Ik had het idee dat dat er meer waren. Maar dat valt dus nog mee.quote:
Niks mis met schoffelenquote:Op woensdag 10 december 2014 21:16 schreef Fera het volgende:
[..]
Paar uurtjes schoffelen, best te doen.
Het zal ook nooit ideal zijn. Het is dan ook maar 1 type wetgeving (om het zo maar even te noemen), die voor iedereen geldt. Mensen zijn ook te verschillend (gelukkig maar), waardoor er verschillende situaties zijn en ontstaan. Je kunt ook moeilijk iedereen per situatie een 100% gerichte straf geven, die er ook voor zorgt dat de 'gestrafte' persoon er daadwerkelijk zelf beter van wordt.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja. Het is niet ideaal en soms voor mijn gevoel ook niet altijd even terecht, maar het is lang niet zo slecht als door sommigen soms verteld wordt
Ja idd dat zou me wat zijnquote:Op woensdag 10 december 2014 21:34 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ik heb liever dat de dader die me beroofd niet wordt gepakt (toch verzekerd) dan dat ik in een soort politiestaat met zeer weinig privacy woon. Voor mij absoluut geen moeilijke keuze
Zo werkt ons rechtssysteem gelukkig niet. En moorden in koelen bloede is geloof ik vrij zeldzaam... Zelfs moordenaars hebben gevoel, tenzij sadist.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat zei ik toch niet? Althans, dat bedoelde ik niet.
Ik gaf het aan als voorbeeld dat ik ons systeem bizar vind.
Dat kan. Ik vind persoonlijk dat als je een moord pleegt zonder verzachtende omstandigheden dat je eigenlijk nooit meer vrij zou mogen komen. Los van eventuele recidive. Er is niks zwaarders dat je kunt doen dan iemand zijn leven ontnemen. De strafmaat mag daar dan ook naar zijn.
Ik mocht vooral niks doen van de politie als ik hem nog eens zag, want dan was ik strafbaar.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:34 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ok dat is dan wel weer te kansloos voor worden.
Dat is zo. Mensen, hé.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik bedoelde in theorie is het wel ideaal...alleen de uitvoering laat soms wat te wensen over
HAHAHAHA WAT! Ik weet dat dat de richtlijnen zijn, maar je bent ook nog eens fucking serieus?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik mocht vooral niks doen van de politie als ik hem nog eens zag, want dan was ik strafbaar.
Ik moest hun bellen, en zij zouden wel komen. :y![]()
Ondanks dat ik op 5 minuten van het bureau woon, deden ze er een kwartier over om eens langs te komen. Sja, ik had kennelijk die man moeten vragen of hij wilde blijven staan wachten.
Denk dat je gelijk hebt. Ik heb eens gehoord dat als mensen daadwerkelijk de details weten van zaken (de nuance), dat ze het dan meestal wel eens zijn met de uitspraak. Eens kijken of ik dat onderzoek terug kan vinden.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:27 schreef Fascination het volgende:
[..]
Denk dat de media de zaken niet altijd goed weergeven. Je zou de uitspraken eens moeten lezen.
Ligt eraan wat hij doet op het moment dat je hem zietquote:Op woensdag 10 december 2014 21:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik mocht vooral niks doen van de politie als ik hem nog eens zag, want dan was ik strafbaar.
Ik moest hun bellen, en zij zouden wel komen. :y![]()
Ondanks dat ik op 5 minuten van het bureau woon, deden ze er een kwartier over om eens langs te komen. Sja, ik had kennelijk die man moeten vragen of hij wilde blijven staan wachten.
Ze straffen zelfs gemiddeld lagerquote:Op woensdag 10 december 2014 21:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Denk dat je gelijk hebt. Ik heb eens gehoord dat als mensen daadwerkelijk de details weten van zaken (de nuance), dat ze het dan meestal wel eens zijn met de uitspraak. Eens kijken of ik dat onderzoek terug kan vinden.
Dus Cevdet Yilmaz heeft geen levenslang gekregen? Of heeft hij niet regelmatig verlof gekregen om een gezin te stichten na 6 mensen te hebben vermoord?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zo werkt ons rechtssysteem gelukkig niet. En moorden in koelen bloede is geloof ik vrij zeldzaam... Zelfs moordenaars hebben gevoel, tenzij sadist.
De strafmaat is echt goed in NL, wetenschappelijk onderbouwd, niet vanuit onderbuikgevoel of oog om oog principe.
Ik zou willen dat ik een grap maakte.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:40 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
HAHAHAHA WAT! Ik weet dat dat de richtlijnen zijn, maar je bent ook nog eens fucking serieus?![]()
Ik snap dat je hem niet knock-out mag slaan, maar kom op.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ligt eraan wat hij doet op het moment dat je hem ziet.
Ik ken deze zaak niet, maar je formulering van deze post is wel een stuk onderbuikeriger dan je voorgaande posts.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dus Cevdet Yilmaz heeft geen levenslang gekregen? Of heeft hij niet regelmatig verlof gekregen om een gezin te stichten na 6 mensen te hebben vermoord?
Je mag het onderbuik noemen, wel zo gemakkelijk. Ik vind alles minder dan levenslang zwaar onredelijk en ongepast richting het slachtoffer en nabestaanden.
Ik weet niet wie dat isquote:Op woensdag 10 december 2014 21:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dus Cevdet Yilmaz heeft geen levenslang gekregen? Of heeft hij niet regelmatig verlof gekregen om een gezin te stichten na 6 mensen te hebben vermoord?
Je mag het onderbuik noemen, wel zo gemakkelijk. Ik vind alles minder dan levenslang zwaar onredelijk en ongepast richting het slachtoffer en nabestaanden.
oja?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:36 schreef Harmankardon het volgende:
Bij verkrachting is het ook van belang te weten of je het hebt over de juridische term of de ''straatterm'' want dat scheelt een slok op een borrel.
Punt is dus dat het draait om wat voor de maatschappij als geheel het best is. Als ons strafsysteem was ingericht op vergelding voor de slachtoffers lieten we die de dader wel kapot slaan of castreren ofzoquote:Op woensdag 10 december 2014 21:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
zwaar onredelijk en ongepast richting het slachtoffer en nabestaanden.
Dat zeg ik, ligt eraan wat hij doet. Loopt hij voorbij, dan mag je niks doen. Betrap je hem heterdaad, dan mag je wel ingrijpen.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik een grap maakte.
Ik heb gvd 6 uur op het politiebureau doorgebracht en mijn ex had een trauma en durfde niet meer alleen te rijden in het donker.
Politie is je beste vriend
[..]
Ik snap dat je hem niet knock-out mag slaan, maar kom op.
Nou mooi is dat danquote:Op woensdag 10 december 2014 21:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik een grap maakte.
Ik heb gvd 6 uur op het politiebureau doorgebracht en mijn ex had een trauma en durfde niet meer alleen te rijden in het donker.
Politie is je beste vriend
[..]
Ik snap dat je hem niet knock-out mag slaan, maar kom op.
Maar geen vergelding geeft ze wel een verdomd slecht gevoel.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik weet niet wie dat is. En ik ken ook de details van zijn zaak niet.
Je straft niet enkel om vergelding, vergelding geeft slachtoffers en nabestaanden geen voldoening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |