Wat ze hier op de begraafplaats doen is als ze geen reactie krijgen op hun post, een soort van sticker op het graf plakken met het dringende verzoek contact op te nemen voor datum xx-xx-xxxx (minimaal 6 maanden vooruit).quote:Op maandag 22 december 2014 20:22 schreef remlof het volgende:
Het is mij en m'n broer gebeurd met het graf van onze grootouders. Waarschijnlijk doordat we na het overlijden van onze ouders nooit een adreswijziging hebben gestuurd aan de begraafplaats die kennelijk niet bij machte was om zelf te achterhalen dat wij nu de directe nog levende nabestaanden waren...
Dit is volgens mij gebruikelijk.quote:Op maandag 22 december 2014 20:26 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Wat ze hier op de begraafplaats doen is als ze geen reactie krijgen op hun post, een soort van sticker op het graf plakken met het dringende verzoek contact op te nemen voor datum xx-xx-xxxx (minimaal 6 maanden vooruit).
on-topic: onbegrijpelijk dat ze een graf ruimen terwijl je nog tot 2018 hebt betaald, wat een droevige situatie moet dit voor TS zijn, sterkte!
Google het. Ik wil er even niet aan denken.quote:Op maandag 22 december 2014 20:34 schreef ciskaatje het volgende:
Stomme vraag misschien maar wat gebeurt er dan met de overblijfselen na het ruimen van een graf? en wat met het grafmonument?
: zot dat zoiets kon gebeuren. Er is voor betaald, dus hebben de ambtenaren er t/m 2018 af te blijven, of jullie nou bereikbaar waren of niet.quote:
"Vaak is het zo dat bij ruiming alleen nog maar het grafmonument van het graf is afgehaald en is vernietigd. Maar dat de inhoud van het graf nog intact is. De inhoud van het graf wordt vaak pas verwijderd op de ochtend dat of de dag voordat een andere overledene in het graf wordt begraven."quote:Op maandag 22 december 2014 20:19 schreef kevin33 het volgende:
Gemeente al gebeld?
Trouwens, misschien staat http://www.uitvaart.nl/ju(...)uiming-begraafplaats daar iets tussen.
Dan is wsl alleen het grafmonument verwijderd. Meteen bellen met de begraafplaats. Zij doen dat.quote:Op maandag 22 december 2014 20:44 schreef friekin_ het volgende:
Er ligt niemand anders. Ik stond gewoon voor een lege zandplek.
Ik was er om vijf uur en toen was er niemand meer. En ik was te emotioneel. Ik ga morgen aan de slag ermee. Dank jullie wel voor het begrip, wordt erg gewaardeerd.quote:Op maandag 22 december 2014 22:04 schreef Sounddragon het volgende:
Harde klap dit, maar ik begrijp dat je nog helemaal géén contact hebt gehad met de beheerders van de begraafplaats.. misschien is het raadzaam om dat eerst te doen voordat je jezelf op gaat lopen vreten?
Het is wel heel erg apart dat zoiets zomaar gebeurt, maar je mag toch hopen dat e.e.a berust op een misverstand of iets dergelijks![]()
Mijn pa is ook veel te vroeg gegaan, maar die is gecremeerd en uitgestrooid, dus ik zal zoiets nooit aan de hand hebben, maar ik kan me een beetje voorstellen dat je zin hebt om de horlepiep op iemands hoofd te gaan dansen![]()
Ga er voorlopig voor je eigen gemoedsrust gewoon even vanuit dat ze alleen de steen hebben verwijderd, en dat het overschot gewoon ongemoeid is gelaten.. dat is terug te draaien, niet goed te praten, maar wel ongedaan te maken. Als je tot 2018 betaald hebt, kan het niet anders als een misverstand zijn.
Wat vreselijkquote:Op maandag 22 december 2014 20:44 schreef friekin_ het volgende:
Er ligt niemand anders. Ik stond gewoon voor een lege zandplek.
Begrijpelijk. Kun je eventueel iemand anders laten bellen?quote:Op maandag 22 december 2014 22:26 schreef friekin_ het volgende:
Ik was er om vijf uur en toen was er niemand meer. En ik was te emotioneel.
Dit zou normaal moeten zijn net als advertenties in de lokale/regionale media dat dit speelt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 08:49 schreef Rewimo het volgende:
Heel raar dat ze zomaar ruimen trouwens. Op de begraafplaats waar mijn vader ligt staat bij de ingang een mededelingenbord. Daarop hangen briefjes met een verzoek om contact op te nemen met de beheerder. En volgens mij wordt bij de graven zelf een bordje geplaatst om bezoekers erop attent te maken dat ze contact moeten opnemen. Die staan er dan ook wel een paar maanden.
Maar dan nog, als de grafrechten tot 2018 zijn betaald kunnen ze niet zomaar ruimen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 08:49 schreef Rewimo het volgende:
Heel raar dat ze zomaar ruimen trouwens. Op de begraafplaats waar mijn vader ligt staat bij de ingang een mededelingenbord. Daarop hangen briefjes met een verzoek om contact op te nemen met de beheerder. En volgens mij wordt bij de graven zelf een bordje geplaatst om bezoekers erop attent te maken dat ze contact moeten opnemen. Die staan er dan ook wel een paar maanden.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:15 schreef friekin_ het volgende:
Zojuist gebeld, alle mensen die erover gaan zijn met vakantie. Ze gaan op zoek voor me. Overigens nul begrip daar. Ik wijt het aan Brabant.
Als je over een uurtje nog niets hoort opnieuw bellen. Dan vraag je over er al wat bekend is en dan zeg je dat je vanmiddag een gesprek hebt met een journalist en het leuk zou zijn als je meer kon melden over wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:15 schreef friekin_ het volgende:
Zojuist gebeld, alle mensen die erover gaan zijn met vakantie. Ze gaan op zoek voor me. Overigens nul begrip daar. Ik wijt het aan Brabant.
Dit is het echte Nederland.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:15 schreef friekin_ het volgende:
alle mensen die erover gaan zijn met vakantie
Sjongejongequote:Op dinsdag 23 december 2014 09:15 schreef friekin_ het volgende:
Inderdaad. Voor zoiets belangrijks mogen ze toch echt wel even naar iemand die vakantie heeft een belletje plegen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:25 schreef ioko het volgende:
Misschien zijn ze alleen vrij en zelfs op vakantie wil niet zeggen dat ze niet bereikbaar zijn.
Daar zou ik geen genoegen mee nemen. Laat de beheerder maar contact opnemen met zijn superieur, en anders (mits je idd zeker weet dat je betaald hebt tot 2018) de media erbij zoals Wespensteek al aangeeft.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:09 schreef friekin_ het volgende:
Op 12 januari is de verantwoordelijke van de begraafplaats weer aanwezig. Dan kan ik weer bellen.
Dat was toch niet de afloop waar ik op gerekend hadquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:09 schreef friekin_ het volgende:
Een update; ik ben net naar de begraafplaats gegaan.
Mijn vaders graf is inderdaad geruimd. De beheerder gaf aan dat hij niet goed wist waarom, maar zo had het in het systeem gestaan. Hij is herbegraven ergens anders op het kerkhof (bij andere resten). Overigens hadden ze de goede gegevens van mijn moeder, en die is ook niet ingelicht.
Op 12 januari is de verantwoordelijke van de begraafplaats weer aanwezig. Dan kan ik weer bellen. De beheerder was zelf wel kapot ervan. Het was hem nog nooit eerder gebeurd.
Ik voel me op dit moment afgestompt. Ik was er niet maandelijks, de vorige keer was begin februari. Maar ik ga ervan uit dat als er betaald is.. Er was toen nergens een brief of sticker te zien. Het ruimen was in juni.
Tja, dat klinkt heel leuk maar wat heb je er aan als degene die er inhoudelijk van zou moeten weten er niet is?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:13 schreef Mark het volgende:
[..]
Daar zou ik geen genoegen mee nemen. Laat de beheerder maar contact opnemen met zijn superieur, en anders (mits je idd zeker weet dat je betaald hebt tot 2018) de media erbij zoals Wespensteek al aangeeft.
Die leidinggevende krijgt in dat geval een schop onder zijn hol om als de sodemieter dit tot op de bodem uit te zoeken. En niet lekker op zijn beloop laten omdat dat hen zo fijn uitkomt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:15 schreef 99.999 het volgende:
Tja, dat klinkt heel leuk maar wat heb je er aan als degene die er inhoudelijk van zou moeten weten er niet is?
Dan krijg je een bak koffie met zijn leidinggevende en wat excuses maar het fijne weet je dan nog altijd niet.
Wat ergquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:09 schreef friekin_ het volgende:
Mijn vaders graf is inderdaad geruimd. De beheerder gaf aan dat hij niet goed wist waarom, maar zo had het in het systeem gestaan. Hij is herbegraven ergens anders op het kerkhof (bij andere resten). Overigens hadden ze de goede gegevens van mijn moeder, en die is ook niet ingelicht.
Op 12 januari is de verantwoordelijke van de begraafplaats weer aanwezig. Dan kan ik weer bellen. De beheerder was zelf wel kapot ervan. Het was hem nog nooit eerder gebeurd.
Ik voel me op dit moment afgestompt. Ik was er niet maandelijks, de vorige keer was begin februari. Maar ik ga ervan uit dat als er betaald is.. Er was toen nergens een brief of sticker te zien. Het ruimen was in juni.
Ja, in '88.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:20 schreef agter het volgende:
Ik neem aan dat je vader wel al langer dan 10 jaar geleden overleden is?
Nou, de media erbij? Lijkt me een beetje voorbarig, maar bovendien: daar zit TS vast op te wachten. Ieder zijn ding, maar voor geen goud zou ik een overleden geliefde gaan hoereren voor een sensatie-item van 2 minuten in de media.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:13 schreef Mark het volgende:
[..]
Daar zou ik geen genoegen mee nemen. Laat de beheerder maar contact opnemen met zijn superieur, en anders (mits je idd zeker weet dat je betaald hebt tot 2018) de media erbij zoals Wespensteek al aangeeft.
En hoe wordt TS precies geholpen door een hoop ophef en ook in de media? Maakt het emotioneel alleen maar zwaarder lijkt me.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:17 schreef Mark het volgende:
[..]
Die leidinggevende krijgt in dat geval een schop onder zijn hol om als de sodemieter dit tot op de bodem uit te zoeken. En niet lekker op zijn beloop laten omdat dat hen zo fijn uitkomt.
Voor geen goud inderdaad. Hoewel die er met liefde op zullen duiken zo met kerst...quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Nou, de media erbij? Lijkt me een beetje voorbarig, maar bovendien: daar zit TS vast op te wachten. Ieder zijn ding, maar voor geen goud zou ik een overleden geliefde gaan hoereren voor een sensatie-item van 2 minuten in de media.
Psies. TS heeft er niets aan, maar ik ga ervan uit dat de betrokkenen aan de kant van de begraafplaats het absoluut vreselijk zullen vinden dat dit is gebeurd.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:28 schreef 99.999 het volgende:
Voor geen goud inderdaad. Hoewel die er met liefde op zullen duiken zo met kerst...
Media moet je ook niet willen....quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:33 schreef friekin_ het volgende:
Media is voor mij absoluut geen optie. Dat kan ik niet. Er is niets meer te redden en een compensatie zou ook niets oplossen.
Het lost ook niets op. Het wordt alleen maar een hoop stampij en een onrustige kerst, want dit verhaal is om van te smullen, dus laten ze je niet met rust.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:33 schreef friekin_ het volgende:
Media is voor mij absoluut geen optie. Dat kan ik niet. Er is niets meer te redden en een compensatie zou ook niets oplossen.
Zoiets zou ik inderdaad proberen na te streven. Er is duidelijk een fout gemaakt, dan is enige "compensatie" wel gepast.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Media moet je ook niet willen....
Het is een enorme rotsituatie, maar denk je dat je voor jezelf iets zou hebben aan een permanent gedenkteken ergens op de begraafplaats?
Als vorm van "compensatie" zeg maar....
En proberen contact op te nemen met de verantwoordelijke wethouder bij de gemeente?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:33 schreef friekin_ het volgende:
Nog maanden of jaren een juridische procedure volgen hierover en er dus steeds weer aan herinnerd worden, lijkt mij echt helemaal niksquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:40 schreef bluuf het volgende:
[..]
En proberen contact op te nemen met de verantwoordelijke wethouder bij de gemeente?
Ik heb in het verleden (toen mijn vrouw kanker had) erg veel problemen gehad met een aantal van de "diensten" van de gemeente ; uiteindelijk hebben wij zelf contact opgenomen met de verantwoordelijke wethouder (gevolg : de persoon bij het WMO loket welke moeilijk deed is haar baan kwijtgeraakt en alles werd toen wel snel geregeld).
Ook is het een zaak om in ieder geval de gemeent of de begraafplaats aansprakelijk te stellen (ik zou in ieder geval juridische stappen ondernemen en een schadevergoeding eisen, het leed wordt daar uiteraard niet minder om)
Die is vernietigd. Dat heb ik gevraagd.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:39 schreef Rewimo het volgende:
O en ik zou sowieso willen weten wat er met de steen/het monument gebeurd is
Jarenlang touwtrekken hoeft niet hoor, echter zal je ze wel in gebreke moeten stellen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nog maanden of jaren een juridische procedure volgen hierover en er dus steeds weer aan herinnerd worden, lijkt mij echt helemaal niks.
Volgens mij moet TS gewoon in overleg gaan met de gemeente en proberen dit op een nette manier op te lossen, dat kan prima zonder rechter.
O man, ik zou niet weten hoe ik me zou voelen als mij dat overkwam. Boos, verdrietig... Wat een rotsituatie, vooral omdat je beseft dat ze het nooit meer kunnen herstellen voor jequote:Op dinsdag 23 december 2014 11:42 schreef friekin_ het volgende:
Die is vernietigd. Dat heb ik gevraagd.
Ik weet dat het enorm emo klinkt, maar ik kan even niet denken en praktisch handelen. Voor veel mensen zal het niet te begrijpen zijn dat ik zoveel moeite hiermee heb (omdat hij overleden is in '88). Het is geen R&P topic, dus misschien ook niet gewenst dat ik alles hier eruit flap.
Ze zullen zelf ook wel beseffen dat ze een fout hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:44 schreef bluuf het volgende:
[..]
Jarenlang touwtrekken hoeft niet hoor, echter zal je ze wel in gebreke moeten stellen.
Of je daarna nog vervolgstappen onderneemt is het een ander verhaal (wellicht dat de gemeente iets als dit ook buiten de rechtszaal op zou willen lossen ivm negatieve publiciteit als dit wel voor de rechter komt aangezien het dan openbaar is).
Grafstenen zijn ook niet gratis ; voor een vrij "basic" steen voor het graf van mijn vrouw heb ik alsnog 2000 euro moeten betalen.
De gemeente zal op zijn minst de kosten voor de steen + de kosten voor het graf terug moeten betalen.
Ik snap het wel, als dit met het graf van m'n oma, die mij in principe heeft opgevoed, zou gebeuren dan weet ik echt niet hoe ik zou reageren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:42 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik weet dat het enorm emo klinkt, maar ik kan even niet denken en praktisch handelen. Voor veel mensen zal het niet te begrijpen zijn dat ik zoveel moeite hiermee heb (omdat hij overleden is in '88). Het is geen R&P topic, dus misschien ook niet gewenst dat ik alles hier eruit flap.
Zeker, maar ze hebben blijkbaar niet het besef dat het niet zo netjes is om TS dan maar tot 12 januari te laten wachten op meer reactie.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze zullen zelf ook wel beseffen dat ze een fout hebben gemaakt.
Zie ook mijn edit (ik was nog bezig met mijn post editen toen je deze quotte).quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze zullen zelf ook wel beseffen dat ze een fout hebben gemaakt.
Ik zou adviseren om te proberen het onderling op te lossen, dat bespaart iedereen ellendige procedures.
Ik denk dat de meesten zich er wel iets bij kunnen voorstellen hoorquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:42 schreef friekin_ het volgende:
Dat ben ik helemaal met je eens. Als het mijn collega was zou ik hem ter verantwoording roepen, vakantie of geen vakantie. Zo ga je niet met mensen om.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:48 schreef Mark het volgende:
Zeker, maar ze hebben blijkbaar niet het besef dat het niet zo netjes is om TS dan maar tot 12 januari te laten wachten op meer reactie.
Wat is jouw leven toch makkelijk héquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:48 schreef Mark het volgende:
[..]
Zeker, maar ze hebben blijkbaar niet het besef dat het niet zo netjes is om TS dan maar tot 12 januari te laten wachten op meer reactie.
En daarom ben jij geen beheerder van de begraafplaatsquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:50 schreef Rewimo het volgende:
Als het mijn collega was zou ik hem ter verantwoording roepen, vakantie of geen vakantie. Zo ga je niet met mensen om.
Ik moet over anderhalve week mijn stageverslag indienen, ik ben op dit moment aan het proberen om de begeleider te bereiken. En ik begin mijn afstudeerstage in januari, ook op de 12e. Op dit moment wil ik alles op pauze zetten. Ik heb de kerstafspraken in ieder geval al geannuleerd.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten zich er wel iets bij kunnen voorstellen hoor
Heb je iemand in je omgeving die eea in praktische zin even van jullie kan overnemen?
Dat is de man die me nu heeft geholpen. Die was er kapot van. De verantwoordelijke was gewoon totaal niet bereikbaar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:52 schreef Queller het volgende:
[..]
En daarom ben jij geen beheerder van de begraafplaats
We hebben het toch over zo'n beheerder die schoffelt en veegt en alle kiezels steeds weer netjes op de paden legt hoop ik? Anders sla ik de plank volledig mis.
Meestal zijn dat wat oudere meneren die dat dat leuk vinden om te doen ja.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:52 schreef Queller het volgende:
[..]
We hebben het toch over zo'n beheerder die schoffelt en veegt en alle kiezels steeds weer netjes op de paden legt hoop ik? Anders sla ik de plank volledig mis.
Nee, in mijn ogen is de beheerder degene die de administratieve zaken regelt. Die dus moet nakijken of een graf, als dat geruimd gaat worden, wel terecht geruimd wordt. Die acht ik verantwoordelijk voor deze fout.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:52 schreef Queller het volgende:
quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:52 schreef friekin_ het volgende:
Ik moet over anderhalve week mijn stageverslag indienen, ik ben op dit moment aan het proberen om de begeleider te bereiken. En ik begin mijn afstudeerstage in januari, ook op de 12e. Op dit moment wil ik alles op pauze zetten. Ik heb de kerstafspraken in ieder geval al geannuleerd.
Op dit moment staat alles op z'n kop. Heb er maar vertrouwen in dat er met een paar dagen wel weer het een en ander op z'n plek zakt bij je.quote:Ik was anderhalf toen mijn vader overleed. Ik heb geen herinneringen, geen tastbare dingen. Ik heb alleen een paar foto's van hem. Iets waar ik het al heel erg lang moeilijk mee heb. Het graf was een plek waar ik heen kon gaan. Iets waar het alleen om hem draaide.
TS heeft de schoffelaar gesprokenquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, in mijn ogen is de beheerder degene die de administratieve zaken regelt. Die dus moet nakijken of een graf, als dat geruimd gaat worden, wel terecht geruimd wordt. Die acht ik verantwoordelijk voor deze fout.
Niet degene van Groenvoorzieningen die de boel netjes houdt. Of de graven ruimt. Want dat laatste doet hij in opdracht van de beheerder, in mijn ogen.
Die weet en kan waarschijnlijk niet beter. En dat geeft volgens mij ook niet.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:52 schreef friekin_ het volgende:
Dat is de man die me nu heeft geholpen. Die was er kapot van. De verantwoordelijke was gewoon totaal niet bereikbaar.
Daarom had ik het er ook over dat die man het hogerop moet spelen, omdat daar de fout gemaakt is. Deze man is idd alleen uitvoerder.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:50 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat is jouw leven toch makkelijk hé
Een doordeweekse beheerder van een begraafplaats. Wat kan die man eraan doen? 'Ze hebben' is 'hij heeft' op z'n best. En ik vermoed dat het zelfs dan nog onjuist is. Vermoedelijk heeft die man ook geen trek meer in zijn lunch, maar weet ff niets beters.
Klopt. Die kan er niks aan doen. Maar via de gemeente moet je toch iemand kunnen bereiken die er wèl iets vanaf weet. Zo'n beheerder moet toch bereikbaar zijn voor noodgevallen? En dit lijkt me er toch wel eentje. Alleen vraag ik me af of de mensen op die afdeling daar zo over denkenquote:
Graven worden in principe geruimd als er niet meer voor betaald wordt en er plek nodig is voor nieuwe graven.quote:
Is ts gestopt met ervoor betalen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:04 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Graven worden in principe geruimd als er niet meer voor betaald wordt en er plek nodig is voor nieuwe graven.
Lees het topic even... Er is betaald tot 2018. Ergens is er dus waarschijnlijk gewoon een knoeperd van een fout gemaakt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is ts gestopt met ervoor betalen?
Nee, kerken kunnen dat bijvoorbeeld ook zelf regelen. En er zijn geloof ik zelfs wat commercieel uitgebate begraafplaatsen in Nederland.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:00 schreef Queller het volgende:
[..]
Die weet en kan waarschijnlijk niet beter. En dat geeft volgens mij ook niet.
Heeft een gemeente altijd verantwoordelijkheid over begraafplaatsen? Ik heb daar eigenlijk 0 verstand van (gelukkig).
Er is vast een verantwoordelijke bereikbaar maar het is de vraag of die veel meer kan vertellen behalve het aanbieden van excuses.quote:Ergens zal er heus een verantwoordelijke bereikbaar zijn, want er gaan tussen nu en 12 januari ook vast nog mensen dood. Die kunnen ze niet zomaar laten liggen tot er iemand terug is van vakantie.
Ah ik las het. Maar als het een fout is, dan valt dat toch wel weer goed te maken?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:06 schreef Queller het volgende:
[..]
Lees het topic even... Er is betaald tot 2018. Ergens is er dus waarschijnlijk gewoon een knoeperd van een fout gemaakt.
Doe de wereld een lol en lees het topic nou even...quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah ik las het. Maar als het een fout is, dan valt dat toch wel weer goed te maken?
misschien is de standaard maximale termijn daar 25 jaar, en wordt daarna geruimd.. Nieuwere regels dan in 1988 gebruikelijk waren. Zoiets zou ik als oorzaak van de fout verwachten.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:06 schreef Queller het volgende:
[..]
Lees het topic even... Er is betaald tot 2018. Ergens is er dus waarschijnlijk gewoon een knoeperd van een fout gemaakt.
Ok, tijd voor een kritische noot. Logisch dat je boos bent maar dat graf is in fucking juni geruimd en het valt jullie nu pas op?!quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:09 schreef friekin_ het volgende:
Het is niet meer te herstellen, dat is nu net de ellende...quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah ik las het. Maar als het een fout is, dan valt dat toch wel weer goed te maken?
Fijn dat je dit er even bij zet. Je weet het namelijk goed te verbergenquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef eight het volgende:
Ok, tijd voor een kritische noot. Logisch dat je boos bent maar dat graf is in fucking juni geruimd en het valt jullie nu pas op?!
Ik vind het best opmerkelijk dat het jullie nu zo aangrijpt terwijl toen het graf er nog lag jullie er amper naar omkeken.
Bovenstaande is niet kwetsend bedoeld
quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is niet meer te herstellen, dat is nu net de ellende...
Er zal een heel grafveld geruimd zijn waarna de stoffelijke resten bij elkaar zijn gevoegd en ergens herbegraven en de grafmonumenten zijn vernietigd. Dat is onherstelbaar.
Er zal een andere manier van genoegdoening moeten komen.
Als het niet kwetsend bedoeld is zou je het anders kunnen formuleren. Ik woon niet in de buurt van het graf in kwestie, en ik ben de enige die het nog bezoekt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef eight het volgende:
[..]
Ok, tijd voor een kritische noot. Logisch dat je boos bent maar dat graf is in fucking juni geruimd en het valt jullie nu pas op?!
Ik vind het best opmerkelijk dat het jullie nu zo aangrijpt terwijl toen het graf er nog lag jullie er amper naar omkeken.
Bovenstaande is niet kwetsend bedoeld en ik wens jullie veel sterkte de komende weken. Belachelijk dat jullie zo lang moeten wachten op antwoord. Ik zou er nog eens op aandringen bij de beheerder op eerder antwoord, desnoods telefonisch.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef eight het volgende:
[..]
Bovenstaande is niet kwetsend bedoeld en ik wens jullie veel sterkte de komende weken. Belachelijk dat jullie zo lang moeten wachten op antwoord. Ik zou er nog eens op aandringen bij de beheerder op eerder antwoord, desnoods telefonisch.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef eight het volgende:
Wat een onzin zeg, iedereen mag toch zelf bepalen hoe vaak je er komt?!quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef eight het volgende:
[..]
Joh, laat zulke reacties toch gaan, het is het niet waardquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:11 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Als het niet kwetsend bedoeld is zou je het anders kunnen formuleren. Ik woon niet in de buurt van het graf in kwestie, en ik ben de enige die het nog bezoekt.
Tja, hoe pijnlijk ook, dit zal men vast niet bewust gedaan hebben. Het is het gevolg van menselijk handelen en mensen maken fouten, helaas.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Zijn die soort "fouten" niet strafbaar?
Drie reacties, waarvan één van jouquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:
Iedereen ook happen op eight, goed bezig mensen.
Ja, ik vermaak mij ontzettend met het feit dat een graf is vernield.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Misschien kan jij ook beter even iets anders gaan doen. Er is vast elders op FOK! nog wel een topic waar je je kunt vermaken
Nee, maar het feit dat de verantwoordelijke ook niet bereikbaar is ......quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, hoe pijnlijk ook, dit zal men vast niet bewust gedaan hebben. Het is het gevolg van menselijk handelen en mensen maken fouten, helaas.
Was het maar vernield..quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, ik vermaak mij ontzettend met het feit dat een graf is vernield.
Ziek figuur.
Het is gewoon een zeer ongelukkig moment voor dit soort dingen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, maar het feit dat de verantwoordelijke ook niet bereikbaar is ......
Het laat toch wel desinteresse zien, kwalijke zaak.
Dat zeker, triest.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is gewoon een zeer ongelukkig moment voor dit soort dingen.
Zijn daar uberhaupt wel eens mensen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:15 schreef friekin_ het volgende:
Niet iedereen woont in de buurt. Niet iedereen heeft de behoefte om wekelijks/maandelijks naar een graf te gaan. Er was betaald tot 2018. Er is geen bericht gekomen dat het graf geruimd zou worden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef eight het volgende:
Bovenstaande is niet kwetsend bedoeld
srsly ja? Ik heb zelf zoiets van tja...get over it, het heeft er sinds '88 gestaan en om daar nu nog zo helemaal van in de war te raken vind ik wel wat extreem. Maar goed, dat ben ik.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:44 schreef Copycat het volgende:
Flap eruit wat je eruit wil flappen! Het is zo schrijnend, dit. Ik zit met tranen in mijn ogen.
Wat heb je eraan?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:26 schreef happinessfordogs het volgende:
dan had je binnen 24 uur alle lagen van de directie voor je op de stoep.
Je kunt dan zo spoedig mogelijk duidelijkheid scheppen. TS hoeft zich niet te conformeren als de andere partij zeer grove fouten heeft begaan.quote:
Wil je dat ik het probeer onder woorden te brengen of is dat zinloos?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
srsly ja? Ik heb zelf zoiets van tja...get over it, het heeft er sinds '88 gestaan en om daar nu nog zo helemaal van in de war te raken vind ik wel wat extreem. Maar goed, dat ben ik.
Ik snap wel dat je kwaad wordt op een gemeente als je betaald hebt voor een grafsteen en die wordt zomaar geruimd.
Helemaal mee eens. Alleen de felle emotie van TS verrast me.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:13 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
iedereen mag toch zelf bepalen hoe vaak je er komt?!
Bij het graf van mijn vader kom ik ook maximaal 1 keer in de 2 jaar. Maar zal het toch wel heel vervelend zijn als het graf in 1 keer zonder bericht weg is.
En in 1988 was TS 1½ jaar oud.... dit is waar haar vader is, dit is het enige wat ze van hem heeft, en dat is haar hele leven al zo.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
srsly ja? Ik heb zelf zoiets van tja...get over it, het heeft er sinds '88 gestaan en om daar nu nog zo helemaal van in de war te raken vind ik wel wat extreem. Maar goed, dat ben ik.
Ik snap wel dat je kwaad wordt op een gemeente als je betaald hebt voor een grafsteen en die wordt zomaar geruimd.
Je snapt niet dat zo,n graf een speciale waarde heeft?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja. Als dikgedrukte van toepassing is dat kwetst het ook niet. Het is immers een bewuste keuze.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Niet iedereen woont in de buurt. Niet iedereen heeft de behoefte om wekelijks/maandelijks naar een graf te gaan. Er was betaald tot 2018. Er is geen bericht gekomen dat het graf geruimd zou worden.
Niet kwetsend bedoeld?
Niet iedereen rouwt op dezelfde manier.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:31 schreef eight het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Alleen de felle emotie van TS verrast me.
Jij zou het 'heel vervelend' vinden, TS is helemaal gebroken. Dat is vreemd aangezien TS het graf amper bezocht en daarmee ogenschijnlijk nauwelijks nog onderdeel was in zijn rouwproces.
Bedoel je nou serieus dat een graf alleen emotionele waarde voor je mag hebben als je er maandelijks of wekelijks komt en er in de buurt blijft wonen? Prima als dat voor jou geldt, maar op basis waarvan leg je deze standaarden ook aan anderen op?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:34 schreef eight het volgende:
[..]
Ja. Als dikgedrukte van toepassing is dat kwetst het ook niet. Het is immers een bewuste keuze.
Ja, en? Ik woon 2 uur rijden bij mijn vaders graf vandaan en ik ben er door omstandigheden al bijna 2 jaar niet zelf geweest. Als ik zou horen dat het ineens - zonder bericht en terwijl er gewoon voor betaald is - verdwenen was, zou ik daar ook kapot van zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:34 schreef eight het volgende:
Ja. Als dikgedrukte van toepassing is dat kwetst het ook niet. Het is immers een bewuste keuze.
"kapot van zijn" is nogal breed natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, en? Ik woon 2 uur rijden bij mijn vaders graf vandaan en ik ben er door omstandigheden al bijna 2 jaar niet zelf geweest. Als ik zou horen dat het ineens - zonder bericht en terwijl er gewoon voor betaald is - verdwenen was, zou ik daar ook kapot van zijn.
Nee, zie post 129.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:36 schreef Queller het volgende:
[..]
Bedoel je nou serieus dat een graf alleen emotionele waarde voor je mag hebben als je er maandelijks of wekelijks komt en er in de buurt blijft wonen?
Waar schrijf ik dat ik standaarden opleg aan anderenquote:Prima als dat voor jou geldt, maar op basis waarvan leg je deze standaarden ook aan anderen op?
Dat is echt soms maar de vraag er slingeren genoeg managers rond die zonder na te denken over de gevolgen zomaar andere regels bedenken .quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:34 schreef Rewimo het volgende:
Die mensen hebben dat beslist niet met opzet gedaan en ze zullen zich zelf ook wel behoorlijk rot voelen onder wat er gebeurd is.
Dat dus.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vooral veel extra stress en ellende vermoed ik.
Zoiets moet het haast wel zijn: volgens de administratie in 2013 klaar voor ruimen en dat dan in 2014 doen. Blijft fout dat men dan geen contact heeft opgenomen met de nabestaanden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:08 schreef poemojn het volgende:
[..]
misschien is de standaard maximale termijn daar 25 jaar, en wordt daarna geruimd.. Nieuwere regels dan in 1988 gebruikelijk waren. Zoiets zou ik als oorzaak van de fout verwachten.
Alleen strookt dat niet met de betaling t/m 2018.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:48 schreef Mark het volgende:
Zoiets moet het haast wel zijn: volgens de administratie in 2013 klaar voor ruimen en dat dan in 2014 doen. Blijft fout dat men dan geen contact heeft opgenomen met de nabestaanden.
Tja een klein foutje maken bij de overgang naar een nieuw automatiseringssysteem en alle betaaldatums ben je zomaar kwijt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Alleen strookt dat niet met de betaling t/m 2018.
Wat jij wil.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:31 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Wil je dat ik het probeer onder woorden te brengen of is dat zinloos?
Ik denk daar anders over. Maar goed, laten we dat vooral niet in dit topic gaan doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En in 1988 was TS 1½ jaar oud.... dit is waar haar vader is, dit is het enige wat ze van hem heeft, en dat is haar hele leven al zo.
Zoiets (het contacteren van de nabestaanden) zou in ieder protocol voor dit soort onderwerpen standaard opgenomen moeten zijn (en volgens mij is dat meestal ook het geval).quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:48 schreef Mark het volgende:
[..]
Zoiets moet het haast wel zijn: volgens de administratie in 2013 klaar voor ruimen en dat dan in 2014 doen. Blijft fout dat men dan geen contact heeft opgenomen met de nabestaanden.
Ik vind het ook vreemd dat een grafsteen zonder meer vernietigd wordt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:00 schreef Dokkertje het volgende:
Buiten het emotionele.. die grafsteen is toch gewoon eigendom van de nabestaande die die steen hjeeft betaald? Dit af doen als menselijke fout vind ik veel te makkelijk. De procedure deugt dan ook voor geen meter.
Het gaat niet om het geld en de blunder is niet meer terug te draaien, maar het gaat nergens over het er verder bij te laten zitten. Ik hou een kleine slag om de arm in het kader van.. " je weet pas waar je het over hebt als je het zelf meemaakt", maar ik kan er me niks voorstellen dat het emotioneel te zwaar is je hiermee bezig te houden. Aangezien dit geen nieuwe situatie is en je hele leven al weet dat je vader overleden is. Iedereen kan daar heel erg in mee gaan, maar het advies " man up" en doe wat je moet doen eerst voordat je jezelf een nieuwe rouwperiode "aanpraat" moet toch gewoon kunnen?!
TS is vrouw..quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:00 schreef Dokkertje het volgende:
Buiten het emotionele.. die grafsteen is toch gewoon eigendom van de nabestaande die die steen hjeeft betaald? Dit af doen als menselijke fout vind ik veel te makkelijk. De procedure deugt dan ook voor geen meter.
Het gaat niet om het geld en de blunder is niet meer terug te draaien, maar het gaat nergens over het er verder bij te laten zitten. Ik hou een kleine slag om de arm in het kader van.. " je weet pas waar je het over hebt als je het zelf meemaakt", maar ik kan er me niks voorstellen dat het emotioneel te zwaar is je hiermee bezig te houden. Aangezien dit geen nieuwe situatie is en je hele leven al weet dat je vader overleden is. Iedereen kan daar heel erg in mee gaan, maar het advies " man up" en doe wat je moet doen eerst voordat je jezelf een nieuwe rouwperiode "aanpraat" moet toch gewoon kunnen?!
Altijd? De nabestaanden hebben er namelijk voor betaald. Dus in feite is het hun eigendom. Ik zou verwachten dat je op zijn minst de keuze krijgt of je het misschien zelf wilt hebben (afgezien van wat je ermee zou willen doen).quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:51 schreef agter het volgende:
Grafmonument is, na het ruimen van het graf, eigendom van de begraafplaats.
http://www.uitvaart.nl/ju(...)uiming-begraafplaatsquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Altijd? De nabestaanden hebben er namelijk voor betaald. Dus in feite is het hun eigendom. Ik zou verwachten dat je op zijn minst de keuze krijgt of je het misschien zelf wilt hebben (afgezien van wat je ermee zou willen doen).
quote:Maar als de gebruiksrechten ('huur') van het graf verlopen is, is de grafsteen juridisch eigendom van de eigenaar van de begraafplaats. Dat lijkt misschien vreemd, maar dat is het helemaal niet. Het is vreemder dat de grafmonument geen eigendom van de begraafplaats is zodra het op een graf is geplaatst. Immers, alles wat aard- en nagelvast op of in grond wordt geplaatst, wordt eigendom van de eigenaar van die grond. Stel dat uw buren een tuinhek per ongeluk op uw grond zetten, dan bent u de eigenaar van dat tuinhek geworden. Idem met een tuinhuis, lantaarnpaal etc.
Overigens mag er ook geen familie bij het ruimen van het graf aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Altijd? De nabestaanden hebben er namelijk voor betaald. Dus in feite is het hun eigendom. Ik zou verwachten dat je op zijn minst de keuze krijgt of je het misschien zelf wilt hebben (afgezien van wat je ermee zou willen doen).
Ah okee, wist ik nietquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:57 schreef agter het volgende:
[..]
http://www.uitvaart.nl/ju(...)uiming-begraafplaats
[..]
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen.... soms ruimt men de graven al na 10 jaar, dat wil je ook echt niet zien.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:58 schreef agter het volgende:
[..]
Overigens mag er ook geen familie bij het ruimen van het graf aanwezig zijn.
kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Heel crux gezegd is het ook geen al te goed idee om de restanten van opa door een grote zeef te zien gaan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:58 schreef agter het volgende:
[..]
Overigens mag er ook geen familie bij het ruimen van het graf aanwezig zijn.
Soms gaat men na het openen van het graf eerst een paar uur koffie drinken, zo'n lijkengeur kan er uit komen. Dat laten ze eerst verwaaien voordat ze verder gaan. Daar wil je idd echt geen familie bij hebben.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen.... soms ruimt men de graven al na 10 jaar, dat wil je ook echt niet zien.
Vroeger (voor 1980) hadden ze milieu-onvriendelijke lijkzakken. Als die na 10 jaar opgegraven werden, bleek er te weinig zuurstof bij gekomen te zijn, waardoor de inhoud voornamelijk uit blubber bestond.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Heel crux gezegd is het ook geen al te goed idee om de restanten van opa door een grote zeef te zien gaan.
Het gebeurt wel vaker hoor.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:14 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik ben geshockeerd, ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen.
Ik begrijp heel goed dat je je verlamd voelt dat heb ik ook met situaties die ik niet zie aan komen. Zelf ben ik er altijd slecht in maar kijk of je iemand kan vinden die je kan helpen met communiceren en er wat druk op kan zetten bij de gemeente. Een ander kan er meer afstand van nemen, reageert minder emotioneel en dat leidt voor jou hopenlijk tot de best mogelijke oplossing.
Dat is echt superkut. Je kunt het niet terugdraaien. Je kunt de steen wel terugzetten, maar er ligt niks. Het is dan idd een herdenkingsplek en Joost mag weten waar het is gebleven.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:18 schreef agter het volgende:
[..]
Het gebeurt wel vaker hoor.
TS krijgt een oprecht excuus en zijn geld terug. Meer valt er gewoon niet meer aan te doen. Een foutje is menselijk.
Wellicht dat hij de ruimte van het graf kan inrichten als een herdenkingsplek, maar de overledene is weg.
Soms wordt het geschud, dan ligt het nog in het graf. Maar ik begrijp van TS dat het herbegraven is in een massagraf.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat is echt superkut. Je kunt het niet terugdraaien. Je kunt de steen wel terugzetten, maar er ligt niks. Het is dan idd een herdenkingsplek en Joost mag weten waar het is gebleven.
Nou ja, z'n eigen DNA moet voldoende zijn, lijkt me? Maar om niet al te veel in details te treden, maar het zal nooit meer worden zoals het was.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:21 schreef agter het volgende:
[..]
Soms wordt het geschud, dan ligt het nog in het graf. Maar ik begrijp van TS dat het herbegraven is in een massagraf.
Mensen hebben wel eens DNA-onderzoek geeist, bij wie het ook mis gegaan was, maar dat kan niet, omdat je daar ook andere overledenen (en familie) mee lastigvalt.
Ook dit is weer wat crux maar daarvoor heeft men de knekelput, de restanten van een geruimd veld worden daar herbegraven. Meestal is dat ook op dezelfde begraafplaats maar het zal niet netjes gesorteerd zijn. Het 'graf' is weg.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat is echt superkut. Je kunt het niet terugdraaien. Je kunt de steen wel terugzetten, maar er ligt niks. Het is dan idd een herdenkingsplek en Joost mag weten waar het is gebleven.
Waarom? niet elke familielid zijn hetzelfde reageren .quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:13 schreef agter het volgende:
[..]
Soms gaat men na het openen van het graf eerst een paar uur koffie drinken, zo'n lijkengeur kan er uit komen. Dat laten ze eerst verwaaien voordat ze verder gaan. Daar wil je idd echt geen familie bij hebben.
Dat heeft ook te maken met de manier waarop men te werk gaat. Dat is respectvol maar niet alles kan met de hand gebeuren en een aangenaam gezicht is het nooit. Dan is het beter het gewoon af te sluiten.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom? niet elke familielid zijn hetzelfde reageren .
Nee, je moet dan alle botten gaan testen of het van die ene persoon is (dus ook botjes van een ander). En dat kan niet zomaar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, z'n eigen DNA moet voldoende zijn, lijkt me? Maar om niet al te veel in details te treden, maar het zal nooit meer worden zoals het was.
Nee dat bedoel ik, ik wilde niet lomp uit de hoek komenquote:Op dinsdag 23 december 2014 15:26 schreef agter het volgende:
[..]
Nee, je moet dan alle botten gaan testen of het van die ene persoon is (dus ook botjes van een ander). En dat kan niet zomaar.
Een mens bestaat al snel uit 200 botjes.
Er zit niets anders op voor TS om het te accepteren.
Echt, dit gaat wel vaker mis.
Die regel is niet zozeer ten bescherming van de familie. Maar juist voor de graf-ruimers. Zij moeten ongestoord hun werk kunnen doen, en zijn niet opgeleid voor nazorg etc.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom? niet elke familielid zijn hetzelfde reageren .
Die nazorg hoeven zij toch ook niet te doen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:28 schreef agter het volgende:
[..]
Die regel is niet zozeer ten bescherming van de familie. Maar juist voor de graf-ruimers. Zij moeten ongestoord hun werk kunnen doen, en zijn niet opgeleid voor nazorg etc.
Dan krijg je geheid mensen die het verkeerd hebben ingeschat en de begraafplaats gaan aanklagen omdat ze "niet goed zijn voorgelicht".quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die nazorg hoeven zij toch ook niet te doen?
De familie kan toch zelf beslissen of ze er bij willen zijn ja of nee? ik zie daarvan het probleem niet echt.
Je wilt het niet snappen. Dat ze dit zonder pottenkijkers willen doen is volkomen logisch.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die nazorg hoeven zij toch ook niet te doen?
De familie kan toch zelf beslissen of ze er bij willen zijn ja of nee? ik zie daarvan het probleem niet echt.
Pech gehad?quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:33 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dan krijg je geheid mensen die het verkeerd hebben ingeschat en de begraafplaats gaan aanklagen omdat ze "niet goed zijn voorgelicht".
Het is een algemene verordening dat alleen de ruimers aanwezig mogen zijn, maar je kunt altijd om ontheffing vragen, mocht jij er graag bij willen zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Pech gehad?
Nu zijn er misschien wel mensen die dat graag zouden willen zien, maar het niet mogen.
Je moet wel erg dom zijn om te denken dat het gaat ruiken als rozenblaadjes en het er prachtig uitziet.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:43 schreef agter het volgende:
[..]
Het is een algemene verordening dat alleen de ruimers aanwezig mogen zijn, maar je kunt altijd om ontheffing vragen, mocht jij er graag bij willen zijn.
Maar nogmaals: Soms gaan ze na het openen een uur koffiedrinken, omdat de stank niet te harden is.
Jij wil familie daar bij laten? Terwijl die lijkengeur misschien van oma komt? Je weet van te voren niet wat je aan gaat treffen. Zeker na 10 jaar niet.
Dan vraag jij gewoon ontheffing aan..quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet wel erg dom zijn om te denken dat het gaat ruiken als rozenblaadjes en het er prachtig uitziet.
Dat. Please.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:17 schreef ioko het volgende:
Misschien fijn om niet alle smerige details over graven openen in dit topic te delen? Lijkt mij niet fijn voor TS.
Maar in dit geval zijn de grafrechten juist verlengd tot 2018 en is het grafmonument dus nog eigendom van de rechthebbenden. Dan heeft de beheerder/houder van de begraafplaats dus iets vernietigd wat niet van hen is.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:57 schreef agter het volgende:
[..]
http://www.uitvaart.nl/ju(...)uiming-begraafplaats
[..]
Zou niet weten waarom.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:48 schreef agter het volgende:
[..]
Dan vraag jij gewoon ontheffing aan..Mss mag je wel meehelpen.
Correct. Maar het ging als uitstapje even puur over als het grafrecht wel verlopen was, van wie het monument dan was.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar in dit geval zijn de grafrechten juist verlengd tot 2018 en is het grafmonument dus nog eigendom van de rechthebbenden. Dan heeft de beheerder/houder van de begraafplaats dus iets vernietigd wat niet van hen is.
Het verwijderen van lichamelijke resten naar een knekelput mag kennelijk als de grafrechten zijn verlopen. Dat is officieel geen herbegrafenis.. Het had alleen nooit mogen gebeuren als de grafrechten verlengd waren.
Dus in het geval van TS niet relevant. Net als de discussie over het wel/niet aanwezig (willen) zijn bij een ruiming.. Daar heeft TS helemaal niets aan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:55 schreef agter het volgende:
[..]
Correct. Maar het ging als uitstapje even puur over als het grafrecht wel verlopen was, van wie het monument dan was.
Tja, dat is zo op een forum...dat mensen reageren op elkaar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Dus in het geval van TS niet relevant. Net als de discussie over het wel/niet aanwezig (willen) zijn bij een ruiming.. Daar heeft TS helemaal niets aan.
Goffer, dat is klote...quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:09 schreef friekin_ het volgende:
Klinkt leuk maar een leidinggevende moet ook kunnen nadenken en beseft dan al snel dat dit geen optie is, hoe sympathiek het ook mag klinken.quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:45 schreef Nielsch het volgende:
maar de resten zijn dus elders begraven lees ik....
elke leidinggevende zou direct moeten zeggen dat:
- de gemeente de resten zal opgraven
- desnoods zal identificeren
- herbegraven
- het monument zal vergoeden
waarom is het geen optie?quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar een leidinggevende moet ook kunnen nadenken en beseft dan al snel dat dit geen optie is, hoe sympathiek het ook mag klinken.
Men zal op andere wijze tot overeenstemming moeten en willen komen.
Praktische uitvoerbaarheid vooral, nog naast de bizarre kosten die gemaakt zouden moeten worden.quote:
Ik denk niet dat het haalbaar is om uit een massagraf 1.000en botten DNA te laten testen. Bizar veel werk, gaat jaren duren.quote:
Mijn moeder heeft de hele dag nog niet gereageerd, ik kan haar normaal ook niet zo goed peilen. Ik denk dat ze er ook mee zit, maar ze is net als mij nogal een opkropper van gevoelens. Mijn broer is precies hetzelfde. Van beiden is er radiostilte op het moment.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:29 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Wat afschuwelijk, ts! Ik snap je reactie helemaal.
Mijn zusje overleed in '91 (ik was toen vier). Ik ga nu nog maar tweemaal per jaar naar de begraafplaats (op haar verjaardag en de sterfdag), maar dat de frequentie laag is, wil niet zeggen dat ik er geen waarde aan hecht. Daarbij gaat mijn moeder nog wel wekelijks en zou ik niet de enige zijn die hierdoor geraakt zou zijn.
Hoe is jouw moeder eronder ts?
Ik heb net geslapen, ik kon even niet meer na die twee uur slaap vannacht. Maar ik voel me nog steeds leeg. En er zijn tientallen dingen die ik kan doen, maar er komt niets uit mijn handen. IK hoop dat ik morgen weer een beetje iets kan doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:24 schreef eleusis het volgende:
Wat klote zeg. Ik ben plaatsvervangend pissig. Hoe gaat het TS?
Zou zomaar kunnen dat die periodes aangepast worden in de loop van de jaren. Denk dat dat iets is dat gemeenten/begraafplaatsen zelf contractueel mogen afspreken met nabestaanden. Maar dan zou je zeggen dat er na afloop van die periode wel met de nabestaanden gecorrespondeerd zou worden over eventuele verlenging lijkt me en dat is als ik het zo snel lees niet gebeurd? Het adres van de moeder klopte nog. Lijkt me dat daar eerst wordt aangeklopt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:05 schreef Leandra het volgende:
Het kan toch niet zo zijn dat het grafrecht in 2008 maar voor 5 jaar ipv 10 jaar verlengd is?
De enige vraag die in mij opkomt is waarom jij niet gewoon dit topic leest? Hier kun je bijna alle antwoorden op je vragen vinden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:23 schreef Rewimo het volgende:
Hoe luidt de procedure precies bij deze gemeente/begraafplaats bij een aanstaande ontruiming?
Is er een bericht gestuurd?
Is er een bordje/mededeling bij het graf geplaatst? Zo ja, wanneer? Mogelijk tussen het bezoek van TS in februari en juni toen het graf geruimd is?
Is de termijn aangehouden die ervoor staat?
Is het bericht naar het juiste adres verzonden?
Heeft de familie van TS het misschien over het hoofd gezien?
Of niet (tijdig) gereageerd?
Of niet begrepen waar het om ging?
Waarom is er betaald tot 2018 maar is het graf toch in 2014 geruimd?
Allemaal vragen die zo in me opkomen. Waar is het misgegaan?
Nabestaanden die bij het ruimen aanwezig zijn? Dat is bij mijn weten nergens toegestaan, lees maar:quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:25 schreef knoblaucha6 het volgende:
Indien een graf geruimd wordt worden de stoffelijke resten (inclusief eventuele sieraden) in een kistje overgebracht met het originele merksteentje (wat het graf markeert met het grafnummer) en dan gezamenlijk herbegraven met andere stoffelijke resten dus nee Agter, er worden geen resten zomaar in een massagraf gedaan.
De kistjes met de stoffelijke resten worden keurig netjes individueel behandeld. Indien er nabestaanden traceerbaar zijn kunnen zij indien gewenst bij het ruimen aanwezig zijn en krijgen de keuze, bijzetten in een kistje in een algemeen graf, alsnog zelf de resten laten herbegraven op een begraafplaats naar keuze of de resten laten cremeren.
Zo is het mij verteld door de gemeente Zevenaar en dat heb ik ook zwart op wit.
Dus de resten zijn dus altijd gedocumenteerd en te traceren maar dan nog lost dat bepaald het immense en vooral zwaar emotionele probleem van to niet op.
Het kwalijke is afgezien nog van de afgekochte grafrechten tot 2018 dat wel degelijk de adresgegevens van de nabestaanden bekend waren, to geeft zelf ook aan dat ook moeder geen brief heeft ontvangen. En dan, de rechten waren in ieder geval tot 2018 afgekocht.
Het is niet te bevatten en ik zit ook heel de middag al met een brok in de keel.
Lees het topic even voordat je totaal niet-relevante informatie post:quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:32 schreef agter het volgende:
[..]
Nabestaanden die bij het ruimen aanwezig zijn? Dat is bij mijn weten nergens toegestaan, lees maar:
http://www.uitvaart.nl/ju(...)opgraven/33786/33786
"Het opgraven van lijken en het ruimen van graven is slechts toegestaan indien daarbij geen andere personen aanwezig zijn dan degenen die met deze werkzaamheden zijn belast."
Het eventueel herbegraven daar kan de familie wel bij zijn, indien men dat wil.
Als jullie afgesproken hebben dat eea in een kistje terecht komt en herbegraven wordt, dat is heel goed mogelijk. Als je niets afspreekt kom je meestal in een zgn knekelput terecht. Op afbeeldingen daarvan kun je zelf googlen.
Zoals je hier lezen kunt, zijn de beenderen meestal onderling vermengd:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Knekelput
Overigens: een knekelput is een verzamelgraf, en een verzamelgraf is een massagraf. Ik kan daar ook niets aan doen.
Als ik iets niet goed begrepen heb, leg het me dan uit, graag ook met bronnen zoals ik ook hierboven gedaan heb.
Ik begrijp je punt. Maar op een forum reageren mensen nu eenmaal op elkaar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:46 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Lees het topic even voordat je totaal niet-relevante informatie post:
- TS heeft betaald tot 2018
- TS merkt dat, ondanks bovenstaande betaling het graf van haar vader is geruimd.
In hoeverre vind jij dan dat je post nog bijdraagt? En in hoeverre denk jij dat jouw post bijdraagt aan de pijn en het verlies die TS ervaart?
In de openingspost stelt TS al dat het graf tot 2018 is afbetaald. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je dat gemist hebt...quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:49 schreef agter het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt. Maar op een forum reageren mensen nu eenmaal op elkaar.
Ook op een forum zou je rekening kunnen houden met gevoelens van users.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:49 schreef agter het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt. Maar op een forum reageren mensen nu eenmaal op elkaar.
Overigens is het ook heel goed mogelijk dat TS uiteindelijk niet voor 10 jaar betaald heeft, al denkt ze van wel. Ik ben dat wel eens tegengekomen in de praktijk.
Iedereen kan een foutje maken, zowel zij als de begraafplaats.
Bijzondere conclusie.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:51 schreef Lotusss het volgende:
[..]
In de openingspost stelt TS al dat het graf tot 2018 is afbetaald. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je dat gemist hebt...
Daarom verwees ik voor plaatjes ook naar Google.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ook op een forum zou je rekening kunnen houden met gevoelens van users.
Je vindt het nogal grappig? Ga in Onzin spelen ofzo...quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:54 schreef agter het volgende:
[..]
Daarom verwees ik voor plaatjes ook naar Google.
Waaruit maak je op dat hij dat niet heeft gedaan? Persoonlijk vind ik zijn bijdrage wel informatief en stel ze op prijs.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
uit de toon van de posts. Fijn dat het informatief is, maar het is niet ontopic.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:53 schreef eight het volgende:
[..]
Waaruit maak je op dat hij dat niet heeft gedaan? Persoonlijk vind ik zijn bijdrage wel informatief en stel ze op prijs.
Bovendien is het op een open forum onmogelijk om geen enkel gevoelig snaartje te raken aangezien de een gevoeliger is dan de ander.
Kan het nog vager?quote:
Dus het topic gaat niet over het ruimen van een graf? Merkwaardig..quote:Fijn dat het informatief is, maar het is niet ontopic.
het topic gaat niet over hoe een graf geruimd wordt. Mocht je daarin geïnteresseerd zijn, prima hoor, dan open je daar een topic over.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:15 schreef eight het volgende:
[..]
Kan het nog vager?
[..]
Dus het topic gaat niet over het ruimen van een graf? Merkwaardig..
mss een beetje een rare insteek, maar het heeft mij geholpen in totaal ander geval waarmee je normaal gesproken niet naar een huisarts gaat.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:49 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Om terug te komen op de rouw: het is niet alleen de rouw. Het is ook de pijn van in de put zitten, naar het graf gaan, alleen, en dat daar gewoon echt niets ligt. De schok. Zijn mooie plek onder de bomen waar hij al zolang lag. Iets waar je op rekent dat ineens weg is.
Och... gelukkig kan er op pagina 3 nog gesuggereerd worden dat TS zich niet zo moet aanstellen omdat het al een heel oud graf is.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ook al is het 26 jaar geleden ; het enige beetje "houvast" wat de TS nog had met haar vader is haar nu afgenomen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Volgens mij hebben we het over 2 zaken:
1. Het foutief ruimen. Het lijkt mij niet meer normaal dat hier een schadevergoeding en excuses tegenover staat, is even lastig nu met de kerst maar komt vast goed. Komt niet op een dag toch? Liever de tijd nemen en goed afhandelen.
2. De schok en rouwproces. Noem mij maar een hork, maar is het niet eens tijd om afscheid te nemen en de rouw af te sluiten? Het is niet gezond om 26 jaar lang te rouwen om je vader die je niet eens bewust gekend hebt. Grijp dit moment aan om het af te sluiten, anders had je dat over 4 jaar moeten doen dus wat dat betreft is het hooguit iets eerder dan gepland. Maar laten we wel wezen, voor wat betreft de overblijfselen maakt het niet veel uit die paar jaar. En om nou te zeggen dat het zo'n belangrijke plek was na al die jaren... Het was vooral een gewoonteplek geworden zo te horen.
Ik bedoel het niet rottig, maar sluit het af voor jezelf. Je kan er nu toch niets meer aan veranderen, dit is onomkeerbaar en behalve een paar euro's die je misschien krijgt is het klaar. Ze gaan echt de knekelput niet op DNA onderzoeken om ongeveer 200 botten terug te vinden. Dat is niet realistisch en zal je nooit voor elkaar krijgen. En dan heb ik het nog niet over de vraag of je dat moet willen, haal je enkel meer emoties mee naar boven.
Ik begrijp het, maar ik vind het overdreven om na 26 jaar nog zo te reageren. Kan nooit goed zijn voor de algehele geestelijke conditie. Doodgaan hoort bij het leven, dat is een feit. Het is niet altijd leuk, maar het is ook wel weer goed dat het gebeurd. Bij doodgaan hoort een stuk rouw, een uitvaart en het een plekje geven. Maar dat plekje geven moet je wel een keer gaan doen, je kan niet in de rouwfase blijven hangen.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:10 schreef bluuf het volgende:
[..]
Ook al is het 26 jaar geleden ; het enige beetje "houvast" wat de TS nog had met haar vader is haar nu afgenomen.
Naar mijn idee hoort daar (buiten het "schadeloos" stellen ivm de grafsteen welke blijkbaar ook vernietigd is en de grafrechten) ook een behoorlijke schadevergoeding wegens emotionele schade tegenover te staan.
Iedereen gaat anders om met zijn/haar verdriet, vergeet dat niet.
Ik heb de grafrechten voor het graf van mijn vrouw voor 20 jaar afgekocht ; tegen die tijd zijn de kinderen volwassen en kunnen zij zelf bepalen of zij dit hierna nog willen verlengen of niet, als de gemeente zomaar zou besluiten om zonder berichtgeving het graf te ruimen dan zou ik daar ook echt wel een zaak van maken.
We spreken je wel weer als jij je vader of moeder verlies, lul!quote:Op woensdag 24 december 2014 14:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik begrijp het, maar ik vind het overdreven om na 26 jaar nog zo te reageren. Kan nooit goed zijn voor de algehele geestelijke conditie. Doodgaan hoort bij het leven, dat is een feit. Het is niet altijd leuk, maar het is ook wel weer goed dat het gebeurd. Bij doodgaan hoort een stuk rouw, een uitvaart en het een plekje geven. Maar dat plekje geven moet je wel een keer gaan doen, je kan niet in de rouwfase blijven hangen.
Vind het ook wel wat anders of je je man/vader van de kids begraaft of je vader die je niet gekend hebt. Beide overlijdens zijn verschrikkelijk voor de nabestaanden, maar het komt meer over als krampachtig vasthouden aan iets wat je niet kent.
Aan de andere kant, wie ben ik? Het is niet mijn rouw en mij niet overkomen. Dus ik heb (te) makkelijk praten misschien. In dat geval sorry.
Dit is WGR, geen R&P.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik begrijp het, maar ik vind het overdreven om na 26 jaar nog zo te reageren. Kan nooit goed zijn voor de algehele geestelijke conditie. Doodgaan hoort bij het leven, dat is een feit. Het is niet altijd leuk, maar het is ook wel weer goed dat het gebeurd. Bij doodgaan hoort een stuk rouw, een uitvaart en het een plekje geven. Maar dat plekje geven moet je wel een keer gaan doen, je kan niet in de rouwfase blijven hangen.
Vind het ook wel wat anders of je je man/vader van de kids begraaft of je vader die je niet gekend hebt. Beide overlijdens zijn verschrikkelijk voor de nabestaanden, maar het komt meer over als krampachtig vasthouden aan iets wat je niet kent.
Aan de andere kant, wie ben ik? Het is niet mijn rouw en mij niet overkomen. Dus ik heb (te) makkelijk praten misschien. In dat geval sorry.
quote:Op woensdag 24 december 2014 14:11 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
We spreken je wel weer als jij je vader of moeder verlies, lul!
We noteren jouw reactie bij deze ook als 'zeer nuttig', 'informatief' en 'ontopic'.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:17 schreef avotar het volgende:
[..]
Dit is WGR, geen R&P.
"Mooi dat Fok!" .... TS vraagt om advies en krijgt te horen dat ze zich niet moet aanstellen... Bah Bah.
Dit inderdaad. Men upquote:Op dinsdag 23 december 2014 22:21 schreef Tha_Duck het volgende:
2. De schok en rouwproces. Noem mij maar een hork, maar is het niet eens tijd om afscheid te nemen en de rouw af te sluiten? Het is niet gezond om 26 jaar lang te rouwen om je vader die je niet eens bewust gekend hebt. Grijp dit moment aan om het af te sluiten, anders had je dat over 4 jaar moeten doen dus wat dat betreft is het hooguit iets eerder dan gepland. Maar laten we wel wezen, voor wat betreft de overblijfselen maakt het niet veel uit die paar jaar. En om nou te zeggen dat het zo'n belangrijke plek was na al die jaren... Het was vooral een gewoonteplek geworden zo te horen.
Ik bedoel het niet rottig, maar sluit het af voor jezelf. Je kan er nu toch niets meer aan veranderen, dit is onomkeerbaar en behalve een paar euro's die je misschien krijgt is het klaar. Ze gaan echt de knekelput niet op DNA onderzoeken om ongeveer 200 botten terug te vinden. Dat is niet realistisch en zal je nooit voor elkaar krijgen. En dan heb ik het nog niet over de vraag of je dat moet willen, haal je enkel meer emoties mee naar boven.
Verstandigquote:Op woensdag 24 december 2014 14:44 schreef friekin_ het volgende:
Omdat ik toch nog even de drang voel om te reageren, ik begrijp sommige reacties wel. Het is voor mensen moeilijk om zich in te leven in verlies van iemand die je niet gekend hebt. Punt is wel dat je vader je leven vormt, en die vorming heb ik gemist. En dat is een gemis dat niet zomaar weg is. Ik werk er hard aan, maar dit was een klap.
Het is nou eenmaal Fok!, ik had deze reacties kunnen verwachten. Ik zit hier ook al langer dan vandaag, ik weet hoe het gaat. Ik wil iedereen bedanken die me ideeën gegeven heeft over hoe ik hiermee verder kan en de reacties die gesteund hebben. Ik heb mensen in mijn omgeving hier niet over verteld, ook vanwege de reacties die ik daar verwacht. Vooralsnog richt ik mijn peilen nu op het afronden van mijn huidige stage, en tegen de tijd dat het 12 januari is kan ik misschien weer iets meer.
Het is niet moeilijk om je erin in te leven, het is echter wel zo dat langs de zijlijn staan vaak een wat nuchtere kijk geeft, je mist namelijk het stuk emotie als mede-user.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:44 schreef friekin_ het volgende:
Omdat ik toch nog even de drang voel om te reageren, ik begrijp sommige reacties wel. Het is voor mensen moeilijk om zich in te leven in verlies van iemand die je niet gekend hebt. Punt is wel dat je vader je leven vormt, en die vorming heb ik gemist. En dat is een gemis dat niet zomaar weg is. Ik werk er hard aan, maar dit was een klap.
Het is nou eenmaal Fok!, ik had deze reacties kunnen verwachten. Ik zit hier ook al langer dan vandaag, ik weet hoe het gaat. Ik wil iedereen bedanken die me ideeën gegeven heeft over hoe ik hiermee verder kan en de reacties die gesteund hebben. Ik heb mensen in mijn omgeving hier niet over verteld, ook vanwege de reacties die ik daar verwacht. Vooralsnog richt ik mijn peilen nu op het afronden van mijn huidige stage, en tegen de tijd dat het 12 januari is kan ik misschien weer iets meer.
Het was de bedoeling om het dan weer te verlengen.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:54 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk om je erin in te leven, het is echter wel zo dat langs de zijlijn staan vaak een wat nuchtere kijk geeft, je mist namelijk het stuk emotie als mede-user.
Naar mijn idee schiet je er niks mee op als je enkel reacties krijgt hoe zielig het is en hoeveel medelijden we met je hebben. Het is lief bedoeld, maar het levert natuurlijk niks op.
Ik denk dat het goed is dat je nu doorgaat met leven, zoals ik al zei moet je toch door. Was het niet nu dan was het over 4 jaar. Het scheelt dat je er nu niet 4 jaar naar toe hoeft te hikken verder.
Het juridische stuk lijkt mij duidelijk, die 4 jaar moeten ze goedmaken. Laat dat verder zijn beloop en richt je op het afsluiten van het rouwproces na al die jaren.
Als dat überhaupt had gekund, je kan niet zomaar onbeperkt verlengen toch?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:54 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Het was de bedoeling om het dan weer te verlengen.
Hangt van de begraafplaats af. Er zijn ook begraafplaatsen met eeuwigdurende graven. Het hangt waarschijnlijk vooral af of er voldoende ruimte is.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:55 schreef Tha_Duck het volgende:
Als dat überhaupt had gekund, je kan niet zomaar onbeperkt verlengen toch?
Klopt, ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het niet kon. Meest gebruikelijk was naar mijn idee 10 of 20 jaar en dan eenmalig te verlengen met 10 jaar. Maar kan ik natuurlijk volledig naast zitten, het is niet mijn dagelijkse werkquote:Op woensdag 24 december 2014 14:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hangt van de begraafplaats af. Er zijn ook begraafplaatsen met eeuwigdurende graven. Het hangt waarschijnlijk vooral af of er voldoende ruimte is.
Het graf van m'n overgrootouders is volgens mij gekocht. Dat is dan weer de keerzijde: ik heb die mensen nooit gekend en straks mogen de achterkleinkinderen het graf van diverse onbekende voorouders gaan onderhoudenquote:Op woensdag 24 december 2014 14:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hangt van de begraafplaats af. Er zijn ook begraafplaatsen met eeuwigdurende graven. Het hangt waarschijnlijk vooral af of er voldoende ruimte is.
Klopt en die eeuwigdurende optie schaffen steeds meer gemeenten/ begraafplaatsen af.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Goh, jij bent tegenwoordig ook arts?! Nog een bepaald specialisme, of alles in z'n algemeenheid?quote:Op woensdag 24 december 2014 17:03 schreef Oksel het volgende:
Je reactie na zoveel jaar is niet gezond, maar dat snap je zelf ook. Verder zou ik die beheerder zelf opzoeken voor een goed gesprek. Zou nooit zo lang kunnen wachten.
Eén dat begrijpt ze niet en twee jij hebt een ongelofelijke plaat voor je kop.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:03 schreef Oksel het volgende:
Je reactie na zoveel jaar is niet gezond, maar dat snap je zelf ook. Verder zou ik die beheerder zelf opzoeken voor een goed gesprek. Zou nooit zo lang kunnen wachten.
Interessante site met zeer veel juridische en bruikbare informatie. Best interessant om eens wat uitgebreider door te nemen een keertje.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:10 schreef Etsu het volgende:
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.uitvaart.nl/ju(...)graf-ouders-weg/7294
-knip-
Uit nieuwsgierigheid, staat ie dan nog net boven die van jou of eronder?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:42 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
We noteren jouw reactie bij deze ook als 'zeer nuttig', 'informatief' en 'ontopic'.
Gast... Wat een walgelijk stukje tekstquote:Op woensdag 24 december 2014 14:54 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk om je erin in te leven, het is echter wel zo dat langs de zijlijn staan vaak een wat nuchtere kijk geeft, je mist namelijk het stuk emotie als mede-user.
Naar mijn idee schiet je er niks mee op als je enkel reacties krijgt hoe zielig het is en hoeveel medelijden we met je hebben. Het is lief bedoeld, maar het levert natuurlijk niks op.
Ik denk dat het goed is dat je nu doorgaat met leven, zoals ik al zei moet je toch door. Was het niet nu dan was het over 4 jaar. Het scheelt dat je er nu niet 4 jaar naar toe hoeft te hikken verder.
Het juridische stuk lijkt mij duidelijk, die 4 jaar moeten ze goedmaken. Laat dat verder zijn beloop en richt je op het afsluiten van het rouwproces na al die jaren.
Praat lekker zo tegen je vader of je vriendjes, gast.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:17 schreef diederikkie het volgende:
[..]
Gast... Wat een walgelijk stukje tekst
Joh, je kent fok toch. Met selectief lezen kom je een stuk verderquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:33 schreef friekin_ het volgende:
Als het zo moet kan dit topic dicht.
Mag hopen dat je niet op mij doelt? Je mag het niet eens zijn met manier van rouwverwerking of hoe ik het aan zou pakken, maar dat is wat je vraagt als reactie. En dat doe ik netjes toch? En inhoudelijk?quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:33 schreef friekin_ het volgende:
Als het zo moet kan dit topic dicht.
Doel meer op de twee posts boven mijn vorige.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Mag hopen dat je niet op mij doelt? Je mag het niet eens zijn met manier van rouwverwerking of hoe ik het aan zou pakken, maar dat is wat je vraagt als reactie. En dat doe ik netjes toch? En inhoudelijk?
ik denk dat het toch best moeilijk is om je er in in te leven.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Mag hopen dat je niet op mij doelt? Je mag het niet eens zijn met manier van rouwverwerking of hoe ik het aan zou pakken, maar dat is wat je vraagt als reactie. En dat doe ik netjes toch? En inhoudelijk?
Nee ok. Aangezien we in WGR zitten en ik daar tracht serieus en ontopic te reageren, zeker in dit soort topics.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:40 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Doel meer op de twee posts boven mijn vorige.
Ik geef direct toe dat ik dat in dit geval niet kan, ik kan mij niet voorstellen dat je zolang in een dergelijk proces blijft hangen. Dat zegt iets over mij en mijn kijk op de wereld. Ik heb geprobeerd een paar handvatten aan te reiken over hoe ik het zou oppakken. Dat kan en mag TS negeren als ze het er niet mee eens is, dat is haar goed recht en niets mis mee.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:41 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
ik denk dat het toch best moeilijk is om je er in in te leven.
Tip van mijn kant dan, je kunt je écht niet inleven in zo'n situatie (daar ben ik helaas zelf dus wel achter gekomen).quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:45 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik geef direct toe dat ik dat in dit geval niet kan, ik kan mij niet voorstellen dat je zolang in een dergelijk proces blijft hangen. Dat zegt iets over mij en mijn kijk op de wereld. Ik heb geprobeerd een paar handvatten aan te reiken over hoe ik het zou oppakken. Dat kan en mag TS negeren als ze het er niet mee eens is, dat is haar goed recht en niets mis mee.
Maar die eenzinnige reacties van zolderkamerautisten die beginnen of eindigen met 'gast', dat is behoorlijk vervelend in een serieus subforum als WGR.
En nu weer ontopic
^quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:08 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Tip van mijn kant dan, je kunt je écht niet inleven in zo'n situatie (daar ben ik helaas zelf dus wel achter gekomen).
Je geeft echter, onbedoeld waarschijnlijk, een waardeoordeel over het rouwproces van TS, en een advies waar mijn nekharen in ieder geval van overeind gaan.
Hou het dan écht zakelijk.
....wat deze ^^ wijze vrouw zegtquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:08 schreef jajablahblah het volgende:
Tip van mijn kant dan, je kunt je écht niet inleven in zo'n situatie (daar ben ik helaas zelf dus wel achter gekomen).
Je geeft echter, onbedoeld waarschijnlijk, een waardeoordeel over het rouwproces van TS, en een advies waar mijn nekharen in ieder geval van overeind gaan.
Hou het dan écht zakelijk.
Dit. Een graf is geen persoon. Je hebt je vader dus nooit gekend en die is in '88 al overleden en je komt eigenlijk nooit bij dit graf.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef eight het volgende:
[..]
Maar er is in dit geval betaald tot 2018. Ook al zou er gen emotionele waarde meer zijn (stel dat), dan nog is er gewoon betaald tot 2018. En tot dan moet dat graf dus gewoon blijven liggen.quote:
Ah, nog zo'n meevoelende horkquote:Op zaterdag 27 december 2014 04:00 schreef Pandarus het volgende:
Dit. Een graf is geen persoon. Je hebt je vader dus nooit gekend en die is in '88 al overleden en je komt eigenlijk nooit bij dit graf.
Als je hierdoor totaal van slag bent is er iets anders met je aan de hand. Ik zou daar energie in gaan steken. Laat een ander famililid maar achterhalen waarom het graf weggehaald is. Graven zijn er niet voor eeuwig.
Dan moet ze het niet op een openbaar forum posten als er niet geoordeeld of geadviseerd mag worden. Ze komt hier toch om advies vragen? Je moet de wereld niet omdraaien.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:41 schreef Leandra het volgende:
Wat hierboven staat dus.... daarbij heeft TS haar vader niet gekend, en was dit het enige "tastbare" wat ze van hem had.
Daar kun je niet over oordelen of "adviseren".
Foto's zijn, in mijn ogen, een stuk waardevoller dan een graf. Ik heb nooit begrepen dat mensen gaan staan huilen bij een steen en wat onkruid. Dit in tegenstelling tot mijn wens om begraven te worden, heel apart.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:43 schreef _Arual_ het volgende:
Tsja, wanneer moet je klaar zijn met rouwen... Ik vind tijd zo'n lastig grijpbaar iets en daarom ook niet echt een goed argument. Mijn moeder is vijftien jaar dood, ik was toen ook nog piepjong. En meestal lijkt dat lang geleden, in een ander leven. Maar er zijn momenten, dan lijkt het net alsof het gisteren is. Alsof je even een shortcut neemt door de tijd. Bijvoorbeeld op haar verjaardag, sterfdag, bij andere begrafenissen. Op dat soort dagen wil ik toch echt wel foto's kunnen bekijken of zo. Ik heb niks met een graf, maar ik zou toch raar staan kijken als die foto's weg waren.
We zitten toch in WGR? Ze komt om advies vragen hoe de situatie met de begraafplaats aan te pakken, niet om te vragen of ze zich er inmiddels niet eens "overheen moet zetten".quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dan moet ze het niet op een openbaar forum posten als er niet geoordeeld of geadviseerd mag worden. Ze komt hier toch om advies vragen? Je moet de wereld niet omdraaien.
Foto's van iemand die je niet bewust gekend hebt hebben waarschijnlijk een andere lading dan het enige tastbare wat er nog van hem over was.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Foto's zijn, in mijn ogen, een stuk waardevoller dan een graf. Ik heb nooit begrepen dat mensen gaan staan huilen bij een steen en wat onkruid. Dit in tegenstelling tot mijn wens om begraven te worden, heel apart.
Soms bestaat de oplossing niet enkel uit het juridische deel. En dat is in dit geval wat mij betreft zo. Juridisch lijken er dingen mis te zijn gegaan, maar aangezien je dit enkel met wat geld kan oplossen is het slechts een deel van het probleem.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
We zitten toch in WGR? Ze komt om advies vragen hoe de situatie met de begraafplaats aan te pakken, niet om te vragen of ze zich er inmiddels niet eens "overheen moet zetten".
Prima, maar waar precies zeg ik dat mijn mening voor iedereen geldt? Ik zeg toch 'in mijn ogen'? Waarom probeer je dat te bagatelliseren en jouw mening ervoor in de plaats te zetten?quote:Foto's van iemand die je niet bewust gekend hebt hebben waarschijnlijk een andere lading dan het enige tastbare wat er nog van hem over was.
Hij was niet in die foto, hij was wel in dat graf, en nu is hij ineens weg terwijl hij daar nog gewoon moest zijn.
Wat foto's betekenen voor jou, betekent een graf voor iemand anders. Als iemand jouw dierbare foto's weggooit waardoor je ze niet meer terug kunt krijgen, roept dat vergelijkbare gevoelens op als het onverwacht ruimen van een graf voor een ander.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Foto's zijn, in mijn ogen, een stuk waardevoller dan een graf. Ik heb nooit begrepen dat mensen gaan staan huilen bij een steen en wat onkruid. Dit in tegenstelling tot mijn wens om begraven te worden, heel apart.
Heel apart inderdaad dat jij nooit begrepen hebt dat mensen emotioneel worden van een steen en wat onkruid. Wieberen Fritsquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat herinner je je fout.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:02 schreef Tha_Duck het volgende:
Oorspronkelijk stond dit topic in R&P als ik het mij goed herinner.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heel apart inderdaad dat jij nooit begrepen hebt dat mensen emotioneel worden van een steen en wat onkruid. Wieberen Frits
Het maakt allemaal niet uit, want de mening van TS is dat het haar nogal raakt en jouw mening doet er dan net zo min toe en is in het topic zelfs kwetsend.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:02 schreef Tha_Duck het volgende:
Prima, maar waar precies zeg ik dat mijn mening voor iedereen geldt? Ik zeg toch 'in mijn ogen'? Waarom probeer je dat te bagatelliseren en jouw mening ervoor in de plaats te zetten?
Kan gerust, de discussie is wat ondergesneeuwd hier. Het zou in WGR zijn waar we het zakelijk bekijken, maar er zitten enkel emo's die roepen hoe zielig het wel niet is. Maar als je het niet zielig vind dan is het ineens WGR.quote:
Eens.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wat vreselijk voor jequote:Op zaterdag 27 december 2014 11:07 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Kan gerust, de discussie is wat ondergesneeuwd hier. Het zou in WGR zijn waar we het zakelijk bekijken, maar er zitten enkel emo's die roepen hoe zielig het wel niet is. Maar als je het niet zielig vind dan is het ineens WGR.
Misschien zou je kunnen proberen te snappen dat empathie in dit soort topics een groot goed is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:07 schreef Tha_Duck het volgende:
Kan gerust, de discussie is wat ondergesneeuwd hier. Het zou in WGR zijn waar we het zakelijk bekijken, maar er zitten enkel emo's die roepen hoe zielig het wel niet is. Maar als je het niet zielig vind dan is het ineens WGR.
Dan moet TS voortaan even nadenken voor ze iets op een openbaar forum zet.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het maakt allemaal niet uit, want de mening van TS is dat het haar nogal raakt en jouw mening doet er dan net zo min toe en is in het topic zelfs kwetsend.
We zitten niet in R&P, we zitten in WGR waar het zakelijk moet zijn. Dus wat moet ik met empathie?quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien zou je kunnen proberen te snappen dat empathie in dit soort topics een groot goed is.
Het is wel bijzonder typerend dat je het in het belachelijke moet melden met 'steen en mos' in plaats van het gewoon een graf te noemen. Heel het punt wat je in eerdere instantie terecht maakte, is nu wel verwaterd en ben je nu te hard bezig om je eerdere argument aan het 'rechtpraten' waarbij je belangrijkste argument jouw persoonlijke gevoel is.quote:
Wat probeer je nou te trollenquote:Op zaterdag 27 december 2014 11:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is wel bijzonder typerend dat je het in het belachelijke moet melden met 'steen en mos' in plaats van het gewoon een graf te noemen. Heel het punt wat je in eerdere instantie terecht maakte, is nu wel verwaterd en ben je nu te hard bezig met de boel 'rechtpraten'
Doe niet zo debielquote:
Kolpt, dat past alleen in R&P. In WGR moet je je, ongeacht het onderwerp, als een botte boer gedragen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:13 schreef Tha_Duck het volgende:
We zitten niet in R&P, we zitten in WGR waar het zakelijk moet zijn. Dus wat moet ik met empathie?
'Debiel'quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doe niet zo debiel
Dit zeg ik niet alleen onder de noemer dat meepraten eerder kwetsend is. Lijkt er op dat je hier zelf ook wat moeite mee hebt
Je kan wel weinig hebben voor iemand die vindt dat allus op inturnet gesegt moet kenne wordequote:Op zaterdag 27 december 2014 11:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
'Debiel'
Als argumenten te kort schieten, dan maar over op schelden?
Volgende stap is fysiek geweld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |