Mijn moeder heeft de hele dag nog niet gereageerd, ik kan haar normaal ook niet zo goed peilen. Ik denk dat ze er ook mee zit, maar ze is net als mij nogal een opkropper van gevoelens. Mijn broer is precies hetzelfde. Van beiden is er radiostilte op het moment.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:29 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Wat afschuwelijk, ts! Ik snap je reactie helemaal.
Mijn zusje overleed in '91 (ik was toen vier). Ik ga nu nog maar tweemaal per jaar naar de begraafplaats (op haar verjaardag en de sterfdag), maar dat de frequentie laag is, wil niet zeggen dat ik er geen waarde aan hecht. Daarbij gaat mijn moeder nog wel wekelijks en zou ik niet de enige zijn die hierdoor geraakt zou zijn.
Hoe is jouw moeder eronder ts?
Ik heb net geslapen, ik kon even niet meer na die twee uur slaap vannacht. Maar ik voel me nog steeds leeg. En er zijn tientallen dingen die ik kan doen, maar er komt niets uit mijn handen. IK hoop dat ik morgen weer een beetje iets kan doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:24 schreef eleusis het volgende:
Wat klote zeg. Ik ben plaatsvervangend pissig. Hoe gaat het TS?
Zou zomaar kunnen dat die periodes aangepast worden in de loop van de jaren. Denk dat dat iets is dat gemeenten/begraafplaatsen zelf contractueel mogen afspreken met nabestaanden. Maar dan zou je zeggen dat er na afloop van die periode wel met de nabestaanden gecorrespondeerd zou worden over eventuele verlenging lijkt me en dat is als ik het zo snel lees niet gebeurd? Het adres van de moeder klopte nog. Lijkt me dat daar eerst wordt aangeklopt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:05 schreef Leandra het volgende:
Het kan toch niet zo zijn dat het grafrecht in 2008 maar voor 5 jaar ipv 10 jaar verlengd is?
De enige vraag die in mij opkomt is waarom jij niet gewoon dit topic leest? Hier kun je bijna alle antwoorden op je vragen vinden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:23 schreef Rewimo het volgende:
Hoe luidt de procedure precies bij deze gemeente/begraafplaats bij een aanstaande ontruiming?
Is er een bericht gestuurd?
Is er een bordje/mededeling bij het graf geplaatst? Zo ja, wanneer? Mogelijk tussen het bezoek van TS in februari en juni toen het graf geruimd is?
Is de termijn aangehouden die ervoor staat?
Is het bericht naar het juiste adres verzonden?
Heeft de familie van TS het misschien over het hoofd gezien?
Of niet (tijdig) gereageerd?
Of niet begrepen waar het om ging?
Waarom is er betaald tot 2018 maar is het graf toch in 2014 geruimd?
Allemaal vragen die zo in me opkomen. Waar is het misgegaan?
Nabestaanden die bij het ruimen aanwezig zijn? Dat is bij mijn weten nergens toegestaan, lees maar:quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:25 schreef knoblaucha6 het volgende:
Indien een graf geruimd wordt worden de stoffelijke resten (inclusief eventuele sieraden) in een kistje overgebracht met het originele merksteentje (wat het graf markeert met het grafnummer) en dan gezamenlijk herbegraven met andere stoffelijke resten dus nee Agter, er worden geen resten zomaar in een massagraf gedaan.
De kistjes met de stoffelijke resten worden keurig netjes individueel behandeld. Indien er nabestaanden traceerbaar zijn kunnen zij indien gewenst bij het ruimen aanwezig zijn en krijgen de keuze, bijzetten in een kistje in een algemeen graf, alsnog zelf de resten laten herbegraven op een begraafplaats naar keuze of de resten laten cremeren.
Zo is het mij verteld door de gemeente Zevenaar en dat heb ik ook zwart op wit.
Dus de resten zijn dus altijd gedocumenteerd en te traceren maar dan nog lost dat bepaald het immense en vooral zwaar emotionele probleem van to niet op.
Het kwalijke is afgezien nog van de afgekochte grafrechten tot 2018 dat wel degelijk de adresgegevens van de nabestaanden bekend waren, to geeft zelf ook aan dat ook moeder geen brief heeft ontvangen. En dan, de rechten waren in ieder geval tot 2018 afgekocht.
Het is niet te bevatten en ik zit ook heel de middag al met een brok in de keel.
Lees het topic even voordat je totaal niet-relevante informatie post:quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:32 schreef agter het volgende:
[..]
Nabestaanden die bij het ruimen aanwezig zijn? Dat is bij mijn weten nergens toegestaan, lees maar:
http://www.uitvaart.nl/ju(...)opgraven/33786/33786
"Het opgraven van lijken en het ruimen van graven is slechts toegestaan indien daarbij geen andere personen aanwezig zijn dan degenen die met deze werkzaamheden zijn belast."
Het eventueel herbegraven daar kan de familie wel bij zijn, indien men dat wil.
Als jullie afgesproken hebben dat eea in een kistje terecht komt en herbegraven wordt, dat is heel goed mogelijk. Als je niets afspreekt kom je meestal in een zgn knekelput terecht. Op afbeeldingen daarvan kun je zelf googlen.
Zoals je hier lezen kunt, zijn de beenderen meestal onderling vermengd:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Knekelput
Overigens: een knekelput is een verzamelgraf, en een verzamelgraf is een massagraf. Ik kan daar ook niets aan doen.
Als ik iets niet goed begrepen heb, leg het me dan uit, graag ook met bronnen zoals ik ook hierboven gedaan heb.
Ik begrijp je punt. Maar op een forum reageren mensen nu eenmaal op elkaar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:46 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Lees het topic even voordat je totaal niet-relevante informatie post:
- TS heeft betaald tot 2018
- TS merkt dat, ondanks bovenstaande betaling het graf van haar vader is geruimd.
In hoeverre vind jij dan dat je post nog bijdraagt? En in hoeverre denk jij dat jouw post bijdraagt aan de pijn en het verlies die TS ervaart?
In de openingspost stelt TS al dat het graf tot 2018 is afbetaald. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je dat gemist hebt...quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:49 schreef agter het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt. Maar op een forum reageren mensen nu eenmaal op elkaar.
Ook op een forum zou je rekening kunnen houden met gevoelens van users.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:49 schreef agter het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt. Maar op een forum reageren mensen nu eenmaal op elkaar.
Overigens is het ook heel goed mogelijk dat TS uiteindelijk niet voor 10 jaar betaald heeft, al denkt ze van wel. Ik ben dat wel eens tegengekomen in de praktijk.
Iedereen kan een foutje maken, zowel zij als de begraafplaats.
Bijzondere conclusie.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:51 schreef Lotusss het volgende:
[..]
In de openingspost stelt TS al dat het graf tot 2018 is afbetaald. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je dat gemist hebt...
Daarom verwees ik voor plaatjes ook naar Google.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ook op een forum zou je rekening kunnen houden met gevoelens van users.
Je vindt het nogal grappig? Ga in Onzin spelen ofzo...quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:54 schreef agter het volgende:
[..]
Daarom verwees ik voor plaatjes ook naar Google.
Waaruit maak je op dat hij dat niet heeft gedaan? Persoonlijk vind ik zijn bijdrage wel informatief en stel ze op prijs.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ook op een forum zou je rekening kunnen houden met gevoelens van users.
uit de toon van de posts. Fijn dat het informatief is, maar het is niet ontopic.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:53 schreef eight het volgende:
[..]
Waaruit maak je op dat hij dat niet heeft gedaan? Persoonlijk vind ik zijn bijdrage wel informatief en stel ze op prijs.
Bovendien is het op een open forum onmogelijk om geen enkel gevoelig snaartje te raken aangezien de een gevoeliger is dan de ander.
Kan het nog vager?quote:
Dus het topic gaat niet over het ruimen van een graf? Merkwaardig..quote:Fijn dat het informatief is, maar het is niet ontopic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |