Ik weet niet hoe dat precies in elkaar steekt. Zijn er al NAVO landen geweest die dat vinden?quote:Op woensdag 24 december 2014 00:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De SG van de Navo doet vaak net of hij de minister van buitenlandse zaken is van alle Navo landen. Hij moet veel minder in de openbaarheid treden.
Een eigen identiteit is toch niet erg. Ik neem toch op zijn minst aan dat je NL ook als identiteit ziet binnen een samenwerkingsverband zoals de EU.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar dat is een ander verhaal. Zijn idee was dat als de Russen eenmaal op ons 'niveau' zitten, dat ze dan geen probleem meer zouden zijn. Alsof ze dan geen ander land, met een eigen identiteit en eigen belangen zouden zijn.
Da's 't punt een beetje, die identiteit is tweedelig (europees en nederlands). Kan dat ook met Russen?quote:Op woensdag 24 december 2014 00:30 schreef Cherna het volgende:
Een eigen identiteit is toch niet erg. Ik neem toch op zijn minst aan dat je NL ook als identiteit ziet binnen een samenwerkingsverband zoals de EU.
Dat is de vraag. Mogelijk een aantal generaties later. Dat is moeilijk te zeggen natuurlijk. Ik had daar wel hoop in. Voor deze crisis waren we goed op weg. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat 25 jaar later een compleet rijk al geheel omgevormd is. Dat is wensdenken.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Da's 't punt een beetje, die identiteit is tweedelig (europees en nederlands). Kan dat ook met Russen?
Vertel dat aan de Joegoslaven...quote:Op woensdag 24 december 2014 00:20 schreef Nintex het volgende:
De NAVO vormt geen enkele dreiging voor Rusland als staat, hooguit voor Putin zelf en zijn machtspositie, maar ook dat is minimaal als hij verder geen staten in Europa aanvalt of daar seperatisten steunt.
De NAVO vormt geen enkele dreiging voor Ruslandquote:Op woensdag 24 december 2014 00:57 schreef meth1745 het volgende:
De NAVO vormt geen enkele dreiging voor Rusland
Alsof Merkel niet begon met zich uiterst bot en afwijzend op te stellen.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:36 schreef Nintex het volgende:
Zelf had ik verwacht dat de Russen de goede samenwerking en verstandhouding met de Duitsers niet te grabbel zouden gooien, maar dat hebben ze toch gedaan. Het is een beetje alsof Putin dement is geworden en in zijn eigen propaganda is gaan geloven.
Joegoslavië? Was dat dat land dat door de NAVO in 6/7 kleinere landen is gebombardeerd?quote:Op woensdag 24 december 2014 01:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De NAVO vormt geen enkele dreiging voor Rusland
Vertel dat aan de Joegoslaven...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 december 2014 01:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Joegoslavië? Was dat dat land dat door de NAVO in 6/7 kleinere landen is gebombardeerd?Een land dat prima functioneerde onder Tito.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder Tito (en ook nog een aantal jaren daarna trouwens) functioneerde het inderdaad prima. Maar het uiteenvallen van Joegoslavië is niet te wijten aan iets wat de NAVO of het Westen heeft gedaan, daar zijn ze toch echt helemaal zelf verantwoordelijk voor.quote:Op woensdag 24 december 2014 01:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Een land dat prima functioneerde onder Tito.
Bot en afwijzend op het annexeren van een provincie?quote:Op woensdag 24 december 2014 01:35 schreef JCats het volgende:
[..]
Alsof Merkel niet begon met zich uiterst bot en afwijzend op te stellen.
Alsof niet vele Duitsers dat haar kwalijk nemen.
Annexeren?quote:Op woensdag 24 december 2014 08:44 schreef Zith het volgende:
[..]
Bot en afwijzend op het annexeren van een provincie?
Gelukkig is met het aanstellen van Steinmeier wel weer een wat andere wind uit Duitsland gaan waaien. De slechte persoonlijke verstandhouding tussen Poetin en Merkel mogen er mijns inziens niet toe leiden dat de veiligheid in Europa op het spel wordt gezet. Ik denk dat Merkel dat zelf ook in heeft gezien. Wat dat betreft is het goed dat er weer wat meer SPD invloed is.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:14 schreef JCats het volgende:
[..]
Annexeren?
Is dat het juiste woord?
In ieder geval was wat in de Krim gebeurde volstrekt maar dan ook volstrekt anders dan wat Duitsland in 1914 (beestachtige inval in België) en in 1941 (beestachtige inval in Rusland, 20 miljoen Russische doden) presteerde.
Desondanks heeft Merkel zich steeds bot en afwijzend naar Rusland en Poetin opgesteld, ook bij de herdenking van D-Day
Poetin leefde in een andere wereld volgens haar.
Ook non-verbaal was het enkel afwijzing.
Niet praten, wel sancties.
Dat aanstellen was op 17 december 2013 en toen moest het allemaal nog beginnen.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Gelukkig is met het aanstellen van Steinmeier wel weer een wat andere wind uit Duitsland gaan waaien. De slechte persoonlijke verstandhouding tussen Poetin en Merkel mogen er mijns inziens niet toe leiden dat de veiligheid in Europa op het spel wordt gezet. Ik denk dat Merkel dat zelf ook in heeft gezien. Wat dat betreft is het goed dat er weer wat meer SPD invloed is.
quote:Rebels say new Ukraine peace talks to take place on Wednesday
(Reuters) - A meeting of a so-called contact group aimed at ending violence in eastern Ukraine is planned for Wednesday, Russian state television quoted Denis Pushilin, vice speaker of the separatists' "People's Council" leadership body, as saying.
The meeting was planned for 3 p.m. Moscow time in Minsk, the capital of Belarus, Rossiya-24 TV channel said.
Talks in Minsk between Russia, Ukraine and the Organization for Security and Cooperation in Europe in September brokered a ceasefire agreement between Kiev and pro-Russian rebels.
The truce was repeatedly broken by both sides but violence has eased significantly in December.
Steinmeier en Merkel spelen een beetje good cop, bad cop.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:10 schreef JCats het volgende:
[..]
Dat aanstellen was op 17 december 2013 en toen moest het allemaal nog beginnen.
Bijvoorbeeld begin maart dit jaar deed Merkel haar "leeft in andere wereld"-uitspraak (in telefoongesprek met Obama)
http://www.elsevier.nl/Bu(...)ere-wereld-1473453W/
Over falende federaties gesprokenquote:Op woensdag 24 december 2014 00:57 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Vertel dat aan de Joegoslaven...
Het mag wel wat objectiever vind ik. Het stukje over janukovic bijvoorbeeld. Er is gewoon tegen alle afspraken in een staatsgreep gepleegd door de facisten. Verder mag je wel benoemen dat ongeacht wie de raket heeft afgeschoten, de terroristen uit kiev verantwoordelijk zijn, (met name jatsenjoek)want zij hebben bewust hetluchtruim niet gesloten terwijl er alle anleiding voor was. Het kwam ze ook wel verdomd goed uit dat die mh17 werd neergeschoten (motief) Verder, De neonazie milities die rucksichtlos moorden met steun van de eu en het ophitsen van de bevolking door van baalen en verhofstadt waardoor de staatsgreep mogelijk werd gemaakt. Je mag ook wel benoemen dat het een machtsspel is dat kan uitmonden tot een wereldoorlog en dat er grote paralellen zijn met de eerste wereldoorlog, nota bene 100 jaar nadat deze begon.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:09 schreef timmmmm het volgende:
FOK!Jaaroverzicht: De weg naar MH17
Jongens, ik heb hard mijn best gedaan de feiten zo goed mogelijk op een rijtje te zetten zonder 8 pagina's te tikken. Jullie weten veel beter dan ik hoe het allemaal zit, zijn er stiekem toch nog feitelijke onjuistheden ingeslopen?
Het maakt niet uit wie het vliegtuig heeft neergeschoten, oekraine is verantwoordelijk.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het mag wel wat objectiever vind ik. Het stukje over janukovic bijvoorbeeld. Er is gewoon tegen alle afspraken in een staatsgreep gepleegd door de facisten. Verder mag je wel benoemen dat ongeacht wie de raket heeft afgeschoten, de terroristen uit kiev verantwoordelijk zijn, (met name jatsenjoek)want zij hebben bewust hetluchtruim niet gesloten terwijl er alle anleiding voor was. Het kwam ze ook wel verdomd goed uit dat die mh17 werd neergeschoten (motief) Verder, De neonazie milities die rucksichtlos moorden met steun van de eu en het ophitsen van de bevolking door van baalen en verhofstadt waardoor de staatsgreep mogelijk werd gemaakt. Je mag ook wel benoemen dat het een machtsspel is dat kan uitmonden tot een wereldoorlog en dat er grote paralellen zijn met de eerste wereldoorlog, nota bene 100 jaar nadat deze begon.
Dat heet het objectief benaderen geloof ik.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:51 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wie het vliegtuig heeft neergeschoten, oekraine is verantwoordelijk.
Hoe bedenk je het toch![]()
Zijn de Oekrainse autoriteiten niet de enige "bekenden" waartegen officiëel aanklacht is ingediend door nabestaanden? Of hebben ze ook de Russische regering aangeklaagd?quote:Op woensdag 24 december 2014 18:51 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wie het vliegtuig heeft neergeschoten, oekraine is verantwoordelijk.
Hoe bedenk je het toch![]()
Daar is het makkelijkste geld los te krijgen.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Zijn de Oekrainse autoriteiten niet de enige "bekenden" waartegen officiëel aanklacht is ingediend door nabestaanden? Of hebben ze ook de Russische regering aangeklaagd?
Aha dus op het moment dat tegen de seperatisten (hoe moet je die eigenlijk exact aanklagen, ook via het Oekraiense rechtssysteem, daar vallen ze immers onder) of de Russen wordt ingediend is het plots een stuk aannemelijker dat die schuldig zijn of zo?quote:Op woensdag 24 december 2014 19:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Zijn de Oekrainse autoriteiten niet de enige "bekenden" waartegen officiëel aanklacht is ingediend door nabestaanden? Of hebben ze ook de Russische regering aangeklaagd?
Het moet objectiever, en hij moet ook objectiever.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:45 schreef 99.999 het volgende:
Er is ook niemand die de pro-Europa groep verheerlijkt oid. Het gaat er om dat hij roept dat het objectiever moet maar vervolgens van alles Oekraine de schuld geeft, en dat is gewoonweg niet objectiever...
twitter:herszenhorn twitterde op woensdag 24-12-2014 om 12:28:46Hand-delivered X-mas Eve: gift from Press Service of #Russia Govt. Inscription: "Information Bomb" No doubt. Спасибо! http://t.co/CZiAsUJR8v reageer retweet
twitter:leonidragozin twitterde op woensdag 24-12-2014 om 11:23:23Incoming tourism in Russia is down 30-40%, even though moneywise it's the best time to visit. http://t.co/ewQA6uRxNg reageer retweet
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op woensdag 24-12-2014 om 14:11:13Russia reports the highest weekly inflation since 2008 - at 0.9 percent up last week alone. reageer retweet
Het geweld is volledig georkestreerd door Rusland. Dat blijkt uit de getuigenissen van de Russische leiders van de Oost-Oekrainse opstand. En het blijkt uit de snelheid waarmee de pro-Russen opereren:quote:Op woensdag 24 december 2014 19:37 schreef timmmmm het volgende:
Nu zijn de rollen (alweer, dit is immers niet de eerste keer in Oekraine) omgekeerd en is er een pro-EU regering en pro-russische rebellen. Die nemen ook overheidsgebouwen over en gebruiken ook geweld om gehoord te worden. Die willen alleen geen staatsgreep plegen, die hebben het helemaal gehad met die toestanden en willen onafhankelijkheid.
Ik geloof onmiddellijk dat Rusland de opstandelingen steunt. De Europese Unie heeft de Euromaidanopstandelingen echter ook gesteund. Omdat de (pro-russische) Janoekovitsj beduidend verstandiger was dan zijn opvolger en geen totale oorlog aan de pro-EUopstandelingen verklaarde, kon de EU het afdoen met het dreigen van economische sancties en zeker ook oorlogstaal, zonder daad bij het woord te hoeven voegen. Echter zonder de EU en de immense druk die zij uitoefenden had Euromaidan het ook bij lange na niet gered.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het geweld is volledig georkestreerd door Rusland. Dat blijkt uit de getuigenissen van de Russische leiders van de Oost-Oekrainse opstand. En het blijkt uit de snelheid waarmee de pro-Russen opereren:
- De Krim: binnen 2 weken geannexeerd.
- Donbas: binnen enkele maanden hele steden overgenomen, met controleposten, loopgraven, automatische geweren (AK47) & luchtafweer (Manpads).
Dit zijn geen burger protesten, maar militaire operaties uitgevoerd volgens een draaiboek bedacht door Russen.
Steun EU: Hallo ik ben van Baalen en ik steun jullie...quote:Op woensdag 24 december 2014 20:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik geloof onmiddellijk dat Rusland de opstandelingen steunt. De Europese Unie heeft de Euromaidanopstandelingen echter ook gesteund. Omdat de (pro-russische) Janoekovitsj beduidend verstandiger was dan zijn opvolger en geen totale oorlog aan de pro-EUopstandelingen verklaarde, kon de EU het afdoen met het dreigen van economische sancties en zeker ook oorlogstaal, zonder daad bij het woord te hoeven voegen. Echter zonder de EU en de immense druk die zij uitoefenden had Euromaidan het ook bij lange na niet gered.
Het is niet zo dat de pro-russen er niet zijn. Dat ze niet bestaan, dat er geen hele grote groep is die liever geen europese koers vaart. Die zijn in actie gekomen en Rusland heeft ongetwijfeld geen seconde hoeven denken voor ze te hulp geschoten zijn. Maakt ze voor mij geen haar slechter dan het westen en hun rol in euromaidan.
En de escalatie van geweld (let wel: dus niet het geweld zelf) is mijns inziens 100% te danken aan de zeer gewelddadige militaire reactie van de kersverse pro-EUregering in Oekraïne. Nogmaals, 100% gesteund door het westen. Als Europa op Jatsenjoek (of was het Porosjenko al toen?) evenveel druk had uitgeoefend als op Janoekovitsj om het geweld te minimaliseren, had de situatie er heel anders uitgezien.
Dit overigens even helemaal los van het gebeurde op de Krim. Dat was natuurlijk gewoon een sterk staaltje crimineel landjepik van Rusland. Die zagen een land wat zo gefixeerd was op Kiev en de ontwikkelingen daar dat ze in het vacuum van macht wat ontstond na het verjagen van Janoekovitsj hun kans zagen om de Krim als het ware achterover te drukken. Een gebied wat ze al vele jaren als hun rechtmatige eigendom zien. Als ik dan toch in complottheoriën zou geloven lijkt me nog de meest waarschijnlijke dat Poetin de hele Euromaidansituatie georchestreerd heeft. Hun 'bondgenoot' Janoekovitsj opbouwen en achter hem staan, op een kritiek punt die snipers plaatsen waardoor de boel nog verder escaleert en dan tijdens onderhandelingen met rebellen, EU en janoekovitsj nét niet daadkrachtig genoeg zijn om dat eerdergenoemde vacuum te laten ontstaan om hun lang gedroomde veroveringszucht mbt de krim werkelijkheid te zien worden.
Ik gok op een flink met alchohol doordrenkt kerstdiner.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Steun EU: Hallo ik ben van Baalen en ik steun jullie...
Steun Rusland: Hallo onze militairen vallen Oost-Oekraïne binnen en de krim voegen we aan Rusland toe.
Duidelijk dat de EU voor escalatie zorgde.
Euromaiden gelijkstellen aan militaire overname van Oost-Oekraïne is al helemaal krankzinnig.
Steun westen: Hallo Janoekovitsj, leuk hè dat jij denkt dat je de baas bent maar als je niet snel doet wat de oppositie wil maken we je land economisch kapot en anders kunnen we altijd nog op militaire middelen terugvallen.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Steun EU: Hallo ik ben van Baalen en ik steun jullie.
Steun Rusland: Hallo onze militairen vallen je land binnen en de krim voegen we aan Rusland toe.
Lol, daar weet U alles van.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat heet het objectief benaderen geloof ik.
Irak, Afghanistan etc etc. Verder hoef ik niets te benoemen als het om invallen gaat. Je verwijt anderen iets waar we ons zelf ook schuldig aan maken. Wat dat betreft kun je zeggen dat de Russen niet anders reageren dan het Westen. Over de wapenhandel nog maar te zwijgen.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Steun EU: Hallo ik ben van Baalen en ik steun jullie...
Steun Rusland: Hallo onze militairen vallen Oost-Oekraïne binnen en de krim voegen we aan Rusland toe.
Euromaiden gelijkstellen aan militaire overname van Oost-Oekraïne is al helemaal krankzinnig.
Klopt, maar dit na aanleiding van die hele coupe gesteund vanuit het Westen.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het geweld is volledig georkestreerd door Rusland. Dat blijkt uit de getuigenissen van de Russische leiders van de Oost-Oekrainse opstand. En het blijkt uit de snelheid waarmee de pro-Russen opereren:
- De Krim: binnen 2 weken geannexeerd.
- Donbas: binnen enkele maanden hele steden overgenomen, met controleposten, loopgraven, automatische geweren (AK47) & luchtafweer (Manpads).
Dit zijn geen burger protesten, maar militaire operaties uitgevoerd volgens een draaiboek bedacht door Russen.
Ik geloof niet dat we landen met het pistool op de kop hebben gedwongen om interesse te tonen voor de EU of NATO.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:46 schreef Cherna het volgende:
[..]
Irak, Afghanistan etc etc. Verder hoef ik niets te benoemen als het om invallen gaat. Je verwijt anderen iets waar we ons zelf ook schuldig aan maken. Wat dat betreft kun je zeggen dat de Russen niet anders reageren dan het Westen. Over de wapenhandel nog maar te zwijgen.
Nee, ze hebben honderdduizenden vermoord om regime change te verkrijgen, omwille van 18 Saudische vliegtuigkapers. Mogen ze Rusland nu ook iets gunnen.quote:Op woensdag 24 december 2014 21:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat we landen met het pistool op de kop hebben gedwongen om interesse te tonen voor de EU of NATO.
De acties van de pro-Russen in Donbas maken op mij niet de indruk dat ze wat hulp van Rusland krijgen, maar van een door Rusland georkestreerde militaire actie.quote:Op woensdag 24 december 2014 20:16 schreef timmmmm het volgende:
Het is niet zo dat de pro-russen er niet zijn. Dat ze niet bestaan, dat er geen hele grote groep is die liever geen europese koers vaart. Die zijn in actie gekomen en Rusland heeft ongetwijfeld geen seconde hoeven denken voor ze te hulp geschoten zijn. Maakt ze voor mij geen haar slechter dan het westen en hun rol in euromaidan.
En de escalatie van geweld (let wel: dus niet het geweld zelf) is mijns inziens 100% te danken aan de zeer gewelddadige militaire reactie van de kersverse pro-EUregering in Oekraïne. Nogmaals, 100% gesteund door het westen. Als Europa op Jatsenjoek (of was het Porosjenko al toen?) evenveel druk had uitgeoefend als op Janoekovitsj om het geweld te minimaliseren, had de situatie er heel anders uitgezien.
Hier in het Westen krijg je 6 jaar gevangenis voor het bezit van een molotov cocktail (drie NAVO protesters in Chicago(?)). Wat in Kiev gebeurde zou in geen enkel Westers land toegelaten worden.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:03 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De acties van de pro-Russen in Donbas maken op mij niet de indruk dat ze wat hulp van Rusland krijgen, maar van een door Rusland georkestreerde militaire actie.
Er is wel een basis onder de bevolking voor een pro-Russische sentimenten. En zeg, de helft zou liever onafhankelijk worden en aansluiten bij Rusland.
De Russische inmenging heeft voor een zo snelle escalatie gezorgd, dat alleen het leger nog kon ingrijpen in Donbas. De bevolking was in feite gegijzeld in een gebied dat in zijn geheel aan de controle van de Oekraiense overheid was onttrokken.
De Maidan beweging had het karakter van een volksprotest, met hun knuppels, schilden en molokov cocktails. Daarmee schiet je geen lijnvlucht op 10 km hoogte neer.
Wanneer je overheidsgebouwen overneemt en provinciale bestuursgebouwen bezet en opnieuw invult met mensen die jouw idealen aanhangen, ben je niet bezig met en volksprotest maar met een opstand, m.i.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:03 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De acties van de pro-Russen in Donbas maken op mij niet de indruk dat ze wat hulp van Rusland krijgen, maar van een door Rusland georkestreerde militaire actie.
Er is wel een basis onder de bevolking voor een pro-Russische sentimenten. En zeg, de helft zou liever onafhankelijk worden en aansluiten bij Rusland.
De Russische inmenging heeft voor een zo snelle escalatie gezorgd, dat alleen het leger nog kon ingrijpen in Donbas. De bevolking was in feite gegijzeld in een gebied dat in zijn geheel aan de controle van de Oekraiense overheid was onttrokken.
De Maidan beweging had het karakter van een volksprotest, met hun knuppels, schilden en molokov cocktails. Daarmee schiet je geen lijnvlucht op 10 km hoogte neer.
Russen en het voorkomen van etnische zuiveringen?quote:Op woensdag 24 december 2014 21:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Klopt, maar dit na aanleiding van die hele coupe gesteund vanuit het Westen.
http://www.nujij.nl/algem(...)r-met.29471929.lynkx
Tja dat je neofascisten(skinheads) niet serieus neemt is nog daar aan toe. Maar als al legeronderdelen met deze symboliek rondlopen dan gaan die Russen dus nooit weg en geef je ze een motief. Namelijk het voorkomen van etnische zuiveringen in het oosten. Nogmaals 20 miljoen doden in ww2 door neofascisten vergeet je niet zo snel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |