Ah, nog zo'n meevoelende horkquote:Op zaterdag 27 december 2014 04:00 schreef Pandarus het volgende:
Dit. Een graf is geen persoon. Je hebt je vader dus nooit gekend en die is in '88 al overleden en je komt eigenlijk nooit bij dit graf.
Als je hierdoor totaal van slag bent is er iets anders met je aan de hand. Ik zou daar energie in gaan steken. Laat een ander famililid maar achterhalen waarom het graf weggehaald is. Graven zijn er niet voor eeuwig.
Dan moet ze het niet op een openbaar forum posten als er niet geoordeeld of geadviseerd mag worden. Ze komt hier toch om advies vragen? Je moet de wereld niet omdraaien.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:41 schreef Leandra het volgende:
Wat hierboven staat dus.... daarbij heeft TS haar vader niet gekend, en was dit het enige "tastbare" wat ze van hem had.
Daar kun je niet over oordelen of "adviseren".
Foto's zijn, in mijn ogen, een stuk waardevoller dan een graf. Ik heb nooit begrepen dat mensen gaan staan huilen bij een steen en wat onkruid. Dit in tegenstelling tot mijn wens om begraven te worden, heel apart.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:43 schreef _Arual_ het volgende:
Tsja, wanneer moet je klaar zijn met rouwen... Ik vind tijd zo'n lastig grijpbaar iets en daarom ook niet echt een goed argument. Mijn moeder is vijftien jaar dood, ik was toen ook nog piepjong. En meestal lijkt dat lang geleden, in een ander leven. Maar er zijn momenten, dan lijkt het net alsof het gisteren is. Alsof je even een shortcut neemt door de tijd. Bijvoorbeeld op haar verjaardag, sterfdag, bij andere begrafenissen. Op dat soort dagen wil ik toch echt wel foto's kunnen bekijken of zo. Ik heb niks met een graf, maar ik zou toch raar staan kijken als die foto's weg waren.
We zitten toch in WGR? Ze komt om advies vragen hoe de situatie met de begraafplaats aan te pakken, niet om te vragen of ze zich er inmiddels niet eens "overheen moet zetten".quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dan moet ze het niet op een openbaar forum posten als er niet geoordeeld of geadviseerd mag worden. Ze komt hier toch om advies vragen? Je moet de wereld niet omdraaien.
Foto's van iemand die je niet bewust gekend hebt hebben waarschijnlijk een andere lading dan het enige tastbare wat er nog van hem over was.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Foto's zijn, in mijn ogen, een stuk waardevoller dan een graf. Ik heb nooit begrepen dat mensen gaan staan huilen bij een steen en wat onkruid. Dit in tegenstelling tot mijn wens om begraven te worden, heel apart.
Soms bestaat de oplossing niet enkel uit het juridische deel. En dat is in dit geval wat mij betreft zo. Juridisch lijken er dingen mis te zijn gegaan, maar aangezien je dit enkel met wat geld kan oplossen is het slechts een deel van het probleem.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
We zitten toch in WGR? Ze komt om advies vragen hoe de situatie met de begraafplaats aan te pakken, niet om te vragen of ze zich er inmiddels niet eens "overheen moet zetten".
Prima, maar waar precies zeg ik dat mijn mening voor iedereen geldt? Ik zeg toch 'in mijn ogen'? Waarom probeer je dat te bagatelliseren en jouw mening ervoor in de plaats te zetten?quote:Foto's van iemand die je niet bewust gekend hebt hebben waarschijnlijk een andere lading dan het enige tastbare wat er nog van hem over was.
Hij was niet in die foto, hij was wel in dat graf, en nu is hij ineens weg terwijl hij daar nog gewoon moest zijn.
Wat foto's betekenen voor jou, betekent een graf voor iemand anders. Als iemand jouw dierbare foto's weggooit waardoor je ze niet meer terug kunt krijgen, roept dat vergelijkbare gevoelens op als het onverwacht ruimen van een graf voor een ander.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Foto's zijn, in mijn ogen, een stuk waardevoller dan een graf. Ik heb nooit begrepen dat mensen gaan staan huilen bij een steen en wat onkruid. Dit in tegenstelling tot mijn wens om begraven te worden, heel apart.
Heel apart inderdaad dat jij nooit begrepen hebt dat mensen emotioneel worden van een steen en wat onkruid. Wieberen Fritsquote:Op zaterdag 27 december 2014 10:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat herinner je je fout.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:02 schreef Tha_Duck het volgende:
Oorspronkelijk stond dit topic in R&P als ik het mij goed herinner.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heel apart inderdaad dat jij nooit begrepen hebt dat mensen emotioneel worden van een steen en wat onkruid. Wieberen Frits
Het maakt allemaal niet uit, want de mening van TS is dat het haar nogal raakt en jouw mening doet er dan net zo min toe en is in het topic zelfs kwetsend.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:02 schreef Tha_Duck het volgende:
Prima, maar waar precies zeg ik dat mijn mening voor iedereen geldt? Ik zeg toch 'in mijn ogen'? Waarom probeer je dat te bagatelliseren en jouw mening ervoor in de plaats te zetten?
Kan gerust, de discussie is wat ondergesneeuwd hier. Het zou in WGR zijn waar we het zakelijk bekijken, maar er zitten enkel emo's die roepen hoe zielig het wel niet is. Maar als je het niet zielig vind dan is het ineens WGR.quote:
Eens.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik begrijp het, maar ik vind het overdreven om na 26 jaar nog zo te reageren. Kan nooit goed zijn voor de algehele geestelijke conditie. Doodgaan hoort bij het leven, dat is een feit. Het is niet altijd leuk, maar het is ook wel weer goed dat het gebeurd. Bij doodgaan hoort een stuk rouw, een uitvaart en het een plekje geven. Maar dat plekje geven moet je wel een keer gaan doen, je kan niet in de rouwfase blijven hangen.
Vind het ook wel wat anders of je je man/vader van de kids begraaft of je vader die je niet gekend hebt. Beide overlijdens zijn verschrikkelijk voor de nabestaanden, maar het komt meer over als krampachtig vasthouden aan iets wat je niet kent.
Aan de andere kant, wie ben ik? Het is niet mijn rouw en mij niet overkomen. Dus ik heb (te) makkelijk praten misschien. In dat geval sorry.
Wat vreselijk voor jequote:Op zaterdag 27 december 2014 11:07 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Kan gerust, de discussie is wat ondergesneeuwd hier. Het zou in WGR zijn waar we het zakelijk bekijken, maar er zitten enkel emo's die roepen hoe zielig het wel niet is. Maar als je het niet zielig vind dan is het ineens WGR.
Misschien zou je kunnen proberen te snappen dat empathie in dit soort topics een groot goed is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:07 schreef Tha_Duck het volgende:
Kan gerust, de discussie is wat ondergesneeuwd hier. Het zou in WGR zijn waar we het zakelijk bekijken, maar er zitten enkel emo's die roepen hoe zielig het wel niet is. Maar als je het niet zielig vind dan is het ineens WGR.
Dan moet TS voortaan even nadenken voor ze iets op een openbaar forum zet.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het maakt allemaal niet uit, want de mening van TS is dat het haar nogal raakt en jouw mening doet er dan net zo min toe en is in het topic zelfs kwetsend.
We zitten niet in R&P, we zitten in WGR waar het zakelijk moet zijn. Dus wat moet ik met empathie?quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien zou je kunnen proberen te snappen dat empathie in dit soort topics een groot goed is.
Het is wel bijzonder typerend dat je het in het belachelijke moet melden met 'steen en mos' in plaats van het gewoon een graf te noemen. Heel het punt wat je in eerdere instantie terecht maakte, is nu wel verwaterd en ben je nu te hard bezig om je eerdere argument aan het 'rechtpraten' waarbij je belangrijkste argument jouw persoonlijke gevoel is.quote:
Wat probeer je nou te trollenquote:Op zaterdag 27 december 2014 11:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is wel bijzonder typerend dat je het in het belachelijke moet melden met 'steen en mos' in plaats van het gewoon een graf te noemen. Heel het punt wat je in eerdere instantie terecht maakte, is nu wel verwaterd en ben je nu te hard bezig met de boel 'rechtpraten'
Doe niet zo debielquote:
Kolpt, dat past alleen in R&P. In WGR moet je je, ongeacht het onderwerp, als een botte boer gedragen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:13 schreef Tha_Duck het volgende:
We zitten niet in R&P, we zitten in WGR waar het zakelijk moet zijn. Dus wat moet ik met empathie?
'Debiel'quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doe niet zo debiel
Dit zeg ik niet alleen onder de noemer dat meepraten eerder kwetsend is. Lijkt er op dat je hier zelf ook wat moeite mee hebt
Je kan wel weinig hebben voor iemand die vindt dat allus op inturnet gesegt moet kenne wordequote:Op zaterdag 27 december 2014 11:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
'Debiel'
Als argumenten te kort schieten, dan maar over op schelden?
Volgende stap is fysiek geweld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |