misschien is de standaard maximale termijn daar 25 jaar, en wordt daarna geruimd.. Nieuwere regels dan in 1988 gebruikelijk waren. Zoiets zou ik als oorzaak van de fout verwachten.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:06 schreef Queller het volgende:
[..]
Lees het topic even... Er is betaald tot 2018. Ergens is er dus waarschijnlijk gewoon een knoeperd van een fout gemaakt.
Ok, tijd voor een kritische noot. Logisch dat je boos bent maar dat graf is in fucking juni geruimd en het valt jullie nu pas op?!quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:09 schreef friekin_ het volgende:
Een update; ik ben net naar de begraafplaats gegaan.
Mijn vaders graf is inderdaad geruimd. De beheerder gaf aan dat hij niet goed wist waarom, maar zo had het in het systeem gestaan. Hij is herbegraven ergens anders op het kerkhof (bij andere resten). Overigens hadden ze de goede gegevens van mijn moeder, en die is ook niet ingelicht.
Op 12 januari is de verantwoordelijke van de begraafplaats weer aanwezig. Dan kan ik weer bellen. De beheerder was zelf wel kapot ervan. Het was hem nog nooit eerder gebeurd.
Ik voel me op dit moment afgestompt. Ik was er niet maandelijks, de vorige keer was begin februari. Maar ik ga ervan uit dat als er betaald is.. Er was toen nergens een brief of sticker te zien. Het ruimen was in juni.
Het is niet meer te herstellen, dat is nu net de ellende...quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah ik las het. Maar als het een fout is, dan valt dat toch wel weer goed te maken?
Fijn dat je dit er even bij zet. Je weet het namelijk goed te verbergenquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef eight het volgende:
Ok, tijd voor een kritische noot. Logisch dat je boos bent maar dat graf is in fucking juni geruimd en het valt jullie nu pas op?!
Ik vind het best opmerkelijk dat het jullie nu zo aangrijpt terwijl toen het graf er nog lag jullie er amper naar omkeken.
Bovenstaande is niet kwetsend bedoeld
quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is niet meer te herstellen, dat is nu net de ellende...
Er zal een heel grafveld geruimd zijn waarna de stoffelijke resten bij elkaar zijn gevoegd en ergens herbegraven en de grafmonumenten zijn vernietigd. Dat is onherstelbaar.
Er zal een andere manier van genoegdoening moeten komen.
Als het niet kwetsend bedoeld is zou je het anders kunnen formuleren. Ik woon niet in de buurt van het graf in kwestie, en ik ben de enige die het nog bezoekt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef eight het volgende:
[..]
Ok, tijd voor een kritische noot. Logisch dat je boos bent maar dat graf is in fucking juni geruimd en het valt jullie nu pas op?!
Ik vind het best opmerkelijk dat het jullie nu zo aangrijpt terwijl toen het graf er nog lag jullie er amper naar omkeken.
Bovenstaande is niet kwetsend bedoeld en ik wens jullie veel sterkte de komende weken. Belachelijk dat jullie zo lang moeten wachten op antwoord. Ik zou er nog eens op aandringen bij de beheerder op eerder antwoord, desnoods telefonisch.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef eight het volgende:
[..]
Bovenstaande is niet kwetsend bedoeld en ik wens jullie veel sterkte de komende weken. Belachelijk dat jullie zo lang moeten wachten op antwoord. Ik zou er nog eens op aandringen bij de beheerder op eerder antwoord, desnoods telefonisch.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef eight het volgende:
Wat een onzin zeg, iedereen mag toch zelf bepalen hoe vaak je er komt?!quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef eight het volgende:
[..]
Joh, laat zulke reacties toch gaan, het is het niet waardquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:11 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Als het niet kwetsend bedoeld is zou je het anders kunnen formuleren. Ik woon niet in de buurt van het graf in kwestie, en ik ben de enige die het nog bezoekt.
Tja, hoe pijnlijk ook, dit zal men vast niet bewust gedaan hebben. Het is het gevolg van menselijk handelen en mensen maken fouten, helaas.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Zijn die soort "fouten" niet strafbaar?
Drie reacties, waarvan één van jouquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:
Iedereen ook happen op eight, goed bezig mensen.
Ja, ik vermaak mij ontzettend met het feit dat een graf is vernield.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Misschien kan jij ook beter even iets anders gaan doen. Er is vast elders op FOK! nog wel een topic waar je je kunt vermaken
Nee, maar het feit dat de verantwoordelijke ook niet bereikbaar is ......quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, hoe pijnlijk ook, dit zal men vast niet bewust gedaan hebben. Het is het gevolg van menselijk handelen en mensen maken fouten, helaas.
Was het maar vernield..quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, ik vermaak mij ontzettend met het feit dat een graf is vernield.
Ziek figuur.
Het is gewoon een zeer ongelukkig moment voor dit soort dingen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, maar het feit dat de verantwoordelijke ook niet bereikbaar is ......
Het laat toch wel desinteresse zien, kwalijke zaak.
Dat zeker, triest.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is gewoon een zeer ongelukkig moment voor dit soort dingen.
Zijn daar uberhaupt wel eens mensen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:15 schreef friekin_ het volgende:
Zojuist gebeld, alle mensen die erover gaan zijn met vakantie. Ze gaan op zoek voor me. Overigens nul begrip daar. Ik wijt het aan Brabant.
Niet iedereen woont in de buurt. Niet iedereen heeft de behoefte om wekelijks/maandelijks naar een graf te gaan. Er was betaald tot 2018. Er is geen bericht gekomen dat het graf geruimd zou worden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef eight het volgende:
Bovenstaande is niet kwetsend bedoeld
srsly ja? Ik heb zelf zoiets van tja...get over it, het heeft er sinds '88 gestaan en om daar nu nog zo helemaal van in de war te raken vind ik wel wat extreem. Maar goed, dat ben ik.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:44 schreef Copycat het volgende:
Flap eruit wat je eruit wil flappen! Het is zo schrijnend, dit. Ik zit met tranen in mijn ogen.
Wat heb je eraan?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:26 schreef happinessfordogs het volgende:
dan had je binnen 24 uur alle lagen van de directie voor je op de stoep.
Je kunt dan zo spoedig mogelijk duidelijkheid scheppen. TS hoeft zich niet te conformeren als de andere partij zeer grove fouten heeft begaan.quote:
Wil je dat ik het probeer onder woorden te brengen of is dat zinloos?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
srsly ja? Ik heb zelf zoiets van tja...get over it, het heeft er sinds '88 gestaan en om daar nu nog zo helemaal van in de war te raken vind ik wel wat extreem. Maar goed, dat ben ik.
Ik snap wel dat je kwaad wordt op een gemeente als je betaald hebt voor een grafsteen en die wordt zomaar geruimd.
Helemaal mee eens. Alleen de felle emotie van TS verrast me.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:13 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
iedereen mag toch zelf bepalen hoe vaak je er komt?!
Bij het graf van mijn vader kom ik ook maximaal 1 keer in de 2 jaar. Maar zal het toch wel heel vervelend zijn als het graf in 1 keer zonder bericht weg is.
En in 1988 was TS 1½ jaar oud.... dit is waar haar vader is, dit is het enige wat ze van hem heeft, en dat is haar hele leven al zo.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
srsly ja? Ik heb zelf zoiets van tja...get over it, het heeft er sinds '88 gestaan en om daar nu nog zo helemaal van in de war te raken vind ik wel wat extreem. Maar goed, dat ben ik.
Ik snap wel dat je kwaad wordt op een gemeente als je betaald hebt voor een grafsteen en die wordt zomaar geruimd.
Je snapt niet dat zo,n graf een speciale waarde heeft?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja. Als dikgedrukte van toepassing is dat kwetst het ook niet. Het is immers een bewuste keuze.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Niet iedereen woont in de buurt. Niet iedereen heeft de behoefte om wekelijks/maandelijks naar een graf te gaan. Er was betaald tot 2018. Er is geen bericht gekomen dat het graf geruimd zou worden.
Niet kwetsend bedoeld?
Niet iedereen rouwt op dezelfde manier.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:31 schreef eight het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Alleen de felle emotie van TS verrast me.
Jij zou het 'heel vervelend' vinden, TS is helemaal gebroken. Dat is vreemd aangezien TS het graf amper bezocht en daarmee ogenschijnlijk nauwelijks nog onderdeel was in zijn rouwproces.
Bedoel je nou serieus dat een graf alleen emotionele waarde voor je mag hebben als je er maandelijks of wekelijks komt en er in de buurt blijft wonen? Prima als dat voor jou geldt, maar op basis waarvan leg je deze standaarden ook aan anderen op?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:34 schreef eight het volgende:
[..]
Ja. Als dikgedrukte van toepassing is dat kwetst het ook niet. Het is immers een bewuste keuze.
Ja, en? Ik woon 2 uur rijden bij mijn vaders graf vandaan en ik ben er door omstandigheden al bijna 2 jaar niet zelf geweest. Als ik zou horen dat het ineens - zonder bericht en terwijl er gewoon voor betaald is - verdwenen was, zou ik daar ook kapot van zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:34 schreef eight het volgende:
Ja. Als dikgedrukte van toepassing is dat kwetst het ook niet. Het is immers een bewuste keuze.
"kapot van zijn" is nogal breed natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, en? Ik woon 2 uur rijden bij mijn vaders graf vandaan en ik ben er door omstandigheden al bijna 2 jaar niet zelf geweest. Als ik zou horen dat het ineens - zonder bericht en terwijl er gewoon voor betaald is - verdwenen was, zou ik daar ook kapot van zijn.
Nee, zie post 129.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:36 schreef Queller het volgende:
[..]
Bedoel je nou serieus dat een graf alleen emotionele waarde voor je mag hebben als je er maandelijks of wekelijks komt en er in de buurt blijft wonen?
Waar schrijf ik dat ik standaarden opleg aan anderenquote:Prima als dat voor jou geldt, maar op basis waarvan leg je deze standaarden ook aan anderen op?
Dat is echt soms maar de vraag er slingeren genoeg managers rond die zonder na te denken over de gevolgen zomaar andere regels bedenken .quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:34 schreef Rewimo het volgende:
Die mensen hebben dat beslist niet met opzet gedaan en ze zullen zich zelf ook wel behoorlijk rot voelen onder wat er gebeurd is.
Dat dus.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vooral veel extra stress en ellende vermoed ik.
Zoiets moet het haast wel zijn: volgens de administratie in 2013 klaar voor ruimen en dat dan in 2014 doen. Blijft fout dat men dan geen contact heeft opgenomen met de nabestaanden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:08 schreef poemojn het volgende:
[..]
misschien is de standaard maximale termijn daar 25 jaar, en wordt daarna geruimd.. Nieuwere regels dan in 1988 gebruikelijk waren. Zoiets zou ik als oorzaak van de fout verwachten.
Alleen strookt dat niet met de betaling t/m 2018.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:48 schreef Mark het volgende:
Zoiets moet het haast wel zijn: volgens de administratie in 2013 klaar voor ruimen en dat dan in 2014 doen. Blijft fout dat men dan geen contact heeft opgenomen met de nabestaanden.
Tja een klein foutje maken bij de overgang naar een nieuw automatiseringssysteem en alle betaaldatums ben je zomaar kwijt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Alleen strookt dat niet met de betaling t/m 2018.
Wat jij wil.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:31 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Wil je dat ik het probeer onder woorden te brengen of is dat zinloos?
Ik denk daar anders over. Maar goed, laten we dat vooral niet in dit topic gaan doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En in 1988 was TS 1½ jaar oud.... dit is waar haar vader is, dit is het enige wat ze van hem heeft, en dat is haar hele leven al zo.
Zoiets (het contacteren van de nabestaanden) zou in ieder protocol voor dit soort onderwerpen standaard opgenomen moeten zijn (en volgens mij is dat meestal ook het geval).quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:48 schreef Mark het volgende:
[..]
Zoiets moet het haast wel zijn: volgens de administratie in 2013 klaar voor ruimen en dat dan in 2014 doen. Blijft fout dat men dan geen contact heeft opgenomen met de nabestaanden.
Ik vind het ook vreemd dat een grafsteen zonder meer vernietigd wordt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:00 schreef Dokkertje het volgende:
Buiten het emotionele.. die grafsteen is toch gewoon eigendom van de nabestaande die die steen hjeeft betaald? Dit af doen als menselijke fout vind ik veel te makkelijk. De procedure deugt dan ook voor geen meter.
Het gaat niet om het geld en de blunder is niet meer terug te draaien, maar het gaat nergens over het er verder bij te laten zitten. Ik hou een kleine slag om de arm in het kader van.. " je weet pas waar je het over hebt als je het zelf meemaakt", maar ik kan er me niks voorstellen dat het emotioneel te zwaar is je hiermee bezig te houden. Aangezien dit geen nieuwe situatie is en je hele leven al weet dat je vader overleden is. Iedereen kan daar heel erg in mee gaan, maar het advies " man up" en doe wat je moet doen eerst voordat je jezelf een nieuwe rouwperiode "aanpraat" moet toch gewoon kunnen?!
TS is vrouw..quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:00 schreef Dokkertje het volgende:
Buiten het emotionele.. die grafsteen is toch gewoon eigendom van de nabestaande die die steen hjeeft betaald? Dit af doen als menselijke fout vind ik veel te makkelijk. De procedure deugt dan ook voor geen meter.
Het gaat niet om het geld en de blunder is niet meer terug te draaien, maar het gaat nergens over het er verder bij te laten zitten. Ik hou een kleine slag om de arm in het kader van.. " je weet pas waar je het over hebt als je het zelf meemaakt", maar ik kan er me niks voorstellen dat het emotioneel te zwaar is je hiermee bezig te houden. Aangezien dit geen nieuwe situatie is en je hele leven al weet dat je vader overleden is. Iedereen kan daar heel erg in mee gaan, maar het advies " man up" en doe wat je moet doen eerst voordat je jezelf een nieuwe rouwperiode "aanpraat" moet toch gewoon kunnen?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |