Als ze het zelf doen hoeft een ander niet meer...quote:Op woensdag 24 december 2014 22:20 schreef Polacco het volgende:
[..]
Russen en het voorkomen van etnische zuiveringen?
quote:Op woensdag 24 december 2014 20:46 schreef Cherna het volgende:
[..]
Irak, Afghanistan etc etc. Verder hoef ik niets te benoemen als het om invallen gaat. Je verwijt anderen iets waar we ons zelf ook schuldig aan maken. Wat dat betreft kun je zeggen dat de Russen niet anders reageren dan het Westen. Over de wapenhandel nog maar te zwijgen.
In Afghanistan was al een burgeroorlog gaande, na Russische bezetting, voordat de VS daarmee bemoeide. En het conflict in Irak begint met de invasie van Koeweit door Irak. Dus Rusland valt Afghanistan binnen en Irak valt Koeweit binnen en alleen de VS is fout.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:02 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Nee, ze hebben honderdduizenden vermoord om regime change te verkrijgen, omwille van 18 Saudische vliegtuigkapers. Mogen ze Rusland nu ook iets gunnen.
Dat verhaal over een coupe is minder overtuigend. Politieke beinvloeding, zoals Van Balen op een plein wat zegt, is geen coupe. Rusland beinvloed de politiek in buurlanden ook. Zoals recentelijk in Moldavie.quote:Op woensdag 24 december 2014 21:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Klopt, maar dit na aanleiding van die hele coupe gesteund vanuit het Westen.
Dit vind ik propaganda. Ik geloof er niets van dat deze milities overgaan tot een etnische zuivering van de bevolking.quote:http://www.nujij.nl/algem(...)r-met.29471929.lynkx
Tja dat je neofascisten(skinheads) niet serieus neemt is nog daar aan toe. Maar als al legeronderdelen met deze symboliek rondlopen dan gaan die Russen dus nooit weg en geef je ze een motief. Namelijk het voorkomen van etnische zuiveringen in het oosten. Nogmaals 20 miljoen doden in ww2 door neofascisten vergeet je niet zo snel.
Wij voorkomen die ook niet als het niet in ons eigen belang is(eigen volk). Of wil je zeggen dat wij etnische zuiveringen niet toelaten?quote:Op woensdag 24 december 2014 22:20 schreef Polacco het volgende:
[..]
Russen en het voorkomen van etnische zuiveringen?
Weet je ook waarom Irak Koeweit binnenviel? Zoek dat maar eens uit. Tip,: Iets met Iranquote:Op woensdag 24 december 2014 22:24 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
In Afghanistan was al een burgeroorlog gaande, na Russische bezetting, voordat de VS daarmee bemoeide. En het conflict in Irak begint met de invasie van Koeweit door Irak. Dus Rusland valt Afghanistan binnen en Irak valt Koeweit binnen en alleen de VS is fout.
En de VS was fout in het geval van Irak. Je zal mij dat niet horen goedpraten.
[..]
Dat verhaal over een coupe is minder overtuigend. Politieke beinvloeding, zoals Van Balen op een plein wat zegt, is geen coupe. Rusland beinvloed de politiek in buurlanden ook. Zoals recentelijk in Moldavie.
[..]
Dit vind ik propaganda. Ik geloof er niets van dat deze milities overgaan tot een etnische zuivering van de bevolking.
Dat kan best, maar in Griekenland gooide protestanten ook met molotov cocktails naar de politie. Maw het zijn middelen die burgers zelf kunnen maken (itt een Buk surface-to-air missile system).quote:Op woensdag 24 december 2014 22:09 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hier in het Westen krijg je 6 jaar gevangenis voor het bezit van een molotov cocktail (drie NAVO protesters in Chicago(?)). Wat in Kiev gebeurde zou in geen enkel Westers land toegelaten worden.
Ik vind het alleen vreemd dat je zoiets zegt over een land wat het vermoorden van haar eigen burgers tot beleid had verheven.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:24 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wij voorkomen die ook niet als het niet in ons eigen belang is(eigen volk). Of wil je zeggen dat wij etnische zuiveringen niet toelaten?
Een aantal mensen die dit soort klussen (het creeren van frozen conflicts) uitvoeren, waren na de Krim naar Donbas vertrokken, en zijn daar de commandanten geworden in de steden Kramatorsk & Horlivka (aan de westerse grens van het ingenomen gebied).quote:Op woensdag 24 december 2014 22:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wanneer je overheidsgebouwen overneemt en provinciale bestuursgebouwen bezet en opnieuw invult met mensen die jouw idealen aanhangen, ben je niet bezig met en volksprotest maar met een opstand, m.i.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen parate kennis over specifiek donbas heb, dus hier kan ik niet met argumenten komen en moet ik je op je woord geloven
Neem je die gok? Leg dat maar aan de Russen uit. Ik zou niet weten hoe. Dat Poetin dat als propaganda gebruikt kan zijn. Maar dan geven we Poetin ook alle middelen. Maar nogmaals, ik blijf het herhalen: 20 miljoen doden in ww2 onder de Russen vergeet men niet snel. Zeker al omdat destijds de Oekraïne(tijdens Barbarossa) de Duitsers steunden. Dat Hitler andere plannen had, kon men toen nog niet weten.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:24 schreef deelnemer het volgende:
Dit vind ik propaganda. Ik geloof er niets van dat deze milities overgaan tot een etnische zuivering van de bevolking.
Ik heb het niet over Stalin en het communisme. Ik wist niet dat er nu nog dat soort zuiveringen in de vorm van het Stalinisme in Rusland plaats vinden. Heb je daar een bron van dat er nu etnische zuiveringen plaats vinden in Rusland? Als dat zo is geef ik je gelijk en neem ik mijn verlies. Ik heb het over een Rusland na de val en niet het Sovjet rijk.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:29 schreef Polacco het volgende:
[..]
Ik vind het alleen vreemd dat je zoiets zegt over een land wat het vermoorden van haar eigen burgers tot beleid had verheven.
Daar praat je de misdaden van Putin niet mee goed.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:09 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hier in het Westen krijg je 6 jaar gevangenis voor het bezit van een molotov cocktail (drie NAVO protesters in Chicago(?)).
Gewoon geen enkel land. Ordnüng muß sein. Maar soms moet je in opstand komen tegen je regime. Of het nou de Russische of Amerikaanse Oligarchieëen zijn.quote:Wat in Kiev gebeurde zou in geen enkel Westers land toegelaten worden.
Een volksopstand ja, Soms is dat nodig. In Amerika (#handsupdontshoot) net zo goed als in Rusland en Nederland.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:13 schreef timmmmm het volgende:
Wanneer je overheidsgebouwen overneemt en provinciale bestuursgebouwen bezet en opnieuw invult met mensen die jouw idealen aanhangen, ben je niet bezig met en volksprotest maar met een opstand, m.i.
Want zes maand wachten op de volgende verkiezingen is geen optie?quote:Op woensdag 24 december 2014 22:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar praat je de misdaden van Putin niet mee goed.
[..]
Gewoon geen enkel land. Ordnüng muß sein. Maar soms moet je in opstand komen tegen je regime. Of het nou de Russische of Amerikaanse Oligarchieëen zijn.
Dat heb ik dus ook nooit gesnapt. Als dan de Russen deze acties hadden ondernomen was het een totaal ander plaatje.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Want zes maand wachten op de volgende verkiezingen is geen optie?
Als je land bestuurd word door een corrupte club Moscow-puppets: nee.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Want zes maand wachten op de volgende verkiezingen is geen optie?
Ben ik met je eens. Echter is het in Oekraine het geval dat je twee vrijwel even grote stromingen hebt die exact het tegenovergestelde willen. Nu is de een opstand, net nadat de ander de zijne gewonnen heeft. Ja, met hulp van buiten. Net zo goed als dat bij de ander het geval was.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een volksopstand ja, Soms is dat nodig.
Wat nu in Rusland gebeurt (de propaganda, de opbouw van het leger, het dwepen met het orthodoxe geloof, het bespelen van nationalistische sentimenten, en het ophitsen van de bevolking tegen de fascisten in het buitenland) is gevaarlijker.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Neem je die gok? Leg dat maar aan de Russen uit. Ik zou niet weten hoe. Dat Poetin dat als propaganda gebruikt kan zijn. Maar dan geven we Poetin ook alle middelen. Maar nogmaals, ik blijf het herhalen: 20 miljoen doden in ww2 onder de Russen vergeet men niet snel. Zeker al omdat destijds de Oekraïne(tijdens Barbarossa) de Duitsers steunden. Dat Hitler andere plannen had, kon men toen nog niet weten.
Joden zouden ook niet blij zijn met dit soort tekens gebruikt in zelfs legeronderdelen dicht bij hun grens. Maar goed je kunt dit bagatelliseren.
Hulp van buiten? Ik heb geen kanonnen en snipers van NATO of de EU gezien. Jij interpreteert "hulp" nogal ruim.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Echter is het in Oekraine het geval dat je twee vrijwel even grote stromingen hebt die exact het tegenovergestelde willen. Nu is de een opstand, net nadat de ander de zijne gewonnen heeft. Ja, met hulp van buiten. Net zo goed als dat bij de ander het geval was.
Die diepgewortelde verdeeldheid kan je niet oplossen
Dat klopt, ik interpreteer hulp ruim ja. Sterker nog, ik heb hier precies uitgelegd waarom ik vind dat beiden keren de ontstane volksopstand door externe partijen is beinvloed en ik zou haast zeggen overgenomen.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hulp van buiten? Ik heb geen kanonnen en snipers van NATO of de EU gezien. Jij interpreteert "hulp" nogal ruim.
Moscow puppet die bij z'n laatste drie verkiezingen geholpen werd door de man die dertig jaar lang de verkiezingscampagnes van de republikeinse presidentskandidaten (Reagan, Bush Sr, Bush Jr, McCain) leidde.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je land bestuurd word door een corrupte club Moscow-puppets: nee.
Nou en?quote:Op woensdag 24 december 2014 22:59 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Moscow puppet die bij z'n laatste drie verkiezingen geholpen werd door de man die dertig jaar lang de verkiezingscampagnes van de republikeinse presidentskandidaten (Reagan, Bush Sr, Bush Jr, McCain) leidde.
Natuurlijk, maar dat is ook wat ik zeg. We geven Poetin alle middelen. En mbt propaganda.: niet alleen de Russen gebruiken propaganda. Ook wij gebruiken propaganda en bespelen nationalistische sentimenten al is dat dan tegen Moslims.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:54 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wat nu in Rusland gebeurd (de propaganda, de opbouw van het leger, het dwepen met het orthodoxe geloof, het bespelen van nationalistische sentimenten, en het ophitsen van de bevolking tegen de fascisten in het buitenland) is gevaarlijker.
Ik denk dat het niet zo duidelijk is wat de bevolking wil. De meeste West-Oekrainers waren niet uit op een aansluiting bij de EU of NAVO, maar waren uit op een beter bestuur. Deze onvrede met de nationale politiek leefde in heel Oekraine, en was geen bron van verdeeldheid.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Echter is het in Oekraine het geval dat je twee vrijwel even grote stromingen hebt die exact het tegenovergestelde willen. Nu is de een opstand, net nadat de ander de zijne gewonnen heeft. Ja, met hulp van buiten. Net zo goed als dat bij de ander het geval was.
Die diepgewortelde verdeeldheid kan je niet oplossen
Hier ben ik het niet mee eens. Euromaidan is in eerste instantie begonnen omdat Janoekovitsj op verzoek van Poetin toenadering met de EU heeft afgewezen. Betogers wilden een pro-europese koers. Pas anderhalf tot twee maanden later sloegen de betogingen om in fel anti-regeringquote:Op woensdag 24 december 2014 23:04 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zo duidelijk is wat de bevolking wil. De meeste West-Oekrainers waren niet uit op een aansluiting bij de EU of NAVO, maar waren uit op een beter bestuur. Deze onvrede met de nationale politiek leefde in heel Oekraine, en was geen bron van verdeeldheid.
De verdeeldheid wordt opgedrongen door het buitenland dat Europa wel opdeelt in twee blokken, sinds Rusland zijn eigen Eurazie heeft gelanceerd.
De EU heeft zelfs uitdrukkelijk aangegeven dat Oekraïne van de Euraziatische Unie lid kon worden maar óók het associatieverdrag met de EU kon tekenen. Rusland was hier echter per se op tegen, ik begrijp dan ook niet waarom de EU beschuldigd wordt van het opzetten tegen Rusland.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:04 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zo duidelijk is wat de bevolking wil. De meeste West-Oekrainers waren niet uit op een aansluiting bij de EU of NAVO, maar waren uit op een beter bestuur. Deze onvrede met de nationale politiek leefde in heel Oekraine, en was geen bron van verdeeldheid.
De verdeeldheid wordt opgedrongen door het buitenland dat Europa wel opdeelt in twee blokken, sinds Rusland zijn eigen Eurazie heeft gelanceerd.
Daarbij valt het niet zo op en het het moeilijker te doorgronden als het om politieke/economische middelen gaat. Daarom ook dat men het kanonnenvoer altijd met het concept vrijheid/democratie de oorlog instuurt. Het is namelijk niet te verkopen aan de soldaat dat het om andere belangen gaat.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:58 schreef timmmmm het volgende:
Je moet niet onderschatten hoe sterk/effectief politieke/economische dwang is. Naar mijn mening zelfs even sterk als militaire dwan
Het was Yanukovich die besloot om het samenwerkingsverband met de EU te ondertekenen en pas op het laatste moment toegaf aan de Russische pressie, in ruil voor 10 miljard steun. Het was Timochenko die een deal met Gazprom tekende die haar land miljarden kostte. En in het Westen wordt Yanukovich als een "Moskou puppet" en Timochenko als een heldin voorgesteld...quote:
Dus Moscow was zo boos dat een Pro-Westerse president het land uit moest vluchten dat ze gelijk de Krim gingen annexeren uit angst dat het land nog meer pro-Russisch/Gazprom zou worden?quote:Op woensdag 24 december 2014 23:23 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Het was Yanukovich die besloot om het samenwerkingsverband met de EU te ondertekenen en pas op het laatste moment toegaf aan de Russische pressie, in ruil voor 10 miljard steun. Het was Timochenko die een deal met Gazprom tekende die haar land miljarden kostte. En in het Westen wordt Yanukovich als een "Moskou puppet" en Timochenko als een heldin voorgesteld...
Vergeleken met de alternatieven snap ik dat best. Het zijn bijna allemaal corrupte klootzakken daar. En het is gebruikelijk om de verliezer van de verkiezingen op te sluiten, ook zonder beschuldiging. Dus dat Tymochenko veroordeeld is voor corruptie betekend helemaal niets.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:23 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Het was Yanukovich die besloot om het samenwerkingsverband met de EU te ondertekenen en pas op het laatste moment toegaf aan de Russische pressie, in ruil voor 10 miljard steun. Het was Timochenko die een deal met Gazprom tekende die haar land miljarden kostte. En in het Westen wordt Yanukovich als een "Moskou puppet" en Timochenko als een heldin voorgesteld...
Ik ben zelf tegen het bespelen van de bevolking met propaganda. Volgens mij is dat de beste insteek: ertegen zijn. Een bevolking moet leren propaganda te verwerpen als een normaal/acceptabel middel.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat is ook wat ik zeg. We geven Poetin alle middelen. En mbt propaganda.: niet alleen de Russen gebruiken propaganda.
De EU is geen (politieke) eenheid.quote:Ook wij gebruiken propaganda en bespelen nationalistische sentimenten al is dat dan tegen Moslims.
Ik heb geen zin om in het Oosten en het Mo in brandhaarden terecht te komen van ongekende orde. Al is het maar voor mijn kinderen en of kleinkinderen. De EU moet eens zijn eigen weg gaan bewandelen ipv de US te volgen. Zij hebben de oceaan die hun beschermd en wij hebben de shit als dit compleet escaleert.
Zou je in alle gevallen tegen propaganda zijn? Hoe debiel de bevolking ook is?quote:Op woensdag 24 december 2014 23:36 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik ben zelf tegen het bespelen van de bevolking met propaganda. Volgens mij is dat de beste insteek: ertegen zijn. Een bevolking moet leren propaganda te verwerpen als een normaal/acceptabel middel.
[..]
De EU is geen (politieke) eenheid.
Oekraine zou een federatie moeten worden, met vergaande autonomie voor de regio's, omdat ze daar niet kunnen samenleven. En 28 landen van de EU moeten even een politieke eenheid moeten worden. Kortom, de EU is weerloos als je de VS wegdenkt.
Daar is de ondergang van de Oekraïne(Oranje revolutie) wel mee begonnen. Maar geen nood. Ze is in alle ere weer hersteld. Het volk heeft haar schijnbaar alles vergeven of men is het vergeten of men wist het niet.quote:
Ja.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zou je in alle gevallen tegen propaganda zijn? Hoe debiel de bevolking ook is?
Ach gut, maak jij je zorgen om de Oranjerevolutie?quote:Op woensdag 24 december 2014 23:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Daar is de ondergang van de Oekraïne(Oranje revolutie) wel mee begonnen. Maar geen nood. Ze is in alle ere weer hersteld. Het volk heeft haar schijnbaar alles vergeven of men is het vergeten of men wist het niet.
Natuurlijk. Wie moet die propaganda dan bedenken? Wie heeft de wijsheid in pacht?quote:Op woensdag 24 december 2014 23:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dan word het tijd om daar eens energie in te steken. Je haalt nu ook een goed punt aan. Ik ben voor een sterk EU en dat moet mogelijk zijn, maar heb niets met Brussel en zijn regelgeving. Het zijn juist de acties van Brussel en regelgeving waarom er steeds meer verzet komt tegen een EU.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:36 schreef deelnemer het volgende:
En 28 landen van de EU moeten even een politieke eenheid moeten worden. Kortom, de EU is weerloos als je de VS wegdenkt.
Doh, die snap ik even niet.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ach gut, maak jij je zorgen om de Oranjerevolutie?
Ik ben van mening dat een regering/leider geen goede leider kan zijn als hij zich verheven voelt boven de rest van het volk. Als je je verheven voelt boven je medelanders, kan je onmogelijk nog oprecht de behoeften van het volk dienen.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is kiezen of delen.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:50 schreef Cherna het volgende:
Dan word het tijd om daar eens energie in te steken. Je haalt nu ook een goed punt aan. Ik ben voor een sterk EU en dat moet mogelijk zijn, maar heb niets met Brussel en zijn regelgeving. Het zijn juist de acties van Brussel en regelgeving waarom er steeds meer verzet komt tegen een EU.
Ja, dit zou allemaal kloppen als de bevolking zijn behoeften op een lijn lagen met wat ze (denken te) willen.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat een regering/leider geen goede leider kan zijn als hij zich verheven voelt boven de rest van het volk. Als je je verheven voelt boven je medelanders, kan je onmogelijk nog oprecht de behoeften van het volk dienen.
Per definitie zou je dat dus propaganda uitsluiten omdat de bevolking debiel is. Als de bevolking debiel is, moet je daar een regering van debielen neerzetten om het zo goed mogelijk te maken voor zijn mededebielen. Geen regering die zichzelf geen debiel vinden en daarom het volk zoethoudt met propaganda terwijl zij lekker doen waar ze zelf zin in hebben natuurlijk.
Het moment dat je denkt dat jij wel even (tegen wil en dank) kan bepalen wat goed is voor je volk, over de hoofden van, ben je aan het betuttelen.
Ja, maar zelfs de Poetinfans hier gaat dat idee onderhand toch iets te ver geloof ik.quote:Op donderdag 25 december 2014 10:02 schreef kawotski het volgende:
Was dit hier al voorbij gekomen?
MH17: Russia reveals 'witness' who blames Ukraine pilot
http://www.bbc.com/news/world-europe-30597555
Niemand weet of de behoeften van de bevolking op een lijn ligt met wat ze (denken te) willen.quote:Op donderdag 25 december 2014 07:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, dit zou allemaal kloppen als de bevolking zijn behoeften op een lijn lagen met wat ze (denken te) willen.
quote:Op woensdag 24 december 2014 21:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Klopt, maar dit na aanleiding van die hele coupe gesteund vanuit het Westen.
http://www.nujij.nl/algem(...)r-met.29471929.lynkx
Tja dat je neofascisten(skinheads) niet serieus neemt is nog daar aan toe. Maar als al legeronderdelen met deze symboliek rondlopen dan gaan die Russen dus nooit weg en geef je ze een motief. Namelijk het voorkomen van etnische zuiveringen in het oosten. Nogmaals 20 miljoen doden in ww2 door neofascisten vergeet je niet zo snel.
Ik ben het er niet mee eens dat je soevereiniteit van alle landen ten alle tijden moet respecteren. Veel grenzen zijn het gevolg van koloniaal (wan)beleid, of zijn op de tekentafel bedacht zonder rekening te houden met etnische groepen. Dit moet rechtbgezet kunnen worden als blijkt dat huidige landsgrenzen niet werkbaar zijn. Verder is soevereiniteit zoals die doormhet westen gepredikt wordt natuurlijk een farce. Want hoe soeverein is bijvoorbeeld een land dat aan een financieel infuus ligt? Landen worden nu afhankelijk gemaakt en er worden marionettenregeringen geinstalleerd,mdan kun je wel je eigen landsgrens behouden, maar je bent alleen maar schijn-soeverein,quote:Op donderdag 25 december 2014 00:04 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het is kiezen of delen.
Of je wint internationaal aan invloed door 1 politiek blok te vormen (en dan verlies je als burger aan invloed op de politieke koers van dat blok).
Of je behoud als burger je invloed op de politiek door een aparte natie te blijven (maar dan word je als land speelbal van de internationale ontwikkelingen).
Kortom, in beide gevallen is je invloed op de politieke koers gering. De hoop dat je als individuele burger uiteindelijk de koers van de wereldpolitiek bepaald, is ijdel.
Kleinere eenheden heeft mijn voorkeur, maar dat kan alleen als we het internationale machtsspel afzweren (en dus de soevereiniteit van alle landen respecteren).
Maar uit dit topic blijk al hoezeer mensen opgaan in machtsfantasieen. Ze identificeren zich met hun land / machtsblok en willen dan dat dit land / machtsblok de wereld domineert. Maar als ze zelf gedomineerd worden, schelden ze op hun onderdrukker.
Tja, dit was al tijden bekend, het zou mooi zijn als de neonazis in kiev eens echt ontmaskerd worden. Nu zal het wel weer gebaggataliseerd worden, of worden weggezet als leugens. Of er wordt bewust over gezwegen. Blijkbaar vonden we het allemaal niet zo erg wat er in Wo2 is gebeurd.quote:
Precies. Alleen Russische misdaden mogen gebagatelliseerd worden.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Tja, dit was al tijden bekend, het zou mooi zijn als de neonazis in kiev eens echt ontmaskerd worden. Nu zal het wel weer gebaggataliseerd worden, of worden weggezet als leugens. Of er wordt bewust over gezwegen. Blijkbaar vonden we het allemaal niet zo erg wat er in Wo2 is gebeurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |