Ja, maar vaak besef je niet dat er iets anders is.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat je dan soms niet kunt vertrouwen op je eigen idee dat het nooit meer beter wordt.
Dat is niet waar. Soms hebben mensen echt geen hoop meer dat het ooit beter wordt.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:46 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar als je depressief bent, weet je wel dat je toekomstvisie niet realistisch is.
Dat is ook zo en daarom begrijp ik ook wel waarom het gedaan wordt. Het gaat erom dat ze de taal moeten leren.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:48 schreef Fera het volgende:
[..]
Een taal leren gaat juist beter als je jong bent. Dat pik je op die leeftijd veel sneller op.
Dat dusquote:Op woensdag 10 december 2014 23:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Soms hebben mensen echt geen hoop meer dat het ooit beter wordt.
Ja dat bedoel ik ook niet, natuurlijk voelen ze die hoop niet. Maar misschien snappen sommigen van hen wel dat het mede door hun geestesgesteldheid komt dat ze die hoop niet hebben.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Soms hebben mensen echt geen hoop meer dat het ooit beter wordt.
Uiteindelijk hebben ze er baat bij. Zeker Engels.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:50 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Dat is ook zo en daarom begrijp ik ook wel waarom het gedaan wordt. Het gaat erom dat ze de taal moeten leren.
Hangt er vanaf. Als je klinisch depressief bent zijn je hersenen wel degelijk doodziek.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:47 schreef aeque het volgende:
[..]
Een suïcidaal iemand is niet doodziek. Het is iemand die hulp nodig heeft de goede richting in om uit de tunnelvisie te komen van negativiteit. Om dat toe te staan of gebruik van te maken vergt heel veel moed. Misschien nog wel meer dan zelfmoord, want het is toegeven aan je eigen falen.
In het huidige onderwijs, en uberhaupt de maatschappij, is er zo weinig ruimte om af te wijken dat die stickertjes daar vanzelf uit voortvloeien.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:47 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Omdat we hier helemaal doorgeslagen zijn. Goed voorbeeld daarvan is het huidige onderwijs. Ik vind het echt van de gekke om in groep 4, op de basisschool, te beginnen met de Engelse taal etc. Laat die kinderen kind zijn. Op de middelbare school worden vakken gegeven die er helemaal niet toe doen. Een basisschool en een voortgezette school moeten mijn inziens les geven om de mensen in deze samenleving de juiste normen een waarden aan te leren. Fixeer je op de algemene kennis en dingen waar mensen echt iets aan hebben. Waarom duizenden zinnen in je hoofd stampen als je ze toch weer mag vergeten?
Verder denken we te snel dat er iets mis met ons is. Ook in het onderwijs. Is een leerling stil? Dan heeft hij vast autisme. Is een leerling te druk? Dan heeft hij vast ADHD. Waarom overal een sticker op plakken? We nemen met te weinig niet genoegen omdat de standaardwaarden die ons aangeleerd worden teveel afwijken van de werkelijkheid. Ik vraag me af waar het mis is gegaan.
Engels op de basisschool? Vind ik juist een goed iets mits het goed wordt aangepakt. Maar ik ben het met je eens dat scholen een ander pakket zouden moeten aanbieden. Ouders laten het opvoeden nog wel is over aan scholen terwijl die er helemaal niet op berekend zijn om dat te doen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:47 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Omdat we hier helemaal doorgeslagen zijn. Goed voorbeeld daarvan is het huidige onderwijs. Ik vind het echt van de gekke om in groep 4, op de basisschool, te beginnen met de Engelse taal etc. Laat die kinderen kind zijn. Op de middelbare school worden vakken gegeven die er helemaal niet toe doen. Een basisschool en een voortgezette school moeten mijn inziens les geven om de mensen in deze samenleving de juiste normen een waarden aan te leren. Fixeer je op de algemene kennis en dingen waar mensen echt iets aan hebben. Waarom duizenden zinnen in je hoofd stampen als je ze toch weer mag vergeten?
Verder denken we te snel dat er iets mis met ons is. Ook in het onderwijs. Is een leerling stil? Dan heeft hij vast autisme. Is een leerling te druk? Dan heeft hij vast ADHD. Waarom overal een sticker op plakken? We nemen met te weinig niet genoegen omdat de standaardwaarden die ons aangeleerd worden teveel afwijken van de werkelijkheid. Ik vraag me af waar het mis is gegaan.
quote:Op woensdag 10 december 2014 23:55 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Drieenhalf jaar ongeveer. Ernstig kut
Slim juist om op een jonge leeftijd met een andere taal te beginnen; kinderen pikken dat veel beter op en vinden het vaak leuk (ik in ieder geval wel). Ben er dankbaar voor dat ik vanaf groep 6 Engels mocht leren.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:47 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel zo en basiskennis van zo'n belangrijke taal is zeker belangrijk. De Engelse taal is misschien niet het juiste voorbeeld maar er zijn vakken in bijvoorbeeld het voortgezet onderwijs die er helemaal niet toe doen. Verder vind ik gewoon echt dat kinderen in groep vier zichzelf moeten kunnen ontplooïen. Ze moeten niet behandeld worden als machines. Ik zou dan er dan eerder voor kiezen om in groep zes te beginnen met het geven van Engelse les.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:51 schreef Fera het volgende:
[..]
Uiteindelijk hebben ze er baat bij. Zeker Engels.
Als ze het niet durven is er dus blijkbaar iets wat ze angst aanjaagt om het niet te doen. Is dat moedig? Nee denk ik niet. Maar als dat het geval is moeten ze er iets aan doen en hulp zoeken. En ja dat is heel moeilijk.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hangt er vanaf. Als je klinisch depressief bent zijn je hersenen wel degelijk doodziek.
Genoeg mensen die wel dood willen maar het niet durven. Zijn zij dan moedig omdat ze doorleven?
Het heeft wel degelijk met je eigen falen te maken zelfs dat punt ben je dan nog niet voorbij. Op het moment dat je hulp zoekt geef je tegenover jezelf toe dat je gefaalt hebt.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:52 schreef Jelia het volgende:
[..]
Omdat het niks te maken heeft met je falen toegeven. Dat punt zijn ze vaak al lang voorbij.
Zeg dat! Sterkte!quote:Op woensdag 10 december 2014 23:55 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Drieenhalf jaar ongeveer. Ernstig kut
Precies.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
In het huidige onderwijs, en uberhaupt de maatschappij, is er zo weinig ruimte om af te wijken dat die stickertjes daar vanzelf uit voortvloeien.
Engels is inderdaad ook niet zo'n goed voorbeeld. Zie andere reactie.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:53 schreef aeque het volgende:
[..]
Engels op de basisschool? Vind ik juist een goed iets mits het goed wordt aangepakt. Maar ik ben het met je eens dat scholen een ander pakket zouden moeten aanbieden. Ouders laten het opvoeden nog wel is over aan scholen terwijl die er helemaal niet op berekend zijn om dat te doen.
Scholen zijn erg oplettend, maar dat is niet altijd slecht. Ze zijn vaak wel snel met een conclusie trekken omdat er inderdaad vaak in hokjes wordt gedacht terwijl dat lang niet altijd het geval is.
Groep 6 vind ik dan nog wel kunnen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Slim juist om op een jonge leeftijd met een andere taal te beginnen; kinderen pikken dat veel beter op en vinden het vaak leuk (ik in ieder geval wel). Ben er dankbaar voor dat ik vanaf groep 6 Engels mocht leren.
Diepgeworteld overlevingsinstinct. Het is moeilijk om daar tegenin te gaan.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:57 schreef aeque het volgende:
[..]
Als ze het niet durven is er dus blijkbaar iets wat ze angst aanjaagt om het niet te doen. Is dat moedig? Nee denk ik niet. Maar als dat het geval is moeten ze er iets aan doen en hulp zoeken. En ja dat is heel moeilijk.
[..]
Het heeft wel degelijk met je eigen falen te maken zelfs dat punt ben je dan nog niet voorbij. Op het moment dat je hulp zoekt geef je tegenover jezelf toe dat je gefaalt hebt.
Twee discussies door elkaar snapt mijn brein niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:58 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Engels is inderdaad ook niet zo'n goed voorbeeld. Zie andere reactie.
Het gaat juist om de kinderen die het niet leuk vinden om dat te leren. Er wordt telkens maar aan de meerderheid gedacht. Er moet rekening gehouden worden met ieder kind! Ze zijn allemaal anders en daar moet het onderwijs dan ook op aangepast worden.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:57 schreef Lokasenna het volgende:
Er zijn ook kinderen die het gewoon leuk vinden om dat soort dingen te leren hoor.
Hoe eerder hoe beter vond ik toen ik nog klein was
Ook dat ja al wint de neerslachtigheid het dan vaak alsnog.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Diepgeworteld overlevingsinstinct. Het is moeilijk om daar tegenin te gaan.
Laten we het volgende topic iets positiever maken.
In principe is het een discussie alleen heb ik er het onderwijs bijgehaald. Sorry.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:59 schreef aeque het volgende:
[..]
Twee discussies door elkaar snapt mijn brein niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |