abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2014 @ 23:32:57 #241
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_147471496
Ik snap het juist beter dat het in de lente/zomer maanden vaker gebeurd. De mensen om je heen zijn dan vaak 'blijer' door het goede weer etc. Kan me dan voorstellen dat het dan nog eenzamer voelt.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:29 schreef yats het volgende:

[..]

Dat is lang geleden :@

[..]

Ja, vooral vanwege de mensen die je achter laat.
Klopt, maar zo denk je dan niet. Suicidale mensen denken vaker dat het juist beter is als zij verder leven zonder diegene in hun leven. Omdat zij vaak van mening zijn dat ze niet alleen zichzelf maar iedereen om hen heen tot last zijn en in de weg zitten en het beter is als zij er niet meer zijn.
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_147471517
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:32 schreef aeque het volgende:
Ik snap het juist beter dat het in de lente/zomer maanden vaker gebeurd. De mensen om je heen zijn dan vaak 'blijer' door het goede weer etc. Kan me dan voorstellen dat het dan nog eenzamer voelt.

[..]

Klopt, maar zo denk je dan niet. Suicidale mensen denken vaker dat het juist beter is als zij verder leven zonder diegene in hun leven. Omdat zij vaak van mening zijn dat ze niet alleen zichzelf maar iedereen om hen heen tot last zijn en in de weg zitten en het beter is als zij er niet meer zijn.
Zelfmoord een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem. ;(
pi_147471527
Zelfmoord. :r -O-
(she/her)
pi_147471562
quote:

[..]

Of ze zien wel dat ze mensen pijn zullen doen, maar hun eigen pijn is zwaarder gaan wegen dan dat.
pi_147471590
:@.
  woensdag 10 december 2014 @ 23:37:05 #246
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_147471616
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:33 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Die mensen zien het niet als tijdelijk probleem. Daar gaat het juist mis. Zij zien het als iets wat nooit meer gaat veranderen.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:35 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Of ze zien wel dat ze mensen pijn zullen doen, maar hun eigen pijn is zwaarder gaan wegen dan dat.
Zou kunnen. Het ligt er ook maar net aan hoe de persoon in kwestie zelf is. Maar wat ik weet is dat het vaak mensen zijn die zichzelf als zo minderwaardig zien dat het in hun ogen voor de gehele wereld beter is als zij er niet meer zijn.
pi_147471643
quote:

Van de andere kant: wederom wellicht een broodje aap, maar ik begrijp wel dat meer mensen in Scandinavië zelfmoord plegen want winter en continu donker en koud. Bleh.

En onderschat bepaalde medicatie ook niet, toen ik een half jaar aan roaccutane zat ging ik mentaal redelijk naar de tyfus.
pi_147471674
Ik denk dat we een beetje te verwend zijn in West-Europa. :@
Op donderdag 9 juli 2015 14:53 schreef Yvie_lu: Gelukkig. Paniek om niks :)
Op donderdag 9 juli 2015 14:57 schreef HeatWave: Deze post is universeel toepasbaar bij haar B-).
Op woensdag 8 juli 2015 15:09 schreef El_Thijs:"Inolvidable. Staat voor duidelijkheid en directheid."
pi_147471694
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:25 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ben een beetje jaloers op blije verliefde mensen ;(
Je mag wel verliefd worden op mij.
pi_147471700
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:33 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet zo te zijn. Soms is het voor permanente problemen.

Ik persoonlijk heb heel veel respect voor mensen die zelfmoord plegen. Klinkt misschien gek.
Je moet zo ontzettend dapper zijn om zo voor jezelf en de vrijheid te kiezen.
Het is vreselijk sneu, triest, dat sowieso.
pi_147471721
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:39 schreef bamibij het volgende:

[..]

Je mag wel verliefd worden op mij.
Ik heb het veel te druk met liefdesverdriet hebben daarvoor ;(
pi_147471722
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:30 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Ik heb twee mensen gezien die voor de trein sprongen (apart dan hé), eentje toen was ik 12 en de ander 17 en ik droom er nog steeds over.
Wat een verschrikkelijke ervaringen :*
pi_147471747
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:39 schreef Jelia het volgende:

[..]

Ik persoonlijk heb heel veel respect voor mensen die zelfmoord plegen. Klinkt misschien gek.
Het zijn mensen die het leven niet meer aan kunnen om wat voor reden dan ook. Dat is niet dapper.
Op donderdag 9 juli 2015 14:57 schreef HeatWave: Deze post is universeel toepasbaar bij haar B-).
Op woensdag 8 juli 2015 15:09 schreef El_Thijs:"Inolvidable. Staat voor duidelijkheid en directheid."
  woensdag 10 december 2014 @ 23:42:26 #254
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_147471771
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:37 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Van de andere kant: wederom wellicht een broodje aap, maar ik begrijp wel dat meer mensen in Scandinavië zelfmoord plegen want winter en continu donker en koud. Bleh.

En onderschat bepaalde medicatie ook niet, toen ik een half jaar aan roaccutane zat ging ik mentaal redelijk naar de tyfus.
Alles kan invloed hebben, maar ik geloof niet dat donkere dagen en kou zoveel invloed kunnen hebben. Het ligt aan de gedachtegang die niet goed gaat. Natuurlijk hebben die zaken invloed maar heel minimaal.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:39 schreef Inolvidable het volgende:
Ik denk dat we een beetje te verwend zijn in West-Europa. :@
Dat sowieso, maar waarom? :P

quote:

[..]

Respect wil ik het niet noemen, maar ik heb er begrip voor. Neemt niet weg dat ik het aan de andere kant een makkelijke uitweg vind omdat iemand ook niet de 'ballen' heeft om alles te proberen om het niet te doen of de gedachtes niet te hebben.

(sommige uitzonderingen daargelaten)
pi_147471779
quote:

[..]

Mja, weet niet of ik het daar mee eens ben.
Ik kan begrijpen dat ze dood willen, maar of ik het doen ook dapper vind?
  woensdag 10 december 2014 @ 23:43:29 #256
365231 Fera
Fire & Blood
pi_147471801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:42 schreef aeque het volgende:

[..]

Alles kan invloed hebben, maar ik geloof niet dat donkere dagen en kou zoveel invloed kunnen hebben. Het ligt aan de gedachtegang die niet goed gaat. Natuurlijk hebben die zaken invloed maar heel minimaal.

[..]

[..]

Respect wil ik het niet noemen, maar ik heb er begrip voor. Neemt niet weg dat ik het aan de andere kant een makkelijke uitweg vind omdat iemand ook niet de 'ballen' heeft om alles te proberen om het niet te doen of de gedachtes niet te hebben.

(sommige uitzonderingen daargelaten)
In hun optiek hebben ze alles al geprobeerd. Mensen plegen geen zelfmoord omdat ze te lui zijn om aan hun issues te werken.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  woensdag 10 december 2014 @ 23:43:33 #257
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_147471803
Suicide ;(
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  woensdag 10 december 2014 @ 23:43:35 #258
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_147471804
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:41 schreef Inolvidable het volgende:

[..]

Het zijn mensen die het leven niet meer aan kunnen om wat voor reden dan ook. Dat is niet dapper.
Ergens is het wel dapper, want het vergt heel veel lef om te doen. Maar aan de andere kant kunnen ze die lef ook andersom gebruiken om er iets aan te doen.
  woensdag 10 december 2014 @ 23:44:24 #259
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_147471834
quote:
6s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:43 schreef Fera het volgende:

[..]

In hun optiek hebben ze alles al geprobeerd. Mensen plegen geen zelfmoord omdat ze te lui zijn om aan hun issues te werken.
Dat zeg ik ook niet. ;)
  woensdag 10 december 2014 @ 23:44:30 #260
365231 Fera
Fire & Blood
pi_147471837
Dapper is het imo ook niet, volgens mij is het voor hen gewoon op dat moment de enige uitweg. Verlossing van de voor hen voortdurende kwelling van het leven.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_147471852
Aeque, jij begrijpt denk ik niet dat iemand die voor zelfmoord kiest eigenlijk gewoon letterlijk doodziek is? Dan is er geen sprake van "de ballen er voor hebben om.."
pi_147471874
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:40 schreef Jelia het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijke ervaringen :*
Ja, van de ene kant wel maar van de andere kant ben ik het ook met je eens wat betreft respect, al is het een verkeerd woord. Maar je moet echt ontzettende ballen c.q. eierstokken hebben om voor zo'n gevaarte te gaan staan wachten tot die het leven uit je rukt. De tweede die zelfmoord pleegde ging op het spoor zitten, trok zijn t-shirt over zijn hoofd en bleef gewoon zitten wachten. Voor mijn gevoel 30 seconden, kunnen er ook 5 of 10 zijn geweest. Totale, blinde paniek.
pi_147471891
quote:
6s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:44 schreef Fera het volgende:
Dapper is het imo ook niet, volgens mij is het voor hen gewoon op dat moment de enige uitweg. Verlossing van de voor hen voortdurende kwelling van het leven.
Maar als je depressief bent, weet je wel dat je toekomstvisie niet realistisch is.
pi_147471913
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:45 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Ja, van de ene kant wel maar van de andere kant ben ik het ook met je eens wat betreft respect, al is het een verkeerd woord. Maar je moet echt ontzettende ballen c.q. eierstokken hebben om voor zo'n gevaarte te gaan staan wachten tot die het leven uit je rukt. De tweede die zelfmoord pleegde ging op het spoor zitten, trok zijn t-shirt over zijn hoofd en bleef gewoon zitten wachten. Voor mijn gevoel 30 seconden, kunnen er ook 5 of 10 zijn geweest. Totale, blinde paniek.
;( Kan er zo zelf om janken. Verschrikkelijk moet diegene zich gevoeld hebben.
  woensdag 10 december 2014 @ 23:47:27 #265
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_147471928
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:44 schreef Jelia het volgende:
Aeque, jij begrijpt denk ik niet dat iemand die voor zelfmoord kiest eigenlijk gewoon letterlijk doodziek is? Dan is er geen sprake van "de ballen er voor hebben om.."
Een suïcidaal iemand is niet doodziek. Het is iemand die hulp nodig heeft de goede richting in om uit de tunnelvisie te komen van negativiteit. Om dat toe te staan of gebruik van te maken vergt heel veel moed. Misschien nog wel meer dan zelfmoord, want het is toegeven aan je eigen falen.
pi_147471931
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:37 schreef aeque het volgende:

[..]

Die mensen zien het niet als tijdelijk probleem. Daar gaat het juist mis. Zij zien het als iets wat nooit meer gaat veranderen.

[..]

Zou kunnen. Het ligt er ook maar net aan hoe de persoon in kwestie zelf is. Maar wat ik weet is dat het vaak mensen zijn die zichzelf als zo minderwaardig zien dat het in hun ogen voor de gehele wereld beter is als zij er niet meer zijn.
Klopt wat je zegt. Toekomstperspectief is er vaak niet meer. Zo zijn er nog een tal van andere signalen waarover ik ook geleerd heb en waar je als psycholoog op in kunt spelen om suicide te voorkomen. Het belangrijkst is om te praten en te laten merken dat je om de ander geeft.
pi_147471933
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:46 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Maar als je depressief bent, weet je wel dat je toekomstvisie niet realistisch is.
Dat hoeft niet zo te zijn, helaas.
pi_147471937
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:42 schreef aeque het volgende:

[..]

[..]

Omdat we hier helemaal doorgeslagen zijn. Goed voorbeeld daarvan is het huidige onderwijs. Ik vind het echt van de gekke om in groep 4, op de basisschool, te beginnen met de Engelse taal etc. Laat die kinderen kind zijn. Op de middelbare school worden vakken gegeven die er helemaal niet toe doen. Een basisschool en een voortgezette school moeten mijn inziens les geven om de mensen in deze samenleving de juiste normen een waarden aan te leren. Fixeer je op de algemene kennis en dingen waar mensen echt iets aan hebben. Waarom duizenden zinnen in je hoofd stampen als je ze toch weer mag vergeten?

Verder denken we te snel dat er iets mis met ons is. Ook in het onderwijs. Is een leerling stil? Dan heeft hij vast autisme. Is een leerling te druk? Dan heeft hij vast ADHD. Waarom overal een sticker op plakken? We nemen met te weinig niet genoegen omdat de standaardwaarden die ons aangeleerd worden teveel afwijken van de werkelijkheid. Ik vraag me af waar het mis is gegaan. :?
  woensdag 10 december 2014 @ 23:47:46 #269
365231 Fera
Fire & Blood
pi_147471944
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:46 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
pi_147471956
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:40 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik heb het veel te druk met liefdesverdriet hebben daarvoor ;(
Hoelang geleden is het uitgegaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')