Dan krijg je geheid mensen die het verkeerd hebben ingeschat en de begraafplaats gaan aanklagen omdat ze "niet goed zijn voorgelicht".quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die nazorg hoeven zij toch ook niet te doen?
De familie kan toch zelf beslissen of ze er bij willen zijn ja of nee? ik zie daarvan het probleem niet echt.
Je wilt het niet snappen. Dat ze dit zonder pottenkijkers willen doen is volkomen logisch.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die nazorg hoeven zij toch ook niet te doen?
De familie kan toch zelf beslissen of ze er bij willen zijn ja of nee? ik zie daarvan het probleem niet echt.
Pech gehad?quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:33 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dan krijg je geheid mensen die het verkeerd hebben ingeschat en de begraafplaats gaan aanklagen omdat ze "niet goed zijn voorgelicht".
Het is een algemene verordening dat alleen de ruimers aanwezig mogen zijn, maar je kunt altijd om ontheffing vragen, mocht jij er graag bij willen zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Pech gehad?
Nu zijn er misschien wel mensen die dat graag zouden willen zien, maar het niet mogen.
Je moet wel erg dom zijn om te denken dat het gaat ruiken als rozenblaadjes en het er prachtig uitziet.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:43 schreef agter het volgende:
[..]
Het is een algemene verordening dat alleen de ruimers aanwezig mogen zijn, maar je kunt altijd om ontheffing vragen, mocht jij er graag bij willen zijn.
Maar nogmaals: Soms gaan ze na het openen een uur koffiedrinken, omdat de stank niet te harden is.
Jij wil familie daar bij laten? Terwijl die lijkengeur misschien van oma komt? Je weet van te voren niet wat je aan gaat treffen. Zeker na 10 jaar niet.
Dan vraag jij gewoon ontheffing aan..quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet wel erg dom zijn om te denken dat het gaat ruiken als rozenblaadjes en het er prachtig uitziet.
Dat. Please.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:17 schreef ioko het volgende:
Misschien fijn om niet alle smerige details over graven openen in dit topic te delen? Lijkt mij niet fijn voor TS.
Maar in dit geval zijn de grafrechten juist verlengd tot 2018 en is het grafmonument dus nog eigendom van de rechthebbenden. Dan heeft de beheerder/houder van de begraafplaats dus iets vernietigd wat niet van hen is.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:57 schreef agter het volgende:
[..]
http://www.uitvaart.nl/ju(...)uiming-begraafplaats
[..]
Zou niet weten waarom.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:48 schreef agter het volgende:
[..]
Dan vraag jij gewoon ontheffing aan..Mss mag je wel meehelpen.
Correct. Maar het ging als uitstapje even puur over als het grafrecht wel verlopen was, van wie het monument dan was.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar in dit geval zijn de grafrechten juist verlengd tot 2018 en is het grafmonument dus nog eigendom van de rechthebbenden. Dan heeft de beheerder/houder van de begraafplaats dus iets vernietigd wat niet van hen is.
Het verwijderen van lichamelijke resten naar een knekelput mag kennelijk als de grafrechten zijn verlopen. Dat is officieel geen herbegrafenis.. Het had alleen nooit mogen gebeuren als de grafrechten verlengd waren.
Dus in het geval van TS niet relevant. Net als de discussie over het wel/niet aanwezig (willen) zijn bij een ruiming.. Daar heeft TS helemaal niets aan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:55 schreef agter het volgende:
[..]
Correct. Maar het ging als uitstapje even puur over als het grafrecht wel verlopen was, van wie het monument dan was.
Tja, dat is zo op een forum...dat mensen reageren op elkaar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Dus in het geval van TS niet relevant. Net als de discussie over het wel/niet aanwezig (willen) zijn bij een ruiming.. Daar heeft TS helemaal niets aan.
Goffer, dat is klote...quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:09 schreef friekin_ het volgende:
Een update; ik ben net naar de begraafplaats gegaan.
Mijn vaders graf is inderdaad geruimd. De beheerder gaf aan dat hij niet goed wist waarom, maar zo had het in het systeem gestaan. Hij is herbegraven ergens anders op het kerkhof (bij andere resten). Overigens hadden ze de goede gegevens van mijn moeder, en die is ook niet ingelicht.
Op 12 januari is de verantwoordelijke van de begraafplaats weer aanwezig. Dan kan ik weer bellen. De beheerder was zelf wel kapot ervan. Het was hem nog nooit eerder gebeurd.
Ik voel me op dit moment afgestompt. Ik was er niet maandelijks, de vorige keer was begin februari. Maar ik ga ervan uit dat als er betaald is.. Er was toen nergens een brief of sticker te zien. Het ruimen was in juni.
Klinkt leuk maar een leidinggevende moet ook kunnen nadenken en beseft dan al snel dat dit geen optie is, hoe sympathiek het ook mag klinken.quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:45 schreef Nielsch het volgende:
maar de resten zijn dus elders begraven lees ik....
elke leidinggevende zou direct moeten zeggen dat:
- de gemeente de resten zal opgraven
- desnoods zal identificeren
- herbegraven
- het monument zal vergoeden
waarom is het geen optie?quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar een leidinggevende moet ook kunnen nadenken en beseft dan al snel dat dit geen optie is, hoe sympathiek het ook mag klinken.
Men zal op andere wijze tot overeenstemming moeten en willen komen.
Praktische uitvoerbaarheid vooral, nog naast de bizarre kosten die gemaakt zouden moeten worden.quote:
Ik denk niet dat het haalbaar is om uit een massagraf 1.000en botten DNA te laten testen. Bizar veel werk, gaat jaren duren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |