abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:33:30 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_147882422
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die nazorg hoeven zij toch ook niet te doen?

De familie kan toch zelf beslissen of ze er bij willen zijn ja of nee? ik zie daarvan het probleem niet echt.
Dan krijg je geheid mensen die het verkeerd hebben ingeschat en de begraafplaats gaan aanklagen omdat ze "niet goed zijn voorgelicht".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_147882451
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die nazorg hoeven zij toch ook niet te doen?

De familie kan toch zelf beslissen of ze er bij willen zijn ja of nee? ik zie daarvan het probleem niet echt.
Je wilt het niet snappen. Dat ze dit zonder pottenkijkers willen doen is volkomen logisch.
pi_147882470
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:33 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dan krijg je geheid mensen die het verkeerd hebben ingeschat en de begraafplaats gaan aanklagen omdat ze "niet goed zijn voorgelicht".
Pech gehad?

Nu zijn er misschien wel mensen die dat graag zouden willen zien, maar het niet mogen.
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:41:43 #179
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_147882615
Mijn moeder is ook jong overleden, maar ze is gecremeerd en uitgestrooid.
Dus ik kan ook niet naar een begraafplaats, maar ik heb daar persoonlijk ook geen behoefte aan.
Er is voor mij niets te vinden op een kerkhof, dat ik thuis ook niet kan vinden.
Uiteindelijk is het alleen de gedachte.

Je kunt thuis, als je daar de behoefte aan hebt, een foto neerzetten met eventueel kaarsjes of zo.
Je kunt ook iets verder gaan, zoals een boom laten planten en de naam van je vader laten plaatsen op een monument. Dat heeft mijn zus gedaan, die wel de behoefte had om naar een gedenkplaats te gaan.
Uiteindelijk moet je het gewoon een plek geven in je leven.
pi_147882673
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Pech gehad?

Nu zijn er misschien wel mensen die dat graag zouden willen zien, maar het niet mogen.
Het is een algemene verordening dat alleen de ruimers aanwezig mogen zijn, maar je kunt altijd om ontheffing vragen, mocht jij er graag bij willen zijn.

Maar nogmaals: Soms gaan ze na het openen een uur koffiedrinken, omdat de stank niet te harden is.
Jij wil familie daar bij laten? Terwijl die lijkengeur misschien van oma komt? Je weet van te voren niet wat je aan gaat treffen. Zeker na 10 jaar niet.
Make my day!
pi_147882712
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:43 schreef agter het volgende:

[..]

Het is een algemene verordening dat alleen de ruimers aanwezig mogen zijn, maar je kunt altijd om ontheffing vragen, mocht jij er graag bij willen zijn.

Maar nogmaals: Soms gaan ze na het openen een uur koffiedrinken, omdat de stank niet te harden is.
Jij wil familie daar bij laten? Terwijl die lijkengeur misschien van oma komt? Je weet van te voren niet wat je aan gaat treffen. Zeker na 10 jaar niet.
Je moet wel erg dom zijn om te denken dat het gaat ruiken als rozenblaadjes en het er prachtig uitziet.
pi_147882798
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je moet wel erg dom zijn om te denken dat het gaat ruiken als rozenblaadjes en het er prachtig uitziet.
Dan vraag jij gewoon ontheffing aan.. :) Mss mag je wel meehelpen.
Make my day!
pi_147882804
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:17 schreef ioko het volgende:
Misschien fijn om niet alle smerige details over graven openen in dit topic te delen? Lijkt mij niet fijn voor TS.
Dat. Please.

Wat ontzettend naar voor je TS. ;( En nu kun je de komende weken ook nog nergens naartoe met je verdriet en boosheid (buiten je naasten dan).
Je zult er nu waarschijnlijk nog niet toe in staat zijn, maar als je echt geen verantwoordelijke te pakken krijgt zou je wel kunnen nadenken wat jij nodig hebt om enigszins hiermee in het reine te kunnen komen. of he tnu geld, een vervangende grafsteen, herstel van het plekje (maar zonder de rest vna je vader ) is... dan kom je in zo'n gesprek ook beter beslagen ten ijs.

Maar deze fout helemaal goedmaken zullen ze nooit kunnen. -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147882887
quote:
Maar in dit geval zijn de grafrechten juist verlengd tot 2018 en is het grafmonument dus nog eigendom van de rechthebbenden. Dan heeft de beheerder/houder van de begraafplaats dus iets vernietigd wat niet van hen is.

Het verwijderen van lichamelijke resten naar een knekelput mag kennelijk als de grafrechten zijn verlopen. Dat is officieel geen herbegrafenis.. Het had alleen nooit mogen gebeuren als de grafrechten verlengd waren.
dag
pi_147882930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:48 schreef agter het volgende:

[..]

Dan vraag jij gewoon ontheffing aan.. :) Mss mag je wel meehelpen.
Zou niet weten waarom.
pi_147883036
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar in dit geval zijn de grafrechten juist verlengd tot 2018 en is het grafmonument dus nog eigendom van de rechthebbenden. Dan heeft de beheerder/houder van de begraafplaats dus iets vernietigd wat niet van hen is.

Het verwijderen van lichamelijke resten naar een knekelput mag kennelijk als de grafrechten zijn verlopen. Dat is officieel geen herbegrafenis.. Het had alleen nooit mogen gebeuren als de grafrechten verlengd waren.
Correct. Maar het ging als uitstapje even puur over als het grafrecht wel verlopen was, van wie het monument dan was. :)
TS kan een vergoeding voor het monument krijgen en zijn geld terug voor de resterende termijn van het grafrecht.
Mits hij de betaalde factuur kan overleggen.
Make my day!
pi_147883072
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:55 schreef agter het volgende:

[..]

Correct. Maar het ging als uitstapje even puur over als het grafrecht wel verlopen was, van wie het monument dan was. :)
Dus in het geval van TS niet relevant. Net als de discussie over het wel/niet aanwezig (willen) zijn bij een ruiming.. Daar heeft TS helemaal niets aan.
dag
pi_147883344
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:56 schreef Peter het volgende:

[..]

Dus in het geval van TS niet relevant. Net als de discussie over het wel/niet aanwezig (willen) zijn bij een ruiming.. Daar heeft TS helemaal niets aan.
Tja, dat is zo op een forum...dat mensen reageren op elkaar.
TS gaat helemaal nergens wat aan hebben op dit moment, want het kan niet hersteld worden.
Heel naar allemaal.
Make my day!
pi_147884588
maar de resten zijn dus elders begraven lees ik....

elke leidinggevende zou direct moeten zeggen dat:

- de gemeente de resten zal opgraven
- desnoods zal identificeren
- herbegraven
- het monument zal vergoeden

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 16:47:13 ]
  dinsdag 23 december 2014 @ 16:45:59 #190
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147884590
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:09 schreef friekin_ het volgende:
Een update; ik ben net naar de begraafplaats gegaan.

Mijn vaders graf is inderdaad geruimd. De beheerder gaf aan dat hij niet goed wist waarom, maar zo had het in het systeem gestaan. Hij is herbegraven ergens anders op het kerkhof (bij andere resten). Overigens hadden ze de goede gegevens van mijn moeder, en die is ook niet ingelicht.

Op 12 januari is de verantwoordelijke van de begraafplaats weer aanwezig. Dan kan ik weer bellen. De beheerder was zelf wel kapot ervan. Het was hem nog nooit eerder gebeurd.

Ik voel me op dit moment afgestompt. Ik was er niet maandelijks, de vorige keer was begin februari. Maar ik ga ervan uit dat als er betaald is.. Er was toen nergens een brief of sticker te zien. Het ruimen was in juni.
Goffer, dat is klote... ;(

Sterkte :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_147884647
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:45 schreef Nielsch het volgende:
maar de resten zijn dus elders begraven lees ik....

elke leidinggevende zou direct moeten zeggen dat:

- de gemeente de resten zal opgraven
- desnoods zal identificeren
- herbegraven
- het monument zal vergoeden
Klinkt leuk maar een leidinggevende moet ook kunnen nadenken en beseft dan al snel dat dit geen optie is, hoe sympathiek het ook mag klinken.
Men zal op andere wijze tot overeenstemming moeten en willen komen.
pi_147884702
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klinkt leuk maar een leidinggevende moet ook kunnen nadenken en beseft dan al snel dat dit geen optie is, hoe sympathiek het ook mag klinken.
Men zal op andere wijze tot overeenstemming moeten en willen komen.
waarom is het geen optie?
pi_147884871
Wat verschrikkelijk to, echt te triest :'(

Het is onherstelbaar en kan me verdraaid goed voorstellen hoe dit je geestelijk enorm grijpt.

Mijn grote broer overleed in 1973, ik was 12, onze ouders leven inmiddels ook niet meer en verder is er niemand meer.
2 jaar geleden kwam ineens een brief dat zijn graf geruimd zou worden of ik kon de rechten nog 10 jaar verlengen en zit dan echt aan de maximale termijn officieel een familiegraf hoewel mijn ouders gecremeerd zijn max 50 jaar, anders 40 geloof ik.
Ik heb uiteraard verlengd want hoewel ik er zeer zelden kom (ik woon 2 uur rijden verder) wil ik echt zijn rustplaats zo lang mogelijk behouden. Verder woont daar niemand meer die ik ken dus ik vertrouw op mijn contactpersoon bij die gemeente die beloofd heeft me van wijzigingen op de hoogte te houden.
Hij vertelde me wel dat de steen altijd eigendom blijft van de nabestaanden (in enkelvoud in dit geval) maar misschien verschilt dat per gemeente. Over 8 jaar zal zijn graf geruimd worden en moet er nu al niet aan denken.
Wat jouw/jullie overkomen is lieve to begrijp ik dus op zekere hoogte, als ze mij toen die brief niet hadden gestuurd....,het is met geen mogelijkheid te bevatten wat er in je om gaat.
Ik wens je zo ontzettend veel sterkte en kracht, ook ik heb geen woorden om je ook maar het kleinste beetje troost proberen te kunnen bieden, het is gewoon afschuwelijk.
:*
Waar het stinkt is het warm.
pi_147884961
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Praktische uitvoerbaarheid vooral, nog naast de bizarre kosten die gemaakt zouden moeten worden.
Zoiets zal geen enkele leidinggevende direct toezeggen. Dat kost hem of haar de kop.
pi_147885001
@knoblauca, de regelgeving rondom ruimen van graven e.d. verschilt inderdaad per beheerder van de begraafplaats. Van eeuwigdurend grafrecht tot aan maximaal 10 jaar.
pi_147885097
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 16:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het haalbaar is om uit een massagraf 1.000en botten DNA te laten testen. Bizar veel werk, gaat jaren duren.
Denk je dat iedere familie van de overige mensen uit dat graf daar toestemming voor geven?
Make my day!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 december 2014 @ 17:23:36 #197
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147885571
Ze kunnen dit niet meer in orde maken. Dat is heel erg triest voor TS maar dat zal ze zelf ook wel inzien.

Hopelijk gaan ze wel uitzoeken waar het mis is gegaan. Dat kan bij de gemeente liggen. Maar misschien ook wel bij de familie. Klinkt niet leuk maar het is wel een optie.

Hoe luidt de procedure precies bij deze gemeente/begraafplaats bij een aanstaande ontruiming?
Is er een bericht gestuurd?
Is er een bordje/mededeling bij het graf geplaatst? Zo ja, wanneer? Mogelijk tussen het bezoek van TS in februari en juni toen het graf geruimd is?
Is de termijn aangehouden die ervoor staat?
Is het bericht naar het juiste adres verzonden?
Heeft de familie van TS het misschien over het hoofd gezien?
Of niet (tijdig) gereageerd?
Of niet begrepen waar het om ging?
Waarom is er betaald tot 2018 maar is het graf toch in 2014 geruimd?

Allemaal vragen die zo in me opkomen. Waar is het misgegaan?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 december 2014 @ 17:24:14 #198
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_147885584
Wat klote zeg. Ik ben plaatsvervangend pissig. Hoe gaat het TS?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_147885609
Indien een graf geruimd wordt worden de stoffelijke resten (inclusief eventuele sieraden) in een kistje overgebracht met het originele merksteentje (wat het graf markeert met het grafnummer) en dan gezamenlijk herbegraven met andere stoffelijke resten dus nee Agter, er worden geen resten zomaar in een massagraf gedaan.
De kistjes met de stoffelijke resten worden keurig netjes individueel behandeld. Indien er nabestaanden traceerbaar zijn kunnen zij indien gewenst bij het ruimen aanwezig zijn en krijgen de keuze, bijzetten in een kistje in een algemeen graf, alsnog zelf de resten laten herbegraven op een begraafplaats naar keuze of de resten laten cremeren.

Zo is het mij verteld door de gemeente Zevenaar en dat heb ik ook zwart op wit.

Dus de resten zijn dus altijd gedocumenteerd en te traceren maar dan nog lost dat bepaald het immense en vooral zwaar emotionele probleem van to niet op.
Het kwalijke is afgezien nog van de afgekochte grafrechten tot 2018 dat wel degelijk de adresgegevens van de nabestaanden bekend waren, to geeft zelf ook aan dat ook moeder geen brief heeft ontvangen. En dan, de rechten waren in ieder geval tot 2018 afgekocht.
Het is niet te bevatten en ik zit ook heel de middag al met een brok in de keel.

[ Bericht 9% gewijzigd door knoblaucha6 op 23-12-2014 17:38:34 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_147886048
Ook dat verschilt per gemeente.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')