Mooi. Nog wat leuks gedaan van de week? Of iets in de planning?quote:
Hiquote:Op woensdag 10 december 2014 21:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hee Engel
Jou ook lang niet meer gezien
ow... wat was het?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja sorry, maar ik vond het laatste onderwerp gewoon ruk![]()
Ja, sinterklaas gevierd, iets met vriendin + familie ontmoeten enzo dus dat was wel spannendquote:Op woensdag 10 december 2014 21:46 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mooi. Nog wat leuks gedaan van de week? Of iets in de planning?
Heb tijdelijk de krantenwijk van mn broertje overgenomen, kom ik tenminste mn bed uit
Dat kan.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:43 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik ken deze zaak niet, maar je formulering van deze post is wel een stuk onderbuikeriger dan je voorgaande posts.
Dat is inderdaad slechts een deel van de straf.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik weet niet wie dat is. En ik ken ook de details van zijn zaak niet.
Je straft niet enkel om vergelding, vergelding geeft slachtoffers en nabestaanden geen voldoening.
En hoe wordt de maatschappij beter van (in mijn ogen) lage straffen voor moordenaars?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:44 schreef bamibij het volgende:
[..]
Punt is dus dat het draait om wat voor de maatschappij als geheel het best is. Als ons strafsysteem was ingericht op vergelding voor de slachtoffers lieten we die de dader wel kapot slaan of castreren ofzo
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:48 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Dan eerder het gebrek eraan... gok ik zo
Nu je er toch over begint, hoest met jou in het liefdesleven?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:48 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Hoe was je schoonfamilie?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, sinterklaas gevierd, iets met vriendin + familie ontmoeten enzo dus dat was wel spannend
Geen.....quote:Op woensdag 10 december 2014 21:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nu je er toch over begint, hoest met jou in het liefdesleven?
Rukzooi!quote:Op woensdag 10 december 2014 21:48 schreef -Engel- het volgende:
[..]
ik was sneller.... ik heb de onge-edited te post nog
Nou, zij heeft mijn familie ontmoet en ze was supernerveus!quote:Op woensdag 10 december 2014 21:49 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Hoe was je schoonfamilie?
M'n zus is net terug uit Hawaii en de VS met d'r nieuwe vriend waarmee ze net een paar weekjes mee had. Moet je ook maar durven
Ja, zag pas achteraf dat de post ge-edit was. Dacht dat ik hem wel te pakken hadquote:Op woensdag 10 december 2014 21:48 schreef -Engel- het volgende:
[..]
ik was sneller.... ik heb de onge-edited te post nog
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Laten we voor Elvi hopen van niet té snel
Alles heeft voor- en nadelen....quote:Op woensdag 10 december 2014 21:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja preciesIk zei nog tegen Loka dat het ook voordelen heeft
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:48 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Mooi dat het goed is verlopen. Is ook nog altijd afwachten.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, zij heeft mijn familie ontmoet en ze was supernerveus!
Maar het is allemaal toch wel goedgekomen (had ook niet anders verwacht)
Haha, dat had ik dus noooit gedaan idd
-kost minderquote:Op woensdag 10 december 2014 21:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
En hoe wordt de maatschappij beter van (in mijn ogen) lage straffen voor moordenaars?
quote:Op woensdag 10 december 2014 21:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, zag pas achteraf dat de post ge-edit was. Dacht dat ik hem wel te pakken had
Ja klopt. Tis alleen wel minder als je ongewild in die ene groep valtquote:Op woensdag 10 december 2014 21:52 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Alles heeft voor- en nadelen....
Ik hou van droge humorquote:
Dat dusquote:Op woensdag 10 december 2014 21:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja klopt. Tis alleen wel minder als je ongewild in die ene groep valt
ja oke.... maar dat is het sowieso als het ongewild isquote:Op woensdag 10 december 2014 21:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja klopt. Tis alleen wel minder als je ongewild in die ene groep valt
Ja, gevangenisstraffen in Nederland zijn extreem duur. Ik zou eigenlijk wel eens willen zien waarom dat precies zo duur is.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:52 schreef bamibij het volgende:
[..]
-kost minder
-humanitaire behandeling voor criminelen zorgt ervoor dat ze na hun straf kunnen meedraaien in de maatschappij ipv als een paria nergens meer aan mee kunnen doen en nog erger gaan flippen.
We kunnen ook het voorbeeld van Murica volgen.
1% van je bevolking in de bak is toch fantastisch
Hoest met jou verder?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:54 schreef -Engel- het volgende:
[..]
ja oke.... maar dat is het sowieso als het ongewild is
Dus als iemand tijdelijk psychisch in de war is, (depressie ofzo) flipt, en zn huisgenoot neerknalt moet ie maar levenslang de bak in? Geintje toch?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, gevangenisstraffen in Nederland zijn extreem duur. Ik zou eigenlijk wel eens willen zien waarom dat precies zo duur is.
Al vind ik kosten geen reden om iemand niet op te sluiten als overheid zijnde. Een van je kerntaken is het welzijn van je burgers.
Maar als moordenaars levenslang krijgen, hoeven ze toch niet mee te draaien? Dat is dus geen punt.
Dat is iets dat geldt voor andere veroordeelden.
Al met al zie ik hier geen voordeel van om moordenaars geen levenslang te geven.
Lekker als na een paar jaar boven komt dat de veroordeelde helemaal niet schuldig wasquote:Op woensdag 10 december 2014 21:56 schreef Lokasenna het volgende:
Weet je wat pas goedkoop is, de doodstraf.
Death by Snu Snu.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:56 schreef Lokasenna het volgende:
In China wel.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:56 schreef Lokasenna het volgende:
ook alleen zonder deathrow-wachten ... in een x afhandelen die handelquote:Op woensdag 10 december 2014 21:56 schreef Lokasenna het volgende:
Jij kreeg vast hele hoge cijfers voor samenvatten!quote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef -Engel- het volgende:
[..]
eat, sleep, work, repeat.... wow maar 4 woorden nodig
Gewoon voor kritische mensen ook de doodstraf toch.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Lekker als na een paar jaar boven komt dat de veroordeelde helemaal niet schuldig was
Duurder dan levenslang.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:56 schreef Lokasenna het volgende:
Welk deel van verzachtende omstandigheden begreep je niet?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dus als iemand tijdelijk psychisch in de war is, (depressie ofzo) flipt, en zn huisgenoot neerknalt moet ie maar levenslang de bak in? Geintje toch?
En inderdaad het welzijn van burgers. Schijnt dat criminelen ook burgers zijn...
Stalin 4 presidentquote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Gewoon voor kritische mensen ook de doodstraf toch.
Tijdelijk psychisch in de war.... dat geloof ik niet en levenslang mwah.... in NL is het zelden een levenlang....quote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dus als iemand tijdelijk psychisch in de war is, (depressie ofzo) flipt, en zn huisgenoot neerknalt moet ie maar levenslang de bak in? Geintje toch?
En inderdaad het welzijn van burgers. Schijnt dat criminelen ook burgers zijn...
keerzijde van het verhaal.... daarom is ooit de manier van het uitvoeren van de wet aangepast....quote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Lekker als na een paar jaar boven komt dat de veroordeelde helemaal niet schuldig was
Ga jij ook al beginnen. Levenslang = levenslang in Nederland. Hoe iedereen erbij komt dat dat niet zo is?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:58 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Tijdelijk psychisch in de war.... dat geloof ik niet en levenslang mwah.... in NL is het zelden een levenlang....
Nee helemaal niet zelfs...quote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij kreeg vast hele hoge cijfers voor samenvatten!
Populistisch gedoequote:Op woensdag 10 december 2014 21:59 schreef yats het volgende:
[..]
Ga jij ook al beginnen. Levenslang = levenslang in Nederland. Hoe iedereen erbij komt dat dat niet zo is?
Zucht. NL is juist een van de weinigen landen waarin levenslang ook écht levenslang is.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:58 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Tijdelijk psychisch in de war.... dat geloof ik niet en levenslang mwah.... in NL is het zelden een levenlang....
Ik keek net even, dat zijn maar drie mensen per jaar ofzo, die die veroordeling krijgen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:59 schreef yats het volgende:
[..]
Ga jij ook al beginnen. Levenslang = levenslang in Nederland. Hoe iedereen erbij komt dat dat niet zo is?
Denk dat hij wel een dj zou zijn die voor murder on the dancefloor zou zorgen.quote:
Er vinden niet zo veel moorden plaats in Nederland. En het lijkt iets van de laatste jaren, levenslang.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik keek net even, dat zijn maar drie mensen per jaar ofzo, die die veroordeling krijgen.
Op de een of andere manier had ik meer verwacht.
quote:Op woensdag 10 december 2014 22:02 schreef Fascination het volgende:
[..]
Denk dat hij wel een dj zou zijn die voor murder on the dancefloor zou zorgen.
Blijkbaar doen we dan toch iets goed en is t afschrikwekkend genoeg om er eentje te plegen ehquote:Op woensdag 10 december 2014 22:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Er vinden niet zo veel moorden plaats in Nederland.
Of we zijn gewoon een klein land met uitstekende welvaartsverdeling en sociale voorzieningen waardoor er weinig harde criminaliteit isquote:Op woensdag 10 december 2014 22:03 schreef bamibij het volgende:
[..]
Blijkbaar doen we dan toch iets goed en is t afschrikwekkend genoeg om er eentje te plegen eh
The Green Mile.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wordt niet vaak opgelegd en dan nog >>>> In 1967 is berekend dat deze straffen na gemiddeld 15,7 jaar werden omgezet in een tijdelijke gevangenisstraf. (W.F.van Hattum, Systeem in ontwikkeling, Wolf Legal Publishers, 2005, “Het irrationele van de levenslange straf”, p. 237)quote:Op woensdag 10 december 2014 21:59 schreef yats het volgende:
[..]
Ik denk niet dat strafmaat hetgene is wat het verschil maakt of mensen moordenaars worden of niet, eigenlijk.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:03 schreef bamibij het volgende:
[..]
Blijkbaar doen we dan toch iets goed en is t afschrikwekkend genoeg om er eentje te plegen eh
zie verder op..... dat zou het moeten zijn maaaaaaar....quote:Op woensdag 10 december 2014 22:00 schreef bamibij het volgende:
[..]
Zucht. NL is juist een van de weinigen landen waarin levenslang ook écht levenslang is.
Ja. En in zo'n land ga je ook op een fatsoenlijke manier om met (zware) criminelen.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Of we zijn gewoon een klein land met uitstekende welvaartsverdeling en sociale voorzieningen waardoor er weinig harde criminaliteit is
Dat was wellicht in 1967 zo. Ik weet dat je op dit moment alleen vrij komt als je gratie krijgt, wat in de afgelopen 40 jaar welgeteld 1x voor gekomen is bij iemand die doodziek was en een paar maanden na vrijgelaten te zijn overleed.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:07 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Wordt niet vaak opgelegd en dan nog >>>> In 1967 is berekend dat deze straffen na gemiddeld 15,7 jaar werden omgezet in een tijdelijke gevangenisstraf. (W.F.van Hattum, Systeem in ontwikkeling, Wolf Legal Publishers, 2005, “Het irrationele van de levenslange straf”, p. 237)
Dan is het hoogstens nog op papier zo..... je hebt ook landen waar doodstraf nog steeds kan en mag, maar simpelweg niet meer opgelegd wordtquote:Op woensdag 10 december 2014 22:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
Van 1945 tot 1070 15 mensen tot levenslang veroordeeld, waarvan er 13 gratie hebben gekregen dan wel strafvermindering kregen na een aantal jaar.
Zou het daarom zijn dat men denkt dat er geen levenslang is hier?
En wat fatsoenlijk is verschilt van persoon tot persoon, van tijd tot tijd en van cultuur tot cultuur.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:09 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ja. En in zo'n land ga je ook op een fatsoenlijke manier om met (zware) criminelen.
De vraag is dan .... hoe lang is die gene vastgeweest..... als iemand slechts 20 jaar heeft gezeten ... op een leven van 50 dan is dat niet levenslang vooral niet als ie niet in de cel overlijdt.... dat is namelijk pas levenslangquote:Op woensdag 10 december 2014 22:11 schreef yats het volgende:
[..]
Dat was wellicht in 1967 zo. Ik weet dat je op dit moment alleen vrij komt als je gratie krijgt, wat in de afgelopen 40 jaar welgeteld 1x voor gekomen is bij iemand die doodziek was en een paar maanden na vrijgelaten te zijn overleed.
Gaat het om gelijk dan?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En wat fatsoenlijk is verschilt van persoon tot persoon, van tijd tot tijd en van cultuur tot cultuur.
Als jij je moreel superieur wil voelen door ze snel weer mee te laten draaien in de maatschappij, vind ik prima. Het zegt alleen niet dat jij gelijk of ongelijk hebt.
Dat wil hij heel graag halen, laat hij blijken. Dat lijkt hij te doen door constant het doel te verplaatsen.quote:
Die heeft ongeveer 30 jaar vast gezeten. De persoon die nu het langste vast zit, zit zo uit mijn hoofd nu 39 jaar vast.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:12 schreef -Engel- het volgende:
[..]
De vraag is dan .... hoe lang is die gene vastgeweest..... als iemand slechts 20 jaar heeft gezeten ... op een leven van 50 dan is dat niet levenslang vooral niet als ie niet in de cel overlijdt.... dat is namelijk pas levenslang
Nou na 30 jaar is er ook niet meer veel over voor zo'n persoon lijkt me....quote:Op woensdag 10 december 2014 22:14 schreef yats het volgende:
[..]
Die heeft ongeveer 30 jaar vast gezeten. De persoon die nu het langste vast zit, zit zo uit mijn hoofd nu 39 jaar vast.
39 jaar... wow..... de vraag is dan in hoeverre is het zitten in een cel zonder uitzicht nu humaner dan gewoon de doodstraf.... na 39 jaar alsnog onschuldig bevonden worden heb je ook niet echt wat aanquote:Op woensdag 10 december 2014 22:14 schreef yats het volgende:
[..]
Die heeft ongeveer 30 jaar vast gezeten. De persoon die nu het langste vast zit, zit zo uit mijn hoofd nu 39 jaar vast.
Precies. Wat is verloren, zal ook niet meer terugkeren.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:14 schreef Lokasenna het volgende:
Ik denk dat ik niet echt veel gevoel voor rechtvaardigheid heb, het maakt me eigenlijk niet zoveel uit of mensen nu 20 of 40 jaar vastzitten.
Sowieso na 39 jaar weer buiten komen, wat moet je dan? Je hebt niets en niemand daar, want je bent al 39 jaar alleen maar met criminelen omgegaan.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:15 schreef -Engel- het volgende:
[..]
39 jaar... wow..... de vraag is dan in hoeverre is het zitten in een cel zonder uitzicht nu humaner dan gewoon de doodstraf.... na 39 jaar alsnog onschuldig bevonden worden heb je ook niet echt wat aan
Beide kost ze zeker 1 levensfase....... doet me denken aan die film waarbij die ene ouwe baas eindelijk gratie kreeg... en zich toen niet meer kon vinden in de samenlevening om zich vervolgens op te hangen...quote:Op woensdag 10 december 2014 22:14 schreef Lokasenna het volgende:
Ik denk dat ik niet echt veel gevoel voor rechtvaardigheid heb, het maakt me eigenlijk niet zoveel uit of mensen nu 20 of 40 jaar vastzitten.
Oja om iets leuks op te noemen (nou leuk). Er was eens een man in america die doodleuk onterecht 30 jaar in de cel heeft gezeten. Daar kreeg hij maar 300k vergoeding voorquote:Op woensdag 10 december 2014 22:15 schreef -Engel- het volgende:
[..]
39 jaar... wow..... de vraag is dan in hoeverre is het zitten in een cel zonder uitzicht nu humaner dan gewoon de doodstraf.... na 39 jaar alsnog onschuldig bevonden worden heb je ook niet echt wat aan
Had hij zo'n slechte advocaat?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:17 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Oja om iets leuks op te noemen (nou leuk). Er was eens een man in america die doodleuk onterecht 30 jaar in de cel heeft gezeten. Daar kreeg hij maar 300k vergoeding voor. Los van het feit dat hij meer had kunnen verdienen in die tijd, is zo'n persoon tevens 30 jaar van zijn leven kwijt.
quote:Op woensdag 10 december 2014 22:16 schreef -Engel- het volgende:
Beide kost ze zeker 1 levensfase....... doet me denken aan die film waarbij die ene ouwe baas eindelijk gratie kreeg...
nou dat dus..... het is niet dat die samenleving je met open armen ontvangt.... ander ritme gebruiken regels..... waarschijnlijk z.s.m. weer het criminele pad opquote:Op woensdag 10 december 2014 22:16 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Sowieso na 39 jaar weer buiten komen, wat moet je dan? Je hebt niets en niemand daar, want je bent al 39 jaar alleen maar met criminelen omgegaan.
Klinkt bekend, welke film was dat ook alweer?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:16 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Beide kost ze zeker 1 levensfase....... doet me denken aan die film waarbij die ene ouwe baas eindelijk gratie kreeg... en zich toen niet meer kon vinden in de samenlevening om zich vervolgens op te hangen...
Weinig andere mogelijkheden ook voor zo iemand.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:18 schreef -Engel- het volgende:
[..]
[..]
nou dat dus..... het is niet dat die samenleving je met open armen ontvangt.... ander ritme gebruiken regels..... waarschijnlijk z.s.m. weer het criminele pad op
Shawshank redemptionquote:Op woensdag 10 december 2014 22:18 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Klinkt bekend, welke film was dat ook alweer?
Hij heeft al die tijd iig geen huur en electra hoeven betalen..quote:Op woensdag 10 december 2014 22:17 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Oja om iets leuks op te noemen (nou leuk). Er was eens een man in america die doodleuk onterecht 30 jaar in de cel heeft gezeten. Daar kreeg hij maar 300k vergoeding voor. Los van het feit dat hij meer had kunnen verdienen in die tijd, is zo'n persoon tevens 30 jaar van zijn leven kwijt.
die tijd kwijt zijn, lijkt mij het ergst....net als het opnieuw wennen aan de veel hogere eisen van de samenlevingquote:Op woensdag 10 december 2014 22:17 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Over kinderen gesproken.. Zijn er kerstliedjes speciaal voor kids?quote:
Gratie? Had hij gewoon zijn straf niet uitgezeten?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:16 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Beide kost ze zeker 1 levensfase....... doet me denken aan die film waarbij die ene ouwe baas eindelijk gratie kreeg... en zich toen niet meer kon vinden in de samenlevening om zich vervolgens op te hangen...
ja met die boeven....quote:Op woensdag 10 december 2014 22:18 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Klinkt bekend, welke film was dat ook alweer?
quote:Op woensdag 10 december 2014 22:20 schreef -Engel- het volgende:
[..]
ja met die boeven....ik weet het ff niet meer....kom het vast wel weer ergens tegen
quote:
praktisch nihil...quote:Op woensdag 10 december 2014 22:19 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Weinig andere mogelijkheden ook voor zo iemand.
ahoi schip op bakboordquote:
Volgens mij ook.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:20 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Gratie? Had hij gewoon zijn straf niet uitgezeten?
neequote:Op woensdag 10 december 2014 22:20 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Over kinderen gesproken.. Zijn er kerstliedjes speciaal voor kids?
Tis 'murica hequote:Op woensdag 10 december 2014 22:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Had hij zo'n slechte advocaat?
Nee.... hij kreeg eindelijk akkoord op zijn verzoek... dus gratiequote:Op woensdag 10 december 2014 22:20 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Gratie? Had hij gewoon zijn straf niet uitgezeten?
En in een gevangenis promoot ook nog eens slecht gedrag. Alleen al het feit dat deze mensen met (grotere) criminelen omgaan. Ze komen er nog slimmer en crimineel uit dan voorheen. Zeker ja 39 jaar zal zo'n persoon hebben van 'fuck dit ik heb toch niets meer om te verliezen'.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:18 schreef -Engel- het volgende:
[..]
[..]
nou dat dus..... het is niet dat die samenleving je met open armen ontvangt.... ander ritme gebruiken regels..... waarschijnlijk z.s.m. weer het criminele pad op
quote:Op woensdag 10 december 2014 22:20 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Over kinderen gesproken.. Zijn er kerstliedjes speciaal voor kids?
Ziekquote:Op woensdag 10 december 2014 22:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Rijk Sijberde: De weduwnaar liet zijn dochter in het geheim bevallen van een kind dat hij bij haar had verwekt en vermoordde daarna de baby. Hij overleed in 1886 in de gevangenis.[11]
Fijne gozer.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Rijk Sijberde: De weduwnaar liet zijn dochter in het geheim bevallen van een kind dat hij bij haar had verwekt en vermoordde daarna de baby. Hij overleed in 1886 in de gevangenis.[11]
Verklaar maar eens een gat van 39 jaar op je cvquote:Op woensdag 10 december 2014 22:16 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Sowieso na 39 jaar weer buiten komen, wat moet je dan? Je hebt niets en niemand daar, want je bent al 39 jaar alleen maar met criminelen omgegaan.
Allergiequote:Op woensdag 10 december 2014 22:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Glutenvrij brood aan het bakken en het is gewoon goed gerezen.Meer dan dubbele omvang.
Blijheid.
Goede filmquote:Op woensdag 10 december 2014 22:21 schreef -Engel- het volgende:
[..]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA die kan het geweest zijn ja...
Oh dat kan wel, ik weet het niet meerquote:Op woensdag 10 december 2014 22:22 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Nee.... hij kreeg eindelijk akkoord op zijn verzoek... dus gratie
Is dat lastig? Brood bakken? Hoe smaakt glutenvrij eigenlijk?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Glutenvrij brood aan het bakken en het is gewoon goed gerezen.Meer dan dubbele omvang.
Blijheid.
Droger en minder luchtig.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:28 schreef yats het volgende:
[..]
Is dat lastig? Brood bakken? Hoe smaakt glutenvrij eigenlijk?
Das eentjequote:
Blijft leuk he kokenquote:Op woensdag 10 december 2014 22:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik wil het testen.Geen idee vooralsnog.
Ik welquote:Op woensdag 10 december 2014 22:33 schreef Myraela het volgende:
Brood bakken is echt een gave die ik niet bezit.Bolletjes of iets wel, maar nooit een heel brood eigenlijk. Wel graag focaccia etc.
Of worstenbroodjes.
Verborgen talentenquote:Op woensdag 10 december 2014 22:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Droger en minder luchtig.
Ik heb wel eens brood gebakken maar nooit met gist. Quickbreads.Vind het een wonder dat het me in een keer lukt om het goed te laten rijzen. Hoorde altijd dat het moeilijk is, vooral bij glutenvrij deeg.
Gewoon in kamertemperatuur laten liggen helpt het bestquote:Op woensdag 10 december 2014 22:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Droger en minder luchtig.
Ik heb wel eens brood gebakken maar nooit met gist. Quickbreads.Vind het een wonder dat het me in een keer lukt om het goed te laten rijzen. Hoorde altijd dat het moeilijk is, vooral bij glutenvrij deeg.
Die dude die vroeg of je seks had je eerste dates?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:37 schreef Californium het volgende:
Was ik weer. Even met die kerel wat gedronken. Was best prima. Hij kan denk ik ook gewoon beetje awkward overkomen denk ik. Verder wel paar opmerkingen maar was best prima om als vrienden zo beetje te praten.
Die jaquote:Op woensdag 10 december 2014 22:38 schreef Fascination het volgende:
[..]
Die dude die vroeg of je seks had je eerste dates?
Kokenquote:Op woensdag 10 december 2014 22:37 schreef Jelia het volgende:
Ik heb echt respect voor thuis kokkies, vind er geen reet aan om te kokengeduld is ook nooit te vinden.
Ik zei het toch.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:40 schreef Californium het volgende:
[..]
Die jaMaar we hadden al wat afgesproken voordat hij dit soort vragen ging stellen… Het viel achteraf heel erg mee. Gewoon gezellig gesprek over ons beiden leven gehad
FOK!meet?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:42 schreef Lokasenna het volgende:
Nog steeds niets gevonden om te doen met oud op nieuw
Zou je langs willen komen?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:42 schreef Lokasenna het volgende:
Nog steeds niets gevonden om te doen met oud op nieuw
Vooralsnog wel. Keulen gaat blijkbaar niet door en ik heb geen zin om bij mijn vader te zitten.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Haha
Zijn er nog meer mensen zonder leven dan?
Ik ook niet hoor. Wel afgesproken met wie ik het vier maar Moet echt beginnen met wat te gaan plannen anders wordt het niks vrees ik.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Haha
Ja hoor.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zou je langs willen komen?
Of ik naar jou, lijkt me ook leuk.
Wat moet je nog meer plannen behalve met wie je het gaat vieren dan?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:45 schreef Jelia het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor. Wel afgesproken met wie ik het vier maar Moet echt beginnen met wat te gaan plannen anders wordt het niks vrees ik.
Wel lief van ze.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja hoor.
Ik kreeg al wel het aanbod van mijn opa en oma om bij ze op de bank te komen zitten, en van mijn moeder aan haar vriend, maar zie die dingen nog niet zo zitten
Waar en hoe laat, en of we nog naar een feestje gaan oid..quote:Op woensdag 10 december 2014 22:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wat moet je nog meer plannen behalve met wie je het gaat vieren dan?
Allemaal wat lekkers bakken ofzoquote:Op woensdag 10 december 2014 22:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wel lief van ze.
Als er nog meer mensen het willen vieren lijkt het me wel leuk om er een kleine meet van te maken.
Niet al te veel mensen ivm blijven slapen. Maar afgelopen jaren heb ik het met Morrigan gevierd. Was wel fijn.
Kunnen we allemaal wat meenemen.
Klinkt leukquote:Op woensdag 10 december 2014 22:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wel lief van ze.
Als er nog meer mensen het willen vieren lijkt het me wel leuk om er een kleine meet van te maken.
Niet al te veel mensen ivm blijven slapen. Maar afgelopen jaren heb ik het met Morrigan gevierd. Was wel fijn.
Als je plek voor me hebt lijkt het me leuk om langs te komen.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wel lief van ze.
Gourmetten met je mannetje?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:52 schreef qwerty789 het volgende:
Of laat maar ik kom er net achter dat ik al wat hebderp.
Wij weten ook nog niet echt wat we willen doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Haha
Niet echt we hadden al afgesproken met wat vriendenquote:
Er kunnen (naast mij) denk ik 4 mensen blijven slapen. Ik denk dat dat dan lukt.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:51 schreef yats het volgende:
[..]
Als je plek voor me hebt lijkt het me leuk om langs te komen.
Oké, top. Genoteerd.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:47 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Allemaal wat lekkers bakken ofzo
Ik vind het wel een leuk idee.
Jullie zouden uiteraard welkom zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:53 schreef Fera het volgende:
[..]
Wij weten ook nog niet echt wat we willen doen.
Ik weet alleen nog niet hoe dat zal zijn met Bogie.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Er kunnen (naast mij) denk ik 4 mensen blijven slapen. Ik denk dat dat dan lukt.
[..]
Oké, top. Genoteerd.
[..]
Jullie zouden uiteraard welkom zijn.
Begrijpelijk. Laat het me maar weten.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:56 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik weet alleen nog niet hoe dat zal zijn met Bogie.Hij is een beetje bang voor vuurwerk.
Ik kan hem wel bij m'n moeder later denk ik, maar ergens vind ik dat zielig.
Sinds de dood van mijn oma is het sowieso voor mij geen blijde dag, maar een verdrietige..quote:Op woensdag 10 december 2014 22:57 schreef Fascination het volgende:
Vind oud & nieuw nooit zo geweldig eigenlijk. Alsof je het leuk móét hebben en dan wordt het dat meestal niet.
Is goed. Sowieso even Hep vragen.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Laat het me maar weten.
Baksels.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:47 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Allemaal wat lekkers bakken ofzo
Ik vind het wel een leuk idee.
Het is natuurlijk wel een avond die in het teken staat van het leuk hebben. Het landelijk afsluiten van een jaar. Ik vond het nooit boeiend om met familie te doen, behalve toen ik 6 was ofzo en sterretjes af mocht steken.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:57 schreef Fascination het volgende:
Vind oud & nieuw nooit zo geweldig eigenlijk. Alsof je het leuk móét hebben en dan wordt het dat meestal niet.
Ik heb ook wel eens in mijn eentje thuis gezeten maar dat voelde toch wel een beetje eenzaam als buiten iedereen het leuk aan het hebben wasquote:Op woensdag 10 december 2014 22:57 schreef Fascination het volgende:
Ik ben er ook niet van. Het is dan ook een grote commercie. Als je het leuk wilt hebben kun je wel iets plannen op je eigen manierquote:Op woensdag 10 december 2014 22:57 schreef Fascination het volgende:
Oh oké..quote:Op woensdag 10 december 2014 22:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een avond die in het teken staat van het leuk hebben. Het landelijk afsluiten van een jaar. Ik vond het nooit boeiend om met familie te doen, behalve toen ik 6 was ofzo en sterretjes af mocht steken.
Maar met mensen die je sowieso mag, kan het denk ik moeilijk mis gaan.
Ik liet het in een iets verwarmde magnetron rijzen. Ging prima.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:38 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Gewoon in kamertemperatuur laten liggen helpt het best. Alhoewel het met dit weer bijna richting de 12 graden gaat
.
Lijkt mij ook niet fijn neequote:Op woensdag 10 december 2014 22:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens in mijn eentje thuis gezeten maar dat voelde toch wel een beetje eenzaam als buiten iedereen het leuk aan het hebben was
Het is meer dat ik echt niet thuis wil zitten met ouders en opa, want dat is wel verschrikkelijk. Elke andere optie is dan goed.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:57 schreef Fascination het volgende:
Het is maar wat je leuk vindtquote:Op woensdag 10 december 2014 23:00 schreef Fera het volgende:
Ik heb het altijd thuis met familie gevierd. En dan niet de hele familie, maar gewoon het gezin. En vroeger nog wel eens met de buren samen.Dat vond ik wel fijn. Gewoon lekker knus binnen met hapjes, drankjes en gezelligheid.
Ik hoef niet echt naar een party of zo.
Is het echt zo ergquote:Op woensdag 10 december 2014 23:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is meer dat ik echt niet thuis wil zitten met ouders en opa, want dat is wel verschrikkelijk. Elke andere optie is dan goed.
Vorig jaar heb ik 12 uur gemist door de partyquote:Op woensdag 10 december 2014 23:00 schreef Fera het volgende:
Ik heb het altijd thuis met familie gevierd. En dan niet de hele familie, maar gewoon het gezin. En vroeger nog wel eens met de buren samen.Dat vond ik wel fijn. Gewoon lekker knus binnen met hapjes, drankjes en gezelligheid.
Ik hoef niet echt naar een party of zo.
Ja, zelfde met kerst, hangt ook zo'n sfeer omheen.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens in mijn eentje thuis gezeten maar dat voelde toch wel een beetje eenzaam als buiten iedereen het leuk aan het hebben was
quote:Op woensdag 10 december 2014 23:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik 12 uur gemist door de party
Eens maar nooit weer
Ik heb 12 uur wel eens gemist omdat ik zat te schijtenquote:Op woensdag 10 december 2014 23:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik 12 uur gemist door de party
Eens maar nooit weer
Dit jaar gaat iedereen met andere vriendengroepen wat doen ofzo, mag ik van hun best bij aanschuiven maar ik vind het leuker als er wat meer mensen zijn die ik ken.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:02 schreef bamibij het volgende:
Lokasenna je studeert en zit op kamers, hoe kan je geen feestje hebben met oud en nieuw?
Dat had ik afgelopen week dus ook. Vandaar dat Keulen niet door gaat.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Baksels.
Ik heb wel plannen maar ik opperde vandaag om de kaartjes alvast te halen en daar werd niet heel enthausiast op gereageerd.
Met kerst zou ik er minder moeite mee hebben, maar dat heb ik ook nooit echt gevierd.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:02 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, zelfde met kerst, hangt ook zo'n sfeer omheen.
Begrijpelijk, dat heb ik hier met mijn vader en jongste zusje. Ga je naar een feest?quote:Op woensdag 10 december 2014 23:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is meer dat ik echt niet thuis wil zitten met ouders en opa, want dat is wel verschrikkelijk. Elke andere optie is dan goed.
Idem. Al was die van vorig jaar wel erg triest.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Met kerst zou ik er minder moeite mee hebben, maar dat heb ik ook nooit echt gevierd.
Wat was er vorig jaar?quote:Op woensdag 10 december 2014 23:06 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Idem. Al was die van vorig jaar wel erg triest.
quote:Op woensdag 10 december 2014 23:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Kerstdiner van de new york pizza in bushokje.
[..]
[..]
Ja dat dus.quote:
Ik snap dat dat wel eens kan vervelen jaquote:Op woensdag 10 december 2014 23:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja. En na 20 jaar van hetzelfde heb ik de laatste jaren sowieso liever wat anders...
Ik ga er gewoon van uit dat ze wel willen maar druk zijn met andere dingen. Uitverkocht zal het voorlopig nog niet zijn hoop ik.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:03 schreef yats het volgende:
[..]
Dat had ik afgelopen week dus ook. Vandaar dat Keulen niet door gaat.
[..]
Ahw...quote:Op woensdag 10 december 2014 23:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Awh ;/quote:Op woensdag 10 december 2014 23:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is wel jammer Keulen is een leuke stad.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:03 schreef yats het volgende:
[..]
Dat had ik afgelopen week dus ook. Vandaar dat Keulen niet door gaat.
Dit is het plan, maar ik moet het nog zien.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:05 schreef yats het volgende:
[..]
Begrijpelijk, dat heb ik hier met mijn vader en jongste zusje. Ga je naar een feest?
Vorig jaar was het ook enorm vet op het feest waar we waren.Ik baal alleen wel nog steeds dat ik beloofd had te bobben.Maar helaas hebben de wederhelften van mijn beste vriend en een andere vriend blijkbaar andere plannen voor dit jaar.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon van uit dat ze wel willen maar druk zijn met andere dingen. Uitverkocht zal het voorlopig nog niet zijn hoop ik.
Jammer, Keulen klonk als een leuk plan.
Sterkte vastquote:Op woensdag 10 december 2014 23:14 schreef Californium het volgende:
Slapen
Morgen om 10.00 afspraak. Waarom zo vroeg...
Dat is het zeker! Al is het wel jammer als je als een van de weinige alleen staat als de klok 12 uur slaatquote:Op woensdag 10 december 2014 23:12 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Dat is wel jammer Keulen is een leuke stad.
http://www.nu.nl/gezondhe(...)invloed-suicide.htmlquote:Op woensdag 10 december 2014 23:15 schreef Harmankardon het volgende:
Meeste zelfmoorden zijn volgens mij rond kerst omdat iedereen dan van de rest het gevoel heeft dat die het zo gezellig en leuk hebben. Maar kan ook zomaar een urban legend zijn.
Hmm, maandagen zijn dus populair.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:17 schreef Fascination het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/gezondhe(...)invloed-suicide.html
Ik dacht juist altijd vlak na de zomervakantie omdat mensen dan in een gat vallen als ze in/voor de zomer ontslagen zijn,het slecht weer is en de 'leuke dingen' wegvallen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:15 schreef Harmankardon het volgende:
Meeste zelfmoorden zijn volgens mij rond kerst omdat iedereen dan van de rest het gevoel heeft dat die het zo gezellig en leuk hebben. Maar kan ook zomaar een urban legend zijn.
No shit, erna kun je niet zoveel meer doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:19 schreef Harmankardon het volgende:
Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen
Ik knorde van het lachen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:20 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
No shit, erna kun je niet zoveel meer doen.
Klinkt leuk. Wel een mooie regeling voor de 'regelneven'quote:Op woensdag 10 december 2014 23:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit is het plan, maar ik moet het nog zien.
Ook gratis kaartje voor jezelfquote:Op woensdag 10 december 2014 23:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit is het plan, maar ik moet het nog zien.
Bronnen die ik vind hebben het over januari en de lentemaanden. In november en december is het zelfmoordcijfer een stuk lager, maar dat zal per jaar varieren. Het is niet een heel recente bron.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:15 schreef Harmankardon het volgende:
Ik knorde een beetje.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:19 schreef Harmankardon het volgende:
Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen
Dat was een beetje de kern van de garp.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:20 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
No shit, erna kun je niet zoveel meer doen.
quote:Op woensdag 10 december 2014 23:22 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Dat was een beetje de kern van de garp.
Ga een dansje doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:22 schreef Fylax het volgende:
M'n crush wilt met mij gaan schaatsen.
Wil.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:22 schreef Fylax het volgende:
M'n crush wilt met mij gaan schaatsen.
Net zoals wat er staat in het artikel wat fas post, zal er geen bepaalde jaartijd aan verbonden zijn. Ben je eenzaam met kerst, dan ben je dat daarvoor ook wel. Dan is kerst niet echt een trigger meer. Het zijn vaak juist zaken die in de directe leefomgeving effect hebben op het al negatieve gevoel en neerslachtigheid die dan de emmer doen overlopen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:19 schreef yats het volgende:
[..]
Ik dacht juist altijd vlak na de zomervakantie omdat mensen dan in een gat vallen als ze in/voor de zomer ontslagen zijn,het slecht weer is en de 'leuke dingen' wegvallen.
Och ik ben weer eens een spuitelf zie ik. Je hebt nog een betere bron ook.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:17 schreef Fascination het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/gezondhe(...)invloed-suicide.html
Avondquote:
Ik heb het net gelezen.Ik kan het me haast niet voorstellen dat je dat doet,al dacht ik daar ooit anders over.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:23 schreef aeque het volgende:
[..]
Net zoals wat er staat in het artikel wat fas post, zal er geen bepaalde jaartijd aan verbonden zijn. Ben je eenzaam met kerst, dan ben je dat daarvoor ook wel. Dan is kerst niet echt een trigger meer. Het zijn vaak juist zaken die in de directe leefomgeving effect hebben op het al negatieve gevoel en neerslachtigheid die dan de emmer doen overlopen.
quote:Op woensdag 10 december 2014 23:25 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ben een beetje jaloers op blije verliefde mensen
Al die getraumatiseerde mensen ook die je dan achterlaatquote:Op woensdag 10 december 2014 23:25 schreef yats het volgende:
[..]
Avond
[..]
Ik heb het net gelezen.Ik kan het me haast niet voorstellen dat je dat doet,al dacht ik daar ooit anders over.
Dan moet je het je toch nog wel kunnen voorstellen?quote:Op woensdag 10 december 2014 23:25 schreef yats het volgende:
Ik heb het net gelezen.Ik kan het me haast niet voorstellen dat je dat doet,al dacht ik daar ooit anders over.
Wat bedoel je? Zelfmoord?quote:Op woensdag 10 december 2014 23:25 schreef yats het volgende:
[..]
Avond
[..]
Dat is lang geledenquote:Op woensdag 10 december 2014 23:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan moet je het je toch nog wel kunnen voorstellen?
Ja, vooral vanwege de mensen die je achter laat.quote:
Ik heb twee mensen gezien die voor de trein sprongen (apart dan hé), eentje toen was ik 12 en de ander 17 en ik droom er nog steeds over.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Al die getraumatiseerde mensen ook die je dan achterlaat
Ik heb een kennis gezien die van een flat is gesprongen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:30 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ik heb twee mensen gezien die voor de trein sprongen (apart dan hé), eentje toen was ik 12 en de ander 17 en ik droom er nog steeds over.
Klopt, maar zo denk je dan niet. Suicidale mensen denken vaker dat het juist beter is als zij verder leven zonder diegene in hun leven. Omdat zij vaak van mening zijn dat ze niet alleen zichzelf maar iedereen om hen heen tot last zijn en in de weg zitten en het beter is als zij er niet meer zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:29 schreef yats het volgende:
[..]
Dat is lang geleden
[..]
Ja, vooral vanwege de mensen die je achter laat.
Zelfmoord een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:32 schreef aeque het volgende:
Ik snap het juist beter dat het in de lente/zomer maanden vaker gebeurd. De mensen om je heen zijn dan vaak 'blijer' door het goede weer etc. Kan me dan voorstellen dat het dan nog eenzamer voelt.
[..]
Klopt, maar zo denk je dan niet. Suicidale mensen denken vaker dat het juist beter is als zij verder leven zonder diegene in hun leven. Omdat zij vaak van mening zijn dat ze niet alleen zichzelf maar iedereen om hen heen tot last zijn en in de weg zitten en het beter is als zij er niet meer zijn.
Of ze zien wel dat ze mensen pijn zullen doen, maar hun eigen pijn is zwaarder gaan wegen dan dat.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:32 schreef aeque het volgende:
Ik snap het juist beter dat het in de lente/zomer maanden vaker gebeurd. De mensen om je heen zijn dan vaak 'blijer' door het goede weer etc. Kan me dan voorstellen dat het dan nog eenzamer voelt.
[..]
Klopt, maar zo denk je dan niet. Suicidale mensen denken vaker dat het juist beter is als zij verder leven zonder diegene in hun leven. Omdat zij vaak van mening zijn dat ze niet alleen zichzelf maar iedereen om hen heen tot last zijn en in de weg zitten en het beter is als zij er niet meer zijn.
Die mensen zien het niet als tijdelijk probleem. Daar gaat het juist mis. Zij zien het als iets wat nooit meer gaat veranderen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:33 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Zelfmoord een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem.
Zou kunnen. Het ligt er ook maar net aan hoe de persoon in kwestie zelf is. Maar wat ik weet is dat het vaak mensen zijn die zichzelf als zo minderwaardig zien dat het in hun ogen voor de gehele wereld beter is als zij er niet meer zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:35 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Of ze zien wel dat ze mensen pijn zullen doen, maar hun eigen pijn is zwaarder gaan wegen dan dat.
Van de andere kant: wederom wellicht een broodje aap, maar ik begrijp wel dat meer mensen in Scandinavië zelfmoord plegen want winter en continu donker en koud. Bleh.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:32 schreef aeque het volgende:
Je mag wel verliefd worden op mij.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:25 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ben een beetje jaloers op blije verliefde mensen
Dat hoeft niet zo te zijn. Soms is het voor permanente problemen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:33 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Zelfmoord een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem.
Ik heb het veel te druk met liefdesverdriet hebben daarvoorquote:Op woensdag 10 december 2014 23:39 schreef bamibij het volgende:
[..]
Je mag wel verliefd worden op mij.
Wat een verschrikkelijke ervaringenquote:Op woensdag 10 december 2014 23:30 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ik heb twee mensen gezien die voor de trein sprongen (apart dan hé), eentje toen was ik 12 en de ander 17 en ik droom er nog steeds over.
Het zijn mensen die het leven niet meer aan kunnen om wat voor reden dan ook. Dat is niet dapper.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:39 schreef Jelia het volgende:
[..]
Dat hoeft niet zo te zijn. Soms is het voor permanente problemen.
Ik persoonlijk heb heel veel respect voor mensen die zelfmoord plegen. Klinkt misschien gek.
Je moet zo ontzettend dapper zijn om zo voor jezelf en de vrijheid te kiezen.
Het is vreselijk sneu, triest, dat sowieso.
Alles kan invloed hebben, maar ik geloof niet dat donkere dagen en kou zoveel invloed kunnen hebben. Het ligt aan de gedachtegang die niet goed gaat. Natuurlijk hebben die zaken invloed maar heel minimaal.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:37 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Van de andere kant: wederom wellicht een broodje aap, maar ik begrijp wel dat meer mensen in Scandinavië zelfmoord plegen want winter en continu donker en koud. Bleh.
En onderschat bepaalde medicatie ook niet, toen ik een half jaar aan roaccutane zat ging ik mentaal redelijk naar de tyfus.
Dat sowieso, maar waarom?quote:Op woensdag 10 december 2014 23:39 schreef Inolvidable het volgende:
Ik denk dat we een beetje te verwend zijn in West-Europa.
Respect wil ik het niet noemen, maar ik heb er begrip voor. Neemt niet weg dat ik het aan de andere kant een makkelijke uitweg vind omdat iemand ook niet de 'ballen' heeft om alles te proberen om het niet te doen of de gedachtes niet te hebben.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:39 schreef Jelia het volgende:
[..]
Ik persoonlijk heb heel veel respect voor mensen die zelfmoord plegen. Klinkt misschien gek.
Mja, weet niet of ik het daar mee eens ben.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:39 schreef Jelia het volgende:
[..]
In hun optiek hebben ze alles al geprobeerd. Mensen plegen geen zelfmoord omdat ze te lui zijn om aan hun issues te werken.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:42 schreef aeque het volgende:
[..]
Alles kan invloed hebben, maar ik geloof niet dat donkere dagen en kou zoveel invloed kunnen hebben. Het ligt aan de gedachtegang die niet goed gaat. Natuurlijk hebben die zaken invloed maar heel minimaal.
[..]
Dat sowieso, maar waarom?
[..]
Respect wil ik het niet noemen, maar ik heb er begrip voor. Neemt niet weg dat ik het aan de andere kant een makkelijke uitweg vind omdat iemand ook niet de 'ballen' heeft om alles te proberen om het niet te doen of de gedachtes niet te hebben.
(sommige uitzonderingen daargelaten)
Ergens is het wel dapper, want het vergt heel veel lef om te doen. Maar aan de andere kant kunnen ze die lef ook andersom gebruiken om er iets aan te doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:41 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Het zijn mensen die het leven niet meer aan kunnen om wat voor reden dan ook. Dat is niet dapper.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:43 schreef Fera het volgende:
[..]
In hun optiek hebben ze alles al geprobeerd. Mensen plegen geen zelfmoord omdat ze te lui zijn om aan hun issues te werken.
Ja, van de ene kant wel maar van de andere kant ben ik het ook met je eens wat betreft respect, al is het een verkeerd woord. Maar je moet echt ontzettende ballen c.q. eierstokken hebben om voor zo'n gevaarte te gaan staan wachten tot die het leven uit je rukt. De tweede die zelfmoord pleegde ging op het spoor zitten, trok zijn t-shirt over zijn hoofd en bleef gewoon zitten wachten. Voor mijn gevoel 30 seconden, kunnen er ook 5 of 10 zijn geweest. Totale, blinde paniek.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:40 schreef Jelia het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijke ervaringen
Maar als je depressief bent, weet je wel dat je toekomstvisie niet realistisch is.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:44 schreef Fera het volgende:
Dapper is het imo ook niet, volgens mij is het voor hen gewoon op dat moment de enige uitweg. Verlossing van de voor hen voortdurende kwelling van het leven.
quote:Op woensdag 10 december 2014 23:45 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ja, van de ene kant wel maar van de andere kant ben ik het ook met je eens wat betreft respect, al is het een verkeerd woord. Maar je moet echt ontzettende ballen c.q. eierstokken hebben om voor zo'n gevaarte te gaan staan wachten tot die het leven uit je rukt. De tweede die zelfmoord pleegde ging op het spoor zitten, trok zijn t-shirt over zijn hoofd en bleef gewoon zitten wachten. Voor mijn gevoel 30 seconden, kunnen er ook 5 of 10 zijn geweest. Totale, blinde paniek.
Een suïcidaal iemand is niet doodziek. Het is iemand die hulp nodig heeft de goede richting in om uit de tunnelvisie te komen van negativiteit. Om dat toe te staan of gebruik van te maken vergt heel veel moed. Misschien nog wel meer dan zelfmoord, want het is toegeven aan je eigen falen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:44 schreef Jelia het volgende:
Aeque, jij begrijpt denk ik niet dat iemand die voor zelfmoord kiest eigenlijk gewoon letterlijk doodziek is? Dan is er geen sprake van "de ballen er voor hebben om.."
Klopt wat je zegt. Toekomstperspectief is er vaak niet meer. Zo zijn er nog een tal van andere signalen waarover ik ook geleerd heb en waar je als psycholoog op in kunt spelen om suicide te voorkomen. Het belangrijkst is om te praten en te laten merken dat je om de ander geeft.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:37 schreef aeque het volgende:
[..]
Die mensen zien het niet als tijdelijk probleem. Daar gaat het juist mis. Zij zien het als iets wat nooit meer gaat veranderen.
[..]
Zou kunnen. Het ligt er ook maar net aan hoe de persoon in kwestie zelf is. Maar wat ik weet is dat het vaak mensen zijn die zichzelf als zo minderwaardig zien dat het in hun ogen voor de gehele wereld beter is als zij er niet meer zijn.
Dat hoeft niet zo te zijn, helaas.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:46 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar als je depressief bent, weet je wel dat je toekomstvisie niet realistisch is.
Omdat we hier helemaal doorgeslagen zijn. Goed voorbeeld daarvan is het huidige onderwijs. Ik vind het echt van de gekke om in groep 4, op de basisschool, te beginnen met de Engelse taal etc. Laat die kinderen kind zijn. Op de middelbare school worden vakken gegeven die er helemaal niet toe doen. Een basisschool en een voortgezette school moeten mijn inziens les geven om de mensen in deze samenleving de juiste normen een waarden aan te leren. Fixeer je op de algemene kennis en dingen waar mensen echt iets aan hebben. Waarom duizenden zinnen in je hoofd stampen als je ze toch weer mag vergeten?quote:
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 10 december 2014 23:46 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar als je depressief bent, weet je wel dat je toekomstvisie niet realistisch is.
Hoelang geleden is het uitgegaan?quote:Op woensdag 10 december 2014 23:40 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb het veel te druk met liefdesverdriet hebben daarvoor
Het hoeft niet nee, het kan ook daadwerkelijk uitzichtloos zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:47 schreef Jelia het volgende:
[..]
Dat hoeft niet zo te zijn, helaas.
Ben ik totaal niet met je eens.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:47 schreef aeque het volgende:
[..]
Een suïcidaal iemand is niet doodziek. Het is iemand die hulp nodig heeft de goede richting in om uit de tunnelvisie te komen van negativiteit. Om dat toe te staan of gebruik van te maken vergt heel veel moed. Misschien nog wel meer dan zelfmoord, want het is toegeven aan je eigen falen.
Een taal leren gaat juist beter als je jong bent. Dat pik je op die leeftijd veel sneller op.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:47 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Omdat we hier helemaal doorgeslagen zijn. Goed voorbeeld daarvan is het huidige onderwijs. Ik vind het echt van de gekke om in groep 4, op de basisschool, te beginnen met de Engelse taal etc. Laat die kinderen kind zijn. Op de middelbare school worden vakken gegeven die er helemaal niet toe doen. Een basisschool en een voortgezette school moeten mijn inziens les geven om de mensen in deze samenleving de juiste normen een waarden aan te leren. Fixeer je op de algemene kennis en dingen waar mensen echt iets aan hebben. Waarom duizenden zinnen in je hoofd stampen als je ze toch weer mag vergeten?
Verder denken we te snel dat er iets mis met ons is. Ook in het onderwijs. Is een leerling stil? Dan heeft hij vast autisme. Is een leerling te druk? Dan heeft hij vast ADHD. Waarom overal een sticker op plakken? We nemen met te weinig niet genoegen omdat de standaardwaarden die ons aangeleerd worden teveel afwijken van de werkelijkheid. Ik vraag me af waar het mis is gegaan.
Zaterdagquote:Op woensdag 10 december 2014 23:48 schreef bamibij het volgende:
[..]
Hoelang geleden is het uitgegaan?
Ja, maar vaak besef je niet dat er iets anders is.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat je dan soms niet kunt vertrouwen op je eigen idee dat het nooit meer beter wordt.
Dat is niet waar. Soms hebben mensen echt geen hoop meer dat het ooit beter wordt.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:46 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is ook zo en daarom begrijp ik ook wel waarom het gedaan wordt. Het gaat erom dat ze de taal moeten leren.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:48 schreef Fera het volgende:
[..]
Een taal leren gaat juist beter als je jong bent. Dat pik je op die leeftijd veel sneller op.
Dat dusquote:Op woensdag 10 december 2014 23:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Soms hebben mensen echt geen hoop meer dat het ooit beter wordt.
Ja dat bedoel ik ook niet, natuurlijk voelen ze die hoop niet. Maar misschien snappen sommigen van hen wel dat het mede door hun geestesgesteldheid komt dat ze die hoop niet hebben.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Soms hebben mensen echt geen hoop meer dat het ooit beter wordt.
Uiteindelijk hebben ze er baat bij. Zeker Engels.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:50 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Dat is ook zo en daarom begrijp ik ook wel waarom het gedaan wordt. Het gaat erom dat ze de taal moeten leren.
Hangt er vanaf. Als je klinisch depressief bent zijn je hersenen wel degelijk doodziek.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:47 schreef aeque het volgende:
[..]
Een suïcidaal iemand is niet doodziek. Het is iemand die hulp nodig heeft de goede richting in om uit de tunnelvisie te komen van negativiteit. Om dat toe te staan of gebruik van te maken vergt heel veel moed. Misschien nog wel meer dan zelfmoord, want het is toegeven aan je eigen falen.
In het huidige onderwijs, en uberhaupt de maatschappij, is er zo weinig ruimte om af te wijken dat die stickertjes daar vanzelf uit voortvloeien.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:47 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Omdat we hier helemaal doorgeslagen zijn. Goed voorbeeld daarvan is het huidige onderwijs. Ik vind het echt van de gekke om in groep 4, op de basisschool, te beginnen met de Engelse taal etc. Laat die kinderen kind zijn. Op de middelbare school worden vakken gegeven die er helemaal niet toe doen. Een basisschool en een voortgezette school moeten mijn inziens les geven om de mensen in deze samenleving de juiste normen een waarden aan te leren. Fixeer je op de algemene kennis en dingen waar mensen echt iets aan hebben. Waarom duizenden zinnen in je hoofd stampen als je ze toch weer mag vergeten?
Verder denken we te snel dat er iets mis met ons is. Ook in het onderwijs. Is een leerling stil? Dan heeft hij vast autisme. Is een leerling te druk? Dan heeft hij vast ADHD. Waarom overal een sticker op plakken? We nemen met te weinig niet genoegen omdat de standaardwaarden die ons aangeleerd worden teveel afwijken van de werkelijkheid. Ik vraag me af waar het mis is gegaan.
Engels op de basisschool? Vind ik juist een goed iets mits het goed wordt aangepakt. Maar ik ben het met je eens dat scholen een ander pakket zouden moeten aanbieden. Ouders laten het opvoeden nog wel is over aan scholen terwijl die er helemaal niet op berekend zijn om dat te doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:47 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 december 2014 23:55 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Drieenhalf jaar ongeveer. Ernstig kut
Slim juist om op een jonge leeftijd met een andere taal te beginnen; kinderen pikken dat veel beter op en vinden het vaak leuk (ik in ieder geval wel). Ben er dankbaar voor dat ik vanaf groep 6 Engels mocht leren.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:47 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel zo en basiskennis van zo'n belangrijke taal is zeker belangrijk. De Engelse taal is misschien niet het juiste voorbeeld maar er zijn vakken in bijvoorbeeld het voortgezet onderwijs die er helemaal niet toe doen. Verder vind ik gewoon echt dat kinderen in groep vier zichzelf moeten kunnen ontplooïen. Ze moeten niet behandeld worden als machines. Ik zou dan er dan eerder voor kiezen om in groep zes te beginnen met het geven van Engelse les.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:51 schreef Fera het volgende:
[..]
Uiteindelijk hebben ze er baat bij. Zeker Engels.
Als ze het niet durven is er dus blijkbaar iets wat ze angst aanjaagt om het niet te doen. Is dat moedig? Nee denk ik niet. Maar als dat het geval is moeten ze er iets aan doen en hulp zoeken. En ja dat is heel moeilijk.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hangt er vanaf. Als je klinisch depressief bent zijn je hersenen wel degelijk doodziek.
Genoeg mensen die wel dood willen maar het niet durven. Zijn zij dan moedig omdat ze doorleven?
Het heeft wel degelijk met je eigen falen te maken zelfs dat punt ben je dan nog niet voorbij. Op het moment dat je hulp zoekt geef je tegenover jezelf toe dat je gefaalt hebt.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:52 schreef Jelia het volgende:
[..]
Omdat het niks te maken heeft met je falen toegeven. Dat punt zijn ze vaak al lang voorbij.
Zeg dat! Sterkte!quote:Op woensdag 10 december 2014 23:55 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Drieenhalf jaar ongeveer. Ernstig kut
Precies.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
In het huidige onderwijs, en uberhaupt de maatschappij, is er zo weinig ruimte om af te wijken dat die stickertjes daar vanzelf uit voortvloeien.
Engels is inderdaad ook niet zo'n goed voorbeeld. Zie andere reactie.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:53 schreef aeque het volgende:
[..]
Engels op de basisschool? Vind ik juist een goed iets mits het goed wordt aangepakt. Maar ik ben het met je eens dat scholen een ander pakket zouden moeten aanbieden. Ouders laten het opvoeden nog wel is over aan scholen terwijl die er helemaal niet op berekend zijn om dat te doen.
Scholen zijn erg oplettend, maar dat is niet altijd slecht. Ze zijn vaak wel snel met een conclusie trekken omdat er inderdaad vaak in hokjes wordt gedacht terwijl dat lang niet altijd het geval is.
Groep 6 vind ik dan nog wel kunnen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Slim juist om op een jonge leeftijd met een andere taal te beginnen; kinderen pikken dat veel beter op en vinden het vaak leuk (ik in ieder geval wel). Ben er dankbaar voor dat ik vanaf groep 6 Engels mocht leren.
Diepgeworteld overlevingsinstinct. Het is moeilijk om daar tegenin te gaan.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:57 schreef aeque het volgende:
[..]
Als ze het niet durven is er dus blijkbaar iets wat ze angst aanjaagt om het niet te doen. Is dat moedig? Nee denk ik niet. Maar als dat het geval is moeten ze er iets aan doen en hulp zoeken. En ja dat is heel moeilijk.
[..]
Het heeft wel degelijk met je eigen falen te maken zelfs dat punt ben je dan nog niet voorbij. Op het moment dat je hulp zoekt geef je tegenover jezelf toe dat je gefaalt hebt.
Twee discussies door elkaar snapt mijn brein niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:58 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Engels is inderdaad ook niet zo'n goed voorbeeld. Zie andere reactie.
Het gaat juist om de kinderen die het niet leuk vinden om dat te leren. Er wordt telkens maar aan de meerderheid gedacht. Er moet rekening gehouden worden met ieder kind! Ze zijn allemaal anders en daar moet het onderwijs dan ook op aangepast worden.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:57 schreef Lokasenna het volgende:
Er zijn ook kinderen die het gewoon leuk vinden om dat soort dingen te leren hoor.
Hoe eerder hoe beter vond ik toen ik nog klein was
Ook dat ja al wint de neerslachtigheid het dan vaak alsnog.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Diepgeworteld overlevingsinstinct. Het is moeilijk om daar tegenin te gaan.
Laten we het volgende topic iets positiever maken.
In principe is het een discussie alleen heb ik er het onderwijs bijgehaald. Sorry.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:59 schreef aeque het volgende:
[..]
Twee discussies door elkaar snapt mijn brein niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Montessorionderwijsquote:Op woensdag 10 december 2014 23:59 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Het gaat juist om de kinderen die het niet leuk vinden om dat te leren. Er wordt telkens maar aan de meerderheid gedacht. Er moet rekening gehouden worden met ieder kind! Ze zijn allemaal anders en daar moet het onderwijs dan ook op aangepast worden.
Ik heb overigens nooit Engels gehad om de lagere school en daar heb ik totaal niets mee geleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |