Jij kreeg vast hele hoge cijfers voor samenvatten!quote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef -Engel- het volgende:
[..]
eat, sleep, work, repeat.... wow maar 4 woorden nodig
Gewoon voor kritische mensen ook de doodstraf toch.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Lekker als na een paar jaar boven komt dat de veroordeelde helemaal niet schuldig was
Duurder dan levenslang.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:56 schreef Lokasenna het volgende:
Weet je wat pas goedkoop is, de doodstraf.
Welk deel van verzachtende omstandigheden begreep je niet?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dus als iemand tijdelijk psychisch in de war is, (depressie ofzo) flipt, en zn huisgenoot neerknalt moet ie maar levenslang de bak in? Geintje toch?
En inderdaad het welzijn van burgers. Schijnt dat criminelen ook burgers zijn...
Stalin 4 presidentquote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Gewoon voor kritische mensen ook de doodstraf toch.
Tijdelijk psychisch in de war.... dat geloof ik niet en levenslang mwah.... in NL is het zelden een levenlang....quote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dus als iemand tijdelijk psychisch in de war is, (depressie ofzo) flipt, en zn huisgenoot neerknalt moet ie maar levenslang de bak in? Geintje toch?
En inderdaad het welzijn van burgers. Schijnt dat criminelen ook burgers zijn...
keerzijde van het verhaal.... daarom is ooit de manier van het uitvoeren van de wet aangepast....quote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Lekker als na een paar jaar boven komt dat de veroordeelde helemaal niet schuldig was
Ga jij ook al beginnen. Levenslang = levenslang in Nederland. Hoe iedereen erbij komt dat dat niet zo is?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:58 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Tijdelijk psychisch in de war.... dat geloof ik niet en levenslang mwah.... in NL is het zelden een levenlang....
Nee helemaal niet zelfs...quote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij kreeg vast hele hoge cijfers voor samenvatten!
Populistisch gedoequote:Op woensdag 10 december 2014 21:59 schreef yats het volgende:
[..]
Ga jij ook al beginnen. Levenslang = levenslang in Nederland. Hoe iedereen erbij komt dat dat niet zo is?
Zucht. NL is juist een van de weinigen landen waarin levenslang ook écht levenslang is.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:58 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Tijdelijk psychisch in de war.... dat geloof ik niet en levenslang mwah.... in NL is het zelden een levenlang....
Ik keek net even, dat zijn maar drie mensen per jaar ofzo, die die veroordeling krijgen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:59 schreef yats het volgende:
[..]
Ga jij ook al beginnen. Levenslang = levenslang in Nederland. Hoe iedereen erbij komt dat dat niet zo is?
Denk dat hij wel een dj zou zijn die voor murder on the dancefloor zou zorgen.quote:
Er vinden niet zo veel moorden plaats in Nederland. En het lijkt iets van de laatste jaren, levenslang.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik keek net even, dat zijn maar drie mensen per jaar ofzo, die die veroordeling krijgen.
Op de een of andere manier had ik meer verwacht.
quote:Op woensdag 10 december 2014 22:02 schreef Fascination het volgende:
[..]
Denk dat hij wel een dj zou zijn die voor murder on the dancefloor zou zorgen.
Blijkbaar doen we dan toch iets goed en is t afschrikwekkend genoeg om er eentje te plegen ehquote:Op woensdag 10 december 2014 22:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Er vinden niet zo veel moorden plaats in Nederland.
Of we zijn gewoon een klein land met uitstekende welvaartsverdeling en sociale voorzieningen waardoor er weinig harde criminaliteit isquote:Op woensdag 10 december 2014 22:03 schreef bamibij het volgende:
[..]
Blijkbaar doen we dan toch iets goed en is t afschrikwekkend genoeg om er eentje te plegen eh
The Green Mile.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wordt niet vaak opgelegd en dan nog >>>> In 1967 is berekend dat deze straffen na gemiddeld 15,7 jaar werden omgezet in een tijdelijke gevangenisstraf. (W.F.van Hattum, Systeem in ontwikkeling, Wolf Legal Publishers, 2005, “Het irrationele van de levenslange straf”, p. 237)quote:Op woensdag 10 december 2014 21:59 schreef yats het volgende:
[..]
Ik denk niet dat strafmaat hetgene is wat het verschil maakt of mensen moordenaars worden of niet, eigenlijk.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:03 schreef bamibij het volgende:
[..]
Blijkbaar doen we dan toch iets goed en is t afschrikwekkend genoeg om er eentje te plegen eh
zie verder op..... dat zou het moeten zijn maaaaaaar....quote:Op woensdag 10 december 2014 22:00 schreef bamibij het volgende:
[..]
Zucht. NL is juist een van de weinigen landen waarin levenslang ook écht levenslang is.
Ja. En in zo'n land ga je ook op een fatsoenlijke manier om met (zware) criminelen.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Of we zijn gewoon een klein land met uitstekende welvaartsverdeling en sociale voorzieningen waardoor er weinig harde criminaliteit is
Dat was wellicht in 1967 zo. Ik weet dat je op dit moment alleen vrij komt als je gratie krijgt, wat in de afgelopen 40 jaar welgeteld 1x voor gekomen is bij iemand die doodziek was en een paar maanden na vrijgelaten te zijn overleed.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:07 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Wordt niet vaak opgelegd en dan nog >>>> In 1967 is berekend dat deze straffen na gemiddeld 15,7 jaar werden omgezet in een tijdelijke gevangenisstraf. (W.F.van Hattum, Systeem in ontwikkeling, Wolf Legal Publishers, 2005, “Het irrationele van de levenslange straf”, p. 237)
Dan is het hoogstens nog op papier zo..... je hebt ook landen waar doodstraf nog steeds kan en mag, maar simpelweg niet meer opgelegd wordtquote:Op woensdag 10 december 2014 22:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
Van 1945 tot 1070 15 mensen tot levenslang veroordeeld, waarvan er 13 gratie hebben gekregen dan wel strafvermindering kregen na een aantal jaar.
Zou het daarom zijn dat men denkt dat er geen levenslang is hier?
En wat fatsoenlijk is verschilt van persoon tot persoon, van tijd tot tijd en van cultuur tot cultuur.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:09 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ja. En in zo'n land ga je ook op een fatsoenlijke manier om met (zware) criminelen.
De vraag is dan .... hoe lang is die gene vastgeweest..... als iemand slechts 20 jaar heeft gezeten ... op een leven van 50 dan is dat niet levenslang vooral niet als ie niet in de cel overlijdt.... dat is namelijk pas levenslangquote:Op woensdag 10 december 2014 22:11 schreef yats het volgende:
[..]
Dat was wellicht in 1967 zo. Ik weet dat je op dit moment alleen vrij komt als je gratie krijgt, wat in de afgelopen 40 jaar welgeteld 1x voor gekomen is bij iemand die doodziek was en een paar maanden na vrijgelaten te zijn overleed.
Gaat het om gelijk dan?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En wat fatsoenlijk is verschilt van persoon tot persoon, van tijd tot tijd en van cultuur tot cultuur.
Als jij je moreel superieur wil voelen door ze snel weer mee te laten draaien in de maatschappij, vind ik prima. Het zegt alleen niet dat jij gelijk of ongelijk hebt.
Dat wil hij heel graag halen, laat hij blijken. Dat lijkt hij te doen door constant het doel te verplaatsen.quote:
Die heeft ongeveer 30 jaar vast gezeten. De persoon die nu het langste vast zit, zit zo uit mijn hoofd nu 39 jaar vast.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:12 schreef -Engel- het volgende:
[..]
De vraag is dan .... hoe lang is die gene vastgeweest..... als iemand slechts 20 jaar heeft gezeten ... op een leven van 50 dan is dat niet levenslang vooral niet als ie niet in de cel overlijdt.... dat is namelijk pas levenslang
Nou na 30 jaar is er ook niet meer veel over voor zo'n persoon lijkt me....quote:Op woensdag 10 december 2014 22:14 schreef yats het volgende:
[..]
Die heeft ongeveer 30 jaar vast gezeten. De persoon die nu het langste vast zit, zit zo uit mijn hoofd nu 39 jaar vast.
39 jaar... wow..... de vraag is dan in hoeverre is het zitten in een cel zonder uitzicht nu humaner dan gewoon de doodstraf.... na 39 jaar alsnog onschuldig bevonden worden heb je ook niet echt wat aanquote:Op woensdag 10 december 2014 22:14 schreef yats het volgende:
[..]
Die heeft ongeveer 30 jaar vast gezeten. De persoon die nu het langste vast zit, zit zo uit mijn hoofd nu 39 jaar vast.
Precies. Wat is verloren, zal ook niet meer terugkeren.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:14 schreef Lokasenna het volgende:
Ik denk dat ik niet echt veel gevoel voor rechtvaardigheid heb, het maakt me eigenlijk niet zoveel uit of mensen nu 20 of 40 jaar vastzitten.
Sowieso na 39 jaar weer buiten komen, wat moet je dan? Je hebt niets en niemand daar, want je bent al 39 jaar alleen maar met criminelen omgegaan.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:15 schreef -Engel- het volgende:
[..]
39 jaar... wow..... de vraag is dan in hoeverre is het zitten in een cel zonder uitzicht nu humaner dan gewoon de doodstraf.... na 39 jaar alsnog onschuldig bevonden worden heb je ook niet echt wat aan
Beide kost ze zeker 1 levensfase....... doet me denken aan die film waarbij die ene ouwe baas eindelijk gratie kreeg... en zich toen niet meer kon vinden in de samenlevening om zich vervolgens op te hangen...quote:Op woensdag 10 december 2014 22:14 schreef Lokasenna het volgende:
Ik denk dat ik niet echt veel gevoel voor rechtvaardigheid heb, het maakt me eigenlijk niet zoveel uit of mensen nu 20 of 40 jaar vastzitten.
Oja om iets leuks op te noemen (nou leuk). Er was eens een man in america die doodleuk onterecht 30 jaar in de cel heeft gezeten. Daar kreeg hij maar 300k vergoeding voorquote:Op woensdag 10 december 2014 22:15 schreef -Engel- het volgende:
[..]
39 jaar... wow..... de vraag is dan in hoeverre is het zitten in een cel zonder uitzicht nu humaner dan gewoon de doodstraf.... na 39 jaar alsnog onschuldig bevonden worden heb je ook niet echt wat aan
Had hij zo'n slechte advocaat?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:17 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Oja om iets leuks op te noemen (nou leuk). Er was eens een man in america die doodleuk onterecht 30 jaar in de cel heeft gezeten. Daar kreeg hij maar 300k vergoeding voor. Los van het feit dat hij meer had kunnen verdienen in die tijd, is zo'n persoon tevens 30 jaar van zijn leven kwijt.
quote:Op woensdag 10 december 2014 22:16 schreef -Engel- het volgende:
Beide kost ze zeker 1 levensfase....... doet me denken aan die film waarbij die ene ouwe baas eindelijk gratie kreeg...
nou dat dus..... het is niet dat die samenleving je met open armen ontvangt.... ander ritme gebruiken regels..... waarschijnlijk z.s.m. weer het criminele pad opquote:Op woensdag 10 december 2014 22:16 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Sowieso na 39 jaar weer buiten komen, wat moet je dan? Je hebt niets en niemand daar, want je bent al 39 jaar alleen maar met criminelen omgegaan.
Klinkt bekend, welke film was dat ook alweer?quote:Op woensdag 10 december 2014 22:16 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Beide kost ze zeker 1 levensfase....... doet me denken aan die film waarbij die ene ouwe baas eindelijk gratie kreeg... en zich toen niet meer kon vinden in de samenlevening om zich vervolgens op te hangen...
Weinig andere mogelijkheden ook voor zo iemand.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:18 schreef -Engel- het volgende:
[..]
[..]
nou dat dus..... het is niet dat die samenleving je met open armen ontvangt.... ander ritme gebruiken regels..... waarschijnlijk z.s.m. weer het criminele pad op
Shawshank redemptionquote:Op woensdag 10 december 2014 22:18 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Klinkt bekend, welke film was dat ook alweer?
Hij heeft al die tijd iig geen huur en electra hoeven betalen..quote:Op woensdag 10 december 2014 22:17 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Oja om iets leuks op te noemen (nou leuk). Er was eens een man in america die doodleuk onterecht 30 jaar in de cel heeft gezeten. Daar kreeg hij maar 300k vergoeding voor. Los van het feit dat hij meer had kunnen verdienen in die tijd, is zo'n persoon tevens 30 jaar van zijn leven kwijt.
die tijd kwijt zijn, lijkt mij het ergst....net als het opnieuw wennen aan de veel hogere eisen van de samenlevingquote:Op woensdag 10 december 2014 22:17 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |