Minus de openstaande rekeningenquote:Op vrijdag 26 december 2014 19:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze moeten niks, hooguit moeten de Russen de zeggenschap over De Krim weer aan de rechtmatige organen overdragen en de aangerichte schade vergoeden.
Wat een grote onzin. Mensen als Sergei Glazyev leven in een fantasiewereld. Amerika's afstandelijkheid heeft niets te maken met een crumbling empire, maar met een president die vind dat Amerika niet alle problemen kan oplossen. Alle conflicten worden gemakkelijk op een hoop gegooid, terwijl er in ieder conflict hele andere redenen waren voor Amerikaans ingrijpen. In Libie werd de voorzet zelfs gegeven door Sarkozy en Cameron.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:26 schreef JCats het volgende:
Het gaat niet om Oekrane, maar om Rusland.
Nee, eigenlijk om China.
En China speelt de beslissende rol.
http://www.globalresearch(...)rgei-glazyev/5414109
http://www.zerohedge.com/(...)-ruled-others-others
http://www.counterpunch.o(...)is-why-it-needs-war/
Hij is goed gevondenquote:Op zaterdag 27 december 2014 01:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wat een grote onzin. Mensen als Sergei Glazyev leven in een fantasiewereld. Amerika's afstandelijkheid heeft niets te maken met een crumbling empire, maar met een president die vind dat Amerika niet alle problemen kan oplossen. Alle conflicten worden gemakkelijk op een hoop gegooid, terwijl er in ieder conflict hele andere redenen waren voor Amerikaans ingrijpen. In Libie werd de voorzet zelfs gegeven door Sarkozy en Cameron.
Om de een of andere reden hebben wat politieke vastlopers in Europa en een kortstondige economische crisis (geen 2 auto's, maar 1 auto voor de deur) ervoor gezorgd dat landen als Rusland en Iran denken dat het westen op instorten staat. Als Putin niet het roer om zet dan gaat Rusland 10 jaar bittere armoede tegemoet.
Al met al zijn het onzin verhaaltjes die ze verkondigen, bedacht, omdat ze de realiteit niet willen geloven. Er is geen alles omvattend plan om de wereld te overheersen van de Amerikanen via Nazi's in Oekraine en jihadisten in Irak. Ze reageren op plotselinge gebeurtenissen die ze zelf soms ook niet helemaal begrijpen. Soms kloten ze maar wat aan. Daarom verliezen geopolitieke schakers als Putin altijd van de chaotische Amerikanen.
[ afbeelding ]
Omdat Oekraine afhankelijk is van Rusland voor z'n eigen energievoorziening? Ze voeren gas en steenkool in, en elektrische stroom wordt "uitgewisseld" om schommelingen op te vangen.quote:
Dergelijke afpersing lijkt me ook wat dubieus. Maar je bent het er in elk geval mee eens dat de annexatie van De Krim door Rusland ongedaan gemaakt moet worden?quote:
Dit is wel interessant. Toen de Sovjet Unie uiteen viel, heeft de Krim zichzelf ook uitgeroepen tot een onafhankelijk ex-SU staat. Dat is toen de kop ingedrukt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem. Deze status van autonomie is opgelegd.
Gezien de historie kan het onderdeel zijn van de Krim van de Ukraine, gezien worden als bezetting.
The Ukrainian parliament convened on May 15, annulled the Crimean declaration of independence and gave the Crimean parliament one week to cancel the referendum.[10][10] In June 1992 the parties reached a compromise and Crimea was given the status of "Autonomous Republic".
In May 1994, the Crimean parliament voted to restore the May 1992 Constitution.[1] In September 1994 President of Crimea Yuriy Meshkov and parliament decided to write a new Constitution.[1] On 17 March 1995 the Verkhovna Rada abolished the May 1992 Constitution (and the post of President of Crimea).[1] From June till September 1995 Ukrainian President Leonid Kuchma governed Crimea under a direct presidential administration decree.
http://en.wikipedia.org/wiki/Constitution_of_Crimea
Blijkbaar vind je dat het alleen gaat om degenen die er met de buit vandoor gaat (en zeker niet om degenen die worden wiens leven wordt verkloot). In de EU denken we niet zo.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:26 schreef JCats het volgende:
Het gaat niet om Oekrane, maar om Rusland.
Nee, eigenlijk om China.
En China speelt de beslissende rol.
Er zullen wel wat figuren het potentieel van het bezitten van de havens van de Zwarte Zee vloot hebben ingezienquote:Op zaterdag 27 december 2014 09:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dit is wel interessant. Toen de Sovjet Unie uiteen viel, heeft de Krim zichzelf ook uitgeroepen tot een onafhankelijk ex-SU staat. Dat is toen de kop ingedrukt.
Ik vraag me af waarom de Krim onafhankelijk wilde zijn? Want nu is het argument dat de bevolking overwegend etnisch Russisch is en zich om die reden zich meer thuis voelt bij Rusland.
Ging dit uit van de bevolking, of was het een poging van een kliekje op de Krim om een eigen koninkrijkje te stichten. Van een referendum is het nooit gekomen.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:53 schreef Nintex het volgende:
Daarom verliezen geopolitieke schakers als Putin altijd van de chaotische Amerikanen.
De Oekraine doet dit, omdat ze in conflict zijn met Rusland o.a. over de Krim. Het is geen gewone transactie of regeling tussen buurlanden, maar een reactie op Rusland's boycot van Oekraine op tal van vlakken. In Donbas verziekt Rusland het voor Oekraine, dus pesten ze terug via de Krim.quote:Op zaterdag 27 december 2014 07:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Omdat Oekraine afhankelijk is van Rusland voor z'n eigen energievoorziening? Ze voeren gas en steenkool in, en elektrische stroom wordt "uitgewisseld" om schommelingen op te vangen.
7 december keurde het parlement invoer van elektriciteit goed, en een dag later vroeg Ukraine Rusland om 1500 MW. Later werd dit plan weer afgeblazen, maar stroom wordt sowieso uitgewisselt met Rusland, er is een 1150 kV transmissielijn naar een 750 kV substation in de buurt van Sumy.
Ik neem aan dat Rusland ofwel evenveel stroom levert als de krim ontvangt, ofwel wordt Oekraine voor de geleverde stroom betaald. Er is in elk geval genoeg transportcapaciteit om het volledige gebruik van de Krim te compenseren.
Verbaast me eigenlijk dat de Russen nog geen rechtstreekse lijn naar de Krim hebben aangelegd.
Hoeveel tijd het in beslag zou nemen weet ik niet, maar er zijn trajecten mogelijk waar slechts vijf kilometer onder water moet lopen. In Kiev weet men ook dat ze de logistieke/economische onafhankelijk van de krim dichterbij brengen als ze de stroom definitief afsluiten. Dan verliezen ze ook een middel om druk uit te oefenen.
Natuurlijk denken we in de EU wel zo joh. Het gaat allemaal om eigenbelang in de wereld.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Blijkbaar vind je dat het alleen gaat om degenen die er met de buit vandoor gaat (en zeker niet om degenen die worden wiens leven wordt verkloot). In de EU denken we niet zo.
De vraag was waarom Kiev het niet doet...quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:11 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De Oekraine doet dit, omdat ze in conflict zijn met Rusland o.a. over de Krim. Het is geen gewone transactie of regeling tussen buurlanden, maar een reactie op Rusland's boycot van Oekraine op tal van vlakken. In Donbas verziekt Rusland het voor Oekraine, dus pesten ze terug via de Krim.
Het wordt daar verkloot door de corrupte bestuurselite. De bevolking is al sinds de oranje revolutie in protest. Rusland hield deze corrupte bestuurselite in het zadel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Natuurlijk denken we in de EU wel zo joh. Het gaat allemaal om eigenbelang in de wereld.
Daarbij lijden Oekraners vooral door zichzelf. Hoeveel corrupte en/of criminele presidenten hebben ze nou al gehad achter elkaar? Janoekovitsj die inmiddels afgezet is en die ze willen vervolgen. De machtscoalitie joetsjenko en tymosjenko waarvan de een vergiftigd is en een zeer dubieuze verkiezing op zijn naam heeft staan, waarvan nog niet duidelijk is of dat nou door hem of janoekovitsj beinvloed is en waarvan de ander pas dit jaar weer vrijgelaten is na opgesloten te zijn. Daarvoor hadden ze die gek waar op miraculeuze wijze een journalist onthoofd is waar hij niks aan kon doen omdat hij alleen tegen de geheime dienst of zoiets zei het probleem op te lossen, maar niks over onthoofding gezegd had. Met ingeveer 1000 anders fraude/corruptie/intimidatiezaken daarna.
En dan wil je me wijsmaken dat het leven daar door rusland en/of de EU wordt verkloot? Ik tippel er niet in
Ik denk dat de zielen worden rijp gemaakt voor weer een grote oorlog, op deze weg kan het niet langer doorgaan. Het imperialistische gedrag van de amerikanen en europeanen, machten die duidelijk op hun retour zijn. Machten die hier tegen op staan, zoals china en de russen worden gedwarsboomd en economisch gechanteerd. Dit gaat niet heel lang meer goed. Kleine conflicten zoals die in de oekraine zullen een trigger zijn voor iets groots dat er aan zit te komen, daar ben ik van overtuigd. Er zal weer eens goed aan de boom geschud worden op deze wereld.quote:Op zaterdag 27 december 2014 01:48 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het is wel zo dat we helaas zien dat Rusland nu wel de kant van de Chinezen moet kiezen wil het economisch nog overleven. Je merkt het ook aan Iran, India, Brazili die achter Rusland staan. Daar heb ik van het begin al melding over gemaakt. Maar schijnbaar maakt niemand zich daar druk over.
Al deze landen hebben enorme bodemschatten en kunnen zichzelf prima onderhouden.
Mogelijk geraakt dan alles weer in balans tussen twee blokken en kan zo vrede worden behouden. Laten we dat dan maar hopen.
Ze gebruiken ook keer op keer de wandaden van de VS om de wandaden van Rusland maar goed te praten. En om de discussie af te leiden van het onderwerp. Ze spelen een boeiend spelletje.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:23 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het wordt daar verkloot door de corrupte bestuurselite. De bevolking is al sinds de oranje revolutie in protest. Rusland hield deze corrupte bestuurselite in het zadel.
In de EU denken we in termen van een rechtsorde en niet termen van 'might makes right'. Cats en Gebraldi geven herhaaldelijk aan, dat zij wel denken in termen van 'right makes right'. Hun enige bezwaar is dat het verkeerde land de macht heeft. Alleen daarom hebben ze bezwaar tegen machtsmisbruik door de VS. Niet vanwege het machtsmisbruik (als Rusland het deed zouden het mooi vinden).
Rusland als macht is vele malen meer op haar retour dan de VS of EU. EnnChina stelt eigenlijk ook niet veel voor. Je betoog faalt dus weer.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik denk dat de zielen worden rijp gemaakt voor weer een grote oorlog, op deze weg kan het niet langer doorgaan. Het imperialistische gedrag van de amerikanen en europeanen, machten die duidelijk op hun retour zijn. Machten die hier tegen op staan, zoals china en de russen worden gedwarsboomd en economisch gechanteerd. Dit gaat niet heel lang meer goed. Kleine conflicten zoals die in de oekraine zullen een trigger zijn voor iets groots dat er aan zit te komen, daar ben ik van overtuigd. Er zal weer eens goed aan de boom geschud worden op deze wereld.
Hulde voor het dramaqueen-gehalte.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik denk dat de zielen worden rijp gemaakt voor weer een grote oorlog, op deze weg kan het niet langer doorgaan. Het imperialistische gedrag van de amerikanen en europeanen, machten die duidelijk op hun retour zijn. Machten die hier tegen op staan, zoals china en de russen worden gedwarsboomd en economisch gechanteerd. Dit gaat niet heel lang meer goed. Kleine conflicten zoals die in de oekraine zullen een trigger zijn voor iets groots dat er aan zit te komen, daar ben ik van overtuigd. Er zal weer eens goed aan de boom geschud worden op deze wereld.
Heb je ooit wel iets gehoord van de economische positie van China?quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Rusland als macht is vele malen meer op haar retour dan de VS of EU. EnnChina stelt eigenlijk ook niet veel voor. Je betoog faalt dus weer.
Ja, daar heb ik van gehoord. Juist daarom weet ik dat jullie het graag overschatten vanuit je ideologische perspectief.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:33 schreef JCats het volgende:
[..]
Heb je ooit wel iets gehoord van de economische positie van China?
En kijk ook eens op dit lijstje:
http://www.globalfirepower.com/countries-listing.asp
Dat zijn dagkoersen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:42 schreef remlof het volgende:
Volgens mij zitten de BRIC-landen nu allemaal in meer of mindere mate in een crisis terwijl het westen er alweer uit is.
Ze vormen samen natuurlijk ook niet meer dan een mooie afkorting. Het is geen homogene groep met gedeelde belangen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:41 schreef deelnemer het volgende:
Er komt zeker een nieuwe machtsverhouding tot stand als de BRIC landen zich verder ontwikkelen. De vraag is alleen of daarmee de internationale rechtsorde ten gronde gaat.
Ze vinden elkaar alleen als ze het Westen zien als de gemeenschappelijke vijand. Uiteraard is de dominante partij in de wereld ook een steen des aanstoots. Ik hoop alleen dat de opkomst van bv China niet gepaard gaat met tal van beginnersfouten (zoals een onbegrensd euforisch nationalisme) en dat ook zij eerst alle lessen moeten leren die leiden naar een internationale rechtsorde.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze vormen samen natuurlijk ook niet meer dan een mooie afkorting. Het is geen homogene groep met gedeelde belangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |