abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 december 2014 @ 17:23:44 #251
92409 Twinky
Little star.
pi_147924407
Bij gecompliceerde rouw kan een graf een belangrijk object zijn om de overledene te vervangen of symboliseren. En daarbij hoort dan dat de gevoelens erop kunnen worden geprojecteerd. Voeg daaraan het vermijden van de gevoelens rondom de overledene toe, en het graf kan met de tijd een enorme emotionele lading krijgen.
In die zin is de klap die het plotseling verdwijnen van het graf kan geven, toch goed te begrijpen. Helemaal als het symbool is voor de vader die er nooit geweest is.
pi_147929094
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:03 schreef Oksel het volgende:
Je reactie na zoveel jaar is niet gezond, maar dat snap je zelf ook. Verder zou ik die beheerder zelf opzoeken voor een goed gesprek. Zou nooit zo lang kunnen wachten.
Eén dat begrijpt ze niet en twee jij hebt een ongelofelijke plaat voor je kop.
  Manager PR/Moderator woensdag 24 december 2014 @ 20:03:26 #253
269689 crew  Viv
pi_147930286
Wie zijn wij om te bepalen wat een gezonde reactie is of niet? Als je geen vader hebt gekend is er geen enkel rouwproces wat dat goed kan maken. In elke fase van je leven zal je er weer mee geconfronteerd worden. TS, heel veel sterkte en succes.
pi_147937776
Misschien heb je hier wat aan:

http://www.uitvaart.nl/ju(...)graf-ouders-weg/7294

3. Als in het graf al wel iemand anders begraven is, is er pas een echt probleem. Dan zijn de stoffelijke resten van uw ouders onbereikbaar; ze liggen dieper in het graf of in een verzamelgraf of zogenaamde knekelput (lelijk woord).
U zou een ander graf op de begraafplaats kunnen eisen, om dat als herdenkingsplek voor uw ouders te kunnen gebruiken. En ook dan weer zijn de kosten van het monument voor rekening van het kerkbestuur. Of u zou kunnen verlangen dat men bijvoorbeeld het graf van uw grootouders, als dat ook op die begraafplaats zou liggen, nog eens kosteloos verlengt en dat op dat graf een klein extra monumentje ter herinnering aan uw ouders wordt aangebracht. Misschien zijn ook alternatieven denkbaar.

En duizend excuses van het kerkbestuur lijken me ook wel op hun plaats.
pi_147942181
Je zegt dat de rechten met 10 jaar verlengd zijn, maar is er toen ook gelijk betaald voor 10 jaar?
  donderdag 25 december 2014 @ 02:07:00 #256
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_147942687
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:10 schreef Etsu het volgende:
Misschien heb je hier wat aan:

http://www.uitvaart.nl/ju(...)graf-ouders-weg/7294
-knip-

Interessante site met zeer veel juridische en bruikbare informatie. Best interessant om eens wat uitgebreider door te nemen een keertje.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  donderdag 25 december 2014 @ 11:09:11 #257
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_147945593
Het is erg dat er gebeurt is, en daar moet je zo snel mogelijk achteraan gaan. Desnoods frutsel je een persoonlijk nummer uit iemand. Nu kom je wel met onbeantwoorde vragen de komende maand. Probeer alles ook goed op papier te krijgen wat er aan de hand is en wat voor schade jij hebt geleden. Ook emotioneel gezien.

Maar dat jij je door de situatie zodanig laat beïnvloeden dat je niet in staat bent om helder te zijn of überhaupt slecht kerst kan vieren of het nieuwe jaar in gaat vind ik wel een zwak punt. Dan ben je emotioneel niet sterk. Maar ik snap je wel.

Sterkte en ga positief het jaar in.
  vrijdag 26 december 2014 @ 07:20:28 #258
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_147967604
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:42 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

We noteren jouw reactie bij deze ook als 'zeer nuttig', 'informatief' en 'ontopic'.
Uit nieuwsgierigheid, staat ie dan nog net boven die van jou of eronder?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_147984888
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:54 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Het is niet moeilijk om je erin in te leven, het is echter wel zo dat langs de zijlijn staan vaak een wat nuchtere kijk geeft, je mist namelijk het stuk emotie als mede-user.

Naar mijn idee schiet je er niks mee op als je enkel reacties krijgt hoe zielig het is en hoeveel medelijden we met je hebben. Het is lief bedoeld, maar het levert natuurlijk niks op.

Ik denk dat het goed is dat je nu doorgaat met leven, zoals ik al zei moet je toch door. Was het niet nu dan was het over 4 jaar. Het scheelt dat je er nu niet 4 jaar naar toe hoeft te hikken verder.

Het juridische stuk lijkt mij duidelijk, die 4 jaar moeten ze goedmaken. Laat dat verder zijn beloop en richt je op het afsluiten van het rouwproces na al die jaren.
Gast... Wat een walgelijk stukje tekst
pi_147985278
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 21:17 schreef diederikkie het volgende:

[..]

Gast... Wat een walgelijk stukje tekst
Praat lekker zo tegen je vader of je vriendjes, gast.
pi_147985458
Als het zo moet kan dit topic dicht.
pi_147985537
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 21:33 schreef friekin_ het volgende:
Joh, je kent fok toch. Met selectief lezen kom je een stuk verder :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_147985588
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 21:33 schreef friekin_ het volgende:
Mag hopen dat je niet op mij doelt? Je mag het niet eens zijn met manier van rouwverwerking of hoe ik het aan zou pakken, maar dat is wat je vraagt als reactie. En dat doe ik netjes toch? En inhoudelijk?
pi_147985692
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 21:37 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Mag hopen dat je niet op mij doelt? Je mag het niet eens zijn met manier van rouwverwerking of hoe ik het aan zou pakken, maar dat is wat je vraagt als reactie. En dat doe ik netjes toch? En inhoudelijk?
Doel meer op de twee posts boven mijn vorige.
  vrijdag 26 december 2014 @ 21:41:26 #265
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_147985708
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 21:37 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

ik denk dat het toch best moeilijk is om je er in in te leven.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_147985747
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 21:40 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Doel meer op de twee posts boven mijn vorige.
Nee ok. Aangezien we in WGR zitten en ik daar tracht serieus en ontopic te reageren, zeker in dit soort topics.
pi_147985818
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 21:41 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

ik denk dat het toch best moeilijk is om je er in in te leven.
Ik geef direct toe dat ik dat in dit geval niet kan, ik kan mij niet voorstellen dat je zolang in een dergelijk proces blijft hangen. Dat zegt iets over mij en mijn kijk op de wereld. Ik heb geprobeerd een paar handvatten aan te reiken over hoe ik het zou oppakken. Dat kan en mag TS negeren als ze het er niet mee eens is, dat is haar goed recht en niets mis mee.

Maar die eenzinnige reacties van zolderkamerautisten die beginnen of eindigen met 'gast', dat is behoorlijk vervelend in een serieus subforum als WGR.

En nu weer ontopic :)
  vrijdag 26 december 2014 @ 22:08:53 #268
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_147986680
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 21:45 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik geef direct toe dat ik dat in dit geval niet kan, ik kan mij niet voorstellen dat je zolang in een dergelijk proces blijft hangen. Dat zegt iets over mij en mijn kijk op de wereld. Ik heb geprobeerd een paar handvatten aan te reiken over hoe ik het zou oppakken. Dat kan en mag TS negeren als ze het er niet mee eens is, dat is haar goed recht en niets mis mee.

Maar die eenzinnige reacties van zolderkamerautisten die beginnen of eindigen met 'gast', dat is behoorlijk vervelend in een serieus subforum als WGR.

En nu weer ontopic :)
Tip van mijn kant dan, je kunt je écht niet inleven in zo'n situatie (daar ben ik helaas zelf dus wel achter gekomen).
Je geeft echter, onbedoeld waarschijnlijk, een waardeoordeel over het rouwproces van TS, en een advies waar mijn nekharen in ieder geval van overeind gaan.
Hou het dan écht zakelijk.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_147986837
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 22:08 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Tip van mijn kant dan, je kunt je écht niet inleven in zo'n situatie (daar ben ik helaas zelf dus wel achter gekomen).
Je geeft echter, onbedoeld waarschijnlijk, een waardeoordeel over het rouwproces van TS, en een advies waar mijn nekharen in ieder geval van overeind gaan.
^
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_147987804
Ik ben toch wel een beetje verbaasd. Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik zou reageren. Maar als TS aangeeft er kapot van te zijn, dan neem ik dat aan en heb daar begrip voor (voor zover ik me er iets van kan voorstellen). Ik begrijp helemaal niet dat er uberhaupt best een aantal mensen is dat meent te weten dat de reactie van TS niet in orde is. Hebben die mensen dan allemaal het graf van hun vader wel eens geruimd aangetroffen of zo?

Of om kort te gaan: dit is iets dat best uitzonderlijk is. Het siert mensen die het niét hebben meegemaakt om er ook niet over te oordelen.

En dus:
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 22:08 schreef jajablahblah het volgende:
....wat deze ^^ wijze vrouw zegt
  vrijdag 26 december 2014 @ 22:41:25 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147987864
Wat hierboven staat dus.... daarbij heeft TS haar vader niet gekend, en was dit het enige "tastbare" wat ze van hem had.
Daar kun je niet over oordelen of "adviseren".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 27 december 2014 @ 02:41:00 #272
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_147996337
Veel sterkte TS
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
  FOK!Fotograaf zaterdag 27 december 2014 @ 03:23:36 #273
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_147997023
Kippenvel.. Heel veel sterkte TS.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_147997469
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef eight het volgende:

[..]

Ok, tijd voor een kritische noot. Logisch dat je boos bent maar dat graf is in fucking juni geruimd en het valt jullie nu pas op?!
Ik vind het best opmerkelijk dat het jullie nu zo aangrijpt terwijl toen het graf er nog lag jullie er amper naar omkeken.

Bovenstaande is niet kwetsend bedoeld en ik wens jullie veel sterkte de komende weken. Belachelijk dat jullie zo lang moeten wachten op antwoord. Ik zou er nog eens op aandringen bij de beheerder op eerder antwoord, desnoods telefonisch.
Dit. Een graf is geen persoon. Je hebt je vader dus nooit gekend en die is in '88 al overleden en je komt eigenlijk nooit bij dit graf.

Als je hierdoor totaal van slag bent is er iets anders met je aan de hand. Ik zou daar energie in gaan steken. Laat een ander famililid maar achterhalen waarom het graf weggehaald is. Graven zijn er niet voor eeuwig.
  Moderator zaterdag 27 december 2014 @ 08:55:50 #275
155227 crew  Guppy
dus
pi_147998913
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 04:00 schreef Pandarus het volgende:
Graven zijn er niet voor eeuwig.
Maar er is in dit geval betaald tot 2018. Ook al zou er gen emotionele waarde meer zijn (stel dat), dan nog is er gewoon betaald tot 2018. En tot dan moet dat graf dus gewoon blijven liggen.

Als je internetprovider je afstuit, terwijl je nog voor 6 maanden een contract hebt, ga je toch ook steigeren? Of zeg je dan ook "oh nee joh, foutje, kan gebeuren"?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')