29 schreef Polacco het volgende:
[..]
Ik vind het alleen vreemd dat je zoiets zegt over een land wat het vermoorden van haar eigen burgers tot beleid had verheven.
Daar praat je de misdaden van Putin niet mee goed.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:09 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hier in het Westen krijg je 6 jaar gevangenis voor het bezit van een molotov cocktail (drie NAVO protesters in Chicago(?)).
Gewoon geen enkel land. Ordnng mu sein. Maar soms moet je in opstand komen tegen je regime. Of het nou de Russische of Amerikaanse Oligarchieen zijn.quote:Wat in Kiev gebeurde zou in geen enkel Westers land toegelaten worden.
Een volksopstand ja, Soms is dat nodig. In Amerika (#handsupdontshoot) net zo goed als in Rusland en Nederland.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:13 schreef timmmmm het volgende:
Wanneer je overheidsgebouwen overneemt en provinciale bestuursgebouwen bezet en opnieuw invult met mensen die jouw idealen aanhangen, ben je niet bezig met en volksprotest maar met een opstand, m.i.
Want zes maand wachten op de volgende verkiezingen is geen optie?quote:Op woensdag 24 december 2014 22:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar praat je de misdaden van Putin niet mee goed.
[..]
Gewoon geen enkel land. Ordnng mu sein. Maar soms moet je in opstand komen tegen je regime. Of het nou de Russische of Amerikaanse Oligarchieen zijn.
Dat heb ik dus ook nooit gesnapt. Als dan de Russen deze acties hadden ondernomen was het een totaal ander plaatje.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Want zes maand wachten op de volgende verkiezingen is geen optie?
Als je land bestuurd word door een corrupte club Moscow-puppets: nee.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Want zes maand wachten op de volgende verkiezingen is geen optie?
Ben ik met je eens. Echter is het in Oekraine het geval dat je twee vrijwel even grote stromingen hebt die exact het tegenovergestelde willen. Nu is de een opstand, net nadat de ander de zijne gewonnen heeft. Ja, met hulp van buiten. Net zo goed als dat bij de ander het geval was.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een volksopstand ja, Soms is dat nodig.
Wat nu in Rusland gebeurt (de propaganda, de opbouw van het leger, het dwepen met het orthodoxe geloof, het bespelen van nationalistische sentimenten, en het ophitsen van de bevolking tegen de fascisten in het buitenland) is gevaarlijker.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Neem je die gok? Leg dat maar aan de Russen uit. Ik zou niet weten hoe. Dat Poetin dat als propaganda gebruikt kan zijn. Maar dan geven we Poetin ook alle middelen. Maar nogmaals, ik blijf het herhalen: 20 miljoen doden in ww2 onder de Russen vergeet men niet snel. Zeker al omdat destijds de Oekrane(tijdens Barbarossa) de Duitsers steunden. Dat Hitler andere plannen had, kon men toen nog niet weten.
Joden zouden ook niet blij zijn met dit soort tekens gebruikt in zelfs legeronderdelen dicht bij hun grens. Maar goed je kunt dit bagatelliseren.
Hulp van buiten? Ik heb geen kanonnen en snipers van NATO of de EU gezien. Jij interpreteert "hulp" nogal ruim.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Echter is het in Oekraine het geval dat je twee vrijwel even grote stromingen hebt die exact het tegenovergestelde willen. Nu is de een opstand, net nadat de ander de zijne gewonnen heeft. Ja, met hulp van buiten. Net zo goed als dat bij de ander het geval was.
Die diepgewortelde verdeeldheid kan je niet oplossen
Dat klopt, ik interpreteer hulp ruim ja. Sterker nog, ik heb hier precies uitgelegd waarom ik vind dat beiden keren de ontstane volksopstand door externe partijen is beinvloed en ik zou haast zeggen overgenomen.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hulp van buiten? Ik heb geen kanonnen en snipers van NATO of de EU gezien. Jij interpreteert "hulp" nogal ruim.
Moscow puppet die bij z'n laatste drie verkiezingen geholpen werd door de man die dertig jaar lang de verkiezingscampagnes van de republikeinse presidentskandidaten (Reagan, Bush Sr, Bush Jr, McCain) leidde.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je land bestuurd word door een corrupte club Moscow-puppets: nee.
Nou en?quote:Op woensdag 24 december 2014 22:59 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Moscow puppet die bij z'n laatste drie verkiezingen geholpen werd door de man die dertig jaar lang de verkiezingscampagnes van de republikeinse presidentskandidaten (Reagan, Bush Sr, Bush Jr, McCain) leidde.
Natuurlijk, maar dat is ook wat ik zeg. We geven Poetin alle middelen. En mbt propaganda.: niet alleen de Russen gebruiken propaganda. Ook wij gebruiken propaganda en bespelen nationalistische sentimenten al is dat dan tegen Moslims.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:54 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wat nu in Rusland gebeurd (de propaganda, de opbouw van het leger, het dwepen met het orthodoxe geloof, het bespelen van nationalistische sentimenten, en het ophitsen van de bevolking tegen de fascisten in het buitenland) is gevaarlijker.
Ik denk dat het niet zo duidelijk is wat de bevolking wil. De meeste West-Oekrainers waren niet uit op een aansluiting bij de EU of NAVO, maar waren uit op een beter bestuur. Deze onvrede met de nationale politiek leefde in heel Oekraine, en was geen bron van verdeeldheid.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Echter is het in Oekraine het geval dat je twee vrijwel even grote stromingen hebt die exact het tegenovergestelde willen. Nu is de een opstand, net nadat de ander de zijne gewonnen heeft. Ja, met hulp van buiten. Net zo goed als dat bij de ander het geval was.
Die diepgewortelde verdeeldheid kan je niet oplossen
Hier ben ik het niet mee eens. Euromaidan is in eerste instantie begonnen omdat Janoekovitsj op verzoek van Poetin toenadering met de EU heeft afgewezen. Betogers wilden een pro-europese koers. Pas anderhalf tot twee maanden later sloegen de betogingen om in fel anti-regeringquote:Op woensdag 24 december 2014 23:04 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zo duidelijk is wat de bevolking wil. De meeste West-Oekrainers waren niet uit op een aansluiting bij de EU of NAVO, maar waren uit op een beter bestuur. Deze onvrede met de nationale politiek leefde in heel Oekraine, en was geen bron van verdeeldheid.
De verdeeldheid wordt opgedrongen door het buitenland dat Europa wel opdeelt in twee blokken, sinds Rusland zijn eigen Eurazie heeft gelanceerd.
De EU heeft zelfs uitdrukkelijk aangegeven dat Oekrane van de Euraziatische Unie lid kon worden maar k het associatieverdrag met de EU kon tekenen. Rusland was hier echter per se op tegen, ik begrijp dan ook niet waarom de EU beschuldigd wordt van het opzetten tegen Rusland.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:04 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zo duidelijk is wat de bevolking wil. De meeste West-Oekrainers waren niet uit op een aansluiting bij de EU of NAVO, maar waren uit op een beter bestuur. Deze onvrede met de nationale politiek leefde in heel Oekraine, en was geen bron van verdeeldheid.
De verdeeldheid wordt opgedrongen door het buitenland dat Europa wel opdeelt in twee blokken, sinds Rusland zijn eigen Eurazie heeft gelanceerd.
Daarbij valt het niet zo op en het het moeilijker te doorgronden als het om politieke/economische middelen gaat. Daarom ook dat men het kanonnenvoer altijd met het concept vrijheid/democratie de oorlog instuurt. Het is namelijk niet te verkopen aan de soldaat dat het om andere belangen gaat.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:58 schreef timmmmm het volgende:
Je moet niet onderschatten hoe sterk/effectief politieke/economische dwang is. Naar mijn mening zelfs even sterk als militaire dwan
Het was Yanukovich die besloot om het samenwerkingsverband met de EU te ondertekenen en pas op het laatste moment toegaf aan de Russische pressie, in ruil voor 10 miljard steun. Het was Timochenko die een deal met Gazprom tekende die haar land miljarden kostte. En in het Westen wordt Yanukovich als een "Moskou puppet" en Timochenko als een heldin voorgesteld...quote:
Dus Moscow was zo boos dat een Pro-Westerse president het land uit moest vluchten dat ze gelijk de Krim gingen annexeren uit angst dat het land nog meer pro-Russisch/Gazprom zou worden?quote:Op woensdag 24 december 2014 23:23 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Het was Yanukovich die besloot om het samenwerkingsverband met de EU te ondertekenen en pas op het laatste moment toegaf aan de Russische pressie, in ruil voor 10 miljard steun. Het was Timochenko die een deal met Gazprom tekende die haar land miljarden kostte. En in het Westen wordt Yanukovich als een "Moskou puppet" en Timochenko als een heldin voorgesteld...
Vergeleken met de alternatieven snap ik dat best. Het zijn bijna allemaal corrupte klootzakken daar. En het is gebruikelijk om de verliezer van de verkiezingen op te sluiten, ook zonder beschuldiging. Dus dat Tymochenko veroordeeld is voor corruptie betekend helemaal niets.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:23 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Het was Yanukovich die besloot om het samenwerkingsverband met de EU te ondertekenen en pas op het laatste moment toegaf aan de Russische pressie, in ruil voor 10 miljard steun. Het was Timochenko die een deal met Gazprom tekende die haar land miljarden kostte. En in het Westen wordt Yanukovich als een "Moskou puppet" en Timochenko als een heldin voorgesteld...
Ik ben zelf tegen het bespelen van de bevolking met propaganda. Volgens mij is dat de beste insteek: ertegen zijn. Een bevolking moet leren propaganda te verwerpen als een normaal/acceptabel middel.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat is ook wat ik zeg. We geven Poetin alle middelen. En mbt propaganda.: niet alleen de Russen gebruiken propaganda.
De EU is geen (politieke) eenheid.quote:Ook wij gebruiken propaganda en bespelen nationalistische sentimenten al is dat dan tegen Moslims.
Ik heb geen zin om in het Oosten en het Mo in brandhaarden terecht te komen van ongekende orde. Al is het maar voor mijn kinderen en of kleinkinderen. De EU moet eens zijn eigen weg gaan bewandelen ipv de US te volgen. Zij hebben de oceaan die hun beschermd en wij hebben de shit als dit compleet escaleert.
Zou je in alle gevallen tegen propaganda zijn? Hoe debiel de bevolking ook is?quote:Op woensdag 24 december 2014 23:36 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik ben zelf tegen het bespelen van de bevolking met propaganda. Volgens mij is dat de beste insteek: ertegen zijn. Een bevolking moet leren propaganda te verwerpen als een normaal/acceptabel middel.
[..]
De EU is geen (politieke) eenheid.
Oekraine zou een federatie moeten worden, met vergaande autonomie voor de regio's, omdat ze daar niet kunnen samenleven. En 28 landen van de EU moeten even een politieke eenheid moeten worden. Kortom, de EU is weerloos als je de VS wegdenkt.
Daar is de ondergang van de Oekrane(Oranje revolutie) wel mee begonnen. Maar geen nood. Ze is in alle ere weer hersteld. Het volk heeft haar schijnbaar alles vergeven of men is het vergeten of men wist het niet.quote:
Ja.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zou je in alle gevallen tegen propaganda zijn? Hoe debiel de bevolking ook is?
Ach gut, maak jij je zorgen om de Oranjerevolutie?quote:Op woensdag 24 december 2014 23:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Daar is de ondergang van de Oekrane(Oranje revolutie) wel mee begonnen. Maar geen nood. Ze is in alle ere weer hersteld. Het volk heeft haar schijnbaar alles vergeven of men is het vergeten of men wist het niet.
Natuurlijk. Wie moet die propaganda dan bedenken? Wie heeft de wijsheid in pacht?quote:Op woensdag 24 december 2014 23:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dan word het tijd om daar eens energie in te steken. Je haalt nu ook een goed punt aan. Ik ben voor een sterk EU en dat moet mogelijk zijn, maar heb niets met Brussel en zijn regelgeving. Het zijn juist de acties van Brussel en regelgeving waarom er steeds meer verzet komt tegen een EU.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:36 schreef deelnemer het volgende:
En 28 landen van de EU moeten even een politieke eenheid moeten worden. Kortom, de EU is weerloos als je de VS wegdenkt.
Doh, die snap ik even niet.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ach gut, maak jij je zorgen om de Oranjerevolutie?
Ik ben van mening dat een regering/leider geen goede leider kan zijn als hij zich verheven voelt boven de rest van het volk. Als je je verheven voelt boven je medelanders, kan je onmogelijk nog oprecht de behoeften van het volk dienen.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is kiezen of delen.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:50 schreef Cherna het volgende:
Dan word het tijd om daar eens energie in te steken. Je haalt nu ook een goed punt aan. Ik ben voor een sterk EU en dat moet mogelijk zijn, maar heb niets met Brussel en zijn regelgeving. Het zijn juist de acties van Brussel en regelgeving waarom er steeds meer verzet komt tegen een EU.
Ja, dit zou allemaal kloppen als de bevolking zijn behoeften op een lijn lagen met wat ze (denken te) willen.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat een regering/leider geen goede leider kan zijn als hij zich verheven voelt boven de rest van het volk. Als je je verheven voelt boven je medelanders, kan je onmogelijk nog oprecht de behoeften van het volk dienen.
Per definitie zou je dat dus propaganda uitsluiten omdat de bevolking debiel is. Als de bevolking debiel is, moet je daar een regering van debielen neerzetten om het zo goed mogelijk te maken voor zijn mededebielen. Geen regering die zichzelf geen debiel vinden en daarom het volk zoethoudt met propaganda terwijl zij lekker doen waar ze zelf zin in hebben natuurlijk.
Het moment dat je denkt dat jij wel even (tegen wil en dank) kan bepalen wat goed is voor je volk, over de hoofden van, ben je aan het betuttelen.
Ja, maar zelfs de Poetinfans hier gaat dat idee onderhand toch iets te ver geloof ik.quote:Op donderdag 25 december 2014 10:02 schreef kawotski het volgende:
Was dit hier al voorbij gekomen?
MH17: Russia reveals 'witness' who blames Ukraine pilot
http://www.bbc.com/news/world-europe-30597555
Niemand weet of de behoeften van de bevolking op een lijn ligt met wat ze (denken te) willen.quote:Op donderdag 25 december 2014 07:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, dit zou allemaal kloppen als de bevolking zijn behoeften op een lijn lagen met wat ze (denken te) willen.
quote:Op woensdag 24 december 2014 21:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
http://www.nujij.nl/algem(...)r-met.29471929.lynkx
Ik ben het er niet mee eens dat je soevereiniteit van alle landen ten alle tijden moet respecteren. Veel grenzen zijn het gevolg van koloniaal (wan)beleid, of zijn op de tekentafel bedacht zonder rekening te houden met etnische groepen. Dit moet rechtbgezet kunnen worden als blijkt dat huidige landsgrenzen niet werkbaar zijn. Verder is soevereiniteit zoals die doormhet westen gepredikt wordt natuurlijk een farce. Want hoe soeverein is bijvoorbeeld een land dat aan een financieel infuus ligt? Landen worden nu afhankelijk gemaakt en er worden marionettenregeringen geinstalleerd,mdan kun je wel je eigen landsgrens behouden, maar je bent alleen maar schijn-soeverein,quote:Op donderdag 25 december 2014 00:04 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het is kiezen of delen.
Of je wint internationaal aan invloed door 1 politiek blok te vormen (en dan verlies je als burger aan invloed op de politieke koers van dat blok).
Of je behoud als burger je invloed op de politiek door een aparte natie te blijven (maar dan word je als land speelbal van de internationale ontwikkelingen).
Kortom, in beide gevallen is je invloed op de politieke koers gering. De hoop dat je als individuele burger uiteindelijk de koers van de wereldpolitiek bepaald, is ijdel.
Kleinere eenheden heeft mijn voorkeur, maar dat kan alleen als we het internationale machtsspel afzweren (en dus de soevereiniteit van alle landen respecteren).
Maar uit dit topic blijk al hoezeer mensen opgaan in machtsfantasieen. Ze identificeren zich met hun land / machtsblok en willen dan dat dit land / machtsblok de wereld domineert. Maar als ze zelf gedomineerd worden, schelden ze op hun onderdrukker.
Tja, dit was al tijden bekend, het zou mooi zijn als de neonazis in kiev eens echt ontmaskerd worden. Nu zal het wel weer gebaggataliseerd worden, of worden weggezet als leugens. Of er wordt bewust over gezwegen. Blijkbaar vonden we het allemaal niet zo erg wat er in Wo2 is gebeurd.quote:
Precies. Alleen Russische misdaden mogen gebagatelliseerd worden.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Tja, dit was al tijden bekend, het zou mooi zijn als de neonazis in kiev eens echt ontmaskerd worden. Nu zal het wel weer gebaggataliseerd worden, of worden weggezet als leugens. Of er wordt bewust over gezwegen. Blijkbaar vonden we het allemaal niet zo erg wat er in Wo2 is gebeurd.
Ach, ook economisch zit die mentaliteit er nog wel erg in hoor. Een deel van de harde sanering is uitgevoerd maar een flink deel van de economie draait nog op allerlei vormen van staatssteun. Dat is in Oekraine niet anders overigens.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:37 schreef timmmmm het volgende:
De sovjetmentaliteit van Stalin is daar economisch gezien dan wel goeddeels weg, het idiote imperialisme tiert daar nog welig en kan het oorlogszuchtige Amerika nog wel eens overtreffen
Dat klopt, de russen identificeren zich ook niet meer met stalin, zoals de Duitsers zich niet meer identificeren met Hitler. het Oekraiense leger doet dat blijkbaar wel.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:34 schreef timmmmm het volgende:
Ga me nou niet wijsmaken dat we uit historisch oogpunt meer vertrouwen moeten hebben in Russisch imperialisme dan in neonazi's. Ik debk dat bijvoorbeeld Polen beduidend beter af zou zijn geweest met meer nazi dan met meer rusland na de tweede wereldoorlog.
Hitler heeft uiteraard veel verscheikkelijke dingen op zijn geweten, maar die Russen waeen haast even erg. Of zijn we de massagraven in polen even vergeten voor het gemak? Of het schrikbewind van de sovjet unie in de jaren daarna? En zelfs de afgelopen 20 jaar, na de val van de SU, toont Rusland zich jaar in jaar uit als klootzakken die alles doen om hun politieke belangen te verdedigen.
Het is niet zo dat ze nu belangeloos als een prins op het witte paard aan komen draven om die arme oost-oekrainers te redden.
Heh, dit kun je toch niet serieus menen. Alleen al aan de dollar kun je zien wie er nu een imperialistisch rijk is. Wat Stalin in eigen land presteerde hebben wij nooit last van gehad. Hij moordde zijn eigen volk uit en de gebieden die hij overgenomen heeft na WW2 zoals Roemeni etc. Maar deze landen vochten dan ook samen met de Duitsers. Pikant detail daarbij is dat men uiteindelijk wel voor de gehate Stalin door het vuur ging in de oorlog tegen de Duitsers. Dat wil wel wat zeggen hoe die Nazi's daar huis hielden. Dat je het dan na de bevrijding niet makkelijk hebt is duidelijk. Och en hoe groot is het Russisch rijk ooit geweest door de geschiedenis heen? Wie heeft zomaar even wat grenzen getrokken in het MO de Russen?quote:Op donderdag 25 december 2014 12:37 schreef timmmmm het volgende:
De sovjetmentaliteit van Stalin is daar economisch gezien dan wel goeddeels weg, het idiote imperialisme tiert daar nog welig en kan het oorlogszuchtige Amerika nog wel eens overtreffen
Heb jij gezien wat de Nazi's gedaan hebben Warschau vlak voor het einde van de oorlog? Ze hadden het op kunnen geven en veel van de stad kunnen sparen, maar op het laatste moment stuurde de Duitsers hun SS reserves de strijd in niet om de Russen aan te vallen, maar de rebellen in Warschau. Vervolgens is de stad systematisch verbrand, opgeblazen in de as gelegd.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:34 schreef timmmmm het volgende:
Ik debk dat bijvoorbeeld Polen beduidend beter af zou zijn geweest met meer nazi dan met meer rusland na de tweede wereldoorlog.
Dat was helemaal niet de bedoeling, net als dat het oorspronkelijke idee ook niet was om alle joden te vermoorden. Toen ze de oorlog aan het verliezen waren gingen ze maar iedereen uitroeien om er vanaf te geraken.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Heb jij gezien wat de Nazi's gedaan hebben Warschau vlak voor het einde van de oorlog? Ze hadden het op kunnen geven en veel van de stad kunnen sparen, maar op het laatste moment stuurde de Duitsers hun SS reserves de strijd in niet om de Russen aan te vallen, maar de rebellen in Warschau. Vervolgens is de stad systematisch verbrand, opgeblazen in de as gelegd.
Juist dat, velen zijn ook vergeten dat de idiote grenzen in het midden-oosten het gevolg waren van wo1 en het uiteenvallen van het ottomaanse rijk. De britten en fransen hebben die gebieden als buit gewoon verdeeld zonder ook maar enige oog te hebben of dit wel zo handig was.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Heh, dit kun je toch niet serieus menen. Alleen al aan de dollar kun je zien wie er nu een imperialistisch rijk is. Wat Stalin in eigen land presteerde hebben wij nooit last van gehad. Hij moordde zijn eigen volk uit en de gebieden die hij overgenomen heeft na WW2 zoals Roemeni etc. Maar deze landen vochten dan ook samen met de Duitsers. Pikant detail daarbij is dat men uiteindelijk wel voor de gehate Stalin door het vuur ging in de oorlog tegen de Duitsers. Dat wil wel wat zeggen hoe die Nazi's daar huis hielden. Dat je het dan na de bevrijding niet makkelijk hebt is duidelijk. Och en hoe groot is het Russisch rijk ooit geweest door de geschiedenis heen? Wie heeft zomaar even wat grenzen getrokken in het MO de Russen?
De Russen zijn vaker lastig gevallen door het westen dan andersom. Daarbij vergeten helaas velen dat de Russen zelfs ook voor onze vrijheid hebben gezorgd. Zonder dat front in het Oosten weet ik niet of de geallieerden het hadden gered. We zullen het nooit te weten komen. Gelukkig ook maar.
De volksmilities zijn niet het leger. Ze vallen onder het ministerie van binnenlandse zaken en niet onder defensie. Deze uit de grond gestampte milities beschikken nauwelijks over materieel, zelfs geen kleding. Dat individuele leden daarvan hun eigen spullen inbrengen, inclusief wat symbolen zegt niet zoveel.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat klopt, de russen identificeren zich ook niet meer met stalin, zoals de Duitsers zich niet meer identificeren met Hitler. het Oekraiense leger doet dat blijkbaar wel.
Rusland heeft daarin ook een rol gespeeld. Wat 'altijd Russisch is geweest' is buit gemaakt in die conflicten.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Juist dat, velen zijn ook vergeten dat de idiote grenzen in het midden-oosten het gevolg waren van wo1 en het uiteenvallen van het ottomaanse rijk. De britten en fransen hebben die gebieden als buit gewoon verdeeld zonder ook maar enige oog te hebben of dit wel zo handig was.
De enige gelijkenis met Nazi Duitsland en Oekraine is dat ze ieder na een jaar oorlog voeren al failliet waren.quote:Op donderdag 25 december 2014 14:45 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De volksmilities zijn niet het leger. Ze vallen onder het ministerie van binnenlandse zaken en niet onder defensie. Deze uit de grond gestampte milities beschikken nauwelijks over materieel, zelfs geen kleding. Dat individuele leden daarvan hun eigen spullen inbrengen, inclusief wat symbolen zegt niet zoveel.
De suggestie dat een helm met een hakenkruis van een individuele soldaat betekent dat het leger zich identificeert met Hitler is vergezocht.
Dat is niet in strijd met de soevereiniteit van een land. Een land kan zelf beslissen of ze zichzelf opsplitst of zich aansluit bij een ander land.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:22 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik ben het er niet mee eens dat je soevereiniteit van alle landen ten alle tijden moet respecteren. Veel grenzen zijn het gevolg van koloniaal (wan)beleid, of zijn op de tekentafel bedacht zonder rekening te houden met etnische groepen. Dit moet rechtbgezet kunnen worden als blijkt dat huidige landsgrenzen niet werkbaar zijn.
Er is geen marionetten regering geinstalleerd in Oekraine.quote:Verder is soevereiniteit zoals die doormhet westen gepredikt wordt natuurlijk een farce. Want hoe soeverein is bijvoorbeeld een land dat aan een financieel infuus ligt? Landen worden nu afhankelijk gemaakt en er worden marionettenregeringen geinstalleerd,mdan kun je wel je eigen landsgrens behouden, maar je bent alleen maar schijn-soeverein,
Je baggataliseert het, wat ik al verwacht had. De hele maidan coup is een machtsgreep van de facisten, dit is echt een onderschat probleem, aangezien het westen zich alleen maar bezig houdt met de machtsstrijd die het voert tegen de russen. Poroshenko lijkt een vriendelijk gezicht, maar degene die werkelijk aan de touwtjes trekken zijn dat absoluut niet. Inclusief die gluiperd van een Jatsenjoek. Zoals ik al eerder aangaf, het idee dat landsgrenzen sinds 1949 vast staan is een gotspe. Landsgrenzen zijn fluide. Soms moet je ze kunnen wijzigen ,omdat het anders domweg tot blijvende conflicten leidt.quote:Op donderdag 25 december 2014 14:45 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De volksmilities zijn niet het leger. Ze vallen onder het ministerie van binnenlandse zaken en niet onder defensie. Deze uit de grond gestampte milities beschikken nauwelijks over materieel, zelfs geen kleding. Dat individuele leden daarvan hun eigen spullen inbrengen, inclusief wat symbolen zegt niet zoveel.
De suggestie dat een helm met een hakenkruis van een individuele soldaat betekent dat het leger zich identificeert met Hitler is vergezocht.
Maar dat bepalen de mensen daar zelf. In dit conflict forceert een extern land (Rusland) dat Oekraine moet worden opgesplitst, door eerst de Krim te annexeren en vervolgens in Oost-Oekraine een gewapende afscheidingsbeweging te organiseren en faciliteren.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Je baggataliseert het, wat ik al verwacht had. De hele maidan coup is een machtsgreep van de facisten, dit is echt een onderschat probleem, aangezien het westen zich alleen maar bezig houdt met de machtsstrijd die het voert tegen de russen. Poroshenko lijkt een vriendelijk gezicht, maar degene die werkelijk aan de touwtjes trekken zijn dat absoluut niet. Inclusief die gluiperd van een Jatsenjoek. Zoals ik al eerder aangaf, het idee dat landsgrenzen sinds 1949 vast staan is een gotspe. Landsgrenzen zijn fluide. Soms moet je ze kunnen wijzigen ,omdat het anders domweg tot blijvende conflicten leidt.
twitter:MaximEristavi twitterde op donderdag 25-12-2014 om 15:05:06Ukraine parl has granted almost authoritarian-like powers to Natl Security & Defense Council, despite uproar from liberal MPs reageer retweet
twitter:MaximEristavi twitterde op donderdag 25-12-2014 om 15:07:15Technically bypassing Constitution, Ukraine parl has made @Poroshenko's buddy @Turchynov one of the most powerful ppl in the country reageer retweet
twitter:MaximEristavi twitterde op donderdag 25-12-2014 om 15:12:13'We'll have to deal with the fallout for years to come', MP @Leshchenkos on drastic expansion of @NSDC_ua powers reageer retweet
het hele volkenrecht zoals beschreven inde vn handvesten zijnachterhaald. Neem nu de samenstelling van de vn veiligheidsraad, dit is eenlachertje, omdat alleen deze veiligheidsraad geweld kan goedkeuren, maar deze bestaat uit landen diewo2 gewonnen hebben, (de permanente leden met veto recht) dit is totaal achterhaald, maar veranderen kan je het niet niet,omdat dit onherroepelijk leidtbtot en veto van het land dat benadeeld wordt. Zo ook het recht op soevereiniteit van een land. Als eenland sterker is als een ander land, moet het dat land kunnen innemen zonder allerlei slinkse truken te hoeven gebruiken.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:11 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat is niet in strijd met de soevereiniteit van een land. Een land kan zelf beslissen of ze zichzelf opsplitst of zich aansluit bij een ander land.
De soevereiniteit van een land is pas in het geding als het buitenland dat voor je bepaald. Ook dan zijn er gevallen waarin extern ingrijpen te rechtvaardigen is.
Maar zonder een idee van soevereiniteit is er geen internationale rechtsorde te formuleren. Rusland staat ook op zijn soevereiniteit, maar doet alsof Oekraine een heel speciaal geval is (dat zien ze alleen zelf zo, en valt samen met russische nationalistische/imperialistische aspiraties).
[..]
Er is geen marionetten regering geinstalleerd in Oekraine.
Gek h, in een land in oorlog. Moet je eens zien wat onze Oorlogswet allemaal behelst.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:20 schreef deelnemer het volgende:
twitter:MaximEristavi twitterde op donderdag 25-12-2014 om 15:05:06Ukraine parl has granted almost authoritarian-like powers to Natl Security & Defense Council, despite uproar from liberal MPs reageer retweet
twitter:MaximEristavi twitterde op donderdag 25-12-2014 om 15:07:15Technically bypassing Constitution, Ukraine parl has made @Poroshenko's buddy @Turchynov one of the most powerful ppl in the country reageer retweet
twitter:MaximEristavi twitterde op donderdag 25-12-2014 om 15:12:13'We'll have to deal with the fallout for years to come', MP @Leshchenkos on drastic expansion of @NSDC_ua powers reageer retweet
Dat begrijp ik, maar het streven naar een internationale rechtsorde is echter wel van groot belang. Zoniet, wat is dan je bezwaar tegen de ontwikkelingen in Oekraine. Iedereen kan doen waartoe hij in staat is en daarmee is alles gezegd (en dus geen ruimte voor wat voor kritiek dan ook).quote:Op donderdag 25 december 2014 15:22 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
het hele volkenrecht zoals beschreven inde vn handvesten zijnachterhaald. Neem nu de samenstelling van de vn veiligheidsraad, dit is eenlachertje, omdat alleen deze veiligheidsraad geweld kan goedkeuren, maar deze bestaat uit landen diewo2 gewonnen hebben, (de permanente leden met veto recht) dit is totaal achterhaald, maar veranderen kan je het niet niet,omdat dit onherroepelijk leidtbtot en veto van het land dat benadeeld wordt. Zo ook hetbrecht op soevereiniteit van een land. Als eenland sterker is als een ander land, moet het dat land kunnen innemen zonder allerlei slinkse truken te hoeven gebruiken. Zo houden we iedereen alert en hoeft niemand voor de gek te worden gehouden en is het voor hetbgewone volk ook duidelijk wat er gebeurt.
Mijn bezwaar is dat de westerse bemoeienis met dat land de wereldvrede in gevaar brengt. Oekraine moeten we aan de russen laten. Wij als europa hebben veel meer belang in goede relaties met de russen dan dat we dit alles op het spel zettenvoor een onbeduidend land als Oekraine. GunOekraine aan de Russen en je krijgt er veel goodwill voor terug. Laat Rusland daar gewoon zijn gang gaan en een stukje van de sovietunie herstellen. Wat is ons probleem daar eigenlijk mee? Wij hebben al genoeg land gepikt met de oost europese en baltische staten. Gun de Russen dit gewoon en laten we ons gewoon richten op goede betrekkingen en handel.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:25 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar het streven naar een internationale rechtsorde is echter wel van groot belang. Zoniet, wat is dan je bezwaar tegen de ontwikkelingen in Oekraine. Iedereen kan doen waartoe hij in staat is en daarmee is alles gezegd (en dus geen ruimte voor wat voor kritiek dan ook).
Het is niet aan ons om het weg te geven, noch is het aan Rusland om het in te nemen.quote:Op donderdag 25 december 2014 15:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Gun de Russen dit gewoon en laten we ons gewoon richten op goede betrekkingen en handel.
Hebben de oekrainiers er ook nog iets over te zeggen?quote:Op donderdag 25 december 2014 15:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Mijn bezwaar is dat de westerse bemoeienis met dat land de wereldvrede in gevaar brengt. Oekraine moeten we aan de russen laten. Wij als europa hebben veel meer belang in goede relaties met de russen dan dat we dit alles op het spel zettenvoor een onbeduidend land als Oekraine. GunOekraine aan de Russen en je krijgt er veel goodwill voor terug. Laat Rusland daar gewoon zijn gang gaan en een stukje van de sovietunie herstellen. Wat is ons probleem daar eigenlijk mee? Wij hebben al genoeg land gepikt met de oost europese en baltische staten. Gun de Russen dit gewoon en laten we ons gewoon richten op goede betrekkingen en handel.
Oekraine kan zelf terugvechten. Het is absoluut niet in ons belang oekraine te steunen. Wij moeten ons er niet mee bemoeien. Als je je gewoon afzijdig houdt, zul je zien dat het land zich opdeelt. Hier is niets mis mee, want de losse delen zullen veel beter bestuurbaar worden.quote:Op donderdag 25 december 2014 16:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hebben de oekrainiers er ook nog iets over te zeggen?
Er is een reden dat men niets van Rusland moet hebben.
Ook trouwens waarom de oekrainiers tegen stalin vochten en waarom geheel Oost Europa zo snel mogelijk bij de navo wilden.
De executie van de Poolse officiers (Katyn)? Een plan bedacht door een Georgir en goedgekeurd door een andere Georgir.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:34 schreef timmmmm het volgende:
Ga me nou niet wijsmaken dat we uit historisch oogpunt meer vertrouwen moeten hebben in Russisch imperialisme dan in neonazi's. Ik debk dat bijvoorbeeld Polen beduidend beter af zou zijn geweest met meer nazi dan met meer rusland na de tweede wereldoorlog.
Hitler heeft uiteraard veel verscheikkelijke dingen op zijn geweten, maar die Russen waeen haast even erg. Of zijn we de massagraven in polen even vergeten voor het gemak?
Zoals Nederland zichzelf heeft gevrijwaard van de overheersing door Nazi Duitsland in WOII?quote:Op donderdag 25 december 2014 16:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Oekraine kan zelf terugvechten.
Alsof het de geallieerden om de Nederlandse bevolking ging.... Als de amerikanen er geen eigen belang in zagen in te grijpen in europa was het niet gebeurd. Er is voor ons absoluut geen belang om ons te bemoeien met oekraine, sterker nog, we snijden ons er heel diep mee in de vingers om de amerikaanse belangen mee te dienen. Wij hebben als europa juist een groot veiligheids en economisch belang bij een goede verstandhouding met rusland.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:27 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Zoals Nederland zichzelf heeft gevrijwaard van de overheersing door Nazi Duitsland in WOII?
Ik zou Oekraine eerder vergelijken met de Spaanse burgeroorlog, toen werd een democratisch verkozen regering (Spaanse Republiek) omvergeworpen door fascistische groeperingen.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:27 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Zoals Nederland zichzelf heeft gevrijwaard van de overheersing door Nazi Duitsland in WOII?
En zoals de fascisten in Spanje werden gesteund door Duitsland worden die in Oekrane nu gesteund door Rusland.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:57 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik zou Oekraine eerder vergelijken met de Spaanse burgeroorlog, toen werd een democratisch verkozen regering (Spaanse Republiek) omvergeworpen door fascistische groeperingen.
Nou nee, de facisten zitten in kiev. De vrijheidsstriders in luhansk en donetsk vechten juist tegen de facisten in kiev die geweldadig de macht hebben gegrepen. Even scherp blijven he.quote:Op donderdag 25 december 2014 18:06 schreef remlof het volgende:
[..]
En zoals de fascisten in Spanje werden gesteund door Duitsland worden die in Oekrane nu gesteund door Rusland.
Ik zie persoonlijk de seperatisten meer als fascisten dan de rechtmatige machthebbers in Kiev.quote:Op donderdag 25 december 2014 18:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nou nee, de facisten zitten in kiev. De vrijheidsstriders in luhansk en donetsk vechten juist tegen de facisten in kiev die geweldadig de macht hebben gegrepen. Even scherp blijven he.
Wie zelfstandigheid nastreeft is een fascist, begrijp ik het dan een beetje?quote:Op donderdag 25 december 2014 18:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie persoonlijk de seperatisten meer als fascisten dan de rechtmatige machthebbers in Kiev.
Moet wel leuk zijn voor jullie Nederlanders, eindelijk je geliefde wolfsangel terugzien...quote:Op donderdag 25 december 2014 18:06 schreef remlof het volgende:
[..]
En zoals de fascisten in Spanje werden gesteund door Duitsland worden die in Oekrane nu gesteund door Rusland.
Wij hebben eerder een groot veiligheidsprobleem ivm Rusland, gezien hoezeer men daar het idee van internationaal recht onbegrijpelijk vindt en verwerpt, omdat het de natuurlijke belangenstrijd begrensd waarin Rusland onbekommerd kan werken aan een eigen imperium en invloedssfeer.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Alsof het de geallieerden om de Nederlandse bevolking ging.... Als de amerikanen er geen eigen belang in zagen in te grijpen in europa was het niet gebeurd. Er is voor ons absoluut geen belang om ons te bemoeien met oekraine, sterker nog, we snijden ons er heel diep mee in de vingers om de amerikaanse belangen mee te dienen. Wij hebben als europa juist een groot veiligheids en economisch belang bij een goede verstandhouding met rusland.
Ik zou de situatie in Oekraine eerder vergelijken met de tachtigjarige oorlog waarin Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden loskwamen van het Spaanse rijk. In oost-Europa lopen ze alleen een paar eeuwen achter.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:57 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik zou Oekraine eerder vergelijken met de Spaanse burgeroorlog, toen werd een democratisch verkozen regering (Spaanse Republiek) omvergeworpen door fascistische groeperingen.
http://euobserver.com/foreign/127036quote:China ignores EU, offers to help Russia
China has joined India in helping the Russian economy, but closer to home Belarus and Kazakhstan are hedging their bets on future relations.
Chinese foreign minister Wang Yi said in China Daily, a state mouthpiece, on Monday (22 December): “Russia has the capability and the wisdom to overcome the existing hardship in the economic situation. If the Russian side needs, we will provide necessary assistance within our capacity”.
China Daily noted that the Russian treasury has “hundreds of billions of [US] dollars” in a foreign reserve fund and is far from collapse.
It added that China is ready to offer loans and investments in infrastructure projects, with a new Russia-China gas pipeline, a deep-water port in Crimea, and railway schemes in Russia’s Far East under discussion.
The Chinese statement comes after India, earlier this month, bought 12 nuclear reactors from Russian firm Rosatom and launched joint production of military helicopters.
Going further back, China and India, as well as Brazil and South Africa, showed solidarity by abstaining in a UN vote on the non-recognition of Russia’s annexation of Crimea.
The actions of the non-aligned powers are a diplomatic defeat for the EU and US, which imposed economic sanctions on Russia over its war on Ukraine.
quote:Ukraine Peace Talks End With No Indication Of Progress
Talks aimed at ensuring a stable cease-fire between Ukrainian government forces and pro-Russian separatists have ended after more than five hours.
There was no indication of progress or when the next round might take place.
The peace talks in the Belarusian capital, Minsk, brought together representatives of Ukraine, Russia, the rebels, and the Organization for Security and Cooperation in Europe (OSCE).
A second round had been tentatively set for December 26, but the Belarusian Foreign Ministry said that it was unclear if that would take place.
"We had a difficult preliminary meeting," separatist mediator Denis Pushilin told a separatist news site. "The date and time of the next meeting is still up in the air. It is under discussion."
Aleksandr Zakharchenko, a rebel leader in the self-proclaimed Donetsk People's Republic, said vaguely that "a second round is still ahead."
Heidi Tagliavini, the OSCE's lead figure since the peace talks began, said the participants would discuss on December 24 a pullback of heavy weaponry, a complete exchange of war prisoners, and the delivery of humanitarian aid to the region.
Last month, Kyiv suspended social services to the population of the rebel-held parts of eastern Ukraine.
The Ukrainian president’s top foreign policy adviser, Valeriy Chaly, has said the very fact that the sides had managed to arrange such a meeting was a promising sign.
"The work begins today, and by some point around Friday [December 26] we should be able to achieve concrete results," Chaly told reporters in Kyiv.
And Russia's Deputy Foreign Minister Konstantin Dolgov said the consultations presented a "real chance" for peace.
But there are sharply contrasting views between the negotiating parties about Ukraine’s future place in Europe and its system of government.
[...]
twitter:SimonOstrovsky twitterde op donderdag 25-12-2014 om 16:53:28Crimean activist Gennady Afanasiev just got 7 yeas in a Moscow court on terrorism charges. He saw it coming in March http://t.co/mAVvDXjs8m reageer retweet
Ach komop zeg, de EU landen zijn net zo goed bezig het imperium en invloedssfeer uit te breiden, via hun europese superstaat inderdaad. Hoe zelfstandig zijn de europese landen eigenlijk nog, de EU is op steeds meer vlakken supranationaal. Deze ontwikkeling zie ik alleen maar versnellen. Daarbij voeren landen binnen en buiten de eu ook nog hun eigen machtspolitieke agenda uit. Daar komt nog de navo bij, die bij gebrek aan vijanden ze dan maar zelf creeert en waardoor de amerikanen hier ook nog steeds hun dubbele agenda kunnen uitvoeren. De oost europese landen worden bang gemaakt doordat de navo SG steeds harder roept dat de Russen gevaarlijk zijn en de koude oorlog terug is.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:04 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wij hebben eerder een groot veiligheidsprobleem ivm Rusland, gezien hoezeer men daar het idee van internationaal recht onbegrijpelijk vindt en verwerpt, omdat het de natuurlijke belangenstrijd begrensd waarin Rusland onbekommerd kan werken aan een eigen imperium en invloedssfeer.
De Europese landen hebben niets aan een imperia & invloedssferen model. Want het zijn allemaal kleinere landen, en die doen er goed aan om een kader te ontwikkelen waarin ze betrouwbaar kunnen samenwerken, zonder hun zelfstandigheid te moeten opgeven.
De Russen zijn ook gevaarlijk. Putin bezette de Krim en loog vervolgens door te zeggen dat hij er niets mee te maken had. Een week later deelde hij medailles uit aan de soldaten die de actie op gang hadden gezet. Vervolgens probeerde ze in Donetsk hetzelfde spelletje. Voor veel Oost Europeanen (Polen met name) is Russische bezetting niet iets waar ze met nostalgie op terug kijken zeker niet als Putin tegen een socialistische bureaucratische EU nitwit als Barrosso zegt dat hij binnen een week in Kiev staat als hij dat wil.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:00 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ach komop zeg, de EU landen zijn net zo goed bezig het imperium en invloedssfeer uit te breiden, via hun europese superstaat inderdaad. Hoe zelfstandig zijn de europese landen eigenlijk nog, de EU is op steeds meer vlakken supranationaal. Deze ontwikkeling zie ik alleen maar versnellen. Daarbij voeren landen binnen en buiten de eu ook nog hun eigen machtspolitieke agenda uit. Daar komt nog de navo bij, die bij gebrek aan vijanden ze dan maar zelf creeert en waardoor de amerikanen hier ook nog steeds hun dubbele agenda kunnen uitvoeren. De oost europese landen worden bang gemaakt doordat de navo SG steeds harder roept dat de Russen gevaarlijk zijn en de koude oorlog terug is.
'Pquote:Op donderdag 25 december 2014 20:15 schreef Nintex het volgende:
[..]
De Russen zijn ook gevaarlijk. Putin bezette de Krim en loog vervolgens door te zeggen dat hij er niets mee te maken had. Een week later deelde hij medailles uit aan de soldaten die de actie op gang hadden gezet. Vervolgens probeerde ze in Donetsk hetzelfde spelletje. Voor veel Oost Europeanen (Polen met name) is Russische bezetting niet iets waar ze met nostalgie op terug kijken zeker niet als Putin tegen een socialistische bureaucratische EU nitwit als Barrosso zegt dat hij binnen een week in Kiev staat als hij dat wil.
Ik zie een EU politiek niet eenvoudig democratisch functioneren. Daarom is er geen EU superstaat.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:00 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ach komop zeg, de EU landen zijn net zo goed bezig het imperium en invloedssfeer uit te breiden, via hun europese superstaat inderdaad. Hoe zelfstandig zijn de europese landen eigenlijk nog, de EU is op steeds meer vlakken supranationaal. Deze ontwikkeling zie ik alleen maar versnellen. Daarbij voeren landen binnen en buiten de eu ook nog hun eigen machtspolitieke agenda uit. Daar komt nog de navo bij, die bij gebrek aan vijanden ze dan maar zelf creeert en waardoor de amerikanen hier ook nog steeds hun dubbele agenda kunnen uitvoeren. De oost europese landen worden bang gemaakt doordat de navo SG steeds harder roept dat de Russen gevaarlijk zijn en de koude oorlog terug is.
Waarom zouden we dat in godsnaam doen, laat de Oekrainers zelf kiezen welke regering ze willen. Ze wilden Yanukovich niet meer en niet meer de corrupte politici in het parlement. De Maidan is daarom ook nog niet geslaagd, omdat er nog steeds veel corruptie is. Het is niet aan de EU om een handjeklap akkoord te maken over het lot van een land. Oekraine wil op dit moment meer samenwerking met de EU en minder Russische invloed en daar hebben ze goede redenen voor. De Russen hebben ~60 jaar de tijd gehad om er iets van te maken in Oekraine. Het resultaat is een verdeelde failliete staat met aan de Russische grens een burgeroorlog. De Russen hebben hun kans gehad betreffende Oekraine.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Zelf zou ik als eu voorstellen om poetin te helpen een russische marionet in het zadel tenhelpen in kiev, in ruil voor een gunstige gasprijs en bivoorbeeld makkelijker reizen naar Rusland voor eu burgers.
http://www.kyivpost.com/c(...)urchynov-376098.htmlquote:Grenade thrown at parliamentarians in Kyiv demonstrates growing terrorist threat to Ukraine - Turchynov
An incident where a grenade was thrown at a group of Ukrainian parliamentarians outside a hotel in Kyiv late on Dec. 24 demonstrates an increased threat of terrorism, and is attempt to destabilize situation inside the country.
http://www.usatoday.com/s(...)sts-russia/20824485/quote:Retirees starve in rebel-held eastern Ukraine
DONETSK, Ukraine — Retirees in Donetsk, the largest city in eastern Ukraine held by pro-Russian separatists, are dying of hunger because their pensions have been cut off by the national government, rebel officials and residents say.
Though Ukraine has not publicly discussed starvation deaths, it acknowledges there is a humanitarian crisis in the eastern region because of the conflict and blames the separatists and Russia for supporting the rebels.
The government cut off pensions this month to people in all areas of eastern Ukraine controlled by separatists to undercut support for pro-Russian rebels.
The number of starvation deaths in Donetsk is hard to pin down, largely because the conflict between Ukraine and separatist forces has crippled government functions in the east, including medical and coroners' offices that record causes of deaths.
The siege of the city that began in August has led to 40% of the city's 1 million people fleeing.
Dmitry Ponomarenko, pastor of the City of Light Protestant church, said he believes the starvation toll is in the hundreds, perhaps thousands. His assessment is based largely on accounts from parishioners and 300 seniors who come to his church daily for a free meal. In one month, they reported more than 100 starvation deaths of pensioners in Donetsk, he said.
http://www.amnesty.org/en(...)d-blocked-2014-12-23quote:Eastern Ukraine: Humanitarian disaster looms as food aid blocked
Pro-Kyiv volunteer battalions are increasingly blocking humanitarian aid into eastern Ukraine in a move which will exacerbate a pending humanitarian crisis in the run up to Christmas and New Year, said Amnesty International.
“As winter sets in, the already desperate situation in eastern Ukraine is being made even worse by the volunteer battalions preventing food aid and medicine from reaching those in need. It is no secret that the region is facing a humanitarian disaster with many already at risk of starvation,” said Denis Krivosheev, acting Director of Europe and Central Asia for Amnesty International.
twitter:EuromaidanPR twitterde op donderdag 25-12-2014 om 13:42:5926 trucks with food, necessity goods of Ukr gov left #Kharkiv for #Donbas this morning https://t.co/HWKla8QZn3 |EMPR http://t.co/yVLscRMIfF reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 26-12-2014 om 10:59:22#Belarus #MFA:Today's trilateral contact group talks in #Minsk (#Ukraine #OSCE #Russian #terrorists) cancelled http://t.co/lXRhBolAWg reageer retweet
quote:‘Onderhandelingen Minsk over wapenstilstand Donbas geschrapt’
De onderhandelingen over een wapenstilstand in Donbas zijn geschrapt. Dat verklaart althans het ministerie van Buitenlandse Zaken van Belarus, waar de besprekingen plaatsvinden.
De woordvoerder van het ministerie vertelde aan persbureau AP dat er vandaag niet meer gesproken wordt tussen Moskou en Kiev. Hij gaf geen specifieke reden. Woensdag begonnen de nieuwe onderhandelingen in Minsk, een dag nadat Oekrane besloot de neutrale status van het land op te geven - een stap richting lidmaatschap van de NAVO.
Inzet besprekingen hoog
Aan de onderhandelingstafel zitten Oekrane, Rusland, pro-Russische rebellen en de Organisaties voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OSCE). De separatisten willen dat de regering in Kiev de wapens rond Donetsk terugtrekt, de blokkade van de regio opheft en de autonomiewet invoert. Volgens Oekrane zijn Russische soldaten het gebied ingetrokken.
“Oekrane staat aan de rand van een ‘default’. Kiev kan zijn buitenlandse schulden binnenkort niet afbetalen. Ook Rusland koerst volgens premier Medvedev af op een ‘diepe recessie als het zichzelf geen bescheidener taken’ stelt. Die crisis zal dieper gaan dan die in 2009, zei hij er bij. Kortom, de Russen zullen een offer moeten brengen, aldus Medvedev.”
[...]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)nd-donbas-geschrapt/
Eens.quote:Op vrijdag 26 december 2014 13:51 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Tja wat is er erg aan een default van oekraine, men kan dan met een schone lei en zonder schulden opnieuw beginnen. Iets dat bij de grieken ook had moeten gebeuren. Pech voor de schuldenaren.
quote:Kiev and rebels to exchange hundreds of prisoners soon: security service
(Reuters) - Kiev and pro-Russian separatists will exchange hundreds of prisoners soon, an aide to the head of Ukraine's SBU state security service said on Friday, as the military reported a slight increase in rebel attacks.
The agreement to swap 125 Ukrainian servicemen for 225 rebels held by Kiev followed peace talks between envoys of Ukraine, Russia, the separatists and European security watchdog OSCE on Wednesday.
"We've prepared 225 people, which we will hand over. The main thing is for this not to fall through now," the SBU's Markiyan Lubkyvsky told Reuters by telephone.
The uprising by separatists began a month after Russia annexed the Black Sea peninsula of Crimea from Ukraine in March, following the popular overthrow of Ukraine's Moscow-backed president, and has killed more than 4,700 people.
The pro-Western government in Kiev accuses Russia of orchestrating the rebellion in Ukraine's east, a charge denied by Moscow.
Exchanging prisoners is one of the criteria of a 12-point peace protocol, which also includes a ceasefire, agreed by Kiev and rebels in September. But most of the plan has not yet been implemented due to repeated violations of the ceasefire and because separatists defied Kiev by holding leadership elections.
Ukraine's Interfax news agency quoted a rebel representative as saying the prisoners would be swapped by Dec. 30. Lubkyvsky did not confirm this date, but said the exchange would happen "soon".
It is not known exactly how many prisoners are currently held by the two sides, but Ukraine's military said this month around 600 Ukrainians were in rebel hands.
Around 1,300 people have been killed since the ceasefire was agreed in September, according to the United Nations, but the fighting has lessened significantly in December. [ID:nL6N0TZ193]
On Friday, however, the military said rebels had slightly stepped up their attacks on Ukrainian positions in the east of the country.
"In the past two days, (rebel) fighters started using artillery and GRAD rocket launchers. Attacks have intensified to a minor extent," military spokesman Andriy Lysenko told Reuters by phone.
twitter:myroslavapetsa twitterde op vrijdag 26-12-2014 om 14:16:18#Turchynov's 2nd day as NSDC chief with broader powers: #Ukraine suspends #Crimea-bound trains 'for passengers' safety' http://t.co/N3TvKFyVWX reageer retweet
Wij hebben de Baltische staten helemaal niet van Putin (of Rusland for that matter), afgepakt. De Baltische staten zijn geen Russisch bezit, de Baltische staten zijn sovereine landen waar de bevolking zelf kan beslissen welke betrekkingen ze willen behouden. Ook nu zijn de Baltische staten niemands eigendom en kunnen ze de EU prima verlaten als ze dat willen. Hell, zelfs de UK kan de EU verlaten als ze dat willen.quote:Op donderdag 25 december 2014 20:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Wij hebben de baltische staten al afgepakt van hem, waarom moeten wij nu ook de Oekraine van de Russen afpakken?
Gecorrigeerd.quote:Op donderdag 25 december 2014 18:06 schreef remlof het volgende:
[..]
En zoals de fascisten in Spanje werden gesteund door Duitsland worden die in Oekrane nu gesteund door Rusland Duitsland en de VS.
Het zijn aan beide kanten fascisten. Dat wordt volgens mij maar al te graag vergeten door de Rusland lievende users hier, die pretenderen alles objectief te bekijken.quote:
Situatie in Oekrane en die van de Republiek in de 16de eeuw is totaal verschillend. Vergelijking en opmerking slaan derhalve nergens op.quote:Op donderdag 25 december 2014 19:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik zou de situatie in Oekraine eerder vergelijken met de tachtigjarige oorlog waarin Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden loskwamen van het Spaanse rijk. In oost-Europa lopen ze alleen een paar eeuwen achter.
Gelukkig kerstfeesttwitter:StateOfUkraine twitterde op vrijdag 26-12-2014 om 17:43:58Crimea is plunging into darkness under Russian occupation: Ukraine cut it off from power supply system, Visa/MasterCard suspended operations reageer retweet
Heel goed, hadden ze al veel eerder moeten doen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:13 schreef deelnemer het volgende:
Gelukkig kerstfeesttwitter:StateOfUkraine twitterde op vrijdag 26-12-2014 om 17:43:58Crimea is plunging into darkness under Russian occupation: Ukraine cut it off from power supply system, Visa/MasterCard suspended operations reageer retweet
Waarom doen ze dit nu pas?quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:42 schreef Nintex het volgende:
Trein verkeer van en naar de Krim is ook stil gelegd. Problematisch voor de Russen er is namelijk geen landroute van Rusland naar de Krim.
Oekraine moet een vrije doorgang (recht van overpad) verlenen aan de Russen via marioepol, zodat de krim over land bevoorraad kan worden. als het niet goedschiks kan, zal het kwaadschiks gebeuren. Dit is volkomen logisch.het lijkt erop dat Kiev bewust op escalatie aanstuurt om zwaardere sancties tegen de russen te krijgen en vooral meer militairenhulp van de westerse vriendjes. De actie van visa/mastercard is wederom een pesterijtje dat alleen maar averrechts werkt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 18:42 schreef Nintex het volgende:
Trein verkeer van en naar de Krim is ook stil gelegd. Problematisch voor de Russen er is namelijk geen landroute van Rusland naar de Krim.
Ze moeten niks, hooguit moeten de Russen de zeggenschap over De Krim weer aan de rechtmatige organen overdragen en de aangerichte schade vergoeden.quote:Op vrijdag 26 december 2014 19:17 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Oekraine moet een vrije doorgang (recht van overpad) verlenen aan de Russen via marioepol, zodat de krim over land bevoorraad kan worden.
Exact zoals Rusland dus. Ze passen bij elkaar, het ongedierte van deze kolere wereld.quote:Op vrijdag 26 december 2014 15:37 schreef Happel het volgende:
[..]
Het zijn aan beide kanten fascisten. Dat wordt volgens mij maar al te graag vergeten door de Rusland lievende users hier, die pretenderen alles objectief te bekijken.
Wat zijn dit voor tanks en van wienhebben ze die?quote:Op vrijdag 26 december 2014 19:35 schreef Nintex het volgende:
Beetje mixed messages vandaag. Vredesbesprekingen afgebroken.
Blokkade voor de Krim, gevangenruil tussen Oekraine en rebellen
Putin zet NAVO als vijand in de militaire doctrine en het Oekrainse leger zet nieuwe tanks in.
[ afbeelding ]
Gebouwd in Oekraine, T-64B1 tanks.quote:Op vrijdag 26 december 2014 20:02 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor tanks en van wienhebben ze die?
Voor Oekraine is dit lastig omdat de mensen in de Krim ook gezien worden als een deel de eigen bevolking.quote:
Dat is een mooie doorontwikkeling van de t64, specs zijn prima, een modernere tank dan op eerste gezicht zou denken. Staat de tankfabriek niet in rebellengebied?quote:Op vrijdag 26 december 2014 20:07 schreef Nintex het volgende:
[..]
Gebouwd in Oekraine, T-64B1 tanks.
http://www.ukroboronprom.com.ua/newsview/1/554
Het duurde even, maar de Oekrainse wapenindustrie lijkt weer op gang te komen
[ afbeelding ]
Nee, in Charkov. In rebellengebied ligt vooral zwaar gesubsidieerde verpauperde rotzooi.quote:Op vrijdag 26 december 2014 20:27 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat is een mooie doorontwikkeling van de t64, specs zijn prima, een modernere tank dan op eerste gezicht zou denken. Staat de tankfabriek niet in rebellengebied?
Wat het parlement van de Krim zelf is uiteindelijk.quote:Op vrijdag 26 december 2014 19:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze moeten niks, hooguit moeten de Russen de zeggenschap over De Krim weer aan de rechtmatige organen overdragen en de aangerichte schade vergoeden.
En die kunnen zich niet eenzijdig van het land afsplitsen en zich bij een ander land voegen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 20:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat het parlement van de Krim zelf is uiteindelijk.
Volgens de grondwet van de Ukraine of volgens die van de Krim zelf.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En die kunnen zich niet eenzijdig van het land afsplitsen en zich bij een ander land voegen.
Beide neem ik aan. Immers het was een autonome republiek binnen Oekraine, die zullen hun grondwetten op elkaar hebben afgestemd. Zeker voor een gevoelig punt als dit.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Volgens de grondwet van de Ukraine of volgens die van de Krim zelf.
Dat is dan zuur dat de rebelen deze stad niet hebben meegepakt, daar zullen ze nog spijt van krijgen. Het zal de russen ook een doorn in het oog zijn dat de oekraiense wapenindustrie blijkbaar nog volop door kan draaien en zelfs met mooie nieuwe producten komt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 20:29 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nee, in Charkov. In rebellengebied ligt vooral zwaar gesubsidieerde verpauperde rotzooi.
Dat is precies het probleem. Deze status van autonomie is opgelegd.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Beide neem ik aan. Immers het was een autonome republiek binnen Oekraine, die zullen hun grondwetten op elkaar hebben afgestemd. Zeker voor een gevoelig punt als dit.
Het is wel zo dat we helaas zien dat Rusland nu wel de kant van de Chinezen moet kiezen wil het economisch nog overleven. Je merkt het ook aan Iran, India, Brazili die achter Rusland staan. Daar heb ik van het begin al melding over gemaakt. Maar schijnbaar maakt niemand zich daar druk over.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:26 schreef JCats het volgende:
Het gaat niet om Oekrane, maar om Rusland.
Nee, eigenlijk om China.
En China speelt de beslissende rol.
http://www.globalresearch(...)rgei-glazyev/5414109
http://www.zerohedge.com/(...)-ruled-others-others
http://www.counterpunch.o(...)is-why-it-needs-war/
Minus de openstaande rekeningenquote:Op vrijdag 26 december 2014 19:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze moeten niks, hooguit moeten de Russen de zeggenschap over De Krim weer aan de rechtmatige organen overdragen en de aangerichte schade vergoeden.
Wat een grote onzin. Mensen als Sergei Glazyev leven in een fantasiewereld. Amerika's afstandelijkheid heeft niets te maken met een crumbling empire, maar met een president die vind dat Amerika niet alle problemen kan oplossen. Alle conflicten worden gemakkelijk op een hoop gegooid, terwijl er in ieder conflict hele andere redenen waren voor Amerikaans ingrijpen. In Libie werd de voorzet zelfs gegeven door Sarkozy en Cameron.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:26 schreef JCats het volgende:
Nee, eigenlijk om China.
http://www.globalresearch(...)rgei-glazyev/5414109
http://www.zerohedge.com/(...)-ruled-others-others
http://www.counterpunch.o(...)is-why-it-needs-war/
Hij is goed gevondenquote:Op zaterdag 27 december 2014 01:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wat een grote onzin. Mensen als Sergei Glazyev leven in een fantasiewereld. Amerika's afstandelijkheid heeft niets te maken met een crumbling empire, maar met een president die vind dat Amerika niet alle problemen kan oplossen. Alle conflicten worden gemakkelijk op een hoop gegooid, terwijl er in ieder conflict hele andere redenen waren voor Amerikaans ingrijpen. In Libie werd de voorzet zelfs gegeven door Sarkozy en Cameron.
Om de een of andere reden hebben wat politieke vastlopers in Europa en een kortstondige economische crisis (geen 2 auto's, maar 1 auto voor de deur) ervoor gezorgd dat landen als Rusland en Iran denken dat het westen op instorten staat. Als Putin niet het roer om zet dan gaat Rusland 10 jaar bittere armoede tegemoet.
Al met al zijn het onzin verhaaltjes die ze verkondigen, bedacht, omdat ze de realiteit niet willen geloven. Er is geen alles omvattend plan om de wereld te overheersen van de Amerikanen via Nazi's in Oekraine en jihadisten in Irak. Ze reageren op plotselinge gebeurtenissen die ze zelf soms ook niet helemaal begrijpen. Soms kloten ze maar wat aan. Daarom verliezen geopolitieke schakers als Putin altijd van de chaotische Amerikanen.
[ afbeelding ]
Omdat Oekraine afhankelijk is van Rusland voor z'n eigen energievoorziening? Ze voeren gas en steenkool in, en elektrische stroom wordt "uitgewisseld" om schommelingen op te vangen.quote:
Dergelijke afpersing lijkt me ook wat dubieus. Maar je bent het er in elk geval mee eens dat de annexatie van De Krim door Rusland ongedaan gemaakt moet worden?quote:
Dit is wel interessant. Toen de Sovjet Unie uiteen viel, heeft de Krim zichzelf ook uitgeroepen tot een onafhankelijk ex-SU staat. Dat is toen de kop ingedrukt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem. Deze status van autonomie is opgelegd.
Gezien de historie kan het onderdeel zijn van de Krim van de Ukraine, gezien worden als bezetting.
The Ukrainian parliament convened on May 15, annulled the Crimean declaration of independence and gave the Crimean parliament one week to cancel the referendum.[10][10] In June 1992 the parties reached a compromise and Crimea was given the status of "Autonomous Republic".
In May 1994, the Crimean parliament voted to restore the May 1992 Constitution.[1] In September 1994 President of Crimea Yuriy Meshkov and parliament decided to write a new Constitution.[1] On 17 March 1995 the Verkhovna Rada abolished the May 1992 Constitution (and the post of President of Crimea).[1] From June till September 1995 Ukrainian President Leonid Kuchma governed Crimea under a direct presidential administration decree.
http://en.wikipedia.org/wiki/Constitution_of_Crimea
Blijkbaar vind je dat het alleen gaat om degenen die er met de buit vandoor gaat (en zeker niet om degenen die worden wiens leven wordt verkloot). In de EU denken we niet zo.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:26 schreef JCats het volgende:
Nee, eigenlijk om China.
Er zullen wel wat figuren het potentieel van het bezitten van de havens van de Zwarte Zee vloot hebben ingezienquote:Op zaterdag 27 december 2014 09:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dit is wel interessant. Toen de Sovjet Unie uiteen viel, heeft de Krim zichzelf ook uitgeroepen tot een onafhankelijk ex-SU staat. Dat is toen de kop ingedrukt.
Ik vraag me af waarom de Krim onafhankelijk wilde zijn? Want nu is het argument dat de bevolking overwegend etnisch Russisch is en zich om die reden zich meer thuis voelt bij Rusland.
Ging dit uit van de bevolking, of was het een poging van een kliekje op de Krim om een eigen koninkrijkje te stichten. Van een referendum is het nooit gekomen.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:53 schreef Nintex het volgende:
Daarom verliezen geopolitieke schakers als Putin altijd van de chaotische Amerikanen.
De Oekraine doet dit, omdat ze in conflict zijn met Rusland o.a. over de Krim. Het is geen gewone transactie of regeling tussen buurlanden, maar een reactie op Rusland's boycot van Oekraine op tal van vlakken. In Donbas verziekt Rusland het voor Oekraine, dus pesten ze terug via de Krim.quote:Op zaterdag 27 december 2014 07:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Omdat Oekraine afhankelijk is van Rusland voor z'n eigen energievoorziening? Ze voeren gas en steenkool in, en elektrische stroom wordt "uitgewisseld" om schommelingen op te vangen.
7 december keurde het parlement invoer van elektriciteit goed, en een dag later vroeg Ukraine Rusland om 1500 MW. Later werd dit plan weer afgeblazen, maar stroom wordt sowieso uitgewisselt met Rusland, er is een 1150 kV transmissielijn naar een 750 kV substation in de buurt van Sumy.
Ik neem aan dat Rusland ofwel evenveel stroom levert als de krim ontvangt, ofwel wordt Oekraine voor de geleverde stroom betaald. Er is in elk geval genoeg transportcapaciteit om het volledige gebruik van de Krim te compenseren.
Verbaast me eigenlijk dat de Russen nog geen rechtstreekse lijn naar de Krim hebben aangelegd.
Hoeveel tijd het in beslag zou nemen weet ik niet, maar er zijn trajecten mogelijk waar slechts vijf kilometer onder water moet lopen. In Kiev weet men ook dat ze de logistieke/economische onafhankelijk van de krim dichterbij brengen als ze de stroom definitief afsluiten. Dan verliezen ze ook een middel om druk uit te oefenen.
Natuurlijk denken we in de EU wel zo joh. Het gaat allemaal om eigenbelang in de wereld.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Blijkbaar vind je dat het alleen gaat om degenen die er met de buit vandoor gaat (en zeker niet om degenen die worden wiens leven wordt verkloot). In de EU denken we niet zo.
De vraag was waarom Kiev het niet doet...quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:11 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De Oekraine doet dit, omdat ze in conflict zijn met Rusland o.a. over de Krim. Het is geen gewone transactie of regeling tussen buurlanden, maar een reactie op Rusland's boycot van Oekraine op tal van vlakken. In Donbas verziekt Rusland het voor Oekraine, dus pesten ze terug via de Krim.
Het wordt daar verkloot door de corrupte bestuurselite. De bevolking is al sinds de oranje revolutie in protest. Rusland hield deze corrupte bestuurselite in het zadel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Natuurlijk denken we in de EU wel zo joh. Het gaat allemaal om eigenbelang in de wereld.
Daarbij lijden Oekraners vooral door zichzelf. Hoeveel corrupte en/of criminele presidenten hebben ze nou al gehad achter elkaar? Janoekovitsj die inmiddels afgezet is en die ze willen vervolgen. De machtscoalitie joetsjenko en tymosjenko waarvan de een vergiftigd is en een zeer dubieuze verkiezing op zijn naam heeft staan, waarvan nog niet duidelijk is of dat nou door hem of janoekovitsj beinvloed is en waarvan de ander pas dit jaar weer vrijgelaten is na opgesloten te zijn. Daarvoor hadden ze die gek waar op miraculeuze wijze een journalist onthoofd is waar hij niks aan kon doen omdat hij alleen tegen de geheime dienst of zoiets zei het probleem op te lossen, maar niks over onthoofding gezegd had. Met ingeveer 1000 anders fraude/corruptie/intimidatiezaken daarna.
En dan wil je me wijsmaken dat het leven daar door rusland en/of de EU wordt verkloot? Ik tippel er niet in
Ik denk dat de zielen worden rijp gemaakt voor weer een grote oorlog, op deze weg kan het niet langer doorgaan. Het imperialistische gedrag van de amerikanen en europeanen, machten die duidelijk op hun retour zijn. Machten die hier tegen op staan, zoals china en de russen worden gedwarsboomd en economisch gechanteerd. Dit gaat niet heel lang meer goed. Kleine conflicten zoals die in de oekraine zullen een trigger zijn voor iets groots dat er aan zit te komen, daar ben ik van overtuigd. Er zal weer eens goed aan de boom geschud worden op deze wereld.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:48 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het is wel zo dat we helaas zien dat Rusland nu wel de kant van de Chinezen moet kiezen wil het economisch nog overleven. Je merkt het ook aan Iran, India, Brazili die achter Rusland staan. Daar heb ik van het begin al melding over gemaakt. Maar schijnbaar maakt niemand zich daar druk over.
Al deze landen hebben enorme bodemschatten en kunnen zichzelf prima onderhouden.
Mogelijk geraakt dan alles weer in balans tussen twee blokken en kan zo vrede worden behouden. Laten we dat dan maar hopen.
Ze gebruiken ook keer op keer de wandaden van de VS om de wandaden van Rusland maar goed te praten. En om de discussie af te leiden van het onderwerp. Ze spelen een boeiend spelletje.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:23 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het wordt daar verkloot door de corrupte bestuurselite. De bevolking is al sinds de oranje revolutie in protest. Rusland hield deze corrupte bestuurselite in het zadel.
In de EU denken we in termen van een rechtsorde en niet termen van 'might makes right'. Cats en Gebraldi geven herhaaldelijk aan, dat zij wel denken in termen van 'right makes right'. Hun enige bezwaar is dat het verkeerde land de macht heeft. Alleen daarom hebben ze bezwaar tegen machtsmisbruik door de VS. Niet vanwege het machtsmisbruik (als Rusland het deed zouden het mooi vinden).
Rusland als macht is vele malen meer op haar retour dan de VS of EU. EnnChina stelt eigenlijk ook niet veel voor. Je betoog faalt dus weer.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik denk dat de zielen worden rijp gemaakt voor weer een grote oorlog, op deze weg kan het niet langer doorgaan. Het imperialistische gedrag van de amerikanen en europeanen, machten die duidelijk op hun retour zijn. Machten die hier tegen op staan, zoals china en de russen worden gedwarsboomd en economisch gechanteerd. Dit gaat niet heel lang meer goed. Kleine conflicten zoals die in de oekraine zullen een trigger zijn voor iets groots dat er aan zit te komen, daar ben ik van overtuigd. Er zal weer eens goed aan de boom geschud worden op deze wereld.
Hulde voor het dramaqueen-gehalte.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik denk dat de zielen worden rijp gemaakt voor weer een grote oorlog, op deze weg kan het niet langer doorgaan. Het imperialistische gedrag van de amerikanen en europeanen, machten die duidelijk op hun retour zijn. Machten die hier tegen op staan, zoals china en de russen worden gedwarsboomd en economisch gechanteerd. Dit gaat niet heel lang meer goed. Kleine conflicten zoals die in de oekraine zullen een trigger zijn voor iets groots dat er aan zit te komen, daar ben ik van overtuigd. Er zal weer eens goed aan de boom geschud worden op deze wereld.
Heb je ooit wel iets gehoord van de economische positie van China?quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Rusland als macht is vele malen meer op haar retour dan de VS of EU. EnnChina stelt eigenlijk ook niet veel voor. Je betoog faalt dus weer.
Ja, daar heb ik van gehoord. Juist daarom weet ik dat jullie het graag overschatten vanuit je ideologische perspectief.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:33 schreef JCats het volgende:
[..]
Heb je ooit wel iets gehoord van de economische positie van China?
En kijk ook eens op dit lijstje:
http://www.globalfirepower.com/countries-listing.asp
Dat zijn dagkoersen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:42 schreef remlof het volgende:
Volgens mij zitten de BRIC-landen nu allemaal in meer of mindere mate in een crisis terwijl het westen er alweer uit is.
Ze vormen samen natuurlijk ook niet meer dan een mooie afkorting. Het is geen homogene groep met gedeelde belangen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:41 schreef deelnemer het volgende:
Er komt zeker een nieuwe machtsverhouding tot stand als de BRIC landen zich verder ontwikkelen. De vraag is alleen of daarmee de internationale rechtsorde ten gronde gaat.
Ze vinden elkaar alleen als ze het Westen zien als de gemeenschappelijke vijand. Uiteraard is de dominante partij in de wereld ook een steen des aanstoots. Ik hoop alleen dat de opkomst van bv China niet gepaard gaat met tal van beginnersfouten (zoals een onbegrensd euforisch nationalisme) en dat ook zij eerst alle lessen moeten leren die leiden naar een internationale rechtsorde.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze vormen samen natuurlijk ook niet meer dan een mooie afkorting. Het is geen homogene groep met gedeelde belangen.
quote:Ukraine: All quiet on the eastern front
Government soldiers on the front lines speak to Al Jazeera about war, peace and the precarious ceasefire.
Die internationale rechtsorde werkt al tijden niet meer. Het wordt alleen gebruikt als het goed uitkomt, maar als het niet uitkomt wordt het door alle partijen met voeten getreden. Vergelijk de wereld liever met een kudde wilde paarden, of een apenkolonie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ze vinden elkaar alleen als ze het Westen zien als de gemeenschappelijke vijand. Uiteraard is de dominante partij in de wereld ook een steen des aanstoots. Ik hoop alleen dat de opkomst van bv China niet gepaard gaat met tal van beginnersfouten (zoals een onbegrensd euforisch nationalisme) en dat ook zij eerst alle lessen moeten leren die leiden naar een internationale rechtsorde.
Er is een reden waarom een internationale rechtsorde er niet vanzelf is. Want wie garandeert die rechtsorde? Daartoe moeten landen eerst voldoende politiek volwassen worden om de verantwoordelijkheid te kunnen nemen die dat vereist.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Die internationale rechtsorde werkt al tijden niet meer. Het wordt alleen gebruikt als het goed uitkomt, maar als het niet uitkomt wordt het door alle partijen met voeten getreden. Vergelijk de wereld liever met een kudde wilde paarden, of een apenkolonie.
Er vindt een constante machtsstrijd plaats op allerlei vlakken en er is 1 de sterkste. Dit waren de afgelopen decennia de amerikanen, maar deze amerikanen worden nu steeds meer uitgedaagd en het leidersschap wordt betwist. Dit gebeurt in allerlei proxy oorlogen, zoals in het midden oosten en oekraine, op economisch vlak, maar ook steeds meer direct. Je ziet dat de positie van de amerikanen wankelt en dat zien degenen die dit leidersschap uitdagen ook. De onrust in de wereld zal derhalve alleen maar toenemen. Zeg nu niet dat het westen zich zo aan de internationale rechtsorde houdt, want juist het westen heeft dit constant met voeten getreden, zie bv de recente kwesties irak, kosovo en Libie. Dit leidt tot allerlei precedenten,waardoor die rechtsorde eigenlijk al niet meer bestaat.
En pas daarna, als alle doden zijn geteld en begraven, vragen mensen zich waarom wij zo stom zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Op dit moment is geen enkel land volwassen genoeg de internationale rechtsorde te handhaven, deze rechtsorde ismook nietbgoed gedefinieerd. Want waarom zouden we bijvoorbeeld grenzen moeten respecteren die op oneigenlijke manieren tot stand gekomen zijn? Verder is de internationale rechtsorde gebaseerd op de machtsverhoudingen net na wo2', deze machtsverhoudingen zijn veranderd en de huidige systemen om de rechtsorde te handhaven voldoen niet meer.ik zie meer in Wereld waar landen conflicten gewoon kunnen uitvechten met elkaar, waarbij de internationale organisaties bemiddelen. Soms moet er gewoon gevochten worden, anders blijven conflicten sluimeren. Zo werkt het op het,schoolplein en zo werkt het ook in de grote mensenwereld. Het idee van een wereld zonder conflicten is naief.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:48 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Er is een reden waarom een internationale rechtsorde er niet vanzelf is. Want wie garandeert die rechtsorde? Daartoe moeten landen eerst voldoende politiek volwassen worden om de verantwoordelijkheid te kunnen nemen die dat vereist.
Is dat een haalbare kaart? Volgens mij is FOK en prima plek om ieder vertrouwen in de mensheid te verliezen, want hier geven velen aan dat ze dat niet kunnen vatten. Als het internationale recht moet worden vormgegeven, dan is hij er nog onvoldoende. Als hij nog onvoldoende is, concludeert met je naief bent als je erover praat, en slim als je de pad van escalatie bewandeld.
Het idee, dat de geschiedenis zich leent voor een reconstructie waaruit een ieders rechtmatige aandeel kan worden afgeleid, is wel naief. De enige manier waarop je tot een internationale rechtsorde komt is het staken van de machtsstrijd.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Op dit moment is geen enkel land volwassen genoeg de internationale rechtsorde te handhaven, deze rechtsorde ismook nietbgoed gedefinieerd. Want waarom zouden we bijvoorbeeld grenzen moeten respecteren die op oneigenlijke manieren tot stand gekomen zijn? Verder is de internationale rechtsorde gebaseerd op de machtsverhoudingen net na wo2', deze machtsverhoudingen zijn veranderd en de huidige systemen om de rechtsorde te handhaven voldoen niet meer.ik zie meer in Wereld waar landen conflicten gewoon kunnen uitvechten met elkaar, waarbij de internationale organisaties bemiddelen. Soms moet er gewoon gevochten worden, anders blijven conflicten sluimeren. Zo werkt het op het,schoolplein en zo werkt het ook in de grote mensenwereld. Het idee van een wereld zonder conflicten is naief.
Ik weet nog dat de Amerikanen rond het jaar 2000 allemaal bang waren dat de Japanners de wereld zouden veroveren door hun economische overmacht. Afgezien van wat hypes en trends (Pokemon, PlayStation etc.) is dat nooit gebeurd. De Chinezen gaan ook niet de confrontatie aan met de Amerikanen en Europeanen, en waarom zouden ze? Het enige dat China wil voorkomen is dat de Roebel crisis overslaat naar andere landen. Het failliet van de USSR hebben andere Aziatische landen destijds behoorlijk veel last van gehad. China heeft afgelopen maand de bankregels aangepast, waardoor nu ook buitenlandse banken zich mogen vestigen in het land. Lijkt me niet een actie die je uitvoert als je je wilt afkeren voor de rest van de wereld. Daarnaast is Alibaba laatst in de VS de beurs op gegaan en lopen er veel Chinezen rond in Silicon Valley. Het enige 'conflict' waar de Chinezen zich agressief in zullen opstellen is de ruzie over wat eilandjes met Japan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:57 schreef JCats het volgende:
Thanks to China, Christine Lagarde of the International Monetary Fund, Jim Yong Kim of the World Bank and Takehiko Nakao of the Asian Development Bank may no longer have much meaningful work to do.
Beijing's move to bail out Russia, on top of its recent aid for Venezuela and Argentina, signals the death of the post-war Bretton Woods world. It’s also marks the beginning of the end for America's linchpin role in the global economy and Japan's influence in Asia.
http://www.bloombergview.(...)n-as-worlds-new-bank
En gelijk heeft 'ie.quote:I was thinking to myself, why don't I live in Amsterdam. Because this is a civilized society. Well, compared with anything else I mean. You've got Switzerland, Germany, Holland and a bit of Scandinavia and the rest of the world is stark staring mad.
Je bent heel idealistisch, deelnemer en ik waardeer dat. Het idee echter dat de machtsstrijd gestaakt gaat worden is wel heel naief. Want zolang er verschillende belangen zijn ,zal er machtsstrijd zijn. Dit verandert pas als er iets heel extreems gebeurt, denk dan aan een ramp die de hele wereldbevolking direct bedreigt, of als er buitenaardse wezens op aarde komen. Dan zijn er collectieve belangen die groter zijn dan de huidige conflicten. Echter ook dan, zul je zien. Dat als deze bedreiging weer minder accuut is, de machtsstrijd weer op gang komt. Dit is mens eigen. Je ziet hetzelfde bij apenkolonies. Je kan dit genetisch bepaalde gedrag niet zomaar veranderen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:09 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het idee, dat de geschiedenis zich leent voor een reconstructie waaruit een ieders rechtmatige aandeel kan worden afgeleid, is wel naief. De enige manier waarop je tot een internationale rechtsorde komt is het staken van de machtsstrijd.
Je ziet aan de EU dat, als er eenmaal een orde ontstaat, het minder uitmaakt waartoe je behoort. Grenzen zijn geen belemmering meer. Omgekeerd kunnen kleine regio's (die normaal gesproken niet levensvatbaar zijn) streven naar autonomie, omdat ze kunnen leunen op het kader van de overkoepelende rechtsorde.
Dus de problemen die je noemt, kun je juist het beste oplossen binnen een internationale rechtsorde. In feite volgt Rusland deze gedachte ook, met hun model van imperia en federalisme. Het verschil is alleen dat volgens de Russen het overkoepelde kader Rusland moet zijn. Als het geen Rusland heet, vallen we terug op machtsstrijd.
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 26-12-2014 om 21:46:26House of #Lviv mayor Sadovy has been fired upon. Mayor and his family where out. A wall is seriously damaged http://t.co/ugB9FzNwWm |EMPR reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 09:05:26Another blast in #Odesa: IED exploded while a man was carrying it. The man was killed http://t.co/oTaGuPgicZ |EMPR http://t.co/Cej3P62q7l reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 09:54:06Windows & balconies damaged by blast in #Odessa, http://t.co/GitMgOybnH http://t.co/3kDX8VGVkS reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 09:56:53Specialists managed t identify remainings of person carrying the bomb in #Odessa: it's a man up to 45 years old http://t.co/GitMgOybnH |EMPR reageer retweet
Goede zaak, het IMF wordt al decennia lang door de VS gebruikt om derdewereldlanden onder druk te zetten, oa bij stemmingen in de VN. Er is een duidelijk verband tussen de uitgebrachte stemmen, zeker in de veiligheidsraad, en de kans dat een land in de volgende jaren een lening van het IMF vastkrijgt (of de hoogte van het bedrag). Iets waar de Amerikanen geen geheim van maken, zo zei de Amerikaanse ambassadeur tegen een tegenstemmer in de VN (Irak resolutie?) ooit "dat is de duurste stem die je ooit hebt uitgebracht".quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:57 schreef JCats het volgende:
Thanks to China, Christine Lagarde of the International Monetary Fund, Jim Yong Kim of the World Bank and Takehiko Nakao of the Asian Development Bank may no longer have much meaningful work to do.
Beijing's move to bail out Russia, on top of its recent aid for Venezuela and Argentina, signals the death of the post-war Bretton Woods world. It’s also marks the beginning of the end for America's linchpin role in the global economy and Japan's influence in Asia.
http://www.bloombergview.(...)n-as-worlds-new-bank
Een internationale rechtsorde moet het hebben van bewustwording, itt tot instinctieve hierachievorming en machtsspel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:27 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Je bent heel idealistisch, deelnemer en ik waardeer dat. Het idee echter dat de machtsstrijd gestaakt gaat worden is wel heel naief. Want zolang er verschillende belangen zijn ,zal er machtsstrijd zijn. Dit verandert pas als er iets heel extreems gebeurt, denk dan aan een ramp die de hele wereldbevolking direct bedreigt, of als er buitenaardse wezens op aarde komen. Dan zijn er collectieve belangen die groter zijn dan de huidige conflicten. Echter ook dan, zul je zien. Dat als deze bedreiging weer minder accuut is, de machtsstrijd weer op gang komt. Dit is mens eigen. Je ziet hetzelfde bij apenkolonies. Je kan dit genetisch bepaalde gedrag niet zomaar veranderen.
Ja, maar het is onrealistisch dit te denken. Dat zal nooit meer gebeuren. De Russen hebben daar de haven gepacht tot 2042. Het is voor de Russen van strategisch belang dit zo te behouden. Ook voor de handel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 09:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dergelijke afpersing lijkt me ook wat dubieus. Maar je bent het er in elk geval mee eens dat de annexatie van De Krim door Rusland ongedaan gemaakt moet worden?
Ik kan me indenken dat het gebied economisch en etnisch gezien erg verschillend is en was van Ukraine en Rusland.quote:Op zaterdag 27 december 2014 09:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dit is wel interessant. Toen de Sovjet Unie uiteen viel, heeft de Krim zichzelf ook uitgeroepen tot een onafhankelijk ex-SU staat. Dat is toen de kop ingedrukt.
Ik vraag me af waarom de Krim onafhankelijk wilde zijn? Want nu is het argument dat de bevolking overwegend etnisch Russisch is en zich om die reden zich meer thuis voelt bij Rusland.
Ging dit uit van de bevolking, of was het een poging van een kliekje op de Krim om een eigen koninkrijkje te stichten. Van een referendum is het nooit gekomen.
Even ter verduidelijking, die wet is nooit doorgevoerd:quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:26 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat krijgen de Russen ervoor terug. De regering in Kiev wil minderheidstalen zoals Russisch niet langer officieel erkennen.
http://www.express.be/jok(...)r-de-krim/202858.htm
Zie punt 4.
Als die wet nooit is doorgevoerd(wat niet is kan nog altijd)maakt wel al duidelijk hoe verdeeld men daar is en dat het niet eenvoudig is om voor dat land een oplossing te vinden. Alleen al het idee om dit soort wetten in te voeren zegt al meer dan genoeg. Dan kan het niet anders zijn om zo groepen tegen elkaar uit te spelen. Het is en blijft een complex land.quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:01 schreef DeJori het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking, die wet is nooit doorgevoerd:
Ukraine’s parliament-appointed acting president says language law to stay effective
(Wat niet wegneemt dat het berhaupt een dom idee was, met als enig effect boze mensen in het oosten en zuiden van Oekrane)
Mwa, er was genoeg steun in het parlement, met 86% van de stemmen. Het veto van Poroshenko lijkt me dan ook eerder een tactische zet. Op termijn zullen we hetzelfde zien als in de baltische staten, daar zijn de rechten van de Russisch-sprekenden ook stelselmatig afgebouwd. Zie bvb Letland: Het Lets werd de officiele taal in 1988. In 2000 werd het Lets de verplichte taal in alle communicatie van/met de (nationale en lokale) overheden (met uitzonderingen voor hulpdiensten en buitenlanders).quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:01 schreef DeJori het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking, die wet is nooit doorgevoerd:
Ukraine’s parliament-appointed acting president says language law to stay effective
(Wat niet wegneemt dat het berhaupt een dom idee was, met als enig effect boze mensen in het oosten en zuiden van Oekrane)
Er is ook behoorlijk wat druk geweest van buitenaf volgens mij:quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:35 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Mwa, er was genoeg steun in het parlement, met 86% van de stemmen. Het veto van Poroshenko lijkt me dan ook eerder een tactische zet. Op termijn zullen we hetzelfde zien als in de baltische staten, daar zijn de rechten van de Russisch-sprekenden ook stelselmatig afgebouwd. Zie bvb Letland: Het Lets werd de officiele taal in 1988. In 2000 werd het Lets de verplichte taal in alle communicatie van/met de (nationale en lokale) overheden (met uitzonderingen voor hulpdiensten en buitenlanders).
37.5 van de Letten hebben het Russisch als moedertaal, een percentage dat overeenkomt met het aantal Belgen dat Frans als moedertaal heeft.
quote:Passage of the repeal bill was met with regret by the Secretary-General of the Council of Europe.[36] The OSCE High Commissioner on National Minorities expressed concern over possible further unrest.[37] The bill was also criticized by the Ambassador for Human Rights of the Russian foreign ministry.[38] Bulgarian and Romanian foreign ministers evaluated it as a step in the wrong direction,[39] and the Greek foreign minister expressed disappointment.[40] The Hungarian foreign ministry expressed serious concerns, noting that the decision "could question the commitment of the new Ukrainian administration towards democracy".[41] The Polish foreign minister called it a mistake.[42]
http://en.wikipedia.org/wiki/Language_policy_in_Ukraine
quote:Russia says to supply coal, electricity to Ukraine
(Reuters) - Russia has agreed on a new deal to supply coal and electricity to Ukraine, which is struggling with a lack of raw fuel for power plants due to a separatist conflict in the industrial east, Russian officials said on Saturday.
The move comes a day after Kiev said it would suspend train and bus services to Crimea, effectively creating a transportation blockade to and from the region annexed by Moscow in March this year. Kiev has briefly cut off electricity to Crimea before.
[...]
The country used to be self-sufficient in electricity, but months of fighting a pro-Russian uprising has disrupted coal supplies to thermal power plants, which had generated around 40 percent of its power.
Last week Ukraine's energy minister, Voldymyr Demchyshyn, said he was holding talks with Russia's energy ministry on coal and power supplies. Earlier attempts to import Russian coal have been hampered by supplies being held up at the border.
Supplies will come at Russian domestic prices, Kozak said, adding that he hoped the move would help ensure reliable energy supplies to Crimea.
He did not say whether the transportation hold-ups at the border had been resolved.
Russia will also supply electricity to Ukraine, Kozak said, without giving supply volumes.
[...]
Een eerdere deal voor levering van 1500 MW was afgeblazen omdat het duurder zou zijn dan steenkool aankopen en zelf stroom genereren. Daarna bleek de Zuid-Afrikaanse steenkool in prijs verdubbeld, twee ladingen werden geleverd, bleken ongeschikt voor de elektriciteitscentrales, ZA bedrijf stopte de leveringen wegens onzekerheid betreffende betaling. Oekrainse verantwoordelijke voor het contract is inmiddels gearresteerd wegens corruptie...quote:
Dat lijkt me logisch, ze weten dat het toch nooit betaald gaat worden en het heeft geen direct belang. Men levert liever wapens om de burgeroorlog wat op te stoken om uiteindelijk de Russenverder te frustreren.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:15 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Een eerdere deal voor levering van 1500 MW was afgeblazen omdat het duurder zou zijn dan steenkool aankopen en zelf stroom genereren. Daarna bleek de Zuid-Afrikaanse steenkool in prijs verdubbeld, twee ladingen werden geleverd, bleken ongeschikt voor de elektriciteitscentrales, ZA bedrijf stopte de leveringen wegens onzekerheid betreffende betaling. Oekrainse verantwoordelijke voor het contract is inmiddels gearresteerd wegens corruptie...
Vraag me af waarom de VS, die een overschot aan steenkool hebben, niet leveren aan Oekraine. Of waarom de EU geen stroom levert.
Duurder? Transportkosten? Er worden, lijkt mij, marktprijzen gevraagd.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:15 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Vraag me af waarom de VS, die een overschot aan steenkool hebben, niet leveren aan Oekraine. Of waarom de EU geen stroom levert.
quote:Belarus' Lukashenko dismisses prime minister and top ministers
(Reuters) - Belarussian President Alexander Lukashenko has dismissed the country's prime minister, central bank head and other top ministers, the presidential press service said on Saturday, in the biggest government reshuffle since 2010.
The shake-up follows Belarussian moves to protect its economy, run along Soviet-style command lines by Lukashenko since 1994, due to a currency crisis in Russia, its main trading partner and ally.
[...]
Komt met name, omdat de autoriteiten weinig controle hebben over de milities. Vanaf dag 1 is dat al een groot probleem in dit conflict aan beide kanten (en de aanleiding voor de MH17 ramp) een totaal gebrek aan controle over de rebellen en milities die aan het front staan.quote:Op zondag 28 december 2014 01:18 schreef JCats het volgende:
Apart dat Rusland Oekrane helpt met steenkool en elektriciteit, terwijl op hetzelfde moment voedselhulp voor stervende Oekraners in het oosten wordt tegengehouden door extremistische milities van vrijwillige soldaten.
http://www.thepeoplesvoic(...)-is-starving-residen
Wat betreft die milities, heb jij het idee dat het regime ze wel WIL controleren?quote:Op zondag 28 december 2014 01:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Komt met name, omdat de autoriteiten weinig controle hebben over de milities. Vanaf dag 1 is dat al een groot probleem in dit conflict aan beide kanten (en de aanleiding voor de MH17 ramp) een totaal gebrek aan controle over de rebellen en milities die aan het front staan.
De band met een primitieve economie 3/4de van dat van Frankrijk is inderdaad belangrijker dan die met de meest ontwikkelde en grootste economie ter wereld.quote:Op zondag 28 december 2014 09:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De crisis moet gebruikt worden om de relaties tussen de russen en de europeanen te verbeteren en daarna vooral meer los te weken van de amerikanen. Het zou helpen als de britten uit de eu zouden stappen. De eu wordt dan namelijk door Duitsland gedomineerd. De duitse publieke opinie is zeer pro russisch.
Op een gegeven moment zal het ook de europeanen duidelijk worden dat de band met rusland belangrijker is dan de band met de vs. De vs misbruikt deze crisis juist om een wig te drijven tussen rusland en europa. Hoewel een aantal landen hier intrappen, denk ik dat de ware bedoelingen van de vs straks wel duidelijk worden en dat die niet in ons belang zijn is evident. De vs is een macht in verval die alle middelen gebruikt om de macht te behouden.
Laat eerst de gemoederen maar eens bedaren rond oekraine ,dan zal de tijd de geesten in europa tov rusland vanzelf milder stemmen.
Wat een hoop wensdenken en aannames...quote:Op zondag 28 december 2014 09:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De crisis moet gebruikt worden om de relaties tussen de russen en de europeanen te verbeteren en daarna vooral meer los te weken van de amerikanen. Het zou helpen als de britten uit de eu zouden stappen. De eu wordt dan namelijk door Duitsland gedomineerd. De duitse publieke opinie is zeer pro russisch.
Op een gegeven moment zal het ook de europeanen duidelijk worden dat de band met rusland belangrijker is dan de band met de vs. De vs misbruikt deze crisis juist om een wig te drijven tussen rusland en europa. Hoewel een aantal landen hier intrappen, denk ik dat de ware bedoelingen van de vs straks wel duidelijk worden en dat die niet in ons belang zijn is evident. De vs is een macht in verval die alle middelen gebruikt om de macht te behouden.
Laat eerst de gemoederen maar eens bedaren rond oekraine ,dan zal de tijd de geesten in europa tov rusland vanzelf milder stemmen.
Het gaat niet alleen om de grootte van de economie, al willen de amerikanen je dat inderaad wel graag doen geloven. Een mooi stukje propaganda wat ons elke dag via rtl7 en cnn naar binnen wordt gemikt.. Rusland is een buurland waar je veel meer aan hebt dan dat. Het spreekwoord zegt niet voor niets, beter een goede buur, dan een verre vriend.quote:Op zondag 28 december 2014 10:01 schreef Zith het volgende:
[..]
De band met een primitieve economie 3/4de van dat van Frankrijk is inderdaad belangrijker dan die met de meest ontwikkelde en grootste economie ter wereld.
De belangen van europa en Rusland zijn hetzelfde, in tegenstelling tot die van de Amerikanen.quote:Op zondag 28 december 2014 10:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een hoop wensdenken en aannames...
Alles wat putin doet is in het belang van Rusland. Dit heeft hij zelf gezegd. Dat is verder prima, maar ga dan niet doen alsof Europa zoveel kan hebben aan Rusland. Als je alles in eigenbelang doet zoals Rusland, ben je voor anderen een onbetrouwbare partner.
Wat heb je dan precies aan Rusland? Want daar heb ik nog geen antwoord op.quote:Op zondag 28 december 2014 10:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de grootte van de economie, al willen de amerikanen je dat inderaad wel graag doen geloven. Een mooi stukje propaganda wat ons elke dag via rtl7 en cnn naar binnen wordt gemikt.. Rusland is een buurland waar je veel meer aan hebt dan dat. Het spreekwoord zegt niet voor niets, beter een goede buur, dan een verre vriend.
Is dat werkelijk zo? Volgens mij heeft het grootste deel van de EU heel andere belangen dan Rusland.quote:Op zondag 28 december 2014 10:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De belangen van europa en Rusland zijn hetzelfde, in tegenstelling tot die van de Amerikanen.
Ik begrijp prima wat je bedoelt maar vind het niet erg relevant voor de discussie. En je mag me wel eens uit gaan leggen hoe het wangedrag van de VS het wangedrag van Rusland precies rechtvaardigt?quote:Op zondag 28 december 2014 11:07 schreef JCats het volgende:
Wat Solstice1 en 99.999 niet begrijpen, is dat de US vl meer dan Rusland op allerlei manieren in andere landen ingrijpt.
Het enige dat ik vroeg is wat we nou precies aan Rusland hebben. Heb ik nog steeds geen antwoord op.quote:Op zondag 28 december 2014 11:07 schreef JCats het volgende:
Wat Solstice1 en 99.999 niet begrijpen, is dat de US vl meer dan Rusland op allerlei manieren in andere landen ingrijpt.
De Russen zijn nog een stuk negatiever over de EU en bestempelen ze als imperialisten en de vijand. Dat pakt dus weer matig uit voor hen in de vergelijking.quote:Op zondag 28 december 2014 11:09 schreef JCats het volgende:
Vergeet niet:
De Amerikaanse onderminister van Buitenlandse Zaken Victoria Nuland is in verlegenheid gebracht door een uitgelekt telefoongesprek met de Amerikaanse ambassadeur in Kiev. Ze heeft daarin kritiek op de manier waarop de EU de crisis in Oekrane aanpakt. Op een gegeven moment zegt ze: “Fuck the EU.“
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)inister-fuck-the-eu/
Tja, nu haal je oorzaak en gevolg door elkaar.quote:Op zondag 28 december 2014 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De Russen zijn nog een stuk negatiever over de EU en bestempelen ze als imperialisten en de vijand. Dat pakt dus weer matig uit voor hen in de vergelijking.
Maar wat hebben we hier nu precies aan Rusland? Waarom zijn ze waardevoller voor ons dan bijna ieder ander land?quote:Op zondag 28 december 2014 11:14 schreef JCats het volgende:
[..]
Tja, nu haal je oorzaak en gevolg door elkaar.
Dit wordt vermoeiend.
Kan je de gestelde vraag niet gewoon beantwoorden?quote:Op zondag 28 december 2014 11:19 schreef JCats het volgende:
Wat hebben de mensen in het oosten van de Oekrane aan ons?
Het is krankzinnig, dat de EU en de US de regering van Oekrane helpen, ook militair, terwijl diezelfde regering eigen burgers aanvalt en verhongert.
Een goede relatie met rusland, betekent historisch stabiliteit en welvaart in europa. rusland is een land met een gigantisch potentieel, dat in feite nog aan het begin van de ontwikkeling staat. Er zijn werkelijk enorme mogelijkheden voor ons in wederzijdse handel en kennisuitwisseling. Gezien de relatief kleine bevolking van Rusland en de enorme oppervlakte biedt dit land op velerlei vlakken een oplossing voor huidge en toekomstige problemen die we in Europa kennen. Juist voor Nederland zijn er kansen op het gebied van bijvoorbeeld landbouw en ruimtevaart. Er is een enorm ontwikkelingspotentieel.quote:Op zondag 28 december 2014 11:24 schreef Solstice1 het volgende:
Heeft weer niks met de vraag te maken. Wat hebben wij aan Rusland?
Oekraine kun je niet los zien van Rusland. Je kunt pas naar Oekraine kijken als de verhoudingen met Rusland weer normaal zijn.quote:Op zondag 28 december 2014 11:47 schreef 99.999 het volgende:
Aha, Rusland zouden we meer bij de EU moeten betrekken maar toen we dat met Oekraine wilden doen was dat heel fout en slecht. Erg consequent is het niet. Terwijl je genoemde voordelen ook voor hen opgaan.
Wat een onzin, Oekraine is gewoon een zelfstandig land wat zelfstandig handelsbetrekkingen aan zou moeten kunnen gaan.quote:Op zondag 28 december 2014 11:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Oekraine kun je niet los zien van Rusland. Je kunt pas naar Oekraine kijken als de verhoudingen met Rusland weer normaal zijn.
Nou nee, dat is dus veel te simplistisch gedacht. Zoalng de verhoudingen tussen de navo en de russen verziekt zijn en de eu de holle navo rethoriek volgt zullen de Russen het niet toelaten dat Oekraine zich zelfstandig ontwikkelt. Eerst moet de relatie met Rusland verbeterd worden. een goede start zou kunnen zijn een gezamelijke russisch-europese oplossing voor het syrie conflict, zonder dat de Amerikanen daar een stok tussen krijgen.quote:Op zondag 28 december 2014 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat een onzin, Oekraine is gewoon een zelfstandig land wat zelfstandig handelsbetrekkingen aan zou moeten kunnen gaan.
Welke huidige en toekomstige problemen zou die enorme oppervlakte op kunnen lossen? En welke handel en welke kennis hebben zij die andere landen niet hebben? Ik zie namelijk wel wat voordelen van het handelen met Rusland, maar die zijn er ook met veel andere landen, zonder de problemen die de Russen met zich meebrengen.quote:Op zondag 28 december 2014 11:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Een goede relatie met rusland, betekent historisch stabiliteit en welvaart in europa. rusland is een land met een gigantisch potentieel, dat in feite nog aan het begin van de ontwikkeling staat. Er zijn werkelijk enorme mogelijkheden voor ons in wederzijdse handel en kennisuitwisseling. Gezien de relatief kleine bevolking van Rusland en de enorme oppervlakte biedt dit land op velerlei vlakken een oplossing voor huidge en toekomstige problemen die we in Europa kennen. Juist voor Nederland zijn er kansen op het gebied van bijvoorbeeld landbouw en ruimtevaart. Er is een enorm ontwikkelingspotentieel.
We zouden de russen juist bij de EU moeten proberen te trekken, in plaats steeds maar weer in oude vijandbeelden te denken door de invloed van de Amerikanen die onder andere via de navo een wig proberen te drijven in de europa-rusland verhoudingen. De amerikanen zijn doodsbenauwd voor een al te goede band van de europese landen met de Russen. rusland ligt verder voor het grootste deel in europa, we zijn broeders en buren. Nu wordt de relatie verzuurd door een onbeduidend conflict in een onbeduidend land, waar we ons onder invloed vande Amerikanen als kruisvaarders en imperialisten hebben misdragen. (Oa door volksmenners als Verhofstadt en van Baalen). Ook in het midden-oosten staan we steeds aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Juist hier zouden we de Russen kunnen steunen na het bedrog van Libie.
We kiezen nu steeds blind de kant van de Amerikanen als laffe schoothondjes zonder eigen wil en zonder zelf na te denken wat goed voor ons is en goed voor de wereld.
Het westen heeft de Russen toe laten treden tot de raad van Europa en die verdragen zijn al min of meer in de prullenbak gegooid door Putin en co. door hun acties. We kunnen niet samenwerken met een partij die systematisch mensenrechten wil schenden met een autoritair beleid.quote:Op zondag 28 december 2014 11:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Een goede relatie met rusland, betekent historisch stabiliteit en welvaart in europa. rusland is een land met een gigantisch potentieel, dat in feite nog aan het begin van de ontwikkeling staat. Er zijn werkelijk enorme mogelijkheden voor ons in wederzijdse handel en kennisuitwisseling. Gezien de relatief kleine bevolking van Rusland en de enorme oppervlakte biedt dit land op velerlei vlakken een oplossing voor huidge en toekomstige problemen die we in Europa kennen. Juist voor Nederland zijn er kansen op het gebied van bijvoorbeeld landbouw en ruimtevaart. Er is een enorm ontwikkelingspotentieel.
We zouden de russen juist bij de EU moeten proberen te trekken, in plaats steeds maar weer in oude vijandbeelden te denken door de invloed van de Amerikanen die onder andere via de navo een wig proberen te drijven tussen de europa-rusland verhoudingen. De amerikanen zijn doodsbenauwd voor een al te goede band van de europese landen met de Russen. rusland ligt verder voor het grootste deel in europa, we zijn broeders en buren. Nu wordt de relatie verzuurd door een onbeduidend conflict in een onbeduidend land, waar we ons onder invloed vande Amerikanen als kruisvaarders en imperialisten hebben misdragen. (Oa door volksmenners als Verhofstadt en van Baalen). Ook in het midden-oosten staan we steeds aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Juist hier zouden we de Russen kunnen steunen na het bedrog van Libie.
Tja, in die koloniale gedachtegang van je kan ik gewoon niet meegaan. Ik zie geen enkele reden waarom Oekraine niet zelf over haar lot zou mogen beslissen.quote:Op zondag 28 december 2014 11:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nou nee, dat is dus veel te simplistisch gedacht. Zoalng de verhoudingen tussen de navo en de russen verziekt zijn en de eu de holle navo rethoriek volgt zullen de Russen het niet toelaten dat Oekraine zich zelfstandig ontwikkelt. Eerst moet de relatie met Rusland verbeterd worden. een goede start zou kunnen zijn een gezamelijke russisch-europese oplossing voor het syrie conflict, zonder dat de Amerikanen daar een stok tussen krijgen.
Dan zal eerst de staatsgreep in Kiev ongedaan gemaakt moeten worden.dat betekent dat Janoekovic terug moet naar Kiev als president, laat hem samen met de Russen orde op zaken stellen en alle nazies en facisten opsluiten , te beginnen met yatsenjoek.quote:Op zondag 28 december 2014 12:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, in die koloniale gedachtegang van je kan ik gewoon niet meegaan. Ik zie geen enkele reden waarom Oekraine niet zelf over haar lot zou mogen beslissen.
Overigens hebben de Russen er door hun interventie in Oekraine zelf voor gezorgd dat die relatie een flinke knauw heeft opgelopen. Het lijkt me dan ook aan hen om de eerste stappen te zetten.
eh... nee...quote:Op zondag 28 december 2014 10:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De belangen van europa en Rusland zijn hetzelfde, in tegenstelling tot die van de Amerikanen.
Buiten gas, olie en wat mineralen heeft Rusland bar weinig te bieden. Poetin legde bij zijn laatste toespraken nogal de nadruk op het diversifiren van de economie, maar hij heeft daar de afgelopen 15 jaar niets van terecht gebracht. De Russische overheid is een gigantische bureaucratische corrupte moloch waar werkelijk niks van de grond komt met als gevolg (onder meer) een ontzettend lage vertegenwoordiging van het MKB in de economie (15% in Rusland tegenover 55-60% in NL). Rusland en de EU kunnen best van waarde zijn voor elkaar, maar dan zal er in Rusland een hele andere politieke/economische wind moeten gaan waaien en dat zie ik voorlopig niet gebeuren.quote:Op zondag 28 december 2014 11:11 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Het enige dat ik vroeg is wat we nou precies aan Rusland hebben. Heb ik nog steeds geen antwoord op.
Ik gok niet dat een Russische staatsgreep in Kiev bij zal dragen aan een normalisatie van de betrekkingen.quote:Op zondag 28 december 2014 12:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dan zal eerst de staatsgreep in Kiev ongedaan gemaakt moeten worden.dat betekent dat Janoekovic terug moet naar Kiev als president, laat hem samen met de Russen orde op zaken stellen en alle nazies en facisten opsluiten , te beginnen met yatsenjoek.
Dat denk ik dus niet. Ik zou er voorstander zijn ,die transatlantische bemoeizucht eens fors te verminderen.quote:Op zondag 28 december 2014 13:05 schreef Nielsch het volgende:
Al met al hebben we op dit moment gewoon veel meer aan de Amerikanen dan aan de Russen en dit zie ik voorlopig niet veranderen. Dit ligt trouwens niet aan Europa maar aan Rusland zelf.
quote:Koenders: Poetin zoekt een uitweg uit de crisis
De Russische president Vladimir Poetin zoek “een uitweg” uit de crisis die is ontstaan door de Russische inmenging in Oekrane. Dat stelde minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken vandaag in het tv-programma Buitenhof. Poetin komt een “tikkeltje in het nauw” door westerse sancties, zei Koenders.
“Hij probeert heel voorzichtig - tactisch - de onderhandelingen weer op gang te brengen.”
Welke uitgang Poetin zoekt, is nog onduidelijk. Koenders liet weten wat Rusland betreft een buitenlandse politiek van “vuist en open hand” voor te staan, schrijft persbureau ANP. De NAVO moet worden versterkt en de sancties gehandhaafd, maar tegelijk moet er met de machthebbers in Moskou worden gesproken.
“We moeten de militaire en politieke contacten met Rusland weer gaan opbouwen.”
Rusland lijfde begin dit jaar de Krim in en steunt de rebellen die in het oosten van Oekrane eigen volksrepublieken hebben uitgeroepen. De Verenigde Staten en de Europese Unie namen diverse strafmaatregelen, waarna het Kremlin kwam met eigen sancties - zoals een importban voor groenten, fruit en zuivel - tegen het Westen.
De westerse sancties lijken hun weerslag te hebben op de Russische economie. Er is sprake van een kapitaalvlucht en de roebel is sterk in waarde gedaald.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)itweg-uit-de-crisis/
Wie handelt er niet in eigen belang.quote:Op zondag 28 december 2014 10:26 schreef Nielsch het volgende:
Als je alles in eigenbelang doet zoals Rusland, ben je voor anderen een onbetrouwbare partner.
Dat is voor een deel wel wat de EU-leden doen. Netto zit er volop voordeel aan deelname maar op fronten moet men stevig inleveren.quote:Op zondag 28 december 2014 15:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wie handelt er niet in eigen belang.
Dat is in eigen land niet te merken. Juist na de periode van druif Yeltsin die Rusland belachelijk maakte en ongeloofwaardig heeft idioot Poetin dat gedaan wat het Russisch volk van hem verlangt. namelijk een Rusland dat mee speelt. Dat dit nu mis loopt door de Oekrane zegt niets. Poetin zit er immers niet levenslang. De muur is pas 25 jaar om. Rome is ook niet in een dag gebouwd.quote:Op zondag 28 december 2014 13:04 schreef J.B. het volgende:
[..]
Buiten gas, olie en wat mineralen heeft Rusland bar weinig te bieden. Poetin legde bij zijn laatste toespraken nogal de nadruk op het diversifiren van de economie, maar hij heeft daar de afgelopen 15 jaar niets van terecht gebracht. De Russische overheid is een gigantische bureaucratische corrupte moloch waar werkelijk niks van de grond komt met als gevolg (onder meer) een ontzettend lage vertegenwoordiging van het MKB in de economie (15% in Rusland tegenover 55-60% in NL). Rusland en de EU kunnen best van waarde zijn voor elkaar, maar dan zal er in Rusland een hele andere politieke/economische wind moeten gaan waaien en dat zie ik voorlopig niet gebeuren.
Dat zeker niet. De Russen moeten zich terugtrekken uit de Oekrane, dat is waar. Je mag dan wel hopen dat er dan geen zuiveringen gaan plaats vinden. Wie gaat dan ingrijpen?quote:Op zondag 28 december 2014 14:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik gok niet dat een Russische staatsgreep in Kiev bij zal dragen aan een normalisatie van de betrekkingen.
Het geen Stalingrad noemen als een ekte communistquote:Op zondag 28 december 2014 15:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar goed ik heb voor het volgend jaar een reis gepland naar Volgograd. Kijken of dat deel van Rusland daadwerkelijk de hel op aarde is. Als ik er dan nog mag komen als WestelingWie weet.
Dat is een .goed punt dat je maakt. Men vergeet dat de val van de muur nog maar 25 jaar terug is en dat de chaos die Jeltsin achter liet ook de nodige sporen heeft achtergelaten. poetin heeft ongelofelijk veel bereikt in de paar jaar dat hij aan de touwtjes trekt. Rusland is altijd eenland dat gebaat is bij eensterke leider. zoals ik al eerder zei, de potentie van Rusland voor de langere termijn is gigantisch, helaas denken sommigen in dit topic niet verder dan de neus lang is,quote:Op zondag 28 december 2014 15:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is in eigen land niet te merken. Juist na de periode van druif Yeltsin die Rusland belachelijk maakte en ongeloofwaardig heeft idioot Poetin dat gedaan wat het Russisch volk van hem verlangt. namelijk een Rusland dat mee speelt. Dat dit nu mis loopt door de Oekrane zegt niets. Poetin zit er immers niet levenslang. De muur is pas 25 jaar om. Rome is ook niet in een dag gebouwd.
Natuurlijk hoopt het westen op een leider als Yeltsin.
.
Rusland heeft wel degelijk veel te bieden. Alleen kijk jij in het nu maar niet op langere termijn.
Maar goed ik heb voor het volgend jaar een reis gepland naar Volgograd. Kijken of dat deel van Rusland daadwerkelijk de hel op aarde is.
Tja, de Russen zijn zelf ook niet bepaald vies van zuiveren in Oekraine. Maar ik zie wel een rol weggelegd voor de OVSE of evt een VN vredesmacht.quote:Op zondag 28 december 2014 15:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat zeker niet. De Russen moeten zich terugtrekken uit de Oekrane, dat is waar. Je mag dan wel hopen dat er dan geen zuiveringen gaan plaats vinden. Wie gaat dan ingrijpen?
Ik ben dan ook geen communist. Dat ik iets met Rusland heb en juist daar een bezoek wil brengen heb heeft zo zijn redenen. Ik ben ook niet pro Poetin. De situatie bevalt me niet en zou het jammer vinden als door een land als de Oekrane de relatie compleet verstoort word en daar China van zou kunnen profiteren.quote:Op zondag 28 december 2014 15:18 schreef DeJori het volgende:
[..]
Het geen Stalingrad noemen als een ekte communist
Komt ook omdat zelfs na meerdere malen vragen om toelichting op de stelling dat Rusland Europa zo veel te bieden heeft er niet meer dan een halfslachtige toelichting komt.quote:Op zondag 28 december 2014 15:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat is een .goed punt dat je maakt. Men vergeet dat de val van de muur nog maar 25 jaar terug is en dat de chaos die Jeltsin achter liet ook de nodige sporen heeft achtergelaten. poetin heeft ongelofelijk veel bereikt in de paar jaar dat hij aan de touwtjes trekt. Rusland is altijd eenland dat gebaat is bij eensterke leider. zoals ik al eerder zei, de potentie van Rusland voor de langere termijn is gigantisch, helaas denken sommigen in dit topic niet verder dan de neus lang is,
Wat hebben we precies aan onze huidige houding tov de Amerikanen? Waarom is het in ons voordeel om economische en industrile spionage te tolereren, om onze politici te laten afluisteren, onze telefoonbedrijven te laten hacken door onze Amerikaanse vrienden?quote:Op zondag 28 december 2014 13:05 schreef Nielsch het volgende:
Al met al hebben we op dit moment gewoon veel meer aan de Amerikanen dan aan de Russen en dit zie ik voorlopig niet veranderen. Dit ligt trouwens niet aan Europa maar aan Rusland zelf.
Er zit wel degelijk veel technologische kennis die helaas niet benut word door een corrupt systeem. Dus dan heb ik het niet eens over alle bodemschatten. Maar niet alleen Rusland is corrupt. Al die ex Sovjet staten zijn corrupt. Helaas dat zal nog een tijd duren voordat dat zal veranderen. Maar nogmaals wat is 25 jaar. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat een Sovjet rijk na 25 jaar compleet democratisch werkt.quote:Op zondag 28 december 2014 15:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Komt ook omdat zelfs na meerdere malen vragen om toelichting op de stelling dat Rusland Europa zo veel te bieden heeft er niet meer dan een halfslachtige toelichting komt.
Dat men nog een lange weg te gaan heeft is wel duidelijk. Al doen de Baltische staten het als ex spovjetrepublieken nog niet eens onaardig.quote:Op zondag 28 december 2014 15:26 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er zit wel degelijk veel technologische kennis die helaas niet benut word door een corrupt systeem. Dus dan heb ik het niet eens over alle bodemschatten. Maar niet alleen Rusland is corrupt. Al die ex Sovjet staten zijn corrupt. Helaas dat zal nog een tijd duren voordat dat zal veranderen. Maar nogmaals wat is 25 jaar. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat een Sovjet rijk na 25 jaar compleet democratisch werkt.
Leuk dat je ieder excuus aangrijpt om je gal te spuwen over de Amerikanen. Maar wat hebben we nu meer aan Rusland?quote:Op zondag 28 december 2014 15:26 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Wat hebben we precies aan onze huidige houding tov de Amerikanen? Waarom is het in ons voordeel om economische en industrile spionage te tolereren, om onze politici te laten afluisteren, onze telefoonbedrijven te laten hacken door onze Amerikaanse vrienden?
We doen alsof we zoveel aan de Amerikanen hebben omdat we ons dan minder schamen voor de manier waarop we ze over ons laten lopen. We zijn de lijfeigene die de andere kant opkijkt wanneer de landsheer z'n vrouw neukt.
volgens mij heb je wat gemist, of je leest zoals gebruikelijk alleen wat je wilt lezen, Als je na zoveel overuigende argumenten nog steeds alleen het eigen riedeltje blijft opdreunen komen we geen steek verder. Jammer dat je niet iets verder wilt kijken dan het mantra dat je al vanaf het begin van deze reeks zonder na te denken ,of argumenteren opdreunt.quote:Op zondag 28 december 2014 15:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Komt ook omdat zelfs na meerdere malen vragen om toelichting op de stelling dat Rusland Europa zo veel te bieden heeft er niet meer dan een halfslachtige toelichting komt.
Was er meer dan die post over landbouwgrond?quote:Op zondag 28 december 2014 15:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
volgens mij heb je wat gemist, of je leest zoals gebruikelijk alleen wat je wilt lezen, Als je na zoveel overuigende argumenten nog steeds alleen het eigen riedeltje blijft opdreunen komen we geen steek verder. Jammer dat je niet iets verder wilt kijken dan het mantra dat je al vanaf het begin van deze reeks zonder na te denken ,of argumenteren opdreunt.
''Ik haat Amerika dus we moeten voor Rusland gaan'' lijkt het devies inderdaad. Dit terwijl intense samenwerking (al dan niet vanuit een meer afhankelijke positie) met de V.S. enorm vruchtbaar is gebleken (en dus bewezen) voor Europa.quote:Op zondag 28 december 2014 15:32 schreef 99.999 het volgende:
Leuk dat je ieder excuus aangrijpt om je gal te spuwen over de Amerikanen. Maar wat hebben we nu meer aan Rusland?
Blijkt niet na het maken van allerlei contracten en ook niet na vele bezoeken van delegaties richting Rusland om daar nieuwe markten aan te boren voor de crisis.quote:Op zondag 28 december 2014 16:10 schreef LelijKnap het volgende:
Rusland is nog steeds een puinzooi dat niets te bieden heeft.
Als afzetmarkt, ja. Daar gaat het in die artikelen bovenal over.quote:Op zondag 28 december 2014 16:53 schreef Cherna het volgende:
Blijkt niet na het maken van allerlei contracten en ook niet na vele bezoeken van delegaties richting Rusland om daar nieuwe markten aan te boren voor de crisis.
http://fd.nl/ondernemen/1(...)ijven-steeds-meer-op
http://www.mkbservicedesk(...)voor-ondernemers.htm
Ik kan zo honderden links plaatsen.
Nu na het uitbreken van de crisis is het lachwekkend nu te zeggen och dat stelde niets voor en eigenlijk is Rusland zwak waar we niets aan hebben.
Waarom denken de Chinezen daar dan anders over?
Misschien zou je je eens moeten verdiepen in de demografie van Rusland. X aantal geleerden nu tov straks. Kijk bijvoorbeeld eens naar de infrastructuur, het onderwijs en de gezondheidszorg. Elk land heeft potentie. Het gaat om de waarschijnlijkheid van de benutting ervan.quote:Op zondag 28 december 2014 16:53 schreef Cherna het volgende:
Verdiep je anders eens in de Russische technologie. Dan heb ik het niet over raketten. En als je een T90 kunt bouwen dan heb je heus wel werktuigbouwkundige kennis in huis. Het zijn geen idioten.
http://www.newscenter.phi(...)gie.wpd#.VKAkwv_1ACk
En daar werken ook Russische geleerden
Daarbij werken ze nu aan een eigen Silicon Valley.
Nogmaals het aantal geleerden en kennis aanwezig in Rusland is enorm. Dat dit nu door een corrupt systeem niet volledig benut word is helaas een feit. Maar dat kan op termijn veranderen. Als je die hoop niet hebt dan houd alles op. Dit nu laten overnemen door China kan op lange termijn rampzalig worden.
twitter:Hromadske twitterde op zondag 28-12-2014 om 14:12:42500 extremely angry ppl at Ukraine's parl against tax hikes, austerity, shady bank bailouts.MPs to vote for budget.http://t.co/0HhuERopnm reageer retweet
twitter:MaxRTucker twitterde op zondag 28-12-2014 om 14:26:30#Ukraine's tough deficit-reducing budget proposal brings demonstrators back onto the streets http://t.co/KwJBHsh685 http://t.co/kEIqw9ixca reageer retweet
Ik kijk zeker op de langere termijn, ik constateer dat er een chronisch gebrek aan investeringen is en een gigantisch overschot aan corruptie en bureaucratie. Pak em beet Congo heeft ook veel te bieden, maar je kunt er enkel wat van maken als je investeert; met gebakken lucht krijg je niks van de grond.quote:Op zondag 28 december 2014 15:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is in eigen land niet te merken. Juist na de periode van druif Yeltsin die Rusland belachelijk maakte en ongeloofwaardig heeft idioot Poetin dat gedaan wat het Russisch volk van hem verlangt. namelijk een Rusland dat mee speelt. Dat dit nu mis loopt door de Oekrane zegt niets. Poetin zit er immers niet levenslang. De muur is pas 25 jaar om. Rome is ook niet in een dag gebouwd.
Natuurlijk hoopt het westen op een leider als Yeltsin.
.
Rusland heeft wel degelijk veel te bieden. Alleen kijk jij in het nu maar niet op langere termijn.
Maar goed ik heb voor het volgend jaar een reis gepland naar Volgograd. Kijken of dat deel van Rusland daadwerkelijk de hel op aarde is. Als ik er dan nog mag komen als WestelingWie weet.
Voor de EU wel van belang. Of wil jij iets maken en het niet verkopen. Vooral NL is een handelsland om het simpel te zeggen. En het gaat hierbij wel degelijk ook om uitwisseling van kennis.quote:Op zondag 28 december 2014 17:11 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als afzetmarkt, ja. Daar gaat het in die artikelen bovenal over.
Uiteraard is handel van belang. Maar hij wierp de stelling op dat we de VS beter voor Rusland zouden kunnen inwisselen en die kan je volgens mij niet hard maken op basis van het belang in zowel de kans op kennisuitwisseling als de marktafzetting.quote:Op zondag 28 december 2014 17:31 schreef Cherna het volgende:
Voor de EU wel van belang. Of wil jij iets maken en het niet verkopen. Vooral NL is een handelsland om het simpel te zeggen. En het gaat hierbij wel degelijk ook om uitwisseling van kennis.
Okies daar heb ik het niet over. Ik zie liever een onafhankelijke EU die zowel met de VS werkt als met Rusland maar zich niet door een van beide laat sturen.quote:Op zondag 28 december 2014 17:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Uiteraard is handel van belang. Maar hij wierp de stelling op dat we de VS beter voor Rusland zouden kunnen inwisselen en die kan je volgens mij niet hard maken op basis van het belang in zowel de kans op kennisuitwisseling als de marktafzetting.
Ik bedoel niet het uitwisselen van de vs voor rusland, maar een onafhankelijk europa dat met beide zaken doet. Nu is europa vaak een verlengstuk van de amerikaanse buitenlandpolitiek.mdat zie je heel goed in de huidige oekrainecrisis,maar ook in de aanpak van de problemen in het midden ossten. We moeten een eigen onafhankelijke stem hebben en zaken doen met zowel de vs, als rusland.quote:Op zondag 28 december 2014 17:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Uiteraard is handel van belang. Maar hij wierp de stelling op dat we de VS beter voor Rusland zouden kunnen inwisselen en die kan je volgens mij niet hard maken op basis van het belang in zowel de kans op kennisuitwisseling als de marktafzetting.
Zat de wereld maar zo simpel in elkaar.quote:Op zondag 28 december 2014 17:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik bedoel niet het uitwisselen van de vs voor rusland, maar een onafhankelijk europa dat met beide zaken doet. Nu is europa vaak een verlengstuk van de amerikaanse buitenlandpolitiek.mdat zie je heel goed in de huidige oekrainecrisis,maar ook in de aanpak van de problemen in het midden ossten. We moeten een eigen onafhankelijke stem hebben en zaken doen met zowel de vs, als rusland.
In plaats van partij te kiezen kunnen we juist door onze diversiteit heel goed bemiddelen. Zeker als we de navo afschaffen en niet meer zo blind achter de amerikanen aanlopen zullen wij ook niet meer de verdenking op ons hebben dat we een spreekbuis van de amerikanen zijn en zal ieder met ons willen praten en zaken doen. We zijn als europa in theorie het perfecte oliemannetje van de wereld.quote:Op zondag 28 december 2014 17:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zat de wereld maar zo simpel in elkaar.
Rusland klaagt dat zij wordt omsingeld door de NAVO ten koste van hun veiligheid. Jij beweert dat Nederland geen enkele behoefte heeft aan veiligheid. Waarschijnlijk omdat jij het prima vindt als Rusland ons dictaten oplegt, de Russische maffia het land criminaliseert, en de Russische zakenlui het land corrumperen.quote:Op zondag 28 december 2014 18:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
In plaats van partij te kiezen kunnen we juist door onze diversiteit heel goed bemiddelen. Zeker als we de navo afschaffen en niet meer zo blind achter de amerikanen aanlopen zullen wij ook niet meer de verdenking op ons hebben dat we een spreekbuis van de amerikanen zijn en zal ieder met ons willen praten en zaken doen. We zijn als europa in theorie het perfecte oliemannetje van de wereld.
quote:Ukraine Rebel Official, Kiev Delegation Said to Plan Meeting
An official of the Ukrainian separatists plans to meet with military representatives from Kiev tomorrow with a goal of implementing peace agreements, Interfax said, citing the rebels’ news service.
Vladimir Kononov, the defense minister of the self-proclaimed, pro-Russian Donetsk People’s Republic, plans an “important” announcement after the talks, Interfax said.
Both sides are coming under increasing pressure to implement agreements reached in the Belarus capital Minsk in September to stop the fighting in eastern Ukraine.
“All sides, including Moscow, remain called upon to use their influence on the parties constructively and by doing so make an important contribution to the stabilization of the situation,” German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier said in a statement sent by e-mail today. The exchange of prisoners between Ukraine and separatists is “an encouraging and important signal,” he said.
Tomorrow’s meeting will take place in pro-Russian stronghold of Donetsk, Russian news service Interfax said.
The number of attacks by the separatists in eastern Ukraine has declined, the National Security and Defense Council in Kiev said in comments on Facebook.
Ik ben voor veiligheid,maar de manier waarop de navo wordt misbruikt om de amerikaanse politieke agenda uit te voeren bevalt mij niet. Aangezien de amerikanen veruit het meeste geld betalen is het wellicht logisch,maar het is wel onwenselijk, Europa zou een eigen broek op moeten houden vwb veiligheid en dan dus zonder de navo en dus zonder de amerikanen.quote:Op zondag 28 december 2014 19:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Rusland klaagt dat zij wordt omsingeld door de NAVO ten koste van hun veiligheid. Jij beweert dat Nederland geen enkele behoefte heeft aan veiligheid. Waarschijnlijk omdat jij het prima vindt als Rusland ons dictaten oplegt, de Russische maffia het land criminaliseert, en de Russische zakenlui het land corrumperen.
Europa is een lappendeken van landen met verschillende talen. Het lastig om een functionerende democratie op te bouwen, als er niet voldaan is aan een aantal basisvoorwaarden. De belangrijkste is een gemeenschappelijk taal. Daardoor valt het publieke debat uiteen in lokale taalgemeenschappen. Je krijgt moeilijk een EU politiek van de grond, zonder politici met een EU brede uitstraling / aanhang.quote:Op zondag 28 december 2014 21:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik ben voor veiligheid,maar de manier waarop de navo wordt misbruikt om de amerikaanse politieke agenda uit te voeren bevalt mij niet. Aangezien de amerikanen veruit het meeste geld betalen is het wellicht logisch,maar het is wel onwenselijk, Europa zou een eigen broek op moeten houden vwb veiligheid en dan dus zonder de navo en dus zonder de amerikanen.
Rusland is ongeveer net zo relevant als Itali.quote:Op zondag 28 december 2014 16:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Blijkt niet na het maken van allerlei contracten en ook niet na vele bezoeken van delegaties richting Rusland om daar nieuwe markten aan te boren voor de crisis.
http://fd.nl/ondernemen/1(...)ijven-steeds-meer-op
http://www.mkbservicedesk(...)voor-ondernemers.htm
Ik kan zo honderden links plaatsen.
Nu na het uitbreken van de crisis is het lachwekkend nu te zeggen och dat stelde niets voor en eigenlijk is Rusland zwak waar we niets aan hebben.
Waarom denken de Chinezen daar dan anders over?
Verdiep je anders eens in de Russische technologie. Dan heb ik het niet over raketten. En als je een T90 kunt bouwen dan heb je heus wel werktuigbouwkundige kennis in huis. Het zijn geen idioten.
http://www.newscenter.phi(...)gie.wpd#.VKAkwv_1ACk
En daar werken ook Russische geleerden
Daarbij werken ze nu aan een eigen Silicon Valley.
Nogmaals het aantal geleerden en kennis aanwezig in Rusland is enorm. Dat dit nu door een corrupt systeem niet volledig benut word is helaas een feit. Maar dat kan op termijn veranderen. Als je die hoop niet hebt dan houd alles op. Dit nu laten overnemen door China kan op lange termijn rampzalig worden.
Maar goed je kunt net als sommige Amerikanen die niet eens weten waar de Oekrane ligt makkelijk een oordeel geven om maar gelijk binnen te vallen.
http://www.demorgen.be/bu(...)nnenvallen-a1847465/
Congo met Rusland vergelijken is appels met perenquote:Op zondag 28 december 2014 17:22 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik kijk zeker op de langere termijn, ik constateer dat er een chronisch gebrek aan investeringen is en een gigantisch overschot aan corruptie en bureaucratie. Pak em beet Congo heeft ook veel te bieden, maar je kunt er enkel wat van maken als je investeert; met gebakken lucht krijg je niks van de grond.
Er is niemand die geloofd dat de sancties zijn bedoeld voor economisch voordeel. Degene die dat suggereren, om vervolgens uit te leggen dat het toch echt nadelig is, zijn bezig met een stropop redenering.quote:Op maandag 29 december 2014 00:13 schreef Cherna het volgende:
Als ik eens even google hoeveel deals er nu verloren zijn gegaan maak je mij niet wijs dat dit voor ons straks op de langere termijn zeer gunstig gaat uitpakken.
Hebben sancties zoals tegen bijvoorbeeld tegen Zuid-Afrika ooit gewerkt. En als je ze dan al gebruikt moet je zelf het voorbeeld geven. Hoe zit het eigenlijk met Rostec.quote:Op maandag 29 december 2014 00:23 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Er is niemand die geloofd dat de sancties zijn bedoeld voor economisch voordeel. Degene die dat suggereren, om vervolgens uit te leggen dat het toch echt nadelig is, zijn bezig met een stropop redenering.
De sancties zijn bedoeld als straf. Als iemand jouw spullen steelt, word je boos. Niet omdat je geloofd dat boos worden de beste manier om vrienden te maken, maar omdat je een grens wil trekken tav van wat je wel en wat je niet bereid bent te accepteren. Geen sancties betekent dat je het annexeren van gebieden door Rusland wel OK vindt.
Ik snap ook wel dat Rusland en Congo totaal onvergelijkbaar zijn, maar ik gebruikte dat enkel om de compleet loze lading van de term "potentie" aan te tonen. Het enige wat Rusland exporteert is kernreactoren, wat ruimtevaartspul en wapens (die overigens een generatie achter liggen op westers spul, vandaar die Franse schepen). Wat ICT en treinen in dit rijtje doen is me overigens een raadsel, de beste treinen van Rusland (Sapsan, Lastosjka en Aeroexpress) zijn nota bene gebouwd door Siemens en Stadler, uitvoeren doen ze vrijwel niks.quote:Op maandag 29 december 2014 00:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Congo met Rusland vergelijken is appels met peren
Als een land in staat is om een ruimtestation te bouwen(ISS), kernreactoren, hun eigen jets, treinen, ICT etc kun je dit niet vergelijken met een corrupt land in Afrika.
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)et-rusland-gaat-door
De kennis is er dus wel degelijk dit in tegenstelling tot corrupte landen in Afrika. Het zijn geen idioten. Een combinatie afzetmarkt en kennis uitwisseling is dus wel degelijk van nut.
Maar goed binnen de EU worden de Fransen ook vaak belachelijk gemaakt om hun ideologie, economisch inzicht en bureaucratie dit terwijl het een zeer technologisch land is met zeer veel kennis en kunde.
Daarbij zijn er nog wel een paar landen op te noemen waar Rusland niet voor onder doet als het om corruptie gaat en dat zelfs binnen de EU.
Als ik eens even google hoeveel deals er nu verloren zijn gegaan maak je mij niet wijs dat dit voor ons straks op de langere termijn zeer gunstig gaat uitpakken.
De Russen dreigen nu ook al met een claim tegen Frankrijk om de al betaalde oorlogsschepen toch te leveren. De Fransen willen wel maar de VS zet de Fransen onder druk dit niet te doen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |