abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148041607
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 11:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Een goede relatie met rusland, betekent historisch stabiliteit en welvaart in europa. rusland is een land met een gigantisch potentieel, dat in feite nog aan het begin van de ontwikkeling staat. Er zijn werkelijk enorme mogelijkheden voor ons in wederzijdse handel en kennisuitwisseling. Gezien de relatief kleine bevolking van Rusland en de enorme oppervlakte biedt dit land op velerlei vlakken een oplossing voor huidge en toekomstige problemen die we in Europa kennen. Juist voor Nederland zijn er kansen op het gebied van bijvoorbeeld landbouw en ruimtevaart. Er is een enorm ontwikkelingspotentieel.

We zouden de russen juist bij de EU moeten proberen te trekken, in plaats steeds maar weer in oude vijandbeelden te denken door de invloed van de Amerikanen die onder andere via de navo een wig proberen te drijven in de europa-rusland verhoudingen. De amerikanen zijn doodsbenauwd voor een al te goede band van de europese landen met de Russen. rusland ligt verder voor het grootste deel in europa, we zijn broeders en buren. Nu wordt de relatie verzuurd door een onbeduidend conflict in een onbeduidend land, waar we ons onder invloed vande Amerikanen als kruisvaarders en imperialisten hebben misdragen. (Oa door volksmenners als Verhofstadt en van Baalen). Ook in het midden-oosten staan we steeds aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Juist hier zouden we de Russen kunnen steunen na het bedrog van Libie.

We kiezen nu steeds blind de kant van de Amerikanen als laffe schoothondjes zonder eigen wil en zonder zelf na te denken wat goed voor ons is en goed voor de wereld.
Welke huidige en toekomstige problemen zou die enorme oppervlakte op kunnen lossen? En welke handel en welke kennis hebben zij die andere landen niet hebben? Ik zie namelijk wel wat voordelen van het handelen met Rusland, maar die zijn er ook met veel andere landen, zonder de problemen die de Russen met zich meebrengen.
pi_148041663
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 11:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Een goede relatie met rusland, betekent historisch stabiliteit en welvaart in europa. rusland is een land met een gigantisch potentieel, dat in feite nog aan het begin van de ontwikkeling staat. Er zijn werkelijk enorme mogelijkheden voor ons in wederzijdse handel en kennisuitwisseling. Gezien de relatief kleine bevolking van Rusland en de enorme oppervlakte biedt dit land op velerlei vlakken een oplossing voor huidge en toekomstige problemen die we in Europa kennen. Juist voor Nederland zijn er kansen op het gebied van bijvoorbeeld landbouw en ruimtevaart. Er is een enorm ontwikkelingspotentieel.

We zouden de russen juist bij de EU moeten proberen te trekken, in plaats steeds maar weer in oude vijandbeelden te denken door de invloed van de Amerikanen die onder andere via de navo een wig proberen te drijven tussen de europa-rusland verhoudingen. De amerikanen zijn doodsbenauwd voor een al te goede band van de europese landen met de Russen. rusland ligt verder voor het grootste deel in europa, we zijn broeders en buren. Nu wordt de relatie verzuurd door een onbeduidend conflict in een onbeduidend land, waar we ons onder invloed vande Amerikanen als kruisvaarders en imperialisten hebben misdragen. (Oa door volksmenners als Verhofstadt en van Baalen). Ook in het midden-oosten staan we steeds aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Juist hier zouden we de Russen kunnen steunen na het bedrog van Libie.
Het westen heeft de Russen toe laten treden tot de raad van Europa en die verdragen zijn al min of meer in de prullenbak gegooid door Putin en co. door hun acties. We kunnen niet samenwerken met een partij die systematisch mensenrechten wil schenden met een autoritair beleid.

We hebben het wel heel lang geprobeerd, de Amerikanen hebben nog een symbolische 'reset' gedaan met Putin. Europa heeft Rusland grote economische kansen gegeven. Iedere keer krijgen we van de Russen een deksel op onze neus en worden debiele plannetjes, zoals de stichting van Novorussyia gelanceerd of de lancering van een propaganda kanaal om zogenaamd 'objectief' nieuws te brengen.

We hebben Vladimir veel te lang een vrijbrief gegeven, maar omdat in eerste instantie hier alleen het Russische volk last van had heeft niemand zich daar iets van aangetrokken. Nu Putin zijn internationale vijanden op dezelfde manier te lijf gaat als zijn nationale vijanden beweegd hij geen centimeter meer om bijv. Merkel tegemoet te komen. Merkel die notabene VN erkenning voor de overname van de Krim wilde regelen. Putin's rebellen vriendjes hebben Oost Oekraine gesloopt en gaan nu huilen dat het er een humanitaire ramp dreigt. Vinden ze dat echt heel gek?

En van Baalen en Verhofstadt.... dat zijn twee grote debielen zonder enige macht.
pi_148041818
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 11:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Nou nee, dat is dus veel te simplistisch gedacht. Zoalng de verhoudingen tussen de navo en de russen verziekt zijn en de eu de holle navo rethoriek volgt zullen de Russen het niet toelaten dat Oekraine zich zelfstandig ontwikkelt. Eerst moet de relatie met Rusland verbeterd worden. een goede start zou kunnen zijn een gezamelijke russisch-europese oplossing voor het syrie conflict, zonder dat de Amerikanen daar een stok tussen krijgen.
Tja, in die koloniale gedachtegang van je kan ik gewoon niet meegaan. Ik zie geen enkele reden waarom Oekraine niet zelf over haar lot zou mogen beslissen.
Overigens hebben de Russen er door hun interventie in Oekraine zelf voor gezorgd dat die relatie een flinke knauw heeft opgelopen. Het lijkt me dan ook aan hen om de eerste stappen te zetten.
  zondag 28 december 2014 @ 12:40:37 #254
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_148042659
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 12:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, in die koloniale gedachtegang van je kan ik gewoon niet meegaan. Ik zie geen enkele reden waarom Oekraine niet zelf over haar lot zou mogen beslissen.
Overigens hebben de Russen er door hun interventie in Oekraine zelf voor gezorgd dat die relatie een flinke knauw heeft opgelopen. Het lijkt me dan ook aan hen om de eerste stappen te zetten.
Dan zal eerst de staatsgreep in Kiev ongedaan gemaakt moeten worden.dat betekent dat Janoekovic terug moet naar Kiev als president, laat hem samen met de Russen orde op zaken stellen en alle nazies en facisten opsluiten , te beginnen met yatsenjoek.
pi_148043357
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 10:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De belangen van europa en Rusland zijn hetzelfde, in tegenstelling tot die van de Amerikanen.
eh... nee...
pi_148043566
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 11:11 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het enige dat ik vroeg is wat we nou precies aan Rusland hebben. Heb ik nog steeds geen antwoord op.
Buiten gas, olie en wat mineralen heeft Rusland bar weinig te bieden. Poetin legde bij zijn laatste toespraken nogal de nadruk op het diversifiëren van de economie, maar hij heeft daar de afgelopen 15 jaar niets van terecht gebracht. De Russische overheid is een gigantische bureaucratische corrupte moloch waar werkelijk niks van de grond komt met als gevolg (onder meer) een ontzettend lage vertegenwoordiging van het MKB in de economie (15% in Rusland tegenover 55-60% in NL). Rusland en de EU kunnen best van waarde zijn voor elkaar, maar dan zal er in Rusland een hele andere politieke/economische wind moeten gaan waaien en dat zie ik voorlopig niet gebeuren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2014 13:10:53 ]
pi_148043614
Al met al hebben we op dit moment gewoon veel meer aan de Amerikanen dan aan de Russen en dit zie ik voorlopig niet veranderen. Dit ligt trouwens niet aan Europa maar aan Rusland zelf.
pi_148046967
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 12:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dan zal eerst de staatsgreep in Kiev ongedaan gemaakt moeten worden.dat betekent dat Janoekovic terug moet naar Kiev als president, laat hem samen met de Russen orde op zaken stellen en alle nazies en facisten opsluiten , te beginnen met yatsenjoek.
Ik gok niet dat een Russische staatsgreep in Kiev bij zal dragen aan een normalisatie van de betrekkingen.
  zondag 28 december 2014 @ 15:00:23 #259
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_148048566
quote:
6s.gif Op zondag 28 december 2014 13:05 schreef Nielsch het volgende:
Al met al hebben we op dit moment gewoon veel meer aan de Amerikanen dan aan de Russen en dit zie ik voorlopig niet veranderen. Dit ligt trouwens niet aan Europa maar aan Rusland zelf.
Dat denk ik dus niet. Ik zou er voorstander zijn ,die transatlantische bemoeizucht eens fors te verminderen.
  zondag 28 december 2014 @ 15:00:35 #260
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_148048576
quote:
Koenders: Poetin zoekt een uitweg uit de crisis

De Russische president Vladimir Poetin zoek “een uitweg” uit de crisis die is ontstaan door de Russische inmenging in Oekraïne. Dat stelde minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken vandaag in het tv-programma Buitenhof. Poetin komt een “tikkeltje in het nauw” door westerse sancties, zei Koenders.

“Hij probeert heel voorzichtig - tactisch - de onderhandelingen weer op gang te brengen.”

Welke uitgang Poetin zoekt, is nog onduidelijk. Koenders liet weten wat Rusland betreft een buitenlandse politiek van “vuist en open hand” voor te staan, schrijft persbureau ANP. De NAVO moet worden versterkt en de sancties gehandhaafd, maar tegelijk moet er met de machthebbers in Moskou worden gesproken.

“We moeten de militaire en politieke contacten met Rusland weer gaan opbouwen.”

Rusland lijfde begin dit jaar de Krim in en steunt de rebellen die in het oosten van Oekraïne eigen volksrepublieken hebben uitgeroepen. De Verenigde Staten en de Europese Unie namen diverse strafmaatregelen, waarna het Kremlin kwam met eigen sancties - zoals een importban voor groenten, fruit en zuivel - tegen het Westen.

De westerse sancties lijken hun weerslag te hebben op de Russische economie. Er is sprake van een kapitaalvlucht en de roebel is sterk in waarde gedaald.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)itweg-uit-de-crisis/
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zondag 28 december 2014 @ 15:01:26 #261
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148048608
quote:
6s.gif Op zondag 28 december 2014 10:26 schreef Nielsch het volgende:
Als je alles in eigenbelang doet zoals Rusland, ben je voor anderen een onbetrouwbare partner.
Wie handelt er niet in eigen belang.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_148048784
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Wie handelt er niet in eigen belang.
Dat is voor een deel wel wat de EU-leden doen. Netto zit er volop voordeel aan deelname maar op fronten moet men stevig inleveren.
  zondag 28 december 2014 @ 15:11:39 #263
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148049048
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 13:04 schreef J.B. het volgende:

[..]

Buiten gas, olie en wat mineralen heeft Rusland bar weinig te bieden. Poetin legde bij zijn laatste toespraken nogal de nadruk op het diversifiëren van de economie, maar hij heeft daar de afgelopen 15 jaar niets van terecht gebracht. De Russische overheid is een gigantische bureaucratische corrupte moloch waar werkelijk niks van de grond komt met als gevolg (onder meer) een ontzettend lage vertegenwoordiging van het MKB in de economie (15% in Rusland tegenover 55-60% in NL). Rusland en de EU kunnen best van waarde zijn voor elkaar, maar dan zal er in Rusland een hele andere politieke/economische wind moeten gaan waaien en dat zie ik voorlopig niet gebeuren.
Dat is in eigen land niet te merken. Juist na de periode van druif Yeltsin die Rusland belachelijk maakte en ongeloofwaardig heeft idioot Poetin dat gedaan wat het Russisch volk van hem verlangt. namelijk een Rusland dat mee speelt. Dat dit nu mis loopt door de Oekraïne zegt niets. Poetin zit er immers niet levenslang. De muur is pas 25 jaar om. Rome is ook niet in een dag gebouwd.

Natuurlijk hoopt het westen op een leider als Yeltsin.
.
Rusland heeft wel degelijk veel te bieden. Alleen kijk jij in het nu maar niet op langere termijn.

Maar goed ik heb voor het volgend jaar een reis gepland naar Volgograd. Kijken of dat deel van Rusland daadwerkelijk de hel op aarde is. Als ik er dan nog mag komen als Westeling :) Wie weet.
  zondag 28 december 2014 @ 15:18:04 #264
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148049318
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 14:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik gok niet dat een Russische staatsgreep in Kiev bij zal dragen aan een normalisatie van de betrekkingen.
Dat zeker niet. De Russen moeten zich terugtrekken uit de Oekraïne, dat is waar. Je mag dan wel hopen dat er dan geen zuiveringen gaan plaats vinden. Wie gaat dan ingrijpen?
  zondag 28 december 2014 @ 15:18:34 #265
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_148049344
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Maar goed ik heb voor het volgend jaar een reis gepland naar Volgograd. Kijken of dat deel van Rusland daadwerkelijk de hel op aarde is. Als ik er dan nog mag komen als Westeling :) Wie weet.
Het geen Stalingrad noemen als een ekte communist :{w
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zondag 28 december 2014 @ 15:18:35 #266
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_148049348
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is in eigen land niet te merken. Juist na de periode van druif Yeltsin die Rusland belachelijk maakte en ongeloofwaardig heeft idioot Poetin dat gedaan wat het Russisch volk van hem verlangt. namelijk een Rusland dat mee speelt. Dat dit nu mis loopt door de Oekraïne zegt niets. Poetin zit er immers niet levenslang. De muur is pas 25 jaar om. Rome is ook niet in een dag gebouwd.

Natuurlijk hoopt het westen op een leider als Yeltsin.
.
Rusland heeft wel degelijk veel te bieden. Alleen kijk jij in het nu maar niet op langere termijn.

Maar goed ik heb voor het volgend jaar een reis gepland naar Volgograd. Kijken of dat deel van Rusland daadwerkelijk de hel op aarde is.
Dat is een .goed punt dat je maakt. Men vergeet dat de val van de muur nog maar 25 jaar terug is en dat de chaos die Jeltsin achter liet ook de nodige sporen heeft achtergelaten. poetin heeft ongelofelijk veel bereikt in de paar jaar dat hij aan de touwtjes trekt. Rusland is altijd eenland dat gebaat is bij eensterke leider. zoals ik al eerder zei, de potentie van Rusland voor de langere termijn is gigantisch, helaas denken sommigen in dit topic niet verder dan de neus lang is,
pi_148049502
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:18 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat zeker niet. De Russen moeten zich terugtrekken uit de Oekraïne, dat is waar. Je mag dan wel hopen dat er dan geen zuiveringen gaan plaats vinden. Wie gaat dan ingrijpen?
Tja, de Russen zijn zelf ook niet bepaald vies van zuiveren in Oekraine. Maar ik zie wel een rol weggelegd voor de OVSE of evt een VN vredesmacht.
  zondag 28 december 2014 @ 15:22:19 #268
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148049538
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:18 schreef DeJori het volgende:

[..]

Het geen Stalingrad noemen als een ekte communist :{w
Ik ben dan ook geen communist. Dat ik iets met Rusland heb en juist daar een bezoek wil brengen heb heeft zo zijn redenen. Ik ben ook niet pro Poetin. De situatie bevalt me niet en zou het jammer vinden als door een land als de Oekraïne de relatie compleet verstoort word en daar China van zou kunnen profiteren.
pi_148049574
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 15:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat is een .goed punt dat je maakt. Men vergeet dat de val van de muur nog maar 25 jaar terug is en dat de chaos die Jeltsin achter liet ook de nodige sporen heeft achtergelaten. poetin heeft ongelofelijk veel bereikt in de paar jaar dat hij aan de touwtjes trekt. Rusland is altijd eenland dat gebaat is bij eensterke leider. zoals ik al eerder zei, de potentie van Rusland voor de langere termijn is gigantisch, helaas denken sommigen in dit topic niet verder dan de neus lang is,
Komt ook omdat zelfs na meerdere malen vragen om toelichting op de stelling dat Rusland Europa zo veel te bieden heeft er niet meer dan een halfslachtige toelichting komt.
pi_148049711
quote:
6s.gif Op zondag 28 december 2014 13:05 schreef Nielsch het volgende:
Wat hebben we precies aan onze huidige houding tov de Amerikanen? Waarom is het in ons voordeel om economische en industriële spionage te tolereren, om onze politici te laten afluisteren, onze telefoonbedrijven te laten hacken door onze Amerikaanse vrienden?
We doen alsof we zoveel aan de Amerikanen hebben omdat we ons dan minder schamen voor de manier waarop we ze over ons laten lopen. We zijn de lijfeigene die de andere kant opkijkt wanneer de landsheer z'n vrouw neukt.
  zondag 28 december 2014 @ 15:26:20 #271
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148049719
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 15:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Komt ook omdat zelfs na meerdere malen vragen om toelichting op de stelling dat Rusland Europa zo veel te bieden heeft er niet meer dan een halfslachtige toelichting komt.
Er zit wel degelijk veel technologische kennis die helaas niet benut word door een corrupt systeem. Dus dan heb ik het niet eens over alle bodemschatten. Maar niet alleen Rusland is corrupt. Al die ex Sovjet staten zijn corrupt. Helaas dat zal nog een tijd duren voordat dat zal veranderen. Maar nogmaals wat is 25 jaar. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat een Sovjet rijk na 25 jaar compleet democratisch werkt.
pi_148049970
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Er zit wel degelijk veel technologische kennis die helaas niet benut word door een corrupt systeem. Dus dan heb ik het niet eens over alle bodemschatten. Maar niet alleen Rusland is corrupt. Al die ex Sovjet staten zijn corrupt. Helaas dat zal nog een tijd duren voordat dat zal veranderen. Maar nogmaals wat is 25 jaar. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat een Sovjet rijk na 25 jaar compleet democratisch werkt.
Dat men nog een lange weg te gaan heeft is wel duidelijk. Al doen de Baltische staten het als ex spovjetrepublieken nog niet eens onaardig.
pi_148050001
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:26 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Wat hebben we precies aan onze huidige houding tov de Amerikanen? Waarom is het in ons voordeel om economische en industriële spionage te tolereren, om onze politici te laten afluisteren, onze telefoonbedrijven te laten hacken door onze Amerikaanse vrienden?
We doen alsof we zoveel aan de Amerikanen hebben omdat we ons dan minder schamen voor de manier waarop we ze over ons laten lopen. We zijn de lijfeigene die de andere kant opkijkt wanneer de landsheer z'n vrouw neukt.
Leuk dat je ieder excuus aangrijpt om je gal te spuwen over de Amerikanen. Maar wat hebben we nu meer aan Rusland?
  zondag 28 december 2014 @ 15:36:28 #274
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_148050168
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 15:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

volgens mij heb je wat gemist, of je leest zoals gebruikelijk alleen wat je wilt lezen, Als je na zoveel overuigende argumenten nog steeds alleen het eigen riedeltje blijft opdreunen komen we geen steek verder. Jammer dat je niet iets verder wilt kijken dan het mantra dat je al vanaf het begin van deze reeks zonder na te denken ,of argumenteren opdreunt.
pi_148051079
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 15:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

volgens mij heb je wat gemist, of je leest zoals gebruikelijk alleen wat je wilt lezen, Als je na zoveel overuigende argumenten nog steeds alleen het eigen riedeltje blijft opdreunen komen we geen steek verder. Jammer dat je niet iets verder wilt kijken dan het mantra dat je al vanaf het begin van deze reeks zonder na te denken ,of argumenteren opdreunt.
Was er meer dan die post over landbouwgrond?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')